Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za prijedlog pravilnika o ribičkim dozvolama u slatkovodnom ribarstvu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Mile Beslić  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Prilog 1. Obrazac mjesečnog obračuna uplata naknade od prodanih dozvola Molim vas da ovu tablicu uredi netko tko zna raditi tablice u Wordu ( linije, centriranje,...). Zar ne bi bilo logično da piše i broj prodanih dozvola u jednoj koloni. Ili su vam samo novci bitni. Prihvaćen Tablica je dodatno dorađena, a ne razlikuje se bitno od tablice po kojoj su se i do sad uplaćivale naknade.
2 Hrvoje Juzbašič Završne odredbe, Članak 12. @Danijel Gladoić Naravno, kao i kod svakog drugog e-Savjetovanja. A to je nakon završetka roka za e-Savjetovanje koje završava 08.12.2020. Nema odgovora
3 Danijel Gladoić Završne odredbe, Članak 12. namjerava li itko odgovoriti na koje pitanje, odnosno komentar i u kojem roku? Primljeno na znanje -savjetovanje otvoreno je do 8. prosinca 2020. godine, uz obvezu objave izvješća do 22. prosinca 2020. godine. Odgovori na komentare bit će vidljivi nakon 8. prosinca, a najkasnije do 22. prosinca 2020. godine.
4 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Način uplate i raspodjele naknade za dozvole, obrazac i dinamika dostave izvješća o uplati naknade za dozvole, Članak 10. Članak 10.točka3. pitanje za predlagatelja Pravilnika..da li će i se obrazac mjesečnog obračuna moći ispuniti i predati u elektronskom obliku ili to vrijedi samo za dokazu o uplati? Prihvaćen Ovlaštenik ribolovnog prava obvezan je uplatiti sredstva od naknada za dozvole do zadnjeg dana mjeseca za dozvole prodane u prethodnom mjesecu i u istom roku dostaviti Ministarstvu ispunjen obrazac mjesečnog obračuna naknada od dozvola prodanih u prethodnom mjesecu iz Priloga 1. ovoga Pravilnika, uz priložen dokaz o uplati u elektroničkom obliku. To znači da se i obrazac i dokazi o uplati mogu dostaviti elektronskim putem. Dodatno, aplikacijom se mogu generirati periodična izvješća, bez potrebe manualnog unosa i računanja.
5 Mile Beslić Visina iznosa naknade za ribičke dozvole, Članak 9. Ovo ste super napravili ( za Ministarstvo). Ministarstvo odredilo niske cijene dozvola a ovlaštenik nabija ukupnu cijenu. To će biti komentar ribiča. Od dosadašnje dvije uplate sada će ribič imati tri uplate: dozvola, ovlaštenik (šta će to biti i kako će se zvati to nitko ne zna- članarina nije jer ribič nije član ovlaštenika ????) i članarina u udruzi. Zaista ne vidim razlog za izmjenu dosadašnjeg načina plaćanja i raspodjele financijskih sredstava. Prijedlog: vratiti na dosadašnji način uplata dozvola uz dodavanje cijene za trodnevnu i sedmodnevnu dozvolu. Od jednostvnog napraviste komplicirano, nedorečeno i zakonski upitno. Nije prihvaćen Novi sustav prodaje elektronskih ribičkih dozvola u potpunosti je u skladu s pravnim okvirom te predstavlja napredak u odnosu na dosadašnju praksu.
6 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Visina iznosa naknade za ribičke dozvole Predlagatelj je izbacio kategoriju dozvola za žene i juniore što smatramo pogrešnim, jer stimuliranje ciljane kategorije pada na trošak ovlaštenika predlažemo kao i dosada kategoriju žene i juniori te cijenu od 50,00 kn za istu. Nije prihvaćen Pravilnikom su propisane vrste odnosno tipovi dozvola (godišnje, godišnje za HRVI, dnevna, trodnevna i sedmodnevna), kao i pripadajući iznosi cijena dozvola. Člankom 44. stavkom 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu ovlašteniku ribolovnog prava omogućeno je da samostalno internom odlukom formira iznos visine sredstava za financiranje obveza u svrhu racionalnog i održivog upravljanja ribljim fondom, organizacije sportskog ribolova, poribljavanja, ribočuvarske službe i ostalog, a sve temeljem realnih potreba i financijskog plana, kao što određuje i način prikupljanja tih sredstava. Dakle, ukoliko želi, ovlaštenik može formirati i visinu iznosa navedenih troškova za određene kategorije ribiča (žene, juniori, seniori, umirovljenici i slično).
7 Mile Beslić  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Visina iznosa naknade za ribičke dozvole Iz prijedloga je vidljivo da nema stavke za žene i ribiče od 15 do 18 godina. Da li to znači da svi ulaze u stavku 100 Kn godišnja dozvola? Ovime se razlika opet prebacuje na nositelja gospodarenja. Predlažem da se korigira. Nije prihvaćen Pravilnikom su propisane vrste odnosno tipovi dozvola (godišnje, godišnje za HRVI, dnevna, trodnevna i sedmodnevna), kao i pripadajući iznosi cijena dozvola. Člankom 44. stavkom 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu ovlašteniku ribolovnog prava omogućeno je da samostalno internom odlukom formira iznos visine sredstava za financiranje obveza u svrhu racionalnog i održivog upravljanja ribljim fondom, organizacije sportskog ribolova, poribljavanja, ribočuvarske službe i ostalog, a sve temeljem realnih potreba i financijskog plana, kao što određuje i način prikupljanja tih sredstava. Dakle, ukoliko želi, ovlaštenik može formirati i visinu iznosa navedenih troškova za određene kategorije ribiča (žene, juniori, seniori, umirovljenici i slično).
8 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole, Članak 8. Članak 8.točka 1. da li će aplikacija generirati broj članske iskaznice Saveza ili će iste biti zaduživane kao i dosada u fizičkom obliku...je bilo bi stvarno smiješno da uz svu ovu digitalizaciju procesa opet fizički zadužujemo iskaznice u papirnatom obliku? I pitanje oko članske iskaznice ovlaštenika( u slučaju višeg oblika udruživanja)npr...zajednicu čine tri društva..svako društvo naravno ima svoje članske iskaznice i svoje serijske brojeve da li će biti dovoljno upisati broj članske(društva)ili će ovlaštenik morati izraditi svoje članske iskaznice sa svojim serijskim brojem? Primljeno na znanje Ovo je aplikacija za prodaju ribičkih dozvola u elektronskom obliku. Javne ovlasti HŠRS-a propisane su člankom 19. Zakona o slatkovodnom ribarstvu, a izdavanje članskih iskaznica nije obuhvaćeno tim javnim ovlastima, odnosno navedena aktivnost regulirana je drugim propisima. U obrazac ribičke dozvole upisuje se serijski broj članske iskaznice Saveza (HŠRS), koja je ujedno i članska iskaznica ovlaštenika ribolovnog prava.
9 Javna ustanova Park prirode Vransko jezero Izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole, Članak 8. Da li će ovlaštenici dostaviti Ministarstvu iznos članarina/naknada kako bi se u aplikaciji mogla formirati konačna cijena dozvola za pojedinog ovlaštenika ili će ovlaštenici sami u aplikaciju unijeti iznose članarine/naknade za pojedine vrste dozvola? Da li će ribič moći iz aplikacije preuzeti račun za kupljenu dozvolu? Primljeno na znanje U skladu s odredbom članka 5. stavka 4. ovoga Pravilnika, ovlaštenik ribolovnog prava obvezan je najkasnije do 1. prosinca tekuće godine internim aktom odrediti visinu iznosa sredstava za financiranje obveza za sljedeću kalendarsku godinu koje su ribiči obvezni platiti prije kupnje godišnje, dnevne, trodnevne i sedmodnevne dozvole, te je s istim obvezan upoznati ribiče putem svoje mrežne stranice. Iznimno od stavka 4. ovoga članka, za kalendarsku godinu 2021. ovlaštenik ribolovnog prava internim aktom određuje visinu iznosa sredstava za financiranje obveza koje su ribiči obvezni platiti prije kupnje godišnje, dnevne, trodnevne i sedmodnevne dozvole do 18. prosinca 2020. godine, te je s istim obvezan upoznati ribiče putem svoje mrežne stranice. U sljedećoj je fazi planirano omogućiti unošenje cijene ukupnih obveza u sustav. Što se tiče računa za dozvolu, on nije potreban, zato što je iznos dozvole istaknut je u obrascu dozvole. Međutim, ovlaštenik će ribiču trebati izdati potvrdu o plaćenim troškovima za provođenje ribolovnog prava ili članarini, kao, uostalom, i do sada.
10 SRKCESTICA Izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole, Članak 8. Nejasno: koja 2 serijska broja članskih iskaznica upisivati u dozvolu, kada se od HŠRS dobije samo jedna članska iskaznica, koja je druga? Obrazloženje: Vjerojatno predlagač misli da se u obje rubrike piše isti broj 1 članske iskaznice, jer se istom dokazuje pripadnost HŠRS i SRS županije ili zajednice, jer Sportsko ribolovni savezi ili zajednice ne izdaju zasebne članske iskaznice zbog dualizma Primljeno na znanje U slučaju prodaje godišnjih ribičkih dozvola, ovlaštenik ribolovnog prava će upisivati serijski broj uvjerenja o položenom ribičkom ispitu, serijski broj članske iskaznice HŠRS-a koji je ujedno i serijski broj članske iskaznice ovlaštenika ribolovnog prava.
11 Drago Dorić Izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole, Članak 8. U stavku 3. piše: te datum i sat početka i završetka važenja dnevne, trodnevne ili sedmodnevne dozvole koju je odabrao ribić.. to je u redu , izmjenite članak 3. koji kaže da dnevna , trodnevna ili sedmodnevna dozvola važi od 00:00 do 24:00 sati.. izmjenite i napišite da važi od datuma i sata kupnje do završetka datuma za koji važi dozvola kao što piše u članku 8. stavak 3. Nije prihvaćen Dnevna dozvola vrijedi do 24:00 sata a ukoliko ribič želi nastaviti obavljati noćni ribolov, mora imati prethodno kupljenu dnevnu dozvolu koja će vrijediti od 00:00 do 24:00 sata sljedećeg dana. U prvoj fazi provedbe aplikacije za prodaju elektronskih dozvola, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene. Dnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, a moći će ih prodavati i ribočuvar na ribolovnoj vodi ukoliko ga ovlaštenik za to ovlasti. Nakon nadogradnje aplikacije ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi. Također, postoji i mogućnost kupnje dvije uzastopne dnevne dozvole, ili pak trodnevne ili sedmodnevne dozvole, koje vrijede neprekinuto od 00,00 sati prvog dana do 24,00 sati zadnjeg dana. Ovaj model važenja dnevne dozvole od 00:00 do 24:00 omogućava precizniju statistiku gdje se dnevni ulov veže za jedan kalendarski dan te osim toga omogućava učinkovitiji nadzor od strane ribočuvara, ribarske inspekcije i ovlaštenih službenika MUP-a kao i drugih ovlaštenih osoba.
12 Hrvoje Juzbašič  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole @ Danijel Gladoić Slažem se u potpunosti s Vama da bi i za izdavanje jednodnevnih, trodnevnih i tjednih dozvola trebalo imati položen ribički ispit i uvjerenje. Ali Vi ste napisali ovo: "Naime, potrebno je u pravilnik uvrstiti i obvezu posjedovanja ribičkog ispita, bez iznimki." A niste napisali da pri tome mislite na višendevne a ne godišnje dozvole, Molim Vas da pišete precizno i jasno jer ovako ste me zbunili i ja sam Vas krivo razumio, Zato sam Vam i napisao onakav odgovor a samim time i bespotrebno izgubio vrijeme odgovarajući Vam na Vaš komentar. Nema odgovora
13 Danijel Gladoić  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole @Juzbašič, čemu uopće uvjerenje, ako nije potrebno? za godišnju je obveza, a za dnevnu ili višednevnu ne bi trebalo znati niti polagati ništa? znači, možemo uvesti i vozačke dozvole na nekoliko dana bez polaganja, recimo za potrebe odlaska na more..? Nema odgovora
14 Hrvoje Juzbašič  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole @ Danijel Gladoić Zbog čega je potrebno u Pravilnik uvrstiti i obvezu posjedovanja ribičkog ispita? Na osnovu posjedovanja potvrde o položenom ribičkom ispitu izvadili ste i Uvjerenje o položenom ispitu. Unazad dva mjeseca vršile su se zamjene tih Uvjerenja i na novoj kartici koju ste dobili (ako ste uopće izvršili zamjenu?) nalaze se svi podaci pa i mjesto i datum polaganja ispita. Nema odgovora
15 Danijel Gladoić  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole „(*) Ova ribička dozvola je pravovaljana bez pečata i potpisa obzirom da su podaci preuzeti iz registra elektroničkim putem nakon izvršene uplate što ovlaštene osobe za kontrolu i nadzor mogu provjeriti putem interneta/This fishing license is valid without the stamp and the signature since the data is provided directly from the register by electronic means after the payment has been made, which can be checked by officials authorized for the control and surveillance via Internet.“ JAKO DOBRO JE da je spomenuto i novo elektronsko uvjerenje, naime, potrebno je u pravilnik uvrstiti i obvezu posjedovanja ribičkog ispita, bez iznimki. Nije prihvaćen U pravilniku je navedena obveza posjedovanja uvjerenja o položenom ribičkom ispitu za kupnju godišnje dozvole. Uz godišnju dozvolu veže se članstvo kod ovlaštenika ribolovnog prava i u Savezu, međutim ribiči turisti koji dolaze u RH na jedan ili više dana kao niti domaći turisti - ribiči koji žele povremeno obavljati sportski ribolov izvan svojeg domicilnog područja nisu u stanju ispuniti obaveze kod ovlaštenika ribolovnog prava. Stoga je ribičima potrebno ponuditi više tipova dozvola. Dnevne i višednevne (turističke) dozvole pogoduju razvoju ribolovnog turizma, koji u određenim lokalnim zajednicama postaje važan faktor razvoja. Dnevne i višednevne dozvole kupuju uglavnom turisti i to sve više iz drugih država. Nije moguće organizirati kupnju dozvola elektronskim putem uz predočenje položenog ribičkog ispita u drugoj državi, kao niti organizirati polaganje ribičkog ispita za strance – korisnike dnevnih ili višednevnih dozvola. Međutim, sve navedeno ne oslobađa kupce dnevne ili višednevne dozvole, domaće ili strane, od obveze poštivanja Zakona i podzakonskih propisa, kao i planova upravljanja ovlaštenika ribolovnog prava u smislu režima ribolova, lovostaja, minimalne ulovne mjere i maksimalne količine dnevnog ulova koji smije zadržati. Ribič koji lovi ribu na osnovu dnevne dozvole itekako mora biti upoznat s odredbama plana upravljanja za pojedinu ribolovnu zonu, kao i Zakona i podzakonskih propisa koji se odnose na osnovna pravila (lovostaj, najmanja mjera, itd.) jer u slučaju počinjenja prekršaja te procesuiranja od strane ribočuvara, ovlaštenika ribolovnog prava, ribarske inspekcije i drugih ovlaštenih osoba nema razlike u odnosu na druge ribiče. Završno, u skladu s odredbom članka 25. stavka 5. Zakona o slatkovodnom ribarstvu, ovlaštenik ribolovnog prava obvezan je ribičima pružiti sve potrebne informacije o sportskom ribolovu na ribolovnoj zoni za koju je dobio ribolovno pravo u pisanom obliku, kao i omogućiti uvid u važeći plan upravljanja.
16 Javna ustanova Park prirode Vransko jezero Kupnja dnevne, trodnevne ili sedmodnevne dozvole, Članak 7. Zašto nema mogućnosti da ribič sam kupi 1/3/7 -dnevnu dozvolu, već to mora ići preko ovlaštenika? Primljeno na znanje Člankom 21. stavkom 1. Zakona o slatkovodnom ribarstvu određeno je da dnevne, višednevne i godišnje ribičke dozvole izdaje Ministarstvo u elektroničkom obliku, a prodaje ih ovlaštenik ribolovnog prava. U sljedećoj fazi implementacije odnosno nakon nadogradnje aplikacije, dozvola će se moći kupiti online, te će se moći platiti i sve druge obveze ovlašteniku ribolovnog prava sukladno članku 44. stavku 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu.
17 Mile Beslić Kupnja dnevne, trodnevne ili sedmodnevne dozvole, Članak 7. Zaista bi bilo lijepo da predlagatelj opiše kako će se to postupati kod kupovine dnevnih dozvola. Gdje, kome i kako će se plaćati dozvola, a posebno dio za ovlaštenika. Predlažem da se objasni - simulira kupnja dnevne dozvole. Ovlaštenik nema profesionalce 24 sata na raspolaganju i to na cijelom području gospodarenja. Članak treba detaljno razraditi. Primljeno na znanje Dnevne dozvole će se kupovati kao i do sada kod ovlaštenika ribolovnog prava, odnosno od strane osoba koje ovlaštenik ribolovnog prava ovlasti za prodaju dozvola i koje će imati pristup/ulaz u aplikaciju za prodaju dozvola, u vrijeme i na mjestu koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava. Dozvolu će moći prodati i ribočuvar na ribolovnoj vodi ukoliko ga za to ovlasti ovlaštenik. Kupac dnevne dozvole platit će ovlašteniku iznos pravilnikom propisane naknade (20,00) kuna, te iznos visine troškova potrebnih za provođenje ribolovnog prava koje je ovlaštenik prethodno formirao temeljem odredbe članka 44. stavka 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu. Ovlaštenik ribolovnog prava će ribiču dozvolu poslati na njegov e-mail, ili će mu je isprintati. U prvoj fazi implementacije sustava elektronske prodaje dozvola ovlaštenik će, kao i do sada osigurati prodajno mjesto sa bazičnom tehničkom opremom (dovoljno je stolno računalo, laptop, tablet ili pametni mobilni telefon) te omogućiti ispis dozvole kupcu. Međutim, jedino što ribič mora obavezno imati uza sebe je osobna iskaznica, a ribočuvari i sve ostale ovlaštene osobe će na temelju OIB-a moći u sustavu provjeriti status dozvole. U sljedećoj fazi implementacije odnosno nakon nadogradnje aplikacije, dozvola će se moći kupiti online, te će se moći platiti i sve druge obveze ovlašteniku ribolovnog prava sukladno članku 44. stavku 3. Zakona.
18 Željko Jareb Kupnja dnevne, trodnevne ili sedmodnevne dozvole, Članak 7. "Ovlaštenik ribolovnog prava u autoriziranu aplikaciju (u daljnjem tekstu: aplikacija) upisuje vrstu dozvole, razdoblje važenja dozvole odnosno kalendarsku godinu te popunjava podatke u obvezna polja..." Znači li to da ribolovci neće moći samostalno preko aplikacije kupovati dnevne, trodnevne i tjedne dozvole? U tom slučaju ovlaštenik će biti dužan osigurati prodajno mjesto sa svom potrebnom tehničkom opremom,te omogućiti i ispis dozvole ako kupac zahtjeva. Primljeno na znanje U prvoj fazi implementacije sustava elektronske prodaje dozvola ovlaštenik bi trebao osigurati prodajno mjesto s potrebnom tehničkom opremom (stolno računalo, laptop, tablet, ili pametni mobilni telefon) te omogućiti ispis dozvole kupcu, pri čemu sam ispis dozvole nije nužan. Dozvolu će moći prodati i ribočuvar na ribolovnoj vodi ukoliko ga za to ovlasti ovlaštenik. U konačnici, jedino što ribič mora obavezno imati uza sebe je osobna iskaznica, a ribočuvari i sve ostale ovlaštene osobe će na temelju OIB-a moći u sustavu provjeriti status dozvole. U sljedećoj fazi implementacije odnosno nakon nadogradnje aplikacije, dozvola će se moći kupiti online, te će se online moći platiti i sve druge obveze ovlašteniku ribolovnog prava sukladno članku 44. stavku 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu.
19 Javna ustanova Park prirode Vransko jezero Kupnja godišnje ribičke dozvole, Članak 6. Čl. 6. st. 4. propisuje da je prilikom kupnje dozvole u aplikaciju nužno upisati serijski broj članske iskaznice ovlaštenika. U slučaju kad je ovlaštenik ribolovnog prava javna ustanova, ribiči se ne mogu učlaniti te nemaju ni člansku iskaznicu. Što u tom slučaju, s obzirom na stavak 5. istog članka? Primljeno na znanje Člankom 4. stavak 1. podstavka 2. određeno je da ribičke dozvole može prodavati i ovlaštenik ribolovnog prava u slučaju kad je on fizička osoba (građanin), fizička osoba (obrtnik), trgovačko društvo, zadruga ili neki drugi poslovni subjekt koji sukladno posebnim propisima ne može biti učlanjen u Savez. Aplikacija za prodaju elektronskih dozvola prilagođena je i za takve ovlaštenike ribolovnog prava, te se u rubrike „serijski broj članske iskaznice ovlaštenika ribolovnog prava“ i „serijski broj članske iskaznice Saveza“ neće morati upisivati broj članske iskaznice.
20 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Kupnja godišnje ribičke dozvole, Članak 6. Prijedlog predlagatelju...pošto je distribucija ribolovnih dozvola oduvijek bila slaba točka..društva su imala jednu ili više osoba redom članova zaduženih za distribuciju ovisno o vremenu i mjestu prodaje...sada nailazimo na još veći problem opreme potrebne za prodaju po ovom Pravilniku..i osoba sa znanjem rada na računalu.. kada se prije par godina najavljivala on line kupovina dozvola smatrali smo da će to preuzeti ministarstvo...predlažemo ..dozvole prodaje ministarstvo...ribič otvara aplikaciju na stranicama ministarstva te jednostavnim izbornikom...bira npr. županiju ,ovlaštenika,udrugu članicu ovlaštenika(ako je više društava udruženo),izabere kategoriju rib.dozvole te kupi dozvolu..elektronskim plaćanjem ili aplikacija generira opću uplatnicu koju ribič može uplatiti bilo gdje..dozvolu dobija nakon što prođe uplata...ministarstvo zatim vrši preraspodjelu sredstava HŠRS-u i Ovlašteniku te ujedino ima sav uvid o prodanim ribolovnim dozvolama..smatramo da ovaj Pravilnik samo komplicira stvari i dodatno opterećuje ovlaštenike umjesto da prodaja pojednostavi...a i kratak rok za prilagodbu i mjere za suzbijanja Covid 19 ne idu u prilog ovlaštenicima. Primljeno na znanje U prvoj fazi provedbe sustava elektroničke prodaje dozvola, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene. Dnevne, trodnevne i sedmodnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, odnosno kod osoba koje on za to ovlasti, to može biti i ribočuvar na ribolovnoj vodi. Nakon nadogradnje aplikacije ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi. Tehničko rješenje aplikacije za prodaju dozvole upravo tako je i zamišljeno.
21 Mile Beslić Kupnja godišnje ribičke dozvole, Članak 6. Prodaja dozvola putem aplikacije koja nije izrađena i nitko je nije vidio je upitna iz mnogo razloga. 1. Tko će osigurati udrugama tehničke uvjete : računalo, printer, internet vezu? Predlažem da to osigura Ministarstvo jer godinama ništa ne ulaže u slatkovodni ribolov (barem mi nije poznato). Za osiguranje tehničkih uvjeta potrebna su finacijaka sredstva i vrijeme nabavke potrebne opreme, obuke i dr. Za primjenu ovog Pravilnika nisu iskazana financijska sredstva koja su za to potrebna. Predlažem da Ministarstvo osigura potrebnu opremu, aplikaciju i izvrši obuku operatera. Za izradu ovoga pravilnika je Ministarstvu trebalo 516 dana od donošenja Zakona . Pravilnik ima 1.948 riječi, znači 3,7 riječi na dan. Ovlaštenici, Savezi i udruge bi sad trebali na brzinu sve odraditi zbog kašnjenja cjelokupnog procesa koji očito u cjelosti još uvijek nije osmišljen. Predlažem da se cijeli Pravilnik povuče iz javne rasprave, osmisli cjeloviti održiv sustav prodaje ribičkih dozvola, pripremi tehnički i organizacijski za 2022. godinu. Odmah dati tiskati dozvole kao i prethodnih godina i omogućiti "normalno" funkcioniranje sustava ( ako se to uopće može uz COVID 19. Primljeno na znanje Aplikacija za prodaju elektronskih ribičkih dozvola je u finalnoj, testnoj fazi. Što se tiče opreme, potrebna je tek bazična oprema (PC, laptop ili tablet), internet veza i e-mail. Korištenje aplikacija je vrlo jednostavna, a osigurat će se potrebne edukacije i edukativni materijali. Aplikacija za prodaju elektronskih dozvola radit će i sa običnog tableta kao i mobilnog pametnog telefona, uz internetsku vezu. Nije moguće povući Pravilnik iz procedure donošenja, zato što je potrebno ispoštovati odredbu članak 89. Zakona o slatkovodnom ribarstvu.
22 Drago Dorić Kupnja godišnje ribičke dozvole, Članak 6. Stavak (4) Ovlaštenik ribolovnog prava u autoriziranu aplikaciju ...e sad tu dolazimo do problema , dali je to aplikacija za Android ili Windows, bilo bi bolje da je za OBOJE ..ako ovlaštenik ribolovnog prava (zajednica) dobije aplikaciju, dali će i ostali u zajednici dobiti istu ili drugi broj za aplikaciju sa kojom će prodavati dozvole..zatim upisuje se i e-mail adresa nemaju svi e-mail adresu, ja poznam puno ribiča koji nemaju ni fiksni telefon ili mobitel ili e-mail adresu...tu dolazimo i do toćke (6) ali ju je moguće dostaviti na adresu el.pošte ili ispisati u papirnatom obliku. te točke (5) Kupnja godišnje dozvole putem aplikacije neće biti moguća ukoliko nisu ispunjeni obavezni podaci u aplikaciji..KOJI obavezni podaci e-mail to sigurno ne smije biti zatim aplikacija mora biti u windowsima da se dozvola za ribiče ispiše u papirnatom obliku sa kompjutora.. Primljeno na znanje Aplikacija za prodaju elektronskih dozvola kao i aplikacija za upis zadržanog ulova će funkcionirati na svim sustavima, sa svih računala kao i s običnog tableta ili pametnog mobilnog telefona. Jedini uvjet je internetska veza. U slučaju kad je ovlaštenik ribolovnog prava viši oblik udruživanja (sportsko ribolovni savez, Zajednica i sl.) sve njegove članice će moći koristiti aplikaciju za prodaju dozvola. Ribičku dozvolu će ovlaštenik ribolovnog prava moći i isprintati ribiču, ili poslati na bilo koji e-mail. U konačnici, jedino što ribič mora obavezno imati uza sebe je osobna iskaznica, a ribočuvari i sve ostale ovlaštene osobe će na temelju OIB-a moći u sustavu provjeriti status dozvole. Nakon prvog upisa svi podaci ostaju pohranjeni za svaku sljedeću kupnju dozvole, te ih nije potrebno više unositi, osim u slučaju promjene.
23 Hrvoje Juzbašič Kupnja godišnje ribičke dozvole, Članak 6. @Saša Debeljak Mislim da je ispravno napisano "sve njegove". Ovlaštenik ima financijske troškove, a Vi kupnjom ribolovne dozvole sudjelujete u tim troškovima. Prihvaćen Ovlaštenik ribolovnog prava ima svoje financijske obveze provođenja ribolovnog prava sukladno Zakonu i planu upravljanja, kao i troškove održavanja hladnog pogona udruge, režija, organizacije natjecanja, itd. To su de facto, njegove obveze, koje financiraju ribiči plaćanjem kumulativnog iznosa obveza, a kao preduvjet za kupnju ribičke dozvole. Sukladno navedenom, to nisu obveze ribiča, nego ovlaštenika ribolovnog prava, ali se financiraju iz, između ostaloga, i njihovih članarina.
24 Saša Debeljak Kupnja godišnje ribičke dozvole, Članak 6. (1) Hrvatski ili strani državljanin kod odabranog ovlaštenika ribolovnog prava podmiruje sve obveze prema članstvu u Savezu i članstvu kod odabranog ovlaštenika ribolovnog prava, te sve njegove financijske obveze za provođenje ribolovnog prava, koje ovlaštenik samostalno određuje internim aktom u skladu s člankom 44. stavkom 3. Zakona. mislim da bi umjesto 'njegove' trealo stajati 'svoje', jer ovako kako je sada znači da kupac dozvole podmiruje obveze ovlaštenika ribolovnog prava. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Ovlaštenik ribolovnog prava ima svoje financijske obveze provođenja ribolovnog prava sukladno Zakonu i planu upravljanja, kao i troškove održavanja hladnog pogona udruge, režija, organizacije natjecanja, itd. To su njegove obveze, koje financiraju ribiči plaćanjem kumulativnog iznosa obveza, a kao preduvjet za kupnju ribičke dozvole. Sukladno navedenom, to nisu obveze ribiča, nego ovlaštenika ribolovnog prava, ali se financiraju iz, između ostaloga, i njihovih članarina.
25 Zajednica športsko ribolovnih klubova Koprivnica Određivanje visine iznosa sredstava za financiranje  obveza ovlaštenika ribolovnog prava, Članak 5. Stavak 3 je nejasan iz razloga što u slučaju određivanja visine naknada za te vrste dozvola postoji mogućnost oporezivanja istih jer nisu članarine koje su neoporezive kao u slučaju godišnjih dozvola. Što se tiče stavka 5 ne znamo na koji bi način to uopće mogli napraviti iz razloga što Planove rada i financijske planove donosi Skupština kao najviše tijelo udruge a zbog situacije s covid su sva javna okupljanja zabranjena. Primljeno na znanje Udruge su i do sada troškove pokrivale članarinama prikupljenima od članova. Upoznati smo sa sustavom odlučivanja u udrugama koje su ovlaštenici ribolovnog prava. Svjesni smo svih otegotnih okolnosti s kojima smo suočeni uslijed epidemiološke situacije, no smatramo da je moguće iznaći rješenja kojima bi se premostile trenutne poteškoće.
26 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Određivanje visine iznosa sredstava za financiranje  obveza ovlaštenika ribolovnog prava, Članak 5. Poštovani...prijedlog predlagatelju vezano za članak.5 točka5...smatramo da je vremenski rok prekratak.! uz svu tehničku pripremu sve odluke mora potvrditi Skupština društva što bi značilo ako se ovaj pravilnik prihvati,ovlaštenici bi imali manje od desetak dana za prilagodbu. Primljeno na znanje Upoznati smo sa sustavom odlučivanja u udrugama i savezima koji su ovlaštenici ribolovnog prava, međutim, pripreme za novi sustav prodaje dozvola traju više mjeseci i u komunikaciji s predstavnicima izravno zainteresiranih dionika. Svjesni smo svih otegotnih okolnosti s kojima smo suočeni uslijed epidemiološke situacije, no smatramo da je moguće iznaći rješenja kojima bi se premostile trenutne poteškoće. Što se tiče razine opremljenosti ovlaštenika, smatramo da ovaj element neće predstavljati prepreku jer novi sustav zahtijeva tek bazičnu opremu i uvjete poput stolnog ili prijenosnog računala, tableta ili pak pametnog telefona, internet veze i adrese elektroničke pošte, što je već uhodana praksa. Korištenje aplikacije je vrlo jednostavno, a osigurat će se i potrebne edukacije i edukativni materijali koji će olakšati savladavanje rada u novom sustavu
27 SRKCESTICA Određivanje visine iznosa sredstava za financiranje  obveza ovlaštenika ribolovnog prava, Članak 5. Članak 5 stavak 5. Zašto ne bi i dalje vrijedila Rješenja, osoba sa statusom HRVI kojima je status trajan Obrazloženje: u mom klubu SRK "Općine Cestica 1995"( imam pohranjena rješenja 18 HRVI sa trajnim statusom) i ne maltretiram ih donošenjem novih potvrda i rješenja a samim time sam oslobodio posla i osobe ureda državne uprave za branitelje, jer se status ne mijenja ako je trajan. Uštedjela država i ljudi i osobe kojih se to tiče jer ih se ne maltretira Prihvaćen Prihvaća se. Rješenja o statusu HRVI i drugih kategorija stradalnika iz Domovinskog rata podložna su revizijama, bez obzira jesu li trajna ili privremena. Ovlaštenik ne mora čuvati rješenja.
28 Mile Beslić Određivanje visine iznosa sredstava za financiranje  obveza ovlaštenika ribolovnog prava, Članak 5. Predlagatelj uopće ne poznaje sustav odlučivanja u udrugama i ribolovnim savezima koji su nositelji gospodarenja. Kada i ako ovaj Pravilnik bude usvojen nositelj gospodarenja (županijski savez) može sazvati Upravni/Izvršni odbor koji daje prijedlog o visini sredstava, načinu uplate i dr., te donosi Odluku o sazivanju Skupštine koja donosi Odluku o istome. Ova procedura traje minimalno 20tak dana. S obzirom na mjere propisane o broju osoba na jednom mjestu Skupštine nije moguće održati. Predlaže se odgoda primjene ovoga Pravilnika dok se ne steknu normalni uvjeti za funkcioniranje sustava. U protivnome će neki ovlaštenici i ribiči biti zakinuti za mogućnost kupnje ribičkih dozvola. Primljeno na znanje Upoznati smo sa sustavom odlučivanja u udrugama i savezima koji su ovlaštenici ribolovnog prava, međutim, pripreme za novi sustav prodaje dozvola traju više mjeseci i u komunikaciji s izravno zainteresiranim dionicima. Svjesni smo svih otegotnih okolnosti s kojima smo suočeni uslijed epidemiološke situacije, no smatramo da je moguće iznaći rješenja kojima bi se premostile trenutne poteškoće.
29 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. Članak 4.točka 2. ukoliko nas ovlaštenik pismeno ovlasti da li dobijamo i autoriziranu aplikaciju zasebno ili će se koristiti aplikacija ovlaštenika...jer bi nas to dovelo u to da moramo imati uvid da li je član uplatio članarinu drugom društvu (u zajednici) jer ga nebi mogli odbiti. Primljeno na znanje Ulaz u aplikaciju imat će sve udruge koje su u sastavu ovlaštenika ribolovnog prava.
30 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. Članak 4. točka5. predlažemo digitalizaciju riješenja o statusu HRVI koje bi ovlaštenik jednostavnije pohranio i uvelo bi se reda u riješenjima koje ribiči predočuju ovlaštenicima i nerijetko ne žele predočiti isti, te ribolovne dozvole kupuju pri ovlaštenicima koji imaju manje stroga pravila oko kupovine takve dozvole. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Rješenja o statusu HRVI i drugih kategorija stradalnika iz Domovinskog rata podložna su revizijama, bez obzira jesu li trajna ili privremena. Kupac je obvezan predočiti potvrdu o svojem statusu ovlašteniku ribolovnog prava, i to vrijedi za sve ovlaštenike.
31 Javna ustanova Park prirode Vransko jezero Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. Čl. 4. st. 5. navodi da je osoba dužna predočiti potvrdu o statusu HRVI, dok čl. 6 st. 3. također navodi da se potvrda treba predočiti, ali uz obvezu ovlašteniku da istu čuva 2 godine od isteka godine za koju je kupljena dozvola. Znači, potrebno je predati kopiju potvrde, a ne je predočiti? Zašto nije dovoljno dati na uvid iskaznicu HRVI, a u aplikaciju dodati rubriku s brojem iskaznice, bez da se ovlašteniku nameće obveza čuvanja papirnate potvrde? Prihvaćen Iskaznica HRVI je iskaznica udruge HVIDRA, međutim to nije službena iskaznica HRVI izdana od strane nadležnog Ministarstva branitelja. Nisu svi hrvatski ratni vojni invalidi obvezni biti članom udruge HVIDRA. Službeni dokument o statusu HRVI ili obitelji nestalih ili poginulih branitelja iz Domovinskog rata je rješenje odnosno potvrda nadležnog Ministarstva. Ovlaštenik ne treba čuvati potvrde.
32 SRKCESTICA Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. Predlažem da dosadašnja Rješenja o statusu HRVI koji imaju trajni karakter ostanu važeća, jer imam pohranjeno 18 takovih rješenja i te osobe stalno kupuju dozvolu kod mene a da se ta odredba primjeni kod novih HRVI Prihvaćen Rješenja o statusu HRVI i drugih kategorija stradalnika iz Domovinskog rata podložna su revizijama, bez obzira jesu li trajna ili privremena. Ovlaštenik ne treba čuvati potvrde.
33 SRKCESTICA Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. U članku 6. stavak 6. predlažem da se za 1 dnevnu ne treba imati uvjerenje o položenom ribičkom ispitu, a za 3 dnevnu i 7 dnevnu dozvolu ribički ispit bio bi potreban. Obrazloženje: To je prijeko potrebno jer je ribič dugo na vodi i može u tom vremenskom periodu napraviti veliku šttu ukoliko ne zna zaštitne mjere, lovostaj i dr. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. U tom slučaju pravilnik ne bi bio u skladu s odredbom članka 21. stavka 4. Zakona o slatkovodnom ribarstvu, kojim je određeno da pravo na kupnju dnevne i višednevne ribičke dozvole imaju hrvatski i strani državljani bez obzira na članstvo u Savezu i položen ribički ispit. Svi ribiči u Republici Hrvatskoj, bez obzira na tip ribičke dozvole moraju znati i poštivati zaštitne mjere (lovostaj, najmanje mjere, itd.) sukladno odredbama članka 51. Zakona o slatkovodnom ribarstvu, kao i specifične odredbe planova upravljanja ovlaštenika ribolovnog prava na čijoj ribolovnoj zoni želi obavljati ribolov. Nadalje, odredbom članka 25. stavka 5. Zakona o slatkovodnom ribarstvu ovlaštenik ribolovnog prava obvezan je ribičima pružiti sve potrebne informacije o sportskom ribolovu na ribolovnoj zoni za koju je dobio ribolovno pravo u pisanom obliku, kao i omogućiti uvid u važeći plan upravljanja.
34 Kristijan Stažić Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. Poštovani, smatram da je napokon došlo vrijeme za uvođenje godišnjih dozvola za sve tekućice u RH. Smatram diskriminirajućim da HRVI, uz svo dužno poštovanje, imaju pravo ribolova na svim tekućicama dok mi ostali "obični" ribolovci nemamo to pravo te ga ne možemo niti ostvariti. Primljeno na znanje U potpunosti razumijemo inicijativu za uvođenje jedinstvene dozvole za sve ribiče i za sve ribolovne vode u Republici Hrvatskoj, no u sadašnjim prilikama to nije moguće osigurati. Svjesni smo činjenice da bi ribičima ovakav pristup olakšao mobilnost i obavljanje ribolova na širem području, te ćemo svakako razmotriti mogućnost da se određene ribolovne zone „okrupne“ u budućem radu na ovoj problematici.
35 Danijel Gladoić Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. @Juzbašič, Poštovani, riječ je samo o tome da se ribolov ne može odvijati bez dozvole za ribolov. Dozvolu može izdati onaj tko je dobio pravo ribolova temeljm GO, bila tu sad riječ o udruzi, dakle pravnoj ili o privatnoj osobi. To je temeljni akt i regula u slatkovodnom sportskom ribolovu. Dakle, ribolovac je taj koji bira kako će svoje pravo ostvariti, isključivo i jedino kupnjom dozvole kod ovlaštenika. To što vas ili bilo kojeg pojedinca smeta članstvo u udruzi, nema nikakve veze s ribolovom. Ribolov nije ljudsko pravo, već zakonima regulirana aktivnost. Da bi se netko bavio sportskim ribolovom mora posjedovati dozvolu, koju ne kupuje nigdje proizvoljno već poštujući regule, a što nema veze sa zakonom o udrugama. Ne želite li biti član, ne možete ni steći pravo na kupnju godišnje dozvole. Zatim, sportski ribolovac mora koristiti isključivo alate odobrene u zakonu ili u pravilniku kojim se zakon dopunjuje, u suprotnom ste gospodine Juzbašič, tek običan krivolovac. Bistro. Nema odgovora
36 Hrvoje Juzbašič Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. @Danijel Gladoić Poštovani gospodine Gladoić, Da, imam pravo birati vodu na kojoj bi vršio ribolov. A kakve Vi to propise spominjete koje ja ne bih poštivao? Niste Vi pročitali nikakave Zakone jer da ste ih pročitali ne bi ovako pisali. A možda ste ih i pročitali ali Vam ne odgovaraju pa se zato toliko opirete? Platio bih dozvolu ali kako sam već i napisao bez ikakvih plaćanja članarina bilo kojoj Udruzi ili Savezu. Ne znam na kakve obaveze mislite? I nemam nikakvih problema niti nesuglasica s pojedincima ili bilo kojom udrugom niti sam iz neke izbačen. Suština problema ovog Pravilnika leži u Zakonu o slatkovodnom ribarstvu a iz kojeg je Pravilnik proizašao kao podzakonski akt. U sastavljanju Zakona su sudjelovali i predstavnici članova Hrvatskog športskog ribolovnog saveza kao i predstavnici svih Športsko ribolovnih udruga i Zajednica. I oni su JEDINI krivci što je Zakon takav kakav je. Samo je kozmetički promjenjen u odnosu na stari. A da su imali volje i potrudili se da nama ribičima bude bolje, uspjeli bi. Napomenuli ste da ste i Vi predsjednik jednog ŠRU-a, jeste li imali svoga člana koji je sudjelovao u kreiranju Zakona, što je on predložio? Osim Vas, iako se prilikom registracije niste prijavili kao Udruga nego pojedinac a u komentaru ste napisali da ste predsjednik ŠRU ja ovdje u e-Savjetovanju ne vidim niti jednu prijavljenu ŠRU?!? To znači da im ovakav Zakon i Pravilnik odgovara i da ih uopće nije briga za nas ribolovce. I upravo zato, poštovani gospodine Gladoić, ja ne želim biti član niti jedne Udruge i Saveza jer se oni nisu borili za moja prava da mi bude bolje a ni za prava oko 40000 ribolovaca koliko ih ima u RH. Ovo e-Savjetovanje namijenjeno je za komunikaciju sa Ministarstvom poljoprivrede koje će konkretno nakon zatvaranja savjetovanja odgovoriti na naše primjedbe. Ja sam sve svoje primjedbe napisao i nemam više što komentirati. Također ovo nije nekakav ribički forum ili grupa te se ja s Vama više od ovoga trenutka više ne namjeravam prepirati jer nadležni iz Ministarstva ovakve prepirke neće ni čitati. Nema odgovora
37 Danijel Gladoić Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. @JuZbašič, baš se o tome radi; vi biste birali ribolov na vodi kojom netko gospodari, ali ne biste poštivali propise? to slobodno zaboravite. ----------------------- predsjednik sam jednog ŠRD-a, više mi je nego jasno da postoje suprotna stajališta, ali nemre svatko po svojem. i da, pročitao sam i zakon o udrugama i zakon o sportu i zakon o sportskom ribolovu, bez brige. -------------------------- Lako je tako, vi biste platili pa po svojem, znam dosta takvih. svi biste vi samo svoja prava, a bez obaveza, čini mi se da imate nekih nesuglasica s pojedincima ili udrugom pa biste da vas netko amnestira od toga kaj se ne želite podvrgnuti pravilima..? možda ste izbačeni iz neke udruge? ---------------------- Nema odgovora
38 Hrvoje Juzbašič Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. @Danijel Gladoić Sve što ste napisali ne stoji, idemo redom: "nitko vas ne tjera biti članom udruge" Tjera na način da ako želim kupiti godišnju ribolovnicu to mogu napraviti isključivo preko nekog ŠRD-a ili Zajednice ŠRD-a. Samim time, moram i njima platiti godišnju članarinu iako ne želim biti član. "za to postoje onda dnevne i višednevne dozvole" Ja ne želim kupiti dnevnu niti višednevnu dozvolu nego godišnju dozvolu. "kakve točno to veze ima sa kršenjem zakona o udrugama, niste ni malo jasno naveli" Ne mogu ovdje napisati cijeli Zakon o Udrugama. Ja sam ga za razliku od Vas pročitao cijelog. I iz njega samo napisao zaključak da je članstvo u Udrugama DRAGOVOLJNO. Usput rečeno, član sam nekoliko raznih Udruga i znam i u praksi kako se Zakon mora provoditi. "postoje ovlaštenici privatni ili udruge, a za ribolov morate imati dozvolu" Ovaj komentar mi uopće nije jasan pa ne mogu na njega ni odgovoriti. "vi ne birate udrugu, nego ste dužni poštovati pravila ovlaštenika" Dakako da biram Udrugu ili Savez udruga koji je ujedno i Ovlaštenik tj. nositelj gospodarenja ribolovnim zonama koje su mu dodijeljene. Preko Udruge ili Saveza jedino i mogu kupiti godišnju dozvolu a ne direktno kod Ovlaštenika. "nije se mogao staviti link pored morskog, pošto za razliku od morskog ribolova, udruga ili privatni ovlaštenik imaju zakonsku obvezu poribljavanja i ispunjavanja GO" Kakve ovo ima veze sa implementacijom aplikacije za prodaju dozvola za slatkovodni ribolovu u informatički sustav Ministarstva poljoprivrede? Radim u IT sektoru i dobro poznajem informatičku tematiku. Znači tehnički potpuno izvedivo, ali po novom Zakonu o slatkovodnom ribarstvu je propisano drugačije i to je problem. Dakle, moglo se u Zakon staviti da prodaja ide direktno na stranicama Ministarstva, ali je u novom Zakonu propisano drugačije. Nema odgovora
39 Danijel Gladoić Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. @juzbašič, nitko vas ne tjera biti članom udruge. za to postoje onda dnevne i višednevne dozvole. kakve točno to veze ima sa kršenjem zakona o udrugama, niste ni malo jasno naveli. postoje ovlaštenici privatni ili udruge, a za ribolov morate imati dozvolu. vi ne birate udrugu, nego ste dužni poštovati pravila ovlaštenika. nije se mogao staviti link pored morskog, pošto za razliku od morskog ribolova, udruga ili privatni ovlaštenik imaju zakonsku obvezu poribljavanja i ispunjavanja GO... Nema odgovora
40 Hrvoje Juzbašič Način izdavanja i prodaje dozvola, Članak 4. Smatram da je ovakav način prodaje dozvola protuzakonit tj. njime se krši Zakon o Udrugama. Po ovom Pravilniku građanima se uvjetuje da se učlanjuju u Udruge i Saveze kako bi mogli kupiti dozvolu za ribolov. U Zakonu o Udrugama je striktno navedeno da je članstvo u bilo kojoj udruzi DRAGOVOLJNO. Zbog toga ovaj Pravilnik nije u skladu sa Zakonom o Udrugama i ne znam kako može proći saborsku proceduru? Konkretno, ja ne želim biti član niti jedne udruge ili saveza. Zar se nije na stranicama Ministarstva poljoprivrede mogao uz link kupovine dozvola za morski ribolov staviti i link za kupovinu ribolovnih dozvola za slatkovodno ribarstvo? U tom linku je trebalo samo navesti sve ovlaštenike, pa da si izaberemo kojeg želimo, ispunimo sami podatke koji su potrebni i dozvola nam dođe na mail? Ako je to neki problem i ne može se riješiti preko stranica Ministarstva poljoprivrede onda prihvaćam da dozvolu kupim direktno kod Ovlaštenika kojeg odaberem a ne preko niti jedne udruge ili saveza. Ako mi to bude onemogućeno i Ovlaštenik mi ne bude htio prodati dozvolu, žalit ću se sudu i pozvati na Zakon o Udrugama. Primljeno na znanje Predmetni pravilnik temeljen je na članku 44. stavku 5. Zakona o slatkovodnom ribarstvu (NN 63/19) koji je usvojen na Hrvatskome saboru, nakon što je prošao redovnu proceduru donošenja u dva čitanja, sva tijela Vlade i Hrvatskoga sabora kao i dva puta mišljenja svih relevantnih tijela državne uprave. Obveza članstva u Savezu odnosno kod ovlaštenika ribolovnog prava, ukoliko se radi o športsko ribolovnoj udruzi, klubu, društvu, ili njihovim višim oblicima udruživanja-zajednici športsko ribolovnih udruga, klubova ili društava ili županijskom savezu, propisana je člankom 21. stavkom 2. Zakona. Ovlaštenici ribolovnog prava u Republici Hrvatskoj najvećim su dijelom (oko 90 %) navedene neprofitne amaterske sportsko-ribolovne udruge, te kao takve nisu, niti smiju biti orijentirane na profit. Preostalih oko 10% ovlaštenika ribolovnog prava su fizičke osobe, fizičke osobe-obrti ili tvrtke, čak i tri Javne ustanove (Parkovi prirode i Nacionalni park). Članstvo je od presudne važnosti za funkcioniranje ovlaštenika ribolovnog prava. Ukoliko nema članova, nema niti ovlaštenika ribolovnog prava jer se kroz članarine omogućava funkcioniranje udruge i ispunjavanje svih njenih obaveza. Kupci godišnje dozvole su u pravilu članovi ovlaštenika ribolovnog prava. Ribiči-članovi koji love na temelju godišnje dozvole prisutni su na ribolovnim vodama cijelu godinu, aktivno sudjeluju u radu sportsko ribolovne udruge ili saveza, bez obzira da li su natjecatelji ili rekreativci, sudjeluju u radnim akcijama, poribljavanju, akcijama čišćenja okoliša, sudjeluju u radu Skupštine gdje se donose odluke i biraju tijela udruge ili mogu biti birani. Za one ribiče koji povremeno idu u ribolov, koji ne žele biti član ovlaštenika ribolovnog prava, te koji ne žele sudjelovati u natjecanjima i općenito u radu ovlaštenika ribolovnog prava člankom 21. stavkom 4. Zakona omogućena je kupnja dnevne, trodnevne ili sedmodnevne dozvole, za koju ne trebaju imati niti položen ribički ispit niti biti članom Saveza ili ovlaštenika ribolovnog prava. U sljedećoj fazi implementacije, odnosno nakon nadogradnje aplikacije, dozvola će se moći kupiti online, te će se na isti način moći platiti i sve druge obveze ovlašteniku ribolovnog prava sukladno članku 44. stavku 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu.
41 MIRKO HANŽEKOVIĆ  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Način izdavanja i prodaje dozvola Na koji će način Ovlaštenik osim prodaje dnevne dozvole regulirati plačanje i izdavanje ostalih potreba ovlaštenika s obzirom da dosada je minimalna cijena dozvole bila 60 kn a svi ostali prilozi i naknade koje su imali mnogi te su dozvole na kraju prodavane negdje i za 200 kn. Putem aplikacije može se naplatiti samo dozvola! Primljeno na znanje Člankom 44. stavkom 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu ovlašteniku ribolovnog prava omogućeno je da internom odlukom (na tijelu udruge-Upravni odbor, Skupština, itd.) formira iznos visine sredstava za financiranje obveza u svrhu racionalnog i održivog upravljanja ribljim fondom, organizacije sportskog ribolova, poribljavanja, ribočuvarske službe i ostalog, a sve temeljem realnih potreba i financijskog plana, kao što određuje i način prikupljanja tih sredstava. Radi se o novom konceptu omogućenom novim Zakonom gdje se, obzirom na veliku raznolikost ribolovnih voda, u vidu hidrogeografskih, ekoloških i ihtioloških uvjeta, koji zahtijevaju različite modele upravljanja ribljim fondom i različite financijske potrebe ovlaštenika ribolovnog prava, omogućava svakom ovlašteniku da formira cijenu za financiranje svojih obaveza kako bi u konačnici ribičima osigurao kvalitetnu uslugu. U ovoj fazi putem aplikacije plaća se dozvola, a ovlaštenik sam određuje, osim visine iznosa i sam način naplate drugih troškova (putem članarine, itd.).
42 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Razdoblje važenja ribičkih dozvola, Članak 3. Prijedlog predlagatelju vezano za članak 3...dnevne dozvole...ukoliko će se dozvola moći kupiti on line i pokrivenost mobilnog signala na području kojem gospodari ovlaštenik bude dobra predlagani početak i završetak ribolova ima smisla...a što u slučaju da nema signala...kako će ribolovac kupiti ili produžiti dozvolu i kako će ribočuvar potvrditi da je dozvola produžena.. ako se ribolovac odluči da ostane još jedan dan...npr...ribolovac je unaprijed kupio dnevnu i ok..to ribočuvar može provjeriti uvidom u isprintanu dozvolu ili ribič mu pokaže mail sa dozvolom...sutradan ponovo kontrola ribočuvara i dolazimo do dileme da li je dozvola prošla kroz sustav..da li bude zadrške u sustavu i slično..vjerujemo da će dio ribolovaca pribjeći tezi da nije mogao kupiti dnevnu dozvolu. Primljeno na znanje U prvoj fazi provedbe sustava za prodaju elektronskih dozvola, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene. Dnevne, trodnevne i sedmodnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, odnosno kod osoba koje on za to ovlasti, a to može biti i ribočuvar na ribolovnoj vodi. Nakon nadogradnje aplikacije ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi.
43 SRKCESTICA Razdoblje važenja ribičkih dozvola, Članak 3. Normalno je da 1 dnevna dozvola vrijedi 24 sata, 3 dnevna 72 sata i 7 dnevna 168 sati. Predlažem: da bi se ribić mogao pripremiti, organizirati i imati dozvolu u ribolovu odmah kada je došao, treba je kupiti prije. Zbog toga predlažem da se u dozvolama omogući vrijeme trajanja od kada do kada će važiti, a ako nekome odgovara od rewnutka kupnje, a nekome od slijedećeg dana od 8,00 sati. Udruge nemaju (uglavnom zaposlenika) već volontere koji na razne načine pribavljaju podatke o osobama koje žele u ribolov i naručuju dozvole za određeni dan i vrijeme Nije prihvaćen U prvoj fazi provedbe sustava za prodaju elektronskih dozvola, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene. Dnevne, trodnevne i sedmodnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, odnosno kod osoba koje on za to ovlasti, a to može biti i ribočuvar na ribolovnoj vodi. Nakon nadogradnje aplikacije ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi.
44 Drago Dorić Razdoblje važenja ribičkih dozvola, Članak 3. Poštovani Članak 3. je u suprotnosti sa člankom 8. izgled i sadržaj obrasca ribičke dozvole, Članak 3. treba glasiti dnevna trodnevna i sedmodnevna dozvola važi 24 sata od datuma i sata kupnje do zadnjeg datuma za koji važi dozvola.. Nije prihvaćen Izgled i sadržaj obrasca dozvole propisan je člankom 8. Pravilnika, u čijem se stavku 3. navodi: „U rubriku iz stavka 1. podstavka 5. ovoga članka navodi se kalendarska godina u slučaju godišnje dozvole, te datum i sat početka i završetka važenja dnevne, trodnevne ili sedmodnevne dozvole koju je odabrao ribič.“ Navedeno je u skladu s člankom 3. Pravilnika kojim je jasno definirano važenje dozvola: dnevna dozvola od 00:00 do 24:00 sata datuma za koji važi dozvola, trodnevna dozvola od 00:00 sati prvog datuma do 24:00 sata zadnjeg datuma za koji važi dozvola, sedmodnevna dozvola od 00:00 sati prvog datuma do 24:00 sata zadnjeg datuma za koji važi dozvola, godišnja dozvola od 00:00 sati 1. siječnja do 24:00 sata 31. prosinca godine za koju je izdana i godišnja dozvola za HRVI od 00:00 sati 1. siječnja do 24:00 sata 31. prosinca godine za koju je izdana. Dozvola se kupuje unaprijed za određeno vremensko razdoblje, a vremensko važenje dozvole veže se uz određeni datum koji ribič želi, a ne uz vrijeme kupovine dozvole.
45 ATILA KEREKEŠ Razdoblje važenja ribičkih dozvola, Članak 3. Poštovani, članak 3. je potpuno u kontradikciji sa člankom 8. - stavak (3). u dijelu dnevnih, trodnevnih, sedmodnevnih dozvola. kao što je već u prijašnjim komentarima navedeno, te dozvole trebaju vrijediti 24, 72 odnosno 168 sati, iz to zbog nekoliko razloga: - ako izdaju se elektronički, te određivanje početka i kraja od xy sati do xy sati uopće nije nikakav problem - upravo tako je napisano i u čl. 8, st. 3 - "...te datum i sat početka i završetka važenja dnevne, trodnevne..." - ako ribič nema na raspolaganju aplikaciju ili mogućnost samostalne kupnje takve dozvole, pitanje je raspoloživosti/dostupnosti predstavnika ovlaštenika koji će mu to omogućiti. (npr. tek u 14:00 popodne, a dozvola ističe u 24:00, znači da to nije ni poludnevna dozvola.) Nije prihvaćen Izgled i sadržaj obrasca dozvole propisan je člankom 8. Pravilnika, u čijem se stavku 3. navodi: „U rubriku iz stavka 1. podstavka 5. ovoga članka navodi se kalendarska godina u slučaju godišnje dozvole, te datum i sat početka i završetka važenja dnevne, trodnevne ili sedmodnevne dozvole koju je odabrao ribič.“ Navedeno je u skladu s člankom 3. Pravilnika kojim je jasno definirano važenje dozvola: dnevna dozvola od 00:00 do 24:00 sata datuma za koji važi dozvola, trodnevna dozvola od 00:00 sati prvog datuma do 24:00 sata zadnjeg datuma za koji važi dozvola, sedmodnevna dozvola od 00:00 sati prvog datuma do 24:00 sata zadnjeg datuma za koji važi dozvola, godišnja dozvola od 00:00 sati 1. siječnja do 24:00 sata 31. prosinca godine za koju je izdana i godišnja dozvola za HRVI od 00:00 sati 1. siječnja do 24:00 sata 31. prosinca godine za koju je izdana. Što se drugog dijela komentara tiče, u prvoj fazi provedbe aplikacije za kupnju dozvole, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene. Dnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, odnosno kod osoba koje on za to ovlasti, a to može biti i ribočuvar na ribolovnoj vodi. Nakon nadogradnje aplikacije ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi.
46 Kristijan Stažić Razdoblje važenja ribičkih dozvola, Članak 3. Poštovani, Ovakav način trajanja dnevne dozvole nema nikakve logike. Zar bi ovlaštenik ribolovnog prava trebao biti dostupan u 01:00 kako bi izdao dozvolu ribolovcu? Smatram da bi dozvola trebala vrijediti 24 sata od kupnje iste. Kako ona ide online, vidljivo je u koje je doba ona prodana te je lako odrediti do kada vrijedi. Nije prihvaćen U prvoj fazi provedbe sustava za prodaju elektronskih dozvola, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene. Dnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, a moći će ih prodavati i ribočuvari na terenu, ukoliko ih za to ovlasti ovlaštenik ribolovnog prava. Nakon nadogradnje aplikacije ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi. Napominjemo da postoji mogućnost kupnje i trodnevne ili sedmodnevne dozvole, koje vrijede neprekinuto od 00:00 sati prvog dana do 24:00 sati zadnjeg dana. Ovaj model važenja dnevne dozvole od 00:00 do 24:00 omogućava precizniju statistiku gdje se dnevni ulov veže za jedan kalendarski dan obzirom da je planom upravljanja definiran maksimalni dnevni ulov koji ribič smije zadržati te, osim toga, omogućava učinkovitiji nadzor od strane ribočuvara, ribarske inspekcije i ovlaštenih službenika MUP-a kao i drugih ovlaštenih osoba.
47 MATIJA KRAŠEVAC Razdoblje važenja ribičkih dozvola, Članak 3. U vezi članka 3, odnosno predviđenog trajanja dnevnih i višednevnih karata predlažem da se uzme u obzir prijedlog da one vrijede 24 sata od vremena kupnje. Treba uzeti u obzir situacije kada sportski ribolov počne popodne ili navečer i traje do jutra idućeg dana, a prema ovom pravilniku ribolovac bi morao platiti dvije dnevne dozvole za ribolov koji u stvarnosti traje možda i manje od 12 sati. Osim toga, ukoliko dozvole neće biti dostupne na način da ih možemo kupiti neposredno online u bilo koje doba dana, već samo u radno vrijeme kada će ovlaštenik prodavati dnevne dozvole, doći će do situacije u kojoj tek u 8,00 sati ujutro možete kupiti dozvolu koja vrijedi još od ponoći, ali to pravo niste bili u mogućnosti koristiti. Logičnije bi bilo da ta dozvola vrijedi 24 sata, odnosno do 8,00 idućeg dana. Nije prihvaćen Dnevna dozvola vrijedi do 24:00 sata, a ukoliko ribič želi obavljati noćni ribolov i dalje, mora imati prethodno kupljenu dnevnu dozvolu koja će vrijediti od 00,00 do 24,00 sata sljedećeg dana. U prvoj fazi provedbe sustava za prodaju elektronskih dozvola, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene. Dnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, a moći će ih prodavati i ribočuvari na terenu, ukoliko ih za to ovlasti ovlaštenik ribolovnog prava. Nakon nadogradnje aplikacije, ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi. Napominjemo da postoji i mogućnost kupnje i trodnevne ili sedmodnevne dozvole, koje vrijede neprekinuto od 00:00 sati prvog dana do 24:00 sati zadnjeg dana. Ovaj model važenja dnevne dozvole od 00:00 do 24:00 omogućava precizniju statistiku gdje se dnevni ulov veže za jedan kalendarski dan obzirom da je planom upravljanja definiran maksimalni dnevni ulov koji ribič smije zadržati te, osim toga, omogućava učinkovitiji nadzor od strane ribočuvara, ribarske inspekcije i ovlaštenih službenika MUP-a kao i drugih ovlaštenih osoba
48 Danijel Gladoić Razdoblje važenja ribičkih dozvola, Članak 3. uređen komentar, (dgladoic); nemam ništa protiv 00-24h sistema, ukoliko bude sustav postavljen tako da si ribolovac može sam kupiti dozvolu. jer postoji informacija da će se, iako elektronski, dozvole izdavati na mjestima gdje su se kupovale i do sada? Primljeno na znanje Ovlaštenik ribolovnog prava će ovlastiti određene osobe za prodaju ribičkih dozvola putem autorizirane aplikacije, a ribiči će biti upoznati s mjestima i vremenom prodaje dozvola. U prvoj fazi bit će potrebno da ribič, kao i do sada, fizički kupi dozvolu, dok će se u drugoj fazi, a nakon nadogradnje aplikacije, svi troškovi (ukupni iznos dozvola+iznos visine sredstava za financiranje obveza) moći platiti putem aplikacije bez potrebe za fizičkim kontaktom s ovlaštenikom ribolovnog prava.
49 PETAR SINKOVIĆ Razdoblje važenja ribičkih dozvola, Članak 3. Smatram da bi pravo obavljanja sportskog ribolova za dnevne, trodnevne i sedmodnevne dozvole trebalo vrijediti 24 sata od datuma i vremena kupovine dozvole, a ne od 00-24 h datuma kupovine, tako da se može obavljati ribolov u trajanju od 24 h a da nije vezan za datum kupovine. Nije prihvaćen U pravilniku nije određeno da je trajanje ribolova vezano uz datum kupovine, već se dozvola kupuju unaprijed za određeno vremensko razdoblje. Vremensko važenje dozvole veže se uz određeni datum koji ribič želi, a ne uz vrijeme kupovine dozvole.
50 SRKCESTICA  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Razdoblje važenja ribičkih dozvola Dakle 1 dan je 24 sata 3 dana 72 sata i 7 dana 168 sati. S tim u svezi predlažem da dozvola vrijedi od vremena kupnje ili najave vremena kupnje dozvole, s obzirom da ribići u ribolovu moraju imati dozvolu kada su došli u ribolov. Obrazloženje: na taj se način ribić može organizirati i pripremiti, te najaviti kupnju dozvole, u protivnom je oštećen, jer u klubu nemamo zaposlenog i dežurstva za prodaju dozvole u 24,00 dati ili 00,00 sati. Vrijeme se računa od kada se upiše dolazak na vodu. Mislim da bi to bilo fer i korektno Nije prihvaćen Ovlaštenici ribolovnog prava nisu niti do sada imali dežurstvo u klubu 00-24, već su ribiči kupovali dozvole na mjestima i u vremenu koje je odredio ovlaštenik ribolovnog prava. U prvoj fazi provedbe sustava za prodaju elektronskih dozvola, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene za ribiče ili ovlaštenike ribolovnog prava. Dnevne, trodnevne i sedmodnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, odnosno kod osoba koje on za to ovlasti, to može biti i ribočuvar na ribolovnoj vodi. Nakon nadogradnje aplikacije ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi.
51 MIRKO HANŽEKOVIĆ  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, Razdoblje važenja ribičkih dozvola Važenjem dnevnih dozvola praktično se ukida noćni ribolov. Nema šanse da osoba koja bude u noćnom ribolovu ako ne bude online kupnje dozvole istu produži. Jednostavnije bi bilo da dnevna dozvola vrijedi 24 sata kao i prije. Nije prihvaćen Važenje dnevnih dozvola od 00:00 do 24:00 sata ne ukida noćni ribolov. Dnevna dozvola vrijedi do 24.00 sata, a ukoliko ribič želi obavljati noćni ribolov duže, mora imati prethodno kupljenu dnevnu dozvolu koja će vrijediti od 00:00 do 24:00 sata drugi dan. U prvoj fazi provedbe sustava za prodaju elektronskih dozvola, one će se prodavati kao i do sada, na mjestima i u vrijeme koje odredi ovlaštenik ribolovnog prava, dakle neće biti nikakve promjene. Dnevne dozvole moći će se kupiti i unaprijed kod ovlaštenika ribolovnog prava, a moći će ih prodavati i ribočuvari na terenu, ukoliko ih za to ovlasti ovlaštenik ribolovnog prava. Nakon nadogradnje aplikacije ribič će moći kupiti dozvolu i online u vrijeme koje on želi. Napominjemo da postoji i mogućnost kupnje i trodnevne ili sedmodnevne dozvole, koje vrijede neprekinuto od 00:00 sati prvog dana do 24:00 sata zadnjeg dana. Ovaj model važenja dnevne dozvole od 00:00 do 24:00 omogućava precizniju statistiku gdje se dnevni ulov veže za jedan kalendarski dan obzirom da je planom upravljanja definiran maksimalni dnevni ulov koji ribič smije zadržati. Osim toga, ovaj sustav omogućava i učinkovitiji nadzor od strane ribočuvara, ribarske inspekcije i ovlaštenih službenika MUP-a kao i drugih ovlaštenih osoba, budući da se može pratiti zadržani ulov, noćni ribolov, kretanje ribiča u smislu odlazaka i dolazaka ribiča na ribolovnu vodu, itd.
52 Javna ustanova Park prirode Vransko jezero Vrste dozvola, Članak 2. Ukida li se godišnja dozvola za hrvatske i strane državljanke od 15 i više godina života i za hrvatske i strane državljane od 15 do 18 godina života? Primljeno na znanje Pravilnikom su propisani tipovi ribičkih dozvola (godišnje, godišnje za HRVI, dnevna, trodnevna i sedmodnevna), kao i pripadajući iznosi cijena dozvola. Člankom 44. stavkom 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu ovlašteniku ribolovnog prava omogućeno je da samostalno internom odlukom formira iznos visine sredstava za financiranje obveza u svrhu racionalnog i održivog upravljanja ribljim fondom, organizacije sportskog ribolova, poribljavanja, ribočuvarske službe i ostalog, a sve temeljem realnih potreba i financijskog plana, kao što određuje i način prikupljanja tih sredstava. Dakle, ukoliko želi, ovlaštenik može formirati i visinu iznosa navedenih troškova za određene kategorije ribiča (žene, juniori, seniori, umirovljenici i slično).
53 Zajednica športskih ribolovnih udruga Đakovo  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Molim Vas za informacije i pojašnjenje vezano za popis ulova koji je sastavni dio dozvole: Na koji način će kupac dozvole upisivati ulov? Pretpostavka putem mrežne aplikacije ali što ako se ribič nalazi na ruralnom području te nema pristup internetu odnosno ako upisuje kad naputi vodu krši zakon o slatkovodnom ribarstvu. Molim Vas detaljno pojašnjenje! Primljeno na znanje Popis ulova bit će reguliran Pravilnikom o sportskom ribolovu, koji je u završnoj fazi. Ribič će upisivati ulov u posebnu aplikaciju koja će biti povezana s bazom ovlaštenika ribolovnog prava, odnosno vezat će se na serijski broj dozvole kao i na OIB ribiča. Što se tiče pokrivenosti signala, aplikacija će raditi i u offline modu, što konkretno znači da će ribič upisati ulov u realnom vremenu i aplikacija će zabilježiti vrijeme unosa.
54 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Prijedlog predlagatelju Pravilnika...predlažemo da ministarstvo poljoprivrede osigura opremu za provedbu tako da ovlaštenicima osigura prijenosna računala i prijenosne pisače sa instaliranim aplikacijama pošto smatramo da nismo obavezni posjedovati računalo te ne nalazimo zakon koji traži od ovlaštenika da posjeduje računalo...riješenje bi bilo odgoda primjene pravilnika dok ministarstvo ne osigura opremu i edukaciju korisnika aplikacije. Primljeno na znanje Što se tiče opreme, potrebna je tek bazična oprema (PC, laptop ili tablet), internet veza i e-mail. Korištenje aplikacije je vrlo jednostavno, korisnicima će biti dostupne detaljne upute, kao i potrebna edukacija. Aplikacija za prodaju dozvola je vrlo jednostavna za upotrebu a radit će i sa tableta kao i pametnog mobilnog telefona.
55 Zajednica športsko ribolovnih klubova Koprivnica  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Prijedlog pravilnika nije uopće napravljen u suradnji sa ovlaštenicima ribolovnog prava. Da li dosta mislite da se u tako kratkom vremenu može krenuti sa prodajom dozvola u ovome obliku. Tko će nabaviti potrebnu informatičku opremu za provedbu istog. U konkretnom slučaju ZŠRK to znači 17 laptopa i isto toliko pisaća. Primljeno na znanje Pripreme za novi sustav prodaje dozvola traju više mjeseci i u komunikaciji s izravno zainteresiranim dionicima. Što se tiče opreme, sukladno našim saznanjima, potrebna je tek bazična oprema (PC, laptop ili tablet), internet veza i e-mail. Korištenje aplikacija je vrlo jednostavno a korisnicima će biti dostupne detaljne upute, kao i potrebna edukacija. Aplikacija za prodaju dozvola radit će i sa običnog tableta kao i pametnog mobilnog telefona.
56 Mile Beslić  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Predlagatelj nije na vrijeme izradio Pravilnik. Predlagatelj još uvijek nije izradio potrebne aplikacije. Predlagatelj nije izvršio obuku ovlaštenika i udruga za primjenu aplikacija kojih još uvijek nema. S obzirom da nema aplikacija nisu poznati ni uređaji koje će Udruge morati imati za primjenu Pravilnika. Predlagatelj nije procijenio potrebna finacijska sredstva za provedbu ovoga Pravilnika. Ukoliko je to računalo+printer+ internet veza potrebno je osigurati cca 2.500.000 Kn za hardware za oko 500 udruga. Udruge nisu u mogućnosti osigurati ova sredstva u narednih 20 dana. Zbog COVID 19 i propisanih mjera od strane Stožera i novog Zakon o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti nije moguće održati Skupštine za odgovarajuće odluke u slučaju usvajanja ovoga Pravilnika. S obzirom na sve okolnosti Predlagatelju se predlaže da odgodi primjenu Pravilnika ( Uredbom, Izmjenom Zakona ) dok se ne stvore potrebni uvjeti za njegovu primjenu. Ako je bilo moguće odgoditi izdavanje osobne iskaznice moguće je i ovakvog Pravilnika koji je sigurno od manje važnosti nego osobne iskaznice. Ukoliko Predlagatelj ipak usvoji ovaj Pravilnik (na silu i bez stvorenih pretpostavki za primjenu) morat će se suočiti i sa posljedicama koje će takav čin izazvati u provedbi na terenu. Primljeno na znanje Pravilnik ide u objavu nakon e-savjetovanja. U sklopu pripreme za uspostavu novog sustava prodaje dozvola, osigurat će se potrebna edukacija kao i edukativni materijali koji će omogućiti savladavanje korištenja aplikacije. Što se opreme tiče, smatramo kako ista neće predstavljati problem jer se radi o bazičnoj opremi koja uključuje stolno ili prijenosno računalo, tablet ili pametni mobilni telefon te internetsku vezu i adresu elektroničke pošte što je u današnje vrijeme civilizacijski standard.
57 Marko Majdenic  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Uistinu ste mogli zbog pandemije koja je uzrokovana virusom COVID19 odgoditi ovu cijelu priču oko elektronske prodaje ribolovih dozvola i zamjene uvjerenja o položenom ribolovnom ispitu do početka 2022. godine, a u 2021. godini ostaviti još sve po starom. Je li zaista ovo sad baš u ovoj situaciji bilo potrebno odraditi ovako nabrzinu i traljavo do kraja godine. Stvarno mi nisu nekad jasne ovakve sulude stvari. Dajte ljudi razmišljajte malo o tim zakonima i pravilnicima koje donosite kako će se oni i provoditi. Slažem se također s kolegom da je trebalo već jednom donijeti jedinstvenu dozvolu koja vrijedi na području cijele RH ili barem svesti to na županije. Mislim da je greška u Članku 3. Početak i završetak prava obavljanja sportskog ribolova za dnevne, trodnevne i sedmodnevne dozvole. Prema tekstu koji je naveden ispada da osoba koja kupi dozvolu tog dana u recimo 20:00 sati ima pravo na ribolov do 24:00 sata tog dana (dozvola mu vrijedi samo četiri sata). Neznam možda sam krivo protumačio ili je jednostavno krivo napisano. Po meni bi trebalo pisati da dnevna dozvola vrijedi 24 sata od izdavanja, trodnevna 72 sata od izdavanja i sedmodnevna 168 sati od izdavanja. Primljeno na znanje Člankom 3. jasno je definirano važenje dozvola: dnevna dozvola od 00:00 do 24:00 sata datuma za koji važi dozvola, trodnevna dozvola od 00:00 sati prvog datuma do 24:00 sata zadnjeg datuma za koji važi dozvola, sedmodnevna dozvola od 00:00 sati prvog datuma do 24:00 sata zadnjeg datuma za koji važi dozvola, godišnja dozvola od 00:00 sati 1. siječnja do 24:00 sata 31. prosinca godine za koju je izdana i godišnja dozvola za HRVI od 00:00 sati 1. siječnja do 24:00 sata 31. prosinca godine za koju je izdana. Dozvola se kupuje unaprijed za određeno vremensko razdoblje, a vremensko važenje dozvole veže se uz određeni datum koji ribič želi, a ne uz vrijeme kupovine dozvole. Što se tiče dijela komentara koji se odnosi na elektronsku prodaju dozvola i zamjenu uvjerenja o položenom ribičkom ispitu, članci Zakona o slatkovodnom ribarstvu koji se odnose na elektronsku prodaju dozvola i elektronsko vođenje evidencije zadržanog ulova (članci 21., 44., 46. i 47.) stupaju na snagu 1. siječnja 2021. godine, te će sve aplikacije biti spremne do tog datuma. Što se tiče zamjene uvjerenja o položenom ribičkom ispitu, ističemo da su svi poslovi u vezi ribičkih ispita i uvjerenja u nadležnosti HŠRS-a.
58 Danijel Gladoić  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Iskoristit ću ponovo prigodu, kad je riječ o dozvolama, iako bi to spadalo direktno pod Zakon, Potrebna nam je jedinstvena ribolovna dozvola za tekućice na razini cijele RH po istom principu kao i za RVI. inače smo diskriminirani građani u državi. RVI imaju pravo na povlastice koje se uvijek i u svim pogodnostima koje su im omogućene očituju u financijskom smislu, što je bespogovorno u redu. Međutim, kod dozvola bi trebali moći ostvarivati isto, samo popust, a ne pravo koje je ostalim građanima onemogućeno. Primljeno na znanje U potpunosti razumijemo inicijativu za uvođenje jedinstvene dozvole za sve ribiče i za sve ribolovne vode u Republici Hrvatskoj, no u sadašnjim prilikama to nije moguće osigurati. Svjesni smo činjenice da bi ribičima takav pristup olakšao mobilnost i obavljanje ribolova na širem području, te ćemo svakako razmotriti mogućnost da se određene ribolovne zone „okrupne“ u budućem radu na ovoj problematici.
59 Milan Klišanić  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Hoće li nositelj ribolovnih prava moći ograničiti broj prodanih dnevnih i godišnjih dozvola i hoće li imati mogućnost izbora članstva u udruzi? Primljeno na znanje Ograničavanje broja prodanih ribičkih dozvola ne može se propisati ovom pravilnikom. Ovlaštenik ribolovnog prava obvezan je poštivati odredbe plana upravljanja za ribolovnu zonu za koju je dobio ribolovno pravo. Jedna od sastavnica planova upravljanja odnosi se na ribolovni napor, odnosno planom upravljanja može se regulirati pritisak ribiča na određenu ribolovnu vodu, što je normalna praksa u drugim državama. Svaka ribolovna voda ima svoj kapacitet koji može podnijeti. Stoga je potrebno prethodno se informirati o specifičnim modelima organizacije sportskog ribolova kod pojedinog ovlaštenika ribolovnog prava. Što se drugog pitanja tiče, članstvo kod ovlaštenika ribolovnog prava i Saveza, uz položen ribički ispit, uvjet je za kupnju godišnje ribičke dozvole, dok navedeno nije uvjet za kupnju dnevne, trodnevne ili sedmodnevne ribičke dozvole.
60 Hrvoje Juzbašič  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Čedomire. Vi očito niste pročitali ovaj Pravilnik. Na ove cijene iz članka 9. Ovlaštenici još dodaju svoje iznose. Nema odgovora
61 Čedomir Tatalović  PRAVILNIK O RIBIČKIM DOZVOLAMA U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Navedeni iznosi naknada u članku 9. su nekoliko puta niži od stvarnih, trenutno važećih u ribolovnim društvima širom RH. Primljeno na znanje Novi iznosi cijena ribičkih dozvola primjenjivat će se od 1. siječnja 2020. godine i niži su od trenutno važećih iznosa. Kod izrade zakona i podzakonskih propisa vodilo se računa o socioekonomskoj komponenti. Ipak, člankom 44. stavkom 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu ovlašteniku ribolovnog prava omogućeno je da samostalno internom odlukom formira iznos visine sredstava za financiranje obveza u svrhu racionalnog i održivog upravljanja ribljim fondom, organizacije sportskog ribolova, poribljavanja, ribočuvarske službe i ostalog, a sve temeljem realnih potreba i financijskog plana.