Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu uredbe o radu na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu u državnoj službi
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | ZORAN SAMBOL | UREDBA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADU NA DALJINU U DRŽAVNOJ SLUŽBI | Ljudi plaćaju državne službenike kako bi radili poslove u državnim prostorima... nikakva izdvojena mjesta rada ne dolaze u obzir. U protivnom, država treba prodati sve nekretnine u kojima su radna mjesta i "staviti ključ u bravu". Državni službenici plaćeni su dolaziti na posao. Zamislite izdvojeno radno mjesto pomorca na bulk-carrieru.. e, sada će on malo raditi izdvojeno, može ga se dobiti na telefon... Uozbiljite se! | Primljeno na znanje | Državnim službenicima odobrit će se rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rad na daljinu ako su ispunjeni uvjeti propisani ovom Uredbom te se neće odobriti obavljanje poslova radom na izdvojenom mjestu rada i radom na daljinu, ako se radi o određenim poslovima, koji se, zbog svoje prirode, ne mogu obavljati na izdvojenom mjestu rada odnosno na daljinu, kao npr. poslovi koji su zakonom utvrđeni kao poslovi s posebnim uvjetima rada (poslovi na kojima, ni uz primjenu mjera zaštite zdravlja i sigurnosti na radu, nije moguće zaštititi državnog službenika od štetnih utjecaja), rad s klasificiranim podacima, poslovi koji zahtijevaju korištenje opreme dostupne samo u prostorima državnog tijela, poslovi osiguranja, zaštite imovine i ljudi i drugo. |
2 | ZORAN SAMBOL | Obveze i prava državnih službenika koji rade na izdvojenom mjestu rada, Članak 16. | Oprostite, ali kao građanin i porezni obveznik ne mogu shvatiti kako vam je normalno "- preusmjeriti telefonske pozive s fiksnog broja kojeg koristi u mreži državnog tijela na broj telefona na kojem će biti dostupan za vrijeme takvog načina rada, a koji je naveo u prijavi za rad na izdvojenom mjestu rada" Zar vam nije jasno kako svako preusmjeravanje značajno smanjuje povjerljivost/sigurnost prijenosa podataka? Zar mislite kako su građani sretni kada ih se preusmjerava s fiksnog telefona A na telefon B, odnosno na telefon C koji na kraju samo "zvoni, zvoni, zvooooni": Hoćete li uvesti "penale" ako se državni službenik ne javi na poziv u roku od 15 minuta u tijeku radnog vremena od 7 do 15? Koliko zvonjava dovodi do toga da se plaća državnog službenika smanjuje za 20%, a za koliko ide teža povreda radnog prava i izvanredni otkaz ugovora o radu? Koji je najveći dopušteni broj preusmjeravanja? | Primljeno na znanje | Uredbom je propisana dužnost državnog službenika da za vrijeme rada na izdvojenom mejstu rada ili rada na daljinu preusmjerava telefonske pozive s fiksnog broja kojeg koristi u mreži državnog tijela na broj telefona na kojem će biti dostupan za vrijeme rada na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu, radi obavljanja telefonskih razgovora s nadređenima, suradnicima i strankama, a radi obavljanja dijela poslova radnog mjesta. U prijavi za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu navodi se broj telefona na koji će državni službenik biti dostupan za vrijeme rada na izdvojenom mjestu rada. Sigurnost prijenosa podataka nije predmet ove Uredbe. Međutim, napominje se da se kod korištenja telefona ne može osigurati sigurnost prijenosa podataka te se određeni podaci ne dostavljaju telefonskim putem. Ako službenik za vrijeme rada na izdvojenom mjestu rada odnosno rada na daljinu ne odgovara na telefonske pozive bez opravdanog razloga, time izbjegava izvršavanje dijela poslova radnog mjesta te isto može biti razlog za prestanak takve vrste rada odnosno za pokretanje postupaka zbog povrede službene dužnosti. Uredbom se ne može propisati rok u kojem se državni službenik mora javljati na telefonske pozive i broj neuspjelih poziva stranaka ili nadređenih službenika, koji bi imao elemente povrede službene dužnosti, jer to ovisi o konkretnom slučaju i razlozima nejavljanja državnog službenika na telefonske pozive. |
