Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Karla Vršek | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Poštovani,slažem se s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja.Lijep pozdrav. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
2 | Lucija Anđela protrka | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Poštovani, u potpunosti se slažem s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. Lijep pozdrav! | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
3 | Ksandra Sinožić | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Poštovani, slažem se s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
4 | Centar za mirovne studije | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Pozdravljamo donošenje ovog veoma važnog pravilnika za osobe pod međunarodnom i privremenom zaštitom te članove njihovih obitelji koji ne posjeduju odgovarajuću dokumentaciju, a koji žele nastaviti svoje obrazovanje u Hrvatskoj. U cilju poboljšanja i unaprjeđenja pravilnika unijeli smo komentare i prijedloge koje smatramo bitnima za provođenje ovog postupka, međutim također smo svjesni da se ovime uvode novine te da će se pravilnik nužno morati mijenjati u skladu s praksom koja će tek otkriti prostore za poboljšanje. Stoga, kao generalni komentar također upućujemo da bi bilo korisno uspostavljanje radnog tijela koje će imati mogućnost dobivati sve podatke o tome kako se predmeti rješavaju, koji su izazovi i slično. Radno tijelo bi trebalo biti sastavljeno od svih relevantnih dionika, uključujući pritom i organizacije civilnog društva. Navedeno tijelo bi potom moglo i izrađivati preporuke za poboljšanje postojećih postupaka u cilju postizanja što veće kvalitete postupka. | Nije prihvaćen | Člankom 32. Zakona o obrazovanju odraslih predviđeno je osnivanje savjetodavnog tijela s ciljem horizontalne koordinacije između ključnih dionika sustava obrazovanja odraslih. Tijelo će činiti predstavnici Ministarstva, Agencije, ministarstva nadležnog za rad, ministarstva nadležnog za gospodarstvo, poduzetništvo i obrt, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, reprezentativne udruge poslodavaca i sindikata više razine te predstavnici ustanova i strukovnih udruga koje djeluju s ciljem promocije obrazovanja odraslih. Prema potrebi, u radu sudjelovat će i predstavnici drugih dionika, ovisno o predmetnoj temi. U okviru ovoga tijela raspravljat će se i o temama koje su navedene u komentaru. |
5 | MONIKA BURŠIĆ | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Poštovani, slažem se s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. Lijepi pozdrav, Monika Buršić | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
6 | Kaja Jeličić | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se s Pravilnikom o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
7 | Marija Čorak-Markunović | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Prijedlog Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja daje priliku mnogim radno aktivnim osobama da formaliziraju stečene vještine i znanja te steknu odgovarajuću kvalifikaciju kako bi mogli biti konkurentni na tržištu rada. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
8 | Ana Stuparić | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se s prijedlogom Pravilnika o načinu prijave i provođenja vrednovanja prethodnog učenja. Dokumentacijom o stečenim znanjima i vještinama bi se smanjio broj nedovoljno kvalificiranog kadra. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
9 | VIOLETA ODORČIĆ | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. Ipak, danas postoje mladi, ali i starije osobe koji su iz raznih objektivnih ili drugih razloga morali prekinuti svoje obrazovanje, ali su vrijedni i stekli su stručna znanja, koja je potrebno vrednovati za njihov dalji uspješni rad i napredak. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
10 | Sanja Rašo Čar | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
11 | ŽANA MILAT | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se s prijedlogom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. Žana Milat, uč. mentor | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
12 | Lara Gadža | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se oko načina prijave i provođenja vrednovanja. Slažem se da vještine i stečena znanja moraju biti donesena na inicijalni intervju u obliku dokumentacije. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
13 | IGOR VIDOVIĆ | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Poštovani, Slažem se s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. Lijep pozdrav! Igor Vidović | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
14 | Kristina Benko Markovica | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
15 | Dora Levanić | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se s Pravilnikom o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
16 | EDI VLAŠE DAUTOVIĆ | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Neka se primjerice priznaju zanimanja završena u obrazovanju odraslih kao VS a kao uvjet osoba mora imati završenu srednju stručnu spremu te da su zanimanja usko povezana s završenim obrazovanjem u srednjoškolskom obrazovanju te da je osoba najmanje dvije godine pohađala sustav obrazovanja odraslih | Nije prihvaćen | Temelj za donošenje Pravilnika je članak 16. Zakona o obrazovanju odraslih koji je definirao da se vrednovanje odnosi na razine 2, 3, 4, 4.1 i 4.2 te na razinu 5 HKO-a u dijelu koji se odnosi na strukovno specijalističko usavršavanje. Navedene razine HKO-a ne odnose se na visoko obrazovanje. Uvjeti pristupanja svakom programu, odnosno kvalifikaciji propisani su programima obrazovanja I programima vrednovanja, kao i člankom 3. Ovog Pravilnika |
17 | Jelena Klasan | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | U članku 4, stavak (4) dokazuju se znanja i vještine kroz dokumentaciju koja se "može" priložiti. Provedbom vrednovanja ne dobivamo uvid u stečene vještine. Težište bih stavila na primjenu usvojenog znanja u svakodnevnom životu. | Nije prihvaćen | U članku 4., stavku 4. navedeno je da se prilaže dokumentacija, koja može biti nešto od navedenoga, a ne mora biti sve navedeno. Također, stavkom 5. propisuje se da osim dokumentacije iz stavka 4., pristupnik prilaže i dokumentaciju propisanu programom vrednovanja. U konačnici, pristupnik prolazi postupak vrednovanja pred povjerenstvom koje utvrđuje usvojenost znanja i vještna. |
18 | Snježana Kegel | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Osvrnula bih se na Članak 4., stavak 4. ovog pravilnika u kojem je popisana dokumentacija kojom pristupnik dokazuje prethodno stečena znanja i vještine i može uvelike olakšati pristupniku njihovo prikupljanje. Sva dokumentacija je navedena tako da „može biti“ prikupljena, no životopis bi trebao biti obavezan jer je on dokument u kojem se u stvari navodi i na neki način popisuje sve ono što potvrdama treba dokazati. | Nije prihvaćen | Životopis pristupnika pruža općenite informacije o obrazovanju pristupnika, randnom iskustvu kao i o znanjima, vještinama i kompetencijama koje polaznik posjeduje. Napominjemo da pristupnik obvezno prilaže i dokumentaciju propisanu programom vrednovanja. |
19 | Magdalena Ajduk | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Poštovani, Slažem se sa Pravilnikom o načinu prijave te provođenju vrednovanja prethodnog učenja. Magdalena Ajduk | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
20 | ALEKSANDRA ALEKSA | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se s nacrtom Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
21 | silvana pešut vitasović | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | U potpunosti sam suglasna sa svim točkama Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
22 | Pravobranitelj za osobe s invaliditetom | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Predlažemo da se u okviru Pravilnika navede obveza ustanova, koje će provoditi programe vrednovanje prethodnog učenja, a koje su definirane člankom 2. Pravilnika, da u cjelokupnom postupku vrednovanja osobama s invaliditetom moraju osigurati potrebnu razumnu prilagodbu te da se razradi način na koji će isto biti izvedeno, odnosno kome se osoba s invaliditetom treba obratiti za sve potrebne informacije. U članku 8. je propisano da će se postupak prijave i provođenja vrednovanja prethodnog učenja detaljnije i osiguravanje potpore pristupniku propisati općim aktima ustanova i činjenica je da su odredbe Konvencije o pravima osoba s invaliditetom kao i odredbe Zakona o suzbijanju diskriminacije obvezujuće za sva državna i javna tijela, no kroz svoj rad primjećujemo da osiguravanje razumne prilagodbe učestalo izostane kako u ispitnim postupcima tako i prilikom prijava na posao i sl. | Nije prihvaćen | Člankom 22. Zakona o obrazovanju odraslih proipisano je da je ustanova obvezna voditi brigu o pravima polaznika i pristupnika, postupati etično i na dobrobit polaznika i pristupnika. Za osobe s invaliditetom uključene u program obrazovanja ili program vrednovanja ustanove su obvezne osigurati razumnu prilagodbu metoda, načina i oblika rada. Osim obvezne razumne prilagodbe, ustanove mogu osigurati i druge oblike potpore za osobe s invaliditetom. Također, člankom 8. ovog Pravilnika propisano je da osiguravanje potpore pristupniku ustanova pobliže propisuje svojim općim aktima. Ističemo da je ustanovama za obrazovanje odraslih obveza razumne prilagodbe metoda, načina i oblika rada za osobe s invaliditetom uključene u programe propisana člankom 22. Zakona o obrazovanju odraslih (Narodne novine, broj 144/21). Osim obvezne razumne prilagodbe ustanove mogu osigurati i druge oblike potpore za osobe s invaliditetom. Sukladno odredbama članka 4. ovog Pravilnika, nakon prijave za vrednovanje prethodnog učenja, za sve informacije pristupnici se obraćaju andragoškom voditelju ili drugoj osobi koju ravnatelj ustanove za obrazovanje odraslih odredi (voditelj). Također, člankom 8. ovog Pravilnika propisano je da osiguravanje potpore pristupniku ustanova pobliže propisuje svojim općim aktima. |
23 | DARKO VULIN | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Slažem se sa pravilnikom. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
24 | SANDRA BOTICA | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Podržavam Nacrt Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnoga učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
25 | SILVANA KOPAJTIĆ-ZURAK | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA | Podržavam po svim člancima Nacrt prijedloga Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
26 | Centar za mirovne studije | I. Opće odredbe, Članak 1. | Predlažemo izmjenu članka 1. stavka 1. Zakona tako da se njime propisuje sljedeće: (1) Ovim Pravilnikom propisuje se način prijave i provođenje vrednovanja prethodnog učenja sukladno zakonu koji uređuje obrazovanje odraslih (u daljnjem tekstu: vrednovanje prethodnog učenja), a uključuje način prijave i provođenje vrednovanja prethodnog učenja za potrebe vrednovanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija za azilante, strance pod supsidijarnom zaštitom i strance pod privremenom zaštitom te članove njihovih obitelji koji zakonito borave u Republici Hrvatskoj bez dokumentacije sukladno zakonu koji regulira priznavanje i vrednovanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija (u daljnjem tekstu: vrednovanje prethodnog učenja za potrebe obrazovnih kvalifikacija). Smatramo da je potrebno naglasiti da će se ovaj pravilnik također primjenjivati u slučajevima kada je potrebno provesti vrednovanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija za osobe pod međunarodnom ili privremenom zaštitom. Također upućujemo da bi bilo korisno odrediti zasebna pravila koja se primjenjuju isključivo na vrednovanje prethodnog učenja za osobe pod međunarodnom ili privremenom zaštitom kada iste nisu u mogućnosti dostaviti dokumentaciju kojom dokazuju inozemnu obrazovnu kvalifikaciju potrebnu za nastavak obrazovanja ili razdoblje obrazovanja. Tim pravilima je ključno adresirati izazov neposjedovanja dokumentacije koji ne bi smio onemogućiti osobe da nastave svoj studij u Hrvatskoj odnosno da isti započnu u Hrvatskoj nakon završene srednje škole. | Nije prihvaćen | Vrednovanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija i razdoblja obrazovanja za azilante, strance pod supsidijarnom zaštitom i strance pod privremenom zaštitom te članove njihovih obitelji koji zakonito borave u RH propisan je Zakonom o priznavanju i vrednovanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija te Zakonom o međunarodnoj i privremenoj zaštiti. Također, člankom 22., stavkom 7. Zakona o obrazovanju odraslih propisano je da ako polaznik ne posjeduje javnu ispravu za provjeru stečenih znanja i vještina, provodi se postupak vrednovanja prethodnog učenja. |
27 | VEDRAN LAKOVIĆ | I. Opće odredbe, Članak 1. | Poštovani, Pravilnik o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnoga učenja mi se čini dobro uređen te ga podržavam. Lp, Vedran Laković | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
28 | Centar za mirovne studije | I. Opće odredbe, Članak 2. | Predlažemo dodavanje stavka 3. i 4. u članak 2. ovog Zakona kojim bi se propisalo sljedeće: " (3) Ustanova iz stavka 2. ovog članka je dužna provesti program vrednovanja za potrebe obrazovnih kvalifikacija kada pristupnik podnese ustanovi prijavu sukladno članku 4. stavkom 1. ovog Zakona. (4) U slučaju iz stavka 3. ovog članka, ako program vrednovanja nije propisan ili utvrđen na drugi način, ustanova je dužna takav program proisati ili utvrditi u roku od 3 (tri) mjeseca od datuma podnošenj zahtjeva iz stavka 3. ovog članka." Nužno je spriječiti situacije u kojima se osobama pod međunarodnom ili privremenom zaštitom koje ne posjeduju dokumentaciju odbijaju zato što program vrednovanja nije utvrđen ili propisan. Predložena formulacija je isključivo usmjeravajuće naravi te ovim putem samo usmjeravamo pozornost na potrebu da se provedba ovog pravilnika na odgovarajući način osigura. | Nije prihvaćen | Članak 2. ovog Pravilnika propisuje da ustanova za obrazovanje odraslih, na zahtjev pristupnika, može provoditi samo onaj program vrednovanja koji obuhvaća sve skupove ishoda učenja koje žele vrednovati kao program obrazovanja za koji ustanova posjeduje rješenje ministarstva nadležnog za obrazovanje, a koji je ustanova provela s najmanje dvije obrazovne skupine. Napominjemo da je postupak donošenje programa vrednovanja propisan člankom 8. Zakona o brazovanju odraslih (Narodne novine, broj 144/21) stoga ovim Pravilnikom nije moguće propisati novi postupak donošenja programa vrednovanja prethodnog učenja na predloženi način. |
29 | Centar za mirovne studije | I. Opće odredbe, Članak 2. | Predlažemo u članku 2. stavku 1. prije točke dodavanje "te one radnje i postupke sukladno zakonu o priznavanju i vrednovanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija koje su potrebne za provođenje vrednovanja prethodnog učenja za potrebe obrazovnih kvalifikacija". U cilju preveniranja mogućih pravnih praznina, a s obzirom da će se ovaj postupak po prvi put providiti te s obizrom na specifičnosti provođenja postupka kada osoba ne posjeduje odgovarajuće dokumente predlažemo širu formulaciju kako se pravilnikom ne bi onemogućilo završetak provedbe pojedinih postupaka vrednovanja prethodnog učenja. | Nije prihvaćen | Člankom 22., stavkom 5. Zakona o obrazovanju odraslih propisano je da će ustanova priznati prethodno stečene skupove ishoda učenja za koje polaznik posjeduje javnu ispravu, ako su dio kvalifikacije koju polaznik želi dodatno steći, a koja je upisana u Registar HKO-a. Postupak priznavanja skupova ishoda učenja stečenih formalnim obrazovanjem odvojeni je postupak. Stavkom 7.Zakona o obrazovanju odraslih propisano je da, iznimno od stavka 5., ako polaznik ne posjeduje javnu ispravu za provjeru stečenih znanja i vještina, provodi se postupak vrednovanja prethodnog učenja. |
30 | ORSUS učilište | I. Opće odredbe, Članak 2. | Poštovani, u članku 2,stavak 2, navodi se da programe vrednovanja provodi ustanova koja ima rješenje Agencije o vrlo visokoj ili visokoj razini kvalitete ustanove, međutim kako će se priječi vremenski period dok sve ustanove ne prođu vanjsko vrednovanje, da li će biti neki prijelazni period? Srdačan pozdrav, | Primljeno na znanje | Sukladno članku 25. Zakona o obrazovanju odraslih rješenje o ocjeni razine kvalitete ustanove donosi se na razdoblje od pet do sedam godina. Ustanova može zatražiti ponovno vanjsko vrednovanje i prije isteka navedenog roka, ako ima visoku ili zadovoljavajuću razinu kvalitete. |
31 | Jelena Klasan | I. Opće odredbe, Članak 2. | U članku 4, stavku (4) dokazuju se znanja i vještine kroz dokumentaciju u pisanom obliku. U provođenju vrednovanja prethodnog učenja, uz navedenu dokumentaciju, težište bih stavila na primjenu stečenih znanja, odnosno vještina. | Nije prihvaćen | Ovaj Pravilnik propisuje da pristupnik, bez obzira na dokumentaciju, prolazi postupak vrednovanja pred povjerenstvom koje utvrđuje usvojenost znanja i vještna. U postupku vrednovanja prethodnog učenja povjerenstvo provodi vrednovanje praktične primjene znanja i vještina pristupnika, a vrednovanje stečenih znanja i vještina može se provoditi u učionici, u praktikumu, u simuliranim uvjetima, na radnome mjestu pristupnika i/ili u prostorima drugoga gospodarskog subjekta s kojima ustanova ima sklopljen ugovor o suradnji na provođenju programa vrednovanja sukladno članku 6. stavku 3.ovog Pravilnika. |
32 | INES MIŠETIĆ LAŠIĆ | I. Opće odredbe, Članak 2. | Poštovani, Pravilnik o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja je u redu. Lijep pozdrav | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
33 | GORAN SAMARDŽIĆ | I. Opće odredbe, Članak 2. | Poštovani, Pravilnik o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja podržavam. Srdačan pozdrav | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na sudjelovanju u e-Savjetovanju. |
34 | Vesna Senta | I. Opće odredbe, Članak 2. | U Članku 2. Pravilnika, pod (2)... (2) Programe vrednovanja provodi ustanova koja ima registriranu djelatnost obrazovanja odraslih (u daljnjem tekstu: ustanova) te koja ima: rješenje ministarstva nadležnog za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) o izvođenju programa obrazovanja koji obuhvaća sve skupove ishoda učenja koje želi vrednovati, a koji je ustanova provela s najmanje dvije obrazovne skupine ... predlažemo izmijeniti u: rješenje ministarstva nadležnog za obrazovanje (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) o izvođenju programa obrazovanja koji obuhvaća sve skupove ishoda učenja koje želi vrednovati, a koji je ustanova provela s najmanje jednom obrazovnom skupinom | Nije prihvaćen | Uvjeti iz članka 2., stavka 2. Pravilnika propisani su člankom 16. Zakona o obrazovanju odraslih. |
35 | Centar za mirovne studije | I. Opće odredbe, Članak 3. | Predlažemo izmjenu članka 3. stavka 4. tako da se njime propisuje sljedeće: "(4) Vrednovanju prethodnog učenja u svrhu stjecanja nove cjelovite kvalifikacije na razini 3, 4.1 ili 4.2 HKO-a koja se provodi i u redovitom obrazovanju pristupa se s prethodno završenim formalnim obrazovanjem na najmanje istoj ili višoj razini ili prethodno završenim gimnazijskim programom te pod uvjetima propisanima programom, osim u slučaju vrednovanja prethodnog učenja za potrebe obrazovnih kvalifikacija te ako posebnim propisom nije drukčije uređeno." S obzirom da će se ovaj postupak provditi između ostalog i za potrebe priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija osoba pod međunarodnom ili privremenom zaštitom te članova njihovih obitelji koji ne posjeduju dokumentaciju smatramo nužnim izmjenu ovog stavka jer osobe potencijalno neće moći priložiti službenu dokumentaciju koja se odnosi na kvalifikacije stečene završetkom srednjoškolskog obrazovanja. | Nije prihvaćen | Priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija osoba pod međunarodnom ili privremenom zaštitom te članova njihovih obitelji koji ne posjeduju dokumentaciju nije predmet ovog Pravilnika. Navedeno je propisano odredbama članaka 20., 21. i 22. Zakona o priznavanju i vrednovanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija (Narodne novine, broj 69/22). Također, člankom 22., stavkom 7. Zakona o obrazovanju odraslih propisano je da ako polaznik ne posjeduje javnu ispravu za provjeru stečenih znanja i vještina, provodi se postupak vrednovanja prethodnog učenja. |
36 | Centar za mirovne studije | I. Opće odredbe, Članak 3. | Predlažemo dodavanje stavka 5. nakon stavka (4) članka 3. kojim bi se propisivalo sljedeće: "(5) Pristup vrednovanju prethodnog učenja za potrebe obrazovnih kvalifikacija se ne smije odbiti isključivo zbog činjenice da podnositelj ne posjeduje dokumente kojima se dokazuje inozemna obrazovna kvalifikacija ili službene dokumente države podrijetla." S obzirom da će se ovaj postupak provditi između ostalog i za potrebe priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija osoba pod međunarodnom ili privremenom zaštitom te članova njihovih obitelji koji ne posjeduju dokumentaciju smatramo nužnim uključivanje ovog stavka. | Nije prihvaćen | Pravilnik ne predviđa odbijanje prijave za vrednovanja prethodnog učenja podnositeljima isključivo zbog činjenice da ne posjeduju dokumente kojima se dokazuje inozemna obrazovnja kvalifikacija ili službene dokumente države podrijetla. Također, člankom 22., stavkom 7. Zakona o obrazovanju odraslih propisano je da ako polaznik ne posjeduje javnu ispravu za provjeru stečenih znanja i vještina, provodi se postupak vrednovanja prethodnog učenja. |
37 | Centar za mirovne studije | I. Opće odredbe, Članak 3. | Predlažemo izmjenu članka 3. stavka 1. tako da se njime propisuje sljedeće: "(1) Vrednovanju prethodnog učenja može pristupiti hrvatski državljanin, državljanin država članica Europskoga gospodarskog prostora s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, državljanin trećih zemalja koji ima odobren status stranca na stalnom boravku ili dugotrajnog boravišta/boravka u Republici Hrvatskoj, državljanin trećih zemalja koji ima odobren privremeni boravak u Republici Hrvatskoj te osoba kojoj je odobrena međunarodna i privremena zaštita zaštitom te članove njihovih obitelji koji zakonito borave u Republici Hrvatskoj (u daljnjem tekstu: pristupnik)." Predlažemo izmjenu jer: - osobe pod dugotrajnim boravištem (odnosno dugotrajnim boravkom sukladno novopredloženim izmjenama) na temelju članka 159. Zakona o strancima uživaju ista prava kao i osobe pod stalnim boravkom te ne vidimo potrebu za uvođenjem razlika glede vrednovanja prethodnog učenja; - ne vidimo potrebu da se razlikuje između osoba koje imaju uređen privremeni boravak zbog humanitarnih razloga (npr. žrtva trgovanja ljudima), privremeni boravak u svrhe spajanja obitelji ili privremeni boravak u druge svrhe - osobama koje imaju uređen privremeni boravak na području Hrvatske treba se omogućiti da, ako to žele, pristupe ovom postupku kako bi mogle ostvariti svoj puni potencijal na tržištu rada odnoson u obrazovnom sustavu; - Zakon o priznavanju i vrednovanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija predviđa mogućnost pokretanja postupka prethodnog vrednovanja ne samo za osobe pod međunarodnom ili privremenom zaštitom već i članove njihovih obitelji koji zakonito borave u Republici Hrvatskoj. | Prihvaćen | Članak 3., stavak 1. izmijenit će se na predloženi način. |
38 | Centar za mirovne studije | II. Prijava i postupak inicijalne procjene, Članak 4. | Predlažemo da se u članak 4. stavak 4. unese sljedeće točka: " - izjava pristupnika, svjedoka ili stručnjaka dana pod materijalnom i kaznenom odgovornošću pred javnim bilježnikom kojom se izjavljuje o ili potvrđuje provođenje pojedinih radnji ili postupaka ili postojanju činjenica i drugih okolnosti bitnih za postupak vrednovanja prethodnog učenja za potrebe obrazovnih kvalifikacija." te da se dodaju novi stavci 9. i 10. kojim bi se propisalo sljedeće: " (9) U slučaju davanja izjave pred javnim bilježnikom sukladno stavku 4. ovog članka javni bilježnik, dužan je osobu koja daje izjavu upozoriti na pravne posljedice davanja izjave. (10) Povjerenstvo može odrediti sadržaj i strukturu izjave koja se daje pred javnim bilježnikom sukladno stavku 4. ovog članka." Nužno je uvesti mogućnost dokazivanja putem davanja izjave pred javnim bilježnikom, a po uzoru na rješenja iz Obiteljskog zakona te pristupa srednjoškolskom obrazovanju: Primjer iz Obiteljskog zakona: „(4) Odgovarajućim dokazom o nepostojanju drugog braka smatra se izjava dana pod materijalnom i kaznenom odgovornošću pred javnim bilježnikom ili pred matičarom kojem se prijavljuje namjera sklapanja braka. Javni bilježnik, odnosno matičar dužan je osobu iz stavka 3. upozoriti na pravne posljedice davanja izjave.“ Primjer pristupa srednjoškolskom obrazovanju: "U I. razred srednje škole učenici iz točke I. ove Odluke upisuju se na osnovi završne svjedodžbe osnovnoškolskog obrazovanja stečene u Republici Hrvatskoj ili u matičnoj državi. Učenici iz točke I. ove Odluke koji ne posjeduju dokumentaciju o prethodnom školovanju ili ako temeljem raspoložive dokumentacije nije moguće dokazati prethodno školovanje upisuju se u I. razred na temelju potpisane izjave roditelja." U pojedinim slučajevima bi također trebala biti relevantna i izjava stručnjaka (npr. stručnjaci strojarske struke, stručnjaci pomorskih struka, itd.) koji mogu atestirati postojanje pojedinih znanja i vještina kod određene osobe. | Nije prihvaćen | Pravilnikom je predviđenja izjava pristupnika o neformalno stečenim znanjima i vještinama. Ističemo da je povjernstvo sastavljeno od stručnjaka koje, sukladno prikupljenoj dokumentaciji, provodi provjeru stečenih znanja, vještina i kompetencija pristupnika. |
39 | KATARINA VUKELIĆ | II. Prijava i postupak inicijalne procjene, Članak 4. | U članku 4. Pravilnika navodi se koja se sve dokumentacija može priložiti, i to je u redu jer se time jasno navodi što će se sve uzimati u obzir pri vrednovanju, no ipak mislim bi jedan dio trebao biti obavezan, npr. životopis. I još samo da kažem da se slažem sa svime što je Pravobranitelj za osobe s invaliditetom naveo u svom komentaru. | Nije prihvaćen | Sva popisana dokumentacija pa tako i životopis omogućuje uvid u stečena znanja vještine i kompetencije pristupnika što je bitno za prihvaćanje prijave podnositelja za vrednovanje prethodnog učenja. S ciljem što fleksibilnijeg pristupa postupku vrednovanja ne propisuje se zasebno obvezna dokumentacija. |
40 | SONJA JURIČIĆ CVITAN | II. Prijava i postupak inicijalne procjene, Članak 4. | U čl. 4. st. 4. podst. 7. predlaže se naziv dokumentacije uskladiti s važećim propisima jer se ona kao takva propisuje u drugim propisima kako bi se izbjegle dvojbe u primjeni ovog propisa oko toga kojom točno dokumentacijom se dokazuju prethodno stečena znanja i vještine, što je u skladu s nomotehničkim pravilima i načelom upotreba riječi (terminologije, izraza, pojmova i sl.) koja bi trebala biti jedinstvena s već utvrđenim pravnim značenjem. Naime, iz izraza "potvrda/izjava o obavljanju volonterskih poslova s opisom stečenih kompetencija" nije jasno na što se točno misli s obzirom na to da postoji "potvrda o volontiranju" i "potvrda o kompetencijama stečenim kroz volontiranje" sukladno Zakonu o volonterstvu. Sukladno istom zakonu, organizator volontiranja dužan je izdati potvrdu o kompetencijama stečenim volontiranjem, samo ukoliko se radilo o dugotrajnom volontiranju, ali ne i ako se radi o kratkotrajnom volontiranju. Naime, dugotrajno volontiranje je ono koje volonter obavlja redovito i kontinuirano, najmanje dva puta mjesečno u razdoblju od najmanje tri mjeseca bez prekida. S obzirom na to da se kao iskustvo priznaje ugovor o radu i potvrda o radnom stažu, nema razloga da se na isti način isto prizna i volonteru jer on s više potvrda o volontiranju (kratkotrajnom) kod različitih organizatora volontiranja, može imati i više iskustva i kompetencija nego netko s jednom potvrdom o kompetencijama stečenim volontiranjem (dugotrajnim) odnosno nema razloga da za njega vrijede stroža pravila nego za radnika koji isti dokazuje obavljanjem konkretnih poslova u nekom razdoblju. Slijedom navedenog, predlaže se izraz "potvrda/izjava o obavljanju volonterskih poslova s opisom stečenih kompetencija" zamijeniti izrazom "potvrda o volontiranju" ili "potvrda o volontiranju, iskaznica, knjižica ili drugi dokumenti koje organizator volontiranja izdaje, a mogu se smatrati potvrdom o volontiranju u skladu sa Zakonom o volonterstvu" u skladu s čl. 34. Zakona o volonterstvu ili pak "potvrda o kompetencijama stečenim kroz volontiranje ili potvrda o volontiranju, iskaznica, knjižica ili drugi dokumenti koje organizator volontiranja izdaje, a mogu se smatrati potvrdom o volontiranju u skladu sa Zakonom o volonterstvu" | Prihvaćen | Članak 4., izmijenit će se na predloženi način. |
41 | SONJA JURIČIĆ CVITAN | II. Prijava i postupak inicijalne procjene, Članak 4. | U čl. 4. st. 4. podst. 6. predlaže se naziv dokumentacije uskladiti s važećim propisima jer se ona kao takva propisuje u drugim propisima kako bi se izbjegle dvojbe u primjeni ovog propisa oko toga kojom točno dokumentacijom se dokazuju prethodno stečena znanja i vještine, što je u skladu s nomotehničkim pravilima i načelom upotreba riječi (terminologije, izraza, pojmova i sl.) koja bi trebala biti jedinstvena s već utvrđenim pravnim značenjem. Slijedom navedenog, predlaže se jasnije definirati na koju se točno potvrdu misli u izrazu "potvrda zavoda nadležnog za mirovinsko osiguranje o radnom stažu" iz razloga što postoji "potvrda o radnopravnom statusu" i "potvrda o stažu i plaći" prema podacima na portalu e-Građani. Vjerojatno se misli na ovu prvu koja se obično traži u javnim natječajima jer se iz ove druge ne vidi stupanj stručne spreme, a i pretpostavka je da ustanovi ne trebaju podaci o plaći za dokazivanje prethodnog učenja. Stoga se predlaže izraz: "potvrda zavoda nadležnog za mirovinsko osiguranje o radnom stažu" zamijeniti izrazom: "potvrda zavoda nadležnog za mirovinsko osiguranje o radnopravnom statusu" | Prihvaćen | Članak 4., izmijenit će se na predloženi način. |
42 | SONJA JURIČIĆ CVITAN | II. Prijava i postupak inicijalne procjene, Članak 4. | U čl. 4. st. 4. podst. 5. predlaže se naziv dokumentacije uskladiti s važećim propisima jer se ona kao takva propisuje u drugim propisima kako bi se izbjegle dvojbe u primjeni ovog propisa oko toga kojom točno dokumentacijom se dokazuju prethodno stečena znanja i vještine, što je u skladu s nomotehničkim pravilima i načelom upotreba riječi (terminologije, izraza, pojmova i sl.) koja bi trebala biti jedinstvena s već utvrđenim pravnim značenjem. Slijedom navedenog, izraz:"potvrda poslodavca o razdoblju obavljanja određenih poslova" predlaže se zamijeniti izrazom: "potvrda o vrsti poslova i trajanju radnog odnosa" u skladu s čl. 130. Zakona o radu. | Prihvaćen | Članak 4., izmijenit će se na predloženi način. |
43 | Centar za mirovne studije | II. Prijava i postupak inicijalne procjene, Članak 5. | Predlažemo izmjenu članka 5. stavka 2. ovog Zakona tako se njime se propisuje sljedeće: "(2) Povjerenstvo obavlja uvid u osobni protfolio pristupnika te poziva pristupnika na razgovor u postupcima prethodnog vrednovanja za potrebe obrazovnih kvalifikacija ili po potrebi u drugim slučajevima" Izmjenu predlažemo kako bi se spriječila mogućnost automatskog odbijanja prijave kada osobe pod međunarodnom ili privremenom zaštitom ne posjeduju odgovarajuću dokumentaciju. S obzirom na specifičnost obrazovnih sustava država podrijetla također smatramo da je nužno provođenje intervjua kako bi se dobile sve relevantne podatke koji su potrebni da bi ocijenila prijava. | Nije prihvaćen | Pravilnik ne predviđa automatsko odbijanje prijave zbog neposjedovanja odgovarajuće dokumentacije. Također, za osobe pod međunarodnom ili privremenom zaštitom primjenjuju se zakonski propisi koji tim osobama omogućavaju prava u slučaju neposjedovanja odgovarajuće dokumentacije ili javnih isprava. |
44 | Slaven Stevanov | II. Prijava i postupak inicijalne procjene, Članak 5. | Smatram kako bi u povjerenstvu trebalo biti više osoba, oko 5 nastavnika, 2 stručnjaka i i 2 učenika odabrana od strane nastavnika. Smatram da je nužno uključiti više nastavnika i učenike jer će oni svakodnevno biti u kontaktu s novozaposlenom osobom. | Nije prihvaćen | Pravilnik propisuje da se povjerenstvo koje imenuje ravnatelj ustanove sastoji od najmanje tri člana. Svaka ustanova imenovat će onoliko članova koliko procijeni da je potrebno sukladno specifičnostima određene kvalifikacije. |
45 | Ana Krelja | PRAVILNIK O NAČINU PRIJAVE I PROVOĐENJU VREDNOVANJA PRETHODNOG UČENJA, III. Postupak vrednovanja prethodnog učenja | Smatram neophodnim navesti koji se oblici vrednovanja provode kao što je to regulirano u redovnom obrazovnom procesu. Ne navodeći oblike vrednovanja ostavlja se mogućnost ustanovama da to same određuju iz čega može proizaći teško mjerljiv proces vrednovanja uz velike razlike među ustanovama koje ga provode. | Nije prihvaćen | Kako bi se izbjegle velike razlike u postupanjima ustanova za obrazovanje odraslih i osiguralo transparentno ujednačeno postupanje ustanova u postupku vrenovanja prethodnog učenja, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih izradila je Metodologiju za izradu programa vrenovanja i smjernice prema kojima su ustanove dužne postupati. |
46 | Centar za mirovne studije | III. Postupak vrednovanja prethodnog učenja, Članak 6. | Predlažemo dodavanje stavka 6. u članak 6. kojim bi se propisivalo sljedeće: "(6) Kada je provedeno prethodno vrednovanje učenja za potrebe obrazovnih kvalifikacija, javna isprava iz stavka 5. ovog članka potvrđuje da se za potrebe pristupa daljnjem obrazovanju u Republici Hrvatskoj priznaje odgovarajuća inozemna obrazovna kvalifikacija." S obzirom na svrhu zbog koje se prethodno vrednovanje učenja provodi na temelju Zakona o priznavanju i vrednovanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija smatramo nedvosmisleno označiti kako će se po provedbi postupka osobama pod međunarodnom ili privremenom zaštitom potvrditi odnosno priznati stečena inozemna obrazovna kvalifikacija. | Nije prihvaćen | Priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija nije predmet ovog Pravilnika. Također, za osobe pod međunarodnom ili privremenom zaštitom primjenjuju se zakonski propisi koji tim osobama omogućavaju njihova prava. |
47 | Savez samostalnih sindikata Hrvatske | III. Postupak vrednovanja prethodnog učenja, Članak 8. | Savez samostalnih sindikata Hrvatske pozdravlja korake ka uspostavljanju i uređivanju postupka vrednovanja prethodnog učenja. Mogućnost vrednovanja takvog učenja smatramo izrazito bitnim za naše članove i radnike u Republici Hrvatskoj (invididualna mobilnost i mogućnost prelaska na kvalitetnija radna mjesta), ali i općenito za funkcioniranje tržišta rada Hrvatskoj, pogotovo u trenutim okolnostima koje možemo okvalificirati i kao nedostatak radnika i nedostatak vještina. Slijedom navedenog smatramo i da postupak za radnika bude BESPLATAN, odnosno barem sufinanciran nacionalnim odnosno europskim sredstvima. Također, kao i drugi komentatori smatramo da oblike vrednovanja treba propisati ovim pravilnikom za sve ustanove. Bez takvog standardiziranja otvara se prostor za delegitimizaciju cijelog postupka, zlouporabe i strukturalno uvjetovanu 'utrku prema dnu' među ustanovama s obzirom na kriterije vrednovanja. Potrebno je u startu poslati jasnu poruku da se radi se postupku koji je uspostavlja u korist svim trima stranama na tržištu rada (radnici, poslodavci, država), a ne u svrhu kupnje odnosno prodaje kvalifikacija. | Nije prihvaćen | Financiranje postupka vrednovanja prethodnog učenja nije predmet ovog Pravilnika. Člankom 33. Zakona o obrazovanju odralih (Narodne novine, broj 144/21) propisane su mogućnost financiranja programa obrazovanja I programa vrednovanja. Kako bi se u ustanovama za obrazovanje odraslih osiguralo transparentno ujednačeno postupanje ustanova u postupku vrenovanja prethodnog učenja Agencija za strukovno obrazovanje I obrazovanje odraslih izradila je Metodologiju za izradu programa vrenovanja i smjernice prema kojima su ustanove obvezne postupati. |
48 | Denis Plavetić | III. Postupak vrednovanja prethodnog učenja, Članak 8. | Slažem se s prijedlogom Pravilnika o načinu prijave i provođenja vrednovanja prethodnog učenja. Međutim, smatram se treba dati okvir vrednovanja unutar kojega bi svaka institucija radila svoje prilagodbe. Kriterije, rubrike, načine provedbe, bodovanje, utvrđivanje prolaza bi trebalo i ovdje jasnije definirati tj zadati školama što moraju pripremiti. | Nije prihvaćen | Kako bi se ustanovama za obrazovanje odraslih olakšala primjena ovog Pravilnika i osiguralo transparemtno ujednačeno postupanje ustanova u postupku vrenovanja prethodnog učenja Agencija za strukovno obrazovanje I obrazovanje odraslih izradila je Metodologiju za izradu programa vrenovanja i smjernice. |