Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | SAŠA PERIČAK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE | Poštovani, Prvo moram napomenuti kako je odnedavno promijenjeno sučelje e-savjetovanja čime je znatno otežano snalaženje i komentiranje. Isprobao sam sučelje na 4 različita računala i na svakome na različitim preglednicima (Mozilla Firefox, Chrome, Edge) i svugdje sam se susreo s problemima u vidu nečitljivosti dijela teksta ili problema s otvaranjem dijela dokumenta. Nadam se da mi zbog toga nisu promakli dijelovi dokumenta - u slučaju da jesu i da se to reflektira na poslane komentare, unaprijed se ispričavam. Smatram da je kurikulum u ovakvoj formi neprihvatljiv i ne slažem se s prijedlogom njegovog uvođenja. Razumijem potrebu za osuvremenjivanjem kurikuluma i uvođenje „reforme“, ali ovakav pristup vodi ka stvaranju ljudi bez opće kulture i znanja i vještina potrebnih za život u suvremenom društvu. U svijetu u kojem živimo sve je više bolesti kardiovaskularnog sustava i dijabetesa uzrokovanih nepravilnom prehranom i nezdravim životnim stilovima; sve je više ovisnosti o različitim opijatima, ali i o kockanju (u pozadini koje su također promjene u radu živčanog sustava - što je biološka tema); sve manje ljudi shvaća važnost cijepljenja kao prevencije epidemija i pandemija, a epidemije i pandemije nam sve više prijete; sve više nam prijeti i zagađenje i onečišćenje okoliša iz raznih ljudskih aktivnosti; natalitet nam se smanjuje, a spolno prenosive bolesti i maloljetničke trudnoće i dalje su prisutne ... kako bi se građanin 21. stoljeća mogao nositi sa svim tim, a i mnogim drugim izazovima koji izlaze izvan okvira ovog komentara, nužna je kvalitetna edukacija u čijoj je srži biologija. Nažalost, svjedok sam kako učenici srednjih škola o tim temama iz generacije u generaciju znaju sve manje. Pojava raka je sve češća, a sve veći broj srednjoškolaca uopće ne zna što je rak (!!), a kamoli kako smanjiti vjerojatnost njegove pojave. Osnovnoškolsko obrazovanje nije dovoljno - potrebno je navedene teme (a uz to svakako i sadržaje o zdravlju spolnog sustava, o trudnoći i kontracepciji) produbljivati i proširivati (a i ponavljati). Tu je ključna i dob učenika - ne može se očekivati da se sva potrebna znanja i vještine usvoje u osnovnoj školi niti se može očekivati da će se navedeni sadržaji (kvalitetno) odraditi kao međupredmetne teme. I kao roditelj i kao učitelj i nastavnik s višegodišnjim iskustvom, smatram kako je predloženi kurikulum štetan za razvoj mladih ljudi u odgovorne i obrazovane ljude 21. stoljeća, spremne uhvatiti se u koštac sa svim izazovima ispred njih - umjesto toga ih pokušava pretvoriti u „fah idiote“ bez temeljnih znanja i vještina potrebnih za kvalitetan život. U kurikulumu nema ključnih sadržaja/ishoda učenja: kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje i imunosni sustav, kronične nezarazne bolesti, druge učestale bolesti organskih sustava, zaštita prirode i okoliša i održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša, ovisnosti... U kurikulum je stoga nužno uvesti obavezne biološke module koji obuhvaćaju navedene sadržaje. Srdačan pozdrav | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Vaše stručne primjedbe bit će razmotrene u doradi strukovnog kurikula. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | SANJA ZAGOREC | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE | Poštovani, mogu razumjeti potrebu za osuvremenjivanjem strukovnog obrazovanja, no nimalo se ne slažem s odlukom „brisanja“ pojedinih općeobrazovnih predmeta iz novih kurikula i uvođenja istih kao modula, a posebno se to odnosi na predmet Politika i gospodarstvo koji predajem. Podupirem potrebu da se učenici strukovnih škola trebaju usmjeriti prema tržištu rada, međutim, zanemarivanje njihovog obrazovanja u područjima koja nadilaze strukovne kompetencije može dovesti do društvene marginalizacije i ograničiti njihove mogućnosti za potpuno sudjelovanje u demokratskim procesima. Obrazovanje nije samo o pripremi za tržište rada, već i o pripremi za život u demokratskom društvu. Ukidanje predmeta Politika i gospodarstvo iz kurikula općeobrazovnih predmeta i prenamjena u modul, u srednjim strukovnim školama predstavlja ozbiljan korak unazad u obrazovanju budućih generacija. Ovaj predmet igra ključnu ulogu u osposobljavanju učenika za razumijevanje demokratskih načela, ekonomskih sustava i njihovih prava i dužnosti kao građana. Bez temeljnog znanja iz politike i gospodarstva, mladi ljudi su uskraćeni za osnovne alate potrebne za kritičko razmišljanje i aktivno sudjelovanje u društvu. Ukidanje ovog predmeta šalje i pogrešnu poruku da učenici strukovnih škola ne zaslužuju isto kvalitetno obrazovanje kao njihovi vršnjaci u gimnazijama. Svaki učenik treba imati priliku razumjeti kako funkcionira njihova zemlja, kako se donose odluke koje utječu na njihove živote i kako mogu doprinijeti boljem društvu. Kako bi se osigurala ravnopravnost i pravednost u obrazovanju, važno je da svi učenici, bez obzira na tip škole koju pohađaju, imaju pristup ključnim znanjima koja ih osnažuju kao građane. Iz navedenih je razloga ključno ponovno razmotriti ovu odluku i pronaći načine da se predmet Politika i gospodarstvo zadrži u kurikulu srednjih strukovnih škola. Srdačan pozdrav Sanja Zagorec | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Politika i gospodarstvo nije predmet savjetovanja. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kroz kurikul škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | NINO SKOZRIT | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Moduli Osnove programiranja web-rješenja, Baze podataka u web-rješenjima, Interaktivni web-sadržaji i programiranje web-rješenja, Programiranje složenih web-rješenja su kvalitetno razrađeni što se tiče ciljeva, ishoda i nastavnih sadržaja. | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | NINO SKOZRIT | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | 2. godina učenja ima najveći broj modula i najveći broj CSVET bodova. Učenici se u 2. godini još privikavaju na srednju školu i struku pa bi zbog toga trebalo bi premjestiti modul Baze podataka u web rješenjima u 3. godinu kako bi se smanjio broj strukovnih modula u 2. godini učenja. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Struktura ove kvalifikacije razine 4.2 HKO-a, godišnje opterećenje za svaku godinu učenja, izrađeno je u skladu s Nacionalnim kurikulumom za strukovno obrazovanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
5 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | Modul Baze podataka u web-rješenjima ne može imati isti obujam CSVET bodova kao i modul Vizualno oblikovanje i tipografija web-rješenja. Učenici teže usvajaju ishode učenja iz područja bazi podataka pa shodno tome treba povećati obujam CSVET bodova modulu Baze podataka u web-rješenjima ili smanjiti obujam modulu Vizualno oblikovanje i tipografija web-rješenja. Osim toga modul Baze podataka u web-rješenjima bi trebalo premjestiti u 3. godinu učenja zbog težine nastavnog sadržaja, ali i zbog toga što u 4. godini učenja u modulu Programiranje složenih web-rješenja postoji ishod „Koristiti podatke iz baze podataka u pisanju programa u poslužiteljskom skriptnom jeziku“. Nije smisleno da učenici 1 godinu nemaju doticaj s bazama podataka, a onda se u 4. godini očekuje da koriste baze podataka kod izradbe web aplikacija. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Svjesni smo problematike sa pozicioniranjem modula Baze podataka i početno smo ga kao radna skupina planirali u trećoj godini učenja. Zbog naknadnih promjena u općeobrazovnom djelu smanjio se udio sadržaja u trećoj godini i morali smo ovaj modul preseliti u drugu godinu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
6 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | Modul Osnove programiranja web rješenja ne može imati isti obujam CSVET bodova kao i modul Vizualno oblikovanje i tipografija web-rješenja. Učenici teže usvajaju ishode učenja iz područja programiranja pa shodno tome treba povećati obujam CSVET bodova modulu Osnove programiranja web rješenja ili smanjiti obujam modulu Vizualno oblikovanje i tipografija web-rješenja. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Kvalifikacija pripada podsektoru audiovizualnog oblikovanja i logično je da su sadržaji koji se odnose na oblikovanje zastupljeni u jednakoj mjeri kao i oni koji se odnose na programiranje. Kvalifikacija je sljednica Web dizajnera, a ne Programera. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
7 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | Modul Osnove programiranja web-rješenja – zašto se u kadrovskim uvjetima nalazi magistar/magistra inženjer/ inženjerka grafičke tehnologije, dok su informatičari iz velikog broja modula isključeni? Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
8 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | Modul Vizualno oblikovanje i tipografija web-rješenja -> skup ishoda učenja: Osnove vizualnog web-oblikovanja. Zašto u ovom skupu ishoda učenja nisu navedeni informatičari po pitanju kadrovskih uvjeta? Zar netko tko zna izraditi web rješenje nije kompetentan ostvariti zadane ishode? Primjerice, postaviti organizacijsku strukturu svih elemenata, skicirati raspored, primijeniti osnovne elemente likovnog oblikovanja, izraditi Wireframe, prezentirati oblikovanje web-proizvoda? Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
9 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED | Modul Računalna grafika ima preveliki obujam modula (CSVET) u odnosu na ostale module u 1. godini učenja. Smatram da modul Računalna grafika (8 CSVET) ne može imati veći obujam modula od modula Osnove prezentacijskog jezika za izradu web-stranica (6 CSVET) u kojem učenici trebaju ostvariti temeljne ishode za nastavak učenja tehnologija i tehnika u web-u. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Modul Računalna grafika dio je sektorske jezgre što znači da je zajednički modul svim kvalifikacijema u Sektoru GTiAVT i temelj je grafičkog oblikovanja kojim se bavi naš sektor. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
10 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED | Modul Vizualne komunikacije ima preveliki obujam modula u odnosu na modul Informatika za GTiAVT. Ishodi učenja i nastavne cjeline modula Vizualne komunikacije su manje zahtjevni i mogu se ostvariti i kroz druge module pa bi se obujam modula trebao smanjiti ili ostali moduli povećati. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Modul Vizualne komunikacije dio je sektorske jezgre što znači da je zajednički modul svim kvalifikacijema u Sektoru GTiAVT i temelj je grafičkog oblikovanja kojim se bavi naš sektor. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
11 | NINO SKOZRIT | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Modul Informatika za GTiAVT bi se trebao provoditi kroz 2 godine učenja, u 1. i 2. razredu, a ne samo u 1. razredu kako je navedeno. Činjenica je da je predmet Informatika obavezan samo u 5. i 6. razredu OŠ, što dokazuje da postoji potreba za provođenjem modula na duže razdoblje tijekom srednjoškolskog obrazovanja. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Informatika je općeobrazovni predmet koji se uči kao obvezni predmet u osnovnoj školi, a unutar strukovnih modula su obrađeni informatički sadržaji na višoj razini relevantni za struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
12 | NINO SKOZRIT | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Modul: Financijska pismenost i poduzetništvo u sektoru – ovaj modul se trenutno obrađuje kao nastavna cjelina u predmetu Komunikacija i marketing, koji se uči od trećeg razreda nadalje. Jesu li učenici u prvom razredu dovoljno zreli za taj modul i ostvarivanje ishoda tog modula? Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Financijska pismenost i poduzetništvo je dio sektorske jezgre i uči se u svim kvalifikacijama u sektoru. Modul donosi osnove koje će se nadograđivati u slijedećim godinama učenja. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
13 | NINO SKOZRIT | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Redoslijed izvođenja nekih modula (predmeta) po godinama učenja nije u skladu s učeničkim vještinama i sposobnostima. Modul Baze podataka u web rješenjima je planiran u 2. godini učenja, a trebao bi ostati u 3. godini kako je u trenutnom kurikulu ili čak u 4. godini s obzirom na težinu i složenost ishoda učenja tog modula (predmeta). Osim toga, učenici u 4. godini na modulu Programiranje složenih web rješenja moraju koristiti baze podataka kako bi ostvarili ishode učenja tog modula. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Za pojedine sadržaje u trećoj godini učenja učenici trebaju znanje iz baza podataka stoga smatramo da ih do tada trebaju savladati kako bi nesmetano pratili modul „Izrada web rješenja“. Svjesni smo problematike sa pozicioniranjem modula „Baze podataka“ i početno ga je radna skupina planirala u trećoj godini učenja. Zbog naknadnih promjena u općeobrazovnom djelu smanjio se udio sadržaja u trećoj godini i što je razlog prebacivanja modula u drugu godinu. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
