Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Pravilniku o visini, načinu plaćanja i raspodjeli turističke pristojbe za čarterska plovila, brodove za višednevna kružna putovanja i osobe koje borave na plovilu (nautičari)

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Grad Dubrovnik PRAVILNIK O VISINI, NAČINU PLAĆANJA I RASPODJELI  TURISTIČKE PRISTOJBE ZA ČARTERSKA PLOVILA, BRODOVE ZA VIŠEDNEVNA KRUŽNA PUTOVANJA  I OSOBE KOJE BORAVE NA PLOVILU (NAUTIČARI) PREDMET: E-savjetovanje za prijedlog Pravilnika o visini, načinu plaćanja i raspodjeli turističke pristojbe za čarterska plovila, brodove za višednevna kružna putovanja i osobe koje borave na plovilu (nautičari) Zakonom o turističkoj pristojbi (Narodne novine 52/2019) čl.11. propisano je da brod na kružnom putovanju u međunarodnom pomorskom prometu i međunarodnom prometu na unutarnjim vodama kada se nalazi na vezu u luci ili sidrištu luke može plaćati turističku pristojbu. Također je određeno da je ova turistička pristojba prihod proračuna općina i gradova i županija te da općinsko ili gradsko vijeće donosi odluku hoće li se naplaćivati ova turistička pristojba. Čl.15.st.8 navedenog zakona propisano je da najviši iznos i način plaćanja turističke pristojbe iz čl.11.st.1. ovoga zakona ministar propisuje pravilnikom. Čl.21.st.3. propisano je da sredstva turističke pristojbe iz čl.11.st.1. raspoređuju 85% općini ili gradu i 15% županiji, a koriste se za poboljšanje javne i turističke infrastrukture i za projekte i programe održivog razvoja. Čl.31.st.2. propisano je da će Pravilnik iz čl.15.st.8.ministar donijeti u roku od šest mjeseci od dana na stupanju na snagu ovoga Zakona. Grad Dubrovnik je dana 23.rujna 2019.g. donio Odluku o visini turističke pristojbe za brodove na kružnom putovanju u međunarodnom pomorskom prometu kada se brod nalazi na vezu u luci ili sidrištu luke (Službeni glasnik Grada Dubrovnika, broj:11/2019). Uvidom u prijedlog Pravilnika o visini, načinu plaćanja i raspodjeli turističke pristojbe za čarterska plovila, brodove za višednevna kružna putovanja i osobe koje borave na plovilu (nautičari) koji se nalazi u proceduri e -savjetovanja od 24.veljače 2020.g. , uočili smo da je isti donesen na temelju čl.15.st.8. predmetnog Zakona , a da su u istome izostavljene odredbe koje bi uređivale način plaćanja, raspodjelu turističke pristojbe i način nadzora nad plaćanjem turističke pristojbe za brodove na kružnom putovanju u međunarodnom pomorskom prometu i međunarodnom prometu na unutarnjim vodama, kada se brod nalazi na vezu u luci ili sidrištu luke (dalje: brodovi na kružnom putovanju). Kako se radi o o turističkoj pristojbi koju je uveo i Grad Dubrovnik, a koji je i sam bio inicijator uvođenja iste , predlažemo da se predmetni u Pravilnik unesu odredbe koje bi razradile način plaćanja, raspodjelu turističke pristojbe i nadzor plaćanja turističke pristojbe za brodove na kružnom putovanju. Smatramo ovo pitanje važnim, budući će uplaćena sredstva turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima znatno povećati prihode jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, koja se moraju koristiti za poboljšanje javne i turističke infrastrukture i za projekte i programe održivog razvoja. Sukladno čl.13. Pravilniku o uvjetima za obavljanje djelatnosti pomorskog agenta, te pravima i obvezama pomorskog agenta ( NN 82/07), pomorski agenti dužni su na zahtjev lučke kapetanije obznaniti ime, naziv tvrtke i adresu sjedišta brodara ili drugih nalogodavaca čiji brodovi tiču hrvatske luke , dakle raspolažu potrebnim podacima za naplatu predmetne turističke pristojbe. Stoga predlažemo da se pomorski agenti uključe u naplatu turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima, odnosno da se predmetnim Pravilnikom pomorski agenti obvežu proslijediti izvještaj o brodovima na kružnim putovanjima koji inače dostavljaju Lučkoj upravi, kao i dokaz uplate turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima koji tiču luke nadležnom upravnom odjelu (koji u svom proračunu nosi prihode turističke pristojbe) općine ili grada najkasnije do 15-og u mjesecu za prethodni mjesec. Također predlažemo da pomorski agenti dostavljaju popis potpisanih ugovora s brodarskim kompanijama za koje vrše usluge pomorske agenture i popis brodova sa naznačenim kapacitetom svakog broda, nadležnom upravnom odjelu (koji u svom proračunu nosi prihode turističke pristojbe) općine ili grada najkasnije do 15. siječnja za tekuću godinu, te sve promjene vezane uz dostavljeni popis u roku od 15 dana od nastale promjene. Nadalje, kako je čl.21.st.3 Zakona o turističkoj pristojbi ( NN 52/2019) propisano da se sredstva turističke pristojbe za brodove na kružnom putovanju rapoređuju 85% općini ili gradu i 15% županiji, predlažemo da se predmetnim Pravilnikom za sredstva turističke pristojbe za brodove na kružnom putovanju propiše uplata na jedan račun određen propisom ( Naputak o načinu uplaćivanja prihoda proračuna, obveznih doprinosa te prihoda za financiranje drugih javnih potreba) kod Financijske agencije, nakon čega bi se sredstva automatski raspoređivala 85% općini ili gradu i 15% županiji. Također predlažemo da kontrolu nad obračunom, naplatom i uplatom sredstava turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima obavlja nadležni Upravni odjel (koji u svom proračunu nosi prihode turističke pristojbe) općina ili gradova. Uzimajući u obzir sve navedeno, predlažemo u Pravilnik o visini, načinu plaćanja i raspodjeli turističke pristojbe za čarterska plovila, brodove za višednevna kružna putovanja i osobe koje borave na plovilu (nautičari) unijeti slijedeće odredbe: “Čl.1. Turistička pristojba za brodove na kružnim putovanjima uplaćuje se na račun Financijske agencije kod koje je otvoren račun utvrđen posebnim propisom, a koja se dalje raspoređuje u omjeru 85% općini ili gradu i 15% županiji. Turistička pristojba za brodove na kružnim putovanjima plaća se u visini određenoj Odlukom općinskog ili gradskog vijeća. Čl.2. Pomorski agenti dostavljaju popis potpisanih ugovora s brodarskim kompanijama za koje vrše usluge pomorske agenture i popis brodova sa naznačenim kapacitetom svakog broda, nadležnom upravnom odjelu (koji u svom proračunu nosi prihode turističke pristojbe) općine ili grada najkasnije do 15. siječnja za tekuću godinu. Pomorski agenti dužni su obavijestiti nadležni upravni odjel (koji u svom proračunu nosi prihode turističke pristojbe) o svim naknadnim promjenama vezanima za popis iz st.1.ovoga članka u roku od 15 dana od nastale promjene. Čl.3. Pomorski agenti proslijediti će izvještaj o brodovima na kružnim putovanjima koji dostavljaju Lučkoj upravi, kao i dokaz uplate turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima koji tiču luke, nadležnom upravnom odjelu (koji u svom proračunu nosi prihode turističke pristojbe) općine ili grada najkasnije do 15-og u mjesecu za prethodni mjesec. Čl.4. Nadležni upravni odjel (koji u svom proračunu nosi prihode turističke pristojbe) općine ili grada obavlja poslove u svezi nadzora nad obračunom, naplatom i uplatom turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima. Čl.5. Naplaćena sredstva turističke pristojbe za brodove na kružnim putovanjima , općine ili gradovi i županije mogu koristit isključivo u skladu sa čl.21.st.3. Zakona o turističkoj pristojbi ( “Narodne novine” broj: 52/2019).” Pročelnik: Marko Miljanić Primljeno na znanje Pristupilo se izradi novog Pravilnika.
2 Goran Pavlović II. VISINA TURISTIČKE PRISTOJBE, Članak 4. Zašto se radi razlika između vlasnika vikendice i vlasnika plovila? Vlasnik vikendice i njegova rodbina plaćaju umanjenu turističku pristojbu za 70% (Zakon o turističkoj pristojbi), pa je potpuno nelogično da vlasnik plovila plaća punu cijenu, tj. da nema popust na turističku pristojbu. On jednako boravi na svom plovilu kao što vlasnik vikendice boravi u svojoj kući ili stanu za odmor odnosno vikendici. Primljeno na znanje Pristupilo se izradi novog Pravilnika.
3 Turistička zajednica grada Visa IV. RASPODJELA TURISTIČKE PRISTOJBE, Članak 10. Članak 10. kao i Članak 11. kako sam to shvatio dalje iz Pravilnika se odnose samo na prijelaznu 2020. godinu, odnosno do uspostave sustava koji će omogućiti elektroničko praćenje kretanja plovila. To je i jedino logično jer Članak 9. stavak (1) govori o uplati sredstava razmjerno periodu boravavka u pojedinim lukama, što je i jedino ispravno. Znači jedini kriterij mora biti period boravka odnosno ostvareno noćenje u pojedinoj luci, onda kada se uspostavi sustav praćenje plovila. Nikakvi prihodi luke, popunjenost vezova i sl. ne može biti kriterij jer je to bio slučaj do sada što je bilo potpuno pogrešno i nepošteno prema nautičkim destinacijama koje nemaju velike prihode i luke. Turistička pristojba se uplaćuje po ostvarenom noćenju u pojedinoj luci odnosno destinaciji te ta sredstva treba doznačiti području na kojem su i ostvarena! Za grad Vis, odnosno TZG Visa Pravilnik koji je bio na snazi je u praksi značio da je u 2019. godini od ostvarenih cca. 1.500.000 bruto iznosa turističke pristojbe nautičara nama doznačeno 120.000 kuna odnosno 8 % bruto iznosa!!!!!! I takvu raspodjelu imamo već deset godina. Ivo Fiamengo direktor TZG Visa Primljeno na znanje Pristupilo se izradi novog Pravilnika.
4 Turistička zajednica Dubrovačko - neretvanske županije IV. RASPODJELA TURISTIČKE PRISTOJBE, Članak 11. Molim pažljivo pročitajte tekst članka 11. Prihvaćen Prihvaća se. S obzirom da nema st. 3 u čl. 11. Ujedno se skreće pozornost da se pristupilo izradi novog Pravilnika.
5 Turistička zajednica Dubrovačko - neretvanske županije IV. RASPODJELA TURISTIČKE PRISTOJBE, Članak  12. Molim pažljivo pročitajte tekst članka 12. Prihvaćen Prihvaća se. S obzirom da nema st. 2 u čl. 12. Ujedno se skreće pozornost da se pristupilo izradi novog Pravilnika.
6 Turistička zajednica grada Visa PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, Članak 13. U stavku (1) ovog članka na samom kraju teksta navedeni su članci 11.-12. umjesto 10.-11.. Ivo Fiamengo Direktor TZG Visa Prihvaćen Prihvaća se. S obzirom da se članci 11.-12- ne odnose na navedeno već članci 10.-11. Pravilnika. Ujedno se skreće pozornost da se pristupilo izradi novog Pravilnika