Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog plana zakonodavnih aktivnosti iz djelokruga Ministarstva poljoprivrede za 2020. godinu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Udruga proizvođača i zastupnika sredstava za zaštitu bilja Republike Hrvatske - CROCPA PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU, OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU Udruga proizvođača i zastupnika sredstava za zaštitu bilja Republike Hrvatske (CROCPA) smatra da je 3. tromjesečje primjeren rok za donošenje Zakona o održivoj uporabi pesticida (naveden pod točkom 7.), obzirom da treba sagledati rezultate koje je donio Zakon do sada, te treba dati vremena kako Povjerenstvu za izradu Zakona, tako i ostalim dionicima (poljoprivredni proizvođači, industrija, distributeri, znanstvene i stručne organizacije) da kvalitetnim prijedlozima poboljšaju postojeći Zakon. Predstavnici udruge CROCPA su članovi Povjerenstva za izradu tog Zakona i upoznati smo sa opsežnošću područja koja se njime reguliraju i zajedničkim inicijativama svih dionika na poboljšanju postojećeg Zakona. Prihvaćen Prihvaća se.
2 PP Orahovica d.o.o. PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU, OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU Poštovani, dostavljamo prijedlog izmjene predloženog OBRASCA PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2010. GODINU na način kako slijedi: Redni broj Naziv nacrta prijedloga zakona Upućivanje u proceduru Vlade Republike hrvatske 1. Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama I. tromjesečje Zakona o poljoprivrednom zemljištu (PUP) Obrazloženje za predloženu izmjenu nalazi se u komentaru koje je PP ORAHOVICA d.o.o. dalo na predloženi OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POLJOPRIVREDNOM ZEMLJIŠTU. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Cilj izmjena i dopuna Zakona je pojednostavljenje procedure raspolaganja, a ne izmjena kriterija za dodjelu poljoprivrednog zemljišta. Pojednostavljenjem procedura raspolaganja olakšalo bi se i ubrzalo raspolaganje poljoprivrednim zemljištem u Republici Hrvatskoj. Slijedom navedenog predložene izmjene i dopune Zakona neće imati utjecaja na poduzetnike te smo mišljenja da nije potrebno provoditi MPS test.
3 Udruga proizvođača agruma i povrća 'NERETVANSKA MLADEŽ' PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU, OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU Tražimo i smatramo izuzetno bitnim zbog provedbe Zakona i zaštite poljoprivrednih proizvođača, u postupak izmjene i dopune Zakona krenuti što prije, u prvom tromjesečju. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Ministarstvo poljoprivrede kao nositelj izrade propisa vezano za nepoštene trgovačke prakse, planira u 2020. godini donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom u III. kvartalu 2020. Obveza država članica je da do 01.05.2021. donesu i objave nacionalne propise, a do 01.11.2021. počnu primjenjivati odredbe Direktive 2019/633 o nepoštenim trgovačkim praksama u odnosima među poduzećima u lancu opskrbe poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima, koja je na snazi od 30. travnja 2019. godine. Ranije donošenje nije moguće obzirom da postupak donošenja zakonskog propisa mora slijediti niz koraka usuglašavanja, slanja na mišljenje tijelima, objave na e savjetovanju i dr. što traži vrijeme, te je III kvartal i planiran kao najraniji mogući rok.
4 Željko Bjeliš PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU, OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU Izmjene i dopune Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi mora biti prioritet, kako bi se zaštitilo poljoprivredne proizvođače. Potrebno ga je donijeti što prije. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Ministarstvo poljoprivrede kao nositelj izrade propisa vezano za nepoštene trgovačke prakse, planira u 2020. godini donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom u III. kvartalu 2020. Obveza država članica je da do 01.05.2021. donesu i objave nacionalne propise, a do 01.11.2021. počnu primjenjivati odredbe Direktive 2019/633 o nepoštenim trgovačkim praksama u odnosima među poduzećima u lancu opskrbe poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima, koja je na snazi od 30. travnja 2019. godine. Ranije donošenje nije moguće obzirom da postupak donošenja zakonskog propisa mora slijediti niz koraka usuglašavanja, slanja na mišljenje tijelima, objave na e savjetovanju i dr. što traži vrijeme, te je III kvartal i planiran kao najraniji mogući rok.
5 Natalija Svrtan PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU, OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU Nacrt prijedloga zakona o održivoj uporabi pesticida, vezano na provođenje edukacije za koje imamo prijavljen veliki broj nepravilnosti, treba biti prioritet, za 1. tromjesečje. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Predmetni Zakon uključuje puno dionika, potrebno je sve prijedloge razmotriti i naći kvalitetna rješenja u postojećim nacionalnim sustavima uključujući i poboljšanje postojećeg sustava izobrazbe profesionalnih korisnika, distributera i savjetnika.
6 Toni Grossi PRIJEDLOG PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU, OBRAZAC PRIJEDLOGA PLANA ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI ZA 2020. GODINU Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom (EU) treba imati najveći prioritet i predlažem da se stavi odmah u I. tromjesečje. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Ministarstvo poljoprivrede kao nositelj izrade propisa vezano za nepoštene trgovačke prakse, planira u 2020. godini donošenje Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom u III. kvartalu 2020. Obveza država članica je da do 01.05.2021. donesu i objave nacionalne propise, a do 01.11.2021. počnu primjenjivati odredbe Direktive 2019/633 o nepoštenim trgovačkim praksama u odnosima među poduzećima u lancu opskrbe poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima, koja je na snazi od 30. travnja 2019. godine. Ranije donošenje nije moguće obzirom da postupak donošenja zakonskog propisa mora slijediti niz koraka usuglašavanja, slanja na mišljenje tijelima, objave na e savjetovanju i dr. što traži vrijeme, te je III kvartal i planiran kao najraniji mogući rok.