14 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 4. RAZRED | U popisu ciljeva kurikula nije naveden ishod koji se odnosi na modul Videoprodukcija za web-proizvode. Na temelju čega i zašto je onda taj modul dodan ako nije u ciljevima kurikula? Jedini cilj u kurikulu povezan s video sadržajem je „Obrađivati i optimizirati video sadržaje za objavu na webu?“ gdje je jasno navedeno da će učenici samo obrađivati, a ne i izrađivati (snimati) video sadržaje. Isto tako, tog ishoda nema ni u skupovima kompetencija kod standarda zanimanja. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Video produkcija za web-proizvode je izborni modul i u skladu je s modularnim pristupom učenja, horizontalnom prohodnošću i sektorskom jezgrom, kao i temeljnim znanjima relevantnim za Sektor. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
15 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 3. RAZRED | U popisu ciljeva kurikula nije naveden ishod koji se odnosi na modul Primijenjena fotografija. Na temelju čega i zašto je onda taj modul dodan ako nije u ciljevima kurikula? Jedini cilj u kurikulu povezan s fotografijom je „Obrađivati i optimizirati fotografije za objavu na webu“ gdje je jasno navedeno da će učenici samo obrađivati, a ne i izrađivati (fotografirati) fotografije. Isto tako, tog ishoda nema ni u skupovima kompetencija kod standarda zanimanja. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Primijenjena fotografija je izborni modul i u skladu je s modularnim pristupom učenja, horizontalnom prohodnošću i sektorskom jezgrom kao temeljnim znanjima relevantnim za Sektor. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
16 | NINO SKOZRIT | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 1. RAZRED | U popisu ciljeva kurikula nije naveden ishod koji se odnosi na modul Izrada fotografije za potrebe web-rješenja. Na temelju čega i zašto je onda taj modul dodan ako nije u ciljevima kurikula? Jedini cilj u kurikulu povezan s fotografijom je „Obrađivati i optimizirati fotografije za objavu na webu“ gdje je jasno navedeno da će učenici samo obrađivati, a ne i izrađivati (fotografirati) fotografije. Isto tako, tog ishoda nema ni u skupovima kompetencija kod standarda zanimanja. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Kako kvalifikacija pripada audiovizulnom podsektoru smatramo da učenik mora poznavati osnove snimanja i izrade fotografije kako bi je dalje mogao pripremiti i optimizirati za objavu na webu, također je u skladu i s modularnim pristupom učenja. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
17 | NINO SKOZRIT | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE | Nazivi modula i skupova ishoda učenja modula su predugački i nedosljedni (web rješenje, web sjedište, web stranica, web aplikacija). Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Naziv modula i skupova ishoda učenja treba što bolje odražavati sadržaj povezanih ishoda učenja. Osim navedenog, u Registru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira trenutno je upisano 11146 skupova ishoda učenja. Uz navedeno, u formiranju naziva potrebna je prilagodba s ostalim sektorima koji imaju slične nazive i sadržaje. Web stranica i web sjedište su dva pojmovno različita naziva, web sjedište je skup web stranica koje se nalaze na jedinstvenoj domeni. Web rješenje je dio nekog složenijeg zadatka, a web aplikacija pretpostavlja napredne servise i funkcije. Navedeni pojmovi imaju različito značenje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
18 | NINO SKOZRIT | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE | Pojam WEB SUČELJE u cijelom dokumentu se jedino spominje kod naziva kvalifikacije. Ako je pojam WEB SUČELJE relevantan za opis kvalifikacije trebao bi se koristiti i kod naziva određenih modula te određenih ishoda učenja modula. Nino Skozrit, mag.inf. nastavnik strukovnih predmeta zanimanja "Web dizajner" | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Kako je preporuka da se u nazivu kvalifikacija na razini 4.2 HKO-a koristi termin "tehničar" i činjenice da se nazivi aktivnih kvalifikacija u Registru HKO-a ne smiju preklapati, korišten je prihvatljiv pojam koji je dovoljno "širok" da objedinjuje vizualni i funkcionalni dio te definira krajnju interakciju s korisnikom. U nazivima modula korišteni su konkretni pojmovi temeljeni na pojedinim vještinama, poslovima i aktivnostima koje definiraju pojedinačni ishodi, odnosno skupovi ishoda koje učenik treba usvojiti. Hvala na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
