Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o subvencioniranju stambenih kredita
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Martin Brnelić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Smatram da bi ova mjera bila puno bolja kad bi svi dijelovi RH bili u istom položaju, bez da se ovisno o stupnju razvijenosti područja daju različite stope financiranja. Drugi bitan problem ovog Zakona je da je znatno teže ostvariti izgradnju kuće nego kupnju stana što ću pojasniti hipotetskim primjerom. Naime, da bi banka dala kredit, potrebno je imati jamstvo ili hipoteku na vrijednost kredita. Ukoliko se kupuje stan od 100.000 eura, banka za jamstvo koristi upravo vrijednost tog stana, kupac će dobiti 100.000 eura kredita. Prema online kalkulatoru, s kamatom 3,75 na 15 godina, rata je 727 eura mjesečno, a ukupni iznos subvencije na npr. 39% (srednja skupina) na 5 godina iznosit će 727 eura × 0,39 × 5 god × 12 mj = 17.012 eura, odnosno oko 17% troška kupnje stana. Međutim, ukoliko netko želi graditi kuću za gradnju koje treba 100.000 eura, već treba imati u vlasništvu zemljište koje na primjer košta 30.000 eura, treba imati pravomoćnu građevinsku dozvolu čije pribavljanje je s izradom projektne dokumentacije koštalo npr. 5.000 eura, a po pravomoćnosti dozvole na naplatu dolazi komunalni i vodni doprinos čija vrijednost je još npr. 6.000 eura. Dakle, u startu je trošak 141.000 eura, od čega je za subvencioniranje prihvatljivo samo 100.000 eura. Međutim, banka neće dati kredit od 100.000 eura ukoliko podnositelj zahtjeva nema drugu nekretninu ili jamca kao zalog, a pretpostavka je da ciljana skupina ljudi to nema inače ih ne bi trebalo subvencionirati. Banka će ponuditi maksimalni iznos kredita 30.000 do maksimalno 41.000 eura koliko je procjena vrijednosti zemljišta s pravomoćnom građevinskom dozvolom i plaćenim doprinosima. Rata takvog kredita pod istim uvjetima kao onaj za stan je 298 eura, pa je ukupni subvencionirani iznos 298 eura × 0,39 × 5 god ×12 mj = 6.973 eura, odnosno manje od 5% ukupne vrijednosti gradnje kuće. Nadalje, taj iznos će eventualno biti dovoljan za izgradnju grubih građevinskih radova ne i za dovršetak obiteljske kuće s pribavljanjem uporabne dozvole, odnosno izgradnje kuće prikladne za stanovanje što je predmet ovog zakona. U slučaju kredita koji nisu subvencionirani, takav problem se rješava na način da se izvede roh-bau, napravi ponovna procjena nekretnine koja tad vrijedi više i reprogramira se kredit. Takav scenarij nije reguliran ovim zakonom, čak ni u slučaju kad se ne bi tražilo povećanje sredstava financiranja. Mislim da bi bilo korektno kad bi se omogućilo i povećanje financiranja na reprogramiranu ratu ili produljenje trajanja financiranja kako bi se ujednačilo s kupcima stanova. U ovom sadašnjem slučaju, ljudi koji odluče graditi kuću ostati će s kreditom s malim udjelom subvencioniranja koji nije dovoljan za realizaciju kuće pogodne za život, a kojeg moraju otplaćivati 15 godina, bit će primorani da dižu novi kredit za dovršetak kuće za koji im nitko ne garantira povoljne uvjete financiranja jer taj kredit ne podliježe ovom zakonu i već u startu imaju velike troškove. Predlažem i molim da se detaljno analizira ovaj problem i nađe rješenje kojim će se građani koji kupuju stanove i oni koji grade kuće staviti u podjednak položaj i da se pri toj analizi razmotre i apsolutni iznosi subvencija kao i postoci od vrijednosti investicije. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom propisano je, između ostalog, da je svrha subvencioniranja stambenih kredita i smanjenje iseljavanja te je donošenjem Zakona o izmjeni i dopuni Zakona o subvencioniranju stambenih kredite koji je donesen u 2018. godini, propisani su i različiti postotci subvencioniranja prema indeksu razvijenosti. Ujedno važećim Zakonom propisano je subvencioniranje stambenih kredita do maksimalne cijene od 1.500 €/m2 neto korisne površine stana, odnosno do maksimalnog iznosa kredita od 100.000 €, a što ne znači da stambeni kredit ne može biti veći od propisanog iznosa. Važećim Zakonom su propisani jednaki uvjeti za kupnju stana ili kuće ili za izgradnju |
2 | Anja Andrel | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Predlažem da omogućite kupnju nedovšene građevine ili građevinskog zemljišta s mogučnošću izgradnje kuće. Prema postojećem zakonu koji je na snazi omogućava se kupnja starih kuća i stanova, bez mogućnosti adaptiranja, ili gradnja ili dovršenje vlastite kuće na vlastitom zemljištu. U gradu Zagrebu nekretnine su jako skupe, i ono što se prodaje što je u našim mogućnostima su prastare i ruševne kuće ili stanovi koji su starinski opremljeni sa nehigijenskim uvijetima i sa nedovoljno prostora za djecu, što bi značilo da moramo živjeti u takvim uvijetima jer sa kreditom koji možemo dobiti imamo samo takvu mogućnost. Kada bi izmjenili zakon da možemo kupiti nedovršenu kuću mogli bi je sa novcem od kredita dovršiti i imati pristojne uvjete za život. Smatram da je dobro da ste uveli subvencijoniranje za mlade ali bilo bi dobro da onda omogućite mladima da to iskoriste. Puno nasih prijatelja je otišlo van raditi baš zato jer im je tu nemoguće zaraditi ili imati svoju kuću ili stan, što je svim mladima bitno jer nitko ne želi cijeli život provesti kao podstanar. Sa ovim zakonom koji je na snazi za gradnju kuće pomažete onima koji imaju već svoju zemlju pa si lagodno s tim kreditom mogu izgraditi kuću ili proširiti postojeću. No što je s nama kojima roditelji nisu ostavili nikakve nekretnine i koji nemamo ušteđeni novac da staru kuću ili stan adaptiramo? Kako će mladi širiti svoje obitelji kad nemaju sigurni dom i krov nad glavom, kad stanodavac koji nam iznajmljuje stan može kad poželi iznajmiti nekom drugom? Suprug i ja već duže vrijeme pokušavamo naći nekretninu u Zagrebu i okolici i nemamo mogućnosti za pristojnu nekretninu u kojoj možemo podići obitelj. Ako promjenite zakon mogli bismo kupiti nedovršenu kuću koja ionako godinama stoji i pristojno si je urediti ili nam preostaje opcija da poput većine mladih iz hrvatske posao potraži negdje vani, jer prema ovom zakonu mi bi si morali prvo kupiti tu nedovršenu kuću da bi onda dizali drugi kredit koji bi nam bio subvencioniran?! Morali bi malo misliti i na nas koji nemamo plaće preko 10 000 kuna. | Nije prihvaćen | Zakonom je propisano subvencioniranje stambenih kredita kojima građani rješavaju svoje stambeno pitanje, a što kupnja zemljišta nije. |
3 | Tomislav Karas | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Mislim da bi trebalo napraviti javnu tribinu sa svim relevantnim predstavnicima iz Vlade RH i predstavnika Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja gdje bi građani mogli postavljati pitanja i prijedloge izmjena zakona o subvencioniranju stambenih kredita gdje bi građani mogli dobitiodgovore vezano za ista odnosno za prijedloge izmjena zakona. Ovaj način komentara je dobar ali bi trebalo napraviti obostrani način komuniciranja vezano za nova prijedloge i izmjene zakona. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
4 | Tomislav Karas | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Cijenu kvadrata stana ili kuće subvencioniranog stambenog kredita bi trebalo podiće više od 1500,00 eura po m2 neto korisne površine stana ili kuće iz razloga što je sama cijena usluga u gradnji u zadnje dvije godine znatno porasla iz razloga što je dosta kvalificirane radne snage u građevinarstvu otišlu raditi u zapadne zemlje pa danas kvalificiranog majstora u graditeljstvu u RH nemožeš naći ni za zlato. Osim toga nije ista cijena stana u Zagrebačkoj županiji i u Brodsko-posavskoj županiji pa tako da bi cijenu m2 neto korisne površine stana ili kuće trebalo prilagoditi mjestu u kojem se kupuje stan ili kuća. Što se tiće najvišeg iznosa kredita njega bi isto tako trebalo prilagoditi prema broju osoba u kučanstvu, pa tako obitelj/kučanstvo od dvoje članova trebalo bi ograničiti na maksimalni iznos kredita od 90000,00 eura, te taj maksimalni iznos za svakog dodatnog člana povečati za 20000,00 eura. Pa bi tako obitelj/kučanstvo od 4 člana imalo mogučnost subvencioniranja stambenog kredita do maksimalnog iznosa od 130000,00 eura što je već puno primjerenije iznosu kredita za četverosoban stan u recimo malo razvijenijoj županiji RH. Možda se moj prijedlog čini malo kompliciranim ali vjerujte da se za nekoliko dana može napraviti i prilagoditi vrlo kvalitetno Zakon o subvencioniranim stambenim kreditima prema gore navedenim predloženim kriterijima, a time bi se postigla puno bolja ravnopravnost prema svim obiteljima na svim područjima u RH što bi u konačnici poboljšalo i unaprijedilo populacijsku politiku Vlade RH za cjelokupnu Republiku Hrvatsku | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom propisano je subvencioniranje stambenih kredita do maksimalne cijene od 1.500 €/m2 neto korisne površine stana, odnosno do maksimalnog iznosa kredita od 100.000 €, a što ne znači da stambeni kredit ne može biti veći od propisanog iznosa. |
5 | Toni Marinović | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | U manje od dvije godine koliko se Zakon o subvencioniranju stambenih kredita primjenjuje došlo je do neravnoteže na tržištu nekretnina (koju je dijelom uzrokovala baš primjena toga Zakona). Potražnja za stambenim nekretninama akumulira se u razdoblje u kojem je moguće ponijeti zahtjev za subvencioniranje stambenog kredita (cca 20 dana godišnje) jer građani koji žele kupiti nekretninu, a zadovoljavaju uvjete propisane Zakonom o subvencioniranju stambenih kredita odgađaju realizaciju kupoprodaje do objave oglasa o početku subvencioniranja kredita. Posljedično, dolazi do nerealnog rasta cijena nekretnina na tržištu nekretnina. Uz to, važeće odredbe Zakona o subvencioniranju stambenih kredita ograničavaju građane koji kupuju svoju prvu nekretninu i žele ostvariti pravo na subvencioniranje stambenog kredita na način da isti moraju pronaći odgovarajuću nekretninu točno u razdoblju između objave oglasa o početku subvencioniranja kredita i oglasa o prestanku subvencioniranja stambenih kredita. Isti, dakle, iako se radi o gotovo cjeloživotnoj investiciji, moraju brzo reagirati i nemaju vremena za traženje nekretnine koja će u cijelosti zadovoljiti njihove potrebe nego se moraju zadovoljiti nekretninama koje se prodaju u trenutku objave oglasa o početku subvencioniranja kredita. Kao ciljevi donošenja Zakona o subvencioniranju stambenih kredita ističu se: poticanje demografske obnove društva, urbane regeneracije naselja, smanjenje iseljavanja mladih obitelji i pomoć građanima. Međutim, činjenica da se pravo na subvencioniranje stambenog kredita može ostvariti samo građanin koji pronađe odgovarajuću nekretninu u razdoblju između objave oglasa o početku subvencioniranja kredita i oglasa o prestanku subvencioniranja stambenih kredita stvara neopravdanu razliku između istih skupina građana (građani koji nisu stariji od 45 godina i koji uz pomoć stambenog kredita prvi put rješavaju svoje stambeno pitanje). Naime, neopravdano se u nejednak položaj stavljaju građani koji zadovoljavaju uvjete za subvencioniranje stambenih kredita ali su kupoprodaju prve nekretnine kojom su riješili vlastito stambeno pitanje (iz različitih razloga) realizirali prije nego je oglas o početku subvencioniranja kredita objavljen u „Narodnim novinama“. Navedeno razlikovanje nema objektivnog i razumnog opravdanja jer isto ne doprinosi ostvarivanju ciljeva zbog kojih je predmetni Zakon donesen (poticanje demografske obnove društva, urbane regeneracije naselja, smanjenje iseljavanja mladih obitelji i pomoć građanima). Dakle, ne postoji razmjernost između propisanog zakonskog ograničenja i cilja koji se nastoji postići. Napominjem da su jednakost i socijalna pravda neke od najviših vrednota ustavnog poretka RH kao i da je Ustavom RH propisano da se slobode i prava mogu ograničiti samo da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje. Također, propisano je da svako ograničenje slobode ili prava mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju. S obzirom na navedeno, a s ciljem pravednijeg subvencioniranja stambenih kredita i izbjegavanja daljnjeg nejednakog postupanja u odnosu na građane koji su vlastito stambeno pitanje riješili nakon stupanja na snagu Zakona o subvencioniranju stambenih kredita („Narodne novine“, br. 65/17., 61/18.), ali ne u razdoblju između objave oglasa o početku subvencioniranja kredita i oglasa o prestanku subvencioniranja stambenih kredita, predlažem da se ovim izmjenama i dopunama Zakona o subvencioniranju stambenih kredita omogući osobama koje su/će u razdoblju od posljednje objave oglasa o prestanku subvencioniranja stambenih kredita (KLASA: 370-06/18-01/1, URBROJ: 356- 01/18-2, od 18. rujna 2018.) do objave novog oglasa o početku subvencioniranja kredita realizirale/realizirati kupoprodaju nekretnine (uz pomoć stambenog kredita), a zadovoljavaju Zakonom propisane uvjete za ostvarivanje prava na subvencioniranje stambenog kredita, omogući subvencioniranje stambenog kredita po istim uvjetima kao i za osobe koje će kupoprodaju svoje nekretnine realizirati u razdoblju od objave novog oglasa o početku subvencioniranja kredita do objave oglasa o prestanku subvencioniranja stambenih kredita. Konkretno, predlažem da se u sklopu ovih izmjena i dopuna Zakona odredba članka 7. dopuni na način da ista glasi: „Subvencioniranje kredita koji građanin uzima od kreditne institucije za kupnju stana ili kuće odnosno za gradnju kuće radi rješavanja svojeg stambenog pitanja se pod uvjetima i na način propisan ovim Zakonom odobrava građaninu s prebivalištem na području Republike Hrvatske koji ispunjava uvjete za dobivanje stambenog kredita koje utvrđuje kreditna institucija, koji u trenutku podnošenja zahtjeva kreditnoj instituciji nije stariji od 45 godina te koji, odnosno čiji bračni ili izvanbračni drug, životni partner ili neformalni životni partner u trenutku podnošenja zahtjeva kreditnoj instituciji u vlasništvu nema stan, odnosno kuću koji su u takvom stanju uporabljivosti da postoje osnovni higijensko-tehnički uvjeti za život ili koji u trenutku podnošenja zahtjeva kreditnoj instituciji u vlasništvu ima samo jedan stan ili kuću koji su u takvom stanju uporabljivosti da postoje osnovni higijensko-tehnički uvjeti za život, a koju prodaje radi kupnje većeg stana ili kuće odnosno gradnje kuće zbog potreba vlastitog stanovanja.“ Predloženom dopunom odredbe članka 7. Zakona ista bi se uskladila s odredbom članka 10. stavka 1. Zakona kojom je propisano da se subvencioniranje kredita odobrava za kredite za čije je dobivanje zahtjev podnesen nakon stupanja na snagu ovoga Zakona kreditnoj instituciji koja na tržištu nudi kredite za kupnju stana ili kuće odnosno za gradnju kuće, pod najpovoljnijim uvjetima i odabrana je u skladu s ovim Zakonom. To bi značilo da i građani koji su vlastito stambeno pitanje riješili nakon stupanja na snagu Zakona o subvencioniranju stambenih kredita („Narodne novine“, br. 65/17., 61/18.), ali ne u razdoblju između objave oglasa o početku subvencioniranja kredita i oglasa o prestanku subvencioniranja stambenih kredita, a koji zadovoljavaju sve ostale uvjete propisane navedenim Zakonom, imaju pravo na subvencioniranje stambenog kredita pod istim uvjetima kao i građani koji će stambeni kredit podići tek po objavi oglasa o početku subvencioniranja kredita u „Narodnim novinama“. Napominjem da je uz dopunu odredbe članka 7. predmetnog Zakona potrebno dopuniti i izmijeniti i odredbu članka 15. stavka 3. Zakona kojom se propisuje dokumentacija koju je potrebno priložiti uz zahtjev za subvencioniranje stambenog kredita na sljedeći način: „(3) Korisnik kredita uz zahtjev za subvencioniranje kredita iz stavka 1. ovoga članka, osim dokumenata koje traži odabrana kreditna institucija, prilaže: – presliku osobne iskaznice – predugovor, odnosno ugovor o kupoprodaji stana ili kuće za čiju kupnju traži odobravanje kredita – presliku zemljišnoknjižnog izvatka, presliku akta za građenje ili uporabu građevine u kojoj se nalazi stan ili kuća koju je kupio ili koju namjerava kupiti odnosno graditi kuću – potvrdu Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo o upisu osobe u Hrvatski registar o osobama s invaliditetom – javnobilježnički ovjerenu izjavu da u trenutku sklapanja predugovora, odnosno ugovora o kupoprodaji stana ili kuće za čiju kupnju traži odobravanje kredita, u vlasništvu nije imao stan ili kuću ili da je u vlasništvu imao samo jedan stan ili kuću koju je prodao ili je prodaje radi kupnje većeg stana ili kuće odnosno gradnje veće kuće zbog potreba vlastitog stanovanja – javnobilježnički ovjerenu izjavu bračnog ili izvanbračnog druga, životnog partnera ili neformalnog životnog partnera da u trenutku sklapanja predugovora, odnosno ugovora o kupoprodaji stana ili kuće za čiju kupnju traži odobravanje kredita da nije imao drugi stan ili kuću u vlasništvu ili da je u vlasništvu imao samo jedan stan ili kuću koju je prodao ili je prodaje radi kupnje većeg stana ili kuće odnosno gradnje veće kuće.“ | Nije prihvaćen | U prijedlogu izmjena članka 7. nije potrebna budući da podnositelj zahtjeva u trenutku podnošenja zahtjeva dostavlja sve potrebne dokumente. Zakonom je propisano da se subvencioniranje stambenih kredita može zatražiti po javnim pozivima koje objavljuje Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama za svaku godinu do 31. prosinca 2020., te sukladno tome građani mogu prije same objave odabrati nekretninu koja im odgovara. Važećim Zakonom propisano je subvencioniranje stambenih kredita do maksimalne cijene od 1.500 €/m2 neto korisne površine stana, odnosno do maksimalnog iznosa kredita od 100.000 €, a što ne znači da stambeni kredit ne može biti veći od propisanog iznosa |
6 | FRANO GRACIN | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Vremenskim ograničavanjem samo na 9. mjesec se stvara velika potražnja u kratkom roku. Posljedica je podizanje cijena nekretnina, što pogoduje bankama i investitorima. Želi li država pomoći građanima ili samo želi pokupiti porez i zadužiti građane u bankama? Potrebno ja omogućiti KONTINUIRANO dobivanje subvencije. | Nije prihvaćen | Zbog povećanog interesa građana, te zbog ograničenih financijskih sredstava nije moguće provoditi ove mjere kontinuirano. |
7 | Marija Mamić Rajčić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Natječaj bi trebao biti tijekom cijele godine ili barem nekoliko puta godišnje. Dijeli se dok ima sredstava, nemam informaciju uspiju li svi dobiti ali smatram da bi trebalo biti dostupno za sve a ne po principu tko prvi njegovo. Bez obzira što će netko biti ažuran i na vrijeme prikupiti papire te prvi doći u banku kako bi iste predao, veliku ulogu igra sreća odnosno u koju banku ih predaje jer bez obzira ako je prvi a banka nije prva predala papire u APN smanjenu su mu šanse. Mislim da u ovako nečemu ne bi trebala odlučivati sreća. Kad su se uvele subvencije vratio se porez na nekretninu, iako se sa 5 smanjio na 3 % smatram da ga se nije trebalo vraćati ako se građanima pomaže u kupnji nekretnine. Mi smo imali sreću naći prodavatelje koju su nas voljni čekati do rujna, naravno uz predujam, nadam se da ćemo imati sreću i s odabranom bankom. Inače, iako nemam djecu pohvaljujem novost oko produljena subvencije za već rođenu djecu | Nije prihvaćen | Zbog povećanog interesa građana, te zbog ograničenih financijskih sredstava nije moguće provoditi ove mjere kontinuirano. |
8 | MARIO EGREDŽIJA | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Kao roditelj dvoje djece podržavam izmjene zakona, ali predlažem produljenje trajanja subvencije od 2 godine po djetetu, nevezano je li rođeno prije ili poslije podnošenja zahtjeva jer u suprotnom svakako diskriminirate nas koji već imamo djecu, jer radite razliku koja ne bi smjela postojati, a radi se o demografskoj mjeri. lp | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
9 | Mirko Bižaca | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Mali rezime: 1. OMOGUĆITI SUBVENCIONIRANU KUPNJU U DULJEM VREMENSKOM PERIODU! Agencije i investitori u vrijeme subvencioniranja ciljano povisuju cijene zbog veće potražnje u tom kratkom periodu i tako se novac poreznih obveznika slije opet u džepove pohlepnih investitora. I što smo dobili? 2. POVEĆATI NAJVEĆI SUBVENCIONIRANI IZNOS ZA GRADOVE/MJESTA KOJA SU RAZVIJENIJA TJ. TAMO GDJE SU VEĆE CIJENE KVADRATA! ...Kad ste već za ta mjesta smanjili subvenciju sa 50 na 30%. 3. POVEĆATI NAJVEĆI SUBVENCIONIRANI IZNOS U OVISNOSTI O BROJU DJECE! Logično, obitelj s više djece treba više kvadrata - znači veća je cijena. Kako u Zagrebu/Splitu kupiti stan za sedmeročlanu obitelj za 100.000 eura? Trebat će onda uzeti dva kredita od po 100.000 eura. Ako to uopće netko i može?! Ako netko i uspije onda subvencija države, budimo iskreni, nije 30% na x godina već 15%. 4. IZJEDNAČITI VRJEDNOVANJE DJECE ROĐENE PRIJE I NAKON ODOBRENJA SUBVENCIJE TAKO DA ZA SVU DJECU POVEĆANJE SUBVENCIJE BUDE 2 GODINE PO DJETETU! Neka me netko nadopuni ako sam štogod bitno propustio... | Nije prihvaćen | Zbog povećanog interesa građana, te zbog ograničenih financijskih sredstava nije moguće provoditi ove mjere kontinuirano. Zakonom nije ograničena veličina stana već isto ovisi o vlastitom odabiru kupca. Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
10 | Bojana Vukelić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Kao mladoj osobi s dvoje djece, nemoguće mi je kupiti stan iako želim i imam relativno dobra primanja za RH iz slijedećih razloga: 1) cijena kvadrata u Splitu je jakooooo visoka, trenutno oko 2500E. Vi subvencionirate samo do 100000Eura i to isto u cijeloj Hrvatskoj. Kako je moguće da u cijeloj Hrvatskoj imate istu visnu subvencioniranja kredita? Ta visina subvencioniranja treba ići prema tržišnoj vrijednosti kvadrata koja jako odstupaju od mjesta do mjesta. Ne možemo kupiti ni jednosobni stan za 100000E u Splitu. Zato je nama ova subvencija smiješna. 2) Zasto se NE subvencionira novogradnja??? Mogu li se rezervirat sredstva za kredit na temelju predugovora o kupnji stana u novogradnji? Meni se osobno ne isplati starogradnja, skupa je, trebam dodatno najmanje 20000Eura za renovaciju i vremena kojeg nemam nadgledat renovaciju. Zato samo gledam novogradnje i "kljuc u ruke" 3) Zasto je limitirano vrijeme kupovine nekretnine? Tko može rješiti tako važan životni aspekt u jedan mjesec kad objavite natječaj. To nikako nema smisla. Može li se ovo ikako promijeniti, i biti fleksibilnije? Uglavnom Split i Dubrovnik su gradovi jako skupi za kupovinu stana. Iako želite pomoći mladima u tim gradovima, morate nešto pod hitno poduzet, jer inače mogu tamo samo stranci živiti. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom propisano je subvencioniranje stambenih kredita do maksimalne cijene od 1.500 €/m2 neto korisne površine stana, odnosno do maksimalnog iznosa kredita od 100.000 €, a što ne znači da stambeni kredit ne može biti veći od propisanog iznosa. Zbog povećanog interesa građana, te zbog ograničenih financijskih sredstava nije moguće provoditi ove mjere kontinuirano. Nije predviđeno zakonom subvencioniranje kredita za stan u izgradnji. Za odobrenje zahtjeva za subvencioniranje stambenog kredita, stan mora imati uporabnu dozvolu. |
11 | Antun Barišić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Potpisujem svaku Vašu riječ Bojan Filipović. Imam identičan slučaj kao i Vi sa kupnjom stana i siguran sam da ima još mladih obitelji koji žele da im država Hrvatska subvencionira kredit za kupnju prve nekretnine, a ne mogu se prijaviti u rujnu/listopadu jer su primorani odmah platiti kreditom prodavatelju/investitoru stan po završetku izgradnje i provedbi etažnog elaborata u zemljišne knjige. Nadam se da će Zakonodavac pročitati što smo im napisali i da će nešto poduzeti i dovesti nas u ravnopravan položaj sa ostalima, a ne da sve ostane mrtvo slovo na papiru. | Nije prihvaćen | Zakonom nije predviđeno subvencioniranje postojećeg stambenog kredita. |
12 | Bojan Filipović | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Po mom mišljenju bi se na natječaj za subvencionirane kredite mogli javiti svi koji u tekućoj godini kad je otvoren natječaj sklope ugovor o kupoprodaji i ugovor o kreditu, naravno ako zadovoljavaju i ostale uvjete natječaja, a ne samo oni koji kupuju stan točno u razdoblju od mjesec dana koliko je otvoren natječaj, jer se na taj način subvencija omogućuje samo onima koji kupuju tijekom rujna, dok se svi ostali koji moraju kupiti nekretninu u ostalih 11 mjeseci u godini ne mogu javiti na natječaj. Npr, uskoro ću sklopiti predugovor za stan koji jedva pronalazim i investitor će imati riješeno etažiranje u svibnju, te mu ne pada napamet čekati mene i moj kredit do rujna/listopada dok se ne otvori natječaj, već želi novac što prije. Zbog čega ja ne bih mogao zatražiti i dobiti kredit npr. u svibnju ili lipnju, pa se s tako ishođenim kreditom javiti na natječaj u rujnu? Ako mi subvencija bude odobrena, u tom slučaju nek mi se subvencionira kredit od trenutka odobrenja ako je problem retroaktivno subvencionirati već plaćene rate. Ako je smisao donošenja ovog zakona pomoći mladim obiteljima pri kupnji stana, onda je nelogično da se ta pomoć odnosi samo na one koji kupuju stan u rujnu/listopadu kad je otvoren natječaj, dok se svi drugi koji moraju stan kupiti u nekom drugom periodu stavljaju u neravnopravan položaj, odnosno nemaju mogućnost subvencije, a zadovoljavaju sve ostale uvjete. | Nije prihvaćen | Zakonom je propisano da se subvencioniranje stambenih kredita može zatražiti po javnim pozivima koje objavljuje Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama za svaku godinu do 31. prosinca 2020., te sukladno tome građani mogu prije same objave odabrati nekretnina koja im odgovara. Zakonom nije predviđeno subvencioniranje postojećeg stambenog kredita. |
13 | BRUNO RUČEVIĆ | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Omogućavanje subvencija za stanove u izgradnju, kada investitor ima bankovnu garanciju za završetak radova. Trenutno to nije omogućeno, a većina novogradnji se rasproda prije, po Zakonu, tražene Uporabne dozvole. | Nije prihvaćen | Nije predviđeno zakonom subvencioniranje kredita za stan u izgradnji. Za odobrenje zahtjeva za subvencioniranje stambenog kredita, stan mora imati uporabnu dozvolu. |
14 | Marko Zeman | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Trebalo bi to biti otvoreno cijelu godinu, a ne samo u 9. mjesecu. Hrpa ljudi kupuje stanove/kuće kroz godinu dok se otvori neka povoljna situacija, a prema tome su oni zakinuti. Jako malo nas ima priliku kupiti stan/kuću baš u 9. odnosno 10.-11. mjesecu kad dođu ti papiri svi. Treba definirati što znači izgradnja kuće. Može li to biti kuća koja već ima temelje pa se želi dovršiti, ili kuća koja ima zidove pa se želi dovršiti ili kuća koja ima zidove i krov pa je treba dovršiti. | Nije prihvaćen | Zakonom je propisano da se subvencioniranje stambenih kredita može zatražiti po javnim pozivima koje objavljuje Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama za svaku godinu do 31. prosinca 2020., te sukladno tome građani mogu prije same objave odabrati nekretnina koja im odgovara. Zbog povećanog interesa građana, te zbog ograničenih financijskih sredstava nije moguće provoditi ove mjere kontinuirano. |
15 | Dora Trajber | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Zašto se subvencije stambenih kredita odobravaju u 9. mjesecu? Npr. suprug i ja u ovom trenutku imam nekretninu koju bih kupili, ako podignemo kredit u ovom periodu možemo se pozdraviti sa subvencioniranjem kredita. Nije lagano naći nekretninu koju si možete priuštiti, a uz to bi trebali i ciljati da nekretninu kupimo u 9. mjesecu nakon raspisivanja javnog natječaja za subvencioniranje stambenih kredita kako bi se naš zahtjev za subvenciju uopće uzeo u razmatranje. U protivnom, ako nekretninu kupimo prije javnog natječaja mogućnost subvencije u potpunosti gubimo. Mislim da bi se po tom pitanju odredbe zakona također trebale promijeniti. | Nije prihvaćen | Zakonom je propisano da se subvencioniranje stambenih kredita može zatražiti po javnim pozivima koje objavljuje Agencija za pravni promet i posredovanje nekretninama za svaku godinu do 31. prosinca 2020., te sukladno tome građani mogu prije same objave odabrati nekretnina koja im odgovara. |
16 | Mirko Bižaca | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | U smislu svog prijedloga navedenog u drugom komentaru, potrebno je izmijeniti Članak 9. postojećeg Zakona jer su prosječne cijene nekretnina ZNAČAJNO RAZLIČITE i to u dobroj mjeri ovisno o indeksu razvijenosti Treba uzeti u obzir i BROJ DJECE koja s roditeljima "ulaze" u kredit jer s više djece potrebno je i više kvadrata! Slijedi moj prijedlog izmjene: Članak 9. (1) NAJVEĆI IZNOS kredita koji građanin uzima od odabrane kreditne institucije za kupnju stana ili kuće odnosno za gradnju kuće radi rješavanja svojeg stambenog pitanja subvencionira se sredstvima iz proračuna Republike Hrvatske, koja se u skladu s ovim Zakonom odobravaju korisniku tog kredita (u daljnjem tekstu: korisnik kredita) OVISI O SKUPINI u kojoj se nalazi grad ili općina PREMA INDEKSU RAZVIJENOSTI na dan objave javnog poziva te čiji rok otplate nije kraći od 15 godina: I. skupina 100.000.00 euro II. skupina 105.000,00 euro III. skupina 110.000,00 euro IV. skupina 115.000,00 euro V. skupina 120.000,00 euro VI. skupina 125.000,00 euro VII. skupina 130.000,00 euro VIII. skupina 135.000,00 euro.«. (2) Ako kućanstvo korisnika uključuje i djecu mlađu od 18 godina, povećava se najveći iznos subvencioniranog kredita i to u koracima od 10.000,00 eura za svako dijete. (3) Stambeni kredit može biti veći od iznosa iz stavka 1. ovoga članka, ali se u tom slučaju njegova razlika ne subvencionira. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom propisano je subvencioniranje stambenih kredita do maksimalne cijene od 1.500 €/m2 neto korisne površine stana, odnosno do maksimalnog iznosa kredita od 100.000 €, a što ne znači da stambeni kredit ne može biti veći od propisanog iznosa. |
17 | Mirko Bižaca | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Poštovani, Vezano za izmjene Zakona o subvencioniranju kod kupnje ili izgradnje prve nekretnine moja bi malenkost ovim putem dala dva prijedloga i ukazala na konkretne probleme kod kupnje nekretnine primjerene za život obitelji s više djece. 1. prijedlog - povećanje najvećeg subv. iznosa prema indeksu razvijenosti i broju djece 2. prijedlog - povećanje vremena subvencije u ovisnosti o broju djece "koja ulaze u kredit" 1. Sigurno je ispravno predvidjeti veći udio subvencioniranja za područja nižeg indeksa razvijenosti koja su u pravilu i više raseljena, ali smatram ispravnim da se onda za područja višeg indeksa povisi najveći iznos subvencioniranja zbog razlike u cijeni nekretnina u tim područjima! Prema postojećem Zakonu najveći iznos koji može biti subvencioniran je 100.000,00 eura. Isti iznos vrijedi i za npr. Zagreb i za Sunju. - Obitelj s četvero ili petero djece će u Sunji vrlo vjerojatno pronaći životni prostor primjerene veličine za iznos do 100.000,00 eura i bit će subvencionirani s 50% rate. - S druge strane, obitelj s istim brojem članova u Gradu Zagrebu ili Splitu NEĆE MOĆI NAĆI prikladan prostor za 100.000,00 eura, niti će ga za taj novac moći izgraditi, već će morati od banke zatražiti i dodatni, „regularni“ kredit kojeg će otplaćivati to tržišnim uvjetima dok će za prvi biti subvencionirani s 30% rate. PREDLAŽEM DVA PARALELNA MODELA ODREĐIVANJA NAJVEĆEG SUBVENCIONIRANOG IZNOSA: A) Izračun za povećanje najvećeg subvencioniranog iznosa analogno modelu izračuna udjela subvencije iz indeksa razvijenosti samo suprotnog predznaka: Npr. prema postojećem Zakonu za Grad Zagreb subvencionira se 30% rate kredita (smanjenje za 20% od prve inačice Zakona). Moj prijedlog jest da se npr. za Grad Zagreb subvencionira kupnja do 135.000,00 euro tj. smanjenjem udjela subvencioniranja treba rasti najveći iznos subvencioniranja. B) Samac ili obitelj bez djece nemaju iste potrebe za veličinom životnog prostora kao što ga ima obitelj s troje, četvero ili više djece. Za predviđeni najveći iznos koji se subvencionira (100.000,00 euro) moguće je u Gradu Zagrebu kupiti najviše dvosoban stan što svakako nije dovoljno za primjeren smještaj npr. sedam članova obitelji. Predlažem za svako dijete koje „ulazi“ u kredit s roditeljima, povećanje temeljnog subvencioniranog iznosa za svako dijete i to u koracima od 10.000,00 euro za svako dijete. Npr. Za Grad Sunja temeljni iznos subvencioniranja kredita obitelji s jednim djetetom se povećava na 110.000,00 eura (100.000,00 + 10.000,00). Npr. za Grad Zagreb temeljni iznos subvencioniranja kredita obitelji s jednim djetetom se povećava na 145.000,00 eura (135.000,00 + 10.000,00). 2. Produljenje subvencije za dvije godine za svako dijete rođeno u periodu subvencioniranja je odlično, ali i djeca koja su „ušla“ u subvenciju s roditeljima također traže materijalno uzdržavanje i s njihovim se odrastanjem povećavaju troškovi života cijele obitelji. Nužno bi trebalo pomoći i s produljenjem godina subvencije obiteljima koji već imaju djecu i tako pokazati da država vrednuje to što su u izrazito nepovoljnoj protunatalitetnoj klimi imali hrabrosti primiti djecu. Temeljem navedene dvije točke izradio sam jednostavnu tablicu s prijedlogom povećanja subvencioniranog iznosa kredita u ovisnosti o indeksu razvijenosti i broju djece te za produljenje subvencioniranja kredita po istom ključu kao i kod dolaska na svijet djece a nakon ugovaranja kredita tj. jedno dijete – dvije godine više subvencije. Vjerujem da bi meni i mnogim drugim obiteljima ovakvo ili slično rješenje određeno Zakonom o subvencioniranju omogućilo lakšu kupnju nekretnine te osiguralo mirniji i zadovoljniji obiteljski život te ostanak u lijepoj našoj. Unaprijed zahvaljujem na razmatranju mog prijedloga. Srdačan pozdrav! NAJVEĆI SUBVENCIONIRANI IZNOS U OVISNOSTI O INEKSU RAZVIJENOSTI I DODATNE GODINE SUBVENCIONIRANJA U OVISNOSTI O BROJU DJECE KOJA "ULAZE" U KREDIT (primjer grada s indeksom najveće i najmanje razvijenosti) BROJ DJ. npr. Zagreb npr. Sunja broj godina subv. 0 djece 135.000,00 100.000,00 5 godina jedno dijete 145.000,00 110.000,00 5+2 godina dvoje djece 155.000,00 120.000,00 5+4 godina troje djece 165.000,00 130.000,00 5+6 godina četvero djece 175.000,00 140.000,00 5+8 godina petero djece 185.000,00 150.000,00 5+10 godina šestero djece 195.000,00 160.000,00 5+12 godina … … … … | Nije prihvaćen | Zakonom nije ograničen iznos stambenog kredita ili veličina stana. Ovim Zakonom se predlaže dodatna subvencioniranje za godinu dana za svako maloljetno dijete što je pozitivna mjera. |
18 | Ivan Andrel | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Poštovani, prema postojećem zakonu o subvencioniranju kredita, za izgradnju kuće omogućuje se subvencioniranje osobama koje već posjeduju zemljište za gradnju kuće ili posjeduju kuću na kojoj nije dovršena gradnja. Predlažem da se omogući subvencioniranje kredita i osobama koje namjeravaju kreditom kupiti zemljište i izgraditi kuću ili kupiti nedovršenu kuću te ju novcem od kredita dovršiti jer time rješavaju svoje stambeno pitanje, a to bi trebala biti i primarna svrha subvencioniranja stambenih kredita. Na ovaj način bi se potaknulo mlade da ostanu izvan velikih gradova i pomoglo bi se rješenju problema mnogih kuća na kojima je započeta gradnja te kuća stoji neiskorištena. Postojećim zakonom stavlja se u povoljniji položaj osobe koje već posjeduju nekretnine dok ostali imaju jedinu mogućnost dobiti kredit za već završenu kuću ili stan u iznosu procjenjene vrijednosti nekretnine gdje im ne ostaje sredstava od kredita za adaptaciju što smatram da mladim obiteljima nije privlačno jer bi se morali useliti u kuću kakvu je prijašnji vlasnik namjestio. | Nije prihvaćen | Zakonom je propisano subvencioniranje stambenih kredita kojima građani rješavaju svoje stambeno pitanje, a što kupnja zemljišta nije. |
19 | Ivanka Renac | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Prijedlog: pravo na subvencioniranje stambenih kredita omogućiti i osobama koje su u vrijeme između dva natječaja kupile stan ili kuću, odnosno za cijelo vrijeme u kojem je/će Zakon biti na snazi. Naime, od zadnjeg natječaja prošle godine pa do raspisivanja novog u ovoj godini, neki mladi bračni parovi su iz raznih razloga bili primorani realizirati kupnju stambenog prostora, jer im je otkazano podstanarstvo, ili su imali povoljnu priliku za kupnju odgovarajućeg stana ili kuće, ili su postojali neki drugi objektivni životni razlozi radi kojih su rješavali svoje stambeno pitanje. Na ovaj način bi se u ravnopravan položaj stavile sve mlade obitelji, a pogodnost se ne bi odnosila samo na one koji u 15-estak dana koliko traje natječaj podnesu zahtjev, odnosno samo na one koji su mogli čekati raspisivanje novog natječaja. | Nije prihvaćen | Zakonom nije moguće subvencioniranje postojećih stambenih kredita. |
20 | Antun Barišić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Poštovani, tražim da se svim mladim obiteljima obuhvaćenim ovim Zakonom u periodu važenja tog Zakona (od 05.07.2017 – 31.12.2020.) omogući podnošenje Zahtjeva za subvencioniranje kredita, neovisno o tome da li u trenutku podnošenja tog Zahtjeva uzimaju stambeni kredit ili već otplaćuju stambeni kredit za prvu nekretninu te traže njegovo refinanciranje. Navedeno tražim kako bi se svi oni, koji se iz različitih razloga i okolnosti nisu mogli prijaviti za subvencionirane kredite, a kupili su prvu nekretninu (imaju kupoprodajni ugovor i ugovor o stambenom kreditu), ubuduće mogli prijaviti. S poštovanjem, | Nije prihvaćen | Zakonom nije moguće subvencioniranje postojećih stambenih kredita. |
21 | GABRIEL SCHLEIS | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Predlažem produljenje trajanje od 2 godine po djetetu, nevezano je li rođeno prije ili poslije podnošenja zahtjeva. Ako se neprimjeni navedeno, a s obzirom na poveći broj sličnih prijedloga, smatrat ću da su ova savjetovanja samo kozmetičke naravi i farsa karakteristična za RH. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
22 | DARINKA KIRIĆ | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Slažem se sa prethodnim komentarima i predlažem da se subvencija kredita produlji za obje skupine (dijete rođeno prije ugovaranja subvencioniranog kredita i dijete rođeno nakon ugovaranja kredita) te da rok produženja bude 2 godine po djetetu. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
23 | Klara Kirić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Postoji mogućnost da se dijete rodi tek nekoliko dana ili mjeseci prije sklapanja ugovora što zakida (roditelje) ugovaratelje za jednu godinu dodatne subvencije kredita zbog samo nekoliko dana razlike. Predlažem da se izjednače godine za produženje subvencije za djecu rođenu prije i nakon potpisivanja ugovora na dvije godine. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
24 | Ivan Orešković | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Zašto ne bih ubacili subvencije i u refinanciranje postojecih kredita. Ima puno mladih obitelji koji su dizali kredite i prije ovog zakona, a zadovoljni su kvadraturom stana/kuce. Prodaja i kupovina drugog stana ili kuce slicne kvadrature nema smisla, jer je to dodatni trošak i stres za cijelu obitelj. | Nije prihvaćen | Zakonom nije moguće subvencioniranje postojećih stambenih kredita. |
25 | Ivan Mikulić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Poštovani, kako je za izgradnju kuće potrebno više prethodnih radnji i troškova u odnosu na kupnju stana prilikom ostvarivanja kredita, bilo bi dobro kad bi se jedinicama lokalne samouprave moglo propisati da se, za slučajeve u kojima se subvencioniraju krediti, oslobodi (ili smanji) plaćanje komunalnog doprinosa čije su cijene otišle jako visoko, pogotovo u ruralnim područjima. Na taj način bi se i općine mogle uključiti u ovu mjeru u cilju ostanka (ili povratka) mladih u manje sredine gdje nema mogućnosti kupnje stana. Lijep pozdrav. | Nije prihvaćen | Nije predmet ovog Zakona. |
26 | Iva Sraka Boršić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA | Poštovanje, Ima li mogućnosti na proširenje davanja subvencija za stanove u izgradnji, kao što ste počeli subvencionirati izgradnju kuća. Ovim zakonom se pogoduje prodaji starogradnje, te se sužava izbor mladim ljudima u potrazi za prvom nekretninom. Ima li razloga da se ljudima koji imaju sklopljene ugovore za stanove u izgradnji koji također nemaju uporabnu dozvolu u trenutku podnošenja zahtjeva (kao niti kuća koja se planira izgraditi, a koja spada pod subvencioniranje?!) ne dozvoli prijava na APN subvencionirane kredite, pogotovo ako izgradnju istog stana te cijelog projekta prati ovlaštena kreditna institucija s kojom imate ugovor? Zahvaljujem na odgovoru, Iva | Nije prihvaćen | Nije predviđeno zakonom subvencioniranje kredita za stan u izgradnji. |
27 | Pravobranitelj za djecu RH | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Sukladno odredbi čl. 10. i 11. Zakona o pravobranitelju za djecu (NN 73/17) preporučamo u čl. 2. Prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o subvencioniranju stambenih kredita riječi „za jednu godinu“ zamijeniti riječima „za dvije godine“. Obrazloženje: Pravobraniteljica za djecu načelno podržava sve aktivnosti koje su usmjerene na poboljšanje uvjeta, standarda i doprinosa koji imaju poticajne i pozitivne učinke na skrb o djeci i njihov životni standard. S tim u vezi pozdravljamo odluku Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja da Prijedlogom Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o subvencioniranju stambenih kredita, osim za djecu rođenu nakon podizanja kredita, predvidi i subvencioniranje kredita i za djecu korisnika kredita ili člana njegovog kućanstva rođenu prije podizanja kredita. Iako predložena izmjena predstavlja korak naprijed u odnosu na raniji propis, držimo da bi Ministarstvo kao predlagatelj konkretnog propisa trebalo za svu djecu, neovisno o datumu njihova rođenja/posvojenja, predvidjeti i osigurati jednaki standard zaštite te otkloniti sumnju na diskriminirajući učinak predložene odredbe. Naime, izneseni prijedlog i dalje posredno u nejednaki položaj stavlja i dovodi djecu, ovisno o vremenu njihovog rođenja/posvojenja, odnosno s osnova njihove dobi, budući da predviđa različiti vremenski period subvencioniranja kredita za djecu rođenu/posvojenu prije podizanja kredita (godinu dana) u odnosu na trajanje subvencije za djecu rođenu/posvojenu nakon podizanja kredita (dvije godine). S obzirom da odredba članka 13. Zakona (na čiju izmjenu se odnosi čl.2. Prijedloga) ima i karakter demografske mjere i poticajne mjere za ostanak mladih obitelji u Republici Hrvatskoj, ponavljamo preporuku Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja da osiguraju i omoguće ujednačene uvjete za svu djecu te korisnicima kredita osiguraju jednake mogućnosti subvencioniranja kredita za svako dijete, neovisno o vremenu njegova rođenja/posvojenja. | Nije prihvaćen | Budući važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, ova se mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnim doprinosom smanjenju iseljavanja mladih obitelji. Napominjemo da je cilj zakona, između ostalog, i poticanje demografske obnove društva, odnosno poticanje povećanja obitelji novorođenom djecom. Odredbe važećeg Zakona o dodatnom subvencioniranju stambenog kredita za svako novorođeno dijete u razdoblju subvencioniranja kredita su mjere kojima se pridonosi ostvarenju ovog cilja. Gore navedene mjere ne odnose se na ispunjenje istih ciljeva, a s različitih osnova, i samim time predložene odredbe ovoga Zakona nisu diskriminirajuće u odnosu na važeće odredbe. |
28 | HRVATSKA UDRUGA BANAKA | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Pozdravljamo i podržavamo predložene izmjene Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o subvencioniranju stambenih kredita u dijelu usklađivanja pojma obiteljskog kućanstva s definicijom pojma kućanstva te prava na dodatno trajanje subvencije za jednu godinu za svakog maloljetnog člana kućanstva podnositelja zahtjeva. Dodatno bi predložili sljedeće izmjene za koje smatramo da bi osigurale ciljeve koji se Zakonom žele postići: Osigurati subvencioniranje kupnje stana u izgradnji te obvezati klijenta da uporabnu dozvolu osigura u nekom razumnom, duljem roku (primjerice u roku od 2 godine) – prijedlog je temeljen na iskustvu s tržišta, budući su 2 godine realno razdoblje od dana početka gradnje u kojem investitor može završiti sve potrebne radove i ishodovati uporabnu dozvolu Omogućiti subvencioniranje kredita i za dvije namjene po kreditu kojim klijent zatvara financijsku konstrukciju i rješava stambeno pitanje – npr. kreditom se kupuje zemljište i gradi kuća ili se kupuje nedovršena kuća koju klijent dovršava sredstvima iz kredita Osigurati kontinuirano trajanje programa subvencioniranja ili bar produljiti trajanje u odnosu na vremenski ograničeno kao do sada, naročito da se neutralizira nerealno podizanje cijena nekretnina zbog vremenske ograničenosti trajanja programa subvencioniranja, a s ciljem da što veći broj građana RH koji ispunjavaju uvjete ostvari pravo na subvenciju | Nije prihvaćen | Nije predviđeno zakonom subvencioniranje kredita za stan u izgradnji. Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
29 | Tomislav Karas | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Ako je namjera ovog zakona populacijska politika i stopiranje odlazaka mladih obitelji u inozemstvo svakako bi trebalo dodati u prijedlog zakona da se za svako postojeće dijete u kućanstvu dodatno subvencionira kredit za dvije godine a ne za jednu godinu kako je u prijedlogu članku 2. zakona. Naime sva djeca su jednaka pred zakonom i nebi trebalo raditi razliku između novorođene djece i postojeće djece u kučanstvu, jer su roditelji već postojeće djece napravili velika odricanja da bi tu djecu školovali, odgojili, obukli i nahranili... Naravno da se nisu roditelji odlučili za djecu radi Zakona o subvencioniranju stambenih kredita nego radi ljubavi prema djeci, pa pomognimo tim roditeljima da daju još više ljubavi toj djeci, olakšajmo im plačanje stambenog kredita da nemoraju raditi dva posla da nemoraju stalno raditi prekovremeno kako bi mogli svojoj djeci omogučiti normalno djetinstvo i kako bi mogli što više vremena provoditi sa svojom djecom. Između ostaloga nemojmo raditi diskriminaciju između postojeće djece i novorođene djece u kučanstvu. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
30 | Marko Zeman | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Bilo bi pravednije ako su 2 godine za svako dijete do 18. godine ili do kraja školovanja. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
31 | Mirko Bižaca | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Članak 2. Zbog vrjednovanja obitelji/kućanstva na isti način tj. da djeca koja su već rođena imaju istu "težinu" i da uzrokuju iste pozitivne posljedice u zakonskim aktima, predlažem sljedeće: U članku 13. dodaje se novi stavak 1. koji glasi: „(1) Ako korisnik kredita ili član kućanstva ima djecu koja u vrijeme podnošenja zahtjeva nisu starija od 18 godina, dodatno se subvencionira kredit za DVIJE godine po svakom djetetu što se uređuje ugovorom o subvencioniranju stambenog kredita.“ | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
32 | Damir Kajtar | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Poštovani! Ovim putem želim dati podršku prijašnjim korisnicima koji u svojim komentarima zahtijevaju da se ne radi diskriminacija djece na one prije i poslije kredita, odnosno da se trajanje subvencije produljuje za dvije godine za svako dijete koje je član obitelji korisnika kredita. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
33 | Tanja Horvat | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Slažem se s prethodnim komentarima. Ne vidim poantu pravljenja razlike među mladim obiteljima i djece rođene prije ugovaranja subvencioniranog kredita i djece rođene nakon ugovaranja. Ako želite pomoći mladim ljudima i zadržati ih u Lijepoj našoj, pomozite svima, ionako mladih obitelji nije puno ostalo! Također, omogućite subvencioniranje kredita i onima koji su u vremenu između dva natječaja bili primorani iz nekog razloga (otkazano podstanarstvo, dobra prilika, itd.) kupiti nekretninu pa se nisu mogli prijaviti na natječaj. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
34 | Ivan Grašić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Slažem se kao i ostali sa svim prijašnjim komentarima, te smatram ako se već želi pomoći obiteljima kroz subvencije a koji imaju više djece to treba biti za svako dijete jednako. Dakle za svako dijete dvije godine. Tako se ne bi događalo kako je netko napisao u komntarima da netko rođen dan ili nekoliko dana, tjedana pa i mjeseci ne bude zakinut. Dragi zakonodavci ako želite pomoći mladim obiteljima i ako ih želite zadržati u našoj lijepoj domovini onda to treba biti za svako dijete 2godine odnsono isto - kako ne bi došlo do diskriminacije. Možete vi to! | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
35 | David Grašić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Smatram da ne treba raditi razliku između djece rođene za vrijeme kredita i djece rođene prije kredita. Sama svrha zakona je pomoć mladim obiteljima, gore navedena razdioba nema svrhe uzimajući u obzir potrebu pronatalitetne politike. Ovako ispada da su mlade obitelji trebale čekati bolje uvjete kako bi započele obitelj, a ako se donese zakon koji ne bi izjednačavao djecu rekao bih da bi se velik dio mladih obitelji osjećao izigranim od strane sustava. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
36 | Angela Mia Barbić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Na kojoj se osnovi djeca mogu uspoređivati po vrijednosti? Jedini logičan potez je da subvencije jednako vrijede prije i poslije ugovaranja kredita. Sve ostalo je besmisleno. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
37 | Nikica Šarić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Svakako se slažem s prijašnjim komentarima. Svako dijete isto vrijedi, štoviše što je dijete starije troškovi su veći pa bi jedino imalo smisla da se djeca i prije i poslije ugovaranja kredita vrednuju po 2 godine. Treba pomoći običnom čovjeku što je više moguće ako mislite zadržati mlade pošto je realnost takva da nam plaće nisu kao na zapadu pa barem uvjeti kredita mogu biti povoljniji. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
38 | Ivan Rolj | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Slažem se sa prethodnim komentarima i predlažem da se subvencija kredita produlji za obje skupine (dijete rođeno prije ugovaranja subvencioniranog kredita i dijete rođeno nakon ugovaranja kredita) te da rok produženja bude 2 godine po djetetu. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
39 | Zoran Sili | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Subvencioniranje stambenih kredita je mjera kojom država pokazuje interes za ostanak i povratak mladih obitelji sa djecom koji su budućnost ove Hrvatske. Nisam kandidat za poticajnu mjeru, jer sam svoj kredit otplatio bez ovakvih pomoći, na rubu kreditne sposobnosti i uz puno odricanja ali . . . ostao u Hrvatskoj . . . i javljam se sa komentarom upravo jer znam koliki će učinak takva mjera ostaviti na mlade obitelji. Među onima koji odlaze iz Hrvatske je upravo puno obitelji sa već rođenom djecom koji grcaju pod kreditima i odlaze pronaći način da ga otplate. Na žalost mnogi se neće vratiti a svatko od njih bi trebao znati za ovu mjeru i biti ravnopravno uvršten bez obzira jesu li djeca rođena prije ili poslije podizanja kredita i je li taj kredit u otplati ili će tek biti podignut. Na taj način ne samo da spriječavamo odlazak novih nego možda i potaknemo na povratak već otišlih obitelji sa djecom koja su rođena prije podizanja kredita i postojećih kredita. Treba izjednačiti subvenciona prava za svu djecu do 18 godina i kredita koji su još u otplati i onih koji će biti podignuti i aktivno oglasiti kako bi svi korisnici stambenih kredita bili obavješteni jer to je mjera koja Hrvatskoj treba ali i kojom se Hrvatska treba ponositi jer kome pomoći nego li mladim obiteljima koje svoju budućnost vide u izgradnji Hrvatske. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
40 | MATIJA OREŠKOVIĆ | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Potrebno je u Članak 2 staviti da se primjenjuje i na postojeće kredite. Moj primjer: U trenutku dizanja kredita prije 2 godine imao sam troje male djece; jednoga od 3 godine i dvoje od godinu dana! Da se dijete rodilo sekundu nakon potpisivanja kredita, tada ono vrijedi za produljnje subvencije, a ovo troje ne. Nema baš smisla. Svakako treba izmjeniti Zakon da se primjeni na već postojeće kredite i djecu u obiteljima, ta i oni također uživaju taj kredit/nekretninu. Podrška dalje na ovakvim subvencijama, ali ovo se mora izmjeniti, sigurno se neće primjetiti velika razlika u državnom proračunu. dr.sc. Matija Orešković | Nije prihvaćen | Zakonom nije moguće subvencioniranje postojećih stambenih kredita. |
41 | Marin Pirić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | U potpunosti se slažem s komentarima ispod. Po čemu je to dijete rođeno prije podnošenja zahtjeva manje vrijedno od onog rođenog nakon podnošenja zahtjeva? Je li onda potrebno tempirati trudnoću i porod nakon dobivanja kredita? Dogodit će se jednostavna stvar da će mladi bračni parovi "čekati da im se odobri subvencioniranje kredita" da bi počeli raditi na djetetu (što isto tako može potrajati), jer nedajbože da se dijete rodi prije. Već sada svjedočimo razmišljanju mladih da se "neće vjenčavati dok ne dobiju posao za stalno", "neće praviti djecu dok ne riješe stambeno pitanje". Sada u priču unosimo novu generaciju prepreka u vidu "nećemo novo dijete dok ne dobijemo kredit, jer nam godinu dana subvencioniranja donosi toliko i toliko novaca". | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
42 | DAVID KLAPAN | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Poštovani, kao što su i prijašnji komentari rekli, bilo bi sasvim uredu da se izjednači važnost i vrednovanje djece koja su rođena "prije" i "poslije" podnošenja zahtjeva. Logistički gledano, vama je jednostavnije, bolje podupirete pronatalitetnu politiku te nema diskriminacije. Predlažem da se uniformno uvede trajanje od 2 godine po djetetu, nevezano je li ono rođeno prije ili poslije podnošenja zahtjeva. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
43 | Ivan Kovačić | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Slažem se sa komentarima ispod, zakonodavac ovim prijedlogom dijeli djecu na "prije kredita" i "poslije kredita", po čemu doslovno ispada da dijete koje se rodi do kraja osmog mjeseca (pretpostavka da kredit kreće 1.9.) vrijedi samo godinu dana subvencije (koja je i tako mizerna), dok ono koje se rodi 1.9. vrijedi eto dvije godine. Obzirom da je ovaj prijedlog zakona zajedno sa prethodnim izmjenama svakako katastrofalan uzevši u obzir visinu subvencije i Indexe razvijenosti (gdje ispada da smo negdje razvijeni kao Švicarska), barem budite toliko korektni pa produžite tu subvenciju vremenski kako zdrav razum nalaže. Molio bih također da ne odgovarate sa "primljeno na znanje" ili "nije predmet ovog zakona", ukoliko nemate ništa pametnije za napisati. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
44 | Damir Lešković | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Molio bih da se izjednači status djece rođene za vrijeme kredita i one koje su rođene prije kredita. Po čemu je dijete koje je rođeno za vrijeme kredita vrednije godinu dana više subvencije od djeteta koje je rođeno prije kredita? Ako želite pomoći mladim obiteljima treba vrijediti 2 godine subvencije bez obzira na vrijeme rođenja! | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
45 | TONI SREDANOVIĆ | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | U zakonu piše da se subvencija kredita produžuje za 1 godinu po svakom djetetu koje je rođeno prije sklapanja ugovora o stambenom kreditu, dok se subvencija kredita produžuje za 2 godine za svako rođeno dijete nakon sklopljenog ugovora. Produžeci subvencija bi se trebali izjednačiti tako da se subvencija produžuje za 2 godine u oba slučaja (dijete rođeno prije sklapanja ugovora do navršene 18. godine i dijete rođeno nakon sklapanja ugovora). | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
46 | LEA BALAŠKO | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Po postojećem zakonu, subvencija se produžuje dvije godina za svako dijete rođene u roku iz članka 11. stavak 1. koji se odnosi na prvih pet godina subvencije. Po tome ovo se odnosi na djecu koja su rođena nakon početka trajanja subvencije u roku pet godina. Po prijedlogu koji je ovdje naveden, subvencija se produžuje za jednu godinu za svako dijete koje je u trenutku podnašanja zahtjeva mlađe od 18 godina. Molila bih pojašnjenje u koju skupinu spada dijete rođene nakon podnašanja zahtjeva, a prije početka subvencije, to jest u periodu odobravanja zahtjeva? | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |
47 | HRVOJE HAFNER | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 2. | Da li su ovim prijedlogom zakona obuhvaćeni i korisnici subvencioniranih kredita iz prijašnje dvije godine? | Nije prihvaćen | Nije moguća retroaktivna primjena Zakona. |
48 | Marko Teni | PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SUBVENCIONIRANJU STAMBENIH KREDITA, Članak 4. | Podnositelj zahtjeva koji u trenutku podnošenja zahtjeva ima u kućanstvu djecu koja nisu navršila 18 godina dobivaju produljenje trajanja subvencioniranih stambenih kredita za jednu godinu, dok korisnici subvencioniranih stambenih kredita kojima se obitelj poveća rođenjem ili posvojenjem djeteta dobivaju produljenje trajanja subvencioniranih stambenih kredita za dvije godine. Navedenim su podnositelji zahtjeva stavljeni u nepovoljniji položaj od korisnika subvencioniranih stambenih kredita, jer korisnici za dijete dobivaju produženje subvencioniranja kredita 2 godine, a podnositelji zahtjeva koji već imaju djecu dobivaju samo 1 godinu produženje. Predlažem da se za obje skupine rok produženja bude 2 godine po djetetu. | Nije prihvaćen | Važećim Zakonom nije omogućeno dodatno subvencioniranje stambenog kredita za maloljetnu djecu koja u trenutku podnošenja zahtjeva imaju manje od 18 godina, te se ova mjera, koja se predlaže ovom izmjenom, smatra pozitivnom. |