Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Obrascu zakonodavnih aktivnosti Ministarstva zdravstva za 2025. godinu
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ZORAN IVEZIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 2 | VALENTINA SOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam izmjene. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 3 | TOMISLAV VOJNOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam ovakve izmjene i nadopune. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 4 | TOMISLAV VOJNOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam ovu izmjenu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 5 | TOMISLAV VOJNOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjene i nadopune. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 6 | TOMISLAV SVILIČIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 7 | TOMISLAV JOVANIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 8 | TOMISLAV JOVANIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 9 | TAJANA GLUHAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 10 | TAJANA GLUHAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Protivim se ukidanju pripravničkog staža! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 11 | SILVIJA JURIČIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 12 | SILVIJA JURIČIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 13 | SARA KLIŠANIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se sa ukidanjem pripravničkog staža. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 14 | SARA BEZAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 15 | SANJA TRTICA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam izmjene | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 16 | RENEA NJEGOVEC | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 17 | RENEA NJEGOVEC | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 18 | RENEA NJEGOVEC | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 19 | RENATA NOVOSELEC GROŠEK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Da | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 20 | RENATA NOVOSELEC GROŠEK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 21 | PETRA WOKAUNN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 22 | PETRA WOKAUNN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 23 | PETAR LEPEN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 24 | PAULA ŠTIVIČIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 25 | PAMELA MARAS | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podrzavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 26 | PABLA ALJINOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 27 | PABLA ALJINOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 28 | PABLA ALJINOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 29 | NIVES GREPO | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 30 | NIVES GREPO | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 31 | NIVES BOŽIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam stav da je pripravnički staž potrebno ukinuti, te pozdravljam najavu izmjene. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 32 | NIKOLINA MARLEKU | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 33 | NIKOLINA MARLEKU | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 34 | NIKOLINA FABIJANIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 35 | NIKOLA MESIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 36 | NIKOLA GERGORIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | PODRŽAVAM | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 37 | NIKOLA GERGORIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | PODRŽAVAM | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 38 | NADA VALENTA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 39 | NADA VALENTA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 40 | NADA VALENTA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 41 | MISLAV ELJUGA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 42 | MISLAV ELJUGA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se, pripravnički staž je nužan. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 43 | MISLAV ELJUGA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 44 | MIROSLAV SVEĆNJAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Svakako podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 45 | MIROSLAV SVEĆNJAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 46 | MIROSLAV SVEĆNJAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 47 | MIROSLAV BAŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 48 | MIRJANA GROZDEK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam izmjene. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 49 | MIRJANA GROZDEK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se, pripravnički staž je uistinu potreban!!! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 50 | MIA DUMANČIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 51 | MIA DUMANČIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 52 | MATEO RAJKOVAČA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Nužno je potrebna izmjena Zakona djelatnostima u zdravstvu na način koji bi diferencirao kompetencije i status bacc. i magistra. radiološke tehnologije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 53 | MATEO RAJKOVAČA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavamo. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 54 | MATEO ČAMIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 55 | MATEO ČAMIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 56 | MATEO ČAMIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 57 | MATEA UMBEHEND | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Protivim se ukidanju pripravničkog staža ali podržavam inicijativu da se broj mjesta uskladi sa brojem diplomiranih inžinjera, bilo prvostupnika ili magistara. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 58 | MATE POPOV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 59 | MATE POPOV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 60 | MARTINA BALJAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slazem se. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 61 | MARTA SERDARUŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 62 | MARTA SERDARUŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 63 | MARTA SERDARUŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 64 | MARKO VALENTIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržravam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 65 | MARIO ŠIMUNOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 66 | MARIO ŠIMUNOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 67 | MARIO ŠIMUNOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 68 | MARIJANA VLADISLAVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 69 | MARIJANA VLADISLAVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 70 | MARIJANA VLADISLAVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 71 | LIDIJA MALČIĆ KOMADINA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 72 | LIDIJA MALČIĆ KOMADINA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 73 | LIDIJA MALČIĆ KOMADINA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 74 | LEONA RADMANIĆ MATOTEK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Poštovani, Hrvatsko društvo biologa u zdravstvu podržava napore Ministarstva zdravstva u pravnoj regulaciji svih profesija u zdravstvu no izražava nezadovoljstvo činjenicom da je Ministarstvo još jednom propustilo u plan zakonodavnih aktivnosti za 2025.g. uvrstiti i donošenje Zakona kojim će se regulirati položaj biologa u zdravstvu (Zakon o djelatnosti biologa u zdravstvu). Zakon o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18) stupio je na snagu 1.01.2019. godine te je u članku 155. st. 2. propisano da se zdravstvenim radnicima smatraju biolozi u zdravstvu ako obavljaju zdravstvenu djelatnost u procesu dijagnostike i liječenja, čime je u Republici Hrvatskoj reguliran status biologa kao zdravstvenih radnika. S obzirom na status biologa u zdravstvu kao zdravstvenih radnika u nacionalnom zakonodavstvu nužno je da se djelatnost biologa u zdravstvu pravno regulira donošenjem posebnog zakona. Zakon bi predstavljao pravni temelj između ostalog za propisivanje ustrojstva, nadležnosti i načina rada komore, kao strukovne organizacije zdravstvenih radnika, a sve sukladno čl. 243. Zakona o zdravstvenoj zaštiti koji propisuje da se ustrojstvo, nadležnost i način rada komore uređuje posebnim zakonom. Bez donošenja zakona kojim bi se reguliralo ustrojstvo, nadležnost i način rada komore, nema niti preduvjeta za reguliranje statusa biologa u zdravstvu kao zdravstvenih radnika koji se sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti obavezno učlanjuju u komore. Čime se direktno struku biologa u zdravstvu diskriminira u odnosu na regulirane profesije. Pri tome želimo napomenuti kako su sukladno Zakonu o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju (NN 123/03, 198/03, 105/04, 174/04, 02/07, 46/07, 45/09, 63/11, 94/13, 139/13, 101/14, 60/15, 131/17) svi biolozi u zdravstvu visoko obrazovani radnici koji se obrazuju na diplomskom sveučilišnom studiju, koji završetkom obrazovanja stječu status magistar, magistra u skladu s posebnim zakonom. Ističemo kako upravo zbog našeg visokog obrazovanja u posebnom području znanstvene djelatnosti, trebamo imati reguliran status kroz poseban zakon i posebnu komoru na jednak način kako je reguliran status drugih visokoobrazovanih radnika kroz posebne zakone i komore u zdravstvu (primjerice Zakon o psihološkoj djelatnosti (NN 47/03) - Hrvatska psihološka komora, Zakon o medicinsko- biokemijskoj djelatnosti (NN 121/03 i 117/08)- Hrvatska komora medicinskih biokemičara, Zakon o liječništvu (NN 121/03 i 117/08)- Hrvatska liječnička komora). Također, u članku 205. st. 3. propisano je da biolozi mogu izvršavati zdravstveno- inspekcijski nadzor, odnosno poslove zdravstvenog inspektora za nadzor kvalitete i sigurnosti medicinskih pripravaka ljudskog podrijetla namijenjenih liječenju (ljudski organi za presađivanje, tkivni presadci, stanice i krvni pripravci). Članak 166. propisuje da se na prava i dužnosti zdravstvenih radnika te druga pitanja koja nisu utvrđena Zakonom o zdravstvenoj zaštiti primjenjuju odredbe posebnih zakona o profesijama u zdravstvu. Također, u brojnim odredbama Zakona o zdravstvenoj zaštiti propisane su aktivnosti nadležnih stručnih komora koje imaju, između ostalog, ulogu u izdavanju, obnavljanju i oduzimanju odobrenja za samostalan rad zdravstvenih radnika, u postupku priznavanja inozemne stručne kvalifikacije te obavezu učlanjivanja u stručne komore, što se sve provodi sukladno posebnom zakonu vezanom uz regulaciju dotične profesije. Profesija biologa u zdravstvu regulirana je posebnim zakonima u zemljama EU i Velikoj Britaniji (informacije dostupne na https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/regprof/professions/profession/1450). Pružanje djelatnosti biologa u zdravstvu posebno u područjima kao što su tkivno bankarstvo, stanična terapija i medicinski potpomognuta oplodnja, regulirana je na razini Europske unije Uredbom 2024/1938 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024., koja postavlja standarde kvalitete i sigurnosti za tvari ljudskog podrijetla namijenjene primjeni kod ljudi. Ova Uredba precizira tko može biti odgovorna osoba (čl. 36), tko ima ovlasti provoditi procjenu pripravaka od tvari ljudskog podrijetla (čl. 23) i tko može izdati takve pripravke (čl. 49). Prema Uredbi, osobe zadužene za ove odgovornosti moraju imati diplomu, svjedodžbu ili drugi dokaz o formalnoj kvalifikaciji u području medicinskih, farmaceutskih ili bioloških znanosti. Na taj način struka magistara biologije u ovom medicinskom području stječe jednak status i odgovornosti kao doktori medicine i magistri farmacije. Nacionalno zakonodavstvo RH preko Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o uvjetima u pogledu prostora, stručnih radnika, medicinsko-tehničke opreme i sustava kvalitete za obavljanje djelatnosti prikupljanja, uzimanja, testiranja, obrade, očuvanja, pohrane i raspodjele ljudskih tkiva i stanica NN 138/2023 , prepoznaje biologe kao odgovorne osobe u banaka tkiva (čl. 21) i kao odgovorne osobe u kontroli kvalitete (čl.25). Osim iz gore navedenog, pravna osnovanost i opravdanost zahtjeva za uvrštavanjem Zakona o djelatnosti biologa u zdravstvu u Plan zakonodavnih aktivnosti za 2024. godinu proizlazi i iz odredbe članka 260. Zakona o zdravstvenoj zaštiti kojim je propisana obveza zdravstvenih ustanova da usklade svoj rad i poslovanje s odredbama navedenog zakona u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu predmetnog zakona, a koji je stupio na snagu 01. siječnja 2019. godine. Također u više navrata smo dopisima istaknuli potrebe reguliranja i priznavanja stručnih kvalifikacija u području biološke djelatnosti, a za koje postoje smjernice i obveze u europskom zakonodavstvu s ciljem postizanja visoke razine javnog zdravlja i sigurnosti pacijenata (navodi se u ZZZ članak 1.a -Ovim se Zakonom u pravni poredak Republike Hrvatske prenose sljedeće direktive: – Direktiva 2005/36/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 7. rujna 2005. o priznavanju stručnih kvalifikacija). Napominjemo da smo od 2019.g. redovito Ministarstvu zdravstva slali zamolbe da se u Prijedlog zakonodavnih aktivnosti uvrsti i Prijedlog zakona o djelatnosti biologa u zdravstvu kojeg je izradilo naše stručno društvo no naši zahtjevi su uporno ignorirani. Na sastanku u Ministarstvu zdravstva koji je održan 12.01.2022.g., HDBUZ i Hrvatsko društvo za medicinsku fiziku predložili su što hitnije uvrštavanje prijedloga Zakona koji bi regulirali rad ovih profesija u normativne aktivnosti Ministarstva no navedeni sastanak nije polučio bilo kakav rezultat. Ministarstvo zdravstva je 09.09.2024.g. otvorilo e-savjetovanje o Nacrtu prijedloga Zakona o logopedskoj djelatnosti iz čega je vidljivo da Ministarstvo preferencijalno odlučilo pravno regulirati samo jednu od djelatnosti koje su definirane člankom 155. Zakona o zdravstvenoj zaštiti. Obzirom na to da je iz Obrasca zakonodavnih aktivnosti Ministarstva zdravstva za 2025. godinu vidljivo da je Ministarstvo još jednom propustilo pravno regulirati djelatnost biologa u zdravstvu, HDBUZ ovom prilikom zahtijeva dopunu Obrasca zakonodavnih aktivnosti te uvrštavanje prijedloga Zakon o djelatnosti biologa u zdravstvu u normativne aktivnosti za 2025.g. S poštovanjem, Hrvatsko društvo biologa u zdravstvu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 75 | LEONA RADMANIĆ MATOTEK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Nadopuna teksta za izmjene Zakona o zdravstvenoj zaštiti za ciljeve koji se žele postići Prema Zakonu o zdravstvenoj zaštiti svi zdravstveni radnici iz članka 155. stavka 2 nemaju mogućnosti pokretanja i provođenja specijalizacije jer prema članku 171. moraju imati svoju Komoru, a koju zbog nepostojanja Zakona o struci ne mogu osnovati. Prema članku 182. zdravstveni radnik da bi dobio specijalizaciju mora imati odobrenje za samostalan rad koji izdaje nadležna Komora. Razumijemo da je to proces koji zahtijeva vrijeme, međutim, nadopunama ovih članaka trebali bi se odrediti uvjeti za prijelazno razdoblje, ili regulirati Pravilnikom za područja pojedinih specijalizacija za struke iz članka 155. stavka 2, izdavanjem odobrenja za samostalan rad i priznavanja polaganja međunarodnog ispita unutar Europske unije i upisa u europski registar specijalista od strane Ministarstva zdravstva. Izmjene ZZZ trebaju ići u smjeru konačnog usklađivanja struka zdravstvenih radnika iz članka 155 stavka 2 s tekstom ZZZ. S poštovanjem, Hrvatsko društvo biologa u zdravstvu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 76 | KATJA PULJČAN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Zakon o djelatnostima u zdravstvu je anakron, datira iz 2009.god. Medicinsko-laboratorijska djelatnost je u ovih 15 godina trajanja navedenog zakona bila u nemogućnosti postati ravnopravan suradnik u sustavu zdravstva RH. Ne postoji niti jedan laboratorij u RH u kojem se naše kolege i kolegice ne nalaze. Pozdravljam najavu izmjene. Izmjenom Zakona očekujemo prepoznavanje i vidljivost kompetencija i djelokruga rada medicinsko-laboratorijskih djelatnika koji posjeduju kvalifikaciju na razini 6.sv, 6.st i 7.1.sv. prema HKO. Također, tražimo jasnije definiranje djelatnika koji posjeduju razinu kvalifikacije 4.2 prema HKO. Pripravnički staž je potrebno ukinuti iz sljedećih razloga: 1. Financiranje pripravničkog staža postaje proračunski trošak, a u medicinsko-laboratorijskoj djelatnosti ne ostvaruje se cilj radi kojeg je iniciran pripravnički staž 2. Sustav zdravstva RH će brže dobiti kvalitetne zdravstvene radnike čime će se postići sveobuhvatnost, dostupnost i kvaliteta zdravstvene zašitite na dobrobit pacijenata 3. Strukovni razred za medicinsko-laboratorijsku djelatnost HKZR-a se već duže vrijeme zalaže za uvođenje cjelovite kvalifikacije (prema HKO-u), što znači da MLD je spreman na ukidanje pripravničkog staža upravo jer implementacijom kliničke prakse u studijski program MLD-a postići će se da student dobije sva znanja i vještine (kompetencije koje mu proizlaze iz ishoda učenja) tijekom studiranja uz kliničku praksu koja će obuhvatiti hematologiju, medicinsku biokemiju, koagulaciju, patologiju, citologiju, mikrobiologiju, transfuziologiju i transplantacijsku medicinu što pripravnički staž dosad nikada nije obuhvatio 4. Nakon završetka obrazovanja, primjenjuje se princip "s faksa na posao" čime se neće stvarati kolona medicinsko-laboratorijskih djelatnika koji godinama čekaju obavljanje pripravničkog staža 5. Razvojem kliničkih vježbi daje se mogućnost rada magistrima MLD kao suradnicima- asistentima u području biomedicine i zdravstva čime im dodatno razvijamo kompetentnost i unaprjeđujemo struku 6. Ne produljuje se vrijeme studiranja, ne mijenjaju se stečeni ECTS bodovi 7. U srednjoškolskom strukovnom obrazovanju trebao bi se povećati praktičan dio nastavnog programa (CSVET strukovnog dijela nastavnog programa se treba povećati), s ciljem pojačanog razvijanja bazičnih manualnih tehnika (venepunkcija, rad na mikrotomu itd..) koje ionako na pripravničkom stažu se do sada nisu razvijale. Ovdje također bi došlo do postizanja cjelovite kvalifikacije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 77 | KATJA PULJČAN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 78 | KATJA PULJČAN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Zakon o djelatnostima u zdravstvu je anakron, datira iz 2009.god. Medicinsko-laboratorijska djelatnost je u ovih 15 godina trajanja navedenog zakona bila u nemogućnosti postati ravnopravan suradnik u sustavu zdravstva RH. Ne postoji niti jedan laboratorij u RH u kojem se naše kolege i kolegice ne nalaze. Pozdravljam najavu izmjene. Izmjenom Zakona očekujemo prepoznavanje i vidljivost kompetencija i djelokruga rada medicinsko-laboratorijskih djelatnika koji posjeduju kvalifikaciju na razini 6.sv, 6.st i 7.1.sv. prema HKO. Također, tražimo jasnije definiranje djelatnika koji posjeduju razinu kvalifikacije 4.2 prema HKO. Pripravnički staž je potrebno ukinuti iz sljedećih razloga: 1. Financiranje pripravničkog staža postaje proračunski trošak, a u medicinsko-laboratorijskoj djelatnosti ne ostvaruje se cilj radi kojeg je iniciran pripravnički staž 2. Sustav zdravstva RH će brže dobiti kvalitetne zdravstvene radnike čime će se postići sveobuhvatnost, dostupnost i kvaliteta zdravstvene zašitite na dobrobit pacijenata 3. Strukovni razred za medicinsko-laboratorijsku djelatnost HKZR-a se već duže vrijeme zalaže za uvođenje cjelovite kvalifikacije (prema HKO-u), što znači da MLD je spreman na ukidanje pripravničkog staža upravo jer implementacijom kliničke prakse u