Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osiguranju

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSIGURANJU  OSTALI ČLANCI ZAKONA O OSIGURANJU KOJI BI SE TREBALI USKLADITI: Usklada terminologije sa novim standardom (ostali članci Zakona koji nisu navedeni): Članak 6., (1) Malo društvo za osiguranje je društvo za osiguranje koje ispunjava sve sljedeće uvjete: 1. godišnja zaračunata naplaćena brutopremija društva za osiguranje na dan 31. prosinca svake godine ne prelazi 5.000.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti, prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke koji se primjenjuje zadnjeg dana listopada prethodne godine 2. ukupne tehničke pričuve društva, zajedno s iznosima koji se mogu naplatiti na temelju ugovora o reosiguranju ili od subjekata posebne namjene, na dan 31. prosinca svake godine ne prelaze 25.000.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti, prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke koji se primjenjuje zadnjeg dana listopada prethodne godine 3. ako društvo pripada grupi, ukupne bruto tehničke pričuve grupe s uključenim iznosima koji se mogu naplatiti na temelju ugovora o reosiguranju ili od subjekata posebne namjene na dan 31. prosinca svake godine ne prelaze 25.000.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti, prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke koji se primjenjuje zadnjeg dana listopada prethodne godine 4. poslovanje društva ne uključuje djelatnosti osiguranja ili reosiguranja koje pokrivaju rizik osiguranja od odgovornosti, rizik osiguranja kredita i jamstva, osim ako su ti rizici uključeni u dodatne rizike u smislu članka 25. ovoga Zakona 5. poslovanje društva ne uključuje poslove reosiguranja koji na dan 31. prosinca svake godine premašuju 500.000,00 eura od njegove zaračunate brutopremije i više od 10 % njegove zaračunate brutopremije, ili 2.500.000,00 eura od njegovih bruto tehničkih pričuva s uključenim iznosima koji se mogu naplatiti na temelju ugovora o reosiguranju ili od subjekata posebne namjene, u kunskoj protuvrijednosti prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke koji se primjenjuje zadnjeg dana listopada prethodne godine ili više od 10 % njegove zaračunate brutopremije ili više od 10 % njegovih bruto tehničkih pričuva s uključenim iznosima koji mogu biti naplaćeni na temelju ugovora o reosiguranju ili od subjekata posebne namjene. Članak 21. (1) Društvo za osiguranje koje u skladu s člankom 453. stavkom 2. ovoga Zakona istodobno obavlja poslove životnog i poslove neživotnog osiguranja dužno je zasebno upravljati poslovima životnog osiguranja i zasebno upravljati poslovima neživotnog osiguranja pri čemu interesi ugovaratelja neživotnog osiguranja i interesi ugovaratelja životnog osiguranja koji može imati pravo na dobit iz ugovora o osiguranja ne smiju biti dovedeni u pitanje. (2) Društvo za osiguranje koje u skladu s člankom 453. stavkom 2. ovoga Zakona istodobno obavlja poslove životnog i poslove neživotnog osiguranja dužno je: 1. sastavljati financijske izvještaje tako da se zasebno prikazuju rezultati za životno i neživotno osiguranje na način da se sveukupni prihod od osiguranja , a posebno premije, troškovi, plaćanja od strane društva za reosiguranje i prihod od ulaganja te troškovi ulaganja rashodi te, posebno izdaci za osigurane slučajeve, štete, premije pozicije reosiguranja i troškovi poslovanja s obzirom na djelatnost osiguranja dijele prema podrijetlu dok se stavke koje su zajedničke objema djelatnostima unose u financijske izvještaje u skladu s metodom raspodjele o kojoj je društvo za osiguranje dužno najkasnije 60 dana prije njezine primjene ili izmjene pisano obavijestiti Agenciju Članak 161. (1) Društvo za osiguranje dužno je imovinu za pokriće obveza iz ugovora o osiguranju tehničkih pričuva ulagati na način koji je primjeren prirodi i trajanju obveza osiguranja i obveza reosiguranja i u najboljem interesu ugovaratelja osiguranja, osiguranika i korisnika osiguranja te u skladu s politikom ulaganja, ako je objavljena. (2) U slučaju sukoba interesa, društvo za osiguranje ili osoba koja upravlja portfeljem njegove imovine dužna je osigurati da je ulaganje izvršeno u najboljem interesu ugovaratelja osiguranja i korisnika osiguranja. Članak 162. (1) Na osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja osim odredbi članaka 159. i 161. ovoga Zakona primjenjuju se i odredbe ovoga članka. (2) Ako su prava ugovaratelja osiguranja na temelju ugovora o osiguranju neposredno vezana uz vrijednost udjela UCITS fonda, kako je definirano zakonom kojim se uređuje osnivanje i poslovanje otvorenih investicijskih fondova s javnom ponudom, ili uz vrijednost imovine unutarnjeg fonda društva za osiguranje koja se u pravilu dijeli na udjele, tehničke pričuve koje oblikuje društvo za osiguranje u vezi s tim osiguranjima moraju u najvećoj mogućoj mjeri odgovarati ukupnoj vrijednosti tih udjela, odnosno ako udjeli nisu oblikovani, vrijednosti te imovine. (3) Ako su prava ugovaratelja osiguranja na temelju ugovora o osiguranju neposredno vezana uz dionički indeks, odnosno druge referentne vrijednosti, osim onih navedenih u stavku 2. ovoga članka, tehničke pričuve koje društvo za osiguranje oblikuje u vezi s ovim osiguranjima moraju u najvećoj mogućoj mjeri odgovarati ukupnoj vrijednosti udjela koji predstavljaju referentnu vrijednost, odnosno, ako udjeli nisu oblikovani, vrijednosti imovine primjerene sigurnosti i utrživosti koja u najvećoj mogućoj mjeri odgovara imovini na kojoj se temelji indeks, odnosno druga referentna vrijednost. (4) Ako ugovor o osiguranju iz stavaka 2. i 3. ovoga članka jamči određeni prinos na ulaganja ili druge isplate ugovaratelju osiguranja ili korisniku osiguranja, na imovinu za pokriće odgovarajućih dodatnih tehničkih pričuva obveza iz ugovora o osiguranju koje društvo za osiguranje oblikuje za pokriće zajamčenih isplata u vezi s ovim osiguranjima primjenjuju se i odredbe članka 160. ovoga Zakona. Članak 27. U članku 220. iza stavka 3. dodaju se stavci 4. i 5. koji glase: „(4 ) Osoba iz stavaka 1. ili 2. ovoga članka koja je na temelju ovlaštenja Agencije tajni kupac u postupku tajnog nadzora nad društvom za osiguranje ili distributerom u osiguranju, može postupati kao stranka i može sklopiti ugovor o osiguranju za potrebe nadzora, ali taj ugovor ne proizvodi pravne učinke između ugovornih strana i namijenjen je isključivo za potrebe dokazivanja činjenica utvrđenih u tom postupku nadzora.. (5) Agencija će pravilnikom detaljnije propisati način provođenja tajnog nadzora iz stavka 4. ovoga članka.“. Na koji način će Agencija zaštiti društva za osiguranje od moguće zlouporabe, je li intencija takvog ugovora ništetnost? Na koji način će se u izvještajima navoditi takvi ugovori i sl.? Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.
2 CROATIA osiguranje d.d. NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSIGURANJU , II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSIGURANJU Komentar: Potrebno izmijeniti i Članak 161. Zakon o osiguranju - Potrebno uskladiti terminologiju – uvesti pojam statutarnih tehničkih pričuva u skladu s izmjenama drugih dijelova Zakona Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.
3 HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSIGURANJU , II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI Brisati Direktiva Vijeća 91/674/EEZ od 19. prosinca 1991. o godišnjim financijskim izvještajima i konsolidiranim financijskim izvještajima društava za osiguranje (SL L 374, 31. 12. 1991.), budući da isto više nije primjenjivo (primjenjivo je samo na zemlje koje imaju lokalne računovodstvene standarde a ne MSFI-eve). Istog je stava i EIOPA u dokumentu od 24.03.2021 (Reporting and Disclosures ITS Amendments – Public event with stakeholders). Za zemlje koje imaju lokalne računovodstvene standarde za društva za osiguranje primjenjuje se navedena Direktiva, koja osim strukture i sadržaja financijskih izvještaja propisuje što je to prihod od osiguranja te tehničke pričuve. Isto u kontekstu MSFI 17 više ne postoji te se navedena Direktiva ne može primjenjivati na prezentaciju i sastavljanje financijskih izvještaja Društava za osiguranje po MSFI 17. IFRS 17 na isti način opisuje ugovor o osiguranju kao i IFRS 4 bez definicije zaračunate premije kao prihoda. Nadalje, predlažemo zamjenu termina „zaračunata bruto premija“ i „zaračunata brutopremija“, s terminom „premija“ u svim točkama Zakona o osiguranju. Komentar: MSFI 17 ne poznaje „zaračunatu bruto premiju“ kao financijsko-izvještajnu kategoriju. U izvještajnim statističkim obrascima Agencije planira se pratiti naplaćena premija, kao pokazatelj koji će biti vidljiv u bilješkama uz financijske izvještaje pripremljene u skladu s MSFI, te je kao takav prikladan pokazatelj na koji se u zakonskim odredbama može pozivati. Isto tako dio obveza iz ugovora o osiguranju je i CSM koja predstavlja buduće profite društvo za osiguranje a ne “tehničke pričuve” koje se odnose i pripadaju ugovarateljima osiguranja. Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu. Suština zakonskog okvira unatoč promjeni standarda za financijsko izvještavanje, ostaje neizmijenjena. Potrebni termini koji se koriste u MSFI17 će biti definirani u okviru podzakonskih akata.
4 CROATIA osiguranje d.d. III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 5. Članak 5. Komentar: Vrste osiguranja 01-25 su bile prisutne prije SII direktive i standarda MSFI17. Neprimjereno je da vrste u tom obliku ostanu i dalje u Zakonu o osiguranju pogotovo u dijelu pozivanja na profitabilnost, jer novi standard u smislu profitabilnosti ne ograničava profitabilnost na ovakvu segmentaciju. Obzirom na specifičnosti standarda u smislu agregiranja ugovora o osiguranju neprimjereno je zahtijevati praćenje profitabilnost na nivou vrsta definiranih člankom 7. Zakona o osiguranju. Predlažemo da se rizicima kojima je društvo izloženo u smislu osiguranja dostatnosti premija upravlja najmanje na segmentaciji sukladno principima Solventnosti 2 (u skladu s prijedlogom izvješćivanja u statističkim obrascima). Dodatno, potrebno pojasniti na koji način bi se mjerila i određivala pouzdanost i adekvatnost tehničkih pričuva obzirom da se test adekvatnosti obveza prema postojećem MSFI4 standardu radio se na kraju provedenog obračuna dok MSFI17 standard isto sadrži na inicijalnom i svakom sljedećem mjerenju. Također, metode koje se u sklopu MSFI4 primjenjuju za test adekvatnosti obveza u MSFI17 su već integrirane u proces utvrđivanja stat. tehničkih pričuva te nije jasno na koji način bi se provjeravala primjerenost razine stat. tehničkih pričuva. Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.
5 Wiener osiguranje Vienna Insurance Group d.d. III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 5. Potrebno je dodatno pojasniti na koji način bi se u kontekstu MSFI 17 mjerila dostatnost premije (gubitak po onerous ugovorima se priznaje odmah u P&L-u). Također, budući da MSFI-jem 17 nije definiran LAT test, nije jasno na koji način bi se mjerila pouzdanost i adekvatnost statutarnih tehničkih pričuva. S obzirom da se navodi kako će dodatna pojašnjenja biti dostupna u Pravilniku o minimalnim standardima koji se primjenjuju u postupku obračuna statutarnih tehničkih pričuva, smatramo kako bi već sada (prije samog usvajanja izmjena Zakona o osiguranju) novi Pravilnik o minimalnim standardima trebao biti dostupan društvima za osiguranje za komentiranje. Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.
6 HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 6. Komentar: U članku se mijenjaju iznosi minimalnog potrebnog kapitala u EUR-ima koje je potrebno provjeriti i uskladiti s Delegiranom uredbom 2035/15 i Direktivom 2009/138/EC Nije prihvaćen Ovim člankom se radi uvođenja eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj ukida preračunavanje iznosa u eurima u iznose u kunama. Dodatno, iznosi u eurima usklađuju se s iznosima iz „Obavijesti o prilagodbi iznosa utvrđenih u Direktiva 2009/138/EZ Europskog parlamenta i Vijeća o osnivanju i obavljanju djelatnosti osiguranja i reosiguranja (Solventnost II) u skladu s inflacijom“ (SL 423, 19.10.2021). Osim navedenog, prema članku 2.a stavku 7. važećeg Zakona propisano je sljedeće: „(7) Ako Europska komisija promijeni iznose navedene u člancima 3., 6., 158., 400. i 424. ovoga Zakona, primjenjuju se iznosi koje je Europska komisija izmijenila i objavila u Službenom listu Europske unije od dana njihove primjene.“. Ovi su iznosi usklađeni s trenutno važećim iznosima koje je propisala Europska komisija.
7 HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 9. Općenita napomena koja se odnosi na pojam tehničke pričuve u trenutnom zakonu i statutarne tehničke pričuve u prijedlogu: IFRS 17, za razliku od IFRS 4 ne poznaje pojam tehničke pričuve već se navode u standardu i u definicijama uz standard ukupne obveze iz ugovora o osiguranju i tako bi ih trebalo imenovati u Zakonu, kao dodatno pojašnjenje navodimo izvadak iz Standarda: Obveza za nastale štete Obveza subjekta da: (a) istraži i isplati utemeljene odštetne zahtjeve za osigurane događaje koji su se već dogodili, uključujući događaje koji su se dogodili, ali za koje nisu prijavljene štete, i druge nastale rashode od osiguranja i (b) isplati iznose koji nisu uključeni u podtočku (a) i koji se odnose na: i. usluge iz ugovora o osiguranju koje su već pružene ili ii. sve komponente ulaganja ili druge iznose koji nisu povezani s pružanjem usluga iz ugovora o osiguranju i koji nisu u obvezi za preostalo pokriće. Obveza za preostalo pokriće Obveza subjekta da: (a) istraži i isplati utemeljene odštetne zahtjeve na temelju postojećih ugovora o osiguranju za osigurane događaje koji se još nisu dogodili (odnosno obveza koja se odnosi na dio pokrića osiguranja koji nije istekao) i (b) isplati iznose na temelju postojećih ugovora o osiguranju koji nisu uključeni u podtočku (a) i koji se odnose na: i. usluge iz ugovora o osiguranju koje još nisu pružene (tj. obveze koje se odnose na buduće pružanje usluga iz ugovora o osiguranju) ili ii. sve komponente ulaganja ili druge iznose koji nisu povezani s pružanjem usluga iz ugovora o osiguranju i koji nisu preneseni u obveze za nastale štete. Komentar: U skladu s navedenim trebalo bi uskladiti terminologiju u cijelom prijedlogu ZID ZOSa te iste navesti umjesto termina statutarne tehničke pričuve. U skladu s navedenim obveze iz ugovora o osiguranju nisu terninološki i suštinski jednake onom što se definiralo kao statutarna tehnička pričuva koja je jednaka računovodstvenoj vrijednosti ugovora o osiguranju kako je navedeno u prijedlogu. Navedena primjedba odnosi se na cijeli tekst gdje su iste navedene. Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.
8 CROATIA osiguranje d.d. III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 13. Članak 13. Komentar: Potrebno pojasniti: 1. Što ulazi u imovinu za pokriće? 2. Što ako je statutarna pričuva imovina (primjerice ukoliko je prijenosna premija manja od potraživanja za premiju, a nema šteta statutarne tehničke pričuve za taj portfelj su imovina, a ne obveza tj. negativne su)? 3. Smatramo da marža za ugovornu uslugu (engl. CSM) ne bi trebala biti dijelom statutarnih tehničkih pričuva za ovu usporedbu budući ista predstavlja rezerve za buduću dobit Društva. Prema članku 9. Statutarne tehničke pričuve predstavljaju računovodstvenu vrijednost ugovora o osiguranju i ugovora o reosiguranju koju društvo za osiguranje oblikuje za potrebe financijskog izvještavanja u skladu s računovodstvenim propisima, ovim Zakonom i drugim propisima. Obzirom na navedenu definiciju potrebno je jasnije precizirati što treba pokrivati imovina za pokriće statutarnih tehničkih pričuva (da li vrijednost obveza iz osiguranja i reosiguranja mjerenu statutarnim tehničkim pričuvama ili vrijednost obveza iz osiguranja i reosiguranja umanjeno za vrijednost imovine iz osiguranja i reosiguranja? Primljeno na znanje Kroz pravilnike koji će se donijeti na temelju Zakona o osiguranju bit će propisana struktura izvještaja kojima će se izvještavati o ukupnim statutarnim pričuvama i imovini koja služi za njihovo pokriće. Uz to će biti izdane i upute za popunjavanje navedenih izvještaja koje će sadržavati detaljnije podatke o stavkama koje se uzimaju u obzir.
9 HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 13. Komentar: Unutar članka 13. Imovina za pokriće statutarnih tehničkih pričuva odnosi se na pokriće ukupnih statutarnih pričuva koje uključuju i nezarađenu dobit odnosno komponente gubitka Primljeno na znanje Kroz pravilnike koji će se donijeti na temelju Zakona o osiguranju bit će propisana struktura izvještaja kojima će se izvještavati o ukupnim statutarnim pričuvama i imovini koja služi za njihovo pokriće. Uz to će biti izdane i upute za popunjavanje navedenih izvještaja koje će sadržavati detaljnije podatke o stavkama koje se uzimaju u obzir.
10 CROATIA osiguranje d.d. III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 21. Članak 21. Komentar: Stavak 1. točka 3. provjeriti primjerenost razine statutarnih tehničkih pričuva kako bi se omogućilo trajno ispunjavanje svih obveza društva za osiguranje iz ugovora o osiguranju, odnosno ugovora o reosiguranju. Test adekvatnosti obveza prema postojećem MSFI 4 standardu radio se na kraju provedenog obračuna dok MSFI 17 standard isto sadrži na inicijalnom i svakom sljedećem mjerenju. Dodatno, metode koje se u sklopu MSFI 4 primjenjuju za test adekvatnosti obveza u MSFI 17 su već integrirane u proces utvrđivanja statutarnih tehničkih pričuva te nije jasno na koji način bi se provjeravala primjerenost razine statutarnih tehničkih pričuva. Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.
11 CROATIA osiguranje d.d. III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 23. Članak 23. Komentar: Pojasniti ili izmijeniti pojmove dostatnosti, adekvatnosti ili brisati obzirom da se test adekvatnosti obveza prema postojećem MSFI4 standardu radio na kraju provedenog obračuna dok MSFI17 standard isto sadrži na inicijalnom i svakom sljedećem mjerenju. Dodatno, metode koje se u sklopu ifrs4 primjenjuju za test adekvatnosti obveza u MSFI17 su već integrirane u proces utvrđivanja statutarnih tehničkih pričuva te nije jasno na koji način bi se provjeravala primjerenost razine statutarnih tehničkih pričuva. Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.
12 HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 23. Komentar Brisati dio koji se odnosi na dostatnost premije jer MSFI 17 kako je već navedeno ne poznaje dostatnost premije i LAT. Nadalje Dostatnost tehničkih pričuva ne postoji u MSFI17 pa eventualno dostatnost zamijeniti sa primjerenost obveza iz osiguranja. Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.
13 HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 25. Iza stavka 5. dodaje se novi stavak 6. koji glasi: „(6) Društvo za osiguranje dužno je na zahtjev Agencije dostaviti izvješća, informacije te dokaze o primjerenom vođenju evidencija o izračunima vrijednosti temeljem kojih društvo za osiguranje izvršava obveze koje proizlaze iz ugovora o osiguranju, kao i detalje o samim izračunima te tehničkim postavkama izračuna vrijednosti temeljem kojih društvo za osiguranje izvršava obveze koje proizlaze iz ugovora o osiguranju.“. Komentar Nejasno, brisati ili pojasniti na koji dio obveza iz ugovora o osiguranju se navedeno odnosi, a prema zahtjevima MSFI 17. Primljeno na znanje U Obrazloženju Prijedloga zakona je navedeno da će definicija i struktura detaljnije biti propisane pravilnikom iz članka 201. stavka 7. Zakona o osiguranju, a odnosi se primjerice na podloge za otkupne i kapitalizirane vrijednosti, pripisanu dobit te na obveze po zahtjevu za isplatu osigurnine ili naknade štete.
14 CROATIA osiguranje d.d. III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 29. Članak 29. Komentar: Brisati „U slučaju kada ugovaratelj osiguranja na temelju ugovora o osiguranju ima pravo na isplatu otkupne vrijednosti, statutarna tehnička pričuva životnih osiguranja iz koje proizlazi ta tražbina ne smije biti manja od otkupne vrijednosti zajedno sa svom do tada pripisanom dobiti.“ Obrazloženje: obzirom na to da se LRC računa kao diskontirana najbolja procjena budućih novčanih tokova, u iznosu najbolje procjene je već uzeta u obzir pretpostavka o očekivanim otkupnim vrijednostima, s adekvatnom pripadajućom vjerojatnošću, a koja se uspoređuje s iskustvom na redovnoj bazi . Također, zbog buduće nesigurnosti koju mogu sadržavati pretpostavke, oprezno se formira i risk adjustment. Iz toga proizlazi da društva u svakom trenutku imaju dovoljan iznos u pričuvi za očekivane isplate po otkupima na razini cijelog portfelja. Primljeno na znanje Intencija izmjene u okviru članka 290. važećeg Zakona je isticanje i zaštita prava iz ugovora o osiguranju, a kako bi se sačuvala suština zakonskih odredbi članka 180. koje se mijenjaju s ovim zakonskim izmjenama. Odredbe članka 290. važećeg Zakona odnose se na situaciju stečaja osiguratelja, stoga se nameće da je u provedbi odredbi ovoga članka, između ostalog, potrebno uzeti u obzir i vjerojatnost stečaja društva za osiguranje kao jednu od pretpostavki pri izračunu statutarnih tehničkih pričuva životnih osiguranja. Razina primjene ovisi o uspostavljenim pravilima grupiranja ugovora o osiguranju pojedinog društva.
15 HRVATSKI URED ZA OSIGURANJE III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 29. Brisati: U slučaju kada ugovaratelj osiguranja na temelju ugovora o osiguranju ima pravo na isplatu otkupne vrijednosti, statutarna tehnička pričuva životnih osiguranja iz koje proizlazi ta tražbina ne smije biti manja od otkupne vrijednosti zajedno sa svom do tada pripisanom dobiti. Komentar: Obveze iz ugovora o osiguranju po MSFI 17 čine najbolja procjena budućih tokova novca plus risk adjustment plus CSM ako je ugovor profitabilan i bilo bi u suprotnosti sa standardom napisati ovakav uvjet. Primljeno na znanje Intencija izmjene u okviru članka 290. važećeg Zakona je isticanje i zaštita prava iz ugovora o osiguranju, a kako bi se sačuvala suština zakonskih odredbi članka 180. koje se mijenjaju s ovim zakonskim izmjenama. Odredbe članka 290. važećeg Zakona odnose se na situaciju stečaja osiguratelja, stoga se nameće da je u provedbi odredbi ovoga članka, između ostalog, potrebno uzeti u obzir i vjerojatnost stečaja društva za osiguranje kao jednu od pretpostavki pri izračunu statutarnih tehničkih pričuva životnih osiguranja. Razina primjene ovisi o uspostavljenim pravilima grupiranja ugovora o osiguranju pojedinog društva.
16 Wiener osiguranje Vienna Insurance Group d.d. III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 29. Komentar na stavak (4): Nastavno na prethodne argumente koji su dala društva za osiguranje, ne može se postavljati uvjet na za iznos pričuve na razini ugovora o osiguranju. Sam standard propisuje grupu ugovora kao razinu za provođenje svih izračuna i na toj razini će svi rezultati biti dostupni (nikako na razini pojedinačnog ugovora). Ovakav zahtjev se kosi sa principima opisanima u MSFI 17 te postojeći alati za izračune nisu razvijani da bi ga tehnički mogli odraditi. Primljeno na znanje Intencija izmjene u okviru članka 290. važećeg Zakona je isticanje i zaštita prava iz ugovora o osiguranju, a kako bi se sačuvala suština zakonskih odredbi članka 180. koje se mijenjaju s ovim zakonskim izmjenama. Odredbe članka 290. važećeg Zakona odnose se na situaciju stečaja osiguratelja, stoga se nameće da je u provedbi odredbi ovoga članka, između ostalog, potrebno uzeti u obzir i vjerojatnost stečaja društva za osiguranje kao jednu od pretpostavki pri izračunu statutarnih tehničkih pričuva životnih osiguranja. Razina primjene ovisi o uspostavljenim pravilima grupiranja ugovora o osiguranju pojedinog društva.
17 HOK III.  OCJENA I IZVOR SREDSTAVA POTREBNIH ZA PROVEDBU ZAKONA, Članak 39. Predlažemo kroz ove izmjene propisati niže iznose kazni za obrtnike, utvrđene člankom 443. Zakona. Smatramo da su propisane kazne, počevši od najnižeg iznosa kazne, utvrđene u nesrazmjeno visokim iznosima u odnosu na opseg poslovanja obrtnika kao najmanjih gospodarskih subjekata. Primljeno na znanje Stručni nositelj izrade propisa dodatno će razmotriti navedene primjedbe i prijedloge te po potrebi doraditi Prijedlog zakona u narednom periodu.