Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | ŽELJKO HABEK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam prijedlog kurikula Referent za poslovnu ekonomiju jer isti označava iskorak u odnosu na postojeći ponajprije u odnosu na stručnu praksu učenika koje do sada nije bilo. Jednako tako, povećanjem nastavnih sati obveznih predmeta vezanih uz državnu maturu u općeobrazovnom dijelu, učenici jačaju potrebne kompetencije te im se omogućava veća prohodnost u vertikali obrazovnog sustava. Strukovni dio nudi učenicima kompetencije koje im omogućavaju veću zapošljivost razvojem ključnih kompetencija (npr. digitalne, poduzetničke, računovodstvene i sl.), a ponuđena izbornost donosi im mogućnost specijalizacije u određenom području. S poštovanjem | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
2 | VESNA BULIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, Podrzavam uvođenje promjena u novi kurikul, kao i modularnu nastavu. Smatram da će omogućiti učenicima kvalitetnije obrazovanje i pripremanje za trziste rada. Svakako je potreban odmak od dosadašnjeg načina rada i vrednovanja. Vjerujem da će učenici biti više motivirani za rad, i da će im pruziti kvalitetnije obrazovanje. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
3 | TANJA GREGUR | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam nužnost uvođenja novog strukovnog kurikuluma ali se ne slažem s nekim njegovim dijelovima. Primjerice, ukidanjem predmeta Politika i gospodarstvo napravljena je velika pogreška u političkom opismenjavanju mladih. Znamo da su nam učenici poprilično politički nepismeni, ne znaju ni tko su premijer ili predsjednik, a kamoli nešto više od toga. Svojim (ne)izlaženjem na izbore sustavno nam poručuju koliko im (ni)je stalo do participacije u političkom životu građana RH. To je jednostavno neprihvatljivo - u današnjem globalizacijskom društvu moramo "plivati" kako znamo a briga za naše političke predstavnike veliki je dio toga. Također, nisam nigdje primijetila teme vezane uz suvremeno društvo i globalizacijske procese koji su jako lijepo bili obuhvaćeni predmetom Globalno poslovno okruženje (izborni u 1. razredu). Možda ste neke teme rascjepkali po modulima pa ih nisam uočila (u tom slučaju - isprika). Također se "bojim" hoće li ukidanje primjerice Biologije i Geografije "faliti" našim učenicima koji kasnije budu željeli upisati humanističke i društvene znanosti jer njihov udio na tim fakultetima nije zanemariv. Pozitivno je uvođenje različitih oblika medijske i financijske pismenosti, brige o osobnim financijama, informatizacije u smislu korištenja poslovnih programa, proračunskih tablica, statističkih modela (poslovna statistika) i sl. te se nadam da će školama biti omogućena adekvatna softverska podrška te pripadajuća edukacija jer bez nje to nije izvedivo. Također mi se jako sviđa što je konačno osuvremenjen kurikul predmeta Marketing, u dijelu digitalni marketing. Jedino ne razumijem zašto se u 3. razredu zove Digitalni marketing u poslovanju, a u 4. razredu Osnove digitalnog marketinga - meni bi bilo logično da je obrnuto - osnove su obično na početku nečega. Pozdravljam stručnu praksu - o načinu izvođenja i problemima/izazovima iste sada ne bih. Izbornih modula je jako puno, ne znam kako će to funkcionirati u malim školama ukoliko ih budete uvjetovali minimalnim brojem učenika. Nije mi baš jasno zašto izbornih modula nema u 1. razredu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Kompetencije koje spominjete u Vašem stručnom komentaru već su u značajnoj mjeri integrirane u sve strukovne kurikule, uključujući i ovaj, kroz općeobrazovne predmete i module i kroz kurikule međupredmetnih tema. Sadržaji općeobrazovnih modula i međupredmetnih tema obuhvaćaju ključne kompetencije i općeobrazovna znanja koja su potrebna za suočavanje s izazovima 21. stoljeća. Kroz integraciju međupredmetnih tema, učenici stječu širok spektar vještina i znanja potrebnih za uspjeh u budućnosti. Međupredmete teme ostvaruju se međusobnim povezivanjem odgojno-obrazovnih područja i nastavih tema svih modula i općeobrazovnih predmeta. Osim toga, u svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | TAJANA MARIČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, Svakako podržavam uvođenje novog kurikula Referent za poslovnu ekonomiju jer trenutni „stari“ se svakako treba mijenjati. Promjene kurikula trebaju donijeti prednosti i pozitivne pomake što ovaj prijedlog i nudi. Trenutni smjer Ekonomist nema stručnu praksu u svijetu rada što svakako treba promijenit jer iskustva istečena u stvarnom svijetu rada tj radom kod budućih poslodavaca je ono što svakako učenici trebaju iskusiti i upoznati razne moguće situacije na poslu prije završetka srednjoškolskog školovanja. Jačanje digitalnih kompetencija i IKT-a su trenutno dvije stvari koje treba što više koristiti. Simulacije rada u računovodstvenom software-u na računalima u nastavi će učenike pripremiti kako bi bili konkurentni na tržištu rada. Učenje temeljeno na radu je trenutno najbolji mogući način usvajanja novih sadržaja, ali toga nema bez praktične nastave u stvarnom svijetu. Izbornost modula također učenicima daje mogućnost specijalizacije u određenom području za koje imaju najviše interesa. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Novi strukovni kurikul u svim modulima uključuje učenje temeljeno na radu kao jednu od obaveznih komponenti učenja znanja i vještina. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
5 | SVIJETLANA STANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam uvođenje novog strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju jer učenicima omogućuje putem izbornih predmeta specijalizaciju unutar ekonomije. Nadam se da će tržište rada prepoznati da se radi o zanimanjima računovođe, bankara, stručnjaka za marketing, referentima u osiguranju. Gotovo 100% naših učenika polaže Državnu maturu i upisuju fakultete pa im je izuzetno bitna vertikalna prohodnost te proporcionalna zastupljenost općeobrazovnih predmeta koji su obavezni na Državnoj maturi. S poštovanjem, Svijetlana Stanić | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
6 | STIPO MARGIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | moram reći da sam oduševljen novim kurikulumom Referent za poslovnu ekonomiju. Posebno mi se sviđa dio o digitalnom marketingu. Danas je ključno da učenici budu u toku s najnovijim trendovima i praksama u digitalnom svijetu. Kurikulum nudi odličan pregled strategija za društvene mreže, SEO, analitiku i online oglašavanje. To će učenicima dati potrebna znanja i vještine za uspjeh u digitalnom okruženju. Prateći najnovije tehnike, bit će bolje pripremljeni za tržište rada i buduće inovacije. Čestitam timu koji je radio na ovom kurikulumu. Vjerujem da će učenici biti spremni za sve izazove moderne poslovne ekonomije | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
7 | SPOMENKA CRNOJA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam prijedlog za uvođenje kurikuluma "Referent za poslovnu ekonomiju" jer smatram da uvođenje modula donosi prednosti za nastavnike i učenike kao i za poslodavce koji očekuju da učenici nakon završetka škole imaju određene kompetencije za rad u struci. Moduli su smisleno povezani s praktičnim dijelovima, a simuliranje radnih zadataka omogućuje stjecanje vještina potrebnih na tržištu rada. Učenje na radnom mjestu te vertikalna i horizontalna prohodnost omogućit će učenicima da se tijekom obrazovanja „pronalaze“ u profilima i razinama kvalifikacije. Čestitke timu koji je radio na izradi kurikuluma! S poštovanjem, Spomenka Crnoja | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
8 | SNJEŽANA ČULIG | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Modernizacija kurikuluma mi se sviđa. Uvedene su pozitivne promjene u smislu više praktičnih vještina i stručne prakse. Vidim da je prisutno više informatike koja je danas neophodna. Također, sviđa mi se velika izbornost za učenike. Modularnost nastave će rasteretiti učenike, to je sigurno. Super je što će učenici moći raditi računovodstvo na računalima što će im omogućiti veću zapošljivost. Također, strani jezik u struci je odličan izbor jer često se neke bitne teme ne mogu provući kroz redovan strani jezik. Uvođenje digitalnog marketinga također vidim kao jedan oblik danas neophodnog dijela ekonomiste. U svakom slučaju, zanimljiv i poboljšan kurikulum. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
