Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Nacrtu Pravila za sufinanciranje projekata organizacija civilnoga društva ugovorenih u okviru programa Europske unije i inozemnih fondova za 2020. godinu
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Rehabilitacijski centar za stres i traumu | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 3. | Popis natječaja i programa je nedoslijedan: treba navesti da će se sufinancirati projekti ugovoreni s Općim upravama i Službama Europske komisije, odnosno njihovim agencijama, u okviru poziva za dostavu projektnih prijedloga koje ta tijela raspisuju. Ne vidimo razlog da se izrijekom navede Program o pravima, jednakosti i građanstvu, a ne Fond za azil, migracije i integraciju ili neki drugi program Europske komisije. | Primljeno na znanje | Ured za udruge u Pravilima za sufinanciranje posebno ističe one programe za koje, vodeći se iskustvom prethodnih godina, smatra da će u tekućoj godini biti najzanimljiviji potencijalnim prijaviteljima. Svi oni programi koji nisu izričito navedeni u tablici Pravila za sufinanciranje, a ugovoreni su sa nekom od Općih uprava, Službi Europske komisije ili njihovim Agencijama prihvatljivi su za sufinanciranje ukoliko u njima sudjeluju organizacije civilnog društva iz Hrvatske i provode projekt u Republici Hrvatskoj. Kako bi projekt bio prihvatljiv za sufinanciranje od strane Ureda za udruge, iznos i postotak sufinanciranja nositelja projekta odnosno partnera mora biti jasno istaknut i vidljiv iz ugovora potpisanog s Ugovornim tijelom nadležnim za program Europske unije u sklopu kojeg se projekt provodi, odnosno prihvatljivi su projekti čije se financiranje i sufinanciranje temelji na proračunu, a ne na paušalu. |
2 | Udruga Prizma | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 3. | Predlažemo da uvrstite u Članak 3. Fond za unutarnju sigurnost (The Internal Security Fund: ISF), konkretnije poziv pod nazivom Call for proposals on preventing and countering violent radicalisation. | Primljeno na znanje | Fond za unutarnju sigurnost odnosno natječaji u sklopu navedenog fonda u nadležnosti su Opće uprave za migracije i unutarnje poslove Europske komisije i prihvatljivi su za sufinanciranje ukoliko u njima sudjeluju organizacije civilnog društva iz Hrvatske i provode projekt u Republici Hrvatskoj. Dodatno naglašavamo, kako bi projekt bio prihvatljiv za sufinanciranje od strane Ureda za udruge, iznos i postotak sufinanciranja nositelja projekta odnosno partnera mora biti jasno istaknut i vidljiv iz ugovora potpisanog s Ugovornim tijelom nadležnim za program Europske unije u sklopu kojeg se projekt provodi, odnosno prihvatljivi su projekti čije se financiranje i sufinanciranje temelji na proračunu, a ne na paušalu. |
3 | WWF Adria | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 3. | Predlaže se u Čl.3. na popis dodati "EIT Climate KIC" ( https://www.climate-kic.org/) | Nije prihvaćen | Prijedlog se ne prihvaća. EIT Climate KIC je Europska zajednica znanja i tehnologije financirana od Europskog intituta za inovacije itehnologiju, odnosno, nije sastavnica nijedne od Općih uprava, Službi ili Agencija Europske komisije. Kako bi projekt bio prihvatljiv za sufinanciranje od strane Ureda za udruge, iznos i postotak sufinanciranja nositelja projekta odnosno partnera mora biti jasno istaknut i vidljiv iz ugovora potpisanog s Ugovornim tijelom nadležnim za program Europske unije u sklopu kojeg se projekt provodi, odnosno prihvatljivi su projekti čije se financiranje i sufinanciranje temelji na proračunu, a ne na paušalu. Ured za udruge raspolaže ograničenim sredstvima iz dijela prihoda od igara na sreću za sufinanciranje projekata organizacija civilnoga društva ugovorenih u okviru programa Europske unije ali očekujemo da će ugovorna tijela razviti oblike sufinanciranja za specifične programe iz njihove nadležnosti. |
4 | Udruga Prizma | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 4. | Predlažemo da se postotak sufinanciranja projekata i programa određuje na temelju postotka i iznosa udjela sufinanciranja određenog natječajnim postupkom i odobrenim proračunom, a ne prema vrsti programa. | Nije prihvaćen | Za sufinanciranje projekata organizacija civilnoga društva ugovorenih u okviru programa Europske unije Ured za udruge raspolaže ograničenim sredstvima iz dijela prihoda od igara na sreću, te popisom programa i postotaka navedenim u Pravilima za sufinanciranje Ured za udruge nastoji sredstva kojima raspolaže solidarno rasporediti organizacijama civilnoga društva te uključiti njihov što veći broj. Naime, povećanjem postotaka kod nekih programa koji sa velikim iznosima financiraju projekte manji broj organizacija bi povukao veći dio sredstava i time bi posljedično manji broj organizacija bio sufinanciran. |
5 | WWF Adria | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 4. | U stavku (3) sufinanciranje projekata ograničeno je na projekte za koje je ugovor potpisan/službeno objavljeni rezultati tijekom 2019 i projekt se provodi tijekom 2020., no postoje višegodišnji projketi koji su započeli 2018. (ili prije) i koji se provode tijekom 2020. (ili dulje) te bi trebalo omogućiti traženje sufinanciranja i za takve projeke. | Nije prihvaćen | Za sufinanciranje projekata organizacija civilnoga društva ugovorenih u okviru programa Europske unije Ured za udruge raspolaže ograničenim sredstvima iz dijela prihoda od igara na sreću. Svaki prijavitelj koji udovoljava uvjetima Javnog poziva za sufinanciranje može ostvariti sufinanciranje za projekt koji ima višegodišnje trajanje samo jednom, a sukladno Pravilima za sufinanciranje u tekućoj godini prihvatljivi su projekti koji su potpisani ili su rezultati službeno objavljeni u tekućoj i prethodnoj godini U navedenom primjeru, udruga je mogla poslati prijavu na Javni poziv za sufinanciranje u 2018. godini, ali i 2019. te bi, ukoliko udovoljava svim uvjetima Javnog poziva, ostvarila sufinanciranje projekta u 2018./2019. godini neovisno o tome što je riječ o višegodišnjem projektu. |
6 | Društvo osoba s tjelesnim invaliditetom Međimurske županije | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 4. | PRIMJEDBE NA TEKST NACRTA PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE PROJEKATA OCD Na članak 4. stavak 5. Postotak sufinanciranja određen je prema programima za što ne vidimo razloga za takvo razlikovanje. Dodatni, veći problem je različiti postotak sufinanciranja po pojedinim programima. Uspoređujući predloženi način i uvjete sufinanciranja projekata OCD s načinom i uvjetom sufinanciranja projekata koje provode jedinice lokalne samouprave vidljiv je maćehinski odnos prema OCD-ima. Prije svega, kod sufinanciranja JLS veći su postoci sufinanciranja i nema razlikovanje prema programima, nego prema postotku razvijenosti JLS. Tako su određeni slijedeći postoci prema skupinama JLS: • 80% za EU projekt s područja I. i II. skupine jedinica lokalne samouprave • 70% za EU projekt s područja III. i IV. skupine jedinica lokalne samouprave • 60% za EU projekt s područja V. i VI. skupine jedinica lokalne samouprave • 50% za EU projekt s područja VII. i VIII. skupine jedinica lokalne samouprave, osim Grada Zagreba. Ne vidimo razloga zašto se navedeni sustav sufinanciranja ne bi primjenjivao i na sustav sufinanciranja projekata OCD-a. Iz gore navedenih postotaka sufinanciranja JLS vidljivo je da se projekti sufinanciraju i s 80 % dok taj postotak uopće nije predviđen za OCD-e. S druge strane, minimalni postotak sufinanciranja za JLS je 50 % dok je minimalni postotak za OCD-e 40 %. Iz postotka sufinanciranja JLS vidljivo je da je fiksno određen postotak sufinanciranja dok ovaj prijedlog predviđa sufinanciranja „do“ 70 %, „do“ 50 % i „do“ 40 %, znači ostavljena je mogućnost da taj postotak bude i manji. Manji postoci sufinanciranja i drugačije određivanje sustava sufinanciranja OCD od JLS nema nikakvo opravdanje. Naprotiv. JLS imaju i druge prihode kojima mogu financirati svoj udio u projektima dok to OCD nemaju. Proračuni OCD su isključivo vezani uz projekte koje provode a koji se financiraju iz državnog proračuna ili iz proračuna EU i OCD nemaju nikakva sredstva iz kojih bi mogli namiriti vlastito učešće. Trebalo bi izjednačiti postotke sufinanciranja OCD i JLS i utvrditi sustav sufinanciranja prema indeksu razvijenosti JLS na kojima se provede aktivnosti OCD. | Nije prihvaćen | Za sufinanciranje projekata organizacija civilnoga društva ugovorenih u okviru programa Europske unije Ured za udruge raspolaže ograničenim sredstvima iz dijela prihoda od igara na sreću te popisom programa i postotaka navedenim u Pravilima za sufinanciranje Ured za udruge nastoji sredstva kojima raspolaže solidarno rasporediti organizacijama civilnoga društva te uključiti njihov što veći broj. Povećanjem postotaka kod nekih programa manji broj organizacija bi povukao veći dio sredstava i time bi posljedično manji broj organizacija bio sufinanciran. Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske kao korisnik Državnog proračuna iz pozicije davatelja sredstava, može smanjiti ukupno odobrena sredstva ovisno o dinamici i visini priljeva sredstava iz prihoda od igara na sreću. Uspoređivanje sustava sufinanciranja JLS i OCD nije moguće, jer je riječ o različitim izvorima sredstava za sufinanciranje, ali očekujemo da će ugovorna tijela razviti oblike sufinanciranja za specifične programe iz njihove nadležnosti. Također, smatramo da i JLS mogu sufinancirati projekte OCD-a koji su od interesa za lokalnu zajednicu. Ured za udruge u dosadašnjoj dugogodišnjoj praksi provedbe programa sufinanciranja nije dodijelio manji postotak sufinanciranja od maksimalno predviđenog postotka obveznog sufinanciranja pojedinog programa navedenog u čl. 3 Pravila za sufinanciranje. |
7 | Vesna Teršelič | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 10. | U vezi stava 2 u čl. 10, naglašavam da ne postoji osnovani razlog za uvođenje ovakve obaveze dostave svih dodatnih sadržajnih i administrativnih informacija o projektu kao niti financijske dokumentacije s obzirom da se isti ne zahtjevaju pri podnošenju molbe za sufinanciranje projekta. | Nije prihvaćen | Na temelju članka 38., stavak 2. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) davatelj financijskih sredstava može od korisnika financiranja zahtijevati dodatne podatke o provođenju programa ili projekta u bilo koje doba, sve do konačnog odobrenja izvještaja o provedbi programa ili projekta i koji se dostavljaju u skladu s uputom davatelja financijskih sredstava, najkasnije u roku od 14 dana od dana podnošenja zahtjeva. Članak 10. Pravila za sufinanciranje ne pretpostavlja nikakve dodatne zahtjeve prema organizacijama, izuzev obveza čuvanja dokumentacije koju propisuju ugovori s izvornim ugovornim tijelima, uz mogućnost da Ured za udruge traži uvid u projektnu dokumentaciju ukoliko se za to pokaže potreba u svrhu utvrđivanja konačnog iznosa sufinanciranja. |
8 | CESI - Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 10. | St. 2 u čl. 10, stvara osnov za prekomjerno administrativno opterećivanje udruga. Zahtjevi UzUVRH-a, vezano za sadržajno i financijsko praćenje bi trebali biti u skladu sa zahtjevima davatelja bespovratnih sredstava s kojim se potpisuje osnovni Ugovor o dodjeli (Grant Agreement), a ne dodatno opterećavajući za sufinanciranje projekta. St. 2 treba izmijeniti tako da se na zahtjev UzUVRH-a dostavljaju periodička izvješća, koja se dostavljaju davatelju bespovratnih sredstava u skladu s Ugovorom o dodjeli. | Nije prihvaćen | Na temelju članka 38., stavak 2. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) davatelj financijskih sredstava može od korisnika financiranja zahtijevati dodatne podatke o provođenju programa ili projekta u bilo koje doba, sve do konačnog odobrenja izvještaja o provedbi programa ili projekta i koji se dostavljaju u skladu s uputom davatelja financijskih sredstava, najkasnije u roku od 14 dana od dana podnošenja zahtjeva. Članak 10. Pravila za sufinanciranje ne pretpostavlja nikakve dodatne zahtjeve prema organizacijama, izuzev obveza čuvanja dokumentacije koju propisuju ugovori s izvornim ugovornim tijelima, uz mogućnost da Ured za udruge traži uvid u projektnu dokumentaciju ukoliko se za to pokaže potreba u svrhu utvrđivanja konačnog iznosa sufinanciranja. |
9 | Forum za slobodu odgoja | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 10. | Za zahtjev iz stavka 2. ne postoji osnovani razlog za zahtjevom svih dodatnih sadržajnih i administrativnih informacija o projektu kao niti financijske dokumentacije s obzirom da se isti ne zahtijevaju pri podnošenju molbe za sufinanciranje projekta. | Nije prihvaćen | Na temelju članka 38., stavak 2. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) davatelj financijskih sredstava može od korisnika financiranja zahtijevati dodatne podatke o provođenju programa ili projekta u bilo koje doba, sve do konačnog odobrenja izvještaja o provedbi programa ili projekta i koji se dostavljaju u skladu s uputom davatelja financijskih sredstava, najkasnije u roku od 14 dana od dana podnošenja zahtjeva. Članak 10. Pravila za sufinanciranje ne pretpostavlja nikakve dodatne zahtjeve prema organizacijama, izuzev obveza čuvanja dokumentacije koju propisuju ugovori s izvornim ugovornim tijelima, uz mogućnost da Ured za udruge traži uvid u projektnu dokumentaciju ukoliko se za to pokaže potreba u svrhu utvrđivanja konačnog iznosa sufinanciranja. |
10 | Ivan Blažević | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 10. | Za zahtjev iz čl.10.st.2. ne postoji osnovani razlog za zahtjevom svih dodatnih sadržajnih i administrativnih informacija o projektu kao niti financijske dokumentacije s obzirom da se isti ne zahtjevaju pri podnošenju molbe za sufinanciranje projekta. | Nije prihvaćen | Na temelju članka 38., stavak 2. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) davatelj financijskih sredstava može od korisnika financiranja zahtijevati dodatne podatke o provođenju programa ili projekta u bilo koje doba, sve do konačnog odobrenja izvještaja o provedbi programa ili projekta i koji se dostavljaju u skladu s uputom davatelja financijskih sredstava, najkasnije u roku od 14 dana od dana podnošenja zahtjeva. Članak 10. Pravila za sufinanciranje ne pretpostavlja nikakve dodatne zahtjeve prema organizacijama, izuzev obveza čuvanja dokumentacije koju propisuju ugovori s izvornim ugovornim tijelima, uz mogućnost da Ured za udruge traži uvid u projektnu dokumentaciju ukoliko se za to pokaže potreba u svrhu utvrđivanja konačnog iznosa sufinanciranja. |
11 | Rehabilitacijski centar za stres i traumu | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 10. | St. 2 u čl. 10, stvara osnov za prekomjerno administrativno opterećivanje udruga. Zahtjevi UzUVRH-a, vezano za sadržajno i financijsko praćenje ne bi trebali biti veći i birokratski zahtjevniji od davatelja bespovratnih sredstava s kojim se potpisuje osnovni Ugovor o dodjeli (Grant Agreement). St. 2 treba izmijeniti tako da se na zahtjev UzUVRH-a dostavljaju periodička izvješća, koja se dostavljaju davatelju bespovratnih sredstava u skladu s Ugovorom o dodjeli. | Nije prihvaćen | Na temelju članka 38., stavak 2. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) davatelj financijskih sredstava može od korisnika financiranja zahtijevati dodatne podatke o provođenju programa ili projekta u bilo koje doba, sve do konačnog odobrenja izvještaja o provedbi programa ili projekta i koji se dostavljaju u skladu s uputom davatelja financijskih sredstava, najkasnije u roku od 14 dana od dana podnošenja zahtjeva. Članak 10. Pravila za sufinanciranje ne pretpostavlja nikakve dodatne zahtjeve prema organizacijama, izuzev obveza čuvanja dokumentacije koju propisuju ugovori s izvornim ugovornim tijelima, uz mogućnost da Ured za udruge traži uvid u projektnu dokumentaciju ukoliko se za to pokaže potreba u svrhu utvrđivanja konačnog iznosa sufinanciranja. |
12 | Branka Juran | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 10. | U članku (2) čini mi se apsolutno pretjerano za sufinanciranje projekta odrediti mogućnost zatraživanja cjelokupne (znači i administrativne i sadržajne) dokumentacije nositelju projekta u svakom trenutku. | Nije prihvaćen | Na temelju članka 38., stavak 2. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) davatelj financijskih sredstava može od korisnika financiranja zahtijevati dodatne podatke o provođenju programa ili projekta u bilo koje doba, sve do konačnog odobrenja izvještaja o provedbi programa ili projekta i koji se dostavljaju u skladu s uputom davatelja financijskih sredstava, najkasnije u roku od 14 dana od dana podnošenja zahtjeva. Članak 10. Pravila za sufinanciranje ne pretpostavlja nikakve dodatne zahtjeve prema organizacijama, izuzev obveza čuvanja dokumentacije koju propisuju ugovori s izvornim ugovornim tijelima, uz mogućnost da Ured za udruge traži uvid u projektnu dokumentaciju ukoliko se za to pokaže potreba u svrhu utvrđivanja konačnog iznosa sufinanciranja. |
13 | ODRAZ-Održivi razvoj zajednice | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 10. | S obzirom da je provedba projekata prilično opterećena administracijom, smatramo da odredba st.2. čl. 10. dodatno nameće administraciju. Navedeno je da je nositelj projekta odnosno partner dužan u svakom trenutku na zahtjev UzU-a u zatraženom roku dati sve dodatne sadržajne i administrativne informacije o projektu, kao i svu financijsku dokumentaciju. Smatramo da bi trebalo drugačije definirati odnosno na način da se na zahtjev UzU-a dostavljaju izvještaji koji su podneseni i odobreni od strane donatora. | Nije prihvaćen | Na temelju članka 38., stavak 2. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) davatelj financijskih sredstava može od korisnika financiranja zahtijevati dodatne podatke o provođenju programa ili projekta u bilo koje doba, sve do konačnog odobrenja izvještaja o provedbi programa ili projekta i koji se dostavljaju u skladu s uputom davatelja financijskih sredstava, najkasnije u roku od 14 dana od dana podnošenja zahtjeva. Nastavno na Vaš komentar “St. 2 treba izmijeniti tako da se na zahtjev UzUVRH-a dostavljaju periodička izvješća, koja se dostavljaju davatelju bespovratnih sredstava u skladu s Ugovorom o dodjeli”u svrhu smanjenja administrativnog opterećenja korisnika Ured za udruge je u članku 10., stavak 1. propisao obvezu dostaviti obavijest o odobrenju završnog izvješća od strane Ugovornog tijela i presliku odobrenog završnog izvješća o provedbi projekta u roku od 30 dana od odobrenja završnog izvješća od strane Ugovornog tijela (presliku odobrenja završnog izvješća u papirnatoj verziji, odobrene verzije cjelovitog opisnog i financijskog dijela izvješća u elektroničkoj verziji te sve promotivne materijale nastale u provedbi projekta). |
14 | Centar za mirovne studije | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 10. | Komentar na čl. 10 st. 2: Problematična je razina nepovjerenja koju Ured za udruge ima prema provoditeljima projekata financiranih iz drugih sredstava, a sufinanciranih sredstvima UzUVRH-a. Niti sami donatori ne postavljaju ovakve zahtjeve u odredbe ugovora. Ovakvom odredbom pogoduje se kulturi prekomjerne birokratizacije i urušava se partnerski odnos kojega su Ured za udruge i organizacije civilnog društva njegovale. Zahtjevamo brisanje stavka 2. čl. 17. | Nije prihvaćen | Na temelju članka 38., stavak 2. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (NN 26/15) davatelj financijskih sredstava može od korisnika financiranja zahtijevati dodatne podatke o provođenju programa ili projekta u bilo koje doba, sve do konačnog odobrenja izvještaja o provedbi programa ili projekta i koji se dostavljaju u skladu s uputom davatelja financijskih sredstava, najkasnije u roku od 14 dana od dana podnošenja zahtjeva. |
15 | Vesna Teršelič | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 17. | U Čl. 17. st. 1. potrebno je izmijeniti tako da broj godina čuvanja dokumentacije, vezano za sufinanciranje projekta za koji su odobrena bespovratna sredstva u okviru programa Europske unije i inozemnih fondova, odgovara obvezi čuvanja dokumentaciji iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Prekomjerno čuvanje dokumentacije, u okolnostima kada se organizacije bore za opstanak, kada pohrana dokumenata u digitalnom obliku nije zaživjela, stvara prekomjerni trošak i administrativno opterećenje udruzi. | Prihvaćen | Dokumentacija vezana uz sufinancirani projekt treba se čuvati sukladno obvezi čuvanja dokumentacije iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |
16 | CESI - Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 17. | Čl. 17. st. 1. potrebno je izmijeniti tako da broj godina čuvanja dokumentacije, vezano za sufinanciranje projekta za koji su odobrena bespovratna sredstva u okviru programa Europske unije i inozemnih fondova, odgovara obvezi čuvanja dokumentaciji iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Prekomjerno čuvanje dokumentacije, u okolnostima kada pohrana dokumenata u digitalnom obliku nije zaživjela, stvara prekomjerni trošak i administrativno opterećenje udruzi. | Prihvaćen | Dokumentacija vezana uz sufinancirani projekt treba se čuvati sukladno obvezi čuvanja dokumentacije iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |
17 | Forum za slobodu odgoja | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 17. | Čl. 17. st. 1. potrebno je izmijeniti tako da broj godina čuvanja dokumentacije, vezano za sufinanciranje projekta za koji su odobrena bespovratna sredstva u okviru programa Europske unije i inozemnih fondova, odgovara obvezi čuvanja dokumentaciji iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Prekomjerno čuvanje dokumentacije, u okolnostima kada pohrana dokumenata u digitalnom obliku nije zaživjela, stvara prekomjerni trošak i administrativno opterećenje udruzi. | Prihvaćen | Dokumentacija vezana uz sufinancirani projekt treba se čuvati sukladno obvezi čuvanja dokumentacije iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |
18 | Ivan Blažević | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 17. | Čl. 17. st. 1. potrebno je izmijeniti tako da broj godina čuvanja dokumentacije, vezano za sufinanciranje projekta za koji su odobrena bespovratna sredstva u okviru programa Europske unije i inozemnih fondova, odgovara obvezi čuvanja dokumentaciji iz temeljnog Ugovora o dodijeli bespovratnih sredstava. Prekomjerno čuvanje dokumentacije, u okolnostima kada pohrana dokumenata u digitalnom obliku nije zaživjela, stvara prekomjerni trošak i administrativno opterećenje udruzi. | Prihvaćen | Dokumentacija vezana uz sufinancirani projekt treba se čuvati sukladno obvezi čuvanja dokumentacije iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |
19 | Branka Juran | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 17. | Obaveza čuvanja dokumentacije u vremenskom roku od 11 godina je preduga, i predlažem da se taj vremenski rok uskladi sa pravilima Europske komisije, i postojećim pravilima koja je nepotrebno mijenjati. Ovom odredbom bi se nepotrebno opteretile udruge civilnog društva koje ionako često rade u uvjetima u kojima je iznimno teško osigurati adekvatan prostor za pohranu. | Prihvaćen | Dokumentacija vezana uz sufinancirani projekt treba se čuvati sukladno obvezi čuvanja dokumentacije iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |
20 | Rehabilitacijski centar za stres i traumu | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 17. | Čl. 17. st. 1. potrebno je izmijeniti tako da broj godina čuvanja dokumentacije, vezano za sufinanciranje projekta za koji su odobrena bespovratna sredstva u okviru programa Europske unije i inozemnih fondova, odgovara obvezi čuvanja dokumentaciji iz temeljnog Ugovora o dodijeli bespovratnih sredstava. Prekomjerno čuvanje dokumentacije, u okolnostima kada pohrana dokumenata u digitalnom obliku nije zaživjela, stvara prekomjerni trošak i administrativno opterećenje udruzi. | Prihvaćen | Dokumentacija vezana uz sufinancirani projekt treba se čuvati sukladno obvezi čuvanja dokumentacije iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |
21 | Mreža mladih Hrvatske | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 17. | Smatramo da je rok od 11 godina, nepotrebno predug te se stoga predlaže izmjena stavka 1., Članka 17., konkretno, smanjenje godina čuvanja s 11 na 5-7 godina. Predlažemo da ova obaveza bude u skladu s obavezama definiranima Ugovorom s provedbenim tijelom. Tako je definirano PRAGom – Praktičnim vodičem Europske komisije kojim se vode sve Opće uprave i Službe Europske komisije, odnosno njihove agencije, gdje se navodi da se za grantove dokumentacija čuva tijekom 5 godina od trenutka plaćanja preostalog iznosa od strane Ugovornog tijela. Ostale obaveze čuvanja financijske dokumentacije ionako svaka udruga mora voditi sukladno Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija. | Prihvaćen | Dokumentacija vezana uz sufinancirani projekt treba se čuvati sukladno obvezi čuvanja dokumentacije iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |
22 | Centar za mirovne studije | PRAVILA ZA SUFINANCIRANJE, Članak 17. | Komentar na čl. 17 st. 1: smatramo da je 11 godina zaista predug period za čuvanje dokumentacije. Organizacije civilnog društva često djeluju iz najamnog prostora, a u kojemu je vrlo izazovno upravo pohranjivanje i čuvanje dokumentacije. Pohranjivanje / arhiviranje potpada pod institucionalne troškove koje najčešće nemamo iz čega financirati budući da djelujemo isključivo iz namjenskih financija. Dosadašnja i uobičajena praksa čuvanja dokumentacije je pet do sedam godina. Smatramo da je to primjeren vremenski period te zahtjevamo izmjenu ovog članka u skladu s tom praksom. Hvala! | Prihvaćen | Dokumentacija vezana uz sufinancirani projekt treba se čuvati sukladno obvezi čuvanja dokumentacije iz temeljnog Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |