Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Prijedlog Pravilnika o izmjenama Pravilnika o provedbi izravne potpore poljoprivredi i IAKS mjera ruralnog razvoja za 2021. godinu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Natura beef PRAVILNIK Moram priznati da mi je malo nejasno da mi sredinom siječnja tekuće godine raspravljamo o potporama koje se odnose na prethodnu proizvodnu godinu. Naime, svi koji se ozbiljno bave poljoprivrednom proizvodnjom jako dobro razumiju koliko je bitno dugoročno planiranje i donošenje odluka unaprijed što nije nimalo lako pa je to i jedan od razloga što je uspješnih poljoprivrednih priča na našim prostorima sve manje i manje. Donositelji političkih odluka koje nama život znače ne razumiju što to znači kada vam se pravila igre mijenjaju usred utakmice, a kamoli kao što je u ovom primjeru nakon što je utakmica završila. Znači, planirate određene investicije, time i moguća zaduženja jer računate na prihode koje ste ostvarili i po osnovi potpora, kad ono, gle čuda nakon što sve već prođe, pravila se promijene i nema vas nigdje. Znači, ako sam ja iz ovog prijedloga dobro razumijo, uvjeti za GPP se vraćaju na staro za 2021. i pretpostavljam i 2022. godinu. Ako smo dobro razumjeli, u novom Strateškom planu koji je krajem prošle godine ministarstvo uputilo u EK na odobrenje, predviđena su značajna umanjenja potpora, posebno za GPP. Svoj komentar na taj nerazumni prijedlog (navodno će se ušparati značajna financijska sredstva) sam već više puta objavio tako da nema potrebe ponovno se ponavljati. U svakom slučaju, ono što je novo i što u potpunosti potvruđuje moja razmišljanja su nedavno objavljeni rezultati popisa stanovništva koji govore više od bilo kojeg drugog komentara. Stoga gospodo, samo naprijed, nastavite i dalje ovim tempom samo postaviti ću vam svima pitanje: Komu ćete svi vi u silnim agencijama, ministarstvima i ostalim ustanovama više biti potrebni za nekih desetak godina. Možda još nije kasno da se okrenete oko sebe i osvjestite kako bi moguće donijeli neke razumnije odluke. U svakom slučaju da zaključim. Poptora poljoprivrednim proizvođačima u GPP-u nigdje u Europi nije vezana za proizvodnju odnosno količinu proizvedenih poljoprivrednih proizvoda. Svrha te mjere je da se gospodarstvenicima na tim područjima omogući rad i stimulira ostanak na tim područjima. To što u Hrvatskoj ima lopova i prevaranata koji samo uzimaju poticaje bez ikakve proizvodnje, to znamo, ali i za to postoje brojna rješenja za što sam također konkretne prijedloge davao. Ostaje nam nadati se da će EK prepoznati svu apsurdnost ovog prijedloga te da će vratiti i taj prijedlog natrag na doradu, kao i mnogo puta do sada...kad već sami ne znamo prepoznati prioritete. Ako se to ne dogodi, za 10 godina u novom popisu stanovništva popisivači više neće trebati dolaziti na ta područja. Sa poštovanjem, Mladen Kušeković Natura beef d.o.o. Udbina Nije prihvaćen Određivanje područja s prirodnim ograničenjima i ostalim posebnim ograničenjima definirano je Uredbom (EU) br. 1305/2013, a koja u vezi plaćanja za ova područja određuje da su se države članice dužne pobrinuti za postupna smanjivanja plaćanja iznad razine praga površine po gospodarstvu, što se definira Programom ruralnog razvoja. Republika Hrvatska je u svom Programu ruralnog razvoja za razdoblje 2014.-2020. godine odredila slijedeće pragove za postupno smanjivanje plaćanja prema veličini površine: - do 20 ha isplaćuje se puni iznos - od 20-50 ha iznos se smanjuje za 20% - od 50-100 ha iznos se smanjuje za 30% - za površine veće od 100 ha iznos se smanjuje za 50%. Primjena stopa smanjenja u mjeri 13 s obzirom na veličinu prijavljene površine nije novost. Iste se primjenjuju od 2015. godine na način da su se obračunavale po pojedinoj podmjeri Mjere 13. Prema nalazu revizije EK stope umanjenja treba primjenjivati na razini mjere, stoga se izmjenom odredbe, mijenja postupanje u izračunu za 2021. godinu.
2 SCHEPIN D.O.O. PRAVILNIK, Članak 2. Smanjenjem iznosa potpore na područjima s prirodnim OGRANIČENJIMA -> znači dodatni udar na poljoprivrednike koji se već bore sa prirodnim ograničenjima i manjim prinosima te većim troškovima! Ovim programom će se potaknuti dodatno iseljavanje ljudi sa ruralnih područja što sigurno nije u nacionalnom interesu! Također, smanjenjem većeg postotka iznosa od poljoprivrednika koji više ulažu i rade više, plaćaju više poreza, se, destimulira bilo kakav napredak poljoprivrednika. Ovim riječima iz ovog članka se jasno DESTIMULIRA napredak i razvoj poljoprivrednika, a sasvim jasno se STIMULIRA migracija i urbanizam, te nepovoljne demografske situacije. Prijedlog novog teksta natječaja je: umjesto "Smanjenja iznosa" staviti "povećanje iznosa" jer, Smanjenje iznosa je logično za područja koja imaju visoke prinose sa malim troškovima(područja bez prirodnih ograničenja) kako bi se potaknula konkurentnost između poljoprivrednika koji se nalaze na području sa prirodnim ograničenjima, sa onima, koji se nalaze na područjima koja nemaju prirodna ograničenja! Nije prihvaćen Određivanje područja s prirodnim ograničenjima i ostalim posebnim ograničenjima definirano je Uredbom (EU) br. 1305/2013, a koja u vezi plaćanja za ova područja određuje da su se države članice dužne pobrinuti za postupna smanjivanja plaćanja iznad razine praga površine po gospodarstvu, što se definira Programom ruralnog razvoja. Republika Hrvatska je u svom Programu ruralnog razvoja za razdoblje 2014.-2020. godine odredila slijedeće pragove za postupno smanjivanje plaćanja prema veličini površine: - do 20 ha isplaćuje se puni iznos - od 20-50 ha iznos se smanjuje za 20% - od 50-100 ha iznos se smanjuje za 30% - za površine veće od 100 ha iznos se smanjuje za 50%. Primjena stopa smanjenja u mjeri 13 s obzirom na veličinu prijavljene površine nije novost. Iste se primjenjuju od 2015. godine na način da su se obračunavale po pojedinoj podmjeri Mjere 13. Prema nalazu revizije EK stope umanjenja treba primjenjivati na razini mjere, stoga se izmjenom odredbe, mijenja postupanje u izračunu za 2021. godinu.