9 | SILVANA FADIĆ ŠTOLFA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, kao nastavnica geografije koja već 15 godina radi u strukovnoj školi svakako podržavam nužnost modernizacije i aktualizacije u nastavnom procesu, nastavnim temama i ishodima, ali Odluka o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. kao i Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. u suprotnosti su s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine i Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja do 2027. U Nacionalnome planu navodi se „U globaliziranom svijetu brzog tehnološkog razvoja, automatizacije i digitalizacije, u kombinaciji s novim gospodarskim scenarijima te društvenim izazovima kao što su klimatske promjene, krize uzrokovane izbijanjem bolesti (pandemije) te demografske promjene, nužno je da svi pojedinci imaju odgovarajuće kompetencije (znanja, vještine i oblikovana stajališta)“. Statusom općeobrazovnih predmeta u sustavu strukovnoga obrazovanja, posebice geografije, te se kompetencije ne mogu steći na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.2. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. i minimalno u jednome razredu odgovarajućim obveznim geografskim modulom. Prije donošenja Odluke o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. sadržaj iste treba dopuniti za svaki sektor i kvalifikaciju na razini 4.2. odgovarajućim obveznim geografskim modulima. U sektoru ekonomija, trgovina i poslovna administracija navedeni geografski moduli trebaju biti obvezni za sve kvalifikacije. Bez navedenoga Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. nije cjelovita i ne omogućuje učenicima „razvijanje u osobe koje su kvalificirane za ulazak u svijet rada, nastavak obrazovanja te cjeloživotno učenje“ odnosno ostvarenje prvoga cilja iz Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja. Zastupljenost općeobrazovnih predmeta određena je Nacionalnim kurikulumom strukovnog obrazovanja, izrađenim prije 2018. godine. Koliko je taj dokument relevantan za generacije koje se pripremaju za tržište rada, nastavak obrazovanja i cjeloživotno učenje desetak godina nakon njegove izrade i donošenja? Stoga je nužno zaustaviti donošenje kurikula općeobrazovnih predmeta i modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama te izraditi novi nacionalni dokument, relevantan za mlade u vremenu u kojem žive, obrazuju se i u kojem će raditi. U izradu novog nacionalnog dokumenta za strukovno obrazovanje ili reviziju postojećeg Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja (NKSO) moraju biti uključeni predstavnici sveučilišta i nacionalnih strukovnih udruga. Bez doprinosa sveučilišta i strukovnih udruga u izradi/reviziji NKSO isti ne sadrži preduvjete za nastavak obrazovanja mladih koji završavaju srednje strukovne škole niti osigurava „osposobljavanje za cjeloživotno učenje, ponajprije radi lakšeg prilagođavanja nepredvidivoj budućnosti i brzim promjenama zbog globalizacije, promjena na tržištu rada te utjecaja informacijsko-komunikacijskih tehnologija, migracija, kao i različitih kriza i neočekivanih situacija“, temeljne zadaće odgoja i obrazovanja djece i mladih, navedenih u Nacionalnome planu razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine. „U globaliziranom svijetu koji se sve brže mijenja, obilježenom izazovima poput četvrte industrijske revolucije i zelene tranzicije, ali i brojnim ugrozama, kao što su klimatske promjene, pandemije, geopolitički poremećaji ili migracije, planiranje budućnosti danas je možda važnije nego ikada prije“ (Nacionalna razvojna strategija Republike Hrvatske do 2030. godine). To planiranje budućnosti uključuje i donošenje cjelovitih i relevantnih odluka o obrazovanju mladih u strukovnim školama. Kako bi svima u odgojno-obrazovnom sustavu cilj trebao biti stvaranje produktivnih, mislećih, kreativnih, obrazovanih, informiranih, znatiželjnih, samostalnih i sposobnih mladih ljudi, nadam se kako za dobrobit istih, kurikuli općeobrazovnih predmeta i modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama neće biti prihvaćeni/donijeti. Srdačan pozdrav, Silvana Fadić Štolfa, prof. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Geografije nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno je usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu direktno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
10 | SARA NOVAK DOBOŠIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Smatram da je Odluka o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju / Referentica za poslovnu ekonomiju u sektoru Ekonomija i trgovina izuzetno važna i korisna inicijativa. Vjerujem da će ovaj korak značajno doprinijeti poboljšanju obrazovnog sustava i osnaživanju gospodarstva Republike Hrvatske | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
11 | SANJA BILJAN SMOLA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam uvođenje novog strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent/referentica za poslovnu ekonomiju. Vidljive se velike promjene u vidu stjecanja praktičnih vještina kroz projektnu i problemsku nastavu kao i uvođenje stručne prakse u svijetu rada. Veliki korak naprijed su izborni moduli putem kojih će se učenici moći razvijati i nadograđivati u područjima koji su njima najzanimljiviji te se na taj način usavršavati u područjima u kojima su dobri. Modularna nastava će svakako rasteretiti učenike na dnevnoj/tjednoj bazi te na taj način omogućiti veći fokus na određene nastavne sadržaje i projekte. Veselim se uvođenju novih kurikuluma u škole te se nadam da će poboljšani i osuvremenjeni kurikulumi, drugačiji način i organizacaija rada pozitivno utjecati na naše učenike. Lijepi pozdrav Sanja Biljan Smola | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
12 | SANDRA BIJELIĆ PAJOVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, Podržavam uvođenje novog kurikula jer smatram da donosi brojne prednosti i pozitivne učinke. S obzirom na trenutni nedostatak stručne prakse u usmjerenju ekonomist, posebno podržavam naglasak na praktični rad kod poslodavca odnosno stjecanje iskustva u stvarnom radnom okruženju. Uvođenje novih metoda poučavanja odnosno izvođenja nastave predloženu ovim kurikulom unaprijedit će kvalitetu obrazovanja. Mogućnost odabira modula, odnosno izbornost utjecat će na motivaciju i veći angažman te će omogućiti učenicima da se specijaliziraju u onom dijelu koji je od njihovog interesa kako bi stekli znanja primjenjiva u praksi odmah nakon školovanja. Jačanje digitalne/infomatičke pismenosti kroz povećanje informatike i uvođenje digitalnog marketinga je odličan prijedlog s obzirom na njegovu sveprisutnost u poslovnom svijetu, čija znanja mogu iskoristiti za pokretanje vlastitog posla. Isto tako, omogućit će se pristup novim online edukativnim platformama i alatima za učenje. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
13 | RUTH ČRETNIK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam uvođenje ovog strukovnog kurikuluma. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
14 | PETKO RADULOVIĆ | 3.1. OBVEZNI STRUKOVNI MODULI, 3. RAZRED | Predlažem za modul Pokretanje vježbeničke tvrtke, obnovu portala SUVT (Središnji ured vježbeničkih tvrtki) preko kojega bi se vršilo pokretanje tvrtke. Vezano uz učenje temeljeno na radu, predlažem uvođenje stručne prakse kod poslodavaca i to u sklopu modula Pokretanje vježbeničke tvrtke i Poslovanje tvrtke. Za modul INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U UREDSKOM POSLOVANJU predlažem uvođenje sadržaja računalnog razmišljanja te rješavanje poslovnih situacija i problema kodiranjem i programiranjem. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Unutar svakog skupa ishoda učenja, u dijelu koji se odnosi na učenje temeljeno na radu, isti se može realizirati u specijaliziranim učionicama ustanove, regionalnim centrima kompetentnosti ili kod poslodavca. Također, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih je u postupku izrade nove aplikacije e-VT koja bi služila nastavnicima i učenicima vježbeničkim tvrtkama svih škola Republike Hrvatske u realizaciji nastave i stjecanju ishoda učenja propisanih novim kurikulima. Nadalje, predloženi skupovi ishoda učenja te njihovi pripadajući predloženi ishodi učenja u modulu Informacijsko-komunikacijska tehnologija u uredskom poslovanju odnosi se na stjecanje digitalnih kompetencija koje treba imati referent za poslovnu ekonomiju a vezan je za standard zanimanja, tj. mišljenje poslodavaca, opis radnog mjesta te potrebne kompetencije iz tog područja. Kodiranje i programiranje, prema mišljenju poslodavaca, nisu potrebni za svakodnevni rad referenta za poslovnu ekonomiju. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
