Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Pravilniku o sustavu eVisitor

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Josko Stella PRAVILNIK Turistička zajednica Splitsko - dalmatinske županije traži da se u Pravilnik nadoda sljedeća rečenica; Članak 10. (stavak 4.) - Predstavnicima medija i zainteresiranoj javnosti, turistička zajednica može dostavljati tjedne i mjesečne kumulativne godišnje statističke podatke iz sustava eVisitor za područje svoje nadležnosti. Nije prihvaćen Naime, člankom 10. stavkom 1. Pravilnika propisano je da se tijelima turističke zajednice dostavljaju mjesečni i kumulativni godišnji statistički podaci iz sustava eVisitor. Time je osigurana javnost tih podataka s obzirom da je i rad sjednica Skupštine i Turističkog vijeća javan.
2 Turistička zajednica općine Fužine PRAVILNIK TZO Fužine predlaže novi tekst: PRAVILNIK O SUSTAVU eVisitor Na temelju članka 22. stavka 10. Zakona o turističkoj pristojbi („Narodne novine“, broj 52/19.), ministar turizma donosi PRAVILNIK O SUSTAVU eVisitor I. OPĆE ODREDBE Članak 1. (1) Ovim Pravilnikom propisuje se način prijave i odjave turista putem sustava eVisitor, podaci potrebni za prijavu/odjavu, te način njihova utvrđivanja, prikupljanja, čuvanja, obrade i korištenja. (2) Putem sustava eVisitor, kao središnjeg elektroničkog sustava prijave i odjave turista u Republici Hrvatskoj, obavlja se prijava/odjava turista i vodi se popis turista. (3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, prijava i odjava turista u nautičkom turizmu može se obavljati odgovarajućim elektroničkim sustavom koji vodi ministarstvo nadležno za pomorstvo uz uvjet razmjene podataka sa sustavom eVisitor. (4) Putem sustava eVisitor na osnovi podataka Porezne uprave obveznicima plaćanja turističke članarine u paušalnom iznosu dostavljat će se informacija o iznosu zaduženja te načinu plaćanja turističke članarine. (5) Upravljanje i održavanje sustava eVisitor u nadležnosti je Hrvatske turističke zajednice. Članak 2. Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje odnose se jednako na muški i ženski rod. II. OBVEZNICI PRIJAVE I ODJAVE TURISTA Članak 3. (1) Obveznici prijave i odjave turista turističkoj zajednici su: 1. pravne i fizičke osobe koje pružaju uslugu noćenja u smještajnom objektu; 2. pravne i fizičke osobe koje pružaju uslugu noćenja na plovnom objektu nautičkog turizma (čarterska plovila i brodovi za višednevna kružna putovanja); 3. fizičke osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu; 4. vlasnik kuće ili stana za odmor; 5. stanovnici turističke općine ili grada; 6. vlasnici ili korisnici plovila (nautičari) koji plaćaju turističku pristojbu po noćenju. (2) Osobe iz stavka 1. ovoga članka prijavu i odjavu turista obavljaju putem sustava eVisitor, na način određen protokolom iz članka 7. stavka 1. ovoga Pravilnika. (3) Osobe iz stavka 1. točaka 3., 4. i 5. ovoga članka, prijavu, odnosno odjavu turista mogu izvršiti neposredno u mjesno nadležnoj turističkoj zajednici, a turistička zajednica je u tu svrhu dužna osigurati najmanje jedan terminal za pristup eVisitor sustavu i stručnu pomoć obveznicima prijave odnosno odjave turista. (4) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, osobe iz stavka 1. točaka 2. i 6. ovoga članka, prijavu i odjavu turista u sustav eVisitor obavljaju putem informacijskog sustava evidencije prijava popisa posade i putnika na plovnim objektima za iznajmljivanje odnosno drugim odgovarajućim elektroničkim sustavom koji vodi ministarstvo nadležno za pomorstvo. (5) Turistička zajednica je na području svoga djelovanja dužna izvijestiti pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovoga članka o načinima prijave i odjave turista, osigurati svim obveznicima prijave i odjave turista edukaciju i stručnu pomoć vezanu uz korištenje sustava eVisitor te im izdati korisničke upute. Članak 4. (1) U popis obveznika upisuju se sljedeći podaci o pravnoj ili fizičkoj osobi iz članka 3. stavka 1. podstavka 1., 3., 4. i 5. ovoga Pravilnika: ◊ porezni broj – OIB ◊ šifra smještajnog objekta ako je ista dodijeljena od strane ministarstva nadležnog za unutarnje poslove za pravne i fizičke osobe iz članka 3. stavka 1. ovoga Pravilnika ◊ naziv, odnosno ime i prezime ◊ podaci o ugostiteljskom objektu za smještaj (vrsta, kategorija, kapacitet, adresa, naziv)za pravne i fizičke osobe iz članka 3. stavka 1. ovoga Pravilnika ◊ podaci o adresi za dostavu pismena ◊ podaci o ovlaštenoj osobi ili punomoćniku za preuzimanje pristupnih podataka za ispravno obavljanje elektroničke prijave i odjave turista koje dodjeljuje turistička zajednica ◊ adresa kuća i stanova za odmor za fizičke osobe iz članka 3. stavka 1. podstavka 4. i 5. ovoga Pravilnika. 2) Upisivanje podataka iz stavka 1. ovoga članka u Popis obveznika obavlja se na temelju podataka iz rješenja izdanog temeljem zakona koji uređuje ugostiteljsku djelatnost odnosno pružanja usluga u turizmu te drugih odgovarajućih dokumenata kojima se dokazuje identitet i svojstvo pravne ili fizičke osobe iz članka 3. stavka 1. ovoga Pravilnika. (3) U slučaju kada se identifikacija i autentifikacija korisnika ne provodi putem nacionalnog sustava za identifikaciju i autentifikaciju odnosno drugog odgovarajućeg sustava, pristupne podatke iz stavka 1. podstavka 6. ovoga članka dodjeljuje mjesno nadležna turistička zajednica, a uključuju korisničko ime, lozinku i TAN listu. (4) Upisivanje podataka u Popis obveznika za pravnu ili fizičku osobu iz članka 3. stavka 1. podstavka 2. i 6. ovoga Pravilnika obavlja se putem elektroničke razmjene podataka, na način da se upisuju oni podaci koji se vode u elektroničkom sustavu evidencije prijava popisa posade i putnika na plovilima za iznajmljivanje odnosno drugim odgovarajućim elektroničkim sustavom koji vodi ministarstvo nadležno za pomorstvo. III. POPIS TURISTA Članak 5. (1) Popis turista vodi se posebno za svaku pojedinu pravnu ili fizičku osobu koja: 1. pruža uslugu noćenja u smještajnom objektu u kojem se obavlja ugostiteljska djelatnost 2. pruža uslugu noćenja na plovnom objektu nautičkog turizma (čarterska plovila i brodovi za višednevna kružna putovanja) 3. pruža ugostiteljsku uslugu u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu. (2) Popis turista vodi se i za: 1. vlasnike kuća i stanova za odmor i za sve osobe koje noće u toj kući ili stanu 2. stanovnike turističke općine ili grada koji ima obvezu prijave osoba koje borave u njegovoj kući ili stanu 3. vlasnike ili korisnike plovila (nautičari) kad turističku pristojbu plaćaju po noćenju prije isplovljavanja . (3) U Popis turista upisuju se sljedeći podaci o turistima: ◊ prezime i ime ◊ mjesto, država i datum rođenja ◊ državljanstvo ◊ vrsta i broj isprave o identitetu ◊ prebivalište (boravište) i adresa ◊ datum i vrijeme dolaska u objekt ◊ predviđeni datum odlaska iz objekta ◊ datum i vrijeme odlaska iz objekta ◊ spol ◊ napomena ◊ broj prijave. (4) Upisivanje podataka iz stavka 3. ovoga članka u Popis turista, obavlja sustav eVisitor na temelju unesenih podataka iz prijave i odjave turista. IV. NAČIN UPISA U SUSTAV eVisitor Članak 6. (1) Obveznik je dužan izvršiti prijavu turista putem sustava eVisitor na način da upiše podatke o turistu određene u članku 5. stavku 3. ovog Pravilnika. (2) Podaci se u popis turista upisuju na temelju podataka iz osobne iskaznice, odnosno putne ili neke druge isprave o identitetu. (3) Temelj za oslobođenje od plaćanja turističke pristojbe, odnosno za umanjenje plaćanja turističke pristojbe upisuje se u odjeljak Napomena. (4) Odjava turista obavlja se na temelju podataka koje je pri prijavi turista unio obveznik, a koji se odnose na datum i vrijeme odlaska iz objekta, odnosno upisom promjene i dodatnom potvrdom tih podataka ako se isti razlikuju od datuma i vremena odlaska iz objekata upisanog prilikom prijave. (5) Osim podataka navedenih u ovom članku u sustav eVisitor mogu se upisivati i drugi podaci koje je turistička zajednica odnosno pravna ili fizička osoba iz članka 3. stavka 1. ovog Pravilnika dužna voditi prema drugim propisima odnosno Hrvatska turistička zajednica može odrediti strukturu i sadržaj opcionalnih podataka koji se mogu prikupljati putem sustava eVisitor u svrhu poduzimanja mjera i aktivnosti za razvoj i promicanje svih selektivnih oblika turizma. (6) Osim podataka iz stavka 1. i 2. ovog članka, obveznik koji sudjeluje u organizaciji poslovnih skupova dužan je u sustav eVisitor upisati obvezan razlog dolaska turista (privatno ili poslovno) te sljedeće podatke vezane uz poslovni skup u čijoj organizaciji sudjeluje: ◊ datum otvaranja i zatvaranja poslovnog skupa ◊ naziv poslovnog skupa (opcionalno) ◊ vrsta poslovnog skupa (korporacije ili udruženja/institucije) ◊ međunarodni (s najmanje 20% stranih sudionika) ili nacionalni ◊ broj sudionika. (7) Poslovnim skupom iz stavka 6. ovog članka smatra se organizirano okupljanje najmanje 20 sudionika u najkraćem trajanju od 4 sata u poslovne ili srodne svrhe (kongresi, konferencije, incentive, team building i sl.) u za to specijaliziranim prostorima/objektima. Članak 7. (1) Prijava i odjava turista koji se upisuju u sustav eVisitor provodi se putem sigurnog pristupa sustavu eVisitor kroz protokol koji sadrži cjelokupni proces i uvjete za sigurno i ispravno obavljanje elektroničke prijave i odjave turista odnosno automatsku razmjenu podataka. (2) Opće uvjete korištenja sustava eVIsitor utvrđuje Hrvatska turistička zajednica uz suglasnost ministarstva nadležnog za poslove turizma (u daljnjem tekstu: Ministarstvo). (3) Na temelju Općih uvjeta korištenja Hrvatska turistička zajednica određuje prot okol i način pristupa iz stavka 1. ovoga članka te donosi upute za prijavu odnosno odjavu turista u sustav eVisitor. (4) U slučaju iz članka 5. stavka 3. ovoga Pravilnika, turistička zajednica na zahtjev obveznika prijave i odjave turista izdaje potvrdu da je prijava, odnosno odjava izvršena na zahtjev obveznika i sadržava sve podatke iz prijave, odnosno odjave. (5) Ispravno zaprimljenom prijavom i odjavom se smatra ona prijava i odjava koja je u potpunosti zaprimljena (provedena) prema protokolu i na način utvrđen ovim Pravilnikom. (6) Hrvatska turistička zajednica pohranjuje zaprimljene podatke na dislociranoj lokaciji sukladno standardima arhiviranja digitalnog sadržaja koje određuje tijelo nadležno za arhivsko gradivo. Obveza čuvanja podataka iz popisa turista te prijave i odjave turista je 10 godina. Statističke analize i podaci čuvaju se i pohranjuju trajno. V. PRISTUP SUSTAVU eVisitor I RASPOLAGANJE PODACIMA Članak 8. (1) Za pristup sustavu eVisitor odnosno za izdavanje pristupnih podataka, turistička zajednica podnosi zahtjev Hrvatskoj turističkoj zajednici. (2) Osobi ovlaštenoj za zastupanje turističke zajednice se, u skladu s područjem djelovanja turističke zajednice, dodjeljuju pristupni podaci administrativnog/glavnog korisnika. (3) Način dostavljanja pristupnih podataka iz stavka 2. ovoga članka i druga operativna pitanja u vezi s pristupnim podacima utvrđuju se dokumentima iz članka 7. stavaka 2. i 3. ovoga Pravilnika. Članak 9. (1) Podaci iz sustava eVisitor predstavljaju poslovnu tajnu, a turističke zajednice ih koriste za potrebe praćenja turističkog prometa, istraživanja i analiza, razvoja turističke ponude, planiranja marketinških aktivnosti i upravljanja posjetiteljima. (2) Informacije i podatke ili dio informacija i podataka Hrvatska turistička zajednica ustupit će tijelima državne i javne uprave ili drugim tijelima radi obavljanja poslova iz svog djelokruga, uz prethodnu suglasnost Ministarstva ako utvrdi postojanje valjane osnove i svrhe razmjene podataka. (3) Podaci o boravku turista u određenim objektima, a koji sadrže osobne podatke ili su vezani uz točno određenu osobu, dostupni su isključivo obveznicima koji putem sustava eVisitor vode popis turista i ovlaštenim osobama u Hrvatskoj turističkoj zajednici. (4) Osobni podaci o turistima i obveznicima mogu se ustupiti tijelima državne uprave i drugim državnim tijelima te jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave na temelju pisanog zahtjeva. Osobni podaci ustupaju se isključivo za službene potrebe i razmjenjuju se službenim putem, uz uvjet primjene protokola iz članka 7. stavka 2. ovoga Pravilnika, te u skladu s propisima koji reguliraju zaštitu osobnih podataka. O uvjetima i načinu korištenja osobnih podataka zaključuje se sporazum. (5) U slučaju omogućavanja izravnog pristupa sustavu eVisitor sukladno stavku 2. i 3. ovog članka, Hrvatska turistička zajednica će s tijelom iz stavka 2. ovog članka zaključiti odgovarajući sporazum kojim se pobliže utvrđuju prava i obveze vezane uz pristup sustavu eVisitor i korištenje podataka iz toga sustava. (6) Povezivanje elektroničkih sustava iz stavka 5. ovoga članka provodi se sukladno tehničkim mogućnostima i uvjetima nužnim za sigurnu razmjenu podataka. Članak 10. (1) Članovima turističkog vijeća i članovima skupštine turističke zajednice, turistička zajednica dostavlja mjesečne i kumulativne godišnje statističke podatke iz sustava eVisitor za potrebe pripreme sjednica tih tijela. (2) Na posebni zahtjev turističkog vijeća turističke zajednice, a koji zahtjev se donosi u obliku odluke koja sadrži opis vrste, strukture i vremenskog intervala podataka i ne može sadržavati općeniti nalog za kontinuiranu dostavu takvih podataka, turistička zajednica je dužna dostaviti članovima turističkog vijeća odnosno članovima skupštine turističke zajednice, i dodatne podatke osim podataka definiranih u stavku 1. ovog članka. Podaci iz članka 9. stavka 3. ne mogu biti predmet zahtjeva turističkog vijeća. (3) Osobe iz stavka 1. ovoga članka i direktori turističkih zajednica potpisuju izjavu da će podatke iz sustava eVisitor koristiti isključivo za potrebe rada tijela kojeg su članovi, odnosno vezano za poslove direktora turističke zajednice, bez daljnjeg distribuiranja tih podatka. IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE Članak 11. Prikaz informacija iz članka 1. stavka 4. ovog Pravilnika Hrvatska turistička zajednica će osigurati do 1. srpnja 2020. godine. Članak 12. Protokol i druge dokumente iz članka 7. ovog Pravilnik, Hrvatska turistička zajednica će uskladiti s odredbama ovog Pravilnika i dostaviti na suglasnost Ministarstvu najkasnije do 1. rujna 2020. godine. Članak 13. Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u „Narodnim novinama“. KLASA: URBROJ: Zagreb, M I N I S T A R Gari Cappelli, v.r. O b r a z l o ž e n j e Ovim Pravilnikom propisuje se način prijave i odjave turista putem sustava eVisitor, podaci potrebni za prijavu/odjavu turista te način njihova utvrđivanja, prikupljanja i čuvanja. Prijava i odjava turista u nautičkom turizmu može se obavljati odgovarajućim elektroničkim sustavom koji vodi ministarstvo nadležno za pomorstvo uz uvjet razmjene podataka sa sustavom eVisitor. Upravljanje i održavanje sustava eVisitor u nadležnosti je Hrvatske turističke zajednice. Sustav eVisitor kao središnjeg elektroničkog sustava prijave i odjave turista u Republici Hrvatskoj služi za prikupljanje i obradu podataka o pružateljima usluga smještaja te njihovim smještajnim objektima i prijavljivanju i odjavljivanju turista, a iznimno je važan za obračun i kontrolu naplate turističke pristojbe kao i za obradu i analizu podataka za statističke izvještaje u realnom vremenu. Putem sustava eVisitor, na osnovi podataka Porezne uprave, obveznicima plaćanja turističke članarine u paušalnom iznosu dostavljat će se informacija o iznos zaduženja te načinu plaćanja turističke članarine. Sustav je dostupan korisnicima putem interneta kao mrežna aplikacija i bez potrebe za instaliranjem na računalo. Pristup tom sustavu imaju svi registrirani pružatelji usluga smještaja, turističke zajednice te tijela državne uprave vezano za obavljanje poslova iz njihove nadležnosti (turistička inspekcija, Ministarstvo unutarnjih poslova, Porezna uprava, Carinska uprava, Državni zavod za statistiku i dr.). eVisitor sustav unaprjeđuje zajedničko djelovanje sustava turističkih zajednica u naplati turističke pristojbe i omogućuje praćenje kretanja turista na cijelom teritoriju Republike Hrvatske, odnosno omogućuje raspolaganjem sa svim relevantnim podacima o kretanju turističkog prometa u Hrvatskoj, kao i o financijskim podacima o statusu naplate i dugovanja turističke pristojbe. U odnosu na prethodni Pravilnik, ovim Pravilnikom propisuje se način raspolaganja podacima iz sustava eVisistor. Pravilnikom se propisuje da podaci iz sustava eVisitor predstavljaju poslovnu tajnu, a turističke zajednice ih koriste za potrebe praćenja turističkog prometa, istraživanja i analiza, razvoja turističke ponude, planiranja marketinških aktivnosti i upravljanja posjetiteljima. Informacije i podatke ili dio informacija i podataka Hrvatska turistička zajednica ustupit će tijelima državne i javne uprave ili drugim tijelima radi obavljanja poslova iz svog djelokruga, uz prethodnu suglasnost Ministarstva turizma ako se utvrdi postojanje valjane osnove i svrhe razmjene podataka. Podaci o boravku turista u određenim objektima, a koji sadrže osobne podatke ili su vezani uz točno određenu osobu, dostupni su isključivo obveznicima koji putem sustava eVisitor vode popis turista i ovlaštenim osobama u Hrvatskoj turističkoj zajednici. Osobni podaci o turistima i obveznicima mogu se ustupiti tijelima državne uprave i drugim državnim tijelima te jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave samo na temelju pisanog zahtjeva. Osobni podaci ustupaju se isključivo za službene potrebe i razmjenjuju se službenim putem, uz uvjet primjene protokola kojega uz suglasnost Ministarstva turizma donosi Hrvatska turistička zajednica, te u skladu s propisima koji reguliraju zaštitu osobnih podataka. O uvjetima i načinu korištenja osobnih podataka, s navedenim tijelima zaključuje se sporazum. U slučaju omogućavanja izravnog pristupa sustavu eVisitor, Hrvatska turistička zajednica će s navedenim tijelima zaključiti odgovarajući sporazum kojim će se pobliže utvrditi prava i obveze vezane uz pristup sustavu eVisitor i korištenje podataka iz toga sustava. Povezivanje elektroničkih sustava provodi se sukladno tehničkim mogućnostima i uvjetima nužnim za sigurnu razmjenu podataka. Članovima turističkog vijeća i članovima skupštine turističke zajednice, turistička zajednica dostavlja mjesečni i kumulativni godišnji statistički podaci iz sustava eVisitor za potrebe pripreme sjednica tih tijela. Na posebni zahtjev turističkog vijeća turističke zajednice, a koji zahtjev se donosi u obliku odluke koja sadrži opis vrste, strukture i vremenskog intervala podataka i ne može sadržavati općeniti nalog za kontinuiranu dostavu takvih podataka, turistička zajednica je dužna dostaviti članovima turističkog vijeća odnosno članovima skupštine turističke zajednice i dodatne podatke osim podataka definiranih u članku 10. stavku 1. Pravilnika. Podaci o boravku turista u određenim objektima, a koji sadrže osobne podatke ili su vezani uz točno određenu osobu ne mogu biti predmet zahtjeva turističkog vijeća. Članovi turističkog vijeća i članovi skupštine turističke zajednice te direktori turističkih zajednica potpisuju izjavu da će podatke iz sustava eVisitor koristiti isključivo za potrebe rada tijela kojeg su članovi, odnosno vezano za poslove direktora turističke zajednice, bez daljnjeg distribuiranja tih podatka. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
3 Turistička zajednica općine Fužine PRAVILNIK Poštovani, s obzirom, kako procjenjujemo, na prilično manjkav cjelokupni tekst Pravilnika, dajemo verziju za koju mislimo da bi bila dobra: Prihvaćen Primljeno na znanje.
4 Branko Ćurčić PRAVILNIK Organizirajte sastanak par stručnjaka za marketing i informatičara kako bi vam iznijeli ideje što se sve može napraviti sa brojem telefona i/ili e-mail adresom gosta koji je stigao u destinaciju. Evo samo neke ideje: - poslati gostu kalendar događaja na destinaciji i okolici - poslati gostu popis aktivnosti koje su mu dostupne na destinaciji (legalnih, koje plaćaju turističku članarinu... koje bi i bila obaveza turističke zajednice promovirati) - aktivirati gostu virtualnu karticu kojom može skupljati bodove potrošnjom u trgovinama, restoranima (čime bismo po prvi puta mogli dobiti stvarnu sliku koliko i kako gosti troše... a i sami gosti bi bili motivirani tražiti račun/bodove čime bi se suzbijao rad na crno) - dati gostu na uvid podatke koji su prijavljeni u eVisitor (da ih može po potrebi ispraviti ako su krivo unešeni, ili prijaviti nepravilnosti) - moglo bi se čak dati mogućnost gostu da sam unese podatke prije dolaska u Hrvatsku, pa da ih pružatelj usluge samo poveže na objekt čime bi oboje gubili manje vremena za vrijeme odmora - mogla bi se dati gostu mogućnost recenziranja objekata i usluga (te usmjeravati kontrole prema onima koji loše rade) itd.itd. Potencijal nadogradnje eVisitora u tom smislu je ogroman: gost bi mogao ostvariti bolji user experience na destinaciji, TZ bi došla do kvalitentijih podataka, pružatelji turističkih usluga ostvariti bolju promociju. Konzultirajte i stručnjaka za sigurnost: vjerujem da je imati broj mobitela osobe kud i kamo efikasnije u svrhu eventualne potrebe za identifikacijom nego li imati broj dokumenta i podatke o prebivalištu (moguće krivo prepisanih prilikom prijave). Ako je tako, upisom broja mobitela bi se moglo izbjeći traženje i upisivanje izuzetno osjetljivih osobnih podataka kao što su brojevi dokumenata i podaci o prebivalištu. I skratiti vrijeme potrebno za prijavu. Općenito, eVisitor je informatički kvalitetno rješen sustav – ali za prikupljanje podataka po kojima se pratila turistička promocija prije 30 godina. Skupljalo se podatke koji su se na kraju sezone analizirali i na osnovu njih donosile odluke. Tehnološki, tada, nije moglo biti drukčije. Danas svatko ima mobitel, pristup u mrežu. Treba samo iskoristiti potencijal koji pružaju današnje tehnologije i podići eVisitor na viši nivo. Primljeno na znanje Navedeno će se razmotriti u okviru projekta Hrvatski digitalni turizam – e-Turizam.
5 Lidija Zečić II. POPIS TURISTA, Članak 3. Obveza vođenja Popisa turista za vlasnike kuća i stanova za odmor, te za sve osobe koje noće u tim objektima je pomalo zastarjela, te zadire u privatni život vlasnika takvih nekretnina, a krši određena civilna prava i nije usklađena sa EU direktivama. Naši posjetitelji ili gosti nisu nužno turisti. Nije prihvaćen Isto se tražilo i do sada. Navedeno je važno radi kontrole iznajmljivanja „na crno“. Pravilnikom je osigurana zaštita osobnih podataka.
6 Udruga roditelja djece s oštećenjem vida i dodatnim poteškoćama u razvoju OKO II. POPIS TURISTA, Članak 4. Čl. 4. treba nadopuniti s podacima o raspoloživim kapacitetima za osobe s invaliditetom kao i o turistima kako bi mogli voditi statističke podatke o tim kapacitetima i broju turista s invaliditetom. Turisti s invaliditetom su dodatno oslobođeni plaćanja boravišne pristojbe. Stoga bi u st.1. u podacima o ugostiteljskom objektu trebali staviti da li je objekt pristupačan osobama s invaliditetom. St. 2. treba nadopuniti s informacijom da li je turist osoba s invaliditetom (stupanj invaliditeta veći od 70%) Nije prihvaćen Sustav eVisitor je sustav u koji se, prema čl. 22. st. 1. Zakona o turističkoj pristojbi („Narodne novine“, broj 52/19.), upisuju sve osobe kojima se pruža usluga noćenja. U sustav eVisitor prijavljuju se također i osobe s invaliditetom, samo što su osobe s invaliditetom od 70 % i većim i jedan pratitelj, oslobođene plaćanja turističke pristojbe sukladno članku 5. stavku 1. Zakona o turističkoj pristojbi. Ukoliko se radi o objektu koji je pristupačan osobama s invaliditetom, isto je označeno na samom objektu. Pristup u sustav eVisitor nije moguć turistima koji se u njega upisuju, s obzirom da upis osoba u eVisitor mogu izvršiti samo osobe navedene u članku 22. st.1. Zakona o turističkoj pristojbi.
7 Lidija Zečić II. POPIS TURISTA, Članak 4. Trebao bi se smanjiti broj obaveznih podataka (bez kojih se ne može predati prijava turista): - mjesto rođenja ne piše u dokumentima nekih država, kao i država rođenja (čini se da je jedino datum rođenja uvijek prisutan) - postoji oznaka 3. spola u nekim EU državama (možda bi trebali uvesti "drugo") Nije prihvaćen Navedeno je usklađeno s podacima koje propisuje MUP i propisima kojima se osigurava zaštita osobnih podataka.
8 Denis Culic II. POPIS TURISTA, Članak 4. u popis turista upisuju se slijedeći podaci o turistima..... svako traženje podataka od turista osim onih podataka koji su vidljivi u putnoj ispravi ili osobnoj iskaznici stvara neugodu - nepovjerenje kod turista i osoblja. smatram da traženje informacije od gosta informaciju dali mu se boravište i adresa razlikuje od one u predočenoj isptavi , ili upisivanje ili traženje izjašnjavanje o spolu u današnje vrijeme malo čudno. znači trebaju se upisivati osobni podaci koji su vidljivi u dokumentu gosta. Upisivanje vremena dolaska gosta , predviđen datum odlaska iz objkta, vrijeme odlaska iz objekta iziskuje ogroman posao za osoblje i trošak za poslodavce koji moraju sve to plačati da bi ministarstvo imalo nepotrebne podatke. zamislite da se radnici ministarstva svako jutro prilikom dolaska na posao moraju upisivati na ovakav način , to vam je isto kao što vi tražite od ugostitelja jer najveći broj gostiju ostaje samo 1 noć i upisivanje svih ovih podataka je ćista glupost, da ne spominjem da ogroman broj zemalja uopće nema prijavu gostiju. još bi se trebali sjetiti da se treba upisivati koji broj cipela gost nosi , i takve gluposti koje se ne razlikuju od ovog što ste predložili hvala Nije prihvaćen Isti set podataka upisivao se i do sada.
9 Žarko Ljubić III. OBVEZNICI PRIJAVE I ODJAVE TURISTA, Članak 5. kako ćete natjerati Slovence koji na crno iznajmljuju svoje vikendice strancima i drugim Slovencima da se prijavljuju ? kontrole po tim objektima uopće nema ...kako kontrolirati prijave drugih npr. turista iz BiH i Srbije ? Jedina prava mjera bila bi da se prilikom izlaska iz RH skeningom putovnica ustanovi jeli dotična osoba bila prijavljena u sustav e-visitor ili ne. a takav sustav na graničnim prelazima mogao bi se povezati sa sustavom e-visitor i time je sve rješeno. ko nije bio prijavljen ( a to se odmah vidi na graničnom scan sustavu putovnice ili drugog dokumenta npr. osobne iskaznice ) plaća kaznu i naknadu boravišne takse. Primljeno na znanje Člankom 23. stavkom 1. Zakona o turističkoj pristojbi, inspekcijski nadzor nad obračunom, naplatom i uplatom turističke pristojbe te prijavom i odjavom boravka turista obavlja turistička inspekcija Državnog inspektorata.
10 Lidija Zečić III. OBVEZNICI PRIJAVE I ODJAVE TURISTA, Članak 5. Još jednom molim tumačenje obveze prijave posjetitelja vlasnicima kuća za odmor, odnosno stanovnicima turističke općine ili grada: osim za turističku statistiku (i moguće podatke o nelegalnom iznajmljivanje), koliko je nakon uvođenja GDPRa u Hrvatsku opravdano prikupljanje takvih podataka za objekte koji nisu registrirani za pružanje usluga smještaja? Primljeno na znanje Člankom 9. stavkom 1. Pravilnika o sustavu eVisitor (u daljnjem tekstu: Pravilnik) podaci iz sustava eVisitor predstavljaju poslovnu tajnu, a turističke zajednice ih koriste za potrebe praćenja turističkog prometa, istraživanja i analiza, razvoja turističke ponude, planiranja marketinških aktivnosti i upravljanja posjetiteljima. Istim člankom stavkom 3. propisano je da su podaci o boravku turista u određenim objektima, a koji sadrže osobne podatke ili su vezani uz točno određenu osobu, dostupni isključivo obveznicima koji putem sustava eVisitor vode popis turista i ovlaštenim osobama u Hrvatskoj turističkoj zajednici. Prema stavku 4. osobni podaci o turistima i obveznicima mogu se ustupiti tijelima državne uprave i drugim državnim tijelima te jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave na temelju pisanog zahtjeva. Osobni podaci ustupaju se isključivo za službene potrebe i razmjenjuju se službenim putem, uz uvjet primjene protokola iz članka 7. stavka 2. Pravilnika, te u skladu s propisima koji reguliraju zaštitu osobnih podataka. O uvjetima i načinu korištenja osobnih podataka zaključuje se sporazum. Iz navedenih odredbi je vidljivo da je Pravilnikom osigurana zaštita osobnih podataka.
11 Turistička zajednica grada Zagreba IV. NAČIN UPISA U SUSTAV eVisitor, Članak 6. Članak 6. stavak 6. i 7. TZGZ podržava odredbe Pravilnika koje predviđaju prikupljanje podataka o glavnom razlogu dolaska (privatni ili poslovni) te o broju i vrsti poslovnih skupova koji se održavaju u destinaciji te o ostalim podacima. Takvi podaci će pomoći dodatnom pozicioniranju, kao i kvalitetnijem planiranju infrastrukture i sadržaja. Jednako tako, omogućit će se bolja valorizacija doprinosa kongresne industrije i poslovnih gostiju unutar ukupnog turističkog prometa, što je osobito značajno za gradove. Primljeno na znanje Međutim, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta dostavilo je očitovanje da se u predmetnom stavku traži niz novih podataka za koje smatraju da bi obveznik morao dodatno prikupljati i čak izlaziti izvan ovlasti koje ima, kao npr. upisati obvezan razlog dolaska turista (privatno ili poslovno) te niz ostalih podataka vezanih uz poslovni skup u čijoj organizaciji sudjeluje. Na taj način se povećalo administrativno opterećenje poduzetnika.
12 Lidija Zečić IV. NAČIN UPISA U SUSTAV eVisitor, Članak 6. Obzirom na dozvoljenu mogućnost prikupljanja proširenih podataka u svrhu razvoja i promicanja, proizlazi u daljnjem tekstu i objašnjenju da će samo TZ i jedinice lokalne samouprave imati pristup takvim statistički obrađenim podacima. Na taj način se onemogućavaju privatne inicijative u tom segmetnu. Potencijalnim investitorima bi bilo izuzetno važno znati kakav je interes za poslovni turizam u određenom kraju, ili za razvoj outdoor ponude, kao i postojećim djelatnicima u turizmu (koji nisu nužno vezani za TZ ili JLS). Nije prihvaćen Sustav eVisitor je sustav u koji su pravne i fizičke osobe obrtnici, koje pružaju uslugu noćenja u smještajnom objektu ili uslugu noćenja na plovnom objektu nautičkog turizma i osobe koje pružaju ugostiteljsku uslugu smještaja u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, obvezne u roku od 24 sata od dolaska prijaviti u sustav eVisitor sve osobe kojima pružaju uslugu noćenja te u roku od 24 sata od odlaska odjaviti njihov boravak (čl. 22. st.1 Zakona o turističkoj pristojbi - „Narodne novine“, broj 52/19.). Podaci iz sustava eVisitor ne mogu se koristiti u privatne ili komercijalne svrhe osim sukladno članku 9. stavku 2. Pravilnika.
13 Hrvatska udruga profesionalaca kongresnog turizma IV. NAČIN UPISA U SUSTAV eVisitor, Članak 6. Hrvatska udruga profesionalaca kongresnog turizma (HUPKT) svesrdno podržava izmjene Pravilnika, osobito Članak 6 koji će nam uvelike pomoći prikupiti osnovne podatke o poslovnim skupovima u Hrvatskoj. Takvi podaci su dragocjeni u statističkom smislu i onda dalje u marketinškom i razvojnom smislu. Nije prihvaćen Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta dostavilo je očitovanje da se u predmetnom stavku traži niz novih podataka za koje smatraju da bi obveznik morao dodatno prikupljati i čak izlaziti izvan ovlasti koje ima, kao npr. upisati obvezan razlog dolaska turista (privatno ili poslovno) te niz ostalih podataka vezanih uz poslovni skup u čijoj organizaciji sudjeluje. Na taj način se povećalo administrativno opterećenje poduzetnika.
