Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt uputa za prijavitelje "Poboljšano upravljanje zaštićenim područjima i područjima ekološke mreže Natura 2000"
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | JAVNA USTANOVA ZA UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA I DRUGIM ZAŠTIĆENIM DIJELOVIMA PRIRODE NA PODRUČJU ZAGREBAČKE ŽUPANIJE ZELENI PRSTEN | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Vezano uz točku 3. Prihvatljivost operacije/projekta i kriterij „Operacija (projekt) ima potrebnu (minimalnu) razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom“: Nije u potpunosti jasno da li se u sklopu projektnog prijedloga treba dostaviti akt za građenje i/ili odobrenja i/ili suglasnosti i/ili posebne uvjete građenja (ukoliko je to potrebno u skladu s planiranim zahvatom) ili je dovoljno dostaviti izrađen Glavni projekt ili drugu relevantno projektno-tehničku dokumentaciju. Ukoliko je potrebno dostaviti akt za građenje (ili odobrenje, suglasnost, posebne uvjete građenja ovisno o konkretnom zahvatu) molimo da razmotrite mogućnost ublažavanja ovog uvjeta posebice uzimajući u obzir da je ulaganje u posjetiteljsku infrastrukturu neprihvatljivo odnosno da će svakako takva ulaganja biti usmjerena na mjere zaštite i obnove mreže Natura 2000. Molimo da posebno razmotrite mogućnosti ublažavanja takvog eventualnog uvjeta posebice u slučaju kada za planirani zahvat nije potrebno ishoditi građevinsku dozvolu (nego se, primjera radi, previđaju zahvati u skladu s pravilnikom o jednostavnim građevinama), uz uvjet da navedeni zahvat mora biti usko vezan i neophodan za provedbu aktivnosti očuvanja vrsta i staništa EM. Također nije jasno je li potrebno u sklopu projektnog prijedloga ujedno dostaviti i dokumentaciju o nabavi i, ukoliko da, treba li ista biti i objavljena te za koje postupke (npr. postupke s najvećom procijenjenom vrijednosti nabave ili postupke koje je potrebno pokrenuti odmah na početku provedbe projekta ili slično?). | Primljeno na znanje | Kriterij vezan uz točku 3. Prihvatljivost operacije/projekta i kriterij „Operacija (projekt) ima potrebnu (minimalnu) razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom“ odnosi se na razinu pripremljenosti relevantne dokumentacije, npr. izrađene studije/analize, pripremljena dokumentacija projektnog prijedloga, izrađen nacrt dokumentacije za postupke javne nabave i/ili prikupljene ponude/informacije za procjenu troškova. U slučaju ako projekt uključuje i aktivnosti građevinskih i/ili drugih radova odnosi se i na razinu pripremljenosti projektno-tehničke dokumentacije, a sukladno važećoj zakonskoj regulativi koja je primjenjiva u skladu s planiranim zahvatom te obvezom riješenih imovinsko-pravnih odnosa. |
2 | JAVNA USTANOVA ZA UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA I DRUGIM ZAŠTIĆENIM DIJELOVIMA PRIRODE NA PODRUČJU ZAGREBAČKE ŽUPANIJE ZELENI PRSTEN | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Vezano uz točku 7. Podnošenje projektnog prijedloga i Sporazum o partnerstvu, molimo razmotrite mogućnost da se konačni oblik Sporazuma o Partnerstvu ne dostavlja u sklopu projektnog prijedloga nego prije potpisa ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Na taj način se administrativno rasterećuje radno-intenzivniji dio procesa koji se odnosi na pripremu projektnog prijedloga, i prebacuje se u razdoblje između odabira projektnog prijedloga i potpisivanja ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, bez negativnog utjecaja na kvalitetu projektnog prijedloga. Prijedlog izričaja koji se može koristiti je: „Prijavitelj dostavlja nacrt Sporazuma o partnerstvu u sklopu projektnog