Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt Pravilnika o provedbi Školske sheme
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Pavle Straćinski | PRILOG I, LISTA PRIHVATLJIVIH PROIZVODA | Konzumacija mlijeka je neprihvatljiva i nezdrava. Veliki broj djece (kao i mladih) ne podnosi laktozu. Sama konzumacija mlijeka je direktno povezana sa arteosklerozom, kardiovaskularnim bolestima, povećanim rizikom za obolijevanjem od pojedinih vrsta raka (posebno prostate, rektuma i dojke)..Sjetimo se samo bolesti kravljeg ludila... Pa zar stvarno želimo to davati našoj djeci? Mlijeko je tekućina sa svim potrebnim hormonima koji su tu kako bi tele što brže naraslo a ne za ljudsku uporabu. Živimo u vremenu kada je sve više biljnih vrsta mlijeka dostupno; mlijeko od badema, lješnjaka, riže, zobi...Tako da bi kravlje mlijeko trebalo isključiti iz prehrane naše dijece i zamijeniti ga puno zdravijim alternativama. | Nije prihvaćen | Ciljevi Školske sheme određeni u Nacionalnoj strategiji o provedbi Školske sheme u razdoblju od 2017. do 2022. godine su: 1) povećanje unosa svježeg voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda i smanjenje unosa hrane s visokim sadržajem masti, šećera i soli 2) podizanje razine znanja o nutritivnim vrijednostima svježeg voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda te važnosti zdrave prehrane 3) edukacija učenika u cilju smanjenja otpada od hrane Ovi ciljevi određeni su na temelju istraživanja o prehrambenim navikama djece u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu projekta Ponašanje u vezi sa zdravljem u djece školske dobi, koji je proveo Hrvatski zavod za javno zdravstvo. |
2 | Ivan Čuljak | PRAVILNIK | U Prilogu IV, Podatci o isporučenim proizvodima, potrebno je izmijeniti jedinicu za isporučene količine voća i povrća s grama na kilograme, tim više što se u Tablici 1 istog Priloga navodi: "isporučena količina (kg ili l). | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
3 | Darija Marijanović | PRILOG II, ZAHTJEV ZA ODOBRAVANJE PODNOSITELJA ZAHTJEVA ZA ISPORUKU VOĆA I POVRĆA I/ILI MLIJEKA | Obzirom da su dvije mjere svaka sa svojim specifičnostima (svaka ima svoje zasebne proračunske stavke sa koje se plaćaju i mlijeko i popratne aktivnosti) a jedan Pravilnik potrebno je da za mjeru Školsko mlijeko budu posebni obrasci koje je APPRRR izradila i dostavila MP | Nije prihvaćen | Univerzalni obrazac (za voće i povrće i mlijeko i mliječne proizvode) napravljen je i nalazi se u Prilogu II nacrta Pravilnika. |
4 | Darija Marijanović | PRILOG III, ZAHTJEV ZA ODOBRAVANJE PODNOSITELJA ZAHTJEVA ZA PRAĆENJE I OCJENJIVANJE, PROMOCIJU ILI PRATEĆE OBRAZOVNE MJERE | Obzirom da su dvije mjere svaka sa svojim specifičnostima (svaka ima svoje zasebne proračunske stavke sa koje se plaćaju i mlijeko i popratne aktivnosti) a jedan Pravilnik potrebno je da za mjeru Školsko mlijeko budu posebni obrasci koje je APPRRR izradila i dostavila MP | Nije prihvaćen | Univerzalni obrazac (za voće i povrće i mlijeko i mliječne proizvode) napravljen je i nalazi se u Prilogu III nacrta Pravilnika. |
5 | Darija Marijanović | PRILOG IV, ZAHTJEV ZA POTPORU ZA ISPORUKU VOĆA I POVRĆA I/ILI MLIJEKA | Obzirom da su dvije mjere (svaka ima svoje zasebne proračunske stavke sa koje se plaćaju i mlijeko i popratne aktivnosti) a jedan Pravilnik potrebno je da za mjeru Školsko mlijeko budu posebni obrasci koje je APPRRR izradila i dostavila MP | Nije prihvaćen | Univerzalni obrazac (za voće i povrće i mlijeko i mliječne proizvode) napravljen je i nalazi se u Prilogu III nacrta Pravilnika. |
6 | Darija Marijanović | Podnošenje Zahtjeva za potporu, Članak 18. | Stavak 9 Obrasce zahtjeva treba razviti i dodati broj PRILOGa | Nije prihvaćen | Univerzalni obrasci (za voće i povrće i mlijeko i mliječne proizvode) napravljeni su i nalaze se u Prilogu IV i V nacrta Pravilnika. |
7 | Darija Marijanović | Podnošenje Zahtjeva za potporu, Članak 18. | Stavci: 2,3,4,5 i 8 se brišu u potpunosti (Agronet se ne koristi za podnošenje zahtjeva jer nije razvijena aplikativna podrška) | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
8 | Darija Marijanović | Podnošenje Zahtjeva za potporu, Članak 18. | (1) Zahtjev za potporu za isporuku voća i povrća/mlijeka podnosi se u papirnatom obliku zajedno s propisanom dokumentacijom poštom na adresu Agencije za plaćanja preporučenom pošiljkom s povratnicom ili osobno u pisarnicu Agencije. | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
9 | Darija Marijanović | Uvjeti za odobravanje potpore, Članak 16. | (4) Podnositelj Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća vodit će evidenciju o isporuci voća i povrća/mlijeka na način da iznos prava na potporu po pojedinoj školi s kojom je dobavljač sklopio Ugovor bude raspoređen na sve tjedne školske godine -. Podnositelj Zahtjeva za potporu za isporuku mlijeka vodit će evidenciju o isporuci mlijeka na način da iznos prava na potporu po pojedinoj školi s kojom je dobavljač sklopio Ugovor bude raspoređen sukladno sklopljenom Ugovoru | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
10 | Darija Marijanović | Uvjeti za odobravanje potpore, Članak 16. | (2) Podnositelj Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća ili Zahtjeva za potporu za isporuku/mlijeka u skladu s obrascima iz Priloga IV (2 obrasca) ovoga Pravilnika vodi tabličnu evidenciju u elektroničkom obliku s podacima o: | Nije prihvaćen | Obrazac iz Priloga IV Pravilnika jedinstven je bilo da se radi o voću i povrću i/ili mlijeku i mliječnim proizvodima. |
11 | Darija Marijanović | Učestalost isporuke, Članak 12. | (5) Škola je dužna potpisati otpremnicu, uzeti jedan primjerak otpremnice te voditi posebne evidencije preuzetih količina voća i povrća i/ili mlijeka u okviru Školske sheme. | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
12 | Darija Marijanović | Učestalost isporuke, Članak 12. | (1) (1) Isporuka voća i povrća u okviru Školske sheme odvijat će se za školsko voće najmanje jednom tjedno u nastavne dane u skladu sa školskim kalendarom tijekom cijele školske godine. -Isporuka mlijeka u okviru Školske sheme odvijat će se sukladno sklopljenom Ugovoru u nastavne dane u skladu sa školskim kalendarom tijekom školske godine. | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
13 | Darija Marijanović | Ugovor, Članak 11. | Stavak (7) Znači do 30.10. | Primljeno na znanje | Odredba već postoji u nacrtu Pravilnika. |
14 | Darija Marijanović | Ugovor, Članak 11. | da li će se navesti što se može mijenjati aneksom ugovora nakon donošenja konačne odluke? | Primljeno na znanje | Ministarstvo poljoprivrede će razmotriti ovu mogućnost. |
15 | Darija Marijanović | Ugovor, Članak 11. | Znači učestalost isporuke stoji u Ugovoru. | Primljeno na znanje | Odredba već postoji u nacrtu Pravilnika. |
16 | Darija Marijanović | Javni poziv, Članak 9. | c) procjenjeni iznos potpore po školi prema broju učenika koji mogu sudjelovati u Školskoj shemi. | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
17 | Darija Marijanović | Prihvatljivi troškovi, Članak 7. | stavak (3) APPRRR moli pojašnjenje od MP u vezi prihvatljivosti troška PDV na državnoj razini? | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
18 | Darija Marijanović | Prihvatljivi proizvodi, Članak 6. | APPRRR/STP predlaže da se na Listu uvrsti jogurt | Primljeno na znanje | Ministarstvo poljoprivrede razmatra mogućnost uvrštavanja na listu prihvatljivih proizvoda i mliječnih proizvoda. |
