Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dobit

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HGK PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DOBIT U cilju iznalaženja poticajnog i održivog modela dodatnog financiranja hrvatskog klupskog sporta, Udruženje sportskih kubova HGK predlaže nekoliko modela poreznih poticaja usmjerenih prema poduzetnicima i fizičkim osobama kako bi ih se motiviralo na ulaganje u sport. Činjenica jest kako se iz državnog proračuna izdvajaju značajna sredstva za sport na svim razinama, a u najavi su i daljnja veća ulaganja. Udruženje stoga rješenje dodatnog financiranja klupskog sporta ne nalazi u izdvajanju novih, većih, sredstava iz proračuna RH, već u poticanju na ulaganja u sport, prije svega kroz stimulativne porezne olakšice privatnim gospodarskim subjektima. Stoga se predlaže dopuniti članak 6. važećega Zakona o porezu na dobit na način da se predvidi mogućnost umanjenja porezne osnovice poduzetnicima koji na temelju ugovora sponzoriraju sportske klubove i saveze ili daju donacije u sportske svrhe. Nije prihvaćen Prijedlog se odnosi na izmjenu Zakona o porezu na dobit. Napominjemo kako prema članku 6. Zakona o porezu na dobit poreznik obveznik može umanjiti poreznu osnovicu ili obvezu za svotu poticaja u obliku poreznog oslobođenja ili olakšice, ali samo u skladu s posebnim propisima jer je riječ o državnim potporama. Riječ je o složenom sustavu dodjele koje provode nadležna ministarstva. Stoga se prijedlog ne bi niti mogao provesti samo izmjenom Zakona i Pravilnika o porezu na dobit.
2 Diana Tomičić PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DOBIT Pravilnikom je potrebno definirati i porezni položaj NAPOJNICE za DAVATELJA - naime ako imamo račun koji glasi na jedan iznos i plaćeno je karticom na kojoj je veći iznos (uvećano za napojnicu) - iznos računa je porezno priznati trošak u cijelosti ili kao reprezentacija 50%, ali što predstavlja davatelju ta razlika napojnice za koju ne posjeduje račun? Prihvaćen U konačnom tekstu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dobit propisat će se kako se reprezentacijom smatra i povezana nagrada za dobro obavljenu uslugu (napojnicu) utvrđena u skladu s posebnim propisom o oporezivanju dohotka, na temelju vjerodostojne dokumentacije.
3 Vitomir Begović PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DOBIT Prema Zakonu o državnoj potpori za obrazovanje i izobrazbu, troškovi općeg i posebnog obrazovanja zaposlenika dodatno umanjuju osnovicu poreza na dobitak te stoga predstavljaju svojevrsnu poreznu olakšicu. Međutim, isto se odnosi na izdatke za obrazovanje i stručno usavršavanje zaposlenika koje je u vezi s djelatnošću poduzetnika, ne i na sve oblike obrazovanja i stručnog usavršavanja,pa je isto pottebno izmjeniti na način da se odnosi na sve. Pojam cjeloživotno učenje u Europi afirmira se devedesetih godina 20. stoljeća te se pomiče fokus s obrazovanja, koje je institucionalizirani i organizirani proces, na cjeloživotno učenje, koje uključuje sve oblike učenja u svim životnim okolnostima. Cjeloživotno usavršavanje svakoga čovjeka imperativ je današnjega društva koje se razvija prema društvu znanja, a posebno to vrijedi za sve osobe kojima je profesionalna zadaća sigurnost i zdravlje na radu.,neovisno o djelatnosti njihovog poslodavca. IV. industrijska revolucija, zelena i digitalna tranzicija zahtijevaju odgovorne i sustavne mjere ekonomske, socijalne i obrazovne politike u svrhu primjerene prilagodbe suvremenim zahtjevima tržišta rada. Rast i razvoj znanja i vještina zaposlenika, unapređenje njihove sigurnosti i zdravlja moraju ići u korak s tehnološkim razvojem. Zalaganje za sprečavanje ozljeda na radu, profesionalnih i drugih bolesti može uspjeti jedino promicanjem pristupa koji u središte proizvodnog procesa stavlja čovjeka, sigurnost i zaštitu zdravlja kao osnovno radno i ljudsko pravo. Prevencija rizika i promicanje sigurnijih i zdravijih uvjeta na mjestima rada ključni su za očuvanje radne sposobnosti radnika, zadovoljavanje potreba tržišta rada, održivost mirovinskog i zdravstvenog sustava, ostvarivanje poslovnih planova, produktivnosti, konkurentnosti, gospodarskog rasta, demografsku revitalizaciju te za materijalnu sigurnost pojedinca i njegove obitelji. Održavanje i unapređivanje stručne osposobljenosti za obavljanje zahtjevnih i odgovornih poslova, unapređenje kvalitete usluga u području zaštite na radu, potpora stručnom i profesionalnom razvoju svakog stručnjaka zaštite na radu te promicanje cjeloživotnog učenja za rad, nacionalni su interes. Slijedom toga, za sve oblike obrazovanja i stručnog usavršavanja, neovisno o djelatnosti poslodavca potrebno je omogućiti umanjenje osnovice poreza na dobitak ,odnosno poreznu olakšicu. Proglašavajući 2023. EU godinom vještina ,Europska komisija istaknula je da zelena i digitalna tranzicija otvaraju nove mogućnosti za ljude i gospodarstvo EU-a. Posjedovanje relevantnih vještina pomaže ljudima da se uspješno nose s promjenama na tržištu rada i da se u potpunosti uključe u društvo i demokratske procese. Time će se osigurati da nitko ne bude zapostavljen i da gospodarski oporavak te zelena i digitalna tranzicija budu socijalno pošteni i pravedni. Radna snaga s traženim vještinama pridonosi i održivom rastu, stvara više inovacija i poboljšava konkurentnost poduzeća. Trenutačno više od tri četvrtine poduzeća u EU-u prijavljuje poteškoće u pronalaženju radnika s potrebnim vještinama, a najnoviji podaci Eurostata upućuju na to da samo 37 % odraslih redovito pohađa osposobljavanje i usavršavanje. Kako bi se potaknulo cjeloživotno učenje, države članice podržale su socijalne ciljeve EU-a za 2030. prema kojima bi se najmanje 60 % odraslih svake godine trebalo osposobljavati i usavršavati. Nije prihvaćen Prijedlog se ne prihvaća s obzirom da su prihvatljivi troškovi općeg i posebnog obrazovanja propisani Zakonom o državnoj potpori za obrazovanje i izobrazbu koji je u nadležnosti Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja. Stoga prijedlog nije moguće prihvatiti izmjenama Pravilnika o porezu na dobit.
4 HOK PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DOBIT, Članak 1. Nedostaje u navođenju broja Narodnih novina 156/22. Netočno se poziva na izmjenu članka 11. stavak 1. točka 1. - potrebno je navesti izmjenu članka 11.a. stavak 1. točka 1. Potrebno je navesti: zamjenjuju se riječima. "do 40.000,00 eura". Sekcija računovođa zahvaljuje na jasnije propisanim pravilima u stavku 9. Predlažemo slijedeću izmjenu predloženog stavka 9: "... kako bi donijela rješenje o plaćanju poreza na dobit za razdoblje u kojem se ne ostvaruje pravo na utvrđivanje osnovice temeljem čl. 5.b. st. 1. Zakona". Smatramo naime da gubitak prava u jednoj godini, ne znači iz zakonskih odredbi da se prava trebaju umanjiti u idućoj godini, ukoliko prihod od gospodarske djelatnosti neće biti veći od 50% ukupnih prihoda. Stoga smatramo da porezni obveznik u trenutku kada obavijesti Poreznu upravu o gubitka prava za tekuće razdoblje, ima obvezu za to razdoblje predati obrazac PD, zadužiti (sam sebe) putem obrasca PD za predujmove u budućem razdoblju, koji se imaju naknadno ukinuti ukoliko obveznik ostvari pravo na povrat na paušalno oporezivanje. Stoga smatramo da je obveza poreznog obveznika da izvijesti Poreznu upravu o gubitku/ostvarenju prava na paušalno oporezivanje, načelom primjene neostvarenih/ostvarenih prava za pojedinu kalendarsku godinu (npr. kao kod paušalnih obrta). Molimo provjeriti i objavljeni pročišćeni tekst na Vašim stranicama - u čl. 5b. st. 1. Zakona stoji "... ostvarili prihode veće od 995.421,06 eura" - potrebno je isto izmijeniti, kako bi se predloženo u točki 8. moglo primijeniti. Djelomično prihvaćen U konačnom tekstu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dobit ispravit će se pozivanje na izmjenu članka 11.a. Utvrđivanje porezne osnovice u paušalnom iznosu predviđeno je samo za neprofitne organizacije koje obavljaju gospodarsku djelatnost u manjem obujmu pri čemu smatramo da je prag od 50% prihoda od gospodarske djelatnosti postavljen visoko i da je indikator postojanja poduzetnika, a ne neprofitne organizacije.
5 Tea Smodlaka PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DOBIT, Članak 1. Nedostaje PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DOBIT (NN 156/2022) kojim je izvršena konverzija kuna u eure. Navodi se zamjena riječi u pogrešnom članku Pravilnika, naime mijenja se članak 11.a stavak 1. točki 1., te bi konačan tekst Pravilnika trebao glasiti: U Pravilniku o porezu na dobit („Narodne novine“, br. 95/05, 133/07, 156/08, 146/09, 123/10, 137/11, 61/12, 146/12, 160/13, 12/14, 157/14, 137/15, 1/17, 2/18, 1/19, 1/20, 59/20, 1/21 i 156/22), u članku 11.a stavku 1. točki 1. riječi: „39.816,84 eura“ zamjenjuju se riječima: „40.000,00 eura“. Prihvaćen U konačnom tekstu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dobit ispravit će se uočeni nedostaci.
6 ANTONIJA ROZALIJA KALEMBER PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O POREZU NA DOBIT, Članak 1. Upisana je kriva referenca na članak? Navedeno se definira u članku 11.a. U zagradi nedostaju izmjene pravilnika u NN 156/22. Prihvaćen U konačnom tekstu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dobit ispravit će se uočeni nedostaci.