19 | MATIJA BUNTAK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE | Poštovani, znam da predmet ovog savjetovanja nije HKO, ali smatram da na poveznici sa standardom kvalifikacije koja je navedena i u ovom dokumentu (https://hko.srce.hr/registar/standard-kvalifikacije/detalji/83) postoji nekoliko nelogičnosti. Neke od njih su: Zašto za modul „Web-platforme i internetske tehnologije“ prema HKO u preporukama kadrovskih uvjeta nije naveden magistar informatike, ali je npr. naveden prvostupnik informatike? Zašto za modul „Osnove prezentacijskog jezika za izradu web-stranica“ prema HKO u preporukama kadrovskih uvjeta nije naveden magistar informatike, ali je npr. naveden prvostupnik informatike? Zašto za modul „Izrada web-rješenja“ prema HKO u preporukama kadrovskih uvjeta nije naveden magistar informatike, ali je npr. naveden prvostupnik informatike? Zašto za modul „Izrada web-rješenja“ prema HKO u preporukama kadrovskih uvjeta nije naveden magistar informatike, ali je npr. naveden prvostupnik informatike? Zašto za modul „Interaktivni web-sadržaji“ prema HKO u preporukama kadrovskih uvjeta nije naveden magistar informatike, ali je npr. naveden prvostupnik informatike? Zašto za module „Upravljanje web projektom“ i „Održavanje web-proizvoda “ prema HKO u preporukama kadrovskih uvjeta nije naveden magistar informatike, ali je npr. naveden prvostupnik informatike? Matija Buntak, nastavnik stručnih predmeta u smjeru „Web dizajner“ | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
20 | MATIJA BUNTAK | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Kroz modul „Informatika za GTiAVT“ učenici bi trebali steći osnovna računalna znanja koja su im kasnije prijeko potrebna kako bi mogli nastaviti raditi s naprednijim (specijaliziranim) alatima. Budući da je u osnovnoj školi predmet Informatika obvezan samo u 5. i 6. razredu određeni učenici iz osnovne škole ne dolaze s potrebnim predznanjima. Također, učenici će biti zakinuti kod polaganja ispita iz Informatike na državnoj maturi jer se u jednoj godini učenja s ovako malim brojem CSVET bodova ne mogu ostvariti svi ishodi koji se traže na ispitu državne mature. Zbog ranije navedenih razloga smatram da bi se modul „Informatika za GTiAVT“ minimalno trebao izvoditi kroz 2 godine učenja, u 1. i 2. razredu (uz povećanje CSVET satnice), kao i u trenutno važećem kurikulu. Isto tako, budući da su učenicima vještine prezentacije prijeko potrebne za vrijeme cijelog školovanja (kako bi mogli uspješno svladati sve predmete/module), smatram da bi se modul „Prezentacijski alati i vještine“ trebao izvoditi čim ranije (u 1. razredu). Matija Buntak, nastavnik stručnih predmeta u smjeru „Web dizajner“ | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Informatika je općeobrazovni predmet koji se uči kao obvezni predmet u osnovnoj školi, a unutar strukovnih modula su obrađeni informatički sadržaji na višoj razini relevantni za struku. Modul "Prezentacijski alati i vještine" je modul sektorske jezgre i slijedi kao logičan nastavak učenja nakon vizualnih komunikacija i računalne grafike, koji su također dio sektorske jezgre i uče se u prvoj godini. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
21 | DAVORKA FRGEC-VRANČIĆ | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Modul Izrada audiovizualnog sadržaja za potrebe web-rješenja prebačen je iz 3. godine učenja u drugu godinu, što smatram da je prezahtjevno, jer i u trećoj godini se pokazalo u mom radu s učenicima na predmetu Web sadržaji (unutar kojeg su ishodi ovog modula) da obrada zvuka i obrada videa zahtijeva određenu zrelost učenika, pa bi bilo bolje da taj modul bude u 3. razredu. Također se u ishodima ovog modula spominju ishodi "Analizirati potrebe video snimanja za web rješenje; Pripremiti opremu za video snimanje prema potrebama za izradu web rješenja; Analizirati potrebe video snimanja za web rješenje; Procijeniti i prilagoditi elemente ekspozicije prema zahtjevima snimanja za web rješenje" a u predloženim modulima nije sadržajno obrađen filmski jezik, iako je obrađena izrada fotografije. Mislim da je vremensko opterećenje ovog modula premalo s obzirom na potrebu obrade upotrebe snimateljske opreme, a prije upotrebe snimateljske opreme učenici bi trebali savladati osnove filmskog jezika. | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Ishodi učenja vezani uz obradu videa i zvuka odnose se uglavnom na konverziju formata i manje zahtjevne radnje poput skraćivanja, potpisivanja, premontiravanja i slično i to sve prema uputi naručitelja. Gradivo ne smatramo prezahtjevnim za drugu godinu učenja. Navedeni modul donosi samo temeljna znanja koja su potrebna kako bi se medijski sadržaj mogao objaviti na neku od Internetskih platformi. Danas je moguće vrlo jednostavno i samostalno pomoću pametnih telefona snimiti i montirati medijski sadržaj za potrebe objave na webu.Navedeni modul ne zahtijeva dobro poznavanje filmskog jezika nego samo osnove koje učenici već stječu u osnovnoj školi u okviru sadržaja medijske pismenosti. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. Gradivo ne smatramo prezahtjevnim za drugu godinu učenja. Navedeni modul donosi samo temeljna znanja koja su potrebna kako bi se medijski sadržaj mogao objaviti na neku od Internetskih platformi. Danas je moguće vrlo jednostavno i samostalno pomoću pametnih telefona snimiti i montirati medijski sadržaj za potrebe objave na webu.Navedeni modul ne zahtijeva dobro poznavanje filmskog jezika nego samo osnove koje učenici već stječu u osnovnoj školi u okviru sadržaja medijske pismenosti. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
22 | DARIJA ĆERDIĆ VUKUŠIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE | Poštovani, ukazala bih na pogrešku sadašnjeg prijedloga dotičnog strukovnog kurikuluma, a to je izostanak ishoda biologije iz skupine obveznih općeobrazovnih modula. Izostavljanje ishoda biologije, čiji su sadržaji vezani uz razvijanje odgovornosti za vlastito zdravlje i zdravlje zajednice, glavne rizične čimbenike koji narušavanju ljudsko zdravlje, rizično spolno ponašanje, problematiku ovisnosti te pružanje prve pomoći, smatram nedopustivim te dajem svoj prijedlog za unaprijeđenje strukture općeobrazovnih modula. Smatram da su navedene odgojno-obrazovne teme KLJUČNE za sve učenike i učenice srednjih škola. Zbog toga predlažem uključivanje OBAVEZNOG OPĆEOBRAZOVNOG MODULA pod nazivom "Čovjek i zdravlje" U SVE SEKTORE srednjih strukovnih škola (4.1 i 4.2 razine kvalifikacije), s opterećenjem od 4 CSVET bodova, i to u sklopu prvog razreda srednje škole, s odgojno-obrazovnim ishodima koji su već predviđeni kurikulumom, ali raspisani u izbornim/fakultativnim modulima pod nazivima "Brinem o svom zdravlju" i "Spolnost", svaki s opterećenjem od po 2 CSVET boda. Vjerujem da samo uz edukaciju učenika/ca i razvijanjem svijesti o važnosti pravilne prehrane, problematici ovisnosti, razvijanjem brige o vlastitom zdravlju, znanju o pružanju prve pomoći i samopomoći odgojno-obrazovni sustav može ispuniti svoje ciljeve koji su, između ostalog, i razvoj zdravih i odgovornih građana koji će biti punopravni članovi našeg društva. U prilog modulu „Čovjek i zdravlje“ idu, nažalost, porazni rezultati GYTS istraživanja (Global Youth Tobacco Survey) u Hrvatskoj o uporabi duhana i duhanskih proizvoda kod mladeži u dobi od 13 do 15 godina koju ukazuju na sve veću upotrebu duhanskih proizvoda i njihove velike posljedice na adolescente; ESPAD istraživanje (Europsko istraživanje o pušenju, pijenju i uzimanju droga) u Hrvatskoj koju pokazuju zabrinjavajuće podatke o pijenju, pušenju i konzumaciji narkotika, posebice uživanju kanabisa među mladima; HBSC istraživanje (Health Behaviour in School-aged Children) u Hrvatskoj o konzumaciji alkohola među djecom i mladima koje je u porasti, pogotovo među djevojčicama/djevojkama. Nažalost, rezultati trećeg kruga CroCOSI istraživanja (Europska incijativa praćenja debljine u djece) pokazuju da u Hrvatskoj 36,1% djece ima prekomjernu tjelesnu masu ili debljinu, a problemi pretilosti se nastavljaju i u odrasloj dobi. Problemi koje debljina/pretilost(/nezdrava prehrana ostavljanju na zdravlje, ali i na zdravstvani sustav su mnogobrojni. Također, kako bi osvijestili učenike o važnosti stila života koji će pridonijeti smanjenju negativnog ljudskog utjecaja na okoliš, očuvanju bioraznolikosti i "zelenom promišljanju", temama koje danas prožimaju svaki aspekt osobnog i profesionalnog poslovnog života, te u cilju što kvalitetnijeg obrazovanja naših učenika predlažem uvrštavanje OPĆEOBRAZOVNOG MODULA "Održivi razvoj" s opterećenjem od 2 CSVET-a KAO OBAVEZNOG modula U SVE SEKTORE na razinama kvalifikacije 4.1 i 4.2. Težište ovog modula leži u odgojno-obrazovnim ishodima predmeta Biologije i predavao bi se modularno u višim razredima