15 | NINA SMILJANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam uvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent/ica za poslovnu ekonomiju! Predloženi obvezni moduli nude čvrstu osnovu znanja, a izborni moduli su promišljeno integrirani kako bi se omogućila uža specijalizacija ovisno o polju interesa učenika. Također, veseli me naglasak koji se stavlja na praktičnu primjenu stečenog znanja te osposobljavanje za digitalno poslovanje. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
16 | NIKOLINA DRVENKAR-FUČKO | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam novi kurikul za stjecanje kvalifikacije Referent/referentica za poslovnu ekonomiju. Nakon učenja računovodstva u računovodstvenom softveru odlično će biti vidjeti kako učenici imaju priliku steći iskustvo u računovodstvu kod poslodavca. To će im definitivno pomoći da razviju svoje kompetencije i vještine, a što će im biti od velike koristi u budućem zaposlenju. Stručna praksa je vrlo važan dio obrazovanja i najbolje omogućava učenicima da primijene teorijsko znanje u realno radno okruženje. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
17 | NIKOLA HREHOROVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam prijedlog uvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju / Referentica za poslovnu ekonomiju jer se svijet i tehnologije mijenjaju brzo, a navedenim kurikulumom pokušava se otkloniti slabost dosadašnjeg nastavnog plana i programa kako bi se obrazovanje bolje uskladilo s potrebama tržišta rada. Kao odgovor na značajne strukturne promjene u hrvatskome gospodarstvu uz obvezne strukovne module učenje temeljeno na radu, stručna praksa, mogućnost odabira izbornih modula dobar su način stjecanja kompetencija za nastavak obrazovanja ili za uspješan ulazak u svijet rada. Struktura i satnica nastavnih predmeta općeobrazovnog dijela, koji su obvezni na državnoj maturi i koji pružaju učenicima strukovnih škola mogućnost nastavka obrazovanja na višim i visokim učilištima (Hrvatski jezik, Matematika, strani jezik), usklađena je sa strukturom i satnicom općih gimnazija. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
18 | NATALIJA JAMBREČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Kao poduzetnica pozdravljam i podržavam uvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju/Referentica za poslovnu ekonomiju. Novi kurikulum je orjentiran prije svega na kompetencije i vještine koje su nužne za dobro pozicioniranje na tržištu rada, što i nama poslodavcima daje veće mogućnosti u prepoznavanju i zapošljavanju kvalitetnih kadrova. Razvoj tehnologije i zahtjevi komunikacijskih vještina nešto su što se nikako ne smije zaobići u obrazovanju tog profila kadrova, i smatram da će ovaj kurikulum tome dati potreban naglasak. Ono što kao poslodavac smatram izuzetno kvalitetnim je upravo što kurikulum osim znanja daje i veliki značaj stjecanju vještina, jer su upravo vještine ono što čini razliku. Znanje bez vještine teško će se nositi sa zahtjevima tržišta rada. Nasuprot tome, znanje s vještinama može biti pokretačka snaga. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
19 | NADA RATKOVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam uvođenje kurikula Referent za poslovnu ekonomiju u sektoru ekonomija i trgovina. Smatram da modularnost i izbornost koja se nudi u kurikulu omogućava učenicima stjecanje kompetencija potrebnih za ulazak u svijet rada. Suradnja općeobrazovnih nastavnika i nastavnika struke u pojedinim modulima kroz projektne aktivnosti omogućava savladavanje skupova ishoda učenja. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
20 | MONIKA ŠKALEC | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam odluku o primjeni strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju jer promjene koje se planiraju su u korak s današnjim vremenom i donose pristup obrazovanju koji je usklađen s današnjim dinamičnim potrebama tržišta rada. Sviđa mi se mogućnost učenikove izbornosti i rješavanja školovanja i, po njima, preteškog nastavnog sadržaja kroz projekte i vlastito istraživanje, a svi znamo da se tada najbolje uči i upija. Ujedno, učenicima se pruža mogućnost specijalizacije u područjima koje ih zaista zanima što im pruža veću konkurentnost pri zapošljavanju ili samostalnom pokretanju posla. Naglašena je struka, pošto je dijete ipak upisalo strukovnu školu, a s druge strane, općeobrazovni predmeti su dovoljno zastupljeni da učeniku pruže vertikalu mogućnosti odlaska na fakultet. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
21 | MIRJANA BERNAT-RUŽIČKA | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA, 4. ZAVRŠNI RAD | Iz predloženog kurikuluma se jasno vidi suvremeniji pristup poučavanju i aktualni sadržaji. Kao i svaka druga promjena i ova će vjerojatno izazvati strah i otpor kod dijela nastavnika. Konačno više projektne i istraživačke nastave, veće uključenosti učenika te bolje međusobne povezanosti sadržaja. Što prije u realizaciju! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
22 | MILENA ROMANOVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, Ovako predloženi kurikul općeobrazovnih predmeta za zanimanje Referent za poslovnu ekonomiju je neprihvatljiv. Teško je razumjeti neke komentare za pojedina zanimanja u svezi modularne nastave, točnije hvalospjeve istoj. Na kom temelju, tj. iskustvu grade svoje mišljenje, kada su modularnu nastavu primjenjivali ili bar vidjeli u praksi. Modularna nastava nije dio hrvatskog obrazovnog identiteta, dio je tuđe tradicije. Zemlja smo specifičnih ljudi sa daleko dužom tradicijom i poviješću od onih čije sustave obrazovanja kopiramo. Zašto mislimo da je tuđe uvijek bolje od našeg? Osobno ne znam je li modularna nastava dobra ili loša. Vrijeme i praksa će pokazati... ONO ŠTO SIGURNO ZNAM JESTE DA IZBACIVANJE I/ILI SMANJENJE NEKIH OPĆEOBRAZOVNIH PREDMETA OVU REFORMU STRUKOVNOG OBRAZOVANJA ČINI JEDNOM OD NAJGORIH DO SADA. Svrha svakog obrazovnog sustava jeste (ili bi trebao biti) CJELOVIT ČOVJEK, a ne „fah-idiot“ - sluga svog poslodavca. Bez osnovnih znanja o sebi (obrazovanje kroz osnovnu školu je nedostatno zbog nedovoljnog razvoja svijesti te dobi, te posljedično teškog razumijevanja sadržaja), svom porijeklu, nacionalnom identitetu kroz općeobrazovne predmete kao što su biologija, povijest, PiG, itd. Vi sa ovako predloženim kurikulom stvarate savršenog bio-robota, nesvjesnog sebe kako u fizičkom tako i u identitetskom smislu, ali zato savršenog za obavljanje poslova kod poslodavaca. Želim vjerovati da ćete uočiti propuste u ovom kurikulu te uvrstiti sve predmete koje ste tako nesmotreno odbacili (biologija, PiG) ili smanjili do neprepoznatljivosti (povijest). Kao profesor biologije predlažem da biologiju („Čovjek i zdravlje“) kao predmet u trajanju 2 sata tjedno (ili kao obavezni modul) uvrstite u sklopu prvog razreda, a „Održivi razvoj“ kao predmet/obvezni modul u trećem razredu spomenutog kurikula. Želim vjerovati da ćete napraviti najbolje za buduće srednjoškolce, njihove obitelji, društvo u cjelini, jednom riječju za budućnost Hrvatske u koju se toliko zaklinjete. Srdačan pozdrav, Dr.sc. Milena Romanović, prof. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnih predmeta nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno je usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu direktno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
23 | MARTINA JERKOVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Uvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije "Referent za poslovnu ekonomiju / Referentica za poslovnu ekonomiju" odgovor je na potrebe tržišta rada za kvalificiranim kadrom u sektoru ekonomije i trgovine. Ovaj kurikulum pruža učenicima aktualna znanja i vještine te im povećava njihovu zapošljivost i sposobnost za uspješan rad u dinamičnim poslovnim okruženjima. Implementacija novog strukovnog kurikula planira se provoditi uz aktivnu suradnju sa svim dionicima radi osiguranja visoke kvaliteta obrazovanja i prilagodbe stvarnim potrebama gospodarstva. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
