Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Nacrt prijedloga izmjena i dopuna Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Hrvatska poljoprivredna komora | Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023., koji je donesen Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/597, URBROJ: 50301-25/06-19-3 od 3. siječnja 2019., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/62, URBROJ: 50301-25/14-20-4 od 25. lipnja 2020., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/327, URBROJ: 50301-05/27-20-3 od 10. rujna 2020. i Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/21-04/129, URBROJ: 50301-05/31-21-3 od 29. travnja 2021. godine mijenja se i dopunjuje u sljedećem: | Poštovani, • U dijelu A točka 2. podtočka vii., a vezano za ponderiranje (mjere restrukturiranje i konverzija vinograda) o Kriterij 1 – potrebno je jasnije definirati uvjet odnosno odnosi li se na sve površine koje se prijavljuju ili dio površina te prema kojoj točno sortnoj listi se kriterij definira o Kriterij 2 – odnosi li se na sve površine koje se prijavljuju ili dio o Kriterij 3 – odnosi se na sustav ekološke proizvodnje vinograda ili bilo koje druge kulture – potrebno je jasnije definirati uvjet o Kriterij 4 – prema kojim pravilnicima su definirana područja s prirodnim i posebnim ograničenjima i odnosi li se navedeni kriterij ako se dio površina nalazi na tim područjima o Kriterij 7 – odnosi li se na Navedenu mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda ili na bilo koju od mjera, te što se dešava u slučaju paralelne prijave na dvije ili više mjera iz Nacionalnog programa pomoći sektora vina • U dijelu A točka 6.podtočka vi, a vezano za ponderiranje (mjere ulaganja u vinarije i marketing vina) o Kriterij 1 – potrebno je dodatno pojasniti fokus područje 5B i koja vrsta investicija može zadovoljiti navedeni kriterij tako i ostale podkriterije, a poglavito kriterij uvođenja ekološki održivih postupaka… o Kriterij 2 – dodatno pojasniti kriterij na način treba li vino biti pušteno u promet s oznakom ZOI ili može biti u postupku odobravanja o Kriterij 4 – prema kojim pravilnicima su definirana područja s prirodnim i posebnim ograničenjima i odnosi li se navedeni kriterij ako se dio površina nalazi na tim područjima o Kriterij 6 - odnosi li se na Navedenu mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda ili na bilo koju od mjera, te što se dešava u slučaju paralelne prijave na dvije ili više mjera iz Nacionalnog programa pomoći sektora vina • U dijelu A točka 6 podtočki vii. o Problematičan odlomak; Ako ukupna vrijednost prihvatljivih prijava s istim brojem prioritetnih bodova premašuje dostupni proračun za ovu mjeru potpore, primjenjuju se dodatno rangiranje prema redoslijedu zaprimanja potpune prijave u Agenciju za plaćanja. o Prema tom odlomku korisnik direktno ovisi o pravovremenoj obradi prijave od strane Agencije za plaćanja te kada će zaprimiti zahtjev za dopunu/obrazloženje, kako bi dostavio potpunu prijavu Agenciji za plaćanje. Time prijave koje su ranije predane na natječaj mogu biti i kasnije obrađene. Ovime će potencijalno djelatnici Agencije za plaćanje biti pred velikim pritiskom, a korisnici ne mogu sami utjecati na rokove obrade. Osim navedenog problem je želja za što ranijom predajom prijava što može rezultirati lošije pripremljenim prijavama koje će Agencija dulje obrađivati. U drugim programima ovaj tip odabira prijava je napušten upravo zbog prethodno navedenih razloga. Predlaže se dodatno rangiranje prijava prema prioritetnosti kriterija (npr. mladi poljoprivrednik, prijavitelj koji nije koristio mjeru itd.), a prijave s istim brojem bodova se tek tada mogu rangirati prema predmetima za koje nije tražena dopuna i imaju raniji datum predaje. • PRILOG III o Nije jasno iz kojeg razloga je izmijenjen ukupni iznos potpore, odnosno umanjen u 2021., 2022. i 2023. godini za 422.000 EUR godišnje Smatramo da generalno Ministarstvo puno toga ostavlja da se naknadno definira što nije dobro, poglavito ako ovi kriteriji neće biti jasnije definirani u samom Pravilniku/Natječaju. Mogla bi se dogoditi ista situacija kao na prethodnom natječaju, kada će se u toku samog natječaja i obrada prijava jasnije definirati uvjeti koji nisu javno poznati i dostupni. Što ranije Ministarstvo jasno definira kriterije i komunicira prema korisnicima time će biti manje mogućnosti za nesporazum i nezadovoljstvo, u konačnici u pitanju je i regularnost natječaja. Stoga je bitno da već u nacionalnom programu budu jasno definirani kriteriji odabira. Također, smatramo da bi mladi poljoprivrednici i oni koji nisu do sada koristili ove mjere trebali imati prioritet, potencijalno i veći broj bodova od navedenog na e savjetovanju. | Primljeno na znanje | Provedba Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. se detaljno uređuje za svaku mjeru pravilnicima i javnim pozivom tako da se u provedbenim aktima propisuju detalji uvjeta i dokazi vezani uz njihovu provedbu. Dodatni kriteriji za rangiranje dio su općih uvjeta i uobičajeni su i u drugim fondovima i mjerama. Godišnji iznos EU potpore po državama članicama određen je Uredbom 1308/2013. |
