Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s zainteresiranom javnosti za Pravilnik o sportskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Nenad Živković PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Poštovani, Sportski ribolov je grana turizma i kao takvog ga treba zaštiti. Bilo bi poželjno napraviti aplikaciju za pametne telefone gdje bi se svaki izlazak na vodu registrirao, radi lakše kontrole. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Zahvaljujemo na primjedbi. Budući da se trenutno radi o sustavu kojemu je cilj osigurati postupni prelazak na elektroničku evidenciju, evidencija ribolovnog napora razmotrit će se kao mogućnost kad se za to stvore svi tehnički uvjeti. Do tada, kontrolu nad prisutnošću ribiča na ribolovnoj vodi provode ribočuvari u okviru svojih terenskih obilazaka.
2 Dan Margetić PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Sportski ribolov bi trebao biti strogo zabranjen i kažnjiv visokim novčanim i zatvorskim kaznama. Jer ribe su osjetilna bića koja osjećaju bol i patnju. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Ova primjedba ne odnosi se na tekst predloženog Pravilnika.
3 Zvonimir Zečević PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Poštovani molio bih vas da uzmete u obzir da aplikacija m -ribič nije dostupna na svim lokacijama , da veliki broj ribiča nema pametni telefon i ne zna se služiti istim, aplikacija je odlično riješenje kao dobrovoljna i bilo bi dobro da se putem nje mogu kupiti dnevne dzvole , Bilo bi dobro da se i dalje prodaju dozvole za ribolov u prijašnjem obliku, Dozvole za rekreacijski ribolov na moru prodaju se za 450 kuna uz upotrebu dvije udice i pododne puške vrijedi za cijeli Jadran i nije potreban ribički ispit niti je potrebna aplikacija, Pozdrav, Prihvaćen Ne prihvaća se. Aplikacija mRibič funkcionalna je i bez pokrivenosti internet signalom (radi u off-line modu), budući da automatski bilježi unesene podatke u realnom vremenu, koji su lako naknadno provjerljivi. Što se tiče ribiča koji nemaju pametni telefon, ovim pravilnikom omogućeno je da zadržani ulov za njih unese i druga osoba, a moguće ga je i naknadno upisati i poslati s kućnog računala putem identične web aplikacije. Dodatno, u prijelaznom periodu je ribičima omogućen i unos podataka o zadržanom ulovu putem papirnatog obrasca. Točni i ažurni podaci temelj su za racionalno i održivo upravljanje ribljim fondom u svrhu sportskog ribolova i očuvanja ribljih populacija. Nadalje, aplikacija mRibič ne služi za prodaju ribičkih dozvola nego isključivo za upis zadržanog ulova i dostavu ovlašteniku ribolovnog prava. Dozvole prodaju ovlaštenici ribolovnog prava isključivo u elektronskom obliku putem posebne autorizirane aplikacije. Što se tiče usporedbe s ribičkim dozvolama za more, ona nije primjerena jer se radi o potpuno različitim ekosustavima, te sukladno tome i pristupima upravljanju.
4 Filip Strahija PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Znam da nije predmetom ovog pravilnika, ali bilo bi već vrijeme da se korigiraju minimalne mjere riba. Žalosno je i po već ionako siromašan riblji fond, pogubno da se nedorasli primjerci riba (npr. šaran, smuđ, štuka od 40cm) mogu zadržati iako nisu ni spolnu zrelost dosegli niti imali mogućnost ostaviti potomstvo. Zbog nas samih, ali i budućih naraštaja smatram primjerenim da se sve zaštitne mjere podignu za barem 10cm kako bi se očuvao i u konačnici unaprijedio riblji fond. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Ova primjedba ne odnosi se na tekst predloženog Pravilnika, te će se razmotriti u kontekstu novog Pravilnika o zaštiti riba.
5 Zvonko Vlahović PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU Predloženi Pravilnik sadrži manje odredbi od prijašnjeg Pravilnika. Smatram da se je trebalo novim pravilnikom obuhvatiti sva prava i obveze koje se odnose na sportski ribolov u slatkovodnom ribarstvu, a ne da i nadalje imamo niz dodatnih Pravilnika koji svaki za sebe posebno regulira neka dodatna prava i obveze veznane za sportski ribolov u slatkovodnom ribarstvu. Problemi mogu nastati posebno i kod obavljanja-provođenja natjecanaja i dr. Podsjećam da je u starom pravilnikom na jednom mjestu bilo regulirano slijedeće: (1) oblik, sadržaj i način vođenja upisnika ribolovnih područja i ribolovnih zona; (2) način izrade gospodarske osnove i godišnjeg plana u slat¬kovodnom ribarstvu; (3) program za polaganje stručnog ispita za gospodarenje ribolovnim područjem ili ribolovnom zonom, oblik, sadržaj i način vođenja upisnika o izdanim uvjerenjima o položenom stručnom ispitu za gospodarenje ribolovnim područjem ili ribolovnom zonom; (4) program za polaganje ribičkog ispita, oblik, sadržaj i način vođenja upisnika o izdanim uvjerenjima o položenom ribičkom ispitu; (5) program za polaganje ribočuvarskog ispita, oblik, sadržaj i način vođenja upisnika o izdanim uvjerenjima o položenom ribočuvarskom ispitu; (6) način obavljanja ribočuvarske službe, obrasci zapisnika o obavljenom pregledu, obrazac zapisnika i potvrde o privremeno oduzetom ulovu i/ili ribolovnom alatu i/ili opremi za ribolov i/ili drugom sredstvu namijenjenom ribolovu; (7) vrste i količina ribolovnih alata, opreme i mamaca u športskom ribolovu; (8) zabrana ribolova i ograničenje uporabe određenih ribolovnih alata i opreme za pojedine vrste ribolova; (9) obrazac, sadržaj i način vođenja popisa ulova u športskom ribolovu; (10) obrazac, sadržaj i visina naknade za dozvole za športski ribolov. Dio od navedenog se sada regulira posebnim pravilnicima, a svakako bi bilo bolje da je sve potrebno obuhvaćeno na jednom mjestu-jednim sveobuhvatnim pravilnikom. Prema mojem iskustvu u slatkovodnom ribarstvu od gotovo 50 i više godina svaki dosadašnji prethodni novi pravilnik je najčešće u naravi samo bio često kopija prethodnog iz kojeg su se gotovo u pravilu najčešće mijenjale, pa čak i ukidale dobre stvari za ribiče i dr. Time je svaki novi pravilnik najčešće, kao i ovaj sadašnju prijedlog pravilnika, umanjivao dosadašnja-prethodna kvalitetna i prihvatljiva rješenja, te su se i dodatno tada, kao i sada uvodila i neka nova rješenja kojima će se po mojem mišljenju samo dodatno utjecati na stagniranje slatkovodnog ribarstva i sve većem nastavku smanjenje broja ribiči, a što će i nadalje imati najvjerojatnije i negativan utjecaj na stanje na većini naših slatkovodnih voda i općenito na cjelokupan sportski ribolov u slatkovodnom ribarstvu. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Slijedom donošenja novog Zakona o slatkovodnom ribarstvu (NN 63/19), a kako bi se unaprijedila jasnoća pravnog okvira, tematika sportskog ribolova na slatkim vodama podijeljena je na smislene tematske cjeline koje svaka zasebno zahtijevaju detaljniju razradu. Ovo za posljedicu ima veći broj podzakonskih propisa, no oni su razrađeniji, a time i precizniji.
6 Mile Beslić Izdavanje uvjerenja o položenom stručnom ispitu bez obveze polaganja ispita , Članak 8. U članku 8. st. 1 definirati izdavanje Uvjerenja o položenom stručnom ispitu za osobe koje su ispit položile u Ministarstvu u prethodnom periodu i maju Uvjerenje. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Osobama koje su položile stručni ispit za upravljanje ribljim fondom sukladno prethodnim propisima, uvjerenja vrijede i dalje te ih nije potrebno mijenjati.
7 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Ribočuvarska služba , Članak 11. predlažemo dopuniti sa - koja ima potvrdu o nekažnjavanju Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Tijelo državne uprave nadležno za unutarnje poslove ne izdaje potvrdu o postojanju pravomoćne presude za kazneno djelo, kao niti potvrdu da se protiv osobe nije vodio prekršajni postupak. Sukladno važećim propisima, osoba nakon odsluženja kazne za kazneno djelo, kao i nakon plaćanja novčane kazne za prekršaj, nije zavedena u nikakve evidencije te ne može dobiti takvu potvrdu. Tijelo državne uprave nadležno za unutarnje poslove izdaje isključivo potvrdu da se u trenutku izdavanja potvrde protiv podnositelja zahtjeva ne vodi kazneni postupak. Slijedom Zakona o pravnim posljedicama osude, kaznenoj evidenciji i rehabilitaciji („Narodne novine”143/12,105/15 i 32/17- u daljnjem tekstu Zakon) nitko nema pravo zahtijevati od građana da podnesu dokaze o svojoj osuđivanosti ili neosuđivanosti. Osoba ima pravo tražiti podatke iz kaznene evidencije za sebe isključivo ako su joj ti podaci potrebni radi ostvarivanja nekog prava u inozemstvu ili u međunarodnoj organizaciji.
8 JADRANKO RATKOVIĆ Ribočuvarska služba , Članak 11. Prije svega uvjet za imenovanje ribočuvara od strane ovlaštenika bi trebalo definirati uz sve navedene stavka u prijedlogu pravilnika , da osoba koja kandidira se za ribočuvara ima neupitnu prošlost kao ribič . Potrebno predočiti preporuku s opisom u pisanom obliku od strane ŠRU i/ili društvu kojemu je pripadao ili još uvijek pripada . U tako konkretnim slučajevima ne bi došlo do upitnih moralnih kvaliteta kandidata za ribočuvare . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Predmetni prijedlog bio bi diskriminirajući prema mladim osobama-ribočuvarima koji primjerice nemaju nikakvu prošlost u športsko ribolovnim društvima. Člankom 11. Pravilnika precizno je određeno da se za ribočuvara može imenovati osoba starija od 18 godina života, koja ima položeni ribočuvarski ispit i koja ima uvjerenje da se protiv nje ne vodi kazneni postupak, što su objektivni kriteriji provjerljivi u službenim evidencijama i za koje se izdaju odgovarajuće službene potvrde. Subjektivno mišljenje u vidu preporuke ne spada u tu kategoriju kriterija.
9 SRD BANDAR BIZOVAC Ribočuvarska služba , Članak 11. Ako je jedan od uvijete za imenovanje ribočuvara da posjeduje uvjerenje da se protiv istog ne vodi kazneni postupak onda bi bilo poželjno da se isto proširi na način da ribočuvar nema pravomoćnu presudu za kazneno djelo kao i da se protiv istoga nije vodio prekršajni postupak za prekršaje iz domene Zakona o slatkovodnom ribarstvu. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Tijelo državne uprave nadležno za unutarnje poslove ne izdaje potvrdu o postojanju pravomoćne presude za kazneno djelo, kao niti potvrdu da se protiv osobe nije vodio prekršajni postupak. Sukladno važećim propisima, osoba nakon odsluženja kazne za kazneno djelo, kao i nakon plaćanja novčane kazne za prekršaj, nije zavedena u nikakve evidencije te ne može dobiti takvu potvrdu. Tijelo državne uprave nadležno za unutarnje poslove izdaje isključivo potvrdu da se u trenutku izdavanja potvrde protiv podnositelja zahtjeva ne vodi kazneni postupak. Slijedom Zakona o pravnim posljedicama osude, kaznenoj evidenciji i rehabilitaciji („Narodne novine”143/12,105/15 i 32/17- u daljnjem tekstu Zakon) nitko nema pravo zahtijevati od građana da podnesu dokaze o svojoj osuđivanosti ili neosuđivanosti. Osoba ima pravo tražiti podatke iz kaznene evidencije za sebe isključivo ako su joj ti podaci potrebni radi ostvarivanja nekog prava u inozemstvu ili u međunarodnoj organizaciji.
10 JADRANKO RATKOVIĆ Ribočuvarska služba , Članak 13. Ribočuvari improviziraju kada vrše kontrolu nad ribičima . Naime, ribočuvari ( pa čak u nekim slučajevima i imenovani od istog ovlaštenika ) , proizvoljno tumače što ribič mora posjedovati na ribolovnoj vodi kako bi ribočuvar izvršio identifikaciju ribiča. Pa tako jedni traže da se obavezno posjeduje i predoči iskaznica o položenom ribolovnom ispitu , neki ribočuvari traže potvrdu o kupljenoj dozvoli za ribolov (u pisanom obliku ) , treći opet traže osobnu iskaznicu (kao policijski službenici kada legitimiraju osobu ) . Kako je za ulazak ribočuvara u evidencije (očevidnik dovoljan OIB ribiča , ne vidim razlog zašto ribočuvari sebi daju za pravo da maltretiraju ribiče . Provjeru identiteta mogu izvršiti propitivanjem o podacima koji su prikupljeni u očevidnik , (a kako je bilo obaveza i slikanja svih ribiča kod zamjene obrasca o položenom ribičkom ispitu ) , pretpostavljam da je i slika implementirana u očevidnik ! Ribočuvari se ne pridržavaju propisa , od obaveze predstavljanja ribiču , do isticanja značke i iskaznice , pa sve do ne nošenja i/ili nošenja dijelova propisane ribočuvarske odore . Vrlo važno je da se sve ribočuvare educira u obavljanju ribočuvarske službe , njihovim obavezama i strogo propisanim ovlastima . Improviziranje i samovolja ribočuvara nije dobro došla u praksi . Kako bi ribočuvarska služba imala u potpunosti svoju misiju (očuvanja ribljeg fonda ) , zaštita od devastiranja istoga , predlažem da se strogo propišu pravila u tom smjeru , a ne ovo neujednačeno samovoljno ponašanje pojedinaca u ribočuvarskim službama i ne dopušteno uzimanje prekomjernih i izmišljenih ovlasti . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Člankom 33. Zakona o slatkovodnom ribarstvu jasno su propisane ovlasti ribočuvara po kojima je obvezan postupati. Slika osobe ne nalazi se na obrascu ribičke dozvole, već se identitet osobe utvrđuje na temelju OIB-a s osobne iskaznice ili putovnice, koji mora biti istovjetan onome s ribičke dozvole. Istina je da i uvjerenje o položenom ribičkom ispitu također sadrži OIB, međutim uvjerenje o položenom ribičkom ispitu nije identifikacijski dokument. Nadalje, očuvanje ribljeg fonda indirektna je uloga ribočuvara, dok je primarna zadaća ribočuvara nadzor nad provođenjem odredbi zakona i podzakonskih propisa te planova upravljanja. Završno, po objavi ovoga Pravilnika, ovlaštenici, pa tako i ribočuvari dobit će detaljne upute o provedbi istoga, tako da će se smanjiti mogućnost samovoljnog tumačenja.
11 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Ribočuvarska služba , Članak 13. predlažemo dopuniti čl.13 točka 3.sa -ribočuvar može biti i u civilnoj odjeći, u slučaju da van službe zatekne osobu koja obavlja ribolov ili druge radnje protivno Zakona i pravilnika u slatkovodnom ribarstvu. kako su kolege već navele ..zna se događati da ribočuvari van službe i pri samom ribolovu zateknu se u situaciji da bi trebali intervenirati. Prihvaćen Ne prihvaća se Ribočuvar ima službene ovlasti isključivo kad je u ribočuvarskom nadzoru, te tada mora biti odjeven u ribočuvarsku odoru i imati iskaznicu i značku, kao i potrebnu opremu, što je propisano člankom 36. stavkom 2. Zakona o slatkovodnom ribarstvu. Ukoliko izvan službe primijeti bilo kakve radnje koje su u suprotnosti s Zakonom i propisima iz područja slatkovodnog ribarstva, može kao i bilo koja druga osoba, izvijestiti nadležna tijela i službe o istome.
12 Zajednica športsko ribolovnih klubova Koprivnica Ribočuvarska služba , Članak 13. Članak 13. točka 2. vidi članak 36.Zakona Članak 36. (1) Ribočuvar dokazuje svoj identitet iskaznicom i značkom. (2) Prilikom obavljanja ribočuvarske službe ribočuvar je obvezan nositi odoru, a iskaznica i značka moraju biti istaknute na vidljivom mjestu na odori. (3) Ribočuvar smije koristiti iskaznicu, značku i odoru isključivo za vrijeme obavljanja ribočuvarske službe, osim ako je njihovo korištenje opravdano sprječavanjem nedozvoljenog ribolova. Pojašnjenje: Ribočuvar može biti u šetnji uz vodu u civilu ili biti u privatnom ribolovu, a ima značku i iskaznicu kod sebe….zašto ne bi mogao postupati u slučaju nedozvoljenog načina obavljanja ribolova i pričekati drugog ribočuvara i /ili policiju koji će preuzeti dalje postupanje ??! članak 13. točka 5. članak 19. Zakona stavak 8. Hrvatski športsko ribolovni savez (u daljnjem tekstu: Savez) ima sljedeće javne ovlasti: 8. ovlaštenicima ribolovnog prava izdaje i raspodjeljuje dnevnike rada ribočuvara, obrasce zapisnika i potvrda o privremenom oduzimanju ribolovnog alata, opreme za ribolov i ulova Pojašnjenje: Ocekuje se da će HŠRS izraditi i distribuirati samokopirne potvrde i zapisnike (samokopirne u 4 primjerka) ovlaštenicima ribolovnog prava Nije prihvaćen Ne prihvaća se Ribočuvar ima službene ovlasti isključivo kad je u ribočuvarskom nadzoru, te tada mora biti odjeven u ribočuvarsku odoru i imati iskaznicu i značku, kao i potrebnu opremu, što je propisano člankom 36. stavkom 2. Zakona o slatkovodnom ribarstvu. Ukoliko izvan službe primijeti bilo kakve radnje koje su u suprotnosti s Zakonom i propisima iz područja slatkovodnog ribarstva, može, kao i bilo koja druga osoba, izvijestiti nadležna tijela i službe o istome. Što se tiče izdavanja i distribucije svih potrebnih potvrda i zapisnika, navedeno je dio javnih ovlasti povjerenih HŠRS-u temeljem odredbe članka 19. točke 9. Zakona o slatkovodnom ribarstvu.
13 JADRANKO RATKOVIĆ Ribočuvarska služba , Članak 13. U članku 13. iza stavke 2. Ribočuvar kod vršenja ribočuvarske službe dužan je poštivati socijalnu distancu s ribičem , te pridržavati se svih epidemiološki mjerao ka što je nošenje maske jer nije moguće zadržati propisani razmak . nadalje iza stavka2. istoga članka dodati . Ribočuvar je dužan legitimirati ribića isključivo OIB-om , te vršiti provjeru dodatnim podacima koji su mu dostupni iz očevidnika . npr , slikom , datumom rođenja , članstvom kod ovlaštenika i ostalim već prikupljenim podacima . Nadalje ribočuvar nema pravo zatražiti , te legitimirati osobu/ ribiča bilo kojim drugim dokumentima , osim putem iskaznice o položenom ribolovnom ispitu za sve ribolovce koji istu posjeduju. Za ribolovce koji nisu dužni imati iskaznicu (dnevna ,trodnevna , tjedna ) dozvola za ribolov , ribočuvar provjerava s podacima iz očevidnika putem OIB broja . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Epidemiološke mjere nisu u nadležnosti Zakona o slatkovodnom ribarstvu kao niti podzakonskih propisa proizašlih na temelju njega, već u domeni propisa o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti, odnosno odluka Stožera CZ Republike Hrvatske. Što se tiče ovlasti ribočuvara o utvrđivanju identiteta osobe propisanoj člankom 33. stavkom 1. točkom 2. Zakona o slatkovodnom ribarstvu, identitet osobe se utvrđuje osobnom iskaznicom ili putovnicom (sukladno članku 1. stavak 2. Zakona o osobnoj iskaznici i članku 1. stavku 2. Zakona o putnim ispravama državljana RH). S druge strane, uvjerenje o položenom ribičkom ispitu je uvjet za kupnju godišnje ribičke dozvole, te ne predstavlja identifikacijski dokument.
14 Zajednica športsko ribolovnih klubova Koprivnica Ribočuvarska služba , Članak 14. Članak 14. točka 5. normalnoda vodi evidenciju..... jerovlaštenik ih sam kupuje za potrebe ribočuvara pa vodi i evidenciju i zamjenu sukladno vijeku trajanja iste Članak 14. točka 6. ...iza riječi i/ili značke staviti točku. Riječi i/ili ribočuvarske odore obrisati. Pojašnjenje: kako ovlaštenik sam kupuje i vodi evidenciju odora za ribočuvare nema potrebe da podnosi zahtjev Savezu za izdavanje nove ribočuvarske odore. Prihvaćen Prihvaća se.
15 JADRANKO RATKOVIĆ Ribočuvarska služba , Članak 14. U članku 14. stavak 6. iza teksta " Ribočuvar koji izgubi ribočuvarsku iskaznicu i/ili ribočuvarsku značku i/ili ribočuvarsku odoru ili na drugi način ostane bez istih , odmah je dužan Savezu prijaviti gubitak " Ribočuvar je dužan nadoknaditi financijski izgubljeno u punom iznosu . Ribočuvar koji izgubi ribočuvarsku iskaznicu i/ili ribočuvarsku značku i/ili ribočuvarsku odoru ili na drugi način ostane bez istih, obvezan je odmah o tome izvijestiti ovlaštenika ribolovnog prava, koji će Savezu prijaviti gubitak i zatražiti brisanje iste iz evidencije Saveza, te nakon podmirenja troška ribočuvara za izgubljeno , će podnijeti zahtjev Savezu za izdavanje nove iskaznice i/ili značke i/ili ribočuvarske odore. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Predmetnu tematiku ovlaštenici mogu odrediti svojim internim odlukama.
16 DAMIR CULJAK Namjena, vrsta i količina ribolovnih alata, opreme i mamaca u sportskom ribolovu , Članak 16. Također propišite da je ulovljene alohtone vrste riba zabranjeno vraćati u vodu. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Ova primjedba ne odnosi se na tekst predloženog Pravilnika, te će se razmotriti u kontekstu novog Pravilnika o zaštiti riba.
17 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Namjena, vrsta i količina ribolovnih alata, opreme i mamaca u sportskom ribolovu , Članak 16. dopuniti čl.16. sa točkom (5) zabranjen ribolov iz čamca u pokretu - ribolov povlačenjem mamca.. Dosta ribiča se susrelo na ribolovnim vodama sa tvz.panulašima...koji uredno povlače varalicu iz čamca u pokretu uglavnom uz obalu,te iznad zimovališta riba..vozikaju se gore dolje po rijeci .."nenamjerno" kvače pribore u vodi te s podsmjehom gledaju u ribiče na obali..koji popravljaju svoje predveze..i skidaju varalice sa granja... Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Zabrana, ograničenje ili mogućnost panulanja (trolling) treba biti propisana planom upravljanja za pojedinog ovlaštenika ribolovnog prava te se ne može generalno primijeniti za sve ribolovne vode u Republici Hrvatskoj. Naime imamo izuzetno kvalitetnih ribolovnih voda koje su itekako pogodne za ovakav oblik ribolova (npr. Lokvarsko jezero) gdje ovim načinom ribolova ribiči love impozantne primjerke pastrva i ostalih grabežljivaca. Ovo je vrlo popularna tehnika ribolova u svijetu, a na našim jezerima privlači velik broj stranih ribolovaca - turista. Nema svrhe zabraniti ovaj oblik ribolova za područje cijele Republike Hrvatske jer postoje velika jezera i akumulacije koje su pogodne za ovaj oblik ribolova, a, kao što smo već naveli, planom upravljanja pojedinog ovlaštenika ribolovnog prava takav oblik ribolova može se zabraniti ili ograničiti.
18 Anđelko Lukanec Namjena, vrsta i količina ribolovnih alata, opreme i mamaca u sportskom ribolovu , Članak 18. Prilikom obavljanja sportskog ribolova mora se koristiti mreža čuvarica (riba koja se ne zadržava mora ostati živa) Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Predmetnim člankom nije propisana obveza posjedovanja i korištenja opreme već je njime dana mogućnost korištenja navedene opreme. Posjedovanje mreže čuvarice je opcionalno, a koriste je oni ribiči koji imaju namjeru privremeno zadržati određene primjerke ribe, te istu drže u mreži čuvarici do odlaska iz ribolova. No, to ne znači da će te primjerke i zadržati. Mreža čuvarica također se koristi i na ribičkim natjecanjima, s time da se sav ulov nakon vaganja vraća u ribolovnu vodu. Ribiči koji obavljaju ribolov po modelu „ulovi i pusti“ također ne koriste mrežu čuvaricu, već posebne podloške, kadice i ostalu opremu kako ne bi oštetili i ozlijedili ulovljenu ribu prije vraćanja u vodu.
19 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Označavanje zadržanog ulova , Članak 20. čl.20 dodati točku (3) iznimno točke(1) kada ovlaštenik ribolovnog prava je, donio pravilnik o korištenju mreža čuvarica,označavanju zadržanog ulova. smatramo da riba u čuvarici nije nužno zadržani ulov,ovlašteniku dopustiti da postroži pravila na vodi kojom gospodari. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Članak 20. regulira označavanje zadržanog ulova, a ne čuvanje u mreži čuvarici. Dapače, člankom 18. ovoga Pravilnika nije propisana obveza korištenja opreme, već mogućnost korištenja navedene opreme. Posjedovanje mreže čuvarice je opcionalno, a koriste je oni ribiči koji imaju namjeru zadržati određene primjerke ribe, te istu drže u mreži čuvarici do odlaska iz ribolova. No to ne znači da će točno te primjerke i zadržati. Ribiči koji obavljaju ribolov po modelu „ulovi i pusti“ također ne koriste mrežu čuvaricu.
20 JADRANKO RATKOVIĆ Označavanje zadržanog ulova , Članak 20. Radi ne humanih postupaka ribiča koji zadržava ulov , a zakonom ga se tjera da nanosi bol živoj ribi , u obavezi odsijecanjem donjeg dijela repne peraje ribe . Potrebno i nužno je brisati članak 20. stavku 1.i 2. u potpunosti . Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Predmetna odredba bila je sadržana i u prethodnim propisima. Pravilnikom će se propisati obveza označavanja za pojedine vrste riba, a ostale vrste neće biti obvezno označiti.
21 Zvonko Vlahović Označavanje zadržanog ulova , Članak 20. Predlažem u potpunosti brisanje ovog članka. Istog je potrebno brisati i iz razloga koji su bili i ranije kada je sadržaj sličnog ranijeg takvog članka bio brisan. Potpuno je neprihvatljivo i nehumano da se bilo kojem živom biću reže bilo koji dio tijela. Inače već odavno se smatra da je riba u čuvarici-gotovo u pravilu zadržani ulov osim kod natjecanja, te isti kako takav se posebno i ne treba dodatno označavati. Stvarno treba biti "genijalac" da se nešto takvo ponovno predloži-kada je to i već ranije bilo dokazano da se radi o neprimjerenom mogućem postupanju. Osim ako se netko ponovno ne poigrava s humanošću najvećeg broja ribića,odnosno da se trenira strogoća tamo gdje je najmanje potrebna. Inače postoje i drugi propusti no to prepuštam onima koji i nadalje koriste dobronamjernost i šutnju većeg broja zainteresiranih odnosno koji i iz meni i nadalje nepoznatih razloga i nadalje šutke trpe razno razne nepogode-promašaje-namete koji se propisuju na teret ribiči i samog ribljeg i inog fonda u našim slatkovodnim vodama. Za nadati je da će ipak netko na vlasti konačno početi donositi zakone koji su na dobrobit ribiča,ribljeg i inog fonda naših slatkovodnih ribolovnih područja koji se svakim danom sve više zagađuju i truju raznim otpadnim vodama i dr. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Predmetna odredba bila je sadržana i u prethodnim propisima. Pravilnikom će se propisati obveza označavanja za pojedine vrste riba, a ostale vrste neće biti obvezno označiti.
22 Marijan Ljubas Označavanje zadržanog ulova , Članak 20. Riba koja se nalazi u čuvarici ne mora se smatrati zadržanom. Neki ribolovci koji puštaju ribu a posebno na ulovi i pusti vodama drže istu u čuvarici neko vrijeme,a najčešće se radi o kapitalnim šaranima za koje je potrebna priprema da bi se slikali. Najbolje da sama društva planom upravljanja donesu propise dali se riba koja se čuva u čuvarici smatra zadržanim ulovom ili ne. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. U tekstu pravilnika pa niti u članku 20. ne stoji da se riba u mreži čuvarici smatra zadržanom. Dapače, člankom 18. ovoga Pravilnika nije propisana obveza korištenja opreme, već mogućnost korištenja navedene opreme. Sukladno navedenom, korištenje mreže čuvarice je opcionalno, a koriste je oni ribiči koji imaju namjeru privremeno zadržati određene primjerke ribe do odlaska iz ribolova. No, to ne znači da će točno te primjerke i zadržati. Ribiči koji obavljaju ribolov po modelu „ulovi i pusti“ također ne koriste mrežu čuvaricu.
23 SRD BANDAR BIZOVAC Označavanje zadržanog ulova , Članak 20. U cilju zaštite i očuvanja ribljeg fonda a također i lakše kontrole zadržanog ulova predlažemo da se uvrsti u odredbe čl.20 "ulov koji se nalazi u mreži čuvarici smatra se zadržanim ulovom" Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Članak 20. regulira označavanje zadržanog ulova, a ne čuvanje u mreži čuvarici. Dapače, člankom 18. ovoga Pravilnika nije propisana obveza korištenja opreme, već mogućnost korištenja navedene opreme. Posjedovanje mreže čuvarice je opcionalno, a koriste je oni ribiči koji imaju namjeru zadržati određene primjerke ribe, te istu drže u mreži čuvarici do odlaska iz ribolova. No, to ne znači da će točno te primjerke i zadržati. Ribiči koji obavljaju ribolov po modelu „ulovi i pusti“ također ne koriste mrežu čuvaricu.
24 Anđelko Lukanec Označavanje zadržanog ulova , Članak 20. Riba koja se nalazi u mreži čuvarici smatra se zadržanom. Prihvaćen Ne prihvaća se. Članak 20. regulira označavanje zadržanog ulova, a ne čuvanje u mreži čuvarici. Dapače, člankom 18. ovoga Pravilnika nije propisana obveza korištenja opreme, već mogućnost korištenja navedene opreme. Posjedovanje mreže čuvarice je opcionalno, a koriste je oni ribiči koji imaju namjeru zadržati određene primjerke ribe, te istu drže u mreži čuvarici do odlaska iz ribolova. No, to ne znači da će točno te primjerke i zadržati. Ribiči koji obavljaju ribolov po modelu „ulovi i pusti“ također ne koriste mrežu čuvaricu.
25 Hrvatski športsko ribolovni savez Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Stavak 5. omogućuje upis podataka o zadržanom ulovu u papirnatom obliku, za osobe koje nemaju mogućnost upisa putem spomenute aplikacije, no spomenuta odredba vrijedi samo za 2021. godinu. Ribiči starije životne dobi i ribiči koji se ne koriste pametnim telefonima susresti će se sa istim ovim problemom i nakon 01.01.2022. godine, te neće biti u mogućnosti poštovati navedenu odredbu. U stavku potrebno je brisati navedene godine. Prijedlog: Iznimno od stavaka 1. i 2., a u slučaju objektivnih razloga za nemogućnost upisa podataka o zadržanom ulovu u aplikaciju, ribič je tijekom godine obvezan, prije napuštanja ribolovnog mjesta, evidentirati podatke o provedenoj ribolovnoj aktivnosti u papirnatom obliku i te podatke unijeti u aplikaciju najkasnije do 15. siječnja naredne godine. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Stavak 5. glasi : „Iznimno od stavaka 1. i 2. ovoga članka, a u slučaju objektivnih razloga za nemogućnost upisa podataka o zadržanom ulovu u aplikaciju, ribič je tijekom 2021. i 2022. godine obvezan, prije napuštanja ribolovnog mjesta, evidentirati podatke o zadržanom ulovu u papirnatom obliku i te podatke unijeti u aplikaciju najkasnije do 15. siječnja naredne godine te iste dostaviti ovlašteniku ribolovnog prava. „
26 Vlatko Dolančić Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Vezano za očevidnik, molim da se vrate stare "papirnate" knjižice evidencije. Postoje ribolovne vode u RH gdje uopće nema telefonskog i internet signala. Kako ću upisivati ulov na jezeru gdje nema signala? Čemu izmišljati "toplu vodu" ako je ovakav klasični princip evidencije ulova u knjižicu do sada funkcionirao? Osim toga, točno je: niti svi imaju "pametne telefone," niti se svi njima znaju koristiti, niti svi imaju internet! Ribolov treba biti hobi koji odmara, a ne "strah i trepet" hoću li biti kažnjen ako mi aplikacija ili mobitel ne rade. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Ne prihvaća se prijedlog za vraćanjem na prijašnji sustav evidentiranja zadržanog ulova jer je novi, moderniji sustav prihvaćen temeljem Akcijskog plana Vlade RH za smanjenje administrativnog opterećenja gospodarstva. Dosadašnji sustav upisa i dostave podataka o zadržanom ulovu temeljem prethodnih propisa („papirnati“) bio je inertan te nije u realnom vremenu pružao podatke o zadržanom ulovu ovlaštenicima ribolovnog prava. Iz tog razloga stvorene su pretpostavke za uvođenje novog, modernog sustava prikupljanja podataka te je izrađena autorizirana mobilna aplikacija m-Ribič, kao i identična web aplikacija. Ona je dizajnirana tako da ovlaštenik ribolovnog prava u realnom vremenu može raspolagati podacima o zadržanom ulovu ribiča na njegovoj ribolovnoj zoni kako bi mogao planirati poribljavanje te bolje organizirati ribočuvarski nadzor. Sukladno navedenom, u konačnici će i ribiči imati koristi jer će ovaj sustav prikupljanja podataka i njima poboljšati uvjete za ribolov. Točni i ažurni podaci temelj su za racionalno i održivo upravljanje ribljim fondom u svrhu sportskog ribolova i očuvanja ribljih populacija. Aplikacija za unos i dostavu podataka radi i bez internetskog signala, tj. u off-line modu, pamti vrijeme unosa zadržanog ulova odnosno napuštanja ribolovnog mjesta. Za ribiče bez pametnog telefona omogućen je prijelazni period za unos i dostavu podataka o zadržanom ulovu putem obrasca, a podatke o zadržanom ulovu za njih mogu unijeti i druge osobe, ili se isti mogu unijeti s kućnog računala putem istovjetne web aplikacije.
27 Sportsko ribolovno društvo "Smuđ"Donja Kupčina Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Općenito članak 23. ima smisla..ovlaštenik mora znati kada netko lovi i zadrži ulov na vodama kojima gospodari,sad dolazimo do problema sa ribičima koji nisu spremni ili ne žele koristiti pametne telefone za korištenje aplikacije..tu predlažemo da se iskoriste postojeća knjižica "popis ulova u športskom ribolovu"te se vodi evidencija po serijskom broju koji je ribič zatražio da papirnato ispunjava popis ulova..isto tako i za popis dnevnog ulova...čemu novi obrasci..iako sa točkom(4) ribiču se dala mogućnost da netko mu pomogne oko upisa očevidnika. eventualno da se u točci (5) zamjeni "tijekom 2021.godine" u - tijekom tekuće godine i zamjena "najkasnije do 15.siječnja 2022.godine" u - najkasnije do 15.siječnja sljedeće godine. jer sada ispada da će mogućnost papirnatog upisa vrijediti samo i isključivo za 2021.godinu. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Stavkom 5. ovoga članka utvrđen je prijelazni period kako bi se svi ribiči mogli pripremiti za upis zadržanog ulova putem aplikacije mRibič.
28 Zajednica športsko ribolovnih klubova Koprivnica Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Članak 23. točka 9. gdje i kako to napraviti, i što s tim podacima???? Validacija zapravo treba da nam pokaže da li određeni podaci predstavljaju ono što kažu da predstavljaju………..validacija predstavlja priznanje pravne važnosti nekog akta, njegovo overavanje, potvrđivanje, odnosno pravnu punovažnot. Drugim rečima, validacija treba da da odgovore da li je nešto zasnovano na istini, činjenicama ili zakonu. Kako da ovlaštenik provjeri npr. istinitost podataka u očevidniku kojega popunjava ribič ??? Prihvaćen Prihvaća se. Stavak 9. članka 23. preformulirat će se na način da propiše obvezu ovlaštenika da do 15. u mjesecu pregleda i po potrebi ispravi-ažurira podatke o zadržanom ulovu iz očevidnika za prethodni mjesec, odnosno do 31. siječnja tekuće godine za evidenciju zadržanog ulova iz stavka 5. članka 23. Pravilnika.
29 JADRANKO RATKOVIĆ Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  U članku 23. stavak 3. na kraju se dodaje "samo ako je ovlaštenih ribolovnog prava vidno istaknuo obavijest (tablu ) o ribolovnoj zoni i/ili području gdje isti gospodari . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Označavanje ribolovne zone ovlaštenika predmet je drugog podzakonskog propisa o granicama ribolovnih područja i ribolovnih zona za sportski i gospodarski ribolov.
30 Stjepan Šverer Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Kome koristi prijava zadržanog ulova, kada se nigdje ne spominje mikrolokacija ribolova. Naime, ako ovlaštenik gospodari na 10 lokacija zatvorenih voda i veliko područje otvorenih voda, kako će ovlaštenik znati gdje je ulovljena riba a,radi pravljenja plana gospodarenja. Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Detaljnija razrada sustava razmotrit će se u budućem razdoblju.
31 Zvonko Vlahović Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Aplikacija mRibic je nedorađena. Ista bi trebala i dodatno omogućiti upisivanje ulova po svakoj pojedinoj ribolovnoj vodi unutar jednog ribolovnog područja i još puno toga. Najbolje bi bilo da se sva evidencija ulova vrati na prijašnji sustav evidentiranja ulova (prije 2021 god). A kako treba opravdati dobiveni i utrošeni novac,utrošeno vrijeme, izlaganje ribiča COVIDU -19 ( nametnuta zamjena starih uvjerenja o položenom ispitu za ribiča itd)- teško da će odgovorni na isto pristati. Dakle postavlja se i pitanje odgovornosti za sve navedeno po mojem mišljenju. Tu se i dodatno postavlja i pitanje GDPR-a , itd.... Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Detaljnija razrada sustava razmotrit će se u budućem razdoblju. Što se tiče izdavanja novih uvjerenja o položenom ribičkom ispitu, uvjet za kupnju godišnje ribičke dozvole uz obveznu članarinu HŠRS-a i sve financijske obveze kod ovlaštenika ribolovnog prava, obvezan je i položen ribički ispit. Sukladno odredbama članka 19. Zakona o slatkovodnom ribarstvu, HŠRS ima javne ovlasti, između ostalih i za izdavanje uvjerenja u položenom ribičkom ispitu, pri čemu izdavanje uvjerenja na novom obrascu, na temelju ranije izdanog uvjerenja, nije posebno istaknuto te je ovo pitanje u isključivoj nadležnosti HŠRS-a i kao takvo regulirano pravnim okvirom koji propisuje funkcioniranje udruga.
32 MARIO PALIJAN Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Molim lijepo točno definirati objektivne razloge u (5) (" a u slučaju objektivnih razloga za nemogućnost upisa podataka o zadržanom ulovu u aplikaciju ... " ). Da li će vendor aplikacije m-Ribič za takve slučajeve napraviti izmjene na aplikaciji da se naknadno mogu unositi podaci : 1. vrijeme izlaska na vodu , 2. ovlaštenici prava gdje se obavljao ribolov u tim trenucima te 3. zadržani ulovi ? Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Objektivni razlozi za nemogućnost upisa o zadržanom ulovu u aplikaciju mogu biti različiti te uključivati primjerice neposjedovanje pametnog telefona. U svakom slučaju unos podataka u aplikaciju može se obaviti naknadno putem istovjetne web aplikacije od kuće ili od strane druge osobe, kao i odabir ovlaštenika u slučaju obavljanja sportskog ribolova s godišnjom dozvolom za HRVI. Bitno je da ovlaštenik ribolovnog prava dobije podatke o zadržanom ulovu ribiča.
33 JADRANKO RATKOVIĆ Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Aplikacija m-Ribic je koncipirana da se u istu unose podaci o dolasku na ribolovnu vodu , te odlazak s iste. Taj podatak se proslijeđuje ovlašteniku koji nema niti jedan dobar razlog , a niti ima u Zakonu uporište da prikuplja podatke o ribiču i njegovoj migraciji tijekom dana . Ovlaštenik prikupljanjem podatka kada pojedinac/ribič nije i/ili je prisutan na određenoj lokaciji ,te time otvoreno zadire u ljudska prava zagarantirana Ustavom RH , te odredbe Opće deklaracije o ljudskim pravima . Za prikupljanje takvih i sličnih podataka ,( a koja ne služe primarnom cilju zaštiti ribljeg fonda ) , pravna osoba kao što je ovlaštenik , nema opravdanu potrebu posjedovati takove i slične osobne podatke o pojedincu . Pitanje je tko će čuvati podatke u pravnoj osobi (ovlašteniku ) i što će se desiti s tim podacima koji su prikupljeni bez privole pojedinca , kada ovlaštenik izgubi i/ili kada istome istekne koncesija ? Smatram da treba aplikaciju m-Ribic revidirati i dovesti ju u zakonske okvire . Ne bih govorio o činjenici da postoje ribiči koji se nisu susreli s informatikom , te tako je njima upotreba aplikacije iz objektivnih razloga nedostupna . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Temeljem ovog prijedloga pravilnika, ribič se nije obvezan prijaviti prilikom dolaska na ribolovnu vodu, nego ulazi u aplikaciju samo kad mora upisati zadržani ulov i to neposredno prije napuštanja ribolovnog mjesta, odnosno odlaska iz ribolova. Oni ribiči koji ne zadržavaju ulov, odnosno obavljaju ribolov po modelu „ulovi i pusti“ ne moraju niti imati ovu aplikaciju na mobilnom telefonu. Dakle, aplikacija ne prikuplja podatke o fizičkoj nazočnosti ribiča na ribolovnoj vodi, nego samo i isključivo podatke o zadržanom ulovu onih ribiča koji ga zadrže. Korištenje aplikacije mRibič ne zadire u zagarantirana ustavna prava niti je u domeni Opće deklaracije o ljudskim pravima, jer nikome ne ograničavaju kretanje niti može služiti za praćenje osoba kao što ne zadire niti u privatnost osoba. Aplikacija je zakonski utemeljena, a ribiči, ukoliko žele obavljati sportski ribolov, obvezni su poštovati zakone i ostale propise. Za njezino korištenje nisu potrebna nikakva informatička znanja, dapače vrlo je jednostavna za upotrebu, ne uzrokuje značajne troškove/podatkovni promet, a radi čak i bez internetskog signala.
34 JADRANKO RATKOVIĆ Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  U članku 23. stavku 5. treba također nedvojbeno definirati tko kada u slučaju objektivnih razloga za nemogućnost upisa o zadržanom ulovu u aplikaciju , ribiču izdaje u pisanom obliku propisani obrazac očevidnika zadržanog ulova , a koji je PRILOG 6 ovog Pravilnika. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Prilog 6. ovoga Pravilnika njegov je sastavni dio. Radi se o jednostavnoj tablici koju si svaki ribič koji nema mogućnosti tijekom prijelaznog razdoblja unositi podatke o zadržanom ulovu preko mobilne aplikacije, može isprintati, iskopirati i sl.
35 JADRANKO RATKOVIĆ Popis ulova u sportskom ribolovu , Članak 23.  Članak 23.stavak 4. unos podataka o zadržanom ulovu u očevidniku za ribiča u njegovo ime može obaviti i druga osoba BRIŠE SE i mijenja se u : Unos podataka o zadržanom ulovu u očevidniku isključivo vrši sam ribič . Nadalje u stavku 6. e. briše se Datum i vrijeme odlaska s ribolovne vode , i mijenja se u Datum i vrijeme ulova . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Vezano uz unos podataka o zadržanom ulovu od strane druge osobe, nužno je da ribič iz raznih razloga može zamoliti drugu osobu (drugog ribiča, ribočuvara, prijatelja, člana obitelji, itd) da u njegovo ime unese podatke o zadržanom ulovu (koristeći njegov OIB i broj ribičke dozvole) u slučaju da npr. nema „pametni“ telefon, zaboravi ga kod kuće, u ribolovu mu istekne baterija i drugo. Ne prihvaća se prijedlog da se „datum i vrijeme odlaska s vode“ promijeni u „datum i vrijeme ulova“, zato što ulov može biti ostvaren puno prije odlaska s ribolovne vode odnosno iz ribolova, a nije nužno da će ribič tu ribu i zadržati, odnosno odnijeti s ribolovne vode kući.
36 JADRANKO RATKOVIĆ Završne odredbe , Članak 24. Iz članka 24. evidentno je kako se ne radi o novom Pravilniku nego o izmjenama i dopunama staroga Pravilnika . Pravilnik o športskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu („Narodne novine“, br. 82/05, 1/06, 139/06, 52/10, 4/15, 50/16, 91/16 i 3/18). Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Pravno je neupitno kako se ovdje radi o donošenju novog Pravilnika o sportskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu.
37 Zvonko Vlahović Završne odredbe , Članak 24. Ovdje se ne radi o prijedlogu izmjena i dopuna dosadašnjeg Pravilnika o športskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu već o sasvim novom Pravilniku. Time je potpuno nejasno i neprihvatljivo da se u predmetnom čl. 24 novog Pravilnika uopće i navodi kako stupanjem na snagu u pravilu prestaju važiti samo pojedini odredbe starog Pravilnika. Mišljenja sam da je najvjerojatnije i mnogima već i u osnovnoj školi jasno da kada se donosi novi pravilnik, a ne samo izmjene postojećeg pravilnika osim kod sličnih bisera, da stupanjem na snagu novoga Pravilnika prestaju važiti sve odredbe starog dotadašnjeg pravilnika. Time nije ni čudno da se zbog ovakvih i sličnih prijedloga izmjena postojećih Pravilnika iz godine u godinu sve više maltretira i buni ribiče od strane pojedinaca. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Do donošenja ovog Pravilnika, još uvijek su na snazi odredbe „starog“ Pravilnika, no i one će prestati važiti objavom ovoga Pravilnika o sportskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu. Pojedini dijelovi „starog“ Pravilnika su legitimno stavljeni van snage dosad donesenim podzakonskim aktima: Pravilnik o ribičkom i ribočuvarskom ispitu (NN 6/20), kojim su prestale važiti odredbe članaka 1. točaka 4. i 5, članaka 19. -38. te priloga 4. – 7. Pravilnika o športskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu, Pravilnik o načinu izrade i provođenja plana upravljanja, revizije i dodatka plana upravljanja te programa praćenja stanja ribljeg fonda u slatkovodnom ribarstvu (NN 79/20) kojim su prestale važiti odredbe članaka 4.-7. Pravilnika o športskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu te Pravilnik o ribičkim dozvolama u slatkovodnom ribarstvu (NN 139/20) kojim su prestale važiti odredbe članka 1. točke 10., članaka 58. - 68. i Prilozi 13.-24. Pravilnika o športskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu.
38 Zajednica športsko ribolovnih klubova Koprivnica Završne odredbe , Članak 24. Potrebno je izraditi čistopis Pravilnika poradi preglednosti i lakše uporabe istog obzirom da se spominje 8 brojeva NN. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Ovdje se radi o donošenju potpuno novog Pravilnika o sportskom ribolovu u slatkovodnom ribarstvu.
39 JADRANKO RATKOVIĆ PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, PRILOG 2. Obrazac dnevnika rada ribočuvara Odgovorna osoba u pravnoj osobi - ovlaštenika je dužna odmah , a naj kasnije slijedeće radni dan ovjeriti dnevnik rada ribočuvara . Razlog tome je kako se ne bi dešavala do sadašnja praksa da se dnevnici rada fabriciraju negdje u nekoj ne prikladnoj okolini kao što je gostiona . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Organizaciju ribočuvarske službe, pa tako i ovjeravanje dnevnika ribočuvara ovlaštenik određuje internim odlukama, a na temelju plana upravljanja. Rokovi za određene postupke ribočuvara propisani su odredbama članka 34. Zakona o slatkovodnom ribarstvu.
40 JADRANKO RATKOVIĆ PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, PRILOG 2. Obrazac dnevnika rada ribočuvara U Prilogu 2. Obrazac dnevnika rada ribočuvara , obavezno definirati nalog ovlaštenika izdanog za vršenje radnje ribočuvarskog nadzora . Tako bi se otklonila mogućnost manipulacije s nekontroliranim brojem navodno izvršenim nadzorima . Kako ribočuvar ne bi samovoljno i neistinito ispunio obrazac , te isti dao ovlašteniku na ovjeru, potrebno je dobiti nalog od ovlaštenika za točno definirani nadzor točno određene vode . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Plan rada ribočuvara propisuje se planom upravljanja ovlaštenika ribolovnog prava kao i internim odlukama ovlaštenika ribolovnog prava.
41 Zajednica športsko ribolovnih klubova Koprivnica PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, PRILOG 2. Obrazac dnevnika rada ribočuvara tko je ovlaštena osoba da na kraju dana potpisuje dnevnik rada ribočuvara……ili se na kraju Dnevnika ovjeri cijelu "bilježnicu" koja glasi na ribočuvara, ima toliko i toliko stranica……itd Znači li to da ribočuvar na kraju dana ili svojeg obilaska mora "pronaći" ovlaštenu osobu da mu se potpiše ??? Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Ovlaštena osoba ovlaštenika ribolovnog prava određuje se internim odlukama ovlaštenika ribolovnog prava na tijelima udruge. Format dnevnika rada ribočuvara nije potrebno propisivati, a na obrascu Priloga 2. jasno je vidljivo da je za svaki ribočuvarski nadzor predviđena ovjera ovlaštene osobe. To ne znači da ribočuvar na kraju dana ili obilaska mora naći ovlaštenu osobu da mu se potpiše, već se to može odrediti internim odlukama na razini ovlaštenika ribolovnog prava, a rokovi za određene postupke ribočuvara propisani su odredbama članka 34. Zakona o slatkovodnom ribarstvu.
42 JADRANKO RATKOVIĆ PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, PRILOG 3.Obrazac zapisnika o osobi koja  obavlja sportski ribolov ili  druge radnje  protivno  Zakonu o slatkovodnom ribarstvu  i  propisima donesenim  na temelju  njega Prilog 3. Obrazac zapisnik o osobi koja obavlja sportski ribolov ili druge radnje protivno zakonu o slatkovodnom ribarstvu i propisima doneseni , obavezno jedan popunjeni i potpisan primjerak zapisnika od strane ribočuvara uručiti ribiču na kojega se zapisnik i odnosi . Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Odredbom članka 34. Zakona o slatkovodnom ribarstvu jasno su propisani rokovi i način vođenja zapisnika, kao i izdavanja potvrda. Nije moguće derogirati odredbu Zakona podzakonskim propisom. Ribočuvar je obvezan, s druge strane, osobi od koje se oduzima ribolovni alat, oprema ili ulov, izdati zapisnik i potvrdu o oduzimanju.
43 JADRANKO RATKOVIĆ PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, PRILOG 4. Obrazac zapisnika o privremenom oduzimanju ulova i/ili ribolovnog alata i/ili opreme za ribolov i/ili drugog sredstva namijenjenog ribolovu PRILOG 4. Obrazac zapisnika o privremenom oduzimanju ulova i/ili ribolovnog alata i/ili opreme za ribolov i/ili drugog sredstva namijenjenog ribolovu , također ribočuvar je dužan jedan primjerak ispunjenog obrazca uručiti ribiču .Zapisnik kao i potvrda je relevatan dokument koji se korisi u postupku ,odnosno koji će biti kao relevantni dokazni materijal , utoliko više jer se sadrzaj obrazca 4. i obrazca 5. potvrde mogu bitno razlikovati . Na taj način dokazuje se vjerodostojnost ribočuvara spram ribiča u eventualnom prekršaju . Primljeno na znanje Primljeno na znanje. Točno tako i stoji u članku 34. stavku 3. Zakona o slatkovodnom ribarstvu.
44 JADRANKO RATKOVIĆ PRAVILNIK O SPORTSKOM RIBOLOVU U SLATKOVODNOM RIBARSTVU, PRILOG 6: Obrazac očevidnika zadržanog ulova U prilogu 6 :Obrazac očevidnika zadržanog ulova ,treba izbaciti stavku "Datum/vrijeme odlaska s ribolone vode " i upisati "Datum /vrijeme ulova"! Nije potrebno , a niti je važno da ovlaštenik posjeduje podatak kada neki ribič dolazi i odlazi s ribolovne vode . U toliko više što smatram da ovlaštenik nema pravo prikupljati takove podatke o ribičima. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Ulov može biti ostvaren puno prije odlaska s ribolovne vode odnosno iz ribolova, što ne znači da će ribič tu ribu i zadržati, odnosno odnijeti s ribolovne vode kući. Ribič nije u prekršaju ako nije upisao ulov dok je još u ribolovu, a riba je u mreži čuvarici, ali je u prekršaju ako zadržani ulov nije upisao, a ima ga uz sebe nakon završetka ribolova, odnosno po odlasku s mjesta ribolova ili po odlasku iz ribolova.