24 | MARIO DONKOV | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, detaljno proučavajući strukovne module kao profesor geografije uočio sam teme i ključne pojmove koji su se do sada proučavali kroz nastavni predmet geografija - (ekonomska geografija u trećem i četvrtom razredu). Izdvajam module MEĐUNARODNA EKONOMIJA i ODRŽIVO POSLOVANJE. Kroz ključne pojmove vidljivo je da su upravo te nastavne sadržaje učenici usvajali unutar geografije . Vjerujem da će struka prepoznati kompetencije geografa i da će jednako tako i oni biti barem dijelom nosioci ovih modula. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Skupovi ishoda učenja mogu se realizirati od strane jednog nastavnika ili u suradnji dva ili više nastavnika općeobrazovnih predmeta kao i nastavnika strukovnih predmeta. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
25 | MARIO DONKOV | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, Uspoređujući objavljena e – savjetovanja dana 13.5.2024 uočio sam pojedine NEPRAVILNOSTI i nedostatak KOORDINACIJE između dva međusobno povezana kurikuluma. 1. ODLUKA O DONOŠENJU MODULA OPĆEOBRAZOVNIH PREDMETA U SREDNJIM STRUKOVNIM ŠKOLAMA NA RAZINAMA 4.1 i 4.2 (GEOGRAFIJA U STRUCI) i 2.ODLUKE O UVOĐENJU STRUKOVNOG KURIKULUMA ZA STJECANJE KVALIFIKACIJE REFERENT/ ICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU U sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA. 1. Unutar MODULA GEOGRAFIJA U STRUCI objavljena su tri modula. MODUL1: Prostorno – ekonomske aktivnosti MODUL 2: Globalizacija – lokalizacija MODUL 3: Prostorni problemi i ekonomija U tekstu se navodi da su moduli za kvalifikaciju referent/referentica za poslovnu ekonomiju obvezni, a za ostale kvalifikacije u sektoru Ekonomija, trgovina i poslovna administracija izborni. 2. Detaljno čitajući strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije referent/ referentica za poslovnu ekonomiju nije vidljiv ni jedan od tih modula! Trenutno se u ekonomskim školama predmet geografija sluša sve četiri godine školovanja (274 školska sata), dok je novim prijedlogom geografija kao samostalan predmet planiran samo na četvrtoj godini školovanja (64 školska sata) što je nedostatno za učenike ekonomskih škola. Učenici ekonomskih škola trebala bi usvojiti temeljna znanja iz područja Ekonomske Geografije upravo iz objavljenog savjetovanja – GEOGRAFIJA U STRUCI. Iz svega navedenog uočava nedostatna koordinacija i neusklađenost radnih skupina između dviju agencija AZOO i ASOO. Smatram da objavljene module treba uvrstiti kao OBVEZNE u strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije referent/referentica za Poslovnu Ekonomiju u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA. S poštovanjem, Mario Donkov | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Zahvaljujemo na uočenom propustu predlagatelja. Budući da se u dijelu "specifični materijalni uvjeti i okruženje" ne definira obveznost ili izbornost nekog modula, isto će biti ispravljeno. U dijelu "status modula" jasno stoji da se navedeni modul realizira kao obvezni/izborni/fakultativni modul, što ovisi o potrebama pojedine kvalifikacije. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
26 | MARIN ROMIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Smatram da je ovaj prijedlog strukovnog kurikuluma usklađen sa potrebama na tržištu rada i svakodnevnim radnim zadacima referenta za poslovnu ekonomiju. Veći naglasak na korištenje IKT-a u poslovanju te razvoj poduzetničkog i projektnog razmišljanja sadržajno prati suvremene trendove u ekonomskom obrazovanju. Vjerujem i da će mogućnost specijalizacije u onom dijelu poslovne ekonomije koji učenika zanima povećati njihovo zanimanje za nastavu i šire područje poslovne ekonomije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
27 | MARIJANA ŽIVČIĆ GREGUREC | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, smatram da je uvođenje novog strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju neophodno jer danas svaka ozbiljna tvrtka koja želi probitak na tržištu želi imati stručno osposobljenog djelatnika. To između ostalog podrazumijeva komuniciranje s poslovnim okruženjem i prenošenje dojma o tvrtki što znači da osoba treba imati specifična znanja i vještine, posebno jezične, komunikacijske, organizacijsko poslovne, prezentacijske i marketinško poduzetničke. Treba dobro poznavati računalne programe kojima se koristi u radu, osnove menadžmenta, osnove odnosa s javnošću i poslovni bonton, samostalno sastaviti stručne dopise, zapisnike i izvještaje. To se može steći samo kroz strukovno obrazovanje. Srdačan pozdrav, Marijana Živčić Gregurec | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
28 | MANUELA MIHALJEVIĆ SABLJAK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam uvođenje novog strukovnog kurikuluma jer je kvalitetan odgovor na potražnju tržišta rada i primjer je učinkovitog obrazovanja. Učenicima pruža mogućnosti da steknu obrazovanje za ono radno mjesto koje stvarno žele te daje sliku realnog gospodarskog svijeta. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
29 | MR MARKETING AND CONSULTING, OBRT ZA PROMIDŽBU, VL. MAJA RUPČIĆ, OSIJEK, UKRINSKA ULICA 45 | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Kao vlasnica digitalnog obrta, moram reći da sam oduševljena novim kurikulumom Referent za poslovnu ekonomiju. Posebno mi se sviđa dio o digitalnom marketingu. Danas je ključno da učenici budu u toku s najnovijim trendovima i praksama u digitalnom svijetu. Kurikulum nudi odličan pregled strategija za društvene mreže, SEO, analitiku i online oglašavanje. To će učenicima dati potrebna znanja i vještine za uspjeh u digitalnom okruženju. Prateći najnovije tehnike, bit će bolje pripremljeni za tržište rada i buduće inovacije. Čestitam timu koji je radio na ovom kurikulumu. Vjerujem da će učenici biti spremni za sve izazove moderne poslovne ekonomije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
30 | MAJA PREBEGOVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani Podržavam prijedlog uvođenja strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent/ica za poslovnu ekonomiju. Kroz učenje temeljeno na radu, učenici će svakako biti bolje pripremljeni za tržište rada. Također, učenici kroz izborne module mogu sami izabrati svoje područje interesa, što će doprinijeti kvalitetnijoj i kompetentnijoj radnoj snazi. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
31 | LUKA RUPČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam uvođenje Kurikula Referent za poslovnu ekonomiju jer isti predstavlja iskorak u odnosu na postojeći. Kao prvo potrebno je istaknuti stručnu praksu kod poslodavca koja do sada nije bila zastupljena. U obveznom strukovnom dijelu zastupljeni su svi sadržaji s povećanjem poduzetništva i informatike što pridonosi jačanju poduzetničkih i digitalnih kompetencija potrebnih našim učenicima. Izbornost koja je vezujuća po godinama pridonijeti će specijalizaciji učenika u jednom području kojega odaberu, npr. digitalni marketing, računovodstvo, EU fondovi i sl. Budući da je veliki dio učenika ove kvalifikacije do sada polagao ispite Državne mature i nastavljao obrazovanje, posebno je važno povećanje satnice općeobrazovnih predmeta zastupljenih na Državnoj maturi (obveznih). | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
32 | LENKO DEMO | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA | Mislim da svaki nastavnik nastoji nastavne sadržaje struke povezati sa aktualnim situacijama, te u to uključiti one opće obrazovne sadržaje koji bi spadali u opću kulturu. Promjene u strukovnom obrazovanju su neophodne zbog njihovog usklađivanja s potrebama tržišta rada. Mislim da su škole dovoljno opremljene i tehnički pripremljene za provođenje ovakve reforme, jedino bi još trebalo dodatno educirati sve nastavnike kako bi prelazak na ovaj kurikulum bio što lakši za sve. Iako se prema ODLUCI O DONOŠENJU KURIKULA OPĆEOBRAZOVNIH PREDMETA U SREDNJIM STRUKOVNIM ŠKOLAMA NA RAZINAMA 4.1 I 4.2 predviđa, na prvi pogled, smanjene satnice pojedinih općeobrazovnih predmeta, treba naglasiti da su oni itekako zastupljeni unutar struke, pa bi bilo dobro o tome više pisati u medijima, kako ne bi u javnosti došlo do krivog zaključka. Smatram da slabiju pismenost i niže razine znanja iz općeobrazovnih predmeta s kojima učenici upisuju različite strukovne kurikulume treba riješiti u osnovnoj školi, jačanjem tih predmeta te korištenjem suvremenih metoda poučavanja temeljenih na praktičnim primjerima zanimljivim učenicima s kojima se lakše mogu poistovjetiti. Kod pisanja kurikuluma škole različiti sektori zajedno sudjeluju, kao i kod pisanja projekata na razini godine ili mjeseca. Na primjer, kod Tjedna održivog razvoja i obrade ciljeva održivog razvoja učenici povezuju znanja iz povijesti, geografije, biologije, kemije, matematike, ekonomske grupe predmeta, a sve skupa treba biti pisano poštujući pravopis i standardni hrvatski jezik. Tu se vidi jaka međupredmetna povezanost već i danas. Ne vidim razloga da to bude još i bolje u novom kurikulumu. Kako živim u Dalmaciji smatram da bi turizam trebao biti sastavni dio kurikuluma, barem kao izborni premet. Sve ostalo je samo pomak naprijed prema jačanju učeničkih kompetencija i njihova bolja pripremljenost za svijet rada. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnih predmeta nije predmet ovog javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno je usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu direktno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
33 | LENKO DEMO | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA, IV. | Sve pohvale novom kurikulumu jer se pri njegovoj kreaciji vodilo računa o primjeni praktičnih vještina koje bi učenici ovim kurikulumom trebali usvojiti. I u dosadašnjim kurikulumima imamo module unutar kojih je bio jedan ili više predmeta, tako da moduli nisu novost sami po sebi. Ono što je novo i ujedno najveća kvalitativna razlika je da ovakvim modularnim pristupom učenici bolje mogu usvojiti potrebna specifična znanja i vještine a onda u konačnici i kompetencije koje učenici moraju steći na kraju modula. Do sada su učenici smjera ekonomist bili zakinuti za dio sadržaja iz opće obrazovnih predmeta u odnosu na gimnaziju, pa bi povećanje tih sadržaja u kurikulumu moglo dovesti do značajno boljih rezultata na državnoj maturi. Bitna promjena je isprepletenost opće obrazovnih predmeta i struke koji samo mogu poboljšati načine i razinu usvajanja ishoda učenja kurikuluma. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
34 | LADA TABAK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam novi prijedlog strukovnog kurikuluma. Pohvale timu koji je radio na ovom "projektu". Kurikulum je vrlo precizno i detaljno razrađen. Nudi detaljne smjernice, prijedloge i ideje koje nastavnicima mogu biti od velike pomoći. Ovim kurikulumom dobivamo moderan model poučavanja i rada u strukovnim školama. Upravo onakav kakav je neophodan u 21.st. Uvjerena sam da će ovakav pristup radu znatno više motivirati učenike nego dosadašnji način rada. Također vjerujem da će nastava po modulima značajno utjecati na kvalitetu obrazovanja. Pomoći će nam da obrazujemo i stvaramo neke nove generacije - one koje će, uz teorijska znanja, iz škola izlaziti i s praktičnim vještinama, a samim time biti spremniji za današnje tržište rada. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
35 | KRISTINA MATIJEVIĆ | 2. SASTAVNICE STRUKOVNOG KURIKULA, 2.1 POPIS OPĆEOBRAZOVNIH NASTAVNIH PREDMETA/MODULA | Poštovani, kao nastavnik ekonomske grupe predmeta uvijek nastojim nastavne sadržaje povezati s općom kulturom te znanjima neophodnim za svakodnevni život. Smatram da su promjene u strukovnom obrazovanju neophodne, s naglaskom na osuvremenjivanje i usklađivanje s potrebama tržišta rada. Pozdravljam napore uložene u planiranu strukovnu reformu, ali izražavam zabrinutost vezanu uz opremljenost i pripremljenost škola za provođenje ovakve reforme. Izuzetno zabrinjavajućom smatram i činjenicu da se prema ODLUCI O DONOŠENJU KURIKULA OPĆEOBRAZOVNIH PREDMETA U SREDNJIM STRUKOVNIM ŠKOLAMA NA RAZINAMA 4.1 I 4.2 predviđa značajno smanjene satnice pojedinih općeobrazovnih predmeta za koje smatram da su neophodni za život, neovisno o kojoj je struci riječ. Ističem da i uz sadašnju satnicu općeobrazovnih predmeta učenici pokazuju slabu pismenost i nedovoljna znanja iz predmeta kao što su povijest i geografija. Također, biologija (u sklopu koje bi trebale biti obuhvaćene teme reproduktivnog zdravlja, spolne zaštite i sl.) ima veliki značaj za učenike srednjih škola i kao takva ne bi trebala biti zanemarena. Iako su u strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA nadodani zanimljivi i suvremeni nastavni moduli, smatram da bi turizam kao jedan od ključnih sektora gospodarstva Republike Hrvatske trebao imati mjesto u ovom kurikulumu u vidu izbornog premeta. S poštovanjem, Kristina Matijević | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnih predmeta nije predmet ovog javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno je usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu direktno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
36 | KRISTINA KOJIĆ PAVIN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam prijedlog vezan uz uvođenje kurikula Referent za poslovnu ekonomiju i to iz sljedećih razloga. Smatram kako uvođenje modula ima niz prednosti kako za nastavnika, u pogledu same dinamike rada, pa tako i za učenike. Svaki modul bit će povezan sa praktičnim dijelom te će na taj način učenici imati mogućnost povezati praktično sa naučenim, točnije imati će mogućnost simulirati radne zadatke te tako stjecati bitne vještine potrebne na tržištu rada. Bitno za napomenuti jest da je samo uvođenje modula u skladu s potrebama tržišta što učenicima omogućava stvaranje konkurentnosti pri zapošljavanju, te osjećaja sigurnosti prilikom prijava na nova radna mjesta koja traže određene vještine, znanja i slično. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
37 | KRISTINA JERČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, ne podržavam općeobrazovni dio kurikuluma kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju. Izbačeni su društveno-humanistički i prirodoslovni sadržaji. Iako se ovaj dio odnosi samo na strukovni dio krikula moram naglasiti da je Saborski odbor za obrazovanje donio negativno mišljenje o općeobrazovnom dijelu koje je upućeno ASOO-u. Kao nastavnik povijesti smatram da učenik koji pohađa četverogodišnje strukovno obrazovanje unutar ovog smjera treba imati dvije godine obavezne nastave Povijesti koji obuhvaća cjelokupnu hrvatsku povijest u europskom i svjetskom kontekstu. Tako su se izjasnili i svi odsjeci Povijesti na svim Filozofskim fakultetima u RH, kao i javnost u sklopu peticije: Stop sječi nastave Povijesti. Osim toga učenici ovog smjera od 2018. pohađaju nastavu Povijesti prema novom, moderniziranom programu koji kao takav treba ostati jer je puno kvalitetniji od onog koji je u trenutnoj raspravi pod Odlukom o općeobrazovnim kurikulima. Podržavam reformu unutar struke, međutim, ističem da je i biti Povjesničar i predavati Povijest, također struka koja ima svoje zakonitosti. NKS i NOK garantiraju učenicima cjelovito strukovno obrazovanje što znači da ono uključuje i opće obrazovanje, a ne njegove "ostatke ostataka", to im garantira i Europska povelja o pravima djece, CJELOVITO OBRAZOVANJE. Stoga predlažem da učenici ovog smjera pohađaju nastavu Povijesti prema programu koje je MZO odobrilo 2018. godine. Kao učenici iz sektora Ekonomije trebaju imati kvalitetno opće obrazovanje u svrhu daljnjeg rada ali i nastavka školovanja. Srdačan pozdrav! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Povijesti nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu direktno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
38 | KRISTINA JERČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani! Do sada su učenici u ekonomskim smjerovima imali nastavu povijesti dvije školske godine. Učili su cijelu nacionalnu povijest u europskom i svjetskom kontekstu. Protivim se ovoj odluci jer je u općeobrazovnom dijelu predviđena samo jedna godina učenja povijesti (hrvatska povijest od 18. do kraja 20. st.) i povijesni sadržaji nisu nikako uključeni u strukovni kurikulum kvalifikacije referent/ica za poslovnu ekonomiju. Radim u ekonomskim smjerovima i smatram da učenici koji idu u četverogodišnje smjerove trebaju imati kvalitetno i cjelovito opće i društveno-humanističko obrazovanje. Podržavam reformu unutar ekonomske struke, međutim, cijeli ovaj proces degradira učenike 4.2 smjerova u kontekstu općeg obrazovanja i pretvara ih isključivo u radnu snagu. Prema NOK-u i NKS-u učenici imaju pravo na cjelovito obrazovanje i kvalitetno društveno-humanističko obrazovanje. Predlažem da se predviđeno povećanje satnice matematike u općeobrazovnom dijelu predloži kao izborno j(s 3 na 4 sata tjedno), a nastava povijesti ostane obvezan predmet dvije školske godine po 70 nastavnih sati prema nastavnom planu i programu koje je MZO uvelo 2018. godine i prema kojem je nastava povijesti unaprijeđena i provodi se u ovim smjerovima od te iste 2018. godine. Napominjem da sam i ja bila učenik ove škole i završila sam filozofski fakultet, neki od mojih učenika učinili su isto. Učenici ovih smjerova oduvijek uspješno upisuju društvene i humanističke fakultete. Ne smiju u budućnosti upisom u srednju ekonomsku školu biti lišeni opcija da u životu rade i znaju i nešto drugo osim upisane struke. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Povijesti nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno je usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu direktno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
