Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu Odluke o kriterijima i načinu financiranja troškova javnog prijevoza redovitih učenika srednjih škola za školsku godinu 2024./2025.
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | TINA MEĐUREČAN | ODLUKU O KRITERIJIMA I NAČINU FINANCIRANJA TROŠKOVA JAVNOG PRIJEVOZA REDOVITIH UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA ZA ŠKOLSKU GODINU 2024./2025. | Makarska je suocena s monopolom prijevoznika kojem su cijene daleko više od propisanih. Smatram da bi se odluka trebala mjenjati ovisno o geografskoj lokaciji s obzirom da nemaju svi gradovi izbor prijevoznika. Dopustiti da se sredstva ili uplacuju korisniku koji ce sam birati prijevoznika ili uvesti strozu kontrolu nad prijevoznicima koji krse sve uvjete ugovora od vremena koje prodje do kraja nastave do odlaska kuci (2.5 sata) , do losih i neispravnih autobusa, do toga da djeca u nemalo slucajeva stoje na nogama tih 30km. | Nije prihvaćen | Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih kao resorno ministarstvo za obrazovanje, nema utjecaja na izdavanje dozvola za linije u javnom međumjesnom prijevozu putnika, formiranje cijena karata, kao niti na tehniče uvjete koje prijevoznici moraju ispunjavati prilikom prijevoza putnika. U svrhu kontrole iz naše nadležnosti, ugovaranje srednjoškolskog prijevoza spušteno je na osnivače škola koji su dužni brinuti se za namjensko korištenje doznačenih financijskih sredstava od Ministarstva, kao i za koordinaciju svih sudionika u procesu ostvarivanja prava (prijevoznike, škole, učenike) te bi eventualan utjecaj na formiranje cijena, mogli imati prilikom sklapanja ugovora (u interesu svakog osnivača je povoljniji prijevoz učenika na njihovom području). Izravnom doznakom sredstava korisnicima, ne bi postojala kontrola namjenskog korištenja sredstava državnog proračuna. Postojećim modelom Ministarstvo pridržava pravo na praćenje utroška financijskih sredstava doznačenih za sufinanciranje odnosno financiranje prijevoza učenika srednjih škola. |
2 | MARIJA PEĆIRKO | ODLUKU O KRITERIJIMA I NAČINU FINANCIRANJA TROŠKOVA JAVNOG PRIJEVOZA REDOVITIH UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA ZA ŠKOLSKU GODINU 2024./2025., II. | Predlažem da se nadopuni točka 2. te da ona glasi: "Pravo sufinanciranja troškova javnog prijevoza prema kriterijima iz stavka 1. ove točke ne ostvaruje učenik: – koji je smješten u učeničkom domu koji se nalazi u istom mjestu njegova školovanja, – kojemu se troškovi prijevoza u cjelini financiraju iz drugih izvora (učenik koji ima prebivalište na otocima, programi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i dr.). - koji ima prebivalište na otoku, a pohađa, izvan otoka prebivališta, srednjoškolsko usmjerenje koje mu je dostupno na otoku prebivališta" | Nije prihvaćen | Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi člankom 16. stavkom 5. propisano je da se upisnim područjem s kojeg se učenici upisuju u srednju školu smatra Republika Hrvatska. Pravilnikom o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole člankom 2. stavkom 6. propisano je da u svakom upisnom roku učenik može prijaviti najviše 6 odabira programa obrazovanja. U skladu s navedenim odredbama učenici kroz Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole mogu prijaviti 6 programa obrazovanja u bilo kojoj školi u Republici Hrvatskoj te mogu upisati onu školu u kojoj su ostvarili pravo upisa. |
3 | GRAD MAKARSKA | ODLUKU O KRITERIJIMA I NAČINU FINANCIRANJA TROŠKOVA JAVNOG PRIJEVOZA REDOVITIH UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA ZA ŠKOLSKU GODINU 2024./2025. | Učenici s područja grada Makarske suočavaju se s preskupim kartama jedinog prijevoznika koji im odgovara za prijevoz u oba smjera - do škole i nazad kući. Naš prijedlog je da se doda odredba kojom bi se učenike zaštitilo od previsokih cijena prijevoznika koji ima monopol. Ili, kao druga opcija, da se doda odredba koja bi otvorila mogućnost da se sredstva potpore uplaćuju izravno korisnicima. Tako bi za svako putovanje sami birali prijevoznika, a u konačnici izbjegli samovolju monopolista. | Nije prihvaćen | Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, je u okviru svoje nadležnosti, još 2013. godine donijelo novi model kojem su određeni maksimalni iznosi cijena mjesečnih karata prema relaciji prijevoza. Ukoliko je cijena mjesečne učeničke karte za autobus veća od maksimalnog iznosa utvrđenog prema relaciji prijevoza od mjesta prebivališta, odnosno boravišta učenika do mjesta škole, sufinancira se 75% maksimalnog iznosa. Ovakav model donio je uštede sredstava koje Ministarstvo izdvaja za prijevoz učenika srednjih škola, ali i smanjenje cijena kod pojedinih prijevoznika. Spomenuti model se kroz razdoblja dorađivao (povećavan je limit sukladno porastu cijena karata), što su ujedno diktirala i proračunska sredstva, odnosno zadani limiti Ministarstva financija. U svrhu kontrole cjelokupnog procesa, ugovaranje srednjoškolskog prijevoza spušteno je na osnivače škola koji su dužni brinuti se za namjensko korištenje doznačenih financijskih sredstava od Ministarstva, kao i za koordinaciju svih sudionika u procesu ostvarivanja prava (prijevoznike, škole, učenike). Izravnom doznakom sredstava korisnicima, ne bi postojala kontrola namjenskog korištenja sredstava državnog proračuna. Postojećim modelom Ministarstvo pridržava pravo na praćenje utroška financijskih sredstava doznačenih za sufinanciranje odnosno financiranje prijevoza učenika srednjih škola. Također, u bilo kojoj fazi procesa može preispitati namjensko korištenje sredstava, kako kod osnivača, tako i kod prijevoznika. Iznosi isplaćeni osnivaču odnosno prijevozniku iz državnoga proračuna, na temelju dvostrukog financiranja, neistinitih, netočnih podataka ili u slučaju administrativne pogreške, podliježu povratu sredstava. |
4 | BISERKA BILIĆ | ODLUKU O KRITERIJIMA I NAČINU FINANCIRANJA TROŠKOVA JAVNOG PRIJEVOZA REDOVITIH UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA ZA ŠKOLSKU GODINU 2024./2025., XII. | "Poštovani, predlažem da se pravo na sufinanciranje prijevoza omogući onim učenicima koji nisu imali mogućnost upisa željenog srednjoškolskog programa u Gradu (upravnom gradu ) svojeg boravišta/ prebivališta. No u slučaju da srednja škola u Gradu učenikovog prebivališta/ boravka ima isti srednjoškolski program i učenik ga je po kriteriju bodovnog praga mogao upisati, a učenik/ca ipak upiše srednju školu u drugom Gradu, troškove prijevoza u drugi Grad bi trebali snositi roditelji/ staratelji . Vjerujem da bi se putem OIB-a učenika moglo u sustavu e-upisi utvrditi koji učenici ne ostvaruju pravo na subvenciju. Hvala , srdačan pozdrav ! | Nije prihvaćen | Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi člankom 16. stavkom 5. propisano je da se upisnim područjem s kojeg se učenici upisuju u srednju školu smatra Republika Hrvatska. Pravilnikom o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole člankom 2. stavkom 6. propisano je da u svakom upisnom roku učenik može prijaviti najviše 6 odabira programa obrazovanja. U skladu s navedenim odredbama učenici kroz Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole mogu prijaviti 6 programa obrazovanja u bilo kojoj školi u Republici Hrvatskoj te mogu upisati onu školu u kojoj su ostvarili pravo upisa. |