prijedloga u skladu s predloškom iz Obrasca xxx, u elektroničkom obliku. Konačna verzija Sporazuma o partnerstvu između Korisnika i Partnera dostavlja se prije potpisa Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava također u elektroničkom obliku (sken izvornika, ovjeren potpisom ovlaštene osobe za zastupanje, ili kao datoteka u .pdf formatu ovjerena kvalificiranim elektroničkim potpisom ovlaštene osobe za zastupanje). | Prihvaćen | Svi navedeni potencijalni partneri imaju (unutar opsega svojih poslova) isključivu zakonsku odgovornost i nadležnost za provedbu aktivnosti koje su relevantne za ovaj Poziv. Prijavitelj može imati više od jednog Partnera. Pravila prihvatljivosti koja se odnose na Prijavitelja i koja su navedena u ovim Uputama na jednak se način odnose i na Partnere. Partnerstvo se dokazuje Sporazumom o Partnerstvu koji sukladno ZNP v1.1 mora biti potpisan prije potpisa Ugovora, stoga prihvaćamo da u sklopu projektnog prijedloga dostavite finalizirani nacrt, a potpisan Sporazum dostavlja se prije potpisa Ugovora. Stoga će se u dijelu uputa za prijavitelje pod podnošenje projektnih prijedloga navedeno korigirati. |
3 | JAVNA USTANOVA ZA UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA I DRUGIM ZAŠTIĆENIM DIJELOVIMA PRIRODE NA PODRUČJU ZAGREBAČKE ŽUPANIJE ZELENI PRSTEN | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Neprihvatljivi troškovi: Porez na dodanu vrijednost (PDV) ako se ne može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u. Molimo provjeru izričaja. Porez na dodanu vrijednost (PDV) uobičajeno nije prihvatljiv ako se može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u. | Prihvaćen | Porez na dodanu vrijednost (PDV) ako se može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u je neprihvatljiv trošak. Stoga će se u dijelu uputa za prijavitelje pod neprihvatljivi troškovi navedena neusklađenost korigirati. |
4 | JAVNA USTANOVA ZA UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA I DRUGIM ZAŠTIĆENIM DIJELOVIMA PRIRODE NA PODRUČJU ZAGREBAČKE ŽUPANIJE ZELENI PRSTEN | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Troškovi upravljanja projektom (što uključuje i plaće osoblja prijavitelja i/ili partnera) moraju biti ograničeni na najviše 5 % ukupnih troškova projekta, odnosno 10 % u slučaju da je projektom predviđena i vanjska usluga, dok u slučaju kad je projektom previđena samo vanjska usluga troškovi upravljanja projektom nisu ograničeni pod uvjetom da su u skladu s općim uvjetima prihvatljivih troškova. Molimo pojašnjenje ovako postavljenog uvjeta o maksimalnom prihvatljivom iznosu i postotku sredstava za upravljanje projektom (najviše 5% ukupnih troškova ukoliko se ne predviđa vanjska usluga). Smatramo da se ovakvim pristupom ne podržava jačanje vlastitih kapaciteta JU za upravljanje EU projektima te da se prijavitelji usmjeravaju na angažiranje venskih stručnjaka. Ovakva situacija je restriktivna posebice za projekte manje vrijednosti. Primjera radi za projekte ukupne vrijednosti cca 240.000,00 EUR-a (kojima bi se osigurala usklađenost projekta s uvjetom minimalnog iznosa bespovratnih sredstava od 200.000 EUR) ukupni iznos prihvatljivih troškova za upravljanje projektom i administraciju bio bi 12.000 eura, što je zaista nisko te pri čemu bi prijavitelji bili primorani angažirati i dodatne vanjske stručnjake za upravljanje projektom. Kada se simulira iznos za projekt s maksimalnim prihvatljivim iznosom bespovratnih sredstava (2 mil EUR bespovratnih sredstava odnosno 2,350 mil EU ukupne vrijednosti projekta) ukupni prihvatljiv iznos sredstava za upravljanje projektom i administraciju (troškovi djelatnika JU) bio bi