Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog Zakona o izmjenama Zakona o prekršajima protiv javnog reda i mira, s konačnim prijedlogom zakona

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 EOS MATRIX d.o.o. PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA Pošto ovaj zakon nije mijenjan jako dugo (oko 28 godina), predlažem da se uskoro krene u detaljnije izmjene. Naime, zakon je vrlo životan, u svakodnevnoj je primjeni, a ne obuhvaća, ili ne obuhvaća dovoljno jasno neke od vrlo čestih situacija koje u primjeni potom zbunjuju policijske službenike. Neke od tih situacija nisu bile česte u vrijeme ranijeg donošenja zakona, no tehnologija napreduje, javljaju se i neki novi izvori i načini remećenja javnog reda i mira tako da bi trebalo i zakon uskladiti sa novim praktičnim potrebama. Primjer je buka koju stvaraju vozila, pošto je u Hrvatskoj sve češće slučaj da se cestama i parkiralištima (službenim ili napuštenim), ali i na privatnim zemljištima voze cestovne i drift utrke, vježbe i slično, zvukovno neizolirane, gdje se nedvojbeno stvara buka koja je izuzetno glasna, ali i izuzetno neugodna (jaka buka motora, auspuha, uznemirujuća škripa kočnica...), čuje se nadaleko, prodire i na javna mjesta, ali i u tuđe privatne otvorene i zatvorene prostore, a stvara se i velika količina ispušnih plinova. U jednoj od iteracija izmjena (pokušaj iz 2012.), gdje se trebao mijenjati ovaj zakon u više točaka, ovaj primjer bio je konkretno i uključen. " Dodajem link na jedan dobar članak u smislu potrebe izmjena zakona https://www.iusinfo.hr/aktualno/u-sredistu/51114 Primljeno na znanje Primljeno na znanje
2 SINDIKAT POLICIJE HRVATSKE KONAČNI PRIJEDLOG  ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PREKRŠAJIMA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA, Članak 3. Potrebno je novčanu kaznu predvidjeti u rasponu od 50 - 350 eura jer se radi o naročito drskom i nepristojnom vrijeđanju građana Nije prihvaćen Sukladno Uputi Ministarstva financija o zakonodavnim aktivnostima vezanim za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj tijela državne uprave trebaju prekršajne odredbe u kunama identično prenijeti u prekršajne odredbe u eurima. Slijedom navedenog, ovim Zakonom nije moguće propisivati nove iznose novčanih kaznih, već samo iznose u kunama preračunati u eure, na propisani način.
3 SINDIKAT POLICIJE HRVATSKE KONAČNI PRIJEDLOG  ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PREKRŠAJIMA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA, Članak 6. Potrebno je novčanu kaznu utvrditi u rasponu od 50 - 350 eura, kako bi se spriječilo nezakonito djelovanje i protupravna zarada. Nije prihvaćen Sukladno Uputi Ministarstva financija o zakonodavnim aktivnostima vezanim za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj tijela državne uprave trebaju prekršajne odredbe u kunama identično prenijeti u prekršajne odredbe u eurima. Slijedom navedenog, ovim Zakonom nije moguće propisivati nove iznose novčanih kaznih, već samo iznose u kunama preračunati u eure, na propisani način.
4 SINDIKAT POLICIJE HRVATSKE KONAČNI PRIJEDLOG  ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PREKRŠAJIMA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA, Članak 7. Potrebno je predvidjeti novčanu kaznu od 50 - 200 eura, jer se radi o obmanjivanju, upotrebi lažnih podataka i neovlaštenom korištenju znakova službene osobe. Nije prihvaćen Sukladno Uputi Ministarstva financija o zakonodavnim aktivnostima vezanim za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj tijela državne uprave trebaju prekršajne odredbe u kunama identično prenijeti u prekršajne odredbe u eurima. Slijedom navedenog, ovim Zakonom nije moguće propisivati nove iznose novčanih kaznih, već samo iznose u kunama preračunati u eure, na propisani način.
5 SINDIKAT POLICIJE HRVATSKE KONAČNI PRIJEDLOG  ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PREKRŠAJIMA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA, Članak 10. Potrebno je predvidjeti višu novčanu kaznu od 100 - 500 eura kako bi se spriječilo neželjeno ponašanje pogotovo u pogledu tuče na javnom mjestu. Nije prihvaćen Sukladno Uputi Ministarstva financija o zakonodavnim aktivnostima vezanim za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj tijela državne uprave trebaju prekršajne odredbe u kunama identično prenijeti u prekršajne odredbe u eurima. Slijedom navedenog, ovim Zakonom nije moguće propisivati nove iznose novčanih kaznih, već samo iznose u kunama preračunati u eure, na propisani način.
6 SINDIKAT POLICIJE HRVATSKE KONAČNI PRIJEDLOG  ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PREKRŠAJIMA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA, Članak 11. Potrebno je predvidjeti novčanu kaznu od 100 - 500 eura, jer se radi o vrijeđanju i omalovažavanju moralnih osjećaja građana. Nije prihvaćen Sukladno Uputi Ministarstva financija o zakonodavnim aktivnostima vezanim za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj tijela državne uprave trebaju prekršajne odredbe u kunama identično prenijeti u prekršajne odredbe u eurima. Slijedom navedenog, ovim Zakonom nije moguće propisivati nove iznose novčanih kaznih, već samo iznose u kunama preračunati u eure, na propisani način.
7 SINDIKAT POLICIJE HRVATSKE KONAČNI PRIJEDLOG  ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PREKRŠAJIMA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA, Članak 14. Potrebno je predvidjeti novčanu kaznu od 100 - 500 eura, jer se radi o omalovažavanju i vrijeđanju državnih organa, kao i službenih osoba državnih organa prilikom vršenja njihove službe. Nije prihvaćen Sukladno Uputi Ministarstva financija o zakonodavnim aktivnostima vezanim za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj tijela državne uprave trebaju prekršajne odredbe u kunama identično prenijeti u prekršajne odredbe u eurima. Slijedom navedenog, ovim Zakonom nije moguće propisivati nove iznose novčanih kaznih, već samo iznose u kunama preračunati u eure, na propisani način.
8 SINDIKAT POLICIJE HRVATSKE KONAČNI PRIJEDLOG  ZAKONA O IZMJENAMA ZAKONA O PREKRŠAJIMA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA, Članak 19. Potrebno je predvidjeti novčanu kaznu u rasponu od 100 - 500 eura jer se radi o podsticanju roditelja ili staratelja na vršenje prekršaja od strane djece ili maloljetnika. Nije prihvaćen Sukladno Uputi Ministarstva financija o zakonodavnim aktivnostima vezanim za uvođenje eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj tijela državne uprave trebaju prekršajne odredbe u kunama identično prenijeti u prekršajne odredbe u eurima. Slijedom navedenog, ovim Zakonom nije moguće propisivati nove iznose novčanih kaznih, već samo iznose u kunama preračunati u eure, na propisani način.