14 Turistička zajednica grada Zagreba V. PRISTUP SUSTAVU eVisitor I RASPOLAGANJE PODACIMA, Članak 9. Članak 9. stavak 1. i 2. TZGZ smatra da je nepotrebno utvrđivati sve podatke iz sustava eVisitor poslovnom tajnom. Sustav eVisitor predstavlja veliko tehnološko dostignuće u informacijskom upravljanju u turizmu pa bi podaci trebali biti dostupni svima sukladno svrsishodnosti, ne uključujući osobne podatke. Ovdje su navedene samo interne aktivnosti turističke zajednice i potpuno je zanemareno javno komuniciranje turističkih podataka s turističkom industrijom, zainteresiranom javnošću i medijima. Na ovaj način, dovodi se u pitanje izvršavanje zadaća turističke zajednice kako grada tako i županije sukladno opisu zadaća u Zakonu o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma (NN, 52/19) – primjerice – suradnja s jedinicom lokalne samouprave iz članka 26. po svim opisanim točkama (npr…kako da se izradi plan razvoja turizma bez komuniciranja podataka iz eVisitora…). Nastavno, opis zadaća regionalne turističke zajednice u članku 38. uključuje i - donošenje strateškog marketinškog plana za područje županije; sudjelovanje u procesima zakonodavstva, prostornog planiranja te ostalih instrumenata regulacije i upravljanja na razini županije radi osiguranja konkurentnog, dugoročno održivog razvoja turizma; koordinacija i komunikacija s dionicima privatnog i javnog sektora županije; suradnja s ključnim partnerima i drugim županijama te turističkim zajednicama svih razina radi razvoja ponude ključnih regionalnih i među-regionalnih turističkih proizvoda; uspostavljanje sustava poslovne inteligencije temeljene na informatičkim tehnologijama (baze podataka, B2B portal, sistematizacije istraživanja, infografike) na razini županije; odnosi s javnošću; uspostavljanje marketinške infrastrukture temeljene na informatičkim tehnologijama; provođenje aktivnosti strateškog i operativnog marketinga (brending regije, online i offline aktivnosti, mrežne stranice i profili društvenih mreža, sajmovi, studijska putovanja, prezentacije, partnerstva, sponzorstva i slično). Bez mogućnosti komuniciranja podataka iz eVisitora, a koji nisu osobni podaci, nemoguće je provesti ove zadaće. Ovdje moramo napomenuti da tijela državne uprave i javne uprave, sudovi ili tijela s javnim ovlastima, instituti, fakulteti i obrazovne institucije, agencije za investicije, na tjednoj razini kontaktiraju TZGZ za podatke iz eVisitora, koji nisu osobni podaci. Na ovako postavljen način, morat ćemo ukinuti postojeću dobru praksu i upućivati ih na Hrvatsku turističku zajednicu. To će utjecati na izvršenje zadaća i kašnjenje u rokovima svih tijela. Postavlja se pitanje svrhe ovakvog uređenja statusa podataka iz sustava eVisitor. Predlažemo ukidanje ograničenja upotrebe podataka iz sustava eVisitor za izvršavanje zadaća turističke zajednice, osim ograničenja za upotrebu osobnih podataka. Nije prihvaćen Turističke zajednice podatke iz sustava eVisitor koriste isključivo za potrebe praćenja turističkog prometa, istraživanja i analiza, razvoja turističke ponude, planiranja marketinških aktivnosti i upravljanja posjetiteljima. Ukoliko će netko od dionika imati potrebu za korištenjem podataka iz eVisitora, u tom slučaju će se primijeniti odredbe članka 9. stavka 2. Pravilnika, kojim je propisano je da će informacije i podatke ili dio informacija i podataka Hrvatska turistička zajednica ustupiti tijelima državne i javne uprave ili drugim tijelima radi obavljanja poslova iz njihovog djelokruga, uz prethodnu suglasnost Ministarstva, ako utvrdi postojanje valjane osnove i svrhe razmjene podataka
15 Turistička zajednica Vukovarsko - srijemske županije V. PRISTUP SUSTAVU eVisitor I RASPOLAGANJE PODACIMA, Članak 9. S obzirom da se stavkom 1. ovog članka, svi podaci iz sustava proglašavaju poslovnom tajnom, a u nastavku se navode aktivnosti za koje ih turističke zajednice mogu koristiti, bez navoda komuniciranja s javnošću, znači li to da turističke zajednice ne mogu javno komunicirati podatke o turističkom prometu i kretanjima s područja svoje nadležnosti (županija, grad, općina)? Nije prihvaćen Pravilnikom se ne onemogućava korištenje i distribucija podataka iz eVisitora, nego se određuju pravila i način njihova korištenja. S obzirom da je člankom 10. stavkom 1. Pravilnika propisano da se tijelima turističke zajednice dostavljaju mjesečni i kumulativni godišnji statistički podaci iz sustava eVisitor. Time je osigurana javnost tih podataka s obzirom da je i rad sjednica Skupštine i Turističkog vijeća javan.
16 Turistička zajednica grada Vukovara V. PRISTUP SUSTAVU eVisitor I RASPOLAGANJE PODACIMA, Članak 10. Smatramo da je predloženi način postupanja s podacima (a koji nisu osobni podaci) iz sustava eVisitor suviše ograničavajuć u obavljanju zadaća turističkih zajednica propisanih zakonom. Nije jasno smatra li se pod "poslovi direktora turističke zajednice" iz stavka 3 ovog članaka i obveza objavljivanja izvještaja na službenim web stranicama TZ, koji se izrađuju po jedinstvenoj metodologiji i obveznim uputama koje donosi Ministarstvo, a što je propisano člankom 57. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma. Prema toj metodlogiji izvješće o izvršenju programa rada neizostavno sadrži podatke o turističkom prometu, a što predstavlja podatak iz sustava eVisitor. Stoga predlažemo da se ovaj članak preformulira uvažavajući objektivne primjedbe, a kako ne bi bilo nedoumica u tumačenju. Nije prihvaćen Podaci iz sustava eVisitor upravo koriste turističkim zajednicama, svakoj za njezino područje djelovanja i to za potrebe praćenja turističkog prometa, istraživanja i analiza, razvoja turističke ponude, planiranja marketinških aktivnosti i upravljanja posjetiteljima. Pravilnik ne onemogućava korištenje i distribuciju podataka iz eVisitora nego propisuje način i pravila njihova korištenja i distribuiranja. Osim toga, sve turističke zajednice dužne su donijeti izvješće o izvršenju programa rada sukladno zakonskim odredbama sa svim propisanim elementima. Ovaj Pravilnik u tom smislu nije u suprotnosti sa Zakonom u turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma („Narodne novine“, broj 52/19.), jer turističke zajednice za izradu svih svojih dokumenata mogu koristiti podatke iz eVisitora.
17 Turistička zajednica grada Zagreba V. PRISTUP SUSTAVU eVisitor I RASPOLAGANJE PODACIMA, Članak 10. Nastavno na sve navedeno pod komentarom članka 9., u ovom članku je potpuno nejasno, nesvrsishodno, rigidno i restriktivno uređeno komuniciranje podataka iz sustava eVisitor koji nisu osobni podaci. Po navedenom ispada da bi za npr. Advent u Zagrebu, a da dobije podatke o dolascima i noćenjima, strukturi gostiju i raspodjeli, Turističko vijeće moralo donijeti posebnu pojedinačnu odluku samo iz činjenice jer manifestacija traje duže od mjesec dana i samim tim predstavlja posebni podatak. O komuniciranju ikakvih podataka s medijima i zainteresiranom javnošću ne može se niti govoriti s obzirom na nemogućnost distribuiranja takvih podataka. Potpuno je nejasan i nesvrsishodan razlog uvođenja izjave o nedistribuiranju podataka iz sustava eVisitor. Radi se o redovnim podacima koji su itekako potrebni u uobičajenom poslovanju svih subjekata u turizmu kao i njegovom razvoju. Kako će predsjednici turističkih zajednica moći komunicirati podatke? Potpisuje li se izjava jednom u mandatu ili svaki put kod dostave podataka? Ovim putem ukazujemo i na programske i izvještajne dokumente koje turističke zajednice objavljuju na Internet stranicama sukladno zakonskim odredbama, a koji uvijek sadržavaju analizu podataka iz sustava eVisitor i na njima se baziraju. Ujedno, nejasan je odnos prema i poštivanje odredbi iz Zakona o pravu na pristup informacijama (NN, 25/13, 85/15), s obzirom da je svaki zakon pa i ovaj iznad pravilnika kao pravnog izvora. Zbog navedenog i nije jasno ovakvo restriktivno uređenje postupanja s podacima iz eVisitora. Predlažemo brisanje ovog članka u potpunosti. Nije prihvaćen Sukladno članku 10. stavku 2. Pravilnika, posebni zahtjev turističkog vijeća turističke zajednice ne može sadržavati općeniti nalog za kontinuiranu dostavu podataka, a koji zahtjev se donosi u obliku odluke koja sadrži opis vrste, strukture i vremenskog intervala podataka. Pravilnik ne onemogućava korištenje i distribuciju podataka iz eVisitora nego propisuje način i pravila njihova korištenja i distribuiranja. U tom smislu navedene odredbe Pravilnika nisu u suprotnosti sa Zakonom o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, br. 25/13., 85/15.). Napominjemo da je ovaj Pravilnik posebnu pozornost posvetio zaštiti osobnih podataka.
18 Turistička zajednica Vukovarsko - srijemske županije V. PRISTUP SUSTAVU eVisitor I RASPOLAGANJE PODACIMA, Članak 10. Ovako postavljenu proceduru uvida u ukupnost podataka o turističkom prometu, a koji ni u kojem slučaju ne uključuju osobne podatke, smatramo nesvrsishodnom, ograničavajućom i suprotnom osnovnom cilju prikupljanja podataka putem sustava eVisitor. Nastavno na komentar čl. 9. stavka 1., dodatno se postavlja nedoumica oko tumačenja odredbe stavka 3. ovog članka, „bez daljnjeg distribuiranja tih podataka“, u kontekstu komuniciranja podataka iz sustava eVisitor od strane nadležne turističke zajednice s javnošću. Nije prihvaćen Sustav eVisitor je sustav u koji se, prema čl. 22. st. 1. Zakona o turističkoj pristojbi („Narodne novine“, broj 52/19.), upisuju sve osobe kojima se pruža usluga noćenja, a navedena prijava sadrži čitav set podataka koji se mogu koristiti sukladno člancima 9. i 10. Pravilnika. Sukladno članku 10. stavku 2. Pravilnika, posebni zahtjev turističkog vijeća turističke zajednice ne može sadržavati općeniti nalog za kontinuiranu dostavu podataka, a koji zahtjev se donosi u obliku odluke koja sadrži opis vrste, strukture i vremenskog intervala podataka. Pravilnik ne onemogućava korištenje i distribuciju podataka iz eVisitora nego propisuje način i pravila njihova korištenja i distribuiranja. U tom smislu navedene odredbe Pravilnika nisu u suprotnosti sa Zakonom o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, br. 25/13., 85/15.). Također, napominjemo da je ovaj Pravilnik posebnu pozornost posvetio zaštiti osobnih podataka.
19 Turistička zajednica Dubrovačko - neretvanske županije V. PRISTUP SUSTAVU eVisitor I RASPOLAGANJE PODACIMA, Članak 10. U kojoj je mjeri (je li uopće) članak 10., stavak 3. ovog Pravilnika u skladu s člankom 11. Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma? Nije prihvaćen Pravilnikom se ne onemogućava korištenje i distribucija podataka iz eVisitora, nego se određuju pravila i način njihova korištenja. S obzirom da je člankom 10. stavkom 1. Pravilnika propisano da se tijelima turističke zajednice dostavljaju mjesečni i kumulativni godišnji statistički podaci iz sustava eVisitor, time je osigurana javnost tih podataka s obzirom da je i rad sjednica Skupštine i Turističkog vijeća javan.