obrazovanja u sklopu strukovnog dijela kurikuluma. Smatram da jedino ulaganjem u edukaciju strukovnih učenika i učenica o temama “Utjecaj čovjeka na okoliš” i “Održivi razvoj” možemo stvarati održivo društvo i odgovorne buduće radnike i poslodavce, koji će pomoći da ova naša zemlja bude i ostane "zelena". U prilog uvođenju modula „Održivi razvoj“ kao obavezni je i Direktiva o korporativnom izvještavanju o održivosti (CSRD) u Europskoj uniji koja zahtjeva objavljivanje redovitih izvješća o utjecaju na okoliš i društvo. U Hrvatskoj će to izvješće biti obavezno za velika, srednja i mala poduzeća. Ovaj prijedlog pismenim putem podržale su brojne institucije i udruge (čiji popis je na kraju) a dopisi potpore proslijeđeni su na adrese: MZO-a, ASOO-a i Hrvatski sabor - Odboru za obrazovanje, znanost i kulturu. Hrvatska liječnička komora Hrvatska gospodarska komora Hrvatski Crveni Križ Hrvatski Crveni Križ Split Hrvatski sabor Odbor za obitelj, mlade i sport Hrvatski sabor Odbor za zaštitu prirode i okoliša Hrvatsko biološko društvo Hrvatsko društvo biologa u zdravstvu KBC Split - Klinika za dječje bolesti Liga za prevenciju ovisnosti Ministarstvo unutarnjih poslova - Ravnateljstvo policije Nastavni zavod za javno zdravstvo Split Nezavisni sindikat zaposlenih i srednjim školama Hrvatske Prirodoslovno-matematički fakultet Split Prirodoslovno-matematički fakultet Zagreb Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce Ženska soba - SNEP program Darija Ćerdić Vukušić, prof.bio. i kem. | Djelomično prihvaćen | Djelomično se prihvaća. Vaše stručne primjedbe bit će razmotrene u doradi strukovnog kurikula. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
23 | BOŽICA BREBER SLIVAR | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE | Prema Odluci o donošenju izmjena i dopuna strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije WEB DIZAJNER (211224) u obrazovnom sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIO-VIZUALNO OBLIKOVANJE objavljenoj 18. travnja 2023. godine, djelomični odgovor na jedan komentar što se tiče kadrovskih promjena je glasio: „Uvidom u sadržaj nastavnog predmeta Mobilne web stranice te analizom studijskih programa za stjecanje kvalifikacija diplomirani inženjer grafičke tehnologije i magistar inženjer grafičke tehnologije, utvrđeno je da osobe s navedenim kvalifikacijama nisu stekle potrebne kompetencije za izvođenje nastave iz nastavnog predmeta Mobilne web stranice. Uvidom u sadržaj nastavnih predmeta Napredno programiranje za web i Informatika te analizom studijskih programa za stjecanje kvalifikacije diplomirani inženjer grafičke tehnologije i magistar inženjer grafičke tehnologije, utvrđeno je da osobe s navedenom kvalifikacijom nisu stekle kompetencije za izvođenje nastave iz nastavnih predmeta Napredno programiranje za web i Informatika.“ U ovom kurikulumu za modul Napredno programiranje web-proizvoda, ali i druge module koji se odnose na programiranje, baze podataka i slično, kao preporuka za kadrovske uvjete naveden je magistar/magistra inženjer/ inženjerka grafičke tehnologije. Stoga me zanima koje okolnosti su se promijenile unutar godine dana, a da opravdavaju ovu promjenu? | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
24 | BOŽICA BREBER SLIVAR | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA / TEHNIČARKA ZA RAZVOJ I DIZAJN WEB SUČELJA u sektoru GRAFIČKA TEHNOLOGIJA I AUDIOVIZUALNE TEHNOLOGIJE, 4. ZAVRŠNI RAD | "Provjera se provodi izradom i obranom završnog rada koji uključuje praktični rad." - Znači li to da elaborat neće biti obavezan? Osobno smatram važnim pisanje elaborata u kojem nas učenik vodi kroz svoj proces izrade praktičnog rada i objašnjava svoje metode rada detaljnije nego što uspije prezentirati na obrani. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Oblik završnog rada i način provedbe propisani je važećim pravilnicima. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
25 | BOŽICA BREBER SLIVAR | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 4. RAZRED | Sadržaji iz sadašnjeg predmeta Web projekti su sada raspoređeni po modulima: Osnove prezentacijskog jezika za izradu web-stranica, Razvijanje web-rješenja, Izrada web-rješenja i Upravljanje projektom i održavanje web-proizvoda. Nazivi modula su predugački što će zasigurno otežati rad satničarki, ali i otežati snalaženje u rasporedu sati. | Primljeno na znanje | Primjeno na znanje. Naziv modula i skupova ishoda učenja treba što bolje odražavati sadržaj povezanih ishoda učenja. U Registru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira trenutno je upisano 11146 skupova ishoda učenja (naziva). Uz navedeno, u formiranju naziva potrebna je prilagodba s ostalim sektorima koji imaju slične nazive i sadržaje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
26 | BOŽICA BREBER SLIVAR | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 3. RAZRED | Zašto u modulu Izrada web-rješenja nije uključen i CSS grid koji je iznimno bitan za izradu responzivnih web rješenja uz fleksibilne kutije? | Prihvaćen | Prijedlog se prihvaća. Nastavnik ima mogućnost dodati tematske jedinice za postizanje ishoda uz navedene unutar kurikuluma. Osim toga, modul u okviru naprednih mogućnosti stilskog jezika otvara mogućnost za praćenje noviteta ili onih sadržaja koji nisu navedeni. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
27 | BOŽICA BREBER SLIVAR | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 2. RAZRED | Prema registru HKO-a, modul Prezentacijski alati i vještine je naveden samo za zanimanje Medijski tehničar. Nadalje, u modulu Razvijanje web rješenja, nastavne cjeline su nedovoljno razrađene s obzirom na količinu CSVET bodova (8). Sigurnost i zaštita na radu se navodi kao posljednja cjelina. To je nešto što se treba uključiti u prvom razredu na početku nastavne godine. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. U Registru HKO-a ne postoje moduli. U Registru HKO-a, ako ste mislili na skup ishoda učenja: "Prezentacijski alati i vještine" isti se,, osim u kvalifikaciji Medijski tehničar, nalazi i u kvalifikaciji Grafički tehničar tiska. Mišljenja smo kako su u modulu "Razvijanje web rješenja" nastavne cjeline dovoljno razrađene u odnosu na količinu CSVET bodova. Sigurnost i zaštita na radu kod svih kvalifikacija polaže se na početku prve godine. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
28 | BOŽICA BREBER SLIVAR | 1. RAZRED, KURIKUL NASTAVNOG PREDMETA LIKOVNA UMJETNOST ZA SREDNJE STRUKOVNE ŠKOLE U REPUBLICI HRVATSKOJ | Modul Izrada fotografije za potrebe web-rješenja nosi 4 CSVET bodova, dok Osnove prezentacijskog jezika za izradu web-stranica nose 6 bodova. Premala je razlika s obzirom na to da taj modul obuhvaća gradivo koje se učilo kroz dvije nastavne godine i obuhvaća HTML i osnove CSS-a. | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Osnove prezentacijskog jezika u samom nazivu pretpostavljaju uvod u prezentacijski jezik, a gradivo ovog sadržaja nadograđivat će se u drugim modulima i slijedećim godinama učenja. Izrada fotografija za potrebe web-rješenja se uči samo u prvoj godini učenja. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
29 | BOŽICA BREBER SLIVAR | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.3. POPIS IZBORNIH STRUKOVNIH MODULA | Mobilne aplikacije ili stranice? Iako je i trenutno takav naziv, on ne odgovara u potpunosti ishodima. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Mišljenja smo da svi navedeni ishodi učenja odgovaraju nazivu modula. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
30 | BOŽICA BREBER SLIVAR | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2. POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA | Previše je obaveznih predmeta/modula koji se odnose na izradu ELEMENATA web rješenja (fotografije, animacije, video…). Naime, u standardu zanimanja, od 16 skupova kompetencija, samo se jedan skup odnosi na takve sadržaje tako da je neproporcionalna količina predmeta/modula sa skupovima kompetencija. Također, od 8 izbornih premeta/modula, tri se odnose na izradu elemenata web rješenja. Nadalje, modul Financijska pismenost i poduzetništvo u sektoru je predviđen u 1. razredu. Jesu li učenici u 1. razredu dovoljno zreli za takve sadržaje? | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. Kako ova kvalifikacija pripada podsektoru audiovizualne tehnologije navedeni sadržaji, iz tog podsektora, zastupljeni su u većoj mjeri. Kompetencije ovise o složenosti vještina i znanja koje se primjenjuju. Izborni sadržaji planirani su u skladu s modularnim pristupom, horizontalnom prohodnošću te zajedničkom sektorskom jezgrom. Financijska pismenost i poduzetništvo je dio sektorske jezgre i uči se u svim kvalifikacijama u sektoru. Modul donosi osnove koje će se nadograđivati u slijedećim godinama učenja. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |