Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog Pravilnika o provedbi programa potpore primarnim poljoprivrednim proizvođačima zbog otežanih uvjeta poslovanja uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | EVA | Uvjeti prihvatljivosti domaćih životinja i poljoprivrednih površina, Članak 5. | Smatram da u Mjeri 2 treba uzeti u obzir i mala gospodarstva koja imaju registrirano teljenje muških i ženskih grla u JRDŽ i prodaju tih istih junadi ne starijih od 28 mjeseci. Mala gospodarstva nisu mogla prodati junad u mesnice zbog slabe potražnje za mesom, niti ih razdužit kroz izvoz zbog male količine, nego su bila prisiljena prodati ih drugom gospodarstvu. Uzeti u obzir sve junadi koje su razdužene kroz JRDŽ s gospodarstva kroz mesnice,kroz izvoz ili preseljenja na drugo gospodarstvo. | Nije prihvaćen | Za potporu u Mjeri 2 prihvatljiva su muška i ženska grla koja su razdužena kroz klanje u odobrenim objektima u RH ili kroz izvoz prema podacima u JRDŽ-u u razdoblju od 01. 03. 2020. do 31. 12. 2020. godine, nisu mlađa od 14 niti starija od 28 mjeseci u trenutku razduženja, koja su prisutna na gospodarstvu najmanje 120 dana od dana dolaska na gospodarstvo do dana razduženja te sudjeluju u Farmskom sustavu osiguranja kvalitete junećeg, janjećeg i jarećeg mesa koji je objavljen na mrežnoj stranici HAPIH-a Maksimalni broj prihvatljivih grla za potporu iznosi 1.000. Uvjeti su navedeni u Programu koji je odobren od Europske Komisije i usvojen na Vladi RH te se Pravilnikom ne mogu mijenjati. |
2 | Ivanka Renac | Uvjeti prihvatljivosti domaćih životinja i poljoprivrednih površina, Članak 5. | Zar ovo nije isti materijal koji je bio u javnom savjetovanju od 29. 01. do 01. 02. 2021. godine?? No neovisno o tome evo mojega komentara: U Mjeru 1. uključiti i mliječna goveda tako da ista glasi: Potpora uzgajivačima goveda (sustav krava-tele i mliječna goveda). Izostaviti uvjet "koji nemaju isporuku mlijeka otkupljivačima, koji nemaju........... Kao razdoblje teljenja registrirano u JRDŽ uzeti od 01. 04. do 31. 12. 2020. godine i to za telad koja je nakon teljenja ostala na farmi duže od 2,5 mjeseci, a što se dokazuje Evidencijom o proizvodnji i prodaji vlastitih poljoprivrednih proizvoda. Nadalje, u vezi uvjeta "primarni" i "mikro i mali" poduzetnici, radi se diskriminacija onih koji nisu primarni u odnosu na primarne. Naime, poljoprivredni proizvođači kojima je poljoprivreda druga djelatnost, nisu oslobođeni plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, nego te doprinose plaćaju samo na drugi način. Ta diskriminacija je došla do izražaja u ovim raznim covid potporama, a prisutna je i kod natječaja za zakup državnog poljoprivrednog zemljišta. Zato, ili treba izmijeniti zakon o doprinosima tako da poljoprivrednici kojima je poljoprivreda druga djelatnost ne budu obveznici plaćanja navedenih doprinosa, ili kao drugo rješenje da se na osnovu podataka koje vodi Porezna uprava ili Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, priznaje status "mikro i mali" ukoliko su za prethodnu godinu bili obveznici plaćanja doprinosa na drugi dohodak od poljoprivredne djelatnosti. | Nije prihvaćen | Za potporu u Mjeri 1 prihvatljiva su ženska grla upisana u JRDŽ koja su mesnih pasmina, križanci s mesnim pasminama, izvorne pasmine; koja su kombiniranih pasmina i dolaze s gospodarstava koja nemaju isporuku mlijeka prema otkupljivačima, koja nemaju registriranu djelatnost prerade mlijeka na vlastitom gospodarstvu i nisu po toj osnovi upisana u Upisnik registriranih objekata u poslovanju s hranom životinjskog podrijetla te imaju registrirano teljenje u JRDŽ-u u razdoblju od 01. 01. 2020. do 31. 12. 2020. godine i prisutna su na gospodarstvu na zadnji dan podnošenja zahtjeva. Minimalni broj grla prihvatljivih za potporu iznosi 5, a maksimalni broj prihvatljivih grla za potporu iznosi 100. Uvjeti su navedeni u Programu koji je odobren od Europske Komisije i usvojen na Vladi RH te se Pravilnikom ne mogu mijenjati. |
3 | Hrvatska voćarska zajednica | Uvjeti prihvatljivosti korisnika, Članak 6. | U okviru stavka 6. predlažemo sljedeću izmjenu: - za mjeru 4.: u razdoblju od 01.08.2020. do 31.12.2020. godine stavili su na tržište najmanje 15 tona/ha jabuke iz vlastite proizvodnje ili/i su traženu količinu uskladištili u hladnjačama. Kao dokaz ispunjavanja uvjeta iz članaka 5. i 6. ovog članka, korisnici su obvezni dostaviti izvod iz poslovnih knjiga kojima se nedvojbeno dokazuje količina utržene odnosno uskladištene proizvodnje iz vlastite proizvodnje sa stanjem na dan 31.12.2020. | Nije prihvaćen | Cilj Programa je pružanje financijske pomoći primarnim poljoprivrednim proizvođačima koji su se uslijed usporavanja ili potpune obustave gospodarskih aktivnosti uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19 suočili s iznenadnim poslovnim poteškoćama uslijed ukupnih tržnih poremećaja vezanih uz pad potražnje te time vezano pad cijena i konačno padom prodaje. Time su proizvođači dovedeni u situaciju manjka likvidnosti ili čak potpune nelikvidnosti. Slijedom navedenog skladištenje u hladnjačama nije prihvatljiv trošak u okviru ovoga Programa. Uvjeti su navedeni u Programu koji je odobren od Europske Komisije i usvojen na Vladi RH te se Pravilnikom ne mogu mijenjati. |
4 | Fragaria doo | Uvjeti prihvatljivosti korisnika, Članak 6. | U stavku 6. uz sljedeće uvjete za mjeru 4. je potrebno dodati:"...ili/i su traženu količinu uskladištili za stavljanje na tržište". Predlažemo također dodavanje stavka 7. sadržaja kako slijedi: "Kao dokaz ispunjavanja uvjeta iz stavaka 5. i 6. ovog članka, korisnici su obvezni dostaviti preslike računa ili/i stanje zaliha na 31.12.2020. u svojim polsovnim knjigama. | Nije prihvaćen | Cilj Programa je pružanje financijske pomoći primarnim poljoprivrednim proizvođačima koji su se uslijed usporavanja ili potpune obustave gospodarskih aktivnosti uzrokovanih pandemijom virusa COVID-19 suočili s iznenadnim poslovnim poteškoćama uslijed ukupnih tržnih poremećaja vezanih uz pad potražnje te time vezano pad cijena i konačno padom prodaje. Time su proizvođači dovedeni u situaciju manjka likvidnosti ili čak potpune nelikvidnosti. Slijedom navedenog skladištenje u nije prihvatljiv trošak u okviru ovoga Programa. Uvjeti su navedeni u Programu koji je odobren od Europske Komisije i usvojen na Vladi RH te se Pravilnikom ne mogu mijenjati. |
5 | RUDOLF BRZICA | Uvjeti prihvatljivosti korisnika, Članak 6. | Poštovani, trebate u obzir uzeti da je ova godina ekstremno izazovna i da kada se dogodio prvi lockdown, kada je zatvoreno tržište i kada je bilo zabranjeno prometovanje među državama čak i lokalno, da smo mi kao uzgajivači krmača smanjili pripust krmača jer nismo znali uopće kako i kome ćemo prodati životinje i kakvo će stanje biti ni za dan mjesec ili slično jer se situacija mijenjala iz dana u dan, kad ne možemo iz kruga od 10km,sjetite se da su ceste bile puste da se ni kod roditelja 20 kilometara dalje nije moglo otići, kamioni su stajali na granicama danima i tjednima te samo pod pratnjom putovali, a nakon toga nas je dočekala nikad niža cijena svinja i odojaka, i zato smatramo da bi ste trebali uzeti možda prosječan broj krmača na gospodarstvu kroz posljednje tri godine ili slično. Jer iako smo mi smanjili pripust te životinje su i dalje bile kod nas i trošile hranu i rad. Također mi smo na našem gospodarstvu krenuli s pripuštanjem 1.6 i to su životinje koje se prase 1.10 i kasnije te još nisu uspjele izbaciti svoje leglo na tržište bilo u obliku praseta ili tovljenika. Smatramo da bi bolja opcija bila odraditi plaćanja za krmaču koja je na gospodarstvu 365 dana ili izvući neki višegodišnji prosjek, jer ova godina ne bi smjela biti referentna po ničemu jer jednostavno nije bila normalna u nijednom pogledu ni zbog covid-19 krize a ni zbog cijene koja nas je gurnula na dno. | Nije prihvaćen | Uvjeti su navedeni u Programu koji je odobren od Europske Komisije i usvojen na Vladi RH te se Pravilnikom ne mogu mijenjati. |
6 | EVA | Uvjeti prihvatljivosti korisnika, Članak 6. | Pod mjerom 3. Potpora uzgajivačima krmača,smanjite promet svinja sa 10 na 6 zbog slabe potražnje živih svinja i prasadi, te zbog velike količine svinja ostalih još uvijek na gospodarstvu. Jednostavno dodijelite potporu uzgajivačima s upisanim brojem krmača u JRDŽ. | Nije prihvaćen | Uvjeti su navedeni u Programu koji je odobren od Europske Komisije i usvojen na Vladi RH te se Pravilnikom ne mogu mijenjati. |
7 | Udruga proizvođača agruma i povrća 'NERETVANSKA MLADEŽ' | Uvjeti prihvatljivosti korisnika, Članak 6. | Predlažemo u Čl. 6. st. (6) vezano za mandarinu, dodati i ostale agrume koji su jednako pogođeni otežanim uvjetima poslovanja, a ukoliko nisuu obuhvaćeni oznakom KN 0805 i to: mandarine (uključujući tangerine i satsuma mandarine), mandarine sorte wilking i slični hibridi agruma oznaka KN 0805 20 30, 0805 20 50, 0805 20 70 i 0805 20 90 slatke naranče oznake KN 0805 10 20 i klementine oznake KN 0805 20 10. | Nije prihvaćen | U ovom trenutku najizraženiji poremećaji na tržištu su vezani uz mandarinu kao posljedica pada potražnje, pada prodaje i pada cijena uslijed pandemije COVID-19. Uvjeti su navedeni u Programu koji je odobren od Europske Komisije i usvojen na Vladi RH te se Pravilnikom ne mogu mijenjati. |
8 | FORTENOVA GRUPA d.d. | Iznos potpore, Članak 7. | Sukladno Čl. 7, stavku 3. maksimalni iznos potpore ostvaruje se na razini pojedinog korisnika. Da li navedeno znači da se potpore dodijeljene unutar Privremenog okvira ne zbrajaju na razini poduzetnika (svih povezanih poduzeća) kao što je slučaj kod ostalih oblika državnih potpora/potpora male vrijednosti | Primljeno na znanje | U slučaju dodjele potpore usklađene s Privremenim primjenjuju se pravila o zbrajanju potpora kao i kod drugih oblika državnih potpora. |
9 | Udruga proizvođača agruma i povrća 'NERETVANSKA MLADEŽ' | Iznos potpore, Članak 7. | U članku 7. st (2) nepotrebno je ograničenje od 5.000 Kn po ha za mandarine, jer već postoji ograničenje u minimalno utrženoj količini. Predlažemo, taj dio izbrisati. | Nije prihvaćen | Zbog ograničenih financijskih sredstava, a s ciljem ravnomjerne raspodjele istih i uključivanja što većeg broja korisnika određen je maksimalni iznos po ha. |
10 | PP Orahovica d.o.o. | Podnošenje zahtjeva za potporu, Članak 8. | Poštovani, vezano uz čl. 8, st. 4, s obzirom da je zakonski dozvoljen rok za podnošenje GFI za 2020. godinu tek 30.04., predlažemo dopuniti tekst na način kako slijedi: (4) Uz Zahtjev iz stavka 2. ovog članka korisnik prilaže Izjavu iz priloga 1 ovoga Pravilnika e kopiju Referentne stranice Godišnjeg financijskog izvještaja poduzetnika , za 2020. godinu ili za 2019. godinu ukoliko podnositelj nije podnio GFI za 2020. u trenutku podnošenja Zahtjeva za potporu, za podnositelja koji je pravna osoba. Ukoliko podnositelj dostavi GFI za 2019. godinu, predlažemo da se dozvoli kroz dopunu dostaviti GFI za 2020. | Djelomično prihvaćen | U članku 10. Pravilnika propisani su uvjeti za dopunu i/ili ispravak prijave. |
11 | Udruga proizvođača agruma i povrća 'NERETVANSKA MLADEŽ' | Podnošenje zahtjeva za potporu, Članak 8. | U članku 8. st (6) i (7) dodati obavezu prilaganja bankovnog izvoda izvoda kao dokaza naplate te dodavanje otkupnog bloka (95% prometa mandarina je preko otkupnog bloka) kao dokaza utržene proizvodnje i promet računa kao dokaz naplate. | Nije prihvaćen | U članku 8. st. (6) i (7) kao prihvatljivi dokazi navedeni su otpremnica/ račun, a za korisnike koji nisu upisani u Registar poreznih obveznika dokaz o prodanim količinama vlastitih proizvoda je podatak iz Evidencije o poljoprivrednoj proizvodnji i prodaji vlastitih proizvoda koja se popunjava sukladno članku 14. stavku 2. Pravilnika o Upisniku obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (NN 62/2019) i članku 10. stavku 3. i stavku 4. Pravilnika o Upisniku poljoprivrednika (NN 62/2019, 91/2020). |
12 | Vigor d.o.o. | PRAVILNIK, PRILOG I | Poštovani, želimo još jednom skrenuti pažnju na Prilog 1 pravilnika u dijelu točke 1 i 2 istoga, koji je u bitnome u suprotnosti s osnovnom intencijom pomoći onima, koji imaju proizvodnju i pogođeni su COVIDOM 19. Naime smatramo da će na način kako je trenutno koncipiran izazvati veliki broj eliminacije prava na ostvarivanje potpore i usprkos plemenitih namjera imati negativni javni publicitet budući je osnovni koncept promijenjen uvođenjem dodatnih uvjeta. Za očekivati je veliki broj onih koji zadovoljavaju sve uvjete za ostvarivanje potpore osim točke 1 i 2 Priloga, te neće moći ostvariti pravo na potporu za ostvarenu proizvodnju. Vjerujemo i nadamo se da će te još jednom sagledati nerazumnost takvih zahtjeva, te posljedice na one, koji imaju proizvodnju. | Nije prihvaćen | Ovim Programom uređuje se dodjela državne potpore na temelju Komunikacije Europske Komisije – Privremeni okvir za mjere državne potpore u svrhu podrške gospodarstvu u aktualnoj pandemiji COVID-a 19, koji je donesen 19. ožujka 2020. (C(2020) 1863) i njegovih izmjena, koje su donesene 3. travnja 2020. (C(2020) 2215), 8. svibnja 2020. (C(2020) 3156), 29. lipnja 2020. (C(2020) 4509) i 13. listopada 2020. (C(2020) 7127), objavljene su u Službenom listu Europske unije. Privremenim okvirom je propisano da se primjenjuje definicija mikro, malih i srednjih poduzeća iz člankom 2. Priloga 1. Uredbe Komisije (EU) br. 702/2014 od 25. lipnja 2014. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektoru poljoprivrede i šumarstva te ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SL L 193, 1.7.2014). Prilog I Pravilnika služi za provjeru usklađenosti korisnika sa istom. |