3 | ZORAN SAMBOL | Prijava za rad na izdvojenom mjestu rada, Članak 12. | Čiji je 5. broj telefona na koji će državni službenik biti dostupan za vrijeme rada na izdvojenom mjestu rada i? Tko osigurava sigurnost prijenosa podataka? | Primljeno na znanje | U prijavi za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu navodi se broj telefona na koji će državni službenik biti dostupan za vrijeme rada na izdvojenom mjestu rada (privatni ili službeni broj telefona). Sigurnost prijenosa podataka nije predmet ove Uredbe. Međutim, napominje se da se kod korištenja telefona ne može osigurati sigurnost prijenosa podataka te se određeni podaci ne dostavljaju telefonskim putem. |
4 | ZORAN SAMBOL | Mjere upravljanja kibernetičkim sigurnosnim rizicima, Članak 8. | Pirje donošenja ove Uredbe razradite smjernice upravljanja kibernetičkim sigurnosnim rizicima. "Prvo se štala gradi, a onda se konji dovode!". | Primljeno na znanje | Uvažavamo komentar i napominjemo da je pripremljen nacrt smjernica kojima su detaljnije razrađene mjere upravljanja kibernetičkim sigurnosnim rizicima prilikom rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu u državnoj službi te će iste biti objavljene na način i u roku propisanim ovom Uredbom. |
5 | ZORAN SAMBOL | UREDBA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADU NA DALJINU U DRŽAVNOJ SLUŽBI | Bespredmetno je ovu uredbu donositi dok se u potpunosti nije osigurala sigurnost podataka: počev od opreme radnika (prijenosnik, telefon) do potpune enkripcije i autentifikacije pristupa i prijenosa. Kojim će se prijenosnim kanalima vršiti prijenos podataka? Tko su vlasnici tih podatkovnih veza? Tko snosi odgovornost za zlouporabu podataka (državnih, organizacijskih i osobnih)? | Nije prihvaćen | Prijenos i zlouporaba podataka te enkripcija i autentifikacija pristupa i prijenosa podataka nisu predmet ove Uredbe. Sukladno ovoj Uredbi, za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu u državnoj službi moraju biti ispunjeni uvjeti zaštite osobnih podataka s kojima državni službenik dolazi u doticaj ili ih koristi pri radu te mjere i standardi informacijske sigurnosti za zaštitu neklasificiranih podataka koje državni službenik obrađuje, pohranjuje ili prenosi na način da budu upotrebljivi i dostupni ovlaštenim korisnicima, o čemu se vodi računa prilikom odobravanja takvih vrsta rada. Međutim, neće se odobriti rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu ako nisu ispunjeni uvjeti zaštite osobnih podataka s kojima državni službenik dolazi u doticaj ili ih koristi pri radu te mjere i standardi informacijske sigurnosti za zaštitu neklasificiranih podataka koje državni službenik obrađuje, pohranjuje ili prenosi na način da budu upotrebljivi i dostupni ovlaštenim korisnicima. Pored toga, državna tijela dužna su provesti odgovarajuće i razmjerne mjere upravljanja kibernetičkim sigurnosnim rizicima. Ako nisu ispunjeni navedeni uvjeti, državnom službeniku neće se odobriti rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rad na daljinu. |
