Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Obrascu prethodne procjene učinka propisa za Nacrt prijedloga Zakona o povlasticama u prometu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Antonio OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE UČINKA PROPISA ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O POVLASTICAMA U PROMETU Poštovani, Treba uvesti EU i Nacionalna iskaznica za osobe s invaliditetom kao osobna iskaznica .To može dokaz prema Hrvatski registar za invaliditetom. Lijep pozdrav Primljeno na znanje Odgovor na ovaj prijedlog riješit će se u okviru radne skupine za izradu Zakona o povlasticama.
2 DAMIR VIŠIĆ OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE UČINKA PROPISA ZA NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O POVLASTICAMA U PROMETU, PRILOG 1. OBRAZAC PRETHODNE PROCJENE Ovo je prilika da se možda ipak realizira jedna davna inicijativa, svesrdno podržana i od Hrvatskog olimpijskog odbora i tadašnjeg Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, pa čak i tada nadležnog Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka. Međutim, kada je trebalo pokrenuti realizaciju to je negdje u birokraciji zapelo. Inicijativa je bila da se sportaši koji svoju opremu prevoze prikolicama oslobode plaćanja cestarine i trajektnog prijevoza u RH. Tako bi se, a bez ikakvih ulaganja, sportu direktno dala značajna financijska potpora. O kojem se iznosu radi govori izračun iz tog vremena prema kojem bi samo jedriličari za nastupe na natjecanjima godišnje na cestarine i trajekte trebali potrošiti približno 500.000,00 kuna. Vjerojatno je slična situacija i kod drugih sportova (veslanje, kajakaštvo, konjiči sport, auto-moto,…) koji za prijevoz opreme sportaša koriste prikolice. Kako se radi o sportskim klubovima koji su neprofitne pravne osobe, dakle prijevoz koriste isključivo za potrebe nastupa na športskim natjecanjima, a ne u komercijale svrhe, troškovi cestarine znatno smanjuju njihovu mogućnost sudjelovanja mnogih klubova na natjecanjima, a kad klubovi ne mogu doći na natjecanje dolazi do gašenja športa u pojedinim sredinama. Problem 1. Temeljni problem je u tome što se cestarina određuje na komercijalnim kriterijima teretnih vozila. Naši sportaši na natjecanja uglavnom putuju kombijem, na koje se primjenjuje tarifa 2. grupe vozila, uvećana za jednu grupu kada vuče prikolicu, a za dvije kada prikolica ima dvije osovine. Radi sigurnosti sportaša i opreme koju nose na prikolici svakako je preporučljivo koristiti prikolice s duplim osovinama, međutim, tada se pri plaćanju cestarine tretiraju kao šleperi ili kamioni s prikolicama. Evidentno je da ovo znatno povećava troškove odlaska na natjecanje i pripreme, i to najviše najaktivnijim klubovima. Primjera radi, trošak za cestarinu kod odlazak na natjecanje iz Dubrovnika u Pulu veći je od ukupno svih ostalih troškova kompletnog tima. Alternativa je izbjegavati korištenje autoceste, što znatno smanjuje trošak ali i znatno povećava rizik od nezgode, za sportaše i opremu. Problem 2. Klubovi s otoka u pravilu raspolažu s najmanjim budžetima, a prijevoz opreme trajektom najveći im je trošak. Svaki njihov odlazak na natjecanja ili pripreme znatno je skuplji nego li je to klubovima s kopna, i opet najviše najaktivnijim otočnim klubovima. S druge strane, rijetko im se dodjeljuje organizacija bilo kojeg značajnijeg natjecanja, uglavnom radi velikih troškova prijevoza natjecatelja koji im dolaze trajektima. Organizacija bilo kojeg natjecanja na otoku može samo doprinijeti produljenu sezone, ali i zainteresirati domicilnu djecu za sport. Smanjenje ovih troškova svakako daje pravi poticaj razvoja sporta na otocima. Oslobađanjem plaćanja cestarine više nitko ne bi kalkulirao da vožnjom riskantnijim cestama uštedi nešto financijskih sredstava. Smatrajući da uvažavanje ovog prijedloga ima veliki značaj za razvoj sporta ali i za razvoj naših otoka i područja čiji razvoj treba dodatne poticaje, unaprijed zahvaljujem na povoljnom rješenju ove inicijative. Primljeno na znanje Odgovor na ovaj prijedlog riješit će se u okviru radne skupine za izradu Zakona o povlasticama.