19 | Darija Marijanović | Nadležnatijela, Članak 4. | a) potvrđuje popis škola i broj učenika u osnovnim i srednjim školama koji sudjeluju u Školskoj shemi – Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija za plaćanja) koja: a) odobrava podnositelje Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka djeci u osnovnim i srednjim školama u okviru Školske sheme | Nije prihvaćen | U članku 3. Pravilnika kojim su uređene definicije korišten je izraz podnositelj Zahtjeva za potporu u jednini. Podnositelj Zahtjeva za potporu za isporuku voća i povrća i/ili mlijeka djeci u osnovnim i srednjim može biti pravna ili fizička osoba te se koristi izraz u jednini. |
20 | Darija Marijanović | Definicije, Članak 3. | 2) ciljana skupina su za voće i povrće učenici osnovnih i srednjih, a za mlijeko učenici osnovnih škola na području Republike Hrvatske | Prihvaćen | Prijedlog je prihvaćen. |
21 | CESI - Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje | PRAVILNIK, Javni poziv | Agencija za plaćanja će u uvjete javnog poziva uvrstiti kriterije zelene javne nabave u nabavi hrane u skladu sa EU direktivama o javnoj nabavi iz 2014.i najboljom praksom provedbe zelene javne nabave, a osobito: kriterij minimalnog udjela ekološki proizvedenih proizvoda, kriterij proizvodnje bez neonikotinoida, kriterij vezan za smanjenje upotrebe ambalaže i način odlaganja ambalaže i kriterij vezan za smanjenje troškova transporta, odnosno udaljenosti od proizvođača do kranjeg korisnika. | Nije prihvaćen | Uvjeti za stavljanje na tržište voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda uređeni su sekundarnim zakonodavstvom Europske unije (uredbe Europskog Parlamenta, Vijeća i Komisije) koje uređuje uvijete odabira proizvoda u okviru programa za poboljšanje dostupnosti hrane na osnovi kriterija koji uključuju zdravstveni aspekt (nutritivna vrijednost proizvoda), aspekt zaštite okoliša (manji broj tretiranja sredstvima za zaštitu bilja, manji troškovi transporta). |
22 | Centar za mirovne studije | PRAVILNIK, Ugovor | U st.3. dodati: obveze u vezi načina proizvodnje hrane i minimalni udio ekološki proizvedene hrane, zabranu uporabe neonikotionida u proizvodnji hrane, odredbe o odabiru proizvođača najbližeg kranjem korisniku u cilju smanjenja udjela transporta u cijeni i utjecaju na okoliš | Nije prihvaćen | Pri odabiru proizvoda koji će se isporučivati u okviru Školske sheme nadležna tijela su se rukovodila kriterijima koji uključuju: - zdravstveni aspekt - aspekt zaštite okoliša (manji broj tretiranja sredstvima za zaštitu bilja i regulatorima rasta) - kratki lanci opskrbe hranom (manji troškovi transporta) - raspoloživost proizvoda tijekom 35 tjedana školske godine - raznolikost proizvoda dajući prednost, lokalnoj nabavci i proizvodima podrijetlom iz Hrvatske. Nadalje, prema Tematskom izvješću Europskog revizorskog suda za 2016. godinu „Borba protiv nepotrebnog bacanja hrane: prilika za EU da poboljša učinkovitost resursa u lancu opskrbe hranom“ Hrvatska je uz Italiju, Nizozemsku, Slovačku i Belgiju navedena kao članica Europske unije koja je u prateće obrazovne mjere u okviru Sheme školskog voća i povrća u školskoj godini 2015./1016. i 2016./2017. uključila i edukaciju učenika o nepotrebnom bacanju hrane. |
23 | Centar za mirovne studije | PRAVILNIK, Javni poziv | Agencija za plaćanja će u uvjete javnog poziva uvrstiti kriterije zelene javne nabave u nabavi hrane u skladu sa EU direktivama o javnoj nabavi iz 2014.i najboljom praksom provedbe zelene javne nabave, a osobito: kriterij minimalnog udjela ekološki proizvedenih proizvoda, kriterij proizvodnje bez neonikotinoida, kriterij vezan za smanjenje upotrebe ambalaže i način odlaganja ambalaže i kriterij vezan za smanjenje troškova transporta, odnosno udaljenosti od proizvođača do kranjeg korisnika. | Nije prihvaćen | Uredbe Europskog Parlamenta, Vijeća i Komisije među ostalim uvjetima za odabir proizvoda uključuju raznolikost, raspoloživost proizvoda odnosno sezonske oscilacije u proizvodnji dajući prednost, koliko je to moguće, proizvodima podrijetlom iz Europske unije te osobito domaćoj proizvodnji, lokalnom tržištu i kratkim lancima opskrbe hranom. |