6 | ZORAN SAMBOL | Rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu, Članak 3. | Gdje je sigurnost podataka prilikom rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljini u državnoj službi? Tko može jamčiti kako će svi podaci bitni za rad države (i pojedinca, građanina) biti prikladno prema svim zakonskim odredbama korišteni? Kojim će se prijenosnim kanalima (i u čijem vlasništvu) obavljati podatkovna komunikacija? Tko će snositi odgovornost za curenje državnih, organizacijskih i osobnih podataka? Stoga stavak (2) Rad na daljinu je rad koji se uvijek obavlja putem informacijsko-komunikacijske tehnologije, pri čemu državno tijelo i državni službenik utvrđuju pravo državnog službenika da samostalno određuje gdje će taj rad obavljati u Republici Hrvatskoj, što može biti promjenjivo i ovisiti o volji državnog službenika, zbog čega se takav rad ne smatra radom na mjestu rada odnosno na izdvojenom mjestu rada u smislu propisa o zaštiti na radu. se mijenja u: (2) Rad na daljinu je rad koji se uvijek obavlja putem informacijsko-komunikacijske tehnologije uz obaveznu potpunu i sigurnu enkripciju prijenosa podataka i višefaktorsku authenitifikciju, pri čemu državno tijelo i državni službenik utvrđuju pravo državnog službenika da samostalno određuje gdje će taj rad obavljati u Republici Hrvatskoj, što može biti promjenjivo i ovisiti o volji državnog službenika, zbog čega se takav rad ne smatra radom na mjestu rada odnosno na izdvojenom mjestu rada u smislu propisa o zaštiti na radu. | Nije prihvaćen | Prijenos i zlouporaba podataka te enkripcija i autentifikacija pristupa i prijenosa podataka nisu predmet ove Uredbe. Sukladno ovoj Uredbi, za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu u državnoj službi moraju biti ispunjeni uvjeti zaštite osobnih podataka s kojima državni službenik dolazi u doticaj ili ih koristi pri radu te mjere i standardi informacijske sigurnosti za zaštitu neklasificiranih podataka koje državni službenik obrađuje, pohranjuje ili prenosi na način da budu upotrebljivi i dostupni ovlaštenim korisnicima, o čemu se vodi računa prilikom odobravanja takvih vrsta rada. Međutim, neće se odobriti rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu ako nisu ispunjeni uvjeti zaštite osobnih podataka s kojima državni službenik dolazi u doticaj ili ih koristi pri radu te mjere i standardi informacijske sigurnosti za zaštitu neklasificiranih podataka koje državni službenik obrađuje, pohranjuje ili prenosi na način da budu upotrebljivi i dostupni ovlaštenim korisnicima. Pored toga, državna tijela dužna su provesti odgovarajuće i razmjerne mjere upravljanja kibernetičkim sigurnosnim rizicima. Ako nisu ispunjeni navedeni uvjeti, državnom službeniku neće se odobriti rad na izdvojenom mjestu rada odnosno rad na daljinu. Također, nema potrebe dopuniti definiciju rada na daljinu u Uredbi, na način kako se predlaže u komentaru, jer će se mjere upravljanja kibernetičkim sigurnosnim rizicima razraditi smjernicama iz članka 8. ove Uredbe. |
7 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | Obveze i prava državnih službenika koji rade na izdvojenom mjestu rada, Članak 16. | Skrenuli bismo pažnju na jedan dio Prijedloga uredbe koji bi mogao izazvati nedoumice u praksi. Naime, sastavni dio PRILOGA 1 (Obrazac prijave za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu) čini Izjava državnog službenika koji podnosi prijavu, a kojom isti izjavljuje da su za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu, između ostalog, osigurane i sve potrebne mjere i standardi informacijske sigurnosti za zaštitu neklasificiranih podataka koje obrađuje, pohranjuje ili prenosi na način da budu upotrebljivi i dostupni ovlaštenim korisnicima, sukladno posebnim propisima. Člankom 15. Prijedloga uredbe propisana su prava i obveze državnog tijela prema državnim službenicima koji rade na izdvojenom mjestu rada, pa je tako stavkom 2. tog članka određeno i da državno tijelo u pravilu osigurava potrebnu opremu za rad na izdvojenom mjestu rada te je dužno koristiti tehničke mjere za zaštitu svojih informacijskih sustava i podataka sukladno posebnom propisu kojim se uređuje informacijska sigurnost. U obrazloženju se pak navodi da se ovom Uredbom obvezuju isključivo državna tijela provoditi odgovarajuće i razmjerne mjere upravljanja kibernetičkim sigurnosnim rizicima te da je potrebno propisati rok u kojem će biti objavljene smjernice kojima se detaljno razrađuju te mjere (30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe). Slijedom navedenog, ostaje nejasno koji su to točno slučajevi u kojima državno tijelo nije obvezno osigurati potrebnu opremu za rad na izdvojenom mjestu rada i koristiti tehničke mjere za zaštitu svojih informacijskih sustava i podataka, odnosno koji su to sve slučajevi u kojima je državni službenik taj koji je odgovoran za zaštitu informacijskih sustava i podatka, uključujući i osiguravanje mjera i standarda informacijske sigurnosti neklasificiranih podataka koje obrađuje, pohranjuje i prenosi, i što sve ta odgovornost obuhvaća. Naime, ukoliko je državni službenik dužan izjaviti da je osigurao sve mjere i standarde informacijske sigurnosti za zaštitu neklasificiranih podataka koje obrađuje, pohranjuje ili prenosi na način da budu upotrebljivi i dostupni ovlaštenim korisnicima već u trenutku podnošenja prijave za rad na izdvojenom mjestu rada, tada bi trebao unaprijed znati i što to točno podrazumijeva, odnosno koje radnje mora poduzeti kako bi osigurao ono što se od njega zahtijeva, uključuje li to i poduzimanje mjera radi zaštite informacijskih sustava i podataka i jesu li iste eventualno popraćene i određenim financijskim obvezama državnog službenika. Prethodno posebice stoga što iz članka 15. stavka 4. Prijedloga uredbe proizlazi da je državno tijelo dužno državnom službeniku koji radi na izdvojenom mjestu rada osigurati potrebne pisane upute o pravilima informacijske sigurnosti i korištenju dodijeljene opreme tek nakon što on već podnese prijavu za rad na izdvojenom mjestu rada, odnosno rad na daljinu. Ističemo kako je trenutno važećom Uredbom o mogućnosti rada državnog službenika na izdvojenom mjestu rada, rada na daljinu i rada u nepunom radnom vremenu također određeno da je državno tijelo to koje u pravilu osigurava potrebnu opremu za rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu te je dužno koristiti tehničke mjere za zaštitu svojih informacijskih sustava i podataka sukladno posebnom propisu kojim se uređuje informacijska sigurnost, ali su obveze državnog službenika u izjavi koju daje prilikom prijave za rad na izdvojenom mjestu rada malo drugačije definirane. Tako isti izjavljuje da će odgovorno postupati s podacima s kojima raspolaže te ispunjavati sve obveze vezane uz informacijsku sigurnost, zaštitu tajnosti podataka i zaštitu osobnih podataka. Stoga predlažemo da se ili na odgovarajući način izmijeni tekst Izjave iz PRILOGA 1 Prijedloga uredbe kako bi isti bio usklađen s obvezama državnih službenika propisanim člankom 16. iste ili da se obveze državnih službenika i državnih tijela vezane uz informacijsku sigurnost, uključujući i zaštitu informacijskih sustava, u člancima 15. i 16. Prijedloga uredbe jasnije i detaljnije propišu. Također, mišljenja smo kako bi sve trebalo biti popraćeno odgovarajućim pojašnjenjima u Obrazloženju Prijedloga uredbe. | Prihvaćen | Obrazac prijave za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu, uključujući izjavu državnog službenika koji podnosi prijavu, uskladit će se s člancima 15. i 16. ove Uredbe. Također, u Uredbi će se propisati kada državni službenik koristi vlastitu opremu za rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu. |
8 | MIROSLAV KOLAR | UREDBA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADU NA DALJINU U DRŽAVNOJ SLUŽBI, Predmet Uredbe | Prijedlog uredbe o radu na izdvojenom mjestu i radu na daljinu u državnoj službi fokusiran je prema članku 3. stavak 4. uredbe na nekoliko skupina zaposlenika u državnoj službi koje bi trebale imati najviše dobrobiti od predložene uredbe, no nameće se pitanje samo po sebi da li predlagatelj uredbe ima u vidu da i invalidne osobe rade u državnoj službi koje bi po mom mišljenu također trebale biti pored osatalih u fokusu ove uredbe ili zakonodavac predmnijeva da invalidne osobe u Republici Hrvatskoj ne rade ili ne bi trebale biti zaposlene. To pitam iz razloga što kao 100% invalid I. skupine s dijagnozom parplegija više od 30 godina radim u invalidskim kolicima kao državni/županijski službenik pa se kao takav ne vidim u predloženoj Uredbi ili to nigdje nisam zamijetio. | Primljeno na znanje | Ovom Uredbom omogućava se privremeni ili povremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu svim državnim službenicima, pod uvjetima propisanim Uredbom. U članku 3. stavku 4. ove Uredbe istaknuti su slučajevi roditelja ili posvojitelja djeteta do navršene osme godine života ili pružatelja skrbi sukladno posebnom zakonu, ali ostavljena je mogućnost odobravanja takve vrste rada i u drugim slučajevima. |
9 | JASNA ORGULAN | UREDBA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADU NA DALJINU U DRŽAVNOJ SLUŽBI | Uredba se treba odnositi i na službenike i namještenike u javnoj službi a ne samo u državnoj službi. Treba izmijeniti naziv Uredbe u Uredba o radu na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu u državnoj službi i javnoj službi. | Nije prihvaćen | Ova Uredba donosi se na temelju Zakona o državnim službenicima i ista se primjenjuje samo na državne službenike, a ne primjenjuje se na službenike u javnim službama. |
10 | IVAN BIRKIĆ | UREDBA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADU NA DALJINU U DRŽAVNOJ SLUŽBI | Pridružujem se komentarima vezanima za naziv prijedloga uredbe. Zašto se uredba odnosi samo na državnu službu? Što je sa javnim službama poput Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje i sličnih? | Nije prihvaćen | Ova Uredba donosi se na temelju Zakona o državnim službenicima i ista se primjenjuje samo na državne službenike, a ne primjenjuje se na službenike u javnim službama. |
11 | FRANJO GOLUBIĆ | Poslovi koji se ne mogu obavljati radom na izdvojenom mjestu rada, Članak 6. | Predlažem da se u članku 6., točka 2. izmijeni tako da ista glasi: "Obuhvaćaju primanje i rad sa strankama u prostorima državnog tijela." OBRAZLOŽENJE: Smatram da je nemoguće unaprijed planirati kada će koja stranka doći u ured državnog tijela radi rješavanja svojih poslova te će se u slučaju da državni službenik radi od kuće vratiti iz ureda neobavljena posla i nepotrebno izgubiti vrijeme i novac na putovanje. Molim obrazloženje kako se prijem nepoznatih stranaka može unaprijed planirati. Predlažem da se u točki 3. nastavno dada tekst: "I ako obrađuju osobne podatke građana i pravnih osoba." | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se prijedlog za izmjenu članka 6. točke 2. ove Uredbe, na način kako se predlaže u komentaru, jer se Uredba odnosi na državne službenike u svim državnim tijelima te je, između ostalog, moguće kod određenih radnih mjesta, koja obuhvaćaju primanje i rad sa strankama u prostorima državnog tijela, unaprijed planirati vrijeme rada i primanja stranaka. Također, ne prihvaća se prijedlog za dopunu članka 6. točke 3. ove Uredbe, na način kako se predlaže u komentaru, jer se rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu može odobriti ako su ispunjeni propisani uvjeti iz članka 7. ove Uredbe, između ostaloga, moraju biti ispunjeni uvjeti zaštite osobnih podataka s kojima državni službenik dolazi u doticaj ili ih koristi pri radu, sukladno posebnim propisima. |
12 | FRANJO GOLUBIĆ | UREDBA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADU NA DALJINU U DRŽAVNOJ SLUŽBI | U članku 22. Zakona o državnim službenicima propisana je njihova obveza prisutnosti na radnom mjestu i obavljanja poslova u prostoru i sa opremom poslodavca. U članku 23. stavak 5. propisana je da državni službenik privremeno može obavljati poslove svog radnog mjesta na izdvojenom radnom mjestu ili kao rad na daljinu, osobito u slučaju da je roditelj djeteta do navršene 8 godine života ili pružatelj skrbi sukladno posebnom zakonu, a što je u skladu s EU Direktivom o ravnoteži između poslovnog i privatnog života roditelja i pružatelja skrbi te je u skladu s demografskim ciljevima države. Međutim, smatram da nije prihvatljivo, s obzirom na sadašnju dostupnost usluga državnih i javnih tijela, posebno za starije osobe koje nemaju digitalna znanja niti svakodnev nu mobilnost dolaska do javnih tijela te usluge učiniti još nedostupnijima ako će državni službenici biti još nedostupniji građanima jer će raditi od kuće. Sadašnja situcija pokazuje da je državne službenike teško dobiti telefonom, bilo preko telefonske centrale ili direktno, te stoga predlažem da, ukoliko se ova uredba usvoji u predloženom tekstu, obavezno se na internetskoj stranici državnog tijela i oglasnoj ploči državog tijela objavi podatak kada koji državni službenik radi u uredu a kada od kuće kako korisnici ne bi bespotrebno dolazili u državno tijelo. Predlažem također da se u prijedlog Uredbe ugradi odredba da se ne može odobriti rad na izdvojenom radnom mjestu onom državnom službeniku koji ne obavlja svoje poslove u rokovims propisanim zakonom ili drugim propisima, koji je disciplinski kažnjen ili se protiv njega vodi disciplinski postupak ili protiv koga postoje pismene pritužbe korisnika zbog neurednog rješavanja predmeta stranaka u zakonskom ili primjerenom roku. | Nije prihvaćen | Uvažavamo iznesene navode o potrebi dostupnosti usluga osobama koje nemaju digitalna znanja i ne mogu komunicirati s državnim tijelom elektroničkim putem. Državna tijela dužna su kod odobravanja rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu osigurati građanima pružanje usluga (između ostaloga, telefonske obavijesti strankama i fizički prijam stranaka u prostorima državnog tijela) te ravnomjernu prisutnost državnih službenika u državnom tijelu odnosno ustrojstvenoj jedinici tijekom radnog tjedna odnosno mjeseca. Međutim, način organizacije rada u državnom tijelu i uredovno radno vrijeme za rad sa strankama nije predmet ove Uredbe. |
13 | FRANJO GOLUBIĆ | UREDBA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADU NA DALJINU U DRŽAVNOJ SLUŽBI, Predmet Uredbe | U obrazloženju prijedloga Uredbe navedeno je da je Ista utemeljena na Direktivi (EU) 2019/1158 Europskog parlamenta i Vijeća o ravnoteži između poslovnog i privatnog života roditelja i pružatelja skrbi te je za te kategorije radnika prihvatljivo, vodeći računa o demografskim razlozima, utvrditi mogućnost rada na daljinu i na izdvojenom radnom mjestu, kako bi im se olakšala briga o djeci do 8 godine života, ili funkcija pružatelja skrbi, međutim, smatram da isto pravo, sukladno odredbama naprijed citirane Direktive, RH mora osigurati za sve radnike koji se nalaze u istom položaju, a ne samo kao mogućnost za određene državne službenike koji rade samo na određenim radnim mjestima. U protivnom smatram da će doći do zabranjenog diskriminacijskog postupanja prema radnicima u istovjetnoj činjeničnoj i pravnoj situaciji, i to protivno EU Direktivi o ravnoteži između poslovnog i privatnog života radnika na koje se ista Direktiva odnosi kao i prema drugim izvorima prava EU. | Nije prihvaćen | Ovom Uredbom omogućava se privremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu svim državnim službenicima, pod uvjetima propisanim Uredbom. U članku 3. stavku 4. ove Uredbe istaknuti su slučajevi roditelja ili posvojitelja djeteta do navršene osme godine života ili pružatelja skrbi sukladno posebnom zakonu, ali ostavljena je mogućnost odobravanja takve vrste rada i u drugim slučajevima. |
14 | DOMINIK TOMISLAV VLADIĆ | UREDBA O RADU NA IZDVOJENOM MJESTU RADA I RADU NA DALJINU U DRŽAVNOJ SLUŽBI | Zašto se dokument ne zove Savjetovanje s javnošću o Prijedlogu uredbe o radu na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu u državnoj i javnoj službi? | Nije prihvaćen | Ova Uredba donosi se na temelju Zakona o državnim službenicima i ista se primjenjuje samo na državne službenike, a ne primjenjuje se na službenike u javnim službama. |
15 | UDRUGA UDOMITELJA DJECE GRADA ZAGREBA | Rad na izdvojenom mjestu rada i rad na daljinu, Članak 3. | U stavku 4. predlažemo da se privremeni rad na izdvojenom radnom mjestu ili rad na daljinu uz roditelje i posvojitelje omogući i udomiteljima djece do navršene osme godine života. U stavku se navode pružatelji skrbi sukladno posebnom zakonu. Međutim, ukazujemo kako je odredbom članka 87. Zakona o radu („Narodne novine“, br. 93/14, 127/17, 98/19 i 151/22), u okviru instituta neplaćenog dopusta, uređeno i pravo radnika na neplaćeni dopust u ukupnom trajanju od pet radnih dana godišnje za pružanje osobne skrbi. Stavak 4. navedenog članka kaže da se pod pružanjem osobne skrbi smatra skrb koju radnik pruža članu uže obitelji ili osobi koja živi u istom kućanstvu i koja joj je potrebna zbog ozbiljnog zdravstvenog razloga. Prema tome, udomitelji djece se nisu pružatelji skrbi. Predloženim izmjenama stavka 4. Prijedloga uredbe olakšat će se i zaposlenim udomiteljima i djeci prilagodba koja je iznimno važna jer se često radi o djeci koja prošla teške traume u biološkim obiteljima ili su teško zanemarivana. Želimo ukazati kako je odvajanje od roditelja jedan od najvećih izvora stresa u prvim godinama djetetovog života jer izaziva osjećaj egzistencijalne ugroženosti, bespomoćnosti i nezaštićenosti, a kronično doživljavanje stresa može stvoriti negativne obrasce razmišljanja i osjećaja koji se mogu trajno odraziti na njegov život. Podsjećamo kako takva doživljena traumatizacija djece ima za posljedicu smanjene intelektualne, socijalne i bihevioralne mogućnosti u usporedbi s djecom koja odrastaju u svojim obiteljima. Vjerujemo da postoji razumijevanje s Vaše strane da udomitelji djece nisu neke stručne osobe niti profesionalci, već osobe koje obnašaju ulogu tzv. zamjenskog roditelja, ali djeci koja trebaju stručnu pomoć i podršku, djeci s teškoćama u razvoju, s emocionalnim poteškoćama i problemima u ponašanju. Također, vrlo je važno da se ne stvara osjećaj da su djeca bez odgovarajuće roditeljske skrbi diskriminirana u odnosu na drugu djecu, odnosno udomitelji u odnosu na roditelje ili posvojitelje jer i udomitelji skrbe jednako za djecu koja su smještena kod njih. izdvajanja djece iz bioloških obitelji su zlostavljanje i zanemarivanje djece. | Nije prihvaćen | Ovom Uredbom omogućava se privremeni rad na izdvojenom mjestu rada ili rad na daljinu svim državnim službenicima, pod uvjetima propisanim Uredbom. U članku 3. stavku 4. ove Uredbe istaknuti su slučajevi roditelja ili posvojitelja djeteta do navršene osme godine života ili pružatelja skrbi sukladno posebnom zakonu, ali ostavljena je mogućnost odobravanja takve vrste rada i u drugim slučajevima. |