Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Pravilnika o odgovarajućoj vrsti i razini obrazovanja odgojno-obrazovnih i ostalih radnika u dječjem vrtiću, ustanovama te drugim pravnim i fizičkim osobama koje provode programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 UMIJA SEJDIĆ NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. potrebno je dodati: voditelj računovodstva VRSTA I RAZINA STUDIJA: stručni specijalistički diplomski studij; STEČENI AKADEMSKI NAZIV: magistar ekonomije Prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća te će se Pravilnik uskladiti sa Zakonom visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (Narodne novine, broj:119/2022.).
2 SNJEŽANA PIRKIĆ NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. Poštovani, potrebno je provesti usklađivanje sa Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru. Prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća te će se Pravilnik uskladiti sa Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskim okvirom.
3 SNJEŽANA PIRKIĆ NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 5. Poštovani , s ciljem pristupa i dostupnosti usluge za djecu u teškoćama u razvoju, pogotovo u manjim sredinama, predlažem: Dječji vrtići koji imaju odgojno-obrazovnu skupina...(ne ograničavati brojem na dvije ili više skupina). Zahvaljujem Vam! Prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća. Članak 5. Izmijenit će se na način da će tekst na koji se referirate glasiti: “ dječji vrtići koji imaju jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, posebne ustanove pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovne škole pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i radnike koji imaju sljedeću vrstu i razinu obrazovanja:“
4 SABINA MAURIĆ NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 7. Poštovani, slažem se s navedenim izmjenama i dopunama. Lijepi pozdrav, Sabina Maurić Primljeno na znanje Poštovana, zahvaljujemo na komentaru.
5 SABINA MAURIĆ NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 12. Poštovani, slažem se s izmjenama i dopunama. Lijepi pozdrav, Sabina Maurić Primljeno na znanje Poštovana, zahvaljujemo na komentaru.
6 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 14. U ime Grada Zagreba: u stavku 2): Predlaže se unijeti i: položen hrvatski jezik; s obzirom na opis poslova za tehničko osoblje -B razina, a za odgojno-obrazovne radnike - C razina. Naime, poznavanje hrvatskog jezika smatramo nužnim preduvjetom za sudjelovanje djelatnika u neposrednom odgojno-obrazovnom radu, kao i u obavljanju drugih poslova u dječjem vrtiću. Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Zapošljavanje stranih državljana u Republici Hrvatskoj definirano je zasebnim pravnim aktom.
7 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. U ime Grada Zagreba: Pradlažemo da se točke a) i c) ujednače u kategorijama studija na način da se kod c) voditelja računovodstva u rubrici "studij" navede samo pojam "ekonomija" te da se, sukladno istom, pod vrstom i razinom studija nadoda "stručni diplomski studij", a pod stečeni akademski naziv "magistar ekonomije", Točka e): Opis i popis poslova radnika u skladu je s opisima poslova administrativnih i računovodstvenih radnika u osnovnim školama. Međutim, navedenim prijedlogom se propisuje viša razina obrazovanja tih radnika nego što je propisano za te radnike u osnovnim školama čime se osnivačima posljedično povećava i trošak ovog osoblja. Točka i) -za zanimanja domar / lozač - predlažemo "srednja stručna sprema uz / s dodatnim stručnim osposobljavanjem" Točka m) -Prijedlog je da se unesu i radna mjesta: pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju te komunikacijskog posrednika, jer su ista propisana čl. 24.a Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (za razliku od Zakona o osnovnom i srednjem školstvu gdje nisu jasno propisana). Analogija se veže s radnim mjestom odgojitelja koje je isto tako propisano čl. 24. Djelomično prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća u dijelu koji se odnosi na usklađivanje Pravilnika sa Zakonom o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (Narodne novine, broj:119/2022.). Slijedom navedenoga u Pravilnik će se uvrstiti stečeni akademski naziv “magistar ekonomije”. Točka “e” odnosi se na mogućnost zapošljanja osobe sa srednjoškolskom kvalifikacijom u slučaju kada se na natječaj ne javi osoba sa stečenim uvjetima iz točke “d”. Radna mjesta pomoćnika za djecu s teškoćama i stručnog-komunikacijskog posrednika bit će uređena zasebnim pravnim aktom.
8 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 12. U ime Grada Zagreba: Predlaže se dodati riječ „posebne“ jer su u redovitim programima već integrirana djeca pripadnici etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina. Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Navedeni članak odnosi se na programe koji se mogu provoditi i u redovitim i u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama.
9 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 9. U ime Grada Zagreba. Predlažemo u stavku 2), točki a) nadodati i i STEM ili STE(A)M programe. Stavak 2), točka c) -Interventni, kompenzacijski i rehabilitacijski programi provode se u specijaliziranim ustanovama, dok se u dječjim vrtićima i osnovnim školama provode odgojno-obrazovni /socijalizacijski programi, a u prijedlogu su podvedeni pod dječje vrtiće i osnovne škole. Te vrste programa nisu definirane DPS-om. Svaki program koji se provodi 3x tjedno po 2 sata je kraći program (i kao takvi se mogu provoditi u dječjim vrtićima i osnovnim školama). Pradlažemo da se predmetni programi, stoga, podvedu pod specijalizirane ustanove. Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Vaš prijedlog već se navodi u stavku 2., točki “a” pod “ostalo”. Interventni, kompenzacijski i rehabilitacijski programi mogu se provoditi u svim vrstama odgojno-obrazovnih ustanova za djceu rane i predškolske dobi, ako se utvrdi da za istima postoji potreba.
10 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 8. U ime Grada Zagreba: Prijedlog je da u tablicama u stavcima 1., 2 i 3. budu uključeni i odgojitelji u skladu s onime što je navedeno u čl. 2. st. 2., 3. i 4. ovog Pravilnika. Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe (Narodne novine, broj 63/2008. i 90/2010.) propisano je da se u odgojno-obrazovnoj skupini u kojoj se provodi program kraćeg trajanja od cjelodnevnog (a obvezni programa predškole kraćeg je trajanja od cjelodnevnoig programa) zapošljava jedan odgojno-obrazovni radnik.
11 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 5. U ime Grada Zagreba. S obzirom na to da su tekstovi ispred tablice u st.1. i st.2. identični, prijedlog je da se radna mjesta iz st. 2. navedu nastavno ispod radnih mjesta u tablici iz st. 1. Također, sva navedena zanimanja u st.1. i st. 2. ne mogu biti nositelji programa u posebnim skupinama, osim ako uz navedeno nemaju i visinu i vrstu propisanog obrazovanja za rani i predškolski odgoj. Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Tablica stavka 1. propisuje vrstu i razinu obrazovanja radnika, a tablica stavka 2. propisuje radno mjesto te dodatne uvjete koje je potrebno steći kako bi se osoba mogla zaposliti na navedenom radnom mjestu.
12 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 2. U ime Grada Zagreba, komentar na čl. 2., st. 2: S obzirom da se u st. 2. navode djeca s oštećenjem sluha, st. 3. je nepotreban ukoliko se ne odnosi na npr. zdravstvenu ustanovu, jer se djeca s govorno jezičnim teškoćama integriraju u redovite skupine u dječjem vrtiću. Ukoliko se odnosi na zdravstvenu ustanovu koja provodi kraći program (npr. SUVAG) u istoj odgojno-obrazovni rad provode stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog profila: edukacijski rehabilitator/logoped, ali ne i odgojitelji. Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Člankom 28., stavkom 3. Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe (Narodne novine, broj 63/2008. i 90/2010.) propisano je da se u odgojno-obrazovnoj skupini u kojoj se provodi posebni program odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama zapošljava i odgojitelj. Nadalje, skupine koje provode posebne programe odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama mogu se, ovisno o potrebama, osnivati i pri redovitim dječjim vrtićima.
13 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 1. U ime Grada Zagreba: U čl. 23. stavkom 2. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju propisano je da se uz dječje vrtiće programi predškolskog odgoja mogu ostvarivati: - pri osnovnim školama za djecu predškolske dobi stariju od 36 mjeseci, a iznimno u područjima rijetke naseljenosti i za djecu rane dobi u skladu s odredbama ovoga Zakona, Državnoga pedagoškog standarda predškolskog odgoja i obrazovanja, – kao kraći programi odgojno-obrazovnog rada s djecom rane i predškolske dobi pri knjižnicama, zdravstvenim, socijalnim, kulturnim i sportskim ustanovama, udrugama, drugim pravnim osobama i fizičkim osobama-obrtnicima. Predloženu formulaciju u čl. 1 prijedloga Pravilnika „ostvaruju pri osnovnim školama, posebnim, zdravstvenim i socijalnim ustanovama te kao kraći programi odgojno-obrazovnog rada s djecom predškolske dobi pri knjižnicama, kulturnim i sportskim ustanovama, udrugama te drugim pravnim i fizičkim osobama – obrtnicima“ potrebno je uskladiti sa zakonskom odredbom jer se bi se na ovaj način propisalo da se, osim u dječjim vrtićima i osnovnim školama, i u zdravstvenim i socijalnim ustanovama provodi cjelodnevni program, a ne kao kraći u tim ustanovama kako je Zakonom propisano. Isto tako skrećemo pozornost da se u navedenom tekstu zakonske odredbe ne spominju posebne ustanove pa samim time ukazujemo da je u formulaciji potrebno izostaviti riječ „posebnim“. Također, isto je potrebno uskladiti dalje u tekstu (spominju se samo posebne ustanove) ili ukoliko se namjerava koristiti sintagma „posebne ustanove“, potrebno je navesti na koje se to ustanove u daljnjem tekstu odnosi, jer i iz predložene formulacije ne proizlazi da se isto odnosi na zdravstvene i socijalne ustanove. Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Provođenje ranog i predškolksog programa koji traje duže od 3 sata dnevno, koliko je dopušteno trajanje kraćeg programa, potrebno je omogućiti i djeci koji zbog zdravstvenog stanja borave u bolnici ili koja su zbog teških životnih okolnosti smještena u ustanove socijalne skrbi (zdravstvene i socijalne ustanove). “Posebne ustanove” terminologija je koja se odnosi na ustanove koje skrbe o djeci s teškoćama u razvoju, razvojnim odstupanjima te ostaloj djeci koja se zbog specifičnih životnih uvjeta ili okolnosti nalaze u riziku te im je potreban posebni program odgoja i obrazovanja koji navedene ustanove provode.
14 IVA MILARDOVIĆ ŠTIMAC NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA "U ime Grada Zagreba: Predlažemo da se u cijelom tekstu, na mjestima na kojima se spominje riječ "roditelj" nadoda i riječ "skrbnik". Nije prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Terminologija ovog Pravilnika usklađena je s propisima iz područja socijalne skrbi kojima su definirani termini roditelj i skrbnik.
15 GORDANA HRŽICA NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. Poštovani, ovaj članak nije usklađen s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom. Prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća te će se Pravilnik uskladiti sa Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskim okvirom.
16 GORDANA HRŽICA NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 5. Poštovani, mislim da bi bilo bolje da se omogući zapošljavanje imenovanih stručnjaka i u slučaju da dječji vrtić ima jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi. Mislim da je to posebno relevantno za manje sredine u kojima su vrtići manji, s manjim brojem skupina, a specifičnost provođenja posebnih programa zahtijeva posebno obrazovanog stručnjaka. Prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Isti se prihvaća. Članak 5. izmijenit će se na način da će tekst na koji se referirate glasiti: “ dječji vrtići koji imaju jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, posebne ustanove pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovne škole pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i radnike koji imaju sljedeću vrstu i razinu obrazovanja:“
