Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju posebnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMOĆNI RADNIK U POSLOVIMA GRAĐENJA / POMOĆNA RADNICA U POSLOVIMA GRAĐENJA u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | VALENTINA HALOVANIĆ | ODLUKU o uvođenju posebnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMOĆNI RADNIK U POSLOVIMA GRAĐENJA / POMOĆNA RADNICA U POSLOVIMA GRAĐENJA u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA, 2. NASTAVNI PLAN POSEBNOG KURIKULA | Poštovani, smatram da je pogrešno što se umanjuje satnica stranog jezika, bez obzira na to što je riječ o pomoćnom zanimanju. Nalazimo se u Europskoj uniji gdje se promiče višejezičnost te je cilj da učenici mogu dobro baratati i znanjem jezika kao i znanjem struke. Stoga smatram da nije dobro da se satnica umanjuje. | Nije prihvaćen | Navedeni kurikul namijenjen je obrazovanju učenika s teškoćama. Dio je Nastavnog plana posebnih kurikula za srednju školu (Narodne novine, broj: 99/2021.). Nastavni plan posebnih kurikula za srednju školu sastavljen je od obveznog, izbornog i strukovnog dijela. U obveznom dijelu predmetnih kurikula nalazi se kurikul Strani jezik. U postojećim nastavnim planovima i programima ne postoji nastavni predmet strani jezik. Nastavno na navedeno u Nastavnom planu posebnih kurikula za srednju školu (Narodne novine, broj: 99/2021.). se povećava satnica stranih jezika u odnosu na postojeće stanje. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
2 | VALENTINA HALOVANIĆ | ODLUKU o uvođenju posebnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMOĆNI RADNIK U POSLOVIMA GRAĐENJA / POMOĆNA RADNICA U POSLOVIMA GRAĐENJA u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA, 1. OPĆI DIO POSEBNOG KURIKULA | Poštovani smatram da je pogrešno što se umanjuje satnica stranog jezika, bez obzira na to što je riječ o pomoćnom zanimanju. Nalazimo se u Europskoj uniji gdje se promiče višejezičnost te je cilj da učenici mogu dobro baratati i znanjem jezika kao i znanjem struke. Stoga smatram da nije dobro da se satnica umanjuje. | Nije prihvaćen | Navedeni kurikul namijenjen je obrazovanju učenika s teškoćama. Dio je Nastavnog plana posebnih kurikula za srednju školu (Narodne novine, broj: 99/2021.). Nastavni plan posebnih kurikula za srednju školu sastavljen je od obveznog, izbornog i strukovnog dijela. U obveznom dijelu predmetnih kurikula nalazi se kurikul Strani jezik. U postojećim nastavnim planovima i programima ne postoji nastavni predmet strani jezik. Nastavno na navedeno u Nastavnom planu posebnih kurikula za srednju školu (Narodne novine, broj: 99/2021.). se povećava satnica stranih jezika u odnosu na postojeće stanje. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | PETRA MEĐIMOREC GRGURIĆ | ODLUKU o uvođenju posebnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMOĆNI RADNIK U POSLOVIMA GRAĐENJA / POMOĆNA RADNICA U POSLOVIMA GRAĐENJA u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | Razumljiva je potreba tržišta rada za pomoćnim radnikom koji bi mogao sudjelovati u poslovima građenja koji su navedeni u kurikulu. Međutim, populacija učenika za koje je pisan kurikul, dakle učenici koji se obrazuju prema posebnom programu uz individualizirane postupke je populacija učenika s većim teškoćama u razvoju. Na temelju dugogodišnjeg rada u strukovnom obrazovanju učenika navedene populacije za pomoćna strukovna zanimanja smatram kako je navedenu kvalifikaciju potrebno podijeliti barem na dvije, ako ne i tri – npr. pom. zidar, pom. keramičar ili podopolagač. Naime, učenicima koji se obrazuju u navedenom programu potrebno je puno ponavljanja istih nastavnih sadržaja s postupnim proširivanjem, opetovano uvježbavanje kako bi stekli osnovne potrebne kompetencije na razini u skladu s mogućnostima. To su učenici sa sniženim intelektualnim funkcioniranjem. Nije realno očekivati kako će jedna godina obrazovanja biti dovoljna da učenik ovlada svih navedenim predviđenim ishodima učenja te da se s njima više nikada tijekom obrazovanja ne susretne. Ovim prijedlogom se značajno podiže razina i opseg potrebnih kompetencija, dok se u obrazovnoj praksi razina funkcioniranja učenika koji upisuju pomoćna zanimanja sve više snižava, što je samo po sebi u koliziji. Molim da se razmotri navedeno s ciljem dobrobiti učenika koji se obrazuju za pomoćna zanimanja, kako bi im se pružilo primjereno strukovno obrazovanje i omogućilo uključivanje u svijet rada na razini koja je za njih ostvariva. | Nije prihvaćen | Navedeni kurikul namijenjen je obrazovanju učenika s teškoćama. Dio je Nastavnog plana posebnih kurikula za srednju školu ((Narodne novine, broj: 99/2021.). Nastavni plan posebnih kurikula za srednju školu sastavljen je od obveznog, izbornog i strukovnog dijela. U strukovnom dijelu posebnih kurikula nalaze se dva predmetna kurikula: Tehnologija zanimanja s vježbama te Stručna praksa. Predmetni kurikuli su sastavljeni od modula koji omogućavaju da se steknu ishodi učenja za pojedino zanimanje na način rada sa učenicima prilagodi njihovim posebnostima te omogući stjecanje ishoda učenja oblikom, vremenskim trajanjem i načinima sukladno njegovoj teškoći. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
4 | ĐANA BAFTIRI | ODLUKU o uvođenju posebnog kurikula za stjecanje kvalifikacije POMOĆNI RADNIK U POSLOVIMA GRAĐENJA / POMOĆNA RADNICA U POSLOVIMA GRAĐENJA u sektoru GRADITELJSTVO, GEODEZIJA I ARHITEKTURA | SREDNJA ŠKOLA-CENTAR ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE Razumljiva je potreba tržišta rada za pomoćnim radnikom koji bi mogao sudjelovati u poslovima građenja koji su navedeni u kurikulu. Međutim, populacija učenika za koje je pisan kurikul, dakle učenici koji se obrazuju prema posebnom programu uz individualizirane postupke je populacija učenika s većim teškoćama u razvoju. Na temelju višedesetljetnog iskustva rada u strukovnom obrazovanju učenika navedene populacije za pomoćna strukovna zanimanja smatramo kako je navedenu kvalifikaciju potrebno podijeliti barem na dvije, ako ne i tri – npr pom. zidar, pom. keramičar ili podopolagač. Naime, učenicima koji se obrazuju u navedenom programu potrebno je puno ponavljanja istih nastavnih sadržaja s postupnim proširivanjem, opetovano uvježbavanje kako bi stekli osnovne potrebne kompetencije na razini u skladu s mogućnostima. Nije realno očekivati kako će jedna godina obrazovanja biti dovoljna da učenik ovlada svih navedenim predviđenim ishodima učenja te da se s njima više tijekom obrazovanja ne susretne. Ovim prijedlogom se značajno podiže razina i opseg potrebnih kompetencija, dok se u obrazovnoj praksi razina funkcioniranja učenika koji upisuju pomoćna zanimanja sve više smanjuje, što je samo po sebi u koliziji. Molim da se razmotri navedeno, i kontaktira nas se kao ustanovu ukoliko je potrebno koje dodatno pojašnjenje. | Nije prihvaćen | Navedeni kurikul namijenjen je obrazovanju učenika s teškoćama. Dio je Nastavnog plana posebnih kurikula za srednju školu (Narodne novine, broj: 99/2021.). Nastavni plan posebnih kurikula za srednju školu sastavljen je od obveznog, izbornog i strukovnog dijela. U strukovnom dijelu posebnih kurikula nalaze se dva predmetna kurikula: Tehnologija zanimanja s vježbama te Stručna praksa. Predmetni kurikuli su sastavljeni od modula koji omogućavaju da se steknu ishodi učenja za pojedino zanimanje na način rada sa učenicima prilagodi njihovim posebnostima te omogući stjecanje ishoda učenja oblikom, vremenskim trajanjem i načinima sukladno njegovoj teškoći. Zahvaljujemo na Vašem doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |