Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA u sektoru PROMET I LOGISTIKA

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 RUŽICA LONČAR ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA u sektoru PROMET I LOGISTIKA Poštovani, za 11. skup ishoda učenja (Oceanografija u pomorskom prometu, tip: obavezni) treba navesti da ih u prvom redu trebaju predavati geografi budući da navedeni ishodi jesu dio geografske struke. To se može provjeriti na mrežnim stranicama Geografskih odsjeka Sveučilišta u Zagrebu (https://www.pmf.unizg.hr/geog/studiji; redovni predmeti Hidrologija i Geografija mora) i u Zadru (https://geografija.unizd.hr/Portals/6/Elaborat%20preddiplomski%20jednopredmetni%20Geografija.pdf; Hidrogeografija I, Hidrogeografija II i Pomorska geografija). Navođenjem da bilo tko s razinom 7 HKO-a može predavati ovaj skup ishoda učenja dovodi se do degradacije struke (i geografske i one za koju je kurikulum propisan). Lijep pozdrav, Ružica Lončar, prof. geografije, savjetnik Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
2 MARTINA ŠULJIĆ ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA u sektoru PROMET I LOGISTIKA Poštovani, za 11. skup ishoda učenja (Oceanografija u pomorskom prometu, tip: obavezni) treba navesti da ih u prvom redu trebaju predavati geografi budući da navedeni ishodi jesu dio geografske struke. To se može provjeriti na mrežnim stranicama Geografskih odsjeka Sveučilišta u Zagrebu (https://www.pmf.unizg.hr/geog/studiji; redovni predmeti Hidrologija i Geografija mora) i u Zadru (https://geografija.unizd.hr/Portals/6/Elaborat%20preddiplomski%20jednopredmetni%20Geografija.pdf; Hidrogeografija I, Hidrogeografija II i Pomorska geografija). Navođenjem da bilo tko s razinom 7 HKO-a može predavati ovaj skup ishoda učenja dovodi se do degradacije struke (i geografske i one za koju je kurikulum propisan). Lijep pozdrav. Martina Šuljić, prof. geografije i povijesti Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
3 MARICA KUČAN ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA u sektoru PROMET I LOGISTIKA Poštovani, potpuno se slažem da je potrebna reforma strukovnog obrazovanja. No, način provođenja e-Savjetovanja u pogrešno je vrijeme kada smo svi nastavnici u velikim opterećenjima i obvezama pri kraju nastavne godine. Radi se o prevelikim i preozbiljnim promjenama u strukovnom obrazovanju. Uz to je i vrlo veliki broj dokumenata gdje se teško snalaziti i komentirati. Osuvremenjivanje strukovnog obrazovanja u pomorskom prometu i uvođenja predmeta Fizike kao modula, odnosno brisanje istog iz općeobrazovnih predmeta nije nimalo dobra ideja. Fizika je osnova primijenjenih znanosti i tehnologija pa su zakonitosti fizike temelj i za plovidbu. Za stjecanje kvalifikacije Pomorski nautičar /nautičarka uvrštena su dva modula - Fizikalne veličine i mjerenja (4 CSVET-a) i Osnove mehanike materijalne točke (4 CSVET-a). Pregledavajući predloženih svih devet modula s pripadajućim obujmom bilo je potrebno zadržati sve redom, što bi u konačnici značilo zadržati predmet Fiziku u općeobrazovne predmete. Srdačan pozdrav. Marica Kučan, nastavnica fizike i matematike Pomorska škola Bakar Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Fizike nije predmet savjetovanja. Svi moduli iz Fizike razrađeni su tako da se preuzimaju u strukovni dio strukovnog kurikula u skladu i s potrebama pojedine kvalifikacije. Mijenjanje bilo kojeg dijela modula, posljedično bi utjecalo i na sve ostale strukovne kurikule u kojima se nalaze moduli iz Fizike. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
4 KLARA HORVAT ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA u sektoru PROMET I LOGISTIKA, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA Poštovani, za 11. skup ishoda učenja (Oceanografija u pomorskom prometu, tip: obvezni) treba navesti da ih u prvom redu trebaju predavati geografi budući da navedeni ishodi jesu dio geografske struke. To se može provjeriti u opisima kolegija na mrežnim stranicama Geografskih odsjeka u Zagrebu i u Zadru. Navođenjem da bilo tko s razinom 6 i 7 HKO-a može predavati ovaj skup ishoda učenja, dovodi se do degradacije struke (i geografske i one za koju je kurikulum propisan) i otvara vrata manipulaciji pri zapošljavanju u školama te pri raspodjeli zaduženja u školama. Pri kreiranju kurikuluma više je puta isticano da nisu ugrožena radna mjesta nastavnicima jer će se nekadašnja nastava pretočiti u module i izborne predmete, a ovim nenavođenjem primarne struke koja je potrebna za predavanje pojedinih predmeta radi se upravo to. Lijep pozdrav. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
5 KARLO HORVAT ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR / POMORSKA NAUTIČARKA u sektoru PROMET I LOGISTIKA, 1. OPĆI DIO STRUKOVNOG KURIKULA Poštovani, za 11. skup ishoda učenja (Oceanografija u pomorskom prometu, tip: obavezni) treba navesti da ih u prvom redu trebaju predavati geografi budući da navedeni ishodi jesu dio geografske struke. To se može provjeriti na mrežnim stranicama Geografskih odsjeka Sveučilišta u Zagrebu (https://www.pmf.unizg.hr/geog/studiji; redovni predmeti Hidrologija i Geografija mora) i u Zadru (https://geografija.unizd.hr/Portals/6/Elaborat%20preddiplomski%20jednopredmetni%20Geografija.pdf; Hidrogeografija I, Hidrogeografija II i Pomorska geografija). Navođenjem da bilo tko s razinom 7 HKO-a može predavati ovaj skup ishoda učenja dovodi se do degradacije struke (i geografske i one za koju je kurikulum propisan). Lijep pozdrav. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.
6 ALDINA BURIĆ 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.2 POPIS OBVEZNIH STRUKOVNIH MODULA Nakon rada u povjerenstvu za izradu kurikuluma za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR/POMORSKA NAUTIČARKA i na kraju školske godine u kojoj smo svi imali poteškoća s obavljanjem prakse učenika završnih razreda, budući da školski brod "Kraljica mora" nije bio na raspolaganju, a izgledno je da neće biti na raspolaganju do daljnjeg, mislim da bi svakako u svim poglavljima kurikuluma gdje se spominje školski brod valjalo upisati brod/školski brod. Ovakva formulacija je već upisana na više mjesta te predlažem da se upiše gdjegod je potrebno. Na taj način će se spriječiti eventualne administrativne poteškoće i različita tumačenja sve dok se ne riješi problem školskog broda. Nadalje, potrebno je razmišljati da mnoga druga zanimanja imaju predviđeno obavljanje određenog broja sati stručne prakse kroz razdoblje praznika i mislim da bi takva solucija bila vrlo dobra i za pomorska zanimanja. Predlažem stoga da se razmotri mogućnost uvođenja stručne prakse, barem nakon 2. i 3. razreda i to u obliku plovidbe ili rada u nekom poduzeću/ustanovi koji su povezani s pomorstvom (npr. lučke kapetanije, lučke uprave, marine, lokalni turistički brodari i sl.). Treći problem koji se pojavljuje se odnosi na kadrove koje je danas sve teže naći u svim područjima pa tako i u školi. Predlažem da se omogući da se barem kod strukovnih modula /SIU-a kod kojih je predviđeno više praktičnih sadržaja smiju zapošljavati i bivši pomorci koji su stekli najviša zvanja u pomorstvu unatoč tome što nemaju akademsko zvanje, ali im je to omogućeno polaganjem posebnog programa u trajanju od 6 mjeseci. Kao preduvjet za zapošljavanje bi se za takve djelatnike mogao predložiti duži period plovidbe u svojstvu prvog časnika palube ili zapovjednika (upravljačka razina prema STCW konvenciji). Vjerujem da bi se na taj način uspjelo u školama zaposliti kvalitetne djelatnike. Djelomično prihvaćen "Brod/školski brod" će biti upisan u strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije pomorski nautičar. Vezano uz vaš prijedlog stručne prakse, napominjemo da svi strukovni moduli imaju učenje temeljeno na radu koje se može realizirati u školi, kod poslodavca ili u regionalnom centru kompetentnosti. Model izvođenja učenja temeljenog na radu razrađuje školska ustanova unutar kurikula škole. Nadalje, vezano uz stručne kadrove, napominjemo da će uz svaki strukovni kurikul biti dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.