39 | KLAUDIJA DIMIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam prijedlog Odluke o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju/Referentica za poslovnu ekonomiju. Kao dugogodišnja nastavnica ekonomske grupe predmeta (nastavnog predmeta Računovodstvo u svim inačicama) držim da je predloženi kurikul doista modernizacija strukovnog obrazovanja jer, pored razvoja poduzetničkih i digitalnih kompetencija, omogućuje i razvoj računovodstvenih kompetencija zbog korištenja računovodstvenih softvera te je kvalitetna priprema učenika i za tržište rada i za nastavak obrazovanja. S poštovanjem, Klaudija Dimić | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
40 | JOSIP POSAVEC | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam uvođenje kurikula Referent/referentica za poslovnu ekonomiju i koncept na koji je osmišljen. U svim modulima moguća je suradnja među nastavnicima kroz suradnju općeobrazovnih nastavnika i nastavnika struke u cilju realizacije skupova ishoda učenja. Obavezni dio predstavlja temelj struke, konkretne radne situacije simulirale bi se po modulima, a učenici se kroz općeobrazovne predmete mogu kvalitetno pripremiti za Državnu maturu. Odlično je što postoji mogućnost izbornosti modula koja omogućava specijalizaciju u obavljanju određenih poslova i samim time veću konkretnost pri zapošljavanju ili samozapošljavanju. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
41 | JESSIKA NIKOLIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam odluku o uvođenju novog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA. Uvedene su pozitivne promjene u smislu više praktičnih vještina i izbornosti, koja učenicima omogućava da se specijaliziraju za ona područja koja ih najviše zanimaju. Smatram da će ovaj kurikulum kvalitetno pripremiti učenike za tržište rada. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
42 | JELICA PARADŽIK-LAZAREVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam prijedlog Odluke o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju/Referentica za poslovnu ekonomiju jer je usklađen sa potrebama na tržištu rada i radnim zadacima referenata za poslovnu ekonomiju. Također, Prijedlog Strukovnog kurikuluma prati suvremene trendove u ekonomskom obrazovanju i potrebe tržišta rada. Vjerujem da će mogućnost specijalizacije u onom dijelu poslovne ekonomije koji učenika zanima povećati njihovu motivaciju za rad, a na taj način povećati njihov uspjeh i zadovoljstvo učenjem te ih bolje pripremiti za tržište rada. Pohvale timu koji je radio na Prijedlogu novog strukovnog kurikuluma jer je vrlo precizno i detaljno razrađen. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
43 | JASMINA SUKALIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA, IV. | Novim kurikulumom učenici stječu praktične vještine koje mogu primijeniti u radnom okruženju. Modularnim pristupom poučavanja povećavaju se kompetencije učenika za specifična znanja i vještine koje su potrebne na tržištu rada. Veća zastupljenost općih predmeta (hrvatski jezik, strani jezik i matematika) u kurikulumu omogućuje učenicima bolju pripremljenost za polaganje ispita državne mature za one koji žele nastaviti obrazovanje na višim razinama. Integracija općih predmeta sa stručnim sadržajima osigurava primjenjivost stečenih znanja i vještina. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
44 | IVICA BORIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Odluka o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. kao i Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. u suprotnosti su s Nacionalnom razvojnom strategijom Republike Hrvatske do 2030. godine i Nacionalnim planom razvoja sustava obrazovanja do 2027. U Nacionalnome planu navodi se „U globaliziranom svijetu brzog tehnološkog razvoja, automatizacije i digitalizacije, u kombinaciji s novim gospodarskim scenarijima te društvenim izazovima kao što su klimatske promjene, krize uzrokovane izbijanjem bolesti (pandemije) te demografske promjene, nužno je da svi pojedinci imaju odgovarajuće kompetencije (znanja, vještine i oblikovana stajališta)“. Statusom općeobrazovnih predmeta u sustavu strukovnoga obrazovanja, posebice geografije, te se kompetencije ne mogu steći na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.1. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. Za stjecanje odgovarajućih kompetencija u svakome sektoru i u svakoj kvalifikaciji na razini 4.2. geografija kao općeobrazovni predmet mora biti zastupljena kurikulom koji je sastavni dio Odluke o donošenju kurikula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. i minimalno u jednome razredu odgovarajućim obveznim geografskim modulom. Prije donošenja Odluke o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. sadržaj iste treba dopuniti za svaki sektor i kvalifikaciju na razini 4.2. odgovarajućim obveznim geografskim modulima. U sektoru ekonomija, trgovina i poslovna administracija navedeni geografski moduli trebaju biti obvezni za sve kvalifikacije. Bez navedenoga Odluka o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1. i 4.2. nije cjelovita i ne omogućuje učenicima „razvijanje u osobe koje su kvalificirane za ulazak u svijet rada, nastavak obrazovanja te cjeloživotno učenje“ odnosno ostvarenje prvoga cilja iz Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja. Zastupljenost općeobrazovnih predmeta određena je Nacionalnim kurikulumom strukovnog obrazovanja, izrađenim prije 2018. godine. Koliko je taj dokument relevantan za generacije koje se pripremaju za tržište rada, nastavak obrazovanja i cjeloživotno učenje desetak godina nakon njegove izrade i donošenja? Stoga je nužno zaustaviti donošenje kurikula općeobrazovnih predmeta i modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama te izraditi novi nacionalni dokument, relevantan za mlade u vremenu u kojem žive, obrazuju se i u kojem će raditi. U izradu novog nacionalnog dokumenta za strukovno obrazovanje ili reviziju postojećeg Nacionalnog kurikuluma strukovnog obrazovanja (NKSO) moraju biti uključeni predstavnici sveučilišta i nacionalnih strukovnih udruga. Bez doprinosa sveučilišta i strukovnih udruga u izradi/reviziji NKSO isti ne sadrži preduvjete za nastavak obrazovanja mladih koji završavaju srednje strukovne škole niti osigurava „osposobljavanje za cjeloživotno učenje, ponajprije radi lakšeg prilagođavanja nepredvidivoj budućnosti i brzim promjenama zbog globalizacije, promjena na tržištu rada te utjecaja informacijsko-komunikacijskih tehnologija, migracija, kao i različitih kriza i neočekivanih situacija“, temeljne zadaće odgoja i obrazovanja djece i mladih, navedenih u Nacionalnome planu razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj općeobrazovnog predmeta Geografije nije predmet javnog savjetovanja. Naglašavamo da je strukovno obrazovanje prvenstveno je usmjereno na stjecanje specifičnih stručnih vještina koje pripremaju učenike za tržište rada. Općeobrazovni moduli i kurikuli međupredmetnih tema pružaju temeljno i široko znanje koje je neophodno za cjelokupni razvoj učenika. Važno je naglasiti da se prilikom izrade novih kurikula vodilo računa o tome da učenici nisu preopterećeni dodatnim sadržajima koji nisu direktno povezani s njihovim budućim profesionalnim ili obrazovnim potrebama. U svim obrazovnim sektorima vodilo se računa da kurikuli osiguraju sveobuhvatan obrazovni okvir koji balansira između stručnog i općeobrazovnog znanja, pripremajući učenike za cjeloživotno učenje i prilagodbu promjenama u društvu i na tržištu rada. U svim sektorima, pa tako i u navedenom, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
