Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi i IAKS mjera ruralnog razvoja za 2021. godinu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 GIU "CROATIASTOČAR" Zagreb, Ivana Šibla 9 PRAVILNIK Očitovanje udruge Croatiastočar na izmjene i dopune Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi i IAKS mjera ruralnog razvoja za 2021. godinu , na mjeru M14-dobrobit životinja. Iako su očekivanja subjekata koji se bave uzgojem stoke i peradi bila veća u odnosu na inicijalni prijedlog novih mjera dobrobiti životinja, nakon višekratnih pregovora Ministarstva poljoprivrede i Europske komisije ipak će značajno omogućiti povećanje broja aplikacija posjednika svinja, goveda, peradi te ovaca i koza, kao i broja uvjetnih grla na mjere za dobrobit životinja. Posebice se to odnosi na način izračuna uvjetnih grla u sektorima stočarstva gdje se proizvodni ciklus odvija više puta tijekom godine. Iz ovotjednog priopćenja i simulacije Ministarstva poljoprivrede također proizlazi značajno povećanje ukupnog financijskog iznosa za mjere dobrobiti u svim sektorima stočarske proizvodnje. Članice Croatiastočara koje se bave peradarskom proizvodnjom analogno ostalim mjerama u stočarskoj proizvodnji predlažu da se u izmjene Pravilnika uvrste dvije predložene mjere i to: mjera plana hranidbe te kontrola pljesni i mikotoksina za nesilice i purane obzirom na visoku osjetljivost na mikotoksine i visoke iznose sredstava koje se troše radi eliminacije mirotoksina u krmnim smjesama. Predložena mjera transportnog mortaliteta koje je bila predložena prije konzultacije sa EK isključivo je u funkciji dobrobiti u transportu peradi, a preko VETIS aplikacije moguće je pratiti svaku isporuku jata peradi prilikom utovara te postmortem pregleda na liniji klanja. Predlažemo da se nakon obrade ovogodišnjeg natječaja za o.g. pripremi analiza učinaka novih mjera kako bi se u narednom periodu mjere mogle i dodatno nadograditi. Primljeno na znanje Na Odboru za praćenje PRR predstavljeni je nacrt mogućih iznosa potpore. Također je navedeno da je za iznos potpore u M14, kao i za sve druge izmjene PRR, potrebno završiti pregovore s Europskom komisijom koja u konačnici odobrava izmjene. Iznosi su kasnije korigirani jer u izračun iznosa potpore, osim povećanog troška treba također uzeti u obzir postoji li povećanje prihoda ili smanjenje prihoda uslijed provođenja neke obveze.
2 KOKA d.o.o. PRAVILNIK Poštovani, nastavno na Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi potpore, ovim putem za mjeru 14, za operaciju 14.1.3. Dobrobit životinja u peradarstvu želimo predložiti kako slijedi: 1. Prelazak sa prosječnog broja grla/kljunova tijekom godine na stvarno ostvareni broj proizvodnih turnusa u dijelu brojlera i purana Vezano za IAKS mjera ruralnog razvoja za mjeru 14 za operaciju 14.1.3. Dobrobit životinja u peradarstvu za kategorije brojleri i purani u izmjeni Pravilnika kod članka 134. stavak 5 je stavljeno da je osnovica stvaran broj grla/kljunova koja su završila proizvodni ciklus na farmi što podržavamo obzirom da je to stvarno ostvarena i realizirana proizvodnja tovnih životinja u jednoj godini. Proizvodni ciklus/turnus je dokaziv putem Svjedodžbe o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje kod isporuke peradi na proizvodnu farmi, a apsolutno preko Vetis aplikacije u registriranim i odobrenim objektima klaonice da je ta perad u tom broju završila proizvodni turnus. Vezano članak 134. stavak 8 gdje se potpora dobiva „za kategorije brojleri i purani broj kljunova koji su završili proizvodni ciklus jednak broju kljunova isporučenih na klanje i/ili izvoz evidentiranih u službenim evidencijama Ministarstva“ predlažemo da se isto dopuni da se to odnosi na službenu evidenciju putem Vetis aplikacije gdje su registrirani odobreni objekti klaonice, ali da se financijska potpora dodjeljuje korisniku odnosno farmi koja se bavi uzgojem/proizvodnjom brojlera ili purana upisanih u JIBG, podrijetlom sa hrvatskih farmi. 2. Dodatni zahtjev za ostvarivanje potpore u dijelu kategorije nesilica i purana U dijelu kategorije nesilica i purana prijedlog je da se u IAKS mjere u dijelu poboljšanja hranidba uključi zahtjev Kontrola plijesni i mikotoksina gdje bi se po principu kategorije krmače i nazimice uključila obaveza analize krmiva na zearalenom i deoksinivalenol u nekom od ovlaštenih laboratorija najmanje dva puta godišnje te postupiti u skladu sa nalazom. 3. Poboljšanje uvjeta kod transporta peradi Prijedlog je da se razmotri poboljšanje uvjeta kod transporta peradi kod brojlera i purana obzirom da na standard transporta je moguće utjecati putem smanjenja broja životinja koji se nalaze u transportnim kavezima. Poboljšanje uvjeta kod transporta moguće je popratiti i dokazati prilikom istovara brojlera na liniju klanja putem Zapisnik i Rješenja od strane ovlaštenog veterinara kao i putem Vetis aplikacije gdje je evidentirano transportno uginuće. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
3 Udruga za tov i uzgoj junadi Baby Beef PRAVILNIK Poštovani, Ministarstvo poljoprivrede najavljivalo je od veljače značajna povećanja za sadašnja područja dobrobiti životinja. Vođenim tim najavama i javno prezentiranim iznosima proizvođači tovne junadi planirali su i ovogodišnju proizvodnju. Područje dobrobiti, poboljšani uvjeti smještaja-zahtjev povećanje podne površine za 10 % iznos je ostao nepromijenjen 36,21 eur po UG. Područje dobrobiti poboljšani uvjeti smještaja-zahtjev obogaćivanje ležišta iznos od 26,14 eur se povećava nominalno na 93,49 eur po UG. Stvarno, zbog izmjene uvjeta povećanja slame s dosadašnjih 2 kg po grlu na 3 kg i time uvjetovanog porasta troškova nabave slame, maksimalni iznos će biti 50 eur po UG. Predviđen iznos za to područje dobrobiti je bio 170,99 eur. Iznos za plan hranidbe po PG nije uopće motivirajući i vrijedan truda da bi se proizvođači opterećivali s svim administrativnim i evidencijskim poslovima koji taj uvjet zahtjeva. Prijašnji predloženi uvjeti u Mjeri 14 su bili prilika da se hrvatsko stočarstvo oporavi i postane konkurentno na tržištu EU Sa ovim iznosima, propuštamo tu priliku i ne rješavamo niti jedan od problema poput nekonkurentnosti i konstantnog gubitka stočnog fonda. Primljeno na znanje Na Odboru za praćenje PRR predstavljeni je nacrt mogućih iznosa potpore. Također je navedeno da je za iznos potpore u M14, kao i za sve druge izmjene PRR, potrebno završiti pregovore s Europskom komisijom koja u konačnici odobrava izmjene. Iznosi su kasnije korigirani jer u izračun iznosa potpore, osim povećanog troška treba također uzeti u obzir postoji li povećanje prihoda ili smanjenje prihoda uslijed provođenja neke obveze.
4 Agro Kordun PRAVILNIK Poštovani , već duže vrijeme imam potrebu referirati se na IAKS mjere ruralnog razvoja, stoga vam se obraćam sa prijedlogom u vezi gore spomenute mjere, MJERA 10 POLJOPRIVREDA, OKOLIŠ I KLIMATSKE PROMJENE (M10) - operacije koje se nude u ovoj mjeri najvećim djelom se odnose na trajne nasade (8 operacija) te samim tim smatram da nije osiguran adekvatan broj operacija za ratarske (oranične) i povrtlarske kulture. - uz prijedlog operacije 10.1.17. Poticanje uporabe stajskog gnoja na oraničnim površinama predlažem da se također doda operacija Poticanje zelene gnojidbe na oraničnim površinama iz samog razloga što mnoga poljoprivredna gospodarstva nemaju pristup stajskom gnojivu a zelena gnojidba je uz organsku gnojidbu, upotrebu stajnjaka, komposta, mineralnu gnojidbu i plodored važna mjera održavanja i poboljšavanja plodnosti tla. Primjenjuje se na tlima koja nemaju dovoljno humusa, koja imaju poremećene vodozračne odnose, koristi se kada poljoprivredno gospodarstvo ne uzgaja stoku pa nema stajskog gnoja, a na udaljenim i teže pristupačnim površinama do kojih je teško i skupo dovoziti stajski gnoj ili kompost predstavlja najisplativiji način gnojidbe. Zelenom gnojidbom se poboljšavaju fizikalna, biološka i kemijska svojstva tla, može služiti za liječenje tla ali i kao potencijalna stočna hrana. Stoga predlažem da ova vrlo bitna i značajna agrotehnička mjera uz operaciju 10.1.17. također bude uvrštena u IAKS mjere ruralnog razvoja. Korisnici ovog tipa mjere na višegodišnjim oraničnim kulturama DTS, TTP, Lucerna, Djetelina te druge kulture gdje se ova operacija vrši prije i poslije sezone košnje dužni su 2 puta godišnje odraditi zelenu gnojidbu (malčiranje) rano u proljeće i u jesen. Mišljenja sam da bi korisni prakticiranjem ove operacije povećali udio humusa u tlu, poboljšali strukturu tla, teška i zbijena tla bi postala rastresitija, rahlija i lakša, povećala bi se organska tvar u tlu, popravila kemijsko fizikalan svojstva tla , suzbili korove te poticali biološku aktivnost tla. - visina potpore iz tablice 6 iznosi potpore za operaciju M10.1.17 koja iznosi 215 €/ha smatram da je niska te predlažem dodatno povećanje. MJERA 11 EKOLOŠKI UZGOJ (M11) - smatram da visine potpora u oba tipa podmjera ( 11.1 EKOP i 11.2 EKO ) nisu ravnomjerno raspoređene. Uzmemo li u obzir da je najviša potpora na trajnim nasadima, što je čak 2,5 puta veće od visine potpore za oranične kulture. Iz vlastitog iskustva kao ekološki proizvođač ratarskih i voćnih kultura znam koliko posla ima za svaku kulturu posebno po 1 hektaru površine. Na višegodišnjim nasadima (mladi nasad šljiva, aronije i oraha ) agrotehničke mjere koje provodim su 2-3 puta godišnje malčiranje i košnja, orezivanje stabala, prihrana eko gnojivom te berba na kulturama koje rađaju dok u drugu ruka na oraničnim kulturama ima puno više posla a samim tim i troškovi se uvećavaju, uzmemo li u obzir oranje ( zimsko ili proljetno), zatvaranje brazde, ravnanje terena , sjetva , valjanje , prihrana eko peletiranim gnojivom( kojeg znatno treba više nego za trajne nasade koje se samo stavlja oko same voćke) te žetva. Mišljenja sam da bi se iznosi potpora trebali proporcionalno uvećati za oranične kulture u onom iznosu za koji bi se smanjile na višegodišnjim trajnim nasadima. Velik broj korisnika ovih mjera svjesno podiže trajne nasade bez razmišljanja o bilo kakvoj proizvodnji već samo iz razloga visine potpore koja se isplaćuje po hektaru trajnog nasada stoga predlažem promjenu u visini potpore. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
5 OSATINA GRUPA d.o.o. PRAVILNIK Predstavljeni iznosi za M14: dobrobit životinja ne odgovaraju iznosima predstavljenim 18.02.2021. od strane Ministarstva poljoprivrede. Prezentirani iznosi povećanja za sadašnja područja dobrobiti životinja kao i uvođenje novih područja dobrobiti bili su temelj za planiranje proizvodnje te sukladno tomu, u ovom e savjetovanju iznosi nisi u skladu s predstavljenim. U sektoru govedarstva (mliječne krave, tovna junad, telad) za područje dobrobiti: poboljšani uvjeti smještaja/obogaćivanje ležišta nije u velikoj mjeri ispoštivan prvotno predstavljen iznos kao što se nisu uvela ni nova područja dobrobiti za mliječne krave u području poboljšana skrb. U sektoru svinjogojstva (odbijena prasad, krmače i nazimice te svinje za tov) za područje dobrobiti: poboljšani uvjeti smještaja: povećanje podne površine te obogaćivanje ležišta također u velikoj mjeri nisu ispoštovani prvotno predstavljeni iznosi. Primljeno na znanje Na Odboru za praćenje PRR predstavljeni je nacrt mogućih iznosa potpore. Također je navedeno da je za iznos potpore u M14, kao i za sve druge izmjene PRR, potrebno završiti pregovore s Europskom komisijom koja u konačnici odobrava izmjene. Iznosi su kasnije korigirani jer u izračun iznosa potpore, osim povećanog troška treba također uzeti u obzir postoji li povećanje prihoda ili smanjenje prihoda uslijed provođenja neke obveze.
6 Ivan Šilhan PRAVILNIK Poštovani, kod svinja u tovu kod izračuna broja grla stavljeno je da se uzima prijava odlaska sa farme u klaonicu ili izvoz, međutim mi tovljači iz Slavonije vrlo često prodajemo svinje na daljnji tov( produženi tov) kupcima u Dalmaciju i Istru, tako da bi svakako trebalo uzeti u obzir cjelokupan evidentiran odlazak sa svinja sa farme jer ćemo dobrobit provoditi za sve svinje u turnusu što je i obveza preme pravilniku. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
7 ŽELJKO HERNER PRAVILNIK U novoj mjeri 10.1.17. kontradiktorno je podnošenje petogodišnjeg plana, a istodobno je obveza provođenja mjere dvije godine. Smatram da se plan i obveza moraju vremenski podudarati. Nadalje, teško je očekivati da će ovako zakašnjelo donošenje mjere omogućiti obavljanje analize tla do 23. srpnja 2021. godine kada treba dostaviti na uvid plan gnojidbe. Ovaj datum treba prolongirati barem do 01.rujna 2021. godine. Obzirom na obvezu primjene 170 kg N/ha nije specificirano odnosi li se to na datum prijave mjere ili zadnji dan u godini prema JRDŽ-u. Zeleno savjetovanje HERNER j.d.o.o. Primljeno na znanje Imajući u vidu kasni početak provedbe ove operacije, plan gnojidbe bit će moguće dostaviti do 15. rujna 2021. godine. Iako se operacija provodi dvije godine s obzirom na prijelazno razdoblje, pretpostavka je da će se ova operacija u sličnom obliku nastaviti i u novom programskom razdoblju te se zato odlučilo za petogodišnji plan gnojidbe.
8 Hrvatska poljoprivredna komora PRAVILNIK ODBOR ZA TOVNO GOVEDARSTVO HPK TABLICA 6a. Iznosi potpore za M14 Poštovani, Predstavljeni iznosi ne odgovaraju iznosima koji su predstavljeni na Odboru za praćenje programa ruralnog razvoja, kao ni iznosima predstavljenim od strane Ministarstva poljoprivrede 18.02.2021. na sastanku s temom Mjera 14 – Dobrobit životinja. Na Odboru za praćenje programa ruralnog razvoja predviđeno je povećanje iznosa za povećanje podne površine za 10% na 45,39 eura po uvjetnom grlu, no iznos za podnu površinu je ostao isti. Za podnu površinu iznad 2.75 m2 traži se 45.39 eura kao što je prezentirano od strane Ministarstva poljoprivrede. Što se tiče poboljšanih uvjeta smještaja, za obogaćivanje ležišta predviđen je iznos od 170,99 eura po uvjetnom grlu, međutim iznos na e savjetovanju je 93,49 eura po uvjetnom grlu, što je oko 54% od onoga što je predloženo. Također, po pitanju obogaćivanja ležišta, prezentiran iznos bio je 2 kg stelje, te guma treba ostati kao što je i sada. Prvotni iznosi predstavljeni su od strane Ministarstva poljoprivrede te Odbora za praćenje programa ruralnog razvoja, te se s tim pretpostavkama išlo u proizvodnju ove godine. Iznosi predstavljeni u ovom e savjetovanju nisi sukladni prvotnima, a rok za samo e savjetovanje u kojem bi se trebali očitovati i dati svoje mišljenje o najvažnijoj stvari za sektor – isplatu potpora je prekratak. ODBOR ZA PERADARSTVO HPK U Obrascu 26. Evidencija o provedbi Mjere 14, operacije 14.1.3. Plaćanja za dobrobit životinja u peradarstvu – Brojleri. Kod brojlera smanjena gustoća naseljenosti odnosi se na najviše 30 kg/m2, a proizvođači imaju odobreno 39 kg/m2pa i 42 kg/m2, uvođenjem mjere „Poboljšani uvjeti smještaja“ smanjili bi proizvodnju tovnih pilića u Hrvatskoj za više od jedne trećine. Predlažemo da se kao i kod drugih kategorija životinja Smanjena gustoća naseljenosti odnosi na 10%-tno smanjenje kg/m2 u odnosu na dozvoljenu gustoću naseljenosti pojedinog proizvođača. U članku 22. kod uzimanja u obzir broja nesilica potrebno je uzeti kapacitet farme uz dokazivanje iz JRDŽ-a da je farma u funkciji jer prijavljivanje broja nesilica samo prvog u mjesecu ne daje realno stanje budući da farma može biti tog prvog u remontu ili može svaki prvi u mjesecu biti puna. Lijepi pozdrav. Primljeno na znanje Na Odboru za praćenje PRR predstavljeni je nacrt mogućih iznosa potpore. Također je navedeno da je za iznos potpore u M14, kao i za sve druge izmjene PRR, potrebno završiti pregovore s Europskom komisijom koja u konačnici odobrava izmjene. Iznosi su kasnije korigirani jer u izračun iznosa potpore, osim povećanog troška treba također uzeti u obzir postoji li povećanje prihoda ili smanjenje prihoda uslijed provođenja neke obveze.
9 Ana Karaula PRAVILNIK Potrebno je dodati IAKS mjere za terene s nagibom većim od 15%, odnosno podmjere 10.1.1 10.1.2 trebalo bi primijeniti i na veće nagibe ili bi se trebala uvesti nova IAKS mjera za trajne nasade na terenu pod nagibom većim od 15%. Nije prihvaćen U skladu sa obvezom Minimalno upravljanje poljoprivrednim zemljištem prema specifičnim karakteristikama tla u svrhu očuvanja tla od erozije iz Pravilnika o višestrukoj sukladnosti, (NN 113/2019), na nagibu terena većem od 15% imamo propisanu obvezu: „Na poljoprivrednim površinama s nagibom od 15 % ili više, osnovna obrada tla se mora provoditi samo okomito na pad terena. Postojeći trajni nasadi na poljoprivrednim površinama s nagibom od 15 % ili više, u kojima je smjer redova paralelno s nagibom terena moraju imati međuredni prostor prekriven biljnim pokrovom.“ S obzirom da je to već zakonska obveza, za istu nije moguće dobiti potporu.
10 Udruga proizvođača agruma i povrća 'NERETVANSKA MLADEŽ' PRAVILNIK Vezano za IAKS mjeru 10.1.15. PEG i korištenje stajskog gnojiva, ovim izmjenama je potrebno regulirati sljedeće: Želimo umjesto uvoznog (najčešće talijanskog) briketiranog organskog ili organo-mineralnog gnojiva, koji je dozvoljen za korištenje i ima deklaracije o zadovoljavanju direktive 834/2007 i 889/2008., koristiti domaći stajski gnoj, koji je nusproizvod hrvatskih stočara. Najčešće se radi o ovčjem ili kozjem stajskom gnoju, ali moguće i gnoju iz uzgoja goveda. Nebitno o kojem se gnoju radi, želim napomenuti da to gnojivo ne dolazi sa velikih farmi, nego se radi o stajskom gnoju koji je nusproizvod manjih stočara (obično sa naših brdsko-planinskih područja, Dalmatinske zagore i Like). U prilogu I. Direktive, navedeno je odobrenje za korištenje osušenog stajskog gnoja i dehidriranog gnoja peradi, kompostiranog životinjskog izmeta, uključujući gnoj peradi, uključujući i kompostirani stajski gnoj, … Slijedom navedenoga, molim vas da se ovim izmjenama, definira na koji način i uz koju dokumentaciju možemo koristiti domaći stajski gnoj te koju dokumentaciju za gnoj je potrebno imati. Smatram, da bi veća primjena gnoja domaćih stočara, pomogla održivom gospodarenju, kako stočarskih gospodarstava tako i nas u biljnoj proizvodnji, a istovremeno bi imalo veliki učinak na Hrvatsko gospodarstvo. Primljeno na znanje U ovom trenu nismo u mogućnosti izmijeniti operaciju 10.1.15 na predloženi način.
11 Udruga proizvođača agruma i povrća 'NERETVANSKA MLADEŽ' PRAVILNIK Obzirom na sve veći značaj zaštite okoliša i očuvanja bioraznolikosti Republike Hrvatske, šaljemo vam prijedlog za dopune u programu IAKS mjera za 2022. I dalje. Predlažemo dvije dopune: 1. Mogućnost kombiniranja tri aktivnosti kroz IAKS mjere. U dolini Neretve i šire, proizvođači se obično odlučuju na kombinacije mjera 10.1.12 KFK i 10.1.15. PEG ili 10.1.12. KFK i 10.1.16. MUK. Predlažemo da se uz navedene aktivnosti, ubuduće omogući kombiniranje i treće aktivnosti, a to je 10.1.14. POMP uz prvotno navedene dvije. Na ovaj način bi se zaokružilo ekološko gospodarenje u trajnim nasadima, od primjene ekoloških gnojiva, smanjenja upotrebe pesticida i održavanja međurednog prostora 'življim' i 'zelenijim'. 2. Uvođenje nove aktivnosti u IAKS mjere, a to je 'održavanje pokosa-brna'. Naime, u doline Neretve plodna poljoprivredna tla su nastala melioracijskim zahvatima, odnosno isušivanjem močvare na način da se organski materijal i pijesak iz vode vadio na uzvisine od oko 2 metra. Na taj način su se dobivale parcele za poljoprivrednu proizvodnju, a oko njih su ostajali kanali sa vodom tzv. jendeci. Da bi se novonastalo tlo učinilo kompaktnim i da ne bi došlo do urušavanja i odvaljivanja brna – pokosa, takva područja je nužno održavati isključivo košnjom. Međutim, takvi zahvati podrazumijevaju izuzetan napor te iziskuju puno fizičkoga rada. Vrlo bitno je napomenuti da upravo brna predstavljaju vrlo pogodna područja za razvoj bogate flore i faune. Od krova-šaša, botura pa i lopoča, do iznimne faune vrlo bogate raznolikosti. Posljednjih godina, zbog nedostatka radne snage, starije populacije proizvođača, ali i teškog fizičkog rada, održavanje ovakvih predjela je prepušteno herbicidima. Kao rezultat toga vidljiv je pad populacije žaba, što smatramo jednom od posljedica iznimnog povećanja populacije puževa, posebno puža golaća, koji prave velike štete na poljoprivrednim kulturama, posebno na mandarinama u vrijeme zriobe. Primjetan je i rast populacije komaraca, kao glavne hrane žabama. Na područjima gdje se brna održavaju herbicidima, ne postoji niti jedna žaba. Idealni prostori za njen razvoj su zelena i održavana brna. Kako bi se sačuvala bioraznolikost i sačuvali ovakvi prirodni resursi, izvori iznimnog bogatstva flore i faune, predlažemo da se aktivnosti 'održavanja pokosa-brna', po uzoru na mjeru 10.1.10. 'održavanje suhozida' i mjeru 10.1.11. 'održavanje živica', uvrste u programe ruralnog razvoja kroz IAKS mjeru 10.1. te da se uz jedinstveni zahtjev za izravnu potporu podnosi i zahtjev za traženu mjeru. Primljeno na znanje U ovom trenu nismo u mogućnosti usvojiti izmijeniti koje predlažete.
12 KLARA BARIĆ PRAVILNIK Opći komentar na Pravilnik: zbog čega Pravilnik ne obuhvaća i važne grane poljoprivrede, povrćarstvo i ratarske kulture. Naime, povrćarstvo je intenzivna proizvodnja s intenzivnom primjenom pesticida što nije u skladu s postavljenim ciljevima ZPP. Ratarske kulture nemaju intenzivnu primjenu pesticida, ali zbog velikih površina (kukuruz, strne žitarice i dr.) čine znatan udio u ukupnoj potrošnji pesticida što također nije u skladu s ciljevima ZPP. Ako je cilj poticanje praksi korisnih za klimu i okoliš, Pravilnikom bi trebalo sustavno urediti mogućnost korištenja poticaja za sve tipove operacija koji ne krše pravilo dvostrukog financiranja. U podmjeri 10.2. više je tipova operacija koje su različite i ne bi bile dvostruko financiranje. Primljeno na znanje Za kulture koje navodite predviđeno je u budućem razdoblju poticati prakse koja vode ka smanjenom korištenu pesticida.
13 GKP Komunalac d.o.o. PRAVILNIK, Članak 21. Zašto se kompost ne bi također mogao koristiti za podizanje organske tvari tla i poboljšanje struktura tla. Zašto samo stajski gnoj? Veliki ratari bi mogli nabavljati kompost, možda i lakše nego stajski gnoj. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
14 Savez uzgajatelja simentalskog goveda Zagrebačke županije i Grada Zagreba PRAVILNIK, Članak 21. Definirana je maksimalna količina stajskoga gnoja po ha, a što je s minimalnom količinom. Ne bi bilo dobro da se zbog ove mjere zemlja gnoji 'na papiru', a u stvarnosti nema ni stoke ni gnoja. Neki naši stočari bi mogli prodati gnoj čistim ratarima, a da ne bi bilo manipulacija, treba definirati minimum i dokazati gnoj brojem stoke ili računom za kupljeni gnoj s analizom gnoja jer gnoj i gnoj se jako razlikuje po količini vode, stelje itd. Pozdravljamo ovu mjeru, konačno da i stajski gnoj dobiva na važnosti, samo pazimo da ne dođe do manipulacija. Prihvaćen Prihvaćen.
15 Ivan Šilhan PRAVILNIK, Članak 22. U članku 134. stavak 5. mijenja se i glasi: „(5) Osnovica za izračun broja UG je prosjek broja uvjetnih grla u JRDŽ-u za godinu podnošenja na temelju stanja svakog prvog dana u mjesecu počevši od siječnja 2021. godine. Za kategorije odbijena prasad, tovne svinje, brojleri i purani, osnovica je stvaran broj grla/kljunova koja su završila proizvodni ciklus na farmi.“ Iza stavka 6. dodaju se novi stavci 7., 8. i 9. koji glase: „(7) Korisnici koji podnose zahtjev za potporu za DŽS kategorije odbijena prasad i svinje za tov obvezni su započinjanje i završetak svakog proizvodnog ciklusa s pripadajućim brojem grla upisati u Obrazac 35. Evidencija započinjanja i završetka proizvodnih ciklusa za kategorije odbijena prasad i svinje za tov iz Priloga 4. ovoga Pravilnika u roku od 2 dana od započinjanja ili završetka svakog pojedinog proizvodnog ciklusa. Iznimno, za cikluse započete i/ili završene do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika, korisnici upisuju podatke u Obrazac 35. najkasnije do zadnjeg dana roka za zakašnjele zahtjeve. Ispunjen Obrazac 35. korisnici su obvezni dostaviti Hrvatskoj agenciji za poljoprivredu i hranu do 31. prosinca. godine u kojoj se podnosi zahtjev . Za kategoriju odbijena prasad prijavljen broj grla koji je osnovica za izračun UG ne može biti veći od broja oprasene prasadi evidentirane u Registru svinja na gospodarstvu. Za kategoriju svinje za tov prijavljen broj grla koji je osnovica za izračun UG ne može biti veći od broja grla u registriranim prometima u JRDŽ-u evidentiranim prema putnom listu kao svi odlasci sa gospodrastva u periodu od 01.01. do 31.12. godine za koju se prijavljuje dobrobit životinja na gospodarstvu. (8) Za korisnike koji podnose zahtjev za potporu za DŽP kategorije brojleri i purani broj kljunova koji su završili proizvodni ciklus jednak je broju kljunova isporučenih na klanje i/ili izvoz evidentiranih u službenim evidencijama Ministarstva. (9) Podatke iz stavaka 6., 7. i 8. ovoga članka Ministarstvo dostavlja Agenciji za plaćanja do 31. siječnja 2022. godine.“ Dosadašnji stavci 7. i 8. postaju stavci 10. i 11. Dosadašnji stavak 9. briše se. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
16 Ivan Šilhan PRAVILNIK, Članak 22. Poštovani, u članku 134. novi stavak 7. dio koji se odnosi za izračun Ug za svinje za tov glasi "Za kategoriju svinje za tov prijavljen broj grla koji je osnovica za izračun UG ne može biti veći od broja grla u registriranim prometima u JRDŽ-u na klanje i/ili u izvoz.", a trebao bi se odnositi na sav odlazni promet sa farme evidentiran prema putnom listu-putnici za evidentirane odlaske od 01.01. do 31.12. godine za koju se prijavljuje dobrobit životinja na gospodarstvu jer sve što je odlazak svinja sa farme prema evidentiranoj putnici je moralo biti u sustavu dobrobiti životinja. Npr. u JRŽD-u: - Pregled prometa svinjama= Vrsta pretrage- Prema putnom listu=Parametri- Datum odlaska od 01.01. do 31.12.=Tip prometa-Sve-. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.