Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedloga pravilnika o provedbi intervencije 73.06. „Modernizacija šumarskih tehnologija u pridobivanju drva, šumskouzgojnim radovima i proizvodnji ŠRM-a (šumskog reprodukcijskog materijala)“ i intervencije 73.07. „Modernizacija tehnologija u predindustrijskoj preradi drva“ iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske za razdoblje 2023. – 2027.

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 SANDA KANTAREVIĆ PRAVILNIK, Članak 12. Molim pojašnjenje: "c) provedbom projekta ukupni kapacitet predindustrijske prerade pilane smije iznositi najviše 20.000 m 3 ulazne drvne sirovine za piljenje godišnje" Molim pojašnjenje u kojem razdoblju ukupni kapacitet smije biti 20.000 m3 ulazne sirovine? u razdoblju prije prijave ili u razdoblju u kojem se projekt ostvaruje - EX post, 5 godina? Primljeno na znanje Korisnik prilikom podnošenja zahtjeva za potporu mora dokazati da provedbom projekta ukupni kapacitet predindustrijske prerade pilane neće iznositi više od 20.000 m3 ulazne drvne sirovine za piljenje godišnje. Korisnik ne smije davati lažne podatke pri dostavi zahtjeva za potporu/promjenu/isplatu i dokumentacije. Kapacitet prije prijave (ulazna količina drvne sirovine za predindustrijsku preradu drva u zadnje dvije godine koje prethode godini podnošenja zahtjeva za potporu) mora biti minimalno 500 m3 ulazne drvne sirovine za piljenje godišnje.
2 BAGATIN SAVJETOVANJE J.D.O.O. ZA USLUGE PRAVILNIK, Članak 12. Vezano za uvjete prihvatljivosti projekta smatramo da nije transparentan uvjet " ukupni kapacitet predindustrijske prerade pilane smije iznositi najviše 20.000 m 3 ulazne drvne sirovine za piljenje godišnje" . Molimo detaljnije objašnjenje kako bi se izbjegle nedoumice oko prihvatljivosti korisnika koji imaju više pilana i njihovih godišnjih kapaciteta. Nije prihvaćen Uvjet da provedbom projekta ukupni kapacitet predindustrijske prerade pilane smije iznositi najviše 20.000 m 3 ulazne drvne sirovine za piljenje godišnje odnosi se na pilanu koja je predmet lulaganja, a u skladu je s odredbama članka 2. Uredbe (EU) 2022/2472).
3 BAGATIN SAVJETOVANJE J.D.O.O. ZA USLUGE PRAVILNIK, Članak 22. Molimo da se ponovno razmotre kriteriji odabira u intervenciji 73.06 pod točkom 3 ( 3.1 ) budući da su navedeni strojevi i vozila vrlo rijetki u Hrvatskoj Primljeno na znanje Na temelju odredbi propisanih u Strateškom planu, a u svrhu davanja prednosti onim strojevima koji doprinose energetskoj učinkovitosti i očuvanju okoliša, predloženo je navedeno.
4 BAGATIN SAVJETOVANJE J.D.O.O. ZA USLUGE PRAVILNIK, Članak 41. Predlaže se da Zahtjev za isplatu korisnik podnosi jednokratno ili u najviše tri rate Nije prihvaćen U svrhu potrebe pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.06. i 73.07., radi ostvarenja planiranih pokazatelja ove intervencije, te u skladu s provedbom i ostalih intervencija ruralnog razvoja, pored isplate predujma, moguća je isplata do najviše u dvije rate.
5 BAGATIN SAVJETOVANJE J.D.O.O. ZA USLUGE PRAVILNIK, Članak 12. Predlaže se uvrstiti solarne elektrane u Listu prihvatljivih troškova u intervenciji 73.07. Ukoliko solarne elektrane postanu prihvatljiv trošak, predlažemo da za iste nije potrebno ishođenje građevinske dozvole. Naime, ukoliko Upravni odjel navede da za solarne elektrane nije potrebna građevinska dozvola nego Glavni projekt, ispada da solarne elektrane nisu prihvatljivo ulaganje. Nije prihvaćen S obzirom na cilj intervencije i odredbe u Strateškom planu, nije prihvatljivo samostalno ulaganje u solarne elektrane. Unutar ulaganja u građenje (izgradnja i rekonstrukcija) objekata za predindustrijsku preradu drva prihvatljiv je trošak kupnje i ugradnje sustava obnovljivih izvora energije isključivo za potrebe objekta koji je predmet ulaganja. Projekt građenja (izgradnje, rekonstrukcije i ugradnje opreme ili postrojenja) se mora odnositi na građenje za koje se izdaje građevinska dozvola odnosno ne odnosi se na jednostavne i druge građevine i radove za koje se ne izdaje građevinska dozvola.
6 BAGATIN SAVJETOVANJE J.D.O.O. ZA USLUGE PRAVILNIK, Članak 15. Vezano za Listu prihvatljivih troškova u intervenciji 73.06 predlaže se dodati izgradnja ili rekonstrukcija hala da se mogu skladištiti i servisirati strojevi Nije prihvaćen S obzirom na prihvatljive troškove propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.06. (20.000.000,00 EUR) i potrebu za jasnom demarkacijom sa intervencijom 73.07., navedeno nije prihvatljivo.
7 BAGATIN SAVJETOVANJE J.D.O.O. ZA USLUGE PRAVILNIK, Članak 15. Vezano za listu prihvatljivih troškova u intervenciji 73.07 predlaže se dodati prikolice i poluprikolice za transport drvnog materijala Nije prihvaćen S obzirom na prihvatljive troškove propisane u Strateškom planu i potrebu za jasnom demarkacijom sa intervencijom 73.06., navedeno nije prihvatljivo.
8 BAGATIN SAVJETOVANJE J.D.O.O. ZA USLUGE PRAVILNIK, Članak 12. Prijedlog je da poslovni plan koji mora sadržavati tehničko-tehnološki opis procesa s izračunom kapaciteta prerade pilane može biti ovjeren i od inženjera strojarstva Nije prihvaćen U skladu s ovlastima ovlaštenog inženjera drvne tehnologije navedeno nije prihvatljivo.
9 BAGATIN SAVJETOVANJE J.D.O.O. ZA USLUGE PRAVILNIK, Članak 12. Prijedlog je da se ulaganje može provoditi na više lokacija Nije prihvaćen Projekt mora predstavljati jednu funkcionalnu cjelinu i provoditi se na jednoj lokaciji, s obzirom na davanje mogućnosti da potporu ostvari što veći broj korisnika visinu alokacije za provedbu intervencije 73.07. (26.888.032,50 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.07.
10 ANDERSEN POREZNO SAVJETOVANJE DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA POREZNO SAVJETOVANJE PRAVILNIK, Članak 12. Poštovani, molimo pojašnjenje sljedećega ili dati primjer: d) projekt mora imati izrađenu/ishođenu svu potrebnu dokumentaciju u skladu s propisima kojima se uređuje gradnja i prostorno uređenje - znači li ovo da projekt mora imati izrađen glavni projekt ILI ako građevina zahtjeva izdavanje građevinske dozvole da prijavitelj mora imati ishođenu pravomoćnu građevinsku dozvolu u trenutku podnošenja prijave na natječaj? ili da do kraja projekta mora imati ishođenu dokumentaciju jer se podtočka d) odnosi na točku 4) "Uvjeti prihvatljivosti projekta koje projekt mora ispunjavati i zadržati u postupku provedbe projekta su:". Dakle ljubazno molimo jasnije navesti preduvjete kod podnošenja prijave u odnosu na uvjete koji se moraju ispuniti do kraja provedbe projekta. hvala! Primljeno na znanje Projekt građenja (izgradnje, rekonstrukcije i ugradnje opreme ili postrojenja) se mora odnositi na građenje za koje se izdaje građevinska dozvola odnosno ne odnosi se na jednostavne i druge građevine i radove za koje se ne izdaje građevinska dozvola. Članak 12. jasno propisuje koje uvjete prihvatljivosti projekt treba ispunjavati u postupku dodjele potpore, a koje uvjete mora ispunjavati i zadržati u postupku provedbe projekta. Dokumentacija kojom se ostvaruju pojedini uvjeti bit će propisana Natječajem, međutim, iz odredbi članka 12. Pravilnika jasno proizlazi da u slučaju ulaganja u građenje (izgradnju, rekonstrukciju i ugradnju opreme ili postrojenja) korisnik u postupku dodjele potpore mora imati ishođenu građevinsku dozvolu a u postupku provedbe projekta mora imati ishođenu uporabnu dozvolu.