45 | IVICA BORIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | U Odluci o donošenju modula općeobrazovnih predmeta u srednjim strukovnim školama na razinama 4.1 i 4.2 (Geografija u struci) stoji kako su 3 modula (MODUL1: Prostorno – ekonomske aktivnosti MODUL 2: Globalizacija – lokalizacija MODUL 3: Prostorni problemi i ekonomija) obavezna za kvalifikaciju referent/referentica za poslovnu ekonomiju a za ostale kvalifikacije u sektoru Ekonomija, trgovina i poslovna administracija izborni. Za MODUL 1 također stoji da je za kvalifikaciju komercijalist/komercijalistica obvezan. U odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije referent/ ica za poslovnu ekonomiju i Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije komercijalist/komercijalistica u sektoru ekonomija i trgovina niti u jednom dijelu tih dokumenta ne spominju se moduli Geografije u struci. Stoga je potrebno module Geografija u struci kao obavezne ubaciti u navedene dokumente. Također potrebno je module Geografija u struci kao izborne ubaciti u ostale kvalifikacije u sektoru Ekonomija, trgovina i poslovna administracija kako bi se dokumenti uskladili. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Zahvaljujemo na uočenom propustu predlagatelja. Budući da se u dijelu "specifični materijalni uvjeti i okruženje" ne definira obveznost ili izbornost nekog modula, isto će biti ispravljeno. U dijelu "status modula" jasno stoji da se navedeni modul realizira kao obvezni/izborni/fakultativni modul, što ovisi o potrebama pojedine kvalifikacije. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
46 | IVANA ČIKEŠ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, smatram da se uvode pozitivne promjene u novom kurikulumu. Potiče se razvoj poduzetničkih kompetencija, s naglaskom na praktične vještine i stručnu praksu kod poslodavaca. Također, sviđa mi se mogućnost izbornosti modula nastave koja će rasteretiti učenike. Primjećujem modernizaciju računovodstvenih kompetencija uz korištenje računovodstvenih softvera. Suradnjom općeobrazovnih nastavnika i nastavnika struke stvara se preduvjet za realizaciju ishoda učenja, učenici jačaju potrebne kompetencije te im se omogućava veća prohodnost u vertikali obrazovnog sustava. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
47 | IVAN STOJANOVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam modernizaciju programa jer bi trebali bolje zadovoljiti tržište rada. Učenici će se moći specijalizirati za željena područja koja odaberu. Također učenici će bolje i preciznije upoznati određene segmente ekonomije. Odlična stvar je i jačanje informatičke pismenosti kroz digitalni marketing i informatiku, jer svi smo svjesni da je danas informatičko znanje neophodno za obavljanje poslova u ekonomskom sektoru. S poštovanjem, Ivan Stojanović | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
48 | IVAN REŽIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam prijedlog Odluke o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije Referent/Referentica za poslovnu ekonomiju u sektoru Ekonomija i trgovina. Kao nastavnik vježbeničkih tvrtki sviđa mi se zastupljenost učenja temeljenog na radu osobito kroz simulaciju poslovnih situacija u specijaliziranim prostorima te prilikom obavljanja praktične nastave u gospodarskim subjektima što smatram ključnim u razvoju vještina učenika potrebnih za izlazak na tržište rada ili nastavak obrazovanja. Predloženi strukovni kurikul je moderan i usmjeren ka jačanju poduzetničkih, digitalnih i financijskih kompetencija učenika, a izbornost mu daje dodatnu vrijednost kroz raznovrsnost sadržaja ali i mogućnosti prilagodbe zahtjevima tržišta. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
49 | IVAN PRSKALO | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | 1. Podržavam prijedlog vezan uz uvođenje kurikula Referent za poslovnu ekonomiju iz nekoliko razloga. Kurikul uvodi stručnu praksu kod poslodavca u trećem i četvrtom razredu što je velika promjena u odnosu na postojeći kurikul. U obveznom strukovnom dijelu obuhvaćeni su sadržaji relevantni za uključivanje na tržište rada, a kroz izbornost učenik može odabrati dio u kojem se želi specijalizirati – kao npr. računovodstvo, EU projekti, digitalni marketing i slično. Vidljivo je da je kurikul izrađen temeljen potreba tržišta rada i temeljen na standardima zanimanja. Sadržaji struke koji se temelji na mišljenjima poslodavaca koje su iskazali kroz anketiranje koje je bilo temelj za izradu standarda zanimanja, a ujedno i standarda kvalifikacije i kurikula, optimalno su raspoređeni u obveznom dijelu kurikula. Učenici će ovim kurikulom u potpunosti steći kompetencije definirane standardima zanimanja. Kroz izbornost će se učenici specijalizirati za pojedini segment u struci i samim time omogućiti si bolje zaposlenje, a škole će time izgraditi svoju prepoznatljivost ovisno o potrebi lokalne zajednice. Također, vidljiv je naglasak na projektnu, istraživačku i druge načine izvođenja nastave koji stavljaju učenika u središte. Ovim načinom moguće su i suradnje više nastavnika koji bi svaki svojom ekspertizom omogućio davanje potrebnih znanja učenicima. Suradnjom strukovnih nastavnika kao i općeobrazovnih, učenicima se omogućuje stjecanje potrebnih kompetencija. S poštovanjem , Vlado Prskalo | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
50 | IGOR REGETAŠ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam odluku o uvođenju novog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA. Kao poduzetnik podržavam povezivanje obrazovanja i struke. Smatram da će ovaj kurikulum kvalitetno priremiti učenike za tržište rada. S poštovanjem Galea salus d.o.o. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
51 | DRAGAN BODULJAK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam da udio strukovnih sadržaja bude cca 60% te da se to ne bi trebalo smanjivati. Držim da bi strukovni dio trebao sadržati više praktične nastave. U prvom redu mislim na praktičnu nastavu kod poslodavca. Vježbenička tvrtka predstavlja kvalitetan doprinos praktičnoj nastavi, ali ne može biti zamjena za praksu u stvarnom poslu. U tom smislu je potrebno na razini države razraditi sustavnu suradnju škola i poslodavaca, povezati nastavnike struke s mentorima kod poslodavca, a poslodavce na odgovarajući način motivirati za suradnju, odnosno da budem jasniji, potaknuti na suradnju subvencioniranjem, odnosno plaćanjem njihovog doprinosa u izvedbi kurikuluma. Tko bi trebali biti mentori kod poslodavca? To bi trebali biti stručnjaci koji su zaposleni u poduzećima i koji bi se dodatno educirali za rad s djecom, ili nastavnici iz škole koji bi se dodatno educirali za obavljanje poslova u stvarnom poslovanju. Bilo kako bilo, strukovni kurikulumi moraju biti više naslonjeni na stvarno poslovanje. Nelogično je da je obavljanje prakse kod poslodavca jasno propisano za trogodišnje kvalifikacije, a za četverogodišnje kvalifikacije nije. Zaključno ističem da udio strukovnih sadržaja treba očuvati barem u ovom predloženom postotku, a dodatno razvijati sustav praktične nastave. Što se tiče samog načina savjetovanja preko e-platforme, smatram da je ono nepraktično. Nakon što zainteresirana javnost pošalje svoje komentare, samo će dobiti povratnu informaciju da li je komentar prihvaćen, ili djelomično prihvaćen, ili odbijen. Na ovaj način ne postoji mogućnost dvosmjerne rasprave. Stoga držim da ovako ozbiljne teme predlagači trebaju raspravljati uživo s nastavnicima putem stručnih vijeća. Znam da sve ovo što sam napisao dodatno košta, ali reforme bez novca nema. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Unutar svakog skupa ishoda učenja, u dijelu koji se odnosi na učenje temeljeno na radu, isti se može realizirati u specijaliziranim učionicama ustanove, regionalnim centrima kompetentnosti ili kod poslodavca. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
52 | DOLORES GUŠTIN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam prijedlog Odluke o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije referent /referentica za poslovnu ekonomiju zbog povezivanja obrazovanja i struke i zbog izbornosti, koja učenicima omogućava da se specijaliziraju za ona područja koja ih najviše zanimaju. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
53 | DIANA BRATIČEVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, pridružujem se podršci prijedloga Odluke o uvođenju strukovnoga kurikula za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju/Referentica za poslovnu ekonomiju. Naš obrazovni sustav vapi za infrastrukturalnom modernizacijom, kako prostornom, tako i kurikularnom. Stoga, ovaj prijedlog korak je naprijed, usudila bih se napisati „skok u dalj“ u tehnički opremljenim učionicama. Pohvalila bih vrijedan tim stručnjaka koji je radio na ovim programskim izmjenama. Ovaj put nije riječ o formanoj reformi, već o sadržajno kvalitativnoj promjeni koja se može naći u opisu svakog modula kako bi mladima pružila lakši i uspješniji susret s tržištem rada. Uime svih naših učenika, posebno bih pohvalila rasterećenje obveznih modula, primjerice iz računovodstvenih predmeta i uvođenje izbornih. Lijepo je da će se i u školi, konačno imati mogućnost izbora interesnih sfera. Oni koji vole i motivirani su za učenje računovodstva, imat će mogućnost birati izborne module iz ovog područja, dok će si oni drugi uljepšati život birajući module bez puno brojeva. Ista je situacija i s ostalim strukovnim modulima. Sve pohvale! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
54 | DEANA VRDOLJAK KAČANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam uvođenje promjena u strukovne kurikulume, kao i modularnu nastavu koja bi trebala omogućiti učenicima učenje temeljeno na praktičnom radu i na taj način pripremiti ih za tržište rada. Potreban je i odmak od sadašnjeg razredno-satno-predmetnog sustava i načina vrednovanja. Predviđene promjene naglašavaju individualizaciju procesa učenja i poučavanja koju je potrebno provesti u skladu sa psihofizičkim razvojem današnjih adolescenata. S poštovanjem , Deana Vrdoljak Kačanić - stručna suradnica pedagoginja | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
55 | DANIJELA RIMANIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam uvođenje novog strukovnog kurikula koji je neophodan za današnje potrebe tržišta rada. Učenici će imati mogućnost specijalizacije za željeno područje koje odaberu s naglaskom na razvoj poduzetničkih kompetencija koje su važne za razvoj malog i srednjeg poduzetništva u našoj zemlji. Projektna nastava omogućit će stjecanje znanja i vještina potrebnih za realan sektor kao i stručna praksa koja je neophodna za stručno izvršavanje zadataka. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
56 | BRANKO RUMENOVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam uvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent za poslovnu ekonomiju / Referentica za poslovnu ekonomiju. Sviđa mi se što je u velikoj mjeri povezan s primjenom znanja kroz projekte. Podržavam izbornost koja učenicima pruža mogućnost za stjecanje određenih kompetencija koje ih pripremaju za tržište rada te sadržaje obveznog strukovnog dijela. Isto tako učenici se kroz općeobrazovne predmete mogu kvalitetno pripremiti za polaganje ispita Državne mature. S poštovanjem, Branko Rumenović | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
57 | UDRUGA EKONOMSKIH ŠKOLA REPUBLIKE HRVATSKE | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Podržavam uvođenje novog strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU/REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU. Sve pohvale timu stručnjaka na odlično obavljenom poslu. Detaljno razrađen, jasan ,povezan sa praksom u poslovnom svijetu, suvremen, sa dovoljno općeobrazovnih sadržaja i sa dobro ponuđenim izbornim sadržajima. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
58 | BOGDANKA ŠLAT | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA. Kao računovodstveni obrt smatram da je kurikulum dobro napravljen za potrebe tržišta rada. S poštovanjem, Bogdanka Šlat Šlat obrt za šumarske usluge, prijeovz i računovodstvo | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
59 | ANTONIJA ČALIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam modernizaciju obrazovanja i uvođenje kurikuluma referent za poslovnu ekonomiju/referentica za poslovnu ekonomiju u sektoru ekonomija i trgovina. Promjene koje se planiraju su za svaku pohvalu jer donose pristup obrazovanju koji je usklađen s dinamičnim potrebama tržišta rada. Istakla bih modularnost nastave i izbornost koja omogućuje učenicima da se specijaliziraju u područjima koja ih najviše zanimaju i pruža im veću konkurentnost pri zapošljavanju ili samostalnom pokretanju posla. Zatim, ovaj kurikulum nije samo teorijski temeljen, već nudi i stručnu praksu kod poslodavca te stjecanje praktičnog iskustva koje je ključno za stvaranje stručnjaka spremnih za izazove suvremenog tržišta. Naglasak na razvoju digitalnih, poduzetničkih i računovodstvenih kompetencija uz praktičnu primjenu i simulaciju radnih situacija pružit će učenicima neophodne vještine za proaktivno i odgovorno djelovanje i upravljanje vlastitim životom i profesionalnom karijerom u budućnosti. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
60 | ANTICA KLARIN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, podržavam prijedlog uvođenja strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije "Referent za poslovnu ekonomiju / Referentica za poslovnu ekonomiju". Kao što vidim moduli su povezani sa praktičnim dijelom gdje će učenici imati mogućnost povezati teoriju i praksu odnosno ostvariti na neki način simulaciju radnih zadataka i tako će imati mogućnost steći vještine potrebne za tržište rada. Primjećujem povećanje IKT-a u poslovanju te razvoj poduzetničkih i projektnih vještina. Učenici će imati mogućnost specijalizirati se u onom dijelu poslovne ekonomije koji za njih budi najveće interese a samim time pokriva širinu poslovne ekonomije. Ovaj pristup omogućuje učenicima da se bolje pripreme za izazove i zahtjeve radnog mjesta što je jedno od najvažnijih obilježja smisla školovanja. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Novi strukovni kurikul u svim modulima uključuje učenje temeljeno na radu kao jednu od obaveznih komponenti učenja znanja i vještina. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
61 | ANITA KOCMAN | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Uvođenje novog kurikuluma Referent/referentica za poslovnu ekonomiju donosi niz prednosti koje mogu značajno unaprijediti obrazovni sustav i pripremiti učenike za tržište rada. Omogućava učenicima da kroz izborne module biraju one koji ih najviše zanimaju, što može povećati njihovu motivaciju i angažman istodobno omogućavajući veću fleksibilnost u obrazovnom procesu. Kurikulum je prilagođen trenutnim i budućim potrebama tržišta rada, što povećava zapošljivost učenika. Učenici kroz simulacije dobivaju uvid u stvarne radne situacije, što im pomaže u razumijevanju i primjeni teorijskih znanja. Ovakav pristup omogućuje učenicima da se bolje pripreme za izazove i zahtjeve radnog mjesta. Kroz projektnu nastavu koja uključuje kombinaciju različitih predmeta i područja, potiče se holistički pristup učenju, a učenici imaju priliku raditi na stvarnim projektima, što potiče kreativno razmišljanje i inovaciju. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
62 | ANITA GRGIĆ | 3.2. IZBORNI MODULI, 3. RAZRED | Poštovani, podržavam prijedlog Odluke o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referent/Referentica za poslovnu ekonomiju u sektoru Ekonomija i trgovina. Kao neke od prednosti vidim veću povezanost s tržištem rada i bolju usklađenost s potrebama poslodavaca. U tom smislu, učenicima će posebno biti važna mogućnost obavljanja stručne prakse kod poslodavaca, a time i veća mogućnost pronalaska budućeg radnog mjesta. Isto tako, praktičan rad omogućit će im bolji razvoj poduzetničkih kompetencija. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
63 | ANITA GRGIĆ | 3.2. IZBORNI MODULI, 2. RAZRED | Poštovani, kao prednosti ovog kurikuluma vidim veću povezanost sustava obrazovanja s tržištem rada i potrebama poslodavaca. U tom smislu, učenicima će posebno biti važna mogućnost obavljanja stručne prakse kod poslodavaca, a time i veća mogućnost pronalaska budućeg radnog mjesta. Isto tako, omogućit će im bolji razvoj poduzetničkih kompetencija. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
64 | ANDREA BLAŠKOVIĆ SABLJAK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije REFERENT ZA POSLOVNU EKONOMIJU / REFERENTICA ZA POSLOVNU EKONOMIJU u sektoru EKONOMIJA I TRGOVINA | Poštovani, definitivno podržavam odluku o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije Referenta, referentice za poslovnu ekonomiju . Modularna nastava pruža veću razinu znanja , prakse i zainteresiranosti naših učenika .Ovim strukovnim kurikulom učenici znaju što od njih očekuje tržište rada. S poštovanjem, Andrea Blašković Sabljak | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |