Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog pravilnika o izmjeni i dopuni Pravilnika o vrsti šumarskih radova, minimalnim uvjetima za njihovo izvođenje te radovima koje šumoposjednici mogu izvoditi samostalno
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Hrvatska poljoprivredna komora | PRAVILNIKO IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKAO VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO | Pravilnik o vrsti šumarskih radova, minimalnim uvjetima za njihovo izvođenje te radovima koje šumoposjednici mogu izvoditi samostalno propisuje uvjete na temelju kojega HKIŠDT izdaje licencije (javna ovlast, definirana Zakonom o HKIŠDT), počevši od listopada 2007. godine. No, ovaj objavljen u NN 46/21 (koji se sada mijenja, a stupio je na snagu 08.5.2021.) je izazvao dosta upita i nedoumica licenciranih izvođača, s obzirom da će neki od njih izgubiti prava. Stoga predlažemo u ovim IiD izmijeniti i odredbu članka 10. - na način da licencije koje su izdane sukladno odredbama ranije važećih pravilnika ostaju na snazi do njihova isteka (navedeno u rješenju o izdavanju licencije). Obrazloženje - licencije se izdaju na razdoblje 5 godina (upravni postupak, sukladno aktima koji su vrijedili u vrijeme kada je podnesen zahtjev i kada je odlučeno); u cilju pravne sigurnosti, predlažem da ranije izdane licencije vrijede do njihovog isteka čime bi se ujedno izvoditeljima dalo dovoljno vremena da se za vrijeme trajanja postojeće licencije u potpunosti prilagode novom Pravilniku. Osim toga, izdana su rješenja u upravnom postupku, koja su važeća (npr; neka su izdana temeljem zadnje sjednice Povjerenstva, u vremenu nakon sjednice 29.4. do novoga pravilnika; dakle, vrijede do svibnja 2026.godine), i ovo predstavlja problem. S druge strane, oni izvoditelji koji smatraju da je to za njih povoljnije, mogli bi podnijeti zahtjev Komori za usklađenjem licencije sukladno novom Pravilniku. Prijašnji pravilnici su upravo ovako predlagali "prijelazno" razdoblje. Prilog 3 . šumarski rad: Rasadničarstvo i sjemenarstvo - važeća odredba će napraviti problem za prikupljanje sjemena. Prijedlog: rad podijeliti u 3 faze (priprema, izvođenje i nadzor), pri čemu za pripremu i nadzor treba biti propisan ovlašteni inženjer šumarstva, a u fazi izvođenja radova (može biti vođenje maloga rasadnika ili skupljanje sjemena, pa i u državnim šumama) - jedan šumarski tehničar (eventualno za proizvodnju ŠRM i jedan mag.ing.šumarstva). Također, nejasna je odredba u fazi izvođenja radova pridobivanja drvnih šumskih proizvoda - koja je razlika između B i C kategorije? | Primljeno na znanje | Komentar nije povezan s predmetnim Prijedlogom pravilnika o izmjeni i dopuni Pravilnika o vrsti šumarskih radova, minimalnim uvjetima za njihovo izvođenje te radovima koje šumoposjednici mogu izvoditi samostalno. |
2 | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije | PRAVILNIKO IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKAO VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO | Hrvatska komora inženjera šumarstva i drvne tehnologije (HKIŠDT) ističe kako je ovim IiD Pravilnika…. (NN 46/2021) trebalo obuhvatiti više članaka. HKIŠDT predlaže ovim IiD obuhvatiti i izmjenu članka 10. – na način da licencije koje su izdane sukladno odredbama ranije važećih pravilnika ostaju na snazi do njihova isteka. Ovo je bilo uobičajeno kod svih dosadašnjih promjena ovoga pravilnika, tako se ne dira u stečena prava. Obrazloženje – licencije se izdaju, na razdoblje 5 godina, kako bi se smanjilo administrativno opterećenje za izvođače radova, a ispunjavanje uvjeta se u tom razdoblju povremeno provjerava (riječ je o upravnom postupak, sukladno aktima koji su vrijedili u vrijeme kada je podnesen zahtjev i kada je odlučeno). U cilju pravne sigurnosti (licencije su izdane prema aktima koji su vrijedili u trenutku podnošenja zahtjeva), predlažem da ranije izdane licencije vrijede do njihovog isteka čime se izvoditeljima radova ne bi nametalo novo administrativno opterećenje te bi im se ujedno dalo dovoljno vremena da se za vrijeme trajanja postojeće licencije u potpunosti prilagode novom Pravilniku. S druge strane, oni izvoditelji koji smatraju da je to za njih povoljnije, mogu odmah podnijeti zahtjev Komori za usklađenjem licencije sukladno novom Pravilniku. Prilog 3. šumarski rad: Rasadničarstvo i sjemenarstvo – važeća odredba će napraviti problem za prikupljanje sjemena (licencirani izvođači prikupljaju/skupljaju šumsko-reprodukcijski materijal pod nadzorom osobe koja gospodari šumama, na točno određenom mjestu i u određenoj količini). Prijedlog: rad podijeliti u 3 faze (priprema, izvođenje i nadzor). Pravilnik u čl.5. st.4 navodi da su ograničenja u količini godišnja, što je i jasno (jer se u prilozima navodi npr; 12.000 m³ godišnje). No, nije jasno radi li se o kalendarskoj godini ili godini trajanja licencije? Odnosno, kako će se utvrditi izvršena količina? U kojemu su odnosu odredbe članka 6. prema uvjetima navedenima u prilozima Pravilnika? Naime, svi pravilnici, počevši od 2007. godine su u pripadajućoj tablici (Prilogu) definirali uvjete stručne i tehničke osposobljenosti za pojedine vrste i faze rada (ovisno o ispunjavanju uvjeta, izdavane su licencije za jednu ili za sve faze radova) i nije bilo pojašnjenja u člancima, koji su u suprotnosti s uvjetima navedenima u tablici (prilogu). | Primljeno na znanje | Komentar nije povezan s predmetnim Prijedlogom pravilnika o izmjeni i dopuni Pravilnika o vrsti šumarskih radova, minimalnim uvjetima za njihovo izvođenje te radovima koje šumoposjednici mogu izvoditi samostalno. |
3 | Lovački savez Županije splitsko-dalmatinske | PRAVILNIKO IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKAO VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO | Lovački savez Splitsko-dalmatinske županije drži da je prijedlog dopuna i izmjena pravilnika o izmjeni i dopuni Pravilnika o vrsti šumarskih radova, minimalnim uvjetima za njihovo izvođenje te radovima koje šumoposjednici mogu izvoditi podložan kritici u dijelu kojim se u pogledu izrade i revizije lovnogospodarskih planova jednom zvanju daje prednost u odnosu na druge. Iz predloženog je naime razvidno kako je određen minimalno jedan ovlašteni inženjer šumarstva za lovstvo ili minimalno jedan magistar inženjer šumarstva na svakih 30 lovnogospodarskih planova godišnje dok je jedan magistar inženjer agronomije s položenim kolegijem iz lovstva određen na svakih 10 lovnogospodarskih planova godišnje baš kao i jedan doktor veterinarske medicine s položenim kolegijem iz lovstva. Lovački savez Splitsko-dalmatinske županije u navedenom vidi diskriminatorne elemente obzirom da se osoba sa stručnim zvanjem ovlaštenog inženjera šumarstva za lovstvo odnosno magistar inženjer šumarstva stavlja u povlašteni položaj u odnosu na u konkretnom slučaju magistra inženjera agronomije s položenim kolegijem iz lovstva ili pak doktora veterinarske medicine s položenim kolegijem iz lovstva. Radi se o očitom primjeru stavljanja u nepovoljniji položaj bez posebnog razloga obzirom da je nejasno iz kojeg razloga bi ovlašteni inženjer šumarstva za lovstvo imao šire ovlasti u odnosu na primjerice doktora veterinarske medicine s položenim kolegijem iz lovstva, a u pogledu izrade odnosno revizije lovnogospodarskih planova. Zvanje samo po sebi takvu osobu ne čini kompetentnijom. Zabranjena je izravna ili neizravna diskriminacija na području rada i uvjeta rada, uključujući kriterije za odabir i uvjete pri zapošljavanju, napredovanju, profesionalnom usmjeravanju, stručnom osposobljavanju i usavršavanju te prekvalifikaciji na osnovi rasne ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovinskog stanja, članstva u sindikatu, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije, a sukladno Zakonu o suzbijanju diskriminacije, Zakonu o ravnopravnosti spolova i drugim relevantnim propisima. Diskriminacijom se smatra stavljanje u nepovoljniji položaj bilo koje osobe po bilo kojoj od gore navedenih osnova, kao i osobe povezane s njom rodbinskim ili drugim vezama. Diskriminacijom se smatra i stavljanje neke osobe u nepovoljniji položaj na temelju pogrešne predodžbe o postojanje osnove za diskriminaciju po bilo kojoj od gore navedenih osnova. Zbog svega navedenog, Lovački savez Splitsko-dalmatinske županije predlaže da Prilog 2 glasi kako slijedi: minimalno jedan ovlašteni inženjer šumarstva za lovstvo ili minimalno jedan magistar inženjer šumarstva na svakih 30 lovnogospodarskih planova godišnje ili minimalno jedan magistar inženjer agronomije s položenim kolegijem iz lovstva na svakih 30 lovnogospodarskih planova godišnje ili minimalno jedan doktor veterinarske medicine s položenim kolegijem iz lovstva na svakih 30 lovnogospodarskih planova godišnje. | Prihvaćen | Prihvaća se. |
4 | Obrt za usluge u šumarstvu vl.Marjanović Drago | PRAVILNIKO IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKAO VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO | Poštovani, pravilnik objavljen u narodnim novinama sastoji se od 12 članaka i 7 priloga.Koliko vidim ovjde je objavljeno samo 3 članka.Molimo Vas da objavite kompletan pravilnik kako bi isti mogli komentirati. S poštovanjem | Nije prihvaćen | Predmet izmjena i dopuna su tri članka i jedan prilog. Pravilnik o vrsti šumarskih radova, minimalnim uvjetima za njihovo izvođenje te radovima koje šumoposjednici mogu izvoditi samostalno prošao je e – Savjetovanje. |
5 | Hrvatski lovački savez | PRAVILNIKO IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKAO VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO, Članak 2. | U Prilogu 2. izjednačiti broj izrade i revizije lovnogospodarskih planova za sve navedene struke na 30 lovno gospodarskih planova godišnje. S obzirom da su izjednačeni ovlašteni inženjer šumarstva za lovstvo i magistar inženjer šumarstva, protuustavno je i nelogično magistra inženjera agronomije s položenim kolegijem ( ili više kolegija vezanih uz lovstvo ) iz lovstva i doktora veterinarske medicine s položenim kolegijem iz lovstva ograničiti na 10 lovnogospodarskih planova godišnje te na taj način druge struke staviti u neravnopravan tržišni položaj, posebno jer se izdaje licenca Izrađivaču lovnogospodarskih planova od strane komore koji oni i ne mogu biti članovi. HRVATSKI LOVAČKI SAVEZ | Djelomično prihvaćen | Izjednačen je broj izrade i revizije lovnogospodarskih planova za sve navedene struke na 30 lovno gospodarskih planova godišnje, uz napomenu da ovlašteni inženjer šumarstva za lovstvo može raditi neograničeni broj lovnogospodarskih planova. |
6 | JOSIP VUČINIĆ | PRAVILNIKO IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKAO VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO, Članak 2. | Inženjeri lovstva i zaštite prirode su viša stručna sprema i mogu biti provoditelji LGO-a, a kada budete visoka stručna sprema onda ćete biti u rangu magistara inženjera, za to se mora izboriti Veleučilište. | Primljeno na znanje | Inženjeri lovstva i zaštite prirode su viša stručna sprema i mogu biti provoditelji LGO-a, a nositelji licencije mogu biti samo osobe čijim završetkom studija se stječe najmanje 300 ECTS bodova. |
7 | Željko Zelčić | PRAVILNIKO IZMJENI I DOPUNI PRAVILNIKAO VRSTI ŠUMARSKIH RADOVA, MINIMALNIM UVJETIMA ZA NJIHOVO IZVOĐENJE TE RADOVIMA KOJE ŠUMOPOSJEDNICI MOGU IZVODITI SAMOSTALNO, Članak 2. | Ne vidim razlog zašto se favorizira isključivo Inžinjere šumarstva na rrviziji i izradi lovnogospodarskih osnova kada su oni o lovstvu odslušali jedan semestar dok se ne koriste inženjeri lovstva i zaštite prirode koji su u svom školovanju imali 5 semestara od kojih najmanje jedan isključivo Izradu LGO-a. Proizlazi da iako je minstarstvo znanosti i obrazovanja dalo licencu za obrazovanje kadrova u lovstvu istu ne priznajete kao stručne osobe u oblasti lovstva već npriznajete isključivo inženjere šumarstva. | Nije prihvaćen | Inženjeri lovstva i zaštite prirode su viša stručna sprema i mogu biti provoditelji LGO-a, a nositelji licencije mogu biti samo osobe čijim završetkom studija se stječe najmanje 300 ECTS bodova. |