studijski program MLD-a postići će se da student dobije sva znanja i vještine (kompetencije koje mu proizlaze iz ishoda učenja) tijekom studiranja uz kliničku praksu koja će obuhvatiti hematologiju, medicinsku biokemiju, koagulaciju, patologiju, citologiju, mikrobiologiju, transfuziologiju i transplantacijsku medicinu što pripravnički staž dosad nikada nije obuhvatio 4. Nakon završetka obrazovanja, primjenjuje se princip "s faksa na posao" čime se neće stvarati kolona medicinsko-laboratorijskih djelatnika koji godinama čekaju obavljanje pripravničkog staža 5. Razvojem kliničkih vježbi daje se mogućnost rada magistrima MLD kao suradnicima- asistentima u području biomedicine i zdravstva čime im dodatno razvijamo kompetentnost i unaprjeđujemo struku 6. Ne produljuje se vrijeme studiranja, ne mijenjaju se stečeni ECTS bodovi 7. U srednjoškolskom strukovnom obrazovanju trebao bi se povećati praktičan dio nastavnog programa (CSVET strukovnog dijela nastavnog programa se treba povećati), s ciljem pojačanog razvijanja bazičnih manualnih tehnika (venepunkcija, rad na mikrotomu itd..) koje ionako na pripravničkom stažu se do sada nisu razvijale. Ovdje također bi došlo do postizanja cjelovite kvalifikacije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 79 | KATARINA VOLAREVIĆ GUDELJ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam navedenu izmjenu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 80 | KATARINA VOLAREVIĆ GUDELJ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam ukidanje pripravničkog staža. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 81 | JULIO PIROVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 82 | JOZO PRCELA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 83 | JOZO PRCELA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 84 | JOSIPA VRANEŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 85 | JOSIPA VRANEŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 86 | JOSIP MAMIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 87 | JOSIP MAMIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 88 | JASMIN BAJRIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 89 | JASENKA GRGURIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam izmjene. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 90 | JASENKA GRGURIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 91 | IVONA ABRAMOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Poštovani, skrećem pozornost na potrebu reguliranja statusa edukacijskih rehabilitatora u sustavu zdravstva. Radi se o struci koja je od samog početka sustavnog rada s djecom s teškoćama i osobama s invaliditetom prisutna u sustavu zdravstva, a radi svoje jedinstvenosti koja proizlazi iz karakteristika područja Republike Hrvatske ostaje neusporediva s modelima koji se primjenjuju iz drugih zemalja, dok unutar države i sustava unutar kojeg radi- ostaje zakinuta i u neravnopravnom položaju. Pozivam da se u Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti predvide i izmjene koj bi omogućile reguliranje statusa edukacijskih rehabilitatora zaposlenih u zdravstvu kao zdravstvenih radnika kako bi se se postigla pravna i profesionalna ravnopravnost s članovima timova u kojima radimo, a našim korisnicima osigurala dostupnost usluga koje pružamo. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 92 | IVANKA HERMAN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 93 | IVANKA HERMAN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | NE SLAŽEM SE | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 94 | IVANA MRMIĆ BAŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 95 | IVANA MRMIĆ BAŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 96 | IVANA MRMIĆ BAŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 97 | IVANA LEŠKOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 98 | IVANA LEŠKOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 99 | IVANA LEŠKOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 100 | IVANA KRIŽIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam izmjenu posebno pozdravljam izmjenu Zakona djelatnostima u zdravstvu na način koji bi diferencirao kompetencije i status bacc. i magistra. radiološke tehnologije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 101 | IVANA KRIŽIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 102 | IVANA JAKUŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 103 | IVANA JAKUŠIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Pozdravljam najavu izmjene. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 104 | IVANA ANDRIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 105 | IVANA ANDRIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 106 | IVAN SKEJIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Protivim se ukidanju pripravničkog staža | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 107 | IRENA DRAGIČEVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 108 | IRENA DRAGIČEVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 109 | INES PIŠKOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 110 | INES PIŠKOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slazem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 111 | HRVOJE STIPANIČEV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 112 | HRVOJE STIPANIČEV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 113 | HRVOJE STIPANIČEV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 114 | HRVATSKO DRUŠTVO ZA MEDICINSKU FIZIKU | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Poštovani, Hrvatsko društvo za medicinsku fiziku (HDMF) predlaže u plan zakonodavnih aktivnosti Ministarstva zdravstva (MZ) za 2025. godinu dodati donošenje Zakona o djelatnosti medicinske fizike. Obrazloženje: Djelatnost medicinske fizike u Republici Hrvatskoj (RH) neophodna je i neizostavna u liječenju najosjetljivih kategorija bolesnika poput onkoloških bolesnika te u dijagnosticiranju bolesti ionizirajućim i neionizirajućim zračenjem u medicinskim postupcima nuklearne medicine i dijagnostičke i intervencijske radiologije, kako u samom provođenju tih djelatnosti tako i u osiguranju kvalitete i sigurnosti postupaka koji se primjenjuju za pacijente. Time doprinosi unapređenju tih postupaka, postizanju dijagnostičkih i terapijskih ciljeva te poboljšanju učinka kliničkog liječenja. Obzirom na veliku incidenciju raka u RH, ali i nedostatne i neadekvatne opreme, MZ je kroz EU fondove proveo nabavu značajne količine moderne opreme upravo za ova područja medicinske djelatnosti u RH. Nabava naprednih tehnoloških rješenja je nužna za postizanje bolje i pravovremene dijagnostike bolesti te bolje kontrole bolesti uz bolju kvalitetu života uslijed provedene terapije kod onkoloških bolesnika, kako kod djece, tako i kod mladih i odraslih bolesnika. No, kako bi se nova i napredna medicinska oprema doista i iskoristila u najboljoj mogućoj mjeri nužno je, između ostalog, osigurati i dovoljan broj stručnjaka iz područja medicinske fizike. S druge strane, nabava opreme bez adekvatno ustrojene djelatnosti ne može garantirati željeni ishod. Stoga je kroz što hitniju regulaciju struke, odnosno donošenje Zakona o djelatnosti medicinske fizike potrebno uspostaviti jasne smjernice i standarde djelatnosti medicinske fizike, koje bi osigurale da svi medicinski fizičari ispunjavaju potrebne kvalifikacije, i da se pridržavaju propisanog etičkog i profesionalnog ponašanja. Medicinski fizičari jesu zdravstveni radnici s visokom stručnom spremom. Međutim djelatnost medicinske fizike još uvijek nije definirana kao zdravstvena djelatnost odgovarajućim Zakonom o djelatnosti medicinske fizike mada je RH kao članica EU preuzela odgovornost da će i u ovom aspektu zakonodavstva uskladiti legislativu s legislativom Europske unije koje nalaže uspostavu formalnog specijalističkog obrazovanja medicinskih fizičara. Specijalističko obrazovanje značajno i sveobuhvatno poboljšava razinu znanja, vještina i kompetencija, kako zdravstvenih struka poput medicinskih biokemičara, tako i medicinskih fizičara s brojnim pozitivnim posljedicama na zdravlje pacijenata. Republika Hrvatska je članica Međunarodne agencije za atomsku energiju (engl. International Atomic Energy Agency, IAEA) te koristi njezin servis INTEGRATED REGULATORY REVIEW SERVICE, IRRS u svrhu poboljšanja učinkovitosti svoje regulatorne infrastrukture. IRRS misija obuhvatila je i Ministarstvo zdravstva u dva navrata. U nalazu misije iz 2015. g između ostalog, stoji: "Medical physicists play an essential role in patient protection from undue exposure and in the reduction of patients’ doses, especially in the high risk activities such as radiotherapy, nuclear medicine and interventional radiology…Unfortunately, there is no specialization in medical physics and no recognition of this profession at a national level…In addition, the responsibilities of medical physicists, as set in GSR Part 3, are not fully defined in the Croatian regulations…Recommendation: The Government should recognize medical physicists as a profession at a national level and develop specialization in medical physics with objective to ensure the radiation protection of patients." Misija IRRS iz 2019, ponovno je naglasila: „Croatia needs to take further actions to continue its efforts to establish the criteria for the qualification and recognition of medical physicists.“. Dakle, u posljednjih deset godina čak dvije preporuke IRRS misije naglašavaju važnost definiranja i reguliranja profesije medicinske fizike te uspostave specijalističkog obrazovanja, no Ministarstvo zdravstva za sada još ništa nije poduzelo kako bi preporuku ugradilo u zakonodavstvo. Cjelovitim uređenjem djelatnosti medicinske fizike poboljšala bi se kvaliteta radioterapijskih i dijagnostičkih postupaka uporabom ionizirajućeg zračenja, nadzor nad pružanjem usluga radioterapije i dijagnostike ionizirajućim i neionizirajućim zračenjem, i razina sigurnosti navedenih postupaka. Donošenje Zakona o djelatnosti medicinske fizike je važan i neophodan korak u reguliranju ove neophodne medicinske djelatnosti u Republici Hrvatskoj . S poštovanjem, Hrvatsko društvo za medicinsku fiziku Email adresa: crompa.crompa@gmail.com Bijenička cesta 32, Zagreb | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 115 | FEODORA STIPOLJEV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Zakon o zdravstvenoj zaštiti (NN 100/18) stupio je na snagu 1.01.2019. godine te je u članku 155. st. 2. propisano da se zdravstvenim radnicima smatraju biolozi u zdravstvu ako obavljaju zdravstvenu djelatnost u procesu dijagnostike i liječenja, čime je u Republici Hrvatskoj reguliran status biologa kao zdravstvenih radnika. S obzirom na status biologa u zdravstvu kao zdravstvenih radnika u nacionalnom zakonodavstvu nužno je da se djelatnost biologa u zdravstvu pravno regulira donošenjem posebnog zakona. Zakon bi predstavljao pravni temelj između ostalog za propisivanje ustrojstva, nadležnosti i načina rada komore, kao strukovne organizacije zdravstvenih radnika, a sve sukladno čl. 243. Zakona o zdravstvenoj zaštiti koji propisuje da se ustrojstvo, nadležnost i način rada komore uređuje posebnim zakonom. Bez donošenja zakona kojim bi se reguliralo ustrojstvo, nadležnost i način rada komore, nema niti preduvjeta za reguliranje statusa biologa u zdravstvu kao zdravstvenih radnika koji se sukladno Zakonu o zdravstvenoj zaštiti obavezno učlanjuju u komore. Čime se direktno struku biologa u zdravstvu diskriminira u odnosu na regulirane profesije. Osim iz gore navedenog, pravna osnovanost i opravdanost zahtjeva za uvrštavanjem Zakona o djelatnosti biologa u zdravstvu u Plan zakonodavnih aktivnosti za 2025. godinu proizlazi i iz odredbe članka 260. Zakona o zdravstvenoj zaštiti kojim je propisana obveza zdravstvenih ustanova da usklade svoj rad i poslovanje s odredbama navedenog zakona u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu predmetnog zakona, a koji je stupio na snagu 01. siječnja 2019. godine. Obzirom na to da je iz Obrasca zakonodavnih aktivnosti Ministarstva zdravstva za 2025. godinu vidljivo da je Ministarstvo još jednom propustilo pravno regulirati djelatnost biologa u zdravstvu, HDBUZ ovom prilikom zahtijeva dopunu Obrasca zakonodavnih aktivnosti te uvrštavanje prijedloga Zakon o djelatnosti biologa u zdravstvu u normativne aktivnosti za 2025.g. Prof.dr.sc. Feodora Stipoljev,mag.biol.mol. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 116 | FEODORA STIPOLJEV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Nadopuna teksta za izmjene Zakona o zdravstvenoj zaštiti za ciljeve koji se žele postići: Prema Zakonu o zdravstvenoj zaštiti svi zdravstveni radnici iz članka 155. stavka 2 nemaju mogućnosti pokretanja i provođenja specijalizacije jer prema članku 171. moraju imati svoju Komoru, a koju zbog nepostojanja Zakona o struci ne mogu osnovati. Prema članku 182. zdravstveni radnik da bi dobio specijalizaciju mora imati odobrenje za samostalan rad koji izdaje nadležna Komora. Razumijemo da je to proces koji zahtijeva vrijeme, međutim, nadopunama ovih članaka trebali bi se odrediti uvjeti za prijelazno razdoblje, ili regulirati Pravilnikom za područja pojedinih specijalizacija za struke iz članka 155. stavka 2, izdavanjem odobrenja za samostalan rad i priznavanja polaganja međunarodnog ispita unutar Europske unije i upisa u europski registar specijalista od strane Ministarstva zdravstva. Izmjene ZZZ trebaju ići u smjeru konačnog usklađivanja struka zdravstvenih radnika iz članka 155 stavka 2 s tekstom ZZZ. Prof.dr.sc. Feodora Stipoljev,mag.biol.mol. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 117 | EVA CVITKOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 118 | EVA CVITKOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 119 | DOROTEA KRČAR VLAHOV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 120 | DOROTEA KRČAR VLAHOV | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne slažem se | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 121 | DARIO CELJAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 122 | DARIO CELJAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | NE SLAŽEM SE | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 123 | DARIO CELJAK | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam izmjenu | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 124 | DARIJA HERCIGONJA SALAMONI | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 125 | DADO ĆAVAR | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 126 | DADO ĆAVAR | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 127 | BRUNO KUKIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam izmjene. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 128 | BRANKO KOVALISKO | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam izmjene i konzultaciju s Komorom (HKZR i svim strukovnim razredima) kod donošenja izmjena | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 129 | BRANKO KOVALISKO | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 130 | BLAŽENKO MILINOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 131 | BLAŽENKO MILINOVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 132 | BENJAMIN VARGA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | ne slažem se sa ukidanjem pripravničkog staža, konkretno za radiološke tehnologe, jer nakon završetka školovanja nisu osposobljeni za samostalan rad | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 133 | BARBARA ŠKRABAL | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 134 | BARBARA ŠKRABAL | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Ne podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 135 | BARBARA ŠKRABAL | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU | Podržavam. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 136 | ANDRIJANA LUKAČEVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | SLAŽEM SE | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 137 | ANDRIJANA LUKAČEVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | NE SLAŽEM SE | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 138 | HRVATSKA KOMORA EDUKACIJSKIH REHABILITATORA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.1. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti | Poštovani, Hrvatska komora edukacijskih rehabilitatora podržava napore Ministarstva zdravstva u pravnoj regulaciji svih profesija u zdravstvu, no istovremeno izražava zabrinutost i nezadovoljstvo činjenicom da Ministarstvo u planu zakonodavnih aktivnosti za 2025.g. i Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti ne predviđa reguliranje položaja edukacijskih rehabilitatora u zdravstvu. Smatramo da je ovo ozbiljan propust s obzirom na ulogu koju edukacijski rehabilitatori imaju u radu s djecom s neurorazvojnim čimbenicima rizika, djecom i odraslim osobama s intelektualnim teškoćama, teškoćama učenja, ADHD-om, poremećajem iz spektra autizma, motoričkim poremećajima te drugim rizičnim populacijama. Dugi niz godina godina edukacijski rehabilitatori nalaze se u podređenom položaju u odnosu na srodne struke te jedini kao stručnjaci koji sudjeluju u procesu dijagnostike i liječenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom nemaju status zdravstvenog radnika. Edukacijski rehabilitatori su stručnjaci osposobljeni za obavljanje edukacijsko-rehabilitacijske djelatnosti s ciljem unaprjeđenja funkcionalnih sposobnosti i razvoja potencijala ciljane populacije te su već uključeni u sustav zdravstva kroz pružanje dijagnostičkih i terapijskih usluga. Međutim, nedostatak formalnog priznanja njihovog statusa kao zdravstvenih radnika i usluga koje pružaju ozbiljno ugrožava njihovu sposobnost da u potpunosti iskoriste svoje kompetencije u zdravstvenom sustavu te da u konačnici zdravstveni sustav odgovori na pojačanu potrebu za dijagnostičkim i terapijskim radom edukacijskih rehabilitatora. S obzirom na to da edukacijsko-rehabilitacijska djelatnost obuhvaća procjenu potreba, prevenciju, terapiju i rehabilitaciju za različite populacije, smatramo da je nužno zakonski regulirati edukacijske rehabilitatore kao zdravstvene radnike te uvrstiti edukacijsko-rehabilitacijsku djelatnost u sustav zdravstvene zaštite na svim razinama, kako primarnoj, tako i sekundarnoj i tercijarnoj. Samo Ministarstvo zdravstva navodi da će raditi na unaprjeđenju vlastitih kapaciteta za preoblikovanje kako bi se odgovorilo na nove zdravstvene izazove i potrebe stanovništva. S obzirom da se ti novi izazovi i potrebe velikim dijelom odnose i na povećanje broja osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju u cjelokupnom društvu, vjerujemo da svojim kompetencijama doprinosimo djelotvornom i racionalnom provođenju mjera zdravstvene zaštite i unapređenju zdravlja te liječenju i rehabilitaciji te isto želimo raditi na ravnopravnoj i nediskriminirajućoj razini. Radna skupina za zdravstvo Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
| 139 | ADMIR DILBEROVIĆ | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI MINISTARSTVA ZDRAVSTVA ZA 2025. GODINU, 2.2. Zakon o djelatnostima u zdravstvu | Predlažem brisanja naziva “stručni” jer je većina zdravstvenih studija u RH prešla na sveučilišni studij pa je termin netočan. Uz djelokrug prvostupnika medicinsko-laboratorijske dijagnostike potrebno je dodati “i magistara”, zbog pravilnika o djelatnosti medicinske genetike gdje su taksativno navedeni magistri medicinsko laboratorijske dijagnostike kao članovi tima. Predlažem pomaknuti donošenje zakona o djelatnostima u zdravstvu barem na drugo tromjesečje zbog hitnosti zadržavanja djelatnika u sustavu zdravstva i brige za boljitak sustava i radnika. Potrebno je konačno usklađivanje obrazovanja i tržišta rada za zdravstvene profesije u RH po kojem bi osnova sustava bili visokoobrazovani zdravstveni radnici različitih profila. S poštovanjem, Admir Dilberović, mag.med.lab.diag. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |