Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o Nacrtu Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022.

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 TAMARA STIPČIĆ JELENOVIĆ   Poštovani, slažem se sa navedenim izmjenama. LP Tamara Stipčić jelenović Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
2 Marija Blažević   Poštovani, podržavam Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u šk.g.2021./2022. Međutim, slažem se i s kolegama kako treba povesti brigu o deficitarnim zanimanjima po županijama, kako bi učenici nakon srednje škole ostali u svojoj županiji te tako doprinijeli razvoju društvene zajednice. Srdačno, Marija Blažević Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
3 Grad Opuzen   Poštovani, podržavam Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. godinu. Smatram i predlažem da se u ovu Odluku uvrsti dopuštenje za izvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije web dizajner (211224) za Srednju tehničku i poljoprivrednu školu. Opuzen. Opuzen je mali grad s 3200 stanovnika te nam je u interesu zadržati našu djecu u našem gradu, te im omogućiti kvalitetno obrazovanje koje će im kasnije omogućiti brzo zapošljavanje s obzirom da je ovo zanimanje budućnosti kojeg na našem širem području nije dostupno. Ivan Mataga, gradonačelnik Grada Opuzena Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Pri donošenju Odluke, ministar uzima u obzir potrebe tržišta rada, ali i najbolji interes učenika.
4 Ivana Soldo Klanac   Lijepi pozdrav svima, U potpunosti se slažem sa Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. U pitanju je prilagođavanje upisa za deficitarna zanimanja s obzirom na dinamiku tržišta rada. S poštovanjem Ivana Soldo Klanac Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
5 Drazan Jakolis   Poštovani, potpuno se slažem s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u 1.razred srednje škole u školskoj godini 2021/2022.Molim Vas da vodite računa o deficitarnim zanimanjima po županijama. Srdačan pozdrav, Drazan Jakolis Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
6 Ivan Kovačević   Poštovani, potpuno se slažem s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u narednoj školskoj godini 2021./2022. Samo Vas molim da se vodi računa o deficitarnim zanimanjima, te da se napravi analiza koje struke su potrebnije na tržištu rada te koje su manje potrebne te da se prema tome i planira upis u srednje škole. Srdačan pozdrav Ivan Kovačević Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Pri donošenju Odluke, ministar uzima u obzir potrebe tržišta rada, ali i najbolji interes učenika.
7 Josip Glavić   Poštovani, podržavam odluku o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Srdačan pozdrav Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
8 Ines Lovrić   Poštovani, podržavam odluku o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
9 Klara Jasna Žagar   Poštovani, podržavam Odluku o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. S poštovanjem, Klara Jasna Žagar Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
10 Željko Vlaho   Glazbena škola Makarska greškom administratora tražila je znatno manje kvote pri upisu od onih koje im je odobrio osnivač. Jednostavno brojevi su zamijenjeni. Stoga bi ovu odluku i ispravljanje pogreške bez dileme trebalo usvojiti. Željko Vlaho, ravnatelj Glazbene škole Makarska Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
11 MONIKA BURŠIĆ   Lijepi pozdrav svima, U potpunosti se slažem sa Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. U pitanju je prilagođavanje upisa za deficitarna zanimanja s obzirom na dinamiku tržišta rada. S poštovanjem, Monika Buršić Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
12 Vlatka Đido   Poštovani, podržavam Odluku o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. S poštovanjem, Vlatka Đido Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
13 IRENA PAVLOVIĆ   Poštovani, podržavam nadopuno/korekciju Odluke, ali naglašavam da smatram sramotnim što je većini škola koje su podnijele zahtjeve za uvođenje novih programa isti odbijen zbog neispunjenosti kadrovskih uvjeta, a istovremeno znamo da se u nekim školama izmišljaju sati kako bi pojedini nastavnici imali punu normu. Istovremeno se odbija uvođenje novih programa kojima bi se otvorio prostor za popunjavanje te satnice isključivo stoga jer ne postoji baza podataka iz koje bi sve bilo vidljivo. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
14 Srednja poljoprivredna i tehnička škola   Poštovani, podržavam odluku o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Osim toga, predlažem da se u ovu Odluku uvrsti i dopuštenje za izvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije web dizajner (211224) za našu školu. U nastavku slijede opravdani i obrazloženi razlozi: 1. U Republici Hrvatskoj nedostaje stručnjaka u području ICT sektora. Štoviše, pokazalo se kako pandemija COVID 19 nije imala negativan utjecaj na potrebe i zapošljavanje kadra iz ICT sektora kako u Republici Hrvatskoj, tako i na stranim tržištima. Dapače, ograničenje kretanja uslijed pandemije utjecalo je na povećanje korištenja e-usluga i e-trgovine. Time se jasno vide karakteristike otpornosti industrije i potrebe za tom vrstom stručnjaka kao i trendovi koji ukazuju na pozitivne ishode u smislu zapošljivanja i samozapošljavanja sadašnjih i budućih učenika i studenata ICT smjerova. 2.Stjecanje vještina za radna mjesta u digitalnoj i zelenoj tranziciji u skladu je s prioritetima Europske unije te bi uvođenjem smjera web dizajner buduće generacije naše škole postale konkurentnije na tržištu rada. Nadalje, Nacionalni Plan oporavka 2021.-2026. za cilj ima privlačenje mladih ljudi u karijere u STEM i ICT područja. Također, jedan od ciljeva ICT Strategije razvoja Dubrovačko – neretvanske županije je osigurati dovoljan broj stručnjaka na području ICT tehnologije. Na području Dubrovačko – neretvanske županije ne postoji niti jedna škola koja nudi obrazovni program web dizajner. Smatram kako postoji i veliki potencijal u pogledu obrazovanja odraslih; gledajući na potrebe zapošljavanja u ICT industriji vjerujem da bi postojao veliki interes za prekvalifikacije te bi naša Škola mogla bi provoditi programe obrazovanja odraslih, čime bi se u proračun vraćao dio ulaganja. 3. Naše lokalno i regionalno područje svoje gospodarstvo temelji na poljoprivredi i turizmu. Dolina Neretve ruralni je kraj u kojem je poljoprivreda glavni stup lokalne ekonomije. Uvođenjem ovog smjera (za koji je već pokazan interes učenika i roditelja iz cijele doline Neretve) postižu se ključni pozitivni učinci bitni za lokalnu zajednicu: • Polaznici ovog školskog programa po završetku obrazovanja steći će kompetencije te ovladati ICT znanjima kojima si otvaraju mogućnosti zapošljavanja i samozapošljavanja što je od osobitog značaja za ovu sredinu, s obzirom na nezaposlenost mladih. • Ekonomija današnjice okrenuta je brendiranju. Brendira se apsolutno sve. Imati dobar, kvalitetan i razrađen brend za svoj proizvod ili uslugu znači imati stabilno tržište i kontinuiranu potražnju. Budući da je e-trgovina danas već uobičajen način poslovanja, za razvoj jednog brenda i e-trgovine neophodno je znanje web dizajnera. Izraženo smo poljoprivredno područje na kojem se ljudi mahom bave poljoprivredom i agroturizmom te bi znanje koje učenici steknu u području web dizajna pomoglo podići vrijednost proizvoda i usluga koje već sada isporučuju zajedno sa svojim obiteljima, najčešće kroz OPG-ove. Već sada sudionici smo mnogih projekata u kojima se povezuju informatika i poljoprivreda (STEMi – Škola Budućnosti, Carnetov Regionalni obrazovni centar, Digitalni inkubator, partneri smo u regionalnom Centru kompetentnosti, kao i partneri u EDIC – Informacijskom centru Europe Direct Dubrovnik). Ulaganje u znanje (koje u ovom slučaju iznosi 146 sati tjedno u 4 školske godine) pomoglo bi utjecati na razvoj i rast roba i usluga te mogućnosti plasmana poljoprivrednih i agroturističkih roba i usluga i van granica države, multiplicirajući pritom financijske učinke, posljedično bolje ubiranje poreza. Dakle, ovo se ne smije gledati prvenstveno kao trošak nego ulaganje u budućnost koje će se u kratkoročnom roku vratiti, kako lokalnoj zajednici, tako i državi. Dakle, uvođenjem ovog smjera u našu školu postiglo bi se da se učenici obrazuju, i usvajanjem novih znanja A. podignu razinu zapošljavanja i samozapošljavanja mladih ljudi s obzirom na pozitivne trendove potreba u ICT području, kao i B. veću konkurentnost pri obavljanju poljoprivredne i agroturističke djelatnosti (osobito bitnih na našem području) postižući da njihovi proizvodi i usluge na većem tržištu postanu dostupniji uz višu cijenu, čime se postiže financijski interes, a time i daljnje sprečavanje iseljavanja. S nadom da ćete uvažiti naše argumente. Danijela Primorac, ravnateljica Srednja poljoprivredna i tehnička škola Trg Opuzenske bojne 5 Opuzen 20355 Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Pri donošenju Odluke, ministar uzima u obzir potrebe tržišta rada, ali i najbolji interes učenika.
15 Tina Težak   Poštovani, podržavam Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Lijepi pozdrav Tina Težak Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
16 Natalija Stjepanek   Poštovani, slažem se s Odlukom o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u 1.razred srednje škole u 2021./22. Potrebno je voditi računa i povećati broj razrednih odjela deficitarne struke. Srdačan pozdrav, Natalija Stjepanek Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
17 Đani Škara   Poštovani, podržavam odluku o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Srdačan pozdrav Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
18 Ivica Živković   Poštovani, podržavam Odluku o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
19 Ljiljana Hess   Poštovani, potpuno se slažem s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Lj. Hess Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
20 Ljiljana Vidmar   Poštovani, slažem se s Odlukom o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u 1.razred srednje škole u 2021./22. Ljiljana Vidmar Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
21 Sonja Majer Ćatić   Slažem s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I.razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Sonja Majer Ćatić Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
22 Lionella Brisinello   Poštovani, u potpunosti se slažem s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. S poštovanjem, Lionella Brisinello Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
23 Nela Sikirica   Poštovani, u potpunosti se slažem i podržavam Odluku Odluku o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
24 Snježana Tomljenović   U potpunosti se slažem s Nacrtom Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u prvi razred srednje škole u školskoj godini 2021./22. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
25 Tatjana Begić Grgurač   Poštovani, svakako učenicima srednjih škola, koje su podnijele zahtjeve za početak izvođenja programa obrazovanja i iskazale interes za upis učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022., treba omogućiti prijem i upis u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022., stoga, u potpunosti podržavam Odluku o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I.razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Srdačan pozdrav. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
26 Zdenka Marton   Poštovani, podržavam Odluku o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u 1. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. S poštovanjem, Zdenka Marton Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
27 DAMIR ČOLIG   Poštovani, u potpunosti se slažem s Nacrtom Odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Lijep pozdrav ! Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
28 Ksandra Sinožić   Slažem s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I.razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
29 Tomislav Špoljar   U potpunosti se slažem. Tomislav Špoljar, prof. izvrstan savjetnik Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
30 SILVANA KOPAJTIĆ-ZURAK   U potpunosti se slažem s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I.razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
31 Petar Runje  , O D L U K U O IZMJENAMA I DOPUNAMA ODLUKE O UPISU UČENIKA U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022. Podržavam Odluku u cjelini ukoliko je ona rezultat suradnje sa školama na koje se promjene i odnose. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
32 Leda Tomulić  , II. Poštovani, slažem se s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
33 Magdalena Ajduk  , II. Poštovani, slažem se s Odlukom o izmjenama i dopunama odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Magdalena Ajduk Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje.
34 Strukovna škola Pula  , III. Poštovani, molim vas da se u predmetnu Odluku o izmjenama i dopunama Odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. uvrsti i izmjena strukture upisa za Strukovnu školu Pula, na način da se razrednom odjelu frizer JMO također doda oznaka C (kombinirani razredni odjel), te da u se NISpuSŠ aplikaciji unese izmjena na način da izgleda ovako: Frizer JMO 1,17 C Stolar JMO 0,33 C Pekar JMO 0,25 C Mesar JMO 0,25 C Prihvaćanjem gore predložene izmjene cjelokupna struktura upisa za Strukovnu školu Pula izgledala bi ovako: Kozmetičar 1,00 – 24 učenika Tehničar nutricionist 1,00 – 26 učenika Frizer JMO 1,17 C – 28 učenika Stolar JMO 0,33 C – 8 učenika Pekar JMO 0,25 C – 6 učenika Mesar JMO 0,25 C – 6 učenika Pod uvjetom da popunimo sva slobodna mjesta (što je veoma izazovno s obzirom da smo predvidjeli upis čak tri deficitarna obrazovna programa za koje je interes slab) razredni odjeli izgledali bi ovako: I a, obrazovni program kozmetičar, ukupno 24 učenika, broj odjela 1,00 I b, obrazovni program tehničar nutricionist, ukupno 26 učenika, broj odjela 1,00 I c, kombinirani razredni odjel – frizer JMO i pekar JMO, ukupno 24 učenika od čega 18 učenika frizer JMO, a 6 učenika pekar JMO, broj odjela 1,00 (frizer JMO 0,75, pekar JMO 0,25) I d, kombinirani razredni odjel – frizer JMO, stolar JMO i mesar JMO, ukupno 24 učenika od čega 10 učenika frizer JMO, 8 učenika stolar JMO i 6 učenika mesar JMO, broj odjela 1,00 (frizer JMO 0,42, stolar JMO 0,33 i mesar JMO 0,25) Cilj ovog prijedloga je da se omogući ravnomjerno popunjavanje razrednih odjela po broju učenika, za slučaj problema s upisom deficitarnih zanimanja (pekar JMO, mesar JMO i stolar JMO). Ovakvom strukturom spriječili bi da nakon ljetnog upisnog roka imamo situaciju da u jednom razrednom odjelu imamo maksimalan broj učenika, a u drugom, zbog ne upisivanja svih deficitarnih programa, jednu odgojno-obrazovnu skupinu. Navedeni prijedlog je u skladu s prostornim i tehničkim uvjetima Škole, te zadovoljava zahtjeve tržišta rada sukladno publikaciji HZZ-a „Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja“ od prosinca 2020. godine. Nadalje, ovakvom strukturom upisa kako ju predlažem • Nema promjene ukupnog broja razrednih odjela koji se upisuju • Nema promjene ukupnog broja učenika koji se upisuju • Nema promjene broja učenika po zanimanjima koja se upisuju • Nema promjene broja obrazovnih skupina za obrazovni program frizer JMO, jer u ovoj školskoj godini 2020./2021. završavaju dvije odgojno-obrazovne skupine frizer JMO, a isto toliko se ovakvom strukturom predlaže za upis u školskoj godini 2021./2022. • Strukovna škola Pula kao jedina odgojno-obrazovna ustanova na području Istarske županije koja uopće može upisivati deficitarna zanimanja stolar JMO, pekar JMO i mesar JMO, postupa odgovorno i pokušava modificirati svoju upisnu politiku prema preporukama HZZ-a, potrebama tržišta rada i politici stipendiranja, čime preuzima i određene rizike. Prije svega rizik od upisa manjeg broja učenika. • Nema četiri trogodišnja zanimanja u jednom razrednom odjelu, već je najviše tri trogodišnja zanimanja u jednom razrednom odjelu • Poštuje se Državni pedagoški standard srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja, kao i Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2021./2022. Sukladno svemu prethodno navedenom, smatram opravdanim ovaj zahtjev, te vas molimo da ga još jednom razmotrite i uvrstite u predmetnu Odluku. Unaprijed zahvaljujem! Ravnatelj Strukovne škole Pula Ivo Bebek, dipl. ing. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na uključivanju u savjetovanje. Pri odobravanju Strukture, vodit će se računa o načelu učinkovitosti i racionalnosti.