2 | GEORG d.o.o. | Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023., koji je donesen Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/597, URBROJ: 50301-25/06-19-3 od 3. siječnja 2019., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/62, URBROJ: 50301-25/14-20-4 od 25. lipnja 2020., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/327, URBROJ: 50301-05/27-20-3 od 10. rujna 2020. i Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/21-04/129, URBROJ: 50301-05/31-21-3 od 29. travnja 2021. godine mijenja se i dopunjuje u sljedećem:, U dijelu A točki 2. (a) podtočki vii. podpoglavlju s naslovom Kriteriji za određivanje prioriteta i povezano ponderiranje odlomak iza naslova zamjenjuje se novim odlomkom koji glasi: | Predlažemo da se kao kriterij rangiranja uvede i boduje dodatno ako je korisnik proizvođačka organizacija ili član proizvođačke organizacije priznate u sektoru vina / zadruge registrirane za vinogradarsko-vinarsku proizvodnju. | Primljeno na znanje | Iako se radi o uopćenom kriteriju on bi bio primjenjiv samo na mali broj vinogradara, jer su u sektoru vina priznate samo dvije PO koje obje okupljaju manje od dvadeset članova. Time bi se dala prednost nekolicini iako je cilj mjere restrukturiranja omogućiti poboljšanje tehnika upravljanja vinogradom svima u sektoru vinogradarstva. |
3 | UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ | Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023., koji je donesen Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/597, URBROJ: 50301-25/06-19-3 od 3. siječnja 2019., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/62, URBROJ: 50301-25/14-20-4 od 25. lipnja 2020., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/327, URBROJ: 50301-05/27-20-3 od 10. rujna 2020. i Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/21-04/129, URBROJ: 50301-05/31-21-3 od 29. travnja 2021. godine mijenja se i dopunjuje u sljedećem:, U dijelu A točki 2. (a) podtočki vii. podpoglavlju s naslovom Kriteriji za određivanje prioriteta i povezano ponderiranje odlomak iza naslova zamjenjuje se novim odlomkom koji glasi: | Predlažemo jasnije definiranje prioritenih kriterija; Kriterij 1 – jasnije definirati uvjet odnosno odnosi li se na sve površine koje se prijavljuju ili dio površina te prema kojoj točno sortnoj listi se kriterij definira; Kriterij 2 – također odnosi li se na sve površine koje se prijavljuju ili dio; Kriterij 3 – odnosi se na sustav ekološke proizvodnje vinograda ili bilo koje druge kulture – jasnije definirati uvjet; Kriterij 4 – prema kojim pravilnicima su definirana područja s prirodnim i posebnim ograničenjima i odnosi li se navedeni kriterij ako se dio površina nalazi na tim područjima; Kriterij 7 – odnosi li se na Navedenu mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda ili na bilo koju od mjera, te što se dešava u slučaju paralelne prijave na dvije ili više mjera iz Nacionalnog programa pomoći sektora vina; | Primljeno na znanje | Provedba Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. se detaljno uređuje za svaku mjeru pravilnicima i javnim pozivom tako da se u provedbenim aktima propisuju detalji uvjeta i dokazi vezani uz njihovu provedbu. |
4 | GEORG d.o.o. | Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023., koji je donesen Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/597, URBROJ: 50301-25/06-19-3 od 3. siječnja 2019., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/62, URBROJ: 50301-25/14-20-4 od 25. lipnja 2020., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/327, URBROJ: 50301-05/27-20-3 od 10. rujna 2020. i Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/21-04/129, URBROJ: 50301-05/31-21-3 od 29. travnja 2021. godine mijenja se i dopunjuje u sljedećem:, U dijelu A točki 6. podtočki vi. podpoglavlju s naslovom Kriteriji za određivanje prioriteta i povezano ponderiranje odlomak iza naslova zamjenjuje se novim odlomkom koji glasi: | Predlažemo da se kao kriterij rangiranja uvede i boduje dodatno ako je korisnik proizvođačka organizacija ili član proizvođačke organizacije priznate u sektoru vina / zadruge registrirane za vinogradarsko-vinarsku proizvodnju. | Primljeno na znanje | Iako se radi o uopćenom kriteriju on bi bio primjenjiv samo na mali broj vinogradara, jer su u sektoru vina priznate samo dvije PO koje obje okupljaju manje od dvadeset članova. Time bi se dala prednost nekolicini iako je cilj mjere restrukturiranja omogućiti poboljšanje tehnika upravljanja vinogradom svima u sektoru vinogradarstva. |
5 | UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ | Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023., koji je donesen Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/597, URBROJ: 50301-25/06-19-3 od 3. siječnja 2019., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/62, URBROJ: 50301-25/14-20-4 od 25. lipnja 2020., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/327, URBROJ: 50301-05/27-20-3 od 10. rujna 2020. i Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/21-04/129, URBROJ: 50301-05/31-21-3 od 29. travnja 2021. godine mijenja se i dopunjuje u sljedećem:, U dijelu A točki 6. podtočki vi. podpoglavlju s naslovom Kriteriji za određivanje prioriteta i povezano ponderiranje odlomak iza naslova zamjenjuje se novim odlomkom koji glasi: | Predlažemo jasnije definiranje kriterija; Kriterij 1 – dodatno pojasniti fokus područje 5B i koja vrsta investicija može zadovoljiti navedeni kriterij tako i ostale podkriterije, a poglavito kriterij uvođenja ekološki održivih postupaka; Kriterij 2 – dodatno pojasniti kriterij na način treba li vino biti pušteno u promet s oznakom ZOI ili može biti u postupku odobravanja; Kriterij 4 – prema kojim pravilnicima su definirana područja s prirodnim i posebnim ograničenjima i odnosi li se navedeni kriterij ako se dio površina nalazi na tim područjima; Kriterij 6 - odnosi li se na Navedenu mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina ili na bilo koju od mjera, te što se dešava u slučaju paralelne prijave na dvije ili više mjera iz Nacionalnog programa pomoći sektora vina | Primljeno na znanje | Provedba Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. se detaljno uređuje za svaku mjeru pravilnicima i javnim pozivom tako da se u provedbenim aktima propisuju detalji uvjeta i dokazi vezani uz njihovu provedbu. |
6 | UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ | Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023., koji je donesen Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/597, URBROJ: 50301-25/06-19-3 od 3. siječnja 2019., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/62, URBROJ: 50301-25/14-20-4 od 25. lipnja 2020., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/327, URBROJ: 50301-05/27-20-3 od 10. rujna 2020. i Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/21-04/129, URBROJ: 50301-05/31-21-3 od 29. travnja 2021. godine mijenja se i dopunjuje u sljedećem:, U dijelu A točki 6. podtočki vii. podpoglavlju s naslovom postupak odabira odlomak iza naslova zamjenjuje se novim odlomkom koji glasi: | Problematičan odlomak; Ako ukupna vrijednost prihvatljivih prijava s istim brojem prioritetnih bodova premašuje dostupni proračun za ovu mjeru potpore, primjenjuju se dodatno rangiranje prema redoslijedu zaprimanja potpune prijave u Agenciju za plaćanja. Prema tom odlomku korisnik direktno ovisi o pravovremenoj obradi prijave od strane Agencije za plaćanja te kada će zaprimiti zahtjev za dopunu/obrazloženje, kako bi dostavio potpunu prijavu Agenciji za plaćanje. Time prijave koje su ranije predane na natječaj mogu biti i kasnije obrađene. Ovime će potencijalno djelatnici Agencije za plaćanje biti pred velikim pritiskom, a korisnici ne mogu sami utjecati na rokove obrade. Osim navedenog problem je želja za što ranijom predajom prijava što može rezultirati lošije pripremljenim prijavama koje će Agencija dulje obrađivati. U drugim programima ovaj tip odabira prijava je napušten upravo zbog prethodno navedenih razloga. Predlaže se dodatno rangiranje prijava prema prioritetnosti kriterija (npr. mladi poljoprivrednik, prijavitelj koji nije koristio mjeru itd.), a prijave s istim brojem bodova se tek tada mogu rangirati prema predmetima za koje nije tražena dopuna i imaju raniji datum predaje. | Primljeno na znanje | Provedba Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. se detaljno uređuje za svaku mjeru pravilnicima i javnim pozivom tako da se u provedbenim aktima propisuju detalji uvjeta i dokazi vezani uz njihovu provedbu. Dodatni kriteriji za rangiranje dio su općih uvjeta i uobičajeni su i u drugim fondovima i mjerama. |
7 | UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ | Nacionalni program pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023., koji je donesen Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/18-07/597, URBROJ: 50301-25/06-19-3 od 3. siječnja 2019., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/62, URBROJ: 50301-25/14-20-4 od 25. lipnja 2020., Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/20-04/327, URBROJ: 50301-05/27-20-3 od 10. rujna 2020. i Odlukom Vlade Republike Hrvatske KLASA: 022-03/21-04/129, URBROJ: 50301-05/31-21-3 od 29. travnja 2021. godine mijenja se i dopunjuje u sljedećem:, Dodjela financijskih sredstava nacionalnog programa potpore | Nije jasno iz kojeg razloga je izmijenjen ukupni iznos potpore, odnosno umanjen u 2021, 2022 i 2023. godini za 422.000 EUR godišnje. Molimo za obrazloženje. | Primljeno na znanje | Ukupan godišnji iznos EU potpore određen je Prilogom VI Uredbe 1308/2013 kojmm je propisano proračunsko ograničenje za programe potpore koje za RH od 2021. godine iznosi 10.410.000,00 Eura. |