11 ANDERSEN POREZNO SAVJETOVANJE DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA POREZNO SAVJETOVANJE PRAVILNIK, Članak 12. Poštovani, zastupamo klijenta koji se bavi proizvodnjom namještaja. Ulaganjem kroz mjeru 73.07. ulagalo bi se u predindustrijsku preredu drva, konkretno u sušaru. Stoga Vas molimo da izmjenite odredbe članka 12. c) "c) provedbom projekta ukupni kapacitet predindustrijske prerade pilane smije iznositi najviše 20.000 m 3 ulazne drvne sirovine za piljenje godišnje" jer je kako je sada definiran ne obuhvaća sve one prijavitelje dozvoljene kroz druge članke Pravilnika. Dakle molimo stavkom c) obuhvatiti i one prijavitelje koji NEMAJU piljenje odnosnu PILANU (već imaju npr. samo sušenje u procesima predindustrijske prerade drva u okviru svoje djelatnosti dok bi piljenje i dalje za prijavitelja radili postojeći dobavljači u sklopu vanjske usluge piljenja). Nije prihvaćen Sukladno Pravilniku i definiciji predindustrijske prerade, a u skladu s Uredbom (EU) 2022/2472), ulaganja povezana s korištenjem drva ograničena su na sve radne operacije prije industrijske prerade. Slijedom navedenog, ulaganja u radne procese nakon predindustrijske prerade kao i ulaganja u proizvodnju namještaja nisu prihvatljiva u intervenciji 73.07. Cilj ove intervencije je potpora koja se dodjeljuje projektima modernizacije tehnologija u predindustrijskoj preradi drva i ne odnosi se isključivo na ulaganja u pilane, ali korisnik mora dokazati da ulazna količina drvne sirovine za predindustrijsku preradu drva u zadnje dvije godine koje prethode godini podnošenja zahtjeva za potporu je bila najmanje 500 m³ godišnje za piljenje. Uvjet da provedbom projekta ukupni kapacitet predindustrijske prerade pilane smije iznositi najviše 20.000 m 3 ulazne drvne sirovine za piljenje godišnje odnosi se na pilanu koja je predmet ulaganja, a u skladu je s odredbama članka 2. Uredbe (EU) 2022/2472).
12 PRO WOOD DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA PROIZVODNJU, TRGOVINU I USLUGE PRAVILNIK, Članak 20. Poštovani, u najavi pravilnika „Modernizacija tehnologija u predindustrijskoj preradi drva“ rabljena mehanizacija, strojevi i alati bili su prihvatljiv trošak. Predlažemo da se i u finalni tekst pravilnika ove stavke vrate u prihvatljive troškove budući da postoji veliko tržište repariranih i malo rabljenih strojeva za preradu drva koje bi na današnjem tržištu mehanizacije znatno proširile mogućnost kupovine i smanjile rokove dobave istih. Nije prihvaćen S obzirom na odredbe propisane u Strateškom planu, ciljeve modernizacije i okolišne ciljeve, prema iskustvu iz provedbe u razdoblju 2014.-2022. (manjak interesa korisnika za navedeno) te u svrhu potrebe pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.07., navedeno nije prihvatljivo.
13 INTERMEDIA PROJEKT, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE, VL. ERSILIJA EREŠ, OPUZEN, JAKOVA GOTOVCA 25 PRAVILNIK, Članak 11. Prijedlog: Stavak 2 a) Radi izbjegavanja zabuna u tumačenju: Navesti točne brojeve/šifre prema NKD 2007, period/datum na koji korisnik mora biti registriran za isto, naglasiti da isto ne mora biti glavna/pretežita djelatnost Stavak 2 c) pojasniti jesu li prihvatljivi korisnici pravne osobe koji su registrirani u godini objave natječaja, pojasniti jesu li prihvatljivi korisnici koji su poslovali samo dio godine prije objave natječaja i mogu li ovaj uvjet ostvaiti na temelju broja zaposlenika za to razdoblje i način izračuna Nije prihvaćen Članak 11. Pravilnika između ostalog navodi da korisnik mora biti registriran u sudskom ili obrtnom registru za djelatnosti predindustrijske prerade drva u skladu s člankom 3. stavkom 1. točkom 18. Pravilnika koji definira što sve obuhvaća predindustrijsku preradu drva. Također, članak 11. navodi da korisnik pravna osoba mora imati iskazanu najmanje jednu zaposlenu osobu prema satima rada u godišnjem financijskom izvještaju poduzetnika za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje (promatrajući od podnošenja zahtjeva za potporu). Dodatno, u istom članku je naglašeno da korisnik mora dokazati da je ulazna količina drvne sirovine za predindustrijsku preradu drva u zadnje dvije godine koje prethode godini podnošenja zahtjeva za potporu bila najmanje 500 m³ godišnje za piljenje.
14 INTERMEDIA PROJEKT, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE, VL. ERSILIJA EREŠ, OPUZEN, JAKOVA GOTOVCA 25 PRAVILNIK, Članak 7. Prijedlog: St.2. a) obvezu licenciranja izvoditelja radova u šumarstvu propisati samo za veće posjede, kao u TOP 8.6.1. PRR Nije prihvaćen U sklopu ove intervencije prihvatljivi korisnici su pravne osobe i obrti u rangu mikro, malih i srednjih poduzeća koji između ostalog moraju biti licencirani izvoditelji radova u šumarstvu pri Hrvatskoj komori inženjera šumarstva i drvne tehnologije za radove uzgajanja šuma (faza izvođenja radova) i/ili šumsko sjemenarstvo i rasadničarstvo (faza izvođenja radova ili sve faze) i/ili radova pridobivanja drva iz šume (faza izvođenja radova) bez obzira na veličinu posjeda. S obzirom na uvjete prihvatljivosti propisane u Strateškom planu, visinu alokacije za provedbu intervencije 73.06. (20.000.000,00 EUR) te na potrebu pojednostavljenja i administrativnog olakšanja provedbe intervencije 73.06., potrebno je imati propisane uvjete prihvatljivosti korisnika na navedeni način.
15 INTERMEDIA PROJEKT, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE, VL. ERSILIJA EREŠ, OPUZEN, JAKOVA GOTOVCA 25 PRAVILNIK, Članak 11. Prijedlog: Izbaciti podtočku d) korisnik mora biti u sustavu PDV-a ili eventualno vezati prihvatljivi iznos potpore uz ovu obvezu Nije prihvaćen Korisnik mora dokazati da je ulazna količina drvne sirovine za predindustrijsku preradu drva u zadnje dvije godine koje prethode godini podnošenja zahtjeva za potporu bila najmanje 500 m³ godišnje za piljenje čime prelazi granicu obaveze ulaska u PDV sustav.
16 SIT CONSULTING, OBRT ZA USLUGE, VL. ANITA ŠAMBIĆ GLAVAČEVIĆ, ĐAKOVO, MARKA MARULIĆA 47 PRAVILNIK, Članak 12. Molimo da se definira pojam pilane iz točke c. Nije prihvaćen Nema potrebe definirati pojam pilana. Pravilnik definira pojam predindustrijske prerade drva i minimalnu ulaznu količinu drvne sirovine za predindustrijsku preradu drva u zadnje dvije godine koje prethode godini podnošenja zahtjeva za potporu