17 FRANE BEŠKER NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. Poštovanje, predlaže se izmjena članka 13., točke d) na način da se administrativno-računovodstvenom radniku omogući zapošljavanje na razini 7 HKO-a (diplomski studij, VSS). Dakle, predlaže se da za navedeno radno mjesto bude opcija zapošljavanja osoba sa završenom 6. i 7. razinom HKO-a. Obrazloženje prijedloga: Predložena izmjena je opravdana s obzirom na povećanje kompleksnosti poslova u usporedbi s 1997. godinom kada je donesen prethodni pravilnik. U sustavu radi puno osoba koje imaju diplomski studij i rade na ovakvim poslovima, ali nisu u mogućnosti ''legalno'' biti zaposleni na odgovarajućoj stručnoj spremi jer nacionalni pravilnik to ne dopušta, pa osnivači daju suglasnost za radna mjesta koja nisu definirana u nacionalnom pravilniku, što potencijalno stvara nekakve dodatne komplikacije (iako ljudi rade na VSS poslovima, a da nisu voditelji računovodstva). Kompleksnost poslovanja je takva da na ovakvim poslovima trebaju raditi osobe sa završenom 6. i 7. razinom HKO-a. Predložena izmjena ne bi utjecala na postojeće zaposlenike koji nemaju 6. i 7. razinu HKO-a jer u prijedlogu Pravilnika u članku 16. jasno stoji da ''osobe koje se na dan stupanja na snagu ovoga Pravilnika zateknu u radnome odnosu na neodređeno vrijeme u dječjem vrtiću, a nemaju odgovarajuću vrstu i razinu obrazovanja propisanu ovim Pravilnikom, nastavljaju s obavljanjem poslova svoga radnog mjesta ako su radni odnos zasnovali u skladu s propisima koji su u trenutku zasnivanja radnoga odnosa bili na snazi', ali bi utjecala na to da se poslovanje vrtića podigne na veću razinu zapošljavanjem kadra s većim stupnjem obrazovanja, što je posljedično u interesu svih nas. Srdačan pozdrav, Frane Bešker Nije prihvaćen Poštovani, zahvaljujemo na komentaru. Člankom 37. Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe definirano je da dječji vrtić koji ima od 17 do 20 odgojno-obrazovnih skupina ili 340 do 400 djece ima tajnika, voditelja računovodstva i administrativno-računovodstvenog radnika. Pravilnikom je za voditelja računovodstva propisana razina koju predlažete, dok je za adinistrativno-računovodstvenog radnika utvrđena prijedipolomska razina.
18 FRANE BEŠKER NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 13. Poštovanje, predlaže se izmjena članka 13., točke d) na način da se administrativno-računovodstveni radnik razdvoji na dva radna mjesta: financijsko-računovodstveni radnik i administrativni radnik. Obrazloženje prijedloga: Navedena izmjena se predlaže iz razloga što administrativni i računovodstveni poslovi unutar vrtića nisu istoznačni te za navedena dva posla nije potreban kadar s istim vještinama i kompetencijama. Navedena izmjena neće povećati broj zaposlenih nego će ići u prilog pojednostavljenju poslovanja dječjih vrtića, a u određenom broju dječjih vrtića će dovesti do usklađenja s nacionalnim pravilnikom. Naime, do sada su mnogi vrtići na temelju suglasnosti osnivača morali odstupati od pravilnika jer nije bilo primjereno imati osobu koja će obavljati i administrativne i računovodstvene poslove (ako se ne prihvati prijedlog pretpostavka je da će trebati odstupati i od ovog pravilnika, što je bolje spriječiti). Posebice se to odnosi na Split gdje vrtići imaju i po 1500+ djece i uvelike odstupaju od pedagoškog standarda. Zbog svega navedenoga smatram da bi vrtići trebali imati mogućnost zapošljavanja i razdvajanja administrativno-računovodstvenog radnika na dva radna mjesta: financijsko-računovodstveni radnik i administrativni radnik. U praksi je to de facto tako. Srdačan pozdrav, Frane Bešker Nije prihvaćen Poštovani, zahvaljujemo na komentaru. Člankom 37. Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe definirano je da dječji vrtić koji ima od 17 do 20 odgojno-obrazovnih skupina ili 340 do 400 djece ima tajnika, voditelja računovodstva i administrativno-računovodstvenog radnika. Nadalje, člankom 21. Standarda propisano je da dječji vrtić optimalne veličine ima 17 do 20 odgojno-obrazovnih skupina ili 340 do 400 djece. Osnivači dječjih vrtića koji imaju broj djece veći od propisanoga Standardom isti moraju razdvojiti na nekoliko ustanova kako bi poslovanje uskladili s pozitivnim zakonskim i podzakonskim aktima Republike Hrvatske.
19 ANA DONADA NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA ČLANAK 2. - Propisuje odgojno-obrazovne radnike koji rade u odgojno-obrazovnoj skupini u kojoj se provodi redoviti program ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja u dječjem vrtiću, te trebaju imati sljedeću razinu i vrstu obrazovanja potrebno je napomenuti da odgojitelji imaju mogućnost studiranja do razine doktorskog studija što je potrebno regulirati ovim Pravilnikom te dodati studijski program pedagogije, razina i vrsta studija Poslijediplomski sveučilišni doktorski studij pedagogije uz stečeni akademski naziv Doktor/doktorica društvenih znanosti, polje pedagogije. ČLANAK 2, stavci 2,3,4. - navedeni su odgojno-obrazovni radnici (edukacijski rehabilitator, logoped, socijalni pedagog, odgojitelji) koji će raditi u odgojno-obrazovnoj skupini u dječjem vrtiću u kojoj se provodi posebni program ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama u razvoju te trebaju imati navedenu razinu i vrstu obrazovanja. Potrebno je predvidjeti rad edukacijskih rehabilitatora, logopeda i socijalnih pedagoga uz odgojitelje (umjesto trećeg odgojitelja) i u redovnim (inkluzivnim i integracijskim) programima ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja u dječjem vrtiću koje pohađaju djeca s teškoćama u razvoju. Predlaže se uključivanje radnog terapeuta kao jednog od odgojno-obrazovnih radnika u odgojno-obrazovnim skupinama u dječjim vrtićima. Primarno obrazovanje radnih terapeuta i kompetencije stečene njime predviđaju njihov rad u dječjem vrtiću. Predlaže se i uključivanje specijaliste rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji kao jednog od odgojno-obrazovnih radnika u odgojno-obrazovnim skupinama u dječjem vrtiću. ČLANAK 3. - Na mjestu stručnog suradnika u dječjem vrtiću potrebno je predvidjeti i magistra/magistru ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja radi potrebnih kompetencija stečenih diplomskim studijem uz uvjet 5 ili 10. godina radnog iskustva u struci, osobito zbog deficita stručnih suradnika na tržištu rada. Uvođenje magistra/magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na mjesto stručnog suradnika osobito bi bilo od koristi u mjestima u kojim uopće nema stručnih suradnika na raspolaganju za rad u dječjim vrtićima. ČLANAK 5. - Dječji vrtići koji imaju dvije ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i fizioterapeute, kineziologe, specijaliste rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji,, radnog terapeuta, itd. Zbog povećanih zahtjeva za upisom djece u skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, ali i zbog nedostatka prostornih i kadrovskih uvjeta za provođenje više od 1 takve skupine u mnogim vrtićima, potrebno je predvidjeti mogućnost zapošljavanja navedenog kadra i u ustanovama u kojima je samo 1 skupina s posebnim programom rada za djecu s teškoćama ili više od 2 inkluzivne skupine (skupine s redovnim programom rada koje pohađa 1 ili više djece s teškoćama u razvoju). Činjenica je da su djeca s teškoćama u razvoju i ponašanju u dječjim vrtićima većinom integrirana u redovne odgojno-obrazovne skupine te je ovim Pravilnikom potrebno dječjim vrtićima omogućiti pravo odabira stručnjaka za rad radi pružanja potrebne i pravovremene podrške djeci s teškoćama u razvoju, odnosno rane intervencije. ČLANAK 13., stavak 2. propisuje da voditelj računovodstva treba imati višu ili visoku razinu obrazovanja. Zbog opsega i obujma posla voditelja računovodstva, predlaže se da propisana razina obrazovanja bude visoka, odnosno Sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije, kao što je to uvjet i za radno mjesto tajnika ustanove. Također se predlaže naznaka da poslove voditelja računovodstva može obavljati osoba koja je završila Prijediplomski sveučilišni studij ili Prijediplomski stručni studij te stekla naziv prvostupnik/ica ili sveučilišni/a prvostupnik/ca ekonomije, ako se na natječaj ne javi osoba iz točke a) ovog stavka. ČLANAK 14. - Prilikom zapošljavanja radnika stranih državljanina nije jasno na kojim se radnim mjestima u predškolskoj ustanovi mogu zaposliti, je li uvjet zaposlenja poznavanje hrvatskog jezika te koja razina i na koji će se način utvrditi postoje li ili ne zapreke iz članka 25. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju. Djelomično prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Komentar se prihvaća u dijelu koji se odnosi na članak 5. Naime, isti će se izmijeniti na način da će tekst na koji se referirate glasiti: “ dječji vrtići koji imaju jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, posebne ustanove pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovne škole pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i radnike koji imaju sljedeću vrstu i razinu obrazovanja:“ Nadalje, Pravilnikom je propisana odgovarajuća vrsta i razina potrebnog obrazovanja odgojno-obrazovnih radnika što iste ne sprječava u nastavku školovanja. Člancima 3. i 4. propisana je razina i vrsta obrazovanja stručnih suradnika i zdravstvenog voditelja/ice (odnosi se na ustanove koje provode samo redovite programe odgoja i obrazovanja kao i na ustanove koje provode i posebne programe odgoja i obrazovanja). Navedeni odgojno-obrazovni radnici i stručni suradnici uključeni su u neposredni rad s djecom sa i bez teškoća u ustanovama koje provode redovite kao i posebne programe odgoja i obrazovanja. Zapošljavanje radnog terapeuta kao i specijalista rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji predviđeno je u dječjim vrtićima koji imaju odgojno-obrazovne skupine koje provode posebne programe te u dječjim vrtićima pri posebnim ustanovama. Pravilnikom je predviđeno da poslove voditelja računovodstva može obavljati osoba različitih vrsta i razina obrazovanja (Sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije, Sveučilišni/a prvostupnik/ca ekonomije, Prvostupnik/ca ekonomije). Zapošljavanje stranih državljana u Republici Hrvatskoj definirano je zasebnim pravnim aktom.
20 UDRUGA SIDRO-ODGOJITELJI U ZAŠTITI PRAVA DJETETA U DJEČJEM VRTIĆU NACRT PRIJEDLOGA PRAVILNIKA O ODGOVARAJUĆOJ VRSTI I RAZINI OBRAZOVANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH I OSTALIH RADNIKA U DJEČJEM VRTIĆU, USTANOVAMA TE DRUGIM PRAVNIM I FIZIČKIM OSOBAMA KOJE PROVODE PROGRAME RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA, Članak 1. ČLANAK 2. - Propisuje odgojno-obrazovne radnike koji rade u odgojno-obrazovnoj skupini u kojoj se provodi redoviti program ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja u dječjem vrtiću, te trebaju imati sljedeću razinu i vrstu obrazovanja potrebno je napomenuti da odgojitelji imaju mogućnost studiranja do razine doktorskog studija što je potrebno regulirati ovim Pravilnikom te dodati studijski program pedagogije, razina i vrsta studija Poslijediplomski sveučilišni doktorski studij pedagogije uz stečeni akademski naziv Doktor/doktorica društvenih znanosti, polje pedagogije. ČLANAK 2, stavci 2,3,4. - navedeni su odgojno-obrazovni radnici (edukacijski rehabilitator, logoped, socijalni pedagog, odgojitelji) koji će raditi u odgojno-obrazovnoj skupini u dječjem vrtiću u kojoj se provodi posebni program ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama u razvoju te trebaju imati navedenu razinu i vrstu obrazovanja. Potrebno je predvidjeti rad edukacijskih rehabilitatora, logopeda i socijalnih pedagoga uz odgojitelje (umjesto trećeg odgojitelja) i u redovnim (inkluzivnim i integracijskim) programima ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja u dječjem vrtiću koje pohađaju djeca s teškoćama u razvoju. Predlaže se uključivanje radnog terapeuta kao jednog od odgojno-obrazovnih radnika u odgojno-obrazovnim skupinama u dječjim vrtićima. Primarno obrazovanje radnih terapeuta i kompetencije stečene njime predviđaju njihov rad u dječjem vrtiću. Predlaže se i uključivanje specijaliste rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji kao jednog od odgojno-obrazovnih radnika u odgojno-obrazovnim skupinama u dječjem vrtiću. ČLANAK 3. - Na mjestu stručnog suradnika u dječjem vrtiću potrebno je predvidjeti i magistra/magistru ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja radi potrebnih kompetencija stečenih diplomskim studijem uz uvjet 5 ili 10. godina radnog iskustva u struci, osobito zbog deficita stručnih suradnika na tržištu rada. Uvođenje magistra/magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na mjesto stručnog suradnika osobito bi bilo od koristi u mjestima u kojim uopće nema stručnih suradnika na raspolaganju za rad u dječjim vrtićima. ČLANAK 5. - Dječji vrtići koji imaju dvije ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i fizioterapeute, kineziologe, specijaliste rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji,, radnog terapeuta, itd. Zbog povećanih zahtjeva za upisom djece u skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, ali i zbog nedostatka prostornih i kadrovskih uvjeta za provođenje više od 1 takve skupine u mnogim vrtićima, potrebno je predvidjeti mogućnost zapošljavanja navedenog kadra i u ustanovama u kojima je samo 1 skupina s posebnim programom rada za djecu s teškoćama ili više od 2 inkluzivne skupine (skupine s redovnim programom rada koje pohađa 1 ili više djece s teškoćama u razvoju). Činjenica je da su djeca s teškoćama u razvoju i ponašanju u dječjim vrtićima većinom integrirana u redovne odgojno-obrazovne skupine te je ovim Pravilnikom potrebno dječjim vrtićima omogućiti pravo odabira stručnjaka za rad radi pružanja potrebne i pravovremene podrške djeci s teškoćama u razvoju, odnosno rane intervencije. ČLANAK 13., stavak 2. propisuje da voditelj računovodstva treba imati višu ili visoku razinu obrazovanja. Zbog opsega i obujma posla voditelja računovodstva, predlaže se da propisana razina obrazovanja bude visoka, odnosno Sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije, kao što je to uvjet i za radno mjesto tajnika ustanove. Također se predlaže naznaka da poslove voditelja računovodstva može obavljati osoba koja je završila Prijediplomski sveučilišni studij ili Prijediplomski stručni studij te stekla naziv prvostupnik/ica ili sveučilišni/a prvostupnik/ca ekonomije, ako se na natječaj ne javi osoba iz točke a) ovog stavka. ČLANAK 14. - Prilikom zapošljavanja radnika stranih državljanina nije jasno na kojim se radnim mjestima u predškolskoj ustanovi mogu zaposliti, je li uvjet zaposlenja poznavanje hrvatskog jezika te koja razina i na koji će se način utvrditi postoje li ili ne zapreke iz članka 25. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju. Djelomično prihvaćen Poštovana, zahvaljujemo na komentaru. Komentar se prihvaća u dijelu koji se odnosi na članak 5. Naime, isti će se izmijeniti na način da će tekst na koji se referirate glasiti: “ dječji vrtići koji imaju jednu ili više odgojno-obrazovnih skupina u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu s teškoćama, posebne ustanove pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovne škole pri kojima su ustrojene odgojno-obrazovne skupine u kojima se provode posebni programi ranog ili predškolskog odgoja i obrazovanja, ovisno o vrsti oštećenja djece s teškoćama, mogu zaposliti i radnike koji imaju sljedeću vrstu i razinu obrazovanja:“ Nadalje, Pravilnikom je propisana odgovarajuća vrsta I razina potrebnog obrazovanja odgojno-obrazovnih radnika što iste ne sprječava u nastavku školovanja. Člancima 3. i 4. propisana je razina i vrsta obrazovanja stručnih suradnika i zdravstvenog voditelja/ice (odnosi se na ustanove koje provode samo redovite programe odgoja i obrazovanja kao i na ustanove koje provode i posebne programe odgoja i obrazovanja). Navedeni odgojno-obrazovni radnici i stručni suradnici uključeni su u neposredni rad s djecom sa i bez teškoća u ustanovama koje provode redovite kao i posebne programe odgoja i obrazovanja. Zapošljavanje radnog terapeuta kao i specijalista rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji predviđeno je u dječjim vrtićima koji imaju odgojno-obrazovne skupine koje provode posebne programe te u dječjim vrtićima pri posebnim ustanovama. Pravilnikom je predviđeno da poslove voditelja računovodstva može obavljati osoba različitih vrsta i razina obrazovanja (Sveučilišni/a magistar/magistra ekonomije, Sveučilišni/a prvostupnik/ca ekonomije, Prvostupnik/ca ekonomije). Zapošljavanje stranih državljana u Republici Hrvatskoj definirano je zasebnim pravnim aktom.