Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Nacrtu prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o popisu stanovništva, kućanstava i stanova u Republici Hrvatskoj 2021. godine, s Konačnim prijedlogom zakona
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | INES LOVRIĆ | Mišljenja sam da je potrebno ukinuti Popis stanovništva, uvesti Registar stanovništva i povezati ga izravno s Registrom birača. Registar je jeftiniji i učinkovitiji od Popisa. | Primljeno na znanje | Popis stanovništva i Popis birača ne obuhvaćaju iste kategorije stanovništva. Popis birača obuhvaća hrvatske državljane stare 18 i više godina s prebivalištem u RH i hrvatske državljane koji nemaju prebivalište u RH te državljane država članica Europske unije koji ostvaruju biračko pravo u RH, dok se Popisom stanovništva obuhvaćaju osobe koje su državljani Republike Hrvatske, strani državljani i osobe bez državljanstva koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj te osobe koje u referentnom trenutku Popisa imaju boravište u Republici Hrvatskoj. Uspostava Registra stanovništva kao administrativnog izvora podataka nije u nadležnosti Državnog zavoda za statistiku, međutim Zavod snažno podupire svaku inicijativu planiranja njegove uspostave. | |
2 | ZORAN SAMBOL | Ukinuti Popis stanovništva, uvesti Registar stanovništva i povezati ga izravno s Registrom birača. Registar je jeftiniji i učinkovitiji od Popisa. U Hrvatskoj je previše fiktivnog stanovništva; neodjavljeniekonomski emigranti, uvozni stranačko-partijski glasači, digitalni polulegalni nomadi... Razlog za neuvođenje Registra stanovništva upravo je to što se iz njega mogu jasno vidjeti nepravilnosti u biračkim popisima u kojima još uvijek imamo "fiktivno stanovništvo" (dijelom i radi broja stanovnika/kvota u statističkim prikazima; povlačenju novaca iz fondova). | Primljeno na znanje | Popis stanovništva i Popis birača ne obuhvaćaju iste kategorije stanovništva. Popis birača obuhvaća hrvatske državljane stare 18 i više godina s prebivalištem u RH i hrvatske državljane koji nemaju prebivalište u RH te državljane država članica Europske unije koji ostvaruju biračko pravo u RH, dok se Popisom stanovništva obuhvaćaju osobe koje su državljani Republike Hrvatske, strani državljani i osobe bez državljanstva koji imaju prebivalište u Republici Hrvatskoj te osobe koje u referentnom trenutku Popisa imaju boravište u Republici Hrvatskoj. Uspostava Registra stanovništva kao administrativnog izvora podataka nije u nadležnosti Državnog zavoda za statistiku, međutim Zavod snažno podupire svaku inicijativu planiranja njegove uspostave. | |
3 | TIHOMIR KLEMENT | KONAČNI PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POPISU STANOVNIŠTVA, KUĆANSTAVA I STANOVA U REPUBLICI HRVATSKOJ 2021. GODINE, Članak 2. | servis e - građanin je vrlo dobra opcija, između ostaloga i za ovakve stvari poput popisa stanovništva. A velika bi se sredstva uštedila da je razvoj servisa bio brži i na vrijeme napravljen, no kada će doći opcija e - birač ili e - glasač, to je pitanje. Uspostavom tog sustava tek tada ćemo napredovati | Primljeno na znanje | Popis stanovništva je statistička aktivnost iz djelokruga Državnog zavoda za statistiku, te se Popis 2021. po prvi put provodi uz mogućnost samopopisivanja stanovništva kroz elektronički sustav e - Građani. Daljnji razvoj funkcionalnosti sustava e- Građani (e-birač ili e - glasač), izvan je djelokruga Državnog zavoda za statistiku. |