Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga Programa Školski medni dan s hrvatskih pčelinjaka za 2024. godinu
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | Veronika Bebić | PROGRAM | Poštovani, smatram da bi se trebao uvesti dan meda u škole kako bi educirao i osvijestio učenike o važnosti pčela u ekosustavi. Osim toga med je zdrav u ukusan, Lijep pozdrav! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
2 | Hana Antonov | PROGRAM | Uvođenje mednog dana uvelike bi pomogao u edukaciji učenika o zdravim učincima meda. Na našem podneblju, pčele su jedne od najvažnijih oprašivača te naš opstanak ovisi o njima. Za namirnicu s najdužim rokom trajanja imenovana je ta pčelinja nevjerojatna tvorevina, med. Upravo iz tih osnovnih razloga, učenicima je potrebno ukazati na važnost pčela i meda. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
3 | Nika Kutleša | PROGRAM | Uvođenje dana meda u škole pomogao bi podići svijest o ugroženosti pčela .Pčele su, osim što proizvode med,također iznimno bitne za očuvanje naših ekosustava .Uvođenjem ovog dana učenici bi također bili potaknuti na zdraviju prehranu ,što bi po mojem mišljenju trebao biti jedan od prioriteta Vlade Republike Hrvatske | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
4 | Karla Vršek | PROGRAM | Poštovani,slažem se sa idejom o uvođenju dana meda u škole.Smatram kako on može pozitivno utjecati na učenike i educirati ih o medu.Lijep pozdrav. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
5 | Lucija Anđela protrka | PROGRAM | Poštovani, smatram da je ova ideja o uvođenju mednog dana u škole odlična , zbog toga što djecu što više treba obrazovati o benefitima meda za zdravlje a također ih i treba poticati na konzumiranje tako zdravih proizvoda. Lijep pozdrav! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
6 | Lara Gadža | PROGRAM | Jako mi se sviđa ideja o uvođenju školskog medog dana. Smatran da će se na taj način, podići razina znanja o dobrom utjecaju meda na zdravlje. Osim toga, na taj način bi, taj dan, bio promocija hrvatskih pčelara. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
7 | Mario Horvat | PROGRAM , 5. MJERE U PROVEDBI PROGRAMA | Članak 5. Mjere u provedbi programa": "...organizira se u prvim razredima osnovnih škola u Republici Hrvatskoj..." izmjeniti sa "...se organizira za sve razrede osnovnih škola u Republici Hrvatskoj...." Razlog za to je što smatram da je od ključne važnosti educirati sve učenike osnovnih škola o ovom pitanju, a ne ograničavati se samo na učenike u ranim razredima. Nadalje, vjerujem da stariji učenici osnovne škole bolje razumiju svrhu radionice u poređenju s mlađim učenicima. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
8 | Luka Macan | PROGRAM , 5. MJERE U PROVEDBI PROGRAMA | Članak 5. Mjere u provedbi programa": "...organizira se u prvim razredima osnovnih škola u Republici Hrvatskoj..." izmjeniti sa "...organizira se za sve razrede osnovnih škola u Republici Hrvatskoj...." Razlog za to je što vjerujem da je važno obrazovati sve učenike osnovnih škola o ovoj temi, a ne samo one u prvim razredima. Nadalje, smatram da učenici u "starijim" razredima osnovne škole bolje razumiju svrhu radionice u usporedbi s djecom u prvim razredima. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
9 | Karlo Libert | PROGRAM , 5. MJERE U PROVEDBI PROGRAMA | Prijedlog izmjene "5. Mjere u provedbi programa": "...organizira se u prvim razredima osnovnih škola u Republici Hrvatskoj..." izmjeniti sa "...organizira se za sve razrede osnovnih škola u Republici Hrvatskoj...." Razlog: Smatram kako je bitno educirati sve razrede osnovnih škola o ovoj temi, a ne samo prve razrede. Također mislim da su učenici "starijih" razreda osnovne škole sposobniji percipirati cilj radionice od djece prvih razreda. Lijep pozdrav. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
10 | Ana Stuparić | PROGRAM , 5. MJERE U PROVEDBI PROGRAMA | Održavanje mednog dana u osnovnim školama je dobra ideja jer će djeca uvidjeti koji su benefiti svakodnevnog konzumiranja meda, no smatram da su djeca u prvom razredu premala da bi shvatila što se ovim programom htjelo postići. Također ne vidim razlog da se tako maloj djeci daje staklenka meda, njima ona ništa neće značiti, a proizvođači meda će biti u gubitku. Stoga je moj prijedlog da se program primjeni na starijoj djeci ili se prilagodi prvim razredima. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
11 | Katja Mae Kunštek | PROGRAM , 5. MJERE U PROVEDBI PROGRAMA | Smatram da podjela staklenki meda nije najbolji način da se djeci objasni važnost pčela, te da bi bilo bolji neki simbolični predmet poput privjeska za ključeve, bojanke,plišanac i slično. Također smatram da su djeca 1. razreda premala te da bi se program trebao prenamijeniti djeci starijeg uzrasta. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Uz med, učenicima prvih razreda osnovnih škola dodjeljuje se i edukativna slikovnica "Pčelica Jelica i medo Edo" prilagođena dobi, a u sklopu koje je i dio za bojanje. |
12 | Sara Martinić | PROGRAM , 5. MJERE U PROVEDBI PROGRAMA | Smatram da su djeca u 1. razredu premlada za projekte ovakvog tipa te da cijena meda danas s obzirom na inflaciju nejde u korist pčelarima. Ova vrsta projekta bi trebala biti namijenjena djeci starijeg uzrasta. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
13 | GABRIEL SCHLEIS | PROGRAM , 5. MJERE U PROVEDBI PROGRAMA | Dok se svakako pozdravlja inicijativa Ministarstva poljoprivrede za promicanje hrvatskog pčelarstva kroz "Školski medni dan", važno je istaknuti da trenutačna cijena meda za nabavu u okviru ovog programa iznosi 4,00 EUR po staklenci volumena 370 ml. Međutim, treba imati na umu da ova cijena ne prati rast troškova proizvodnje meda, inflaciju te sve veće izazove s kojima se suočavaju pčelari, poput promjena u klimatskim uvjetima. S obzirom na sve veće izazove koje donose klimatske promjene, povećanje učestalosti i intenziteta ekstremnih vremenskih uvjeta te smanjenje dostupnosti prirodnih resursa, pčelarima su potrebna dodatna sredstva kako bi održali održivost svojih operacija. Stoga bi bilo poželjno da Ministarstvo poljoprivrede razmotri mogućnost povećanja financijske podrške pčelarima unutar ovog programa kako bi se osiguralo da oni mogu nastaviti s proizvodnjom kvalitetnog meda u uvjetima koji postaju sve zahtjevniji. Osim toga, potrebno je osigurati da cijena meda odražava stvarne troškove proizvodnje i pruža pravednu kompenzaciju pčelarima za njihov rad. Na taj način, "Školski medni dan" može imati još veći pozitivan utjecaj na promociju domaćeg meda i podršku lokalnim pčelarima. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |