Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Pravilnik o obveznom sadržaju idejnog projekta

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKA KOMORA INŽENJERA GRAĐEVINARSTVA PRAVILNIK O OBVEZNOM SADRŽAJU IDEJNOG PROJEKTA U Pravilniku o obveznom sadržaju idejnog projekta predlažemo propisati sadržaj opisa i grafičkog prikaza za utvrđivanje posebnih uvjeta kada dozvolu izdaje upravni odjel. Također obzirom da je digitalni potpis projektanta ujedno i datum projekta nedostaje definiranje načina izmjene idejnog projekta u postupku ishođenja posebnih uvjeta gradnje i priključenja za lokacijske dozvole koje izdaje Ministarstvo. Naime, ako je potrebno mijenjati idejni projekt zbog nekog pojedinačnog zahtjeva javnopravnog tijela kako će se izmjena idejnog projekta odraziti na preostale prethodno ishođene posebne uvjete. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Sadržaj opisa i grafičkog prikaza za utvrđivanje posebnih uvjeta kada dozvolu izdaje upravno tijelo je već propisan odredbama članka 135. stavka 3. i 4. Zakona o prostornom uređenju. U slučaju izmjene idejnog projekta, postupak utvrđivanja posebnih uvjeta odnosno uvjeta priključenja je propisan odredbama članka 139.d stavka 3. i 4. Zakona o prostornom uređenju.
2 ZLATKO BIOČIĆ PRAVILNIK O OBVEZNOM SADRŽAJU IDEJNOG PROJEKTA Obzirom da se Planom zakonodavnih aktivnosti za IV. tromjesečje 2023. planira Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o prostornom uređenju: 1) Predlaže se da se izbaci izjava projektanta u Pravilniku kao i u ZOPU-u tj. da se Pravilnik i ZOPU usklade jer je člankom 130. st. 2. ZOPU-a definirana odgovornost projektanta koja se izjavljuje predmetnom izjavom pa je ona kao takva nepotrebna. 2) Predlaže se u cijelom tekstu Pravilnika i ZOPU-a ukinuti odredbe prikazivanja i popisivanje koordinata lomnih točaka. Naime, na grafičkim prikazima projekta su vidljivi poligoni građevne čestice odnosno obuhvata zahvata i građevine te su iste dane u GML formatu čime su jednoznačno određeni. Popis koordinata lomnih točaka i njihov prikaz na grafičkim prilozima projekta nikome nisu potrebni jer se kontrola, iskolčenje i druge radnje vezane uz navedene poligone ionako vrše grafičkim putem a ne očitavanjem koordinata s popisa dok s druge strane sam ispis koordinata lomnih točaka iziskuje vrijeme za njihovu izradu, nepotrebno zauzimaju prostor u projektu i umanjuju preglednost grafičkih prikaza (posebice linijskih građevina). 3) Uzimajući u obzir da određeni uredi već imaju praksu da im se ispisani projekt dostavi tek kad bude izrađena konačna verzija u elektroničkom obliku i da se u nadležnom uredu arhivira ta konačna verzija, predlaže se kroz Pravilnik i ZOPU ujednačavanje prakse na način da se ispisana verzija dostavlja nadležnom uredu netom prije izdavanja dozvole a nakon zadovoljenja ostalih uvjeta iz Zakona. Naime, tijekom postupka izdavanja dozvole u slučaju potrebnih izmjena projekta potrebno je iz nadležnog ureda povući ispisane verzije te zamijeniti izmijenjene dijelove i ponvno poslati u nadležni ured, što s operativnog aspekta zahtijeva dodatno vrijeme i materijalna/financijska sredstva a u konačnici je završna verzija ona koja je relevantna a prijašnje verzije su višak. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. 1) Ne prihvaća se. Postojanje posebne izjave dodatno naglašava ulogu i važnost projektanta. 2) Prihvaća se. 3) Ne prihvaća se. Radi optimizacije radnih procesa i činjenice da svi uredi nisu ušli u sustav eDozvole, za sada se zadržava i obveza postojanja ispisane verzije idejnog projekta.
3 ZLATKO BIOČIĆ PRAVILNIK O OBVEZNOM SADRŽAJU IDEJNOG PROJEKTA Predlaže se u cijelom tekstu Pravilnika izraz „prema posebnom zakonu“ i „prema posebnim propisima“ zamijeniti s „prema posebnom zakonu kojim se uređuje“ i „prema posebnim propisima kojima se uređuje“ a zatim navesti pobliže na koji zakon tj. propise se odnosi. Navedenim izmjenama se bez nedoumica određuje o kojim zakonima tj. propisima se radi što uvelike olakšava čitanje i razumijevanje Pravilnika te upućivanje na druge zakone tj. propise. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. S obzirom na to da se Pravilnik primjenjuje na čitav niz građevina i zahvata, primjenjivi propisi će ovisiti o vrsti i lokaciji zahvata.
4 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Predmet uređenja, Članak 3. Mišljenja smo da bi i u slučaju kada lokacijsku dozvolu izdaje ministarstvo nadležno za poslove prostornog uređenja i graditeljstva, idejni projekt bi se trebao izrađivati u skladu s člankom 2. ovoga Pravilnika te u skladu s posebnim uvjetima i uvjetima priključenja pribavljenim elektroničkim putem primjenom elektroničkog programa »eDozvola«. Koji je razlog da se postupak izdavanja lokacijske dozvole razlikuje kada je izdaje Ministarstvo odnosno upravno tijelo (iz stavka 1)? Nije prihvaćen Ne prihvaća se. I u slučaju kad lokacijsku dozvolu izdaje ministarstvo nadležno za poslove prostornog uređenja i graditeljstva, idejni projekt se izrađuje u skladu s člankom 2. ovoga Pravilnika. Uvođenje posebnog postupka utvrđivanja posebnih uvjeta i uvjeta priključenja za zahvate u prostoru za koji lokacijsku dozvolu izdaje ministarstvo je regulirano odredbama Zakona o prostornom uređenju te nije predmet ovog Pravilnika.
5 HRVATSKA KOMORA OVLAŠTENIH INŽENJERA GEODEZIJE Pojmovi, Članak 5. Komora smatra kako bi izričaj stavka 1. točke 1. ovoga članka trebalo izmijeniti na način da se riječi "koja je sastavni dio geodetskog elaborata" zamijene sa riječima "koju izrađuje ovlašteni inženjer geodezije". Naime, budući da je člankom 18. stavkom 2. ovoga Pravilnika propisana mogućnost da se geodetski elaborat ne izrađuje, situacija u tim slučajevima ne može biti njegov sastavni dio. Nadalje, Komora smatra potrebnim naglasiti da navedenu situaciju izrađuje ovlašteni inženjer geodezije. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Izrada geodetskih elaborata je propisana odredbama članka 43. Pravilnika o geodetskim elaboratima.
6 HRVATSKA KOMORA OVLAŠTENIH INŽENJERA GEODEZIJE Obuhvat zahvata u prostoru, Članak 7. Komora ističe kako bi izričaj stavka 3. točke 5. ovoga članka trebalo uskladiti sa stavkom 1. točkom 4. ovoga Pravilnika, i to na način da se u stavku 3. točki 5. riječi "zračni energetski vodovi svih naponskih razina i slične građevine" zamijene sa riječima "cjevoodi i kabelski vodovi razičitih namjena, žičare, zračni energetski vodovi svih naponskih razina i slične građevine" Prihvaćen Prihvaća se.
7 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Obuhvat zahvata u prostoru, Članak 7. U stavku 3. podstavki 5. trebalo bi dodati „kabelski vodovi različitih namjena“. Nema razloga da se u ovom stavku izostave kabelski vodovi različitih namjena Prihvaćen Prihvaća se.
8 ZLATKO BIOČIĆ Obuhvat zahvata u prostoru, Članak 7. Vezano uz stavak 3.: Predlaže se podrobnije definiranje dijela zahvata za koji se formira građevna čestica, obzirom na neujednačenu praksu. Primjerice, je li potrebno formirati građevnu česticu za revizijsko okno ili crpnu stanicu cjevovoda, za stup niskonaponske mreže, pristupni put vjetroparku ili stupu žičare? Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Pravilnikom se ne propisuju karakteristike pojedinačnih slučajeva koji se javljaju kod pojedinih zahvata. Utvrđivanje oblika i veličine građevinske čestice odnosno je li se ona za nekih zahvat utvrđuje ili ne, proizlazi iz toga je li je za konkretan zahvat potrebno osigurati jednoznačno korištenje prostora.
9 ZLATKO BIOČIĆ DIO TREĆI: SADRŽAJ IDEJNOG PROJEKTA, Struktura idejnog projekta U cijelom Pravilniku, izuzev članaka 23. i 25., ne spominje se pojam mape pa se tako ne definira eksplicitno mogućnost formiranja projekta u mape niti način na koji se mape formiraju. Mogućnost formiranja projekta u više mapa, posebice kod većih infrastrukturnih projekata koje često rade zajednice ponuditelja različitih struka, ima više prednosti: - opseg projekata je takav da je redovito nužno podijeliti projekt u datoteke manje od 100MB - ako je datoteka i manja od 100MB često je ispis takvih dimenzija da ga nije moguće uvezati u jedan svezak pa se opet treba razdvajati na više datoteka što se često vidi tek nakon ispisa - jasnije je razgraničena odgovornost svakog projektanta - ako je projekt u jednoj mapi a projekt radi zajednica ponuditelja postavlja su najmanje dva pitanja: prvo, osoba ovlaštena za zastupanje kojeg projektantskog ureda potpisuje projekt (svi?); drugo, u zaglavlju tekstualnog dijela podatci kojeg projektantskog ureda se upisuju (svih?) Obzirom na dosadašnju dobru praksu predlaže se omogućiti i propisati formiranje jedne ili više mapa dodavanjem članka sljedećeg sadržaja: "(1)Odgovarajuće mape pojedinih struka koji čine cjelokupni projekt moraju biti izrađeni u skladu sa sljedećim zahtjevima: 1. projekt može može biti uvezan u jednu ili više mapa, 2. mape se uvezuju prikladnih dimenzija, pri čemu zamjena sastavnih dijelova mape mora biti onemogućena na pouzdani način, 3. dijelovi projekta različitih struka odnosno više dijelova jedne struke mogu biti uvezani zajedno u jednu mapu, 4. papir odnosno drugi odgovarajući materijal za pisanje odnosno crtanje na kojem se izrađuje projekt mora prilikom uvezivanja u mapu biti dimenzija 21,0 x 29,7 cm, odnosno, ako je veći, mora biti složen na tu dimenziju. (2) U slučaju iz stavka 1. podstavka 3. ovoga članka, mape se uvezuju primjerenim slijedom i označavaju u skladu s odredbama ovoga Pravilnika, na način koji osigurava jasnu podjelu odgovornosti osoba koje potpisuju pojedine dijelove projekta." Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Uvezivanje u mape se propisuje člankom 23. Pravilnika.
10 HRVATSKA KOMORA OVLAŠTENIH INŽENJERA GEODEZIJE Sadržaj općeg dijela idejnog projekta, Članak 12. Komora ističe kako ovim općim odredbama o sadržaju idejnog projekta, te drugim odredbama ovoga pravilnika kao niti priloga nije propisano da idejni projekt treba sadržavati datum njegove izrade. Naime, isto prema odredbama ovoga pravilnika proizlazi iz elektroničkog potpisa. Međutim, obzirom da je odredbama ovoga pravilnika predviđeno da se jedan primjerak idejnog projekta ispisuje za potrebe provođenja upravnog postupka, Komora smatra da bi datum izrade idejnog projekta trebao biti vidljiv i na tom primjeru, budući da iz propisanih elektroničkih potpisa to moguće i nije vidljivo. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Prema članku 22. stavku 5. i 6. Pravilnika o obveznom sadržaju idejnog projekta, ovlašteni inženjeri odnosno arhitekti potpisuju se kvalificiranim elektroničkim potpisom odgovarajuće komore inženjera odnosno arhitekata pri čemu se datum posljednjeg elektroničkog potpisa projektanta smatra datumom izrade idejnog projekta. Slijedom navedenog, postojećim odredbama je već predviđeno označavanje idejnog projekta točnim datumom.
11 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Sadržaj općeg dijela idejnog projekta, Članak 12. U stavku 1. podstavku 4. riječ Zakonom zamijeniti s Zakonom o prostornom uređenju U stavku 1. trebalo bi dodati i podstavku -popis mapa idejnog projekta. Idejni projekt može sadržavati jednu ili više mapa. Svaka strukovna odrednica IP može imati svoju mapu, ali i više strukovnih odrednica IP mogu biti uvezani u jednu mapu (npr. u slučaju kada su zaposlenici istog ureda pa koriste isti predložak za IP te imaju istu osobu ovlaštenu za zastupanje ureda). Nadalje, kod izrade složenih idejnih projekata, česti je problem nemogućnost postavljanja i teksta i količine nacrta u jedan dokument jer je često preveliki. Zato bi bilo uputno dopustiti više mapa. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. U članku 2. stavku 2. Pravilnika, navodi se kako se idejni projekt izrađuje u skladu sa zakonom kojim se uređuje prostorno uređenje (u daljnjem tekstu: Zakon) te slijedom navedenog u ostatku teksta nije potrebno riječi Zakon zamijenjivati sa Zakonom o prostornom uređenju. Uvezivanje u mape se propisuje člankom 23. Pravilnika.
12 MARIO BARKOVIĆ Sadržaj općeg dijela idejnog projekta, Članak 12. (4) Idejni projekt i izjave projektanata moraju biti označeni točnim datumom izrade u obliku dan, mjesec i godina. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Prema članku 22. stavku 5. i 6. Pravilnika o obveznom sadržaju idejnog projekta, ovlašteni inženjeri odnosno arhitekti potpisuju se kvalificiranim elektroničkim potpisom odgovarajuće komore inženjera odnosno arhitekata pri čemu se datum posljednjeg elektroničkog potpisa projektanta smatra datumom izrade idejnog projekta. Slijedom navedenog, postojećim odredbama je već predviđeno označavanje idejnog projekta točnim datumom.
13 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Sadržaj općeg dijela idejnog projekta, Članak 13. U stavku 1. vezano za postavku 3. komentar na riječi "izgrađenoj infrastrukturi" Na koji je način potrebno dokazati da se radi o izgrađenoj infrastrukturi na koju se građevina povezuje? Što ako izgrađena infrastruktura na koju se građevina povezuje nije u skladu s prostorno-planskom dokumentacijom? (Čest slučaj kod prometnica i infrastrukturnih građevina u koridoru prometnica). Podstavku 5. trebalo bi dopuniti da osim lokacijske dozvole, izmjene i dopune lokacijske dozvole, produženju lokacijske dozvole…itd. za navedena rješenja potrebno je da idejni projekt ima i pravomoćnost/izvršnost tih rješenja Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Prema članku 3., stavku 1., točki 14. Zakona o prostornom uređenju, izgrađena infrastruktura se definira kao infrastruktura koja postoji u naravi i koja je evidentirana u katastru infrastrukture, odnosno katastarskom operatu. Pitanje pravomoćnosti je regulirano odredbama Zakona o prostornom uređenju i Zakona o gradnji.
14 ZLATKO BIOČIĆ DIO TREĆI: SADRŽAJ IDEJNOG PROJEKTA, Struktura tehničkog dijela idejnog projekta U članku 17. propisana je obveza da nacrti imaju sastavnicu s pripadajućim podatcima dok za tekstualni dio projekta takvih odredbi nema pa se predlaže ujednačavanje relevantnih odredbi za nacrte i tekstualni dio na način da se doda novi članak ili da se u neki od postojećih članaka uglave sljedeće odredbe: - "tekstualni, proračunski, tablični i drugi prilozi sadrže na svakoj stranici naziv projektantskog ureda koji je izradio idejni projekt, naziv zahvata u prostoru odnosno građevine i numeraciju stranica priloga" - "na završnoj stranici priloga odnosno na završetku dijela priloga ako je prilog izradilo više projektanata, upisuje se ime, naziv i broj ovlaštenja projektanta koji je izradio prilog odnosno dio priloga" Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Nacrti se nadovezuju na tekstualni dio te se s tim u vezi sastavnica koja se odnosi na nacrt odnosi i na tekstualni dio.
15 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Struktura tehničkog dijela idejnog projekta, Članak 14. Predlažemo da podstavke glase - Jedinstveni opis zahvata u prostoru koji sadrži sažeti opis lokacijskih uvjeta. - Tehnički opis zahvata u prostoru pojedinih struka koji sadrži tehničke i sve ostale relevantne podatke o projektiranom zahvatu u prostoru. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Detaljniji opis se nalazi u članku 16. stavku 2. Pravilnika.
16 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Struktura tehničkog dijela idejnog projekta, Članak 15. Komentar: Tko je odgovoran za međusobnu usklađenost? Da li bi to značilo da je potrebno imati glavnog projektanta?! U tom slučaju izjavu projektanta da je idejni projekt izrađen u skladu s prostornim planom … bi potpisivao samo glavni projektant. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Svi projektanti su odgovorni te stoga nije opravdano uvođenje instituta glavnog projektanta.
17 ZLATKO BIOČIĆ Struktura tehničkog dijela idejnog projekta, Članak 15. Predlaže se uvođenje pojma glavnog projektanta za slučaj izrade projekta u više mapa, radi odgovornost za njihovu usklađenost. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Svi projektanti su odgovorni te stoga nije opravdano uvođenje instituta glavnog projektanta.
18 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Sadržaj jedinstvenog opisa zahvata u prostoru, Članak 16. Komentar na stavku 4. : Prostorno-planska dokumentacija nije usklađena s HTRS sustavom i vrlo ju je teško geopozicionirati. Predlažemo da se ovo izmijeni na način da se dopusti preklop zahvata na simbolički način sa prostornim planom. Vezano na stavku 4. podstavku 2. dajemo komentar: "Prostorno planska dokumentacija nije dostupna u digitalnom obliku" Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Dosadašnja praksa u cilju utvrđivanja usklađenosti zahvata s prostornim planovima je grafičko prikazivanje preklopa s važećim planovima, pogotovo uvažavajući činjenicu da je izmjenama i dopunama Zakona o prostornom uređenju uveden novi sustav prostornog planiranja kroz digitalizaciju i transformaciju prostornih planova.
19 ZLATKO BIOČIĆ Sadržaj jedinstvenog opisa zahvata u prostoru, Članak 16. Vezano uz stavak 4.: Kartografski prikazi prostornih planova su često u neprikladnom formatu koji onemogućuju da se prikazuju u originalnom mjerilu i da se geopozicioniranju tj. s tim formatima se mora "gađati" mjerilo i lokacija pa je pozicioniranje na lokaciju predmetnog zahvata i definiranje mjerila tih karata zapravo okvirno naštimavanje; ponekad je preglednije koristiti neko drugo mjerilo a ne originalno, kako bi se kvalitetnije prikazao zahvat na kartografskim prikazima prostornih planova; legende kartografskih prikaza ponekad sadržavaju veću količinu informacija, koje s predmetnim zahvatom nemaju nikakvog doticaja niti utjecaja. Stoga se preporuča: da stavak 4. alineja 1. glasi "izvod iz kartografskih prikaza prostornog plana u prikladnom mjerilu, sastavnice i relevantne dijelove legende kartografskih prikaza prostornog plana"; da stavak 4. alineja 2. glasi "prikaz zahvata u prostoru na kartografskim prikazima prostornog plana gdje zahvat u prostoru može biti i simbolički prikazan" Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Dosadašnja praksa u cilju utvrđivanja usklađenosti zahvata s prostornim planovima je grafičko prikazivanje preklopa s važećim planovima, pogotovo uvažavajući činjenicu da je izmjenama i dopunama Zakona o prostornom uređenju uveden novi sustav prostornog planiranja kroz digitalizaciju i transformaciju prostornih planova.
20 FILIP RUŠKA Sadržaj jedinstvenog opisa zahvata u prostoru, Članak 16. Točka 4. Ocjena usklađenosti... stavci 1 i 2 Prostorno planska dokumentacija je službeno javno dostupna u dwf formatu (i to ne za sve prostorne planove bilo koje razine). Prikazi u dwf formatu nisu i ne mogu biti geopozicionirani u službenom referentnom sustavu Republike Hrvatske (Hrvatski terestrički referentni sustav za epohu 1995.55– HTRS96). Iz tog razloga geopozicionirani nacrti zahvata (npr. rekonstrukcija građevine infrastrukturne namjene cestovnog prometa) koja je izrađena u dwg formatu ne mogu biti uklopljeni u grafičke priloge prostorno – planske dokumentacije. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Dosadašnja praksa u cilju utvrđivanja usklađenosti zahvata s prostornim planovima je grafičko prikazivanje preklopa s važećim planovima, pogotovo uvažavajući činjenicu da je izmjenama i dopunama Zakona o prostornom uređenju uveden novi sustav prostornog planiranja kroz digitalizaciju i transformaciju prostornih planova.
21 DRAŽEN LOKMER Sadržaj grafičkih prikaza , Članak 17. Dimenzija sastavnica: na preklopljenom nacrtu (A4) mora biti vidljiva u cijelosti Lokacija zahvata u prostoru - bitna točka sastavnice "Nacrti moraju imati sastavnicu smještenu uz donji desni rub grafičkog prikaza. Sastavnica mora biti odgovarajućih dimenzija na način da na preklopljenom nacrtu bude u cijelosti vidljiva, a koja sadrži naziv zahvata u prostoru, lokaciju zahvata u prostoru, naziv ili ime podnositelja zahtjeva, naziv projektantskog ureda koji je izradio idejni projekt, ime projektanta i suradnika, razinu projekta (idejni), strukovnu odrednicu nacrta, naziv projektiranog dijela zahvata u prostoru, naziv grafičkog prikaza, mjerilo, oznaku idejnog projekta i redni broj nacrta (broj lista)." Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Postojećim odredbama se već osigurava vidljivost sastavnice u cijelosti s obzirom na to da se propisuje da ne može biti šira od 18cm.
22 ALEN RENDULIĆ Sadržaj grafičkih prikaza , Članak 17. Pod točkom (4), potrebno je definirati minimalno mjerilo za sve grafičke prikaze, kako bi se izbjegle nedoumice koje proizlaze iz sadašnjeg prijedloga teksta: "primjernom mjerilu". Pravilnik bi trebao jasno i jednoznačno definirati MINIMALNE uvjete/zahtjeve! Prijedlog minimalnog uvjeta ("primjereno mjerilo"): u mjerilu: 1:500 za građevine skupine 1., 2.a, 2.b, te u mjerilu 1:200 za građevine iz skupine 3.a i 3.b, sukladno članku 4. Zakona o gradnji. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Postojeća formulacija omogućuje više fleksibilnosti za projektante.
23 HRVATSKA KOMORA OVLAŠTENIH INŽENJERA GEODEZIJE Situacije, Članak 18. Komora smatra kako se geodetski elaborat iz stavka 2 ovoga članka izrađuje samo u određenim slučajevima, a njegova izrada, pregled i potvrđivanje ili provedba niti u kojem slučaju ne ovisi o tehničkoj dokumentaciji idejnog projekta. Samim time, Komora smatra da u idejnom projektu ovaj geodetski elaborat ne treba niti navoditi, niti da bi se iz navedenog razloga trebala prilagati potvrda da je isti predan na pregled i potvrđivanje. Sukladno navedenome, Komora predlaže da se razmotri da se potvrdu katastarskog ureda da je geodetski elaborat predan na pregled i potvrđivanje izbaci iz ovoga članka, budući da ista ne utječe na dokumentaciju idejnog projekta. Nadalje, vezano uz stavak 3 ovoga članka, Komora ističe kako koordinate lomnih točaka koje određuju buduće granice građevne čestice i smještaj jedne ili više građevina na građevnoj čestici u određenim slučajevima nije moguće odrediti do razrade projektnog rješenja glavnim projektom, primjerice u slučajevima propisanim člankom 10. ovoga Pravilnika, te predlaže da se iz navedenog razloga ne propiše obaveza dostave istih već samo dostave koordinata lomnih točaka koje određuju obuhvat zahvata. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Odredbom stavka 2. se osigurava istovjetnost prijedloga parcelacije iz geodetskog elaborata s parcelacijom iz idejnog projekta. U odnosu na popis koordinata lomnih točaka, one se zamjenjuju gml koordinatama.
24 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Situacije, Članak 18. Komentar na stavku 3. Da li je nužan ovaj popis koordinata lomnih točaka budući imamo GML datoteku? Prihvaćen Prihvaća se.
25 HRVATSKA KOMORA OVLAŠTENIH INŽENJERA GEODEZIJE Situacije, Članak 19. Vezano uz stavak 1. ovoga članka, Komora ističe kako je uobičajeni izričaj za pridjeve koje se vežu uz mjerilo krupnije i sitnije, umjesto veće ili manje kako je navedeno ovim prijedlogom. S time u vidu Komora ističe kako krupnije mjerilo predstavlja ono čiji je omjer između dimenzija u naravi i onih u kartografskom prikazu manji. Nadalje, člankom 18. i 19. ovoga Pravilnika propisane su situacije za idejne projekte iz članaka 6. i 7. ovoga Pravilnika, te Komora smatra da bi trebalo jasnije propisati da li se odredbe navedenih članaka 18. i 19. odnose na zahvate u prostoru iz članka 8. ovoga Pravilnika Nije prihvaćen Ne prihvaća se. U dosadašnjoj praksi prostornog uređenju su korišteni pojmovi uobičajeni. Odredbama članka 18. i 19. Pravilnika o obveznom sadržaju idejnog projekta je točno propisano na koje zahvate se odnose.
26 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Situacije, Članak 19. U stavku 1. podstavku 2. predlažemo umjesto "u mjerila 1:2000 ili većem" staviti "u mjerilu službenog katastarskog plana" Komentar na stavak 2. podstavku 1. Da li je nužan ovaj popis koordinata lomnih točaka budući imamo GML datoteku? Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Digitalni katastarski plan ne poznaje termin mjerila. Popis koordinata lomnih točaka je zamijenjen gml koordinatama.
27 ZLATKO BIOČIĆ Izrada idejnog projekta kao elektroničkog zapisa, Članak 22. Iz stavka 3. u dijelu "svaka od njih mora biti potpisana sukladno odredbama ovoga Pravilnika" nije jasno je li svaka datoteka mora ujedno imati naslovnu stranicu i ostala opće dijelove projekta koji se odnose na svaku datoteku. Ako treba, predlaže se nova formulacija prethodno citirane odredbe: "svaka od njih mora sadržavati naslovnicu, redni broj sveska, sadržaj pripadajuće datoteke te biti potpisana sukladno odredbama ovoga Pravilnika. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Svaka datoteka ne mora imati naslovnu stranicu, već mora biti potpisana kvalificiranim elektroničkim potpisom u skladu s odredbama članka 22. stavka 5. Pravilnika o obveznom sadržaju idejnog projekta.
28 Hrvatska komora inženjera elektrotehnike Ispis idejnog projekta, Članak 23. Članak bi se trebao dopuniti na sljedeći način: Ispisani primjerak mora biti potpisan i ovjeren pečatom projektanta koji ga je elektronički potpisao u PDF obliku. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Elektronički potpis sadrži karakteristike koje osiguravaju provjeru njegove autentičnosti.
29 ALEN RENDULIĆ Ispis idejnog projekta, Članak 23. Nejasno je iz kojeg razloga se traži da se Idejni projekt iz članka 22. ovog pravilnika MORA ispisivati, a budući da je cilj korištenje sustava "eDozvola". Potrebno je izmjeniti definiciju teksta iz "se ispisuje" u "može se po potrebi ispisati". "eDozvola" (https://mpgi.gov.hr/UserDocsImages/8144): Kako bi unaprijedili zakonitost izrade, donošenja i provođenja akata prostornog uređenja od sredine 2014. godine u primjeni je jedinstveni informacijski sustav Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine namijenjen izdavanju akata za građenje tj. vođenju postupaka temeljem Zakona o prostornom uređenju i Zakona o gradnji – “eDozvola”. Sustav je implementiran u upravnim odjelima županija, velikih gradova i gradova sjedišta županija koji obavljaju poslove izdavanja dozvola, izuzev Grada Zagreba koji od 17. kolovoza 2020. godine, u obradi akata iz područja prostornog uređenja i graditeljstva, koristi sustav "eDozvolaZG" koji je ujedno povezan i s modulom "eKonferencije" sustava "eDozvole“ Ministarstava prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Cilj je omogućiti krajnjim korisnicima da na jednom mjestu predaju zahtjev za bilo koju lokaciju u RH ("eDozvola"), da iz bilo kojeg ureda postoje ažurna izvješća u sustavu "eDozvole" te da se sve izdane dozvole na dnevnoj bazi ažurno prikazuju na jednom mjestu i na jedinstven način u Informacijskom sustavu prostornog uređenja (ISPU). Nije prihvaćen Ne prihvaća se. U okviru postupka za izdavanje lokacijske dozvole se provodi i uvid u spis te je stoga za fizički uvid u spis potrebno imati i ispis idejnog projekta. Nadalje, radi optimizacije radnih procesa i činjenice da svi uredi nisu ušli u sustav eDozvole, za sada se zadržava i obveza postojanja ispisane verzije idejnog projekta.
30 MARIO BARKOVIĆ Promjena sadržaja idejnog projekta, Članak 24. (3) Svaka izmjena mora biti označena datumom kad je izrađena u obliku dan, mjesec i godina izrade. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Prema članku 22. stavku 5. i 6. Pravilnika o obveznom sadržaju idejnog projekta, ovlašteni inženjeri odnosno arhitekti potpisuju se kvalificiranim elektroničkim potpisom odgovarajuće komore inženjera odnosno arhitekata pri čemu se datum posljednjeg elektroničkog potpisa projektanta smatra datumom izrade idejnog projekta. Slijedom navedenog, postojećim odredbama je već predviđeno označavanje idejnog projekta točnim datumom.
31 ZLATKO BIOČIĆ Odgovornosti za potpisani idejni projekt, odnosno dio projekta, Članak 25. Radi uklanjanja nedoumica oko potpisivanja osobe ovlaštene za zastupanje u projektantskom uredu, predlaže se da se doda stavak 2. koji bi glasio: "Kvalificiranim elektroničkim potpisom elektroničkog zapisa idejnog projekta odnosno mape koja je sastavni dio cjelovitog projekta, osoba ovlaštena za zastupanje u projektantskom uredu preuzima odgovornost u propisanom dijelu, sukladno posebnim propisima kojima se uređuje“ a zatim navesti pobliže koji propis definira odgovornost ovlaštene osobe. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Smisao komentirane odredbe je da odgovornost za potpisani projekt preuzme upravo ona osoba koja ga je izradila, a ne ovlaštena osoba u projektantskom uredu gdje je ona zaposlena.
32 Dražen Flanjak Odgovornosti za potpisani idejni projekt, odnosno dio projekta, Članak 25. Obzirom da prema prilogu 1. idejni projekt treba potpisati i osoba ovlaštena za zastupanje u projektantskom uredu predlažem da se u ovom članku doda odredba da potpis osobe ovlaštene za zastupanje u projektantskom uredu mora biti ili kvalificirani elektronički potpis na naslovnoj stranici elektroničkog zapisa idejnog projekta ili potpis na naslovnoj stranici ispisa. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Prema članku 22. stavku 5. Pravilnika o obveznom sadržaju idejnog projekta, ovlašteni inženjeri odnosno arhitekti potpisuju se kvalificiranim elektroničkim potpisom odgovarajuće komore. Budući da osoba ovlaštena za zastupanje u projektantskom uredu mora biti ovlašteni inženjer odnosno arhitekt, i za njen potpis se podrazumijeva kvalificirani elektronički potpis.
33 Dražen Flanjak Odgovornosti za potpisani idejni projekt, odnosno dio projekta, Članak 25. Radi usklađivanja sa dobrom praksom koja već postoji kod izrade glavnog projekta, predlažem da se članak preradi na način da odgovornost za izrađeni elektronički zapis idejnog projekta preuzimaju projektanti koji su ga izradili, kvalificiranim elektroničkim potpisom na naslovnoj stranici projekta, a odgovornost da je ispisani primjerak istovjetan elektronički potpisanom elektroničkom zapisu projekta preuzima projektant koji je ispis izradio, potpisom i pečatom na naslovnoj stranici ispisanog projekta. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Podrazumijeva se da ispisani projekt bude istovjetan elektroničkom zapisu.
34 ZLATKO BIOČIĆ PRAVILNIK O OBVEZNOM SADRŽAJU IDEJNOG PROJEKTA, PRILOG 2. Izjava je nepotrebna jer projektant sukladno Zakonu svojim potpisom preuzima odgovornost za ono što se piše u izjavi, kako je napomenuto u komentaru na početnom dijelu Pravilnika. Do usklađenja ZOPU-a i Pravilnika prema tom komentaru predlaže se sljedeće: - jedinstveni opis zahvata u prostoru sadrži ocjenu usklađenosti planiranog zahvata u prostoru sa svim prostornim planom, stoga je nepotrebno opet nabrajati prostorne planove - navođenje važećih zakona i propisa je nepotrebno jer je prema Zakonu (čl. 130. st. 2.) projektant odgovoran da je projekt izrađen u skladu s važećim zakonima i propisima. Propisi obvezuju projektanta i definiraju njegovu odgovornost neovisno o tome koje je propise napisao u izjavi. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Postojanje posebne izjave dodatno naglašava ulogu i važnost projektanta.
35 Dražen Flanjak PRAVILNIK O OBVEZNOM SADRŽAJU IDEJNOG PROJEKTA, PRILOG 2. Obzirom da se I ovim Pravilnikom (čl.2.st.2.) općenito propisuje da idejni projekt mora biti se u skladu sa zakonom kojim se uređuje prostorno uređenje, prostornim planom i drugim propisima donesenim na temelju tog zakona, posebnim propisima itd ne navodeći pojedinačno koji su, predlažem da se niti u izjavi, ako već mora potojati, ne navode konkretni, pojedinačno važeći zakoni i propisi prema vrsti zahvata /građevine, a u skladu s kojima se projektira zahvat/građevina jer se izjava svodi na popis zakona I propisa, koji ne znači da je projektant tako stvarno i projektirao, a projekti se I od javnopravnih tijela I upravnih odjela znaju vraćati na ispravke zbog krivo napisanog ili izostavljenog broja Narodnih novina u kojima su zakoni i propisi objavljeni jer nisu napravljeni u skladu sa "pravim" zakonom. Ako ćemo iskreno, ažurirani popis zakona I propisa nemaju na svojim stranicama niti sva ministarstva. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Davanjem izjave o usklađenosti s propisima i prostornim planovima se upućuje projektanta na primjenu propisa iz područja iz kojeg se projektira predmetni zahvat u prostoru.
36 Dražen Flanjak PRAVILNIK O OBVEZNOM SADRŽAJU IDEJNOG PROJEKTA, PRILOG 2. Moje pitanje je zašto je ova izjava uopće potrebna kao dio idejnog projekta, osim zato što je propisana, kada projektant već svojim potpisom projekta preuzima odgovornost sukladno Zakonu i drugim propisima. Da li se ovakve ili slične izjave daju I u dokumentima koje izrađuju neke druge ovlaštene osobe, u nekim drugim djelatnostima, koje potpisuju dokumente koje izrađuju I svojim potpisom I pečatom preuzimaju odgovornost da su u skladu sa zakonima i propisima kao npr. liječnici ili odvjetnici. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Postojanje posebne izjave dodatno naglašava ulogu i važnost projektanta.
37 IVAN SUČIĆ PRAVILNIK O OBVEZNOM SADRŽAJU IDEJNOG PROJEKTA, PRILOG 4. Potrebno je detaljnije pojasniti točku 13. Priloga 4. odnosno mogućnost ishođenja uporabnih dozvola. Naime za slučajeve kad se za građevinu izdaje građevinska dozvola kao etapu ili fazu izgradnje/rekonstrukcije složene građevine, ukazuje se potreba da se za dijelove te iste građevine koji čine funkcionalno tehničku i tehnološku cjelinu nužnu za uporabu, ishode zasebne uporabne dozvole kako bi se dijelovi te građevine mogli staviti u funkciju i prije dovršetka cijele građevine (etape ili faze). Dakle u ovom slučaju se radi o ishođenju jedne građevinske dozvole za etapu ili fazu, a više uporabnih dozvola za tu istu etapu ili fazu. Ovo proizlazi iz pojašnjenja točke 13. prijedloga ovog Pravilnika, te članka 146. Zakona o gradnji. Međutim u praksi postoje problemi oko definiranja uporabnih dozvola prilikom ishođenja lokacijskih, građevinskih dozvola, a zbog neujednačenog tumačenja nadležnih upravnih tijela, te nedovoljno definirane problematike u Zakonu o prostornom uređenju i Zakonu o gradnji, stoga je upravo Pravilnikom potrebno jasno definirati ove mogućnosti. Nije prihvaćen Ne prihvaća se. Upravo u cilju otklanjanja dvojbi oko primjene Zakona o prostornom uređenju i Zakona o gradnji, jasno je propisano što je projektant dužan odrediti u lokacijskoj dozvoli.