indikativno 117.500 eura. Za projekt koji traje 4 godine to je manje od 2.500,00 EUR-a na mjesečnoj bazi za bruto plaću djelatnika, što je eventualno dovoljno za dio plaće jednog iskusnog zaposlenika ili za punu plaću (100% radnog vremena) jednog zaposlenika s manjom razinom stručnosti i iskustava. Ističemo da se radi o jednom djelatniku a da je za upravljanje takvim projektom potrebno sigurno više od jednog djelatnika. Vrlo je velika vjerojatnost da će se JU, radi ovakvih postotaka, morati odlučiti na angažiranje vanjskih stručnjaka koji su skuplji, a čime se gubi dio proračuna koji bi se mogao koristiti za provedbu konkretnih aktivnosti za poboljšanje stanja prirode. | Primljeno na znanje | Troškovi upravljanja projektom (što uključuje i plaće osoblja prijavitelja i/ili partnera) moraju biti ograničeni na najviše 5 % ukupnih troškova projekta, odnosno 10 % u slučaju da je projektom predviđena i vanjska usluga, dok u slučaju kad je projektom previđena samo vanjska usluga troškovi upravljanja projektom nisu ograničeni pod uvjetom da su u skladu s općim uvjetima prihvatljivih troškova. Navedeno se ograničenje se odnosi na situaciju kada se projektom planira uz vlastite kapacitete koristiti vanjska usluga, na gore opisani način, ukoliko se planira isključivo vanjska usluga upravljanja projektom ista će biti ograničena postupkom JN. Skrećemo pažnju kako se plaće osoblja prijavitelja i/ili partnera računaju metodom pojednostavnjene mogućnosti obračuna troškova koja je opisana u okviru točke 1.1 Uputa za prijavitelje. |
5 | JAVNA USTANOVA ZA UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM PODRUČJIMA I DRUGIM ZAŠTIĆENIM DIJELOVIMA PRIRODE NA PODRUČJU ZAGREBAČKE ŽUPANIJE ZELENI PRSTEN | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Molimo pojašnjenje uvjeta „Prijavitelj /Partner raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova operacije (projekta)“ s obzirom na to da je uobičajena praksa da javne ustanove planiraju proračun za narednu godinu s projekcijama za dvije dodatne godine (npr. za 2025. godinu s projekcijama za 2026. i 2027. godinu). Kako dokazati da će sredstva biti osigurana i nakon 2027. godine pa sve do kraja razdoblja provedbe projekta? Da li će biti dovoljno dostaviti izjavu prijavitelja o osiguranju sredstava za te naredne godine ili će biti potrebno dostaviti i neki drugi konkretni dokaz? | Primljeno na znanje | Ukoliko je provedba projekta dulja od trenutno planiranog proračunskog razdoblja kao dokaz daljnjeg planiranja, odnosno planiranja za cjelokupno trajanje provedbe projekta, biti će dovoljna izjava prijavitelja, odnosno izjava partnera koja se dostavlja uz projektni prijedlog te u kojoj prijavitelj, odnosno ako je primjenjivo partner, izjavljuje da će osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova operacije/projekta te iznosa bespovratnih sredstava te sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova operacije/projekta. Navedeni dokaz smatrati će se dovoljnim za dokaz planiranja cjelokupnih sredstava. Skrećemo pažnju kako se bespovratna sredstva planiraju i isplaćuju u skladu s Pravilnikom o korištenju sredstava Europske unije (NN 44/24). |
6 | ZAGORSKA RAZVOJNA AGENCIJA | UPUTE ZA PRIJAVITELJE | Predlažemo da kod prihvatljivih troškova, uz navedene troškove osoblja koji su u radnom odnosu kod Prijavitelja, uvrstite i prihvatljive troškove osoblja Partnera koji bi radili na projektu. | Primljeno na znanje | Troškovi osoblja Partnera već su navedeni kao prihvatljiva kategorija troškova pod stavkom Troškovi upravljanja i administracije. |
7 | ZAGORSKA RAZVOJNA AGENCIJA | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja | Predlažemo da među prihvatljive partnere uvrstite i Regionalne koordinatore koji bi aktivno sudjelovali u dijelu podrške tijekom provedbe projekata (aktivnosti upravljanja projektom, administracija i tehnička koordinacija), a svojim iskustvom doprinijeli bi kvaliteti projekata i dostizanju planiranih rezultata i pokazatelja. | Nije prihvaćen | Prema opisanom, uloga Regionalnih koordinatora na projektu isključivo je administrativnog karaktera te nije prihvatljivo da preuzmu ulogu partnera koji zbog odredbi prihvatljivosti aktivnosti projekta moraju biti nadležni za provedbu glavnih aktivnosti u projektu koje izravno doprinose pokazatelju. Naglašavamo kako je tehnička pomoć, pri čemu se misli na aktivnosti upravljanja projektom, administracije i tehničke koordinacije, prihvatljiva aktivnost. |
8 | JAVNA USTANOVA PARK PRIRODE LONJSKO POLJE | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Ocjenjivanje kvalitete: Sadrži li projektni prijedlog opis planiranih mjera koje će se primijeniti po završetku projekta, a putem kojih će se osigurati izvori financiranja za održavanje projektnih rezultata i ishoda nakon završetka projekta? - Odgovor „Da“ se dodjeljuje kad su opisane konkretne mjere koje će se primijeniti po završetku projekta, a putem kojih će se osigurati izvore financiranja za održavanje aktivnosti ulaganja" - molimo izmijeniti na način da su prihvatljivi i drugi načini održivosti a ne samo putem osiguravanja financiranja (npr. sporazumi sa krajnjim korisnicima; vlastite mjere održavanja i sl.) | Nije prihvaćen | Kriterij se odnosi na finacijsku održivost projekta stoga se putem navedenog ocjenjuje da li projektni prijedlog sadrži opis planiranih mjera koje će se primijeniti po završetku projekta, a putem kojih će se osigurati izvori financiranja tj. održavanje projektnih rezultata i ishoda nakon završetka projekta. |
9 | JAVNA USTANOVA PARK PRIRODE LONJSKO POLJE | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | U dijelu "Ostali troškovi" - Trošak poreza na dodanu vrijednost za koji Prijavitelj/Korisnik nema pravo ostvariti odbitak i "Neprihvatljivi troškovi" : Porez na dodanu vrijednost (PDV) ako se ne može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u - molimo provjeru jer je u prvom slučaju PDV prihvatljiv ako se ne može osigurati povrat dok je u istom slučaju pod drugim poglavljem PDV neprihvatljiv. | Prihvaćen | Porez na dodanu vrijednost (PDV) ako se može osigurati njegov povrat u okviru nacionalnog zakonodavstva o PDV-u je neprihvatljiv trošak. Stoga će se u dijelu uputa za prijavitelje pod neprihvatljivi troškovi navedena neusklađenost korigirati. |
10 | JAVNA USTANOVA PARK PRIRODE LONJSKO POLJE | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | U dijelu "Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta" - Da bi bili prihvatljivi troškovi moraju nastati u svrhu provedbe operacije/projekta i biti plaćeni u provedbi operacije/projekta, moraju nastati kod Korisnika/Partnera i plaća ih Korisnik. - Može li se omogućiti i prihvatljivost troškova koje je platio partner direktno? | Primljeno na znanje | Svi Troškovi koji su nastali kod Partnera su prihvatljivi pod istim uvjetima kao i za Korisnika i moraju biti podmireni od strane Partnera. Nadalje skrećemo pažnju kako se pitanje plaćanja troškova između Korisnika i Partnera detaljno uređuje putem Sporazuma o partnerstvu gdje se definiraju međusobni odnosi Korisnika i Partnera te kako se bespovratna sredstva isplaćuju isključivo Korisniku. |
11 | JAVNA USTANOVA PARK PRIRODE LONJSKO POLJE | UPUTE ZA PRIJAVITELJE | U dijelu "b. Neizravni troškovi Neizravni troškovi prihvatljivi su po fiksnoj stopi do visine od 10 % prihvatljivih troškova osoblja Prijavitelja i/ili Partnera ali do maksimalnog iznosa od 200.000 EUR ... postoji i navod "Korisnik osigurava provedbu aktivnosti koje se odnose na vidljivosti, transparentnost i komunikaciju iz članka 46. i 48 - 49. Uredbe (EU) 2021/1060, ako su utvrđene u ugovoru. U svakom slučaju, korisnik je odgovoran za provedbu mjera vidljivosti iz članka 50. i Priloga IX. Uredbe (EU) 2021/1060, u skladu s ugovornim odredbama." - obzirom da je navod o provedbi aktivnosti vidljivosti u dijelu neizravnih troškova molimo pojasniti može li se trošak vidljivosti planirati kao zaseban trošak projekta ili se smatra da je isto dijelom neizravnih troškova? | Prihvaćen | Aktivnosti vezane za informiranje i vidljivost projekta jesu obavezne i prihvatljive aktivnosti koje su kao takve zaseban dio projekta, odnosno čine zasebnu aktivnost te nisu dio neizravnih troškova. Kako bi navedeno bilo jasnije, u finalnoj verziji Uputa za prijavitelje na primjeren način će se razgraničiti ove dvije stavke. |
12 | JAVNA USTANOVA PARK PRIRODE LONJSKO POLJE | UPUTE ZA PRIJAVITELJE | 2. "Najniža odnosno najviša dopuštena ukupna vrijednost bespovratnih sredstava koji mogu biti dodijeljeni za financiranje prihvatljivih izdataka pojedinačnog projektnog prijedloga koji može biti dostavljen u sklopu ovog Poziva je kako slijedi: -najniži iznos 200.000,00 EUR; -najviši iznos 2.000.000,00 EUR" - molimo potvrditi kako se na npr. 2.000.000 EUR dodatno može planirati 15% više troškova obzirom da 2 mil predstavlja max vrijednost bespovratnih sredstava koja može biti dodijeljena a ne maksimalni iznos projekta koji može biti odabran | Primljeno na znanje | Navedeni iznosi odnose se na najniži odnosno najviši iznos bespovratnih sredstava koji mogu biti dodjeljeni po projektnom prijedlogu i isti se razlikuje od ukupne vrijednosti prihvatljivih troškova projekta. Ukupna vrijednost projekta odnosi se na sveukupnu vrijednost investicije te se sastoji od prihvatljivih, kao i od neprihvatljivih troškova koji su jasno navedeni u Uputama za prijavitelje. Od ukupno prihvatljivih troškova projekta u okviru ovog poziva moguće je dodijeliti maksimalno 85% bespovratnih sredstava te se iznos ograničenja između 200.000 EUR i 2.000.000 EUR odnosi upravo na bespovratna sredstva. |
13 | JAVNA USTANOVA PARK PRIRODE LONJSKO POLJE | UPUTE ZA PRIJAVITELJE | "Napomena: Financijska korekcija za neostvarenje pokazatelja se ne kumulira s financijskim korekcijama utvrđenima po nekoj drugoj osnovi" - Molimo pojasniti označava li ovaj navod da ukoliko tijekom provedbe projekta bude izrečena financijska korekcija da se ista neće kumulirati sa financijskom korekcijom za neostvarenje pokazatelja odnosno da ova druga neće biti izrečena? Znači li to da ako je npr. tijekom provedbe iskazana korekcija na nabavu 25% onda se ne iskazuje i korekcija na neostvarenje indikatora? Ili se gleda da je korekcija od 25% jednaka npr. 2% ako je neostvarenje indikatora 64%? | Primljeno na znanje | Upute za prijavitelje navode "Napomena: Financijska korekcija za neostvarenje pokazatelja se ne kumulira s financijskim korekcijama utvrđenima po nekoj drugoj osnovi", što znači da se korekcija za neostvarenje pokazatelja ne zbraja s ostalim korekcijama utvrđenim po drugoj osnovi, odnosno može biti izrečena samostalno, bez obzira na izrečenu korekciju po drugoj osnovi. |
14 | JAVNA USTANOVA NATURA VIVA ZA UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM DIJELOVIMA PRIRODE NA PODRUČJU KARLOVAČKE ŽUPANIJE | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru projekta koju nabavlja korisnik, nije prihvatljiv trošak: Može li usluga revizije projekta tijekom provedbe istog biti prihvatljiv trošak, što bi uvelike pomoglo kod provedbe projekta? | Nije prihvaćen | Sukladno pravilima za Program Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. troškovi povezani s računovodstvenim uslugama i uslugama revizije u okviru projekta koju nabavlja korisnik nisu prihvatljiv trošak ukoliko to ne zahtijeva nadležno tijelo u okviru poziva. MZOZT kao nadležno tijelo smatra kako uvođenje navedene odredbe ne bi doprinijelo povećanju kvalitete provedbe projekata obzirom da se takva revizija radi na kraju provedbe, već bi predstavljalo dodatni financijski izdatak u provedbi koji ne doprinosi odredbi o najmanje 70% proračuna projekta koji mora biti usmjeren za provedbu aktivnosti vezanih za provedbu očuvanja, obnove i upravljanja. |
15 | JAVNA USTANOVA NATURA VIVA ZA UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM DIJELOVIMA PRIRODE NA PODRUČJU KARLOVAČKE ŽUPANIJE | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Može li biti prihvatljiv trošak angažman vanjskog konzultanta za provedbu postupka jednostavne i javne nabave u okviru projekta? | Primljeno na znanje | MZOZT kao tijelo nadležno za pripremu poziva na dostavu projektnih prijedloga ne može unaprijed prejudicirati ishod postupka odabira pojedinog projektnog prijedloga kao ni prihvatljivost pojedinog troška. Sve prihvatljive aktivnosti, kao i prihvatljivi troškovi detaljno su navedeni u Uputama za prijavitelje. |
16 | JAVNA USTANOVA NATURA VIVA ZA UPRAVLJANJE ZAŠTIĆENIM DIJELOVIMA PRIRODE NA PODRUČJU KARLOVAČKE ŽUPANIJE | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Neprihvatljivi trošak: kupnja plovila- može li prihvatljiv trošak biti nabava gumenih čamaca za stanovnike koji žive uz rijeku i koriste drvene čamce, a u svrhu zaštite sedrenih barijera, ciljnog staništa, sukladno studiji? | Nije prihvaćen | Sukladno neprihvatljivim troškovima navedenim u Uputama za prijavitelje kupnja plovila nije prihvatljiv trošak. |
17 | ANTONIA PEZO | 2. Prihvatljivost Prijavitelja (i ako je primjenjivo Partnera) i kriteriji isključenja, Poziv na dostavu projektnih prijedloga upućuje se unaprijed određenim Prijaviteljima odnosno javnim ustanovama za upravljanje zaštićenim područjima osnovanim temeljem članka 130. Zakona o zaštiti prirode koje ujedno upravljaju područjem ekološke mreže temeljem čl. 56.a Zakona o zaštiti prirode i imaju nadležnosti utvrđene čl. 11. i prilogom V. Uredbe o ekološkoj mreži i nadležnostima javnih ustanova za upravljanje područjima ekološke mreže: | Korisnik i/ili partner ima pravo podnijeti zahtjev za predujmom čiji iznos može iznositi najviše 20 % od ukupno odobrenih bespovratnih sredstava po projektu. Uvjet isplate predujma je dostava PT2 zadužnice ovjerene kod javnog bilježnika na iznos traženog predujma. Uvjet isplate predujma je dostava zadužnice ovjerene kod javnog bilježnika na iznos traženog predujma. Dostava zadužnice je u svrhu jamstva, a Javna ustanova čiji je osnivač RH nema zakonskog uporišta za izdavanje zadužnice i dostavom iste. Zakonom o proračunu (NN 144/21) propisane odredbe davanja državnih jamstava i nadzora nad ispunjavanjem obveza po ugovorima za koje je dano državno jamstvo kao i mogućnost da se Zakonom o izvršavanju državnog proračuna ovlaste druga tijela za izdavanje državnih jamstava u ime i za račun Republike Hrvatske. S obzirom na navedeno, odredbama važećeg Zakona o izvršavanju dana je ovlast za izdavanje pojedinačnih ili portfeljnih jamstava u ime i za račun Republike Hrvatske i to jamstava Hrvatske banke za obnovu i razvitak i Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije u okviru provedbe mjera državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID19 i u okviru drugih mjera podrške gospodarstvu te u okviru provedbe Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Ako i dalje ostane uvjet dostave zadužnice javnoj ustanovi čiji je osnivač RH isto tada treba dodatno raspisati uvjet i naznačiti puni naziv vjerovnika. Dostaviti PT2 (SAFU agencija) ne znači da je ona ujedno i vjerovnik. U slučaju da je PT2 (SAFU agencija) ili UT (MRRFEU) Vjerovnik, a dužnik Javna ustanova osnivač RH, vjerovnik i dužnik su Republika Hrvatska. Nadalje, Zakonom o ustanovama NN 76/93, 29/97, 47/99, 35/08, 127/19, 151/22 određeno je člankom 59. stavak 2. sljedeće: Osnivač ustanove solidarno i neograničeno odgovara za njene obaveze. Definicija: Zadužnica predstavlja jedan od instrumenata osiguranja novčanih tražbina u pravnom sustavu Republike Hrvatske. Zadužnica predstavlja privatnu ispravu dužnika potvrđenu od strane javnog bilježnika kojom taj dužnik daje dopuštenje vjerovniku da u slučaju neispunjenja obveza iz ugovornog odnosa koji zadužnica osigurava naplati dugovani iznos. Zadužnica ima svojstvo ovršne isprave, što znači da vjerovnik radi naplate potraživanja ne mora pokretati poseban sudski postupak u kojem bi dobio ovršnu ispravu, primjerenu za daljnju prisilnu naplatu svojih potraživanja putem Financijske agencije – Fine (u nastavku teksta: Agencija), banke koja vodi dužnikove račune ili dužnikova poslodavca, već direktno zadužnicu podnosi na naplatu pred Agencijom. Također, zadužnica se koristi i kao isprava kojom se pokreće ovršni postupak pred sudom nad nekretninama, pokretninama ili pravima dužnika. | Primljeno na znanje | Sukladno Pravilniku o korištenju sredstava Europske unije (NN 44/24) predujam je prihvatljiv trošak za korisnike za koje se vrše isplate sredstava, odnosno nije prihvatljiv za one koji su proračunski i izvanproračunski korisnici državnog proračuna koji posluju preko jedinstvenog računa proračuna. Instrument osiguranja povrata predujma odredit će se u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava ovisno o pravnom statusu korisnika te će se u tom smislu izmijeniti odredbe Uputa za prijavitelje koje će se dodatno izmijeniti i u smislu prihvatljivosti predujma za partnere na način da će samo Korisnik koji ima pravo na isplatu predujma moći podnijeti zahtjev za predujam, čiji iznos može iznositi najviše 20 % od ukupno odobrenih bespovratnih sredstava po projektu. |
18 | ANTONIA PEZO | UPUTE ZA PRIJAVITELJE | • Prijavitelj /Partner raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova operacije (projekta ) Kriterij se provjerava uvidom u Izjavu Prijavitelja/Partnera o osiguranim sredstvima da ima osigurana sredstva za vlastito sufinanciranje i (ako je primjenjivo) dodatne informacije o relevantnom dijelu proračuna u kojem su planirana sredstva Članak 4. Zakona o izvršavanju Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu NN 149/2023 propisuje: (1) Korisnici su obvezni u financijskom planu planirati sredstva pomoći, namjenskih primitaka i učešća Republike Hrvatske za projekte financirane iz pomoći i/ili namjenskih primitaka u iznosu koji je predviđen za financiranje projekata, razmjerno sredstvima koja će se koristiti u 2024. godini. (Pravilo i za svaku sljedeću poslovnu i financijsku godinu). Obzirom da je uputom zadano da Prijavitelj/Partner dostavlja Izjavu o osiguranim sredstvima odnosno „da ima osigurana sredstva za vlastito financiranje i (ako je primjenjivo) dodatne informacije o relevantnom dijelu proračuna u kojem su planirana sredstva“, ovim zahtjevom prilikom prijave projekta traži se od odgovorne osobe Prijavitelja da daje neargumentiranu izjavu, jer u trenutku podnošenja Prijave Projekt nije još odobren, ne postoji Odluka o financiranju, pa tako nije ni sklopljen Ugovor temeljem čega bi se moglo planirati u financijskom planu Prijavitelja koji je korisnik državnog proračuna čiji je osnivač RH. Ubrzo će biti planiranje financijskog plana za 2025. godinu s projekcijama financijskog plana za 2026. i 2027. godinu i nije moguće u planiranje uključiti prihode i rashode za projekt koji još nije dovršen i prijavljen. Vlastiti prihodi javnih ustanova čiji je osnivač RH su također dio Državnog proračuna RH. U tijeku pisanja ovog komentara sadržaj predmetne izjave nije objavljen. Članak 48. Zakona o proračunu (NN 144/21) propisuje: (1) Proračunski korisnici državnog proračuna mogu preuzeti obveze iz ugovora na teret državnog proračuna tekuće godine samo za namjene i do visine utvrđene financijskim planom ako su za to ispunjeni svi zakonom i drugim propisima utvrđeni uvjeti, osim ako ovim Zakonom nije drukčije propisano. (2) Proračunski korisnici državnog proračuna mogu preuzeti obveze iz ugovora koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, neovisno o izvoru financiranja, isključivo na temelju odluke Vlade koju predlaže nadležni ministar, a na koju je prethodnu suglasnost dalo Ministarstvo financija. (3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, proračunski korisnici državnog proračuna mogu preuzeti obvezu po ugovoru koji zahtijeva plaćanje u sljedećim godinama bez odluke Vlade iz stavka 2. ovoga članka: – ako visina ukupne obveze po ugovoru ne prelazi iznos utvrđen zakonom o izvršavanju državnog proračuna odnosno samo uz prethodnu suglasnost ministra financija ako je visina ukupnih obveza po ugovoru manja od iznosa utvrđenog zakonom o izvršavanju državnog proračuna – za pojedinačne ugovore za provedbu projekata sufinanciranih iz sredstava Europske unije i sredstava pomoći inozemnih vlada čija vrijednost ne prelazi iznos utvrđen zakonom o izvršavanju državnog proračuna. (5) Plaćanja koja proizlaze iz obveza preuzetih u skladu s ovim člankom proračunski korisnici državnog proračuna dužni su kao obvezu uključiti u financijski plan u godini u kojoj obveza dospijeva. (6) Odredbe ovoga članka ne primjenjuju se na: – rashode za redovito poslovanje koji nastaju kontinuirano – ugovore povezane sa zaduživanjem Republike Hrvatske i proračunskih korisnika i s upravljanjem državnim dugom – ugovore preuzete na temelju međunarodnih akata i – pojedinačne ugovore sufinancirane sredstvima Europske unije koji se provode putem financijskih instrumenata. Pitanje: da li se umjesto izjave Prijavitelja tijekom prijave projekta kojom se izjavljuje da ima osigurana sredstva za vlastito financiranje, može uključiti izjava da Prijavitelj tijekom prijave projekta preuzima buduće obveze po Ugovoru o financiranju i da se obvezuje osigurati sredstva za vlastito financiranje, obzirom de je isto zakonski omogućeno izuzećem u članku 48. stavku 6. Zakona o proračunu (NN 144/21)? | Primljeno na znanje | Kriterij naziva: Prijavitelj /Partner raspolaže potrebnim financijskim sredstvima i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova operacije (projekta), provjerava se uvidom u Izjavu Prijavitelja/Partnera o osiguranim sredstvima da će osigurati sredstva za vlastito sufinanciranje i (ako je primjenjivo) dodatne informacije o relevantnom dijelu proračuna u kojem su planirana sredstva, što je obavezan kriterij prihvatljivosti i predstavlja osnovni zahjev koji projektni prijedlog mora zadovoljiti kako bi bio prihvatljiv za financiranje iz Programa Konkurentnost i Kohezija 21-27, odobren od strane Odbora za praćenje i primjenjiv za sve projekte koji se financiraju iz PKK. |