Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga Uredbe o mjerilima razvoja elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 Odašiljači i veze d.o.o. Značenje pojmova, Članak 2. U članku 2., točka 3. izbaciti pojam (engl. CoW – Cell on Wheels) i izbaciti opis na prikolici s kotačima. Članak 2. točka 3. nakon te izmjene glasit će: 3. pokretni antenski stup: privremena pokretna montažna metalna konstrukcija visine od 10 m do 30 m, za postavljanje elektroničke komunikacijske opreme koja nije povezana s tlom, a kojoj se statička stabilnost osigurava čeličnim zategama i betonskim utezima. Pokretni antenski stup postavlja se u pravilu radi privremenog pokrivanja područja signalom pokretne komunikacijske mreže i to najčešće u hitnim slučajevima prirodnih nepogoda, kriznih situacija ili zbog održavanja priredaba s velikim brojem posjetitelja koje su privremenog značaja Obrazloženje: Sukladno Pravilniku o jednostavnim i drugim građevinama i radovima, "Narodne novine" br. 112/2017., 34/2018., 36/2019., 98/2019., 31/2020., 74/2022., 155/2023.; Članak 4.; Bez građevinske dozvole, a u skladu s glavnim projektom može se graditi, stavak 16. Pokretni antenski stup za postavljanje elektroničke komunikacijske infrastrukture visine 10-30 m čija se statička stabilnost osigurava čeličnim zategama i betonskim utezima. Svrha prijedloga je uskladiti uredbu s postojećom regulativom na temelju koje se operativno provode procesi projektiranja i izgradnje. Djelomično prihvaćen Definicija predmetnog pojma iz članka 2. točke 3. Prijedloga uredbe djelomično je izmijenjena, brisanjem druge rečenice.
2 Hrvatski Telekom d.d. Značenje pojmova, Članak 2. Predlažemo definicije iz točaka 3. i 4. uskladiti s definicijama iz Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima, a u odnosu na točku 3. predlažemo brisati rečenicu u kojoj se primjerice definiraju slučajevi u kojima dolazi do potrebe postavljanja pokretnog antenskog stupa s obzirom da nije moguće unaprijed definirati sve slučajeve u kojima će doći do takve potrebe (primjerice, dodatni slučajevi su situacije gdje zbog rekonstrukcije postojećeg antenskog stupa ili prihvata postoji takva potreba i sl.). Predlažemo da odredbe glase: „3. pokretni antenski stup: samostojeća konstrukcija za postavljanje elektroničke komunikacijske infrastrukture visine 10-30 m čija se statička stabilnost osigurava čeličnim zategama i betonskim utezima. 4. samostojeći antenski nosač: samostalna konstrukcija malog tlocrtnog profila, visine do 10 m, koja spada u skupinu antenskih stupova koji se postavljaju na tlo, moguće i više njih na jednoj lokaciji, temeljeni u tlu ili betonskim utezima“. Djelomično prihvaćen Definicija predmetnog pojma iz članka 2. točke 3. Prijedloga uredbe djelomično je izmijenjena, brisanjem druge rečenice, dok definicija pojma iz članka 2. točke 4. Prijedloga uredbe nije mijenjana jer se ocjenjuje primjerenom.
3 A1 Hrvatska d.o.o. Značenje pojmova, Članak 2. Predlaže se usklađenje definicije pokretnog antenskog stupa s poimanjem pokretnog antenskog stupa iz Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18, 36/19, 98/19, 31/20, 74/22, 155/23), točnije s člankom 4. stavkom 1. točkom 16. Pravilnika. Dakle, predlaže se da točka 3. članka 2 glasi: "3. pokretni antenski stup (engl. CoW – Cell on Wheels): pokretna montažna metalna konstrukcija za postavljanje elektroničke komunikacijske opreme visine 10-30 m čija se statička stabilnost osigurava čeličnim zategama i betonskim utezima;" Djelomično prihvaćen Definicija predmetnog pojma iz članka 2. točke 3. Prijedloga uredbe djelomično je izmijenjena, brisanjem druge rečenice.
4 Telemach Hrvatska d.o.o. Značenje pojmova, Članak 2. Telemach Hrvatska d.o.o. predlaže usklađenje definicije pokretnog antenskog stupa (engl. CoW - Cell on Wheels) iz čl. 2. toč. 3. s definicijom iz čl. 4. toč. 16. Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18,36/19,98/19,31/20,74/22,155/23). Stoga predlažemo da definicija iz čl. 2. toč. 3. glasi: "3. pokretni antenski stup (engl. CoW - Cell on Wheels): pokretni antenski stup za postavljanje elektroničke komunikacijske infrastrukture visine 10-30 m čija se statička stabilnost osigurava čeličnim zategama i betonskim utezima". Navedeno je potrebno uskladiti iz razloga pravne sigurnosti i nedvosmislenosti u pravnom prometu i definiranju pojma, pri čemu je Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima adekvatno normativno odredio pojam pokretnog antenskog stupa. Djelomično prihvaćen Definicija predmetnog pojma iz članka 2. točke 3. Prijedloga uredbe djelomično je izmijenjena, brisanjem druge rečenice.
5 HGK Značenje pojmova, Članak 2. Članica HGK predlaže da se značenje pojma pokretni antenski stup (eng. CoW - Cell on Wheels) iz članka 2. točke 3 ove Uredbe uskladi sa definicijom koja u članku 4. točki 16 Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima (NN 112/17, 34/18,36/19,98/19,31/20,74/22,155/23) glasi: "Pokretni antenski stup za postavljanje elektroničke komunikacijske infrastrukture visine 10-30 m čija se statička stabilnost osigurava čeličnim zategama i betonskim utezima". Navedeno je potrebno uskladiti iz razloga pravne sigurnosti i nedvosmislenosti u pravnom prometu i definiranju pojma, pri čemu je Pravilnik o jednostavnim i drugim građevinama i radovima adekvatno i pravilno odredio pojam pokretnog antenskog stupa. Djelomično prihvaćen Definicija predmetnog pojma iz članka 2. točke 3. Prijedloga uredbe djelomično je izmijenjena, brisanjem druge rečenice.
6 A1 Hrvatska d.o.o. Primjena načela gradnje integrirane infrastrukture, Članak 3. Ako ova Uredba propisuje uvjete i način planiranja elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme u prostornim planovima, onda ne možemo govoriti da se na EKI primjenjuju neki drugi posebni propisi iz područja prostornog uređenja i gradnje, već je upravo Uredba taj posebni propis kojeg valja primijeniti. Predlažemo izmijeniti članak 3. stavak 1. tako da glasi: ,,Građevine elektroničke komunikacijske infrastrukture smještaju se, u načelu, unutar prostorno-planskih koridora infrastrukturnih građevina te unutar obuhvata zahvata postojećih infrastrukturnih građevina uvažavajući ciljeve i načela prostornog uređenja, a u skladu s uvjetima propisanim ovom Uredbom, na način da ne smiju onemogućivati ili ometati gradnju i uporabu planiranih, odnosno postojećih infrastrukturnih građevina." Nije prihvaćen Prijedlog uredbe poseban je propis kojim se nadopunjuju propisi iz područja prostornog uređenja i gradnje, u dijelu koji se odnosi na elektroničku komunikacijsku infrastrukturu i drugu povezanu opremu.
7 A1 Hrvatska d.o.o. Mjerila prostornog planiranja, Članak 5. Uzimajući u obzir nužnost smanjenje troškova gradnje i obveze operatora na pokrivanje koje su preuzeli dozvolama za korištenje radiofrekvencijskog spektra, molimo pojašnjenje što bi konkretno značilo zamjensko rješenje. Naime, u planiranju pokretne mreže nema mogućnosti alternativnog rješenja jer se drugom vrstom infrastrukture ne može osigurati adekvatno pokrivanje. Primjera radi, antenski prihvat ne može biti zamjensko rješenje za samostojeći antenski stup jer nema obuhvat pokrivanja. Ukoliko predmetni stavak ostane u neizmijenjenom obliku, predlažemo brisanje. U gradnji nepokretne mreže potrebno je uzeti u obzir postojeću infrastrukturu koju je moguće koristiti za polaganje nepokretne komunikacijske mreže, neovisno o tome radi li se o nadzemnoj ili podzemnoj mreži. Primjera radi, u slučaju kada odlukom jedinice lokalne samouprave nije dozvoljeno postavljanje zračne mreže, bilo bi protivno načelu smanjenja troškova gradnje operatorima nalagati gradnju kabelske kanalizacije. Zaključno, primjenom ovakve odredbe operatori se mogu naći u situaciji primjene zamjenskog rješenja koje realno nije provedivo. Nije prihvaćen Svrha članka 5. stavka 3. Prijedloga uredbe je upravo planiranje zamjenskog rješenja kojim se ne bi ugrozila mogućnost i kakvoća pružanja određene elektroničke komunikacijske usluge.
8 Hrvatski Telekom d.d. Smještaj koridora i trasa kabelske kanalizacije, Članak 6. Predlažemo usklađenje s odredbama HAKOM-ovog Pravilnika o tehničkim uvjetima za kabelsku kanalizaciju (NN139/2023) koji u članku 3. stavak 1. definira da se plitka kabelska kanalizacija izvodi kao mini rok i kao mikro rov. Predlažemo da se u postojeću odredbu pored teksta „minirov“ doda i tekst „ili mikro rov“. Nije prihvaćen Predloženom dopunom mikrorov bi postao prostorno-planska kategorija koja bi se morala planirati prostornim planom, što nije svrha ove odredbe.
9 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj koridora i trasa kabelske kanalizacije, Članak 6. Gradnja kabelske kanalizacije u potpunosti je regulirana Pravilnikom o tehničkim uvjetima za kabelsku kanalizaciju, dok je sam način korištenja kabelske kanalizacije reguliran i Pravilnikom o načinu i uvjetima pristupa i zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme. Shodno navedenom, predlažemo brisanje stavaka koji se odnose na planiranje i gradnju kabelske kanalizacije, podredno usklađenje s Pravilnikom o tehničkim uvjetima za kabelsku kanalizaciju i Pravilnikom o načinu i uvjetima pristupa i zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme. Shodno navedenom, predlažemo brisati stavke od 5. do 9. članka 6. s obzirom da je isto propisano pravilnicima donesenima temeljem Zakona o elektroničkim komunikacijama. Nije prihvaćen Osnovna svrha Prijedloga uredbe je uređivanje uvjeta i načina planiranja elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme, dok se navedenim pravilnicima propisuju tehnički uvjeti za projektiranje, gradnju, korištenje i održavanje navedene infrastrukture.
10 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj koridora i trasa kabelske kanalizacije, Članak 6. Smatramo da u prostornim planovima nije potrebno planirati položaj zdenaca kabelske kanalizacije shodno čemu predlažemo brisanje druge rečenice u stavku 4. članka 6. Podredno, predlažemo izmjenu druge rečenice u stavku 4. članka 6. na način da ista glasi: ,,Položaji zdenaca kabelske kanalizacije ne planiraju se u prostornim planovima niti se za iste propisuju bilo kakvi posebni uvjeti postavljanja u prostoru.,, Primjera radi, kada je potrebno postaviti novi zdenac za smještaj spojnica ili aktivne opreme, kada u postojećim zdencima nema dovoljno prostora ili kada kabelski zdenac nije pogodan za smještaj opreme (primjerice u slučaju HFC opreme). Navedeni primjer iz prakse pokazuje nužnost predloženih izmjena. Nije prihvaćen Zdenci kabelske kanalizacije moraju biti na trasi kabelske kanalizacije, ali se njihov prostorni položaj na trasi ne definira prostornim planom.
11 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj koridora i trasa zračnih kabela, Članak 7. Predmetna odredba je ograničavajuća jer će postojati potreba za izgradnju novih trasa na područjima gdje nema postojećih. U tom smislu, predmetna odredba suprotna je i Zakonu o mjerama za smanjenje troškova postavljanja elektroničkih komunikacijskih mreža velikih brzina. Shodno navedenom, predlažemo brisanje stavka 1. članka 7. Podredno, potrebno je definirati iznimku kada će biti nužno postaviti trase zračnih kabela tamo gdje trase drugih mrežnih operatora ne postoje. Kao primjer navodimo nužnost postavljanja novih trasa zračnih kabela, posebno u ruralnim područjima, u kojima je dotrajala infrastruktura na koju nije moguće iz statičkih razloga postaviti zračne kabele. Prihvaćen Prihvaćen.
12 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj područja obuhvata svjetlovodne distribucijske mreže, Članak 8. Smatramo da je odredba članka 8. stavak 7. ograničavajuća i istu je nužno izmijeniti na način da se predvidi da se ulični ormari mogu postavljati na mjestima gdje će za iste u konkretnom slučaju zaista biti i potrebe. Naime, ormar može biti na određenoj udaljenosti od spomenutih linija. Ormari se obično postavljaju na navedeni način, ali ne uvijek jer postoje iznimke. SDM se postavlja i koristeći druge infrastrukture npr. HEP (zračna mreža), a sve temeljem Zakona o mjerama smanjenja troškova postavljanja elektroničkih komunikacijskih mreža velikih brzina, a s obzirom da se radi o jednostavnoj građevini, navedeno ne mora biti strogo usklađeno s prostornim planom. Potencijalno je moguća situacija da jedinice lokalne samouprave svojim prostornim planovima ograničavaju postavljanje. Shodno navedenom, predlažemo izmjenu članka 8. stavka 7. na način da isti glasi: ,,Položaji uličnih ormara ne planiraju se u prostornim planovima niti se za iste propisuju bilo kakvi posebni uvjeti postavljanja u prostoru.,, Nije prihvaćen Mišljenja smo da je postavljanje uličnih ormara u odredbi članka 8. stavka 7. Prijedloga uredbe uređeno na odgovarajući način.
13 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj područja obuhvata svjetlovodne distribucijske mreže, Članak 8. Predlažemo brisanje stavka 4. članka 8. s obzirom da je navedeno već regulirano Pravilnikom o svjetlovodnim distribucijskim mrežama, čija je izmjena/donošenje u tijeku, a sve sukladno Zakonu o elektroničkim komunikacijama. Nije prihvaćen Odredba članka 8. stavka 4. Prijedloga uredbe namijenjena je planiranju jednog ili više područja obuhvata, kako bi se pokrile sve korisničke jedinice toga područja.
14 Odašiljači i veze d.o.o. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. U članku 9. stavku 1. iza riječi „u pokretnoj komunikacijskoj mreži“ potrebno je dodati riječi „i plan razvoja elektroničke komunikacijske infrastrukture u radiodifuzijskim mrežama“ te izbrisati tekstu u zagradi „ (u daljnjem tekstu: objedinjeni plan) “. Članak 9. stavak 1. nakon tog dodavanja glasit će: (1) Planiranje položaja samostojećih antenskih stupova u pokretnim/nepokretnim komunikacijskim mrežama utvrđuje se na temelju podloge koju čini objedinjeni plan razvoja infrastrukture u pokretnoj komunikacijskoj mreži i plan razvoja elektroničke komunikacijske infrastrukture u radiodifuzijskim mrežama. Obrazloženje: Potrebno je obuhvatiti lokacije iz Dodatka 2 i Dodatka 3, a ne samo lokacije Dodatka 2. kako je navedeno u nacrtu prijedloga. Prihvaćen Prihvaćen.
15 Hrvatski Telekom d.d. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. Predlažemo dodavanje novog stavka 8. koji glasi: „(8) Smještaj samostojećih antenskih stupova moguć je i izvan elektroničkih komunikacijskih zona definiranih ovom Uredbom, ukoliko takav smještaj nije ograničen drugim odredbama prostornih planova izvan elektroničkih komunikacijskih zona.“. Predlažemo dodavanje ove odredbe kako bi bilo jasno da je smještaj samostojećih antenskih stupova moguć i izvan zona definiranih Uredbom, pod uvjetom da je isto u skladu s konkretnim prostornim planom. Nije prihvaćen Prema odredbama ovoga članka Prijedloga uredbe upravo operatori planiraju položaje samostojećih antenskih stupova u pokretnim/nepokretnim komunikacijskim mrežama, što čini objedinjeni plan razvoja infrastrukture u pokretnoj komunikacijskoj mreži.
16 Hrvatski Telekom d.d. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. Uskladiti tekst stavka 6. u odnosu na prijedlog dopune definicije pokretnog antenskog stupa iz članka 2. stavak 1. točke 3. Ujedno predlažemo brisanje roka od 90 dana, jer ponekad postoje objektivne okolnosti koje ne dopuštaju uklanjanje pokretnog antenskog stupa u roku 90 dana - npr. prostornoplanska ograničenja, ugovaranje državnog zemljišta, trajanje legislativnih postupaka za gradnju trajne infrastrukture i slično. Djelomično prihvaćen Predmetni rok produljen je na 180 dana.
17 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. U članku 9. stavak 9. predlaže se brisanje riječi: "propisima iz područja prostornog uređenja i gradnje" te dodavanje riječi "Objedinjom planom". Navedeno je nužno radi ispunjenja svrhe ove Uredbe. Slijedom navedenog predlaže se novi st.9. glasi: "Položaji samostojećih antenskih stupova elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme za potrebe drugih korisnika radiofrekvencijskog spektra određuju se na temelju zahtjeva iz članka 4. stavka 1. ove Uredbe, a u skladu s Objedinjenim planom" Nije prihvaćen Prijedlog uredbe poseban je propis kojim se nadopunjuju propisi iz područja prostornog uređenja i gradnje, u dijelu koji se odnosi na elektroničku komunikacijsku infrastrukturu i drugu povezanu opremu, te stoga položaji samostojećih antenskih stupova moraju biti u skladu s propisima iz područja prostornog uređenja i gradnje.
18 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. U člamku 9. stavak 6. predlažemo brisati dio rečenice: "koji se privremeno postavljaju s ograničenim rokom trajanja do 90 dana, ili duljim rokom u slučaju ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti države, kao i u slučaju velikih nesreća ili prirodnih nepogoda." Pokretni antenski stupovi nisu isključivo privremenog karaktera, već su vrsta infrastrukture kojom se osigurava pokrivanje signalom mobilne mreže određenog područja koje se, zbog različitih razloga, ne može osigurati drugom vrstom infrastrukture. Slijedom navedenog predlažemo da čl.9.st.6. glasi: "Položaj pokretnih antenskih stupova ne utvrđuje se na temelju objedinjenog plana, niti se pokretni antenski stupovi planiraju u prostornim planovima. " Djelomično prihvaćen Predmetni rok produljen je na 180 dana.
19 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. Predlažemo izmjenu stavka 7. članka 9. na način da isti glasi: ,,Položaji samostojećih antenskih nosača i antenskih prihvata, koji se postavljaju na postojeće građevine, ne planiraju se u prostornim planovima niti se za iste propisuju bilo kakvi posebni uvjeti postavljanja u prostoru.,, Ovo je potrebno dodati zbog eventualno drugih ograničavajućih uvjeta za razvoj infrastrukture koji se nalaze u prostornim planovima, a koji nisu obuhvaćeni pojmom "planiranje". Nije prihvaćen Budući da se položaji samostojećih antenskih nosača i antenskih prihvata ne planiraju u prostornim planovima, na njih se ne mogu odnositi nikakvi ograničavajući uvjeti iz tih planova.
20 A1 Hrvatska d.o.o. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. U svrhu adekvatnog pokrivanja signalom mobilne mreže i ispunjavanja zahtjeva korisnika predlažemo polumjere elektroničkih komunikacijskih zona smanjiti tako da stavak 5. članka 9 glasi: " (5) Elektronička komunikacijska zona za smještaj samostojećeg antenskog stupa unutar građevinskog područja određuje se u polumjeru od 250 m, a izvan građevinskog područja u polumjeru od 500 m do 3000 m, unutar koje je moguće postaviti samo jedan samostojeći antenski stup. Iznimno, moguće je postaviti najviše još jedan samostojeći antenski stup unutar jedne elektroničke komunikacijske zone ako je to uvjetovano ograničenjima iz stavka 3. ovoga članka." Nije prihvaćen Mišljenja smo da su polumjeri elektroničkih komunikacijskih zona iz članka 9. stavka 5. Prijedloga uredbe određeni na primjeren način, s obzirom na manju potrebu za izgradnjom samostojećih antenskih stupova u građevinskom području.
21 Telemach Hrvatska d.o.o. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. Telemach Hrvatska d.o.o. predlaže brisati dio rečenice iz čl. 9. st. 6. koji glasi: "koji se privremeno postavljaju s ograničenim rokom trajanja do 90 dana, ili duljim rokom u slučaju ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti države, kao i u slučaju velikih nesreća ili prirodnih nepogoda". Usklađenjem definicije pokretnog antenskog stupa s definicijom iz Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima, jasno određujemo karakter navedenog stupa, koji nije građevina, niti njegovo postavljanje može biti određeno rokom od 90 dana i ostalim ograničenjima predloženim u ovom stavku. Promašena je analogija s čl. 2. st. 1. toč. 8. Pravilnika o jednostavnim i drugim građevinama i radovima, gdje se predloženi rok referira uz karakter privremene građevine (npr. kućice za prigodnu prodaju na sajmovima i sl.), a koja privremena građevina pokretni antenski stup nikako nije. Djelomično prihvaćen Predmetni rok produljen je na 180 dana.
22 Telemach Hrvatska d.o.o. Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. Telemach Hrvatska d.o.o. predlaže u čl. 9. st. 3. brisati dio rečenice koji glasi: "visine stupa i". Nije prihvaćen Ograničenje visine stupa potrebno je radi zaštite vizure prostora i okoliša.
23 HGK Smještaj komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 9. Članica HGK, u stavku 3. ovoga članka predlaže brisati dio rečenice "visine stupa i", a u stavku 6. istog članka predlaže brisati dio rečenice: "koji se privremeno postavljaju s ograničenim rokom trajanja do 90 dana, ili duljim rokom u slučaju ratnog stanja ili neposredne ugroženosti neovisnosti i jedinstvenosti države, kao i u slučaju velikih nesreća ili prirodnih nepogoda". Naime, usklađenjem definicije pokretnog antenskog stupa s definicijom iz Pravilnika o jednostavnim i ostalim građevinama i radovima, jasno određujemo karakter navedenog stupa, koji nije građevina, niti njegovo postavljanje može biti određeno rokom od 90 dana i ostalim ograničenjima predloženim u ovom stavku.  Smatramo neispravnom analogiju s člankom 2.stavak 1. t.8 . Pravilnika o jednostavnim i ostalim građevinama i radovima, gdje se predloženi rok referira uz karakter privremene građevine ( npr. kućice za prigodnu prodaju na sajmovima i sl…), a koja privremena građevina pokretni antenski stup nikako nije. Djelomično prihvaćen Komentar je prihvaćen u dijelu produljenja predmetnog roka, dok nije prihvaćen u odnosu na ograničenje visine stupa, radi zaštite vizure prostora i okoliša.
24 Telemach Hrvatska d.o.o. Gradnja i postavljanje infrastrukture komunikacijske mreže za pružanje usluga uz uporabu radiofrekvencijskog spektra, Članak 10. Telemach Hrvatska d.o.o. predlaže propisati trenutak od kada počinje teći predmetni rok od jedne godine predviđen u čl. 10. st. 7. Prihvaćen Prihvaćen.
25 Hrvatski Telekom d.d. Gradnja i postavljanje elektroničke komunikacijske infrastrukture u nepokretnoj komunikacijskoj mreži, Članak 11. Predlažemo usklađenje s odredba HAKOM-ovog Pravilnika o tehničkim uvjetima za kabelsku kanalizaciju (NN139/2023) koji u članku 3. stavak 1. definira da se plitka kabelska kanalizacija izvodi kao mini rok i kao mikro rov. Predlažemo da se u postojeću odredbu stavka 1. pored teksta „minirova“ doda i tekst „ili mikro rova“. Nije prihvaćen Predloženom dopunom mikrorov bi postao prostorno-planska kategorija koja bi se morala planirati prostornim planom, što nije svrha ove odredbe.
26 A1 Hrvatska d.o.o. Gradnja i postavljanje elektroničke komunikacijske infrastrukture u nepokretnoj komunikacijskoj mreži, Članak 11. Kao što je i navedeno u komentaru uz članak 8., predmetna odredba je ograničavajuća i istu je nužno izmijeniti na način da se predvidi da se ulični ormari mogu postavljati na mjestima gdje će za iste u konkretnom slučaju zaista biti i potrebe. Naime, ormar može biti na određenoj udaljenosti od spomenutih linija. Ormari se obično postavljaju na navedeni način, ali ne uvijek jer postoje iznimke. SDM se postavlja i koristeći druge infrastrukture npr. HEP (zračna mreža), a sve temeljem Zakona o mjerama smanjenja troškova postavljanja elektroničkih komunikacijskih mreža velikih brzina, a s obzirom da se radi o jednostavnoj građevini, navedeno ne mora biti strogo usklađeno s prostornim planom. Potencijalno je moguća situacija da jedinice lokalne samouprave svojim prostornim planovima ograničavaju postavljanje. Nije prihvaćen Mišljenja smo da je postavljanje uličnih ormara u odredbi članka 11. stavka 4. Prijedloga uredbe uređeno na odgovarajući način.
27 A1 Hrvatska d.o.o. Gradnja i postavljanje elektroničke komunikacijske infrastrukture u nepokretnoj komunikacijskoj mreži, Članak 11. Kao što je navedeno u komentaru uz članak 6. gradnja kabelske kanalizacije u potpunosti je regulirana Pravilnikom o tehničkim uvjetima za kabelsku kanalizaciju, dok je sam način korištenja kabelske kanalizacije reguliran i Pravilnikom o načinu i uvjetima pristupa i zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme. Shodno navedenom, predlažemo brisanje stavka 1. koji se odnosi na gradnju kabelske kanalizacije, podredno usklađenje s Pravilnikom o tehničkim uvjetima za kabelsku kanalizaciju i Pravilnikom o načinu i uvjetima pristupa i zajedničkog korištenja elektroničke komunikacijske infrastrukture i druge povezane opreme. Nije prihvaćen Odredbom članka 11. stavka 1. Prijedloga uredbe pobliže se uređuje način gradnje kabelske kanalizacije koji ima utjecaja na izradu plana razvoja kabelske kanalizacije.
28 Odašiljači i veze d.o.o. Usklađivanje prostornih planova, Članak 13. U članku 13. stavku 3. iza riječi „u pokretnoj komunikacijskoj mreži“ potrebno je dodati riječi „i Plana razvoja elektroničke komunikacijske infrastrukture u radiodifuzijskim mrežama“. Članak 13. stavak 3. nakon tog dodavanja glasit će: (3) Do usklađenja prostornih planova s odredbama ove Uredbe, osim unutar građevinskog područja naselja, nacionalnog parka, parka prirode i drugih zaštićenih dijelova prirodne i kulturne baštine, neposredno se primjenjuje ova Uredba, u dijelu koji se odnosi na smještaj samostojećih antenskih stupova iz Objedinjenog plana razvoja infrastrukture u pokretnoj komunikacijskoj mreži i Plana razvoja elektroničke komunikacijske infrastrukture u radiodifuzijskim mrežama, vodeći računa o uvjetima i ograničenjima iz prostornih planova. Obrazloženje: Potrebno je obuhvatiti lokacije iz Dodatka 2 i Dodatka 3, a ne samo lokacije Dodatka 2. kako je navedeno u nacrtu prijedloga. Prihvaćen Prihvaćen.
29 Hrvatski Telekom d.d. Usklađivanje prostornih planova, Članak 13. Predloženi tekst članka 13. stavak 3. predstavlja korak unatrag u stvaranju regulatornog okvira koji će biti poticajan za izgradnju elektroničke komunikacijske infrastrukture. Podsjećamo da je poboljšanje prakse prostornog planiranja u svrhu postavljanja mreža vrlo velikog kapaciteta jedan od strateških ciljeva Nacionalnog plana razvoja širokopojasnog pristupa u RH u razdoblju od 2021. do 2027. godine kao i Strategije digitalne Hrvatske do 2032. godine. Ujedno ističemo da su prostorni planovi koji sadrže odredbe kojima se otežava gradnja pokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža prepoznati kao jedna od prepreka čije rješavanje je financirano Nacionalnim planom oporavka i otpornosti, kroz mjeru C2.3.R4 „jačanje povezivosti kao osnove digitalne tranzicije društva i gospodarstva“. Predložena odredba članka 13. stavak 3. faktično izuzima tekst Uredbe iz primjene u praksi, a s obzirom da se ukida obveza usklađenja prostornih planova s Uredbom ili se pak uvodi obveza „vođenja računa“ o ograničenjima u prostornim planovima, a čime se faktično legalizira postavljanje ograničenja prostornim planovima koja bi bila protivna Uredbi. Potrebno je i u novoj Uredbi zadržati tekst članka 13. iz važeće Uredbe. Djelomično prihvaćen Komentar je prihvaćen u dijelu kojim je brisan i preformuliran dio odredbe "vodeći računa o uvjetima i ograničenjima iz prostornih planova".
30 A1 Hrvatska d.o.o. Usklađivanje prostornih planova, Članak 13. S obzirom na ograničenja izgradnje infrastrukture koja postoje u trenutnim prostornim planovima, a koja bi ova Uredba trebala ukloniti, nužno je ili usklađenje prostornih planova s Uredbom ili direktna primjena Uredbe i to u odnosu na svu vrstu infrastrukture (i antenske stupove koji su sadržani u Objedinjenom planu i na krovne prihvate) iz kojeg razloga se predlaže da stavak 3. glasi: "(3) Do usklađenja dokumenata prostornog uređenja s odredbama ove Uredbe neposredno se primjenjuje ova Uredba" U tom smislu, stavak 4. je potrebno brisati. Predloženo je i u skladu s tekstom obrazloženja koji je sastavni dio ovog dokumenta, a koji glasi: "U prijelaznim odredbama Prijedloga uredbe obvezuju se jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na usklađivanje odredaba prostornih planova iz svojeg djelokruga s odredbama ove Uredbe prigodom njihove prve izrade, ili prve izrade njihovih izmjena i/ili dopuna nakon stupanja na snagu ove Uredbe, te se utvrđuje da se do usklađenja prostornih planova s odredbama ove Uredbe neposredno primjenjuje ova Uredba, čime se ovaj Prijedlog uredbe usklađuje s odredbom članka 59. stavka 13. Zakona o elektroničkim komunikacijama." Djelomično prihvaćen Komentar je prihvaćen u dijelu kojim je brisan dosadašnji sadržaj stavka 4., koji je preformuliran.
31 Telemach Hrvatska d.o.o. Usklađivanje prostornih planova, Članak 13. Telemach Hrvatska d.o.o. ističe da je ovako predloženi čl. 13. st. 3. izuzetno ograničavajući i obeshrabrujući za investitore, te se njime ograničuje i onemogućuje ostvarenje ciljeva zadanih Nacionalnim planom razvoja širokopojasnog pristupa u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 2021. do 2027. godine. Stoga, predlažemo zadržati definiciju u smislu kako je propisano važećom Uredbom, te izmijeniti čl. 13. st. 3. tako da odredba čl. 13. st. 3. glasi: "Do usklađenja prostornih planova s odredbama ove Uredbe, neposredno se primjenjuje ova Uredba.". Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
32 Telemach Hrvatska d.o.o. Usklađivanje prostornih planova, Članak 13. Telemach Hrvatska d.o.o. predlaže na kraju čl. 13. st. 2. umjesto točke dodati zarez i sljedeći tekst: "u skladu s Objedinjenim planom.". Dakle, predlažemo da čl. 13. st. 2. glasi: "(2) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave obvezne su u svojim prostornim planovima planirati površine za smještaj građevina iz stavka 1. ovoga članka u skladu s Objedinjenim planom.". Prihvaćen Prihvaćen.
33 HGK Usklađivanje prostornih planova, Članak 13. U članku 13. stavku 2., članica predlaže na kraju rečenice umjesto točke dodati zarez i riječi "u skladu s Objedinjenim planom.". Nadalje, predlaže se izmijeniti stavak 3 na način da isti glasi: "Do usklađenja prostornih planova s odredbama ove Uredbe, neposredno se primjenjuje ova Uredba." Predloženi stavak 3 smatramo ograničavajući i obeshrabrujući za investitore, te će ograničiti i onemogućiti ostvarenje ciljeva zadanih Nacionalnim planom razvoja širokopojasnog pristupa internetu.  Stoga, predlažemo zadržati definiciju u smislu kako je propisano važećom Uredbom, te izmijeniti stavak 3. kako je opisano. Djelomično prihvaćen Komentar je prihvaćen u dijelu koji se odnosi na dopunu članka 13. stavka 2. Prijedloga uredbe, dok se u preostalom dijelu prima na znanje.
34 Hrvatski Telekom d.d. UREDBA O MJERILIMA RAZVOJA ELEKTRONIČKE KOMUNIKACIJSKE INFRASTRUKTURE I DRUGE POVEZANE OPREME, DODATAK 2. HT predlaže dodavanje novih lokacija kako slijedi: Splitsko-dalmatinska županija HTRS96X 529717 HTRS96Y 4795772 polumjer 1500m grad/općina Selca naselje Sumartin Šibensko-kninska županija HTRS96X 429640 HTRS96Y 4852762 polumjer 750 m grad/općina Tisno naselje Tisno Zagrebačka županija HTRSX 445615 HTRS 5071958 polumjer 750m grad/općina Sveta Nedelja naselje Brezje Bjelovarsko-bilogorska županija HTRS96X 518052 HTRS96Y 5080416 polumjer 1500 m grad/općina Bjelovar naselje Prgomelje Primorsko goranska županija HTRS96X 357892 HTRS96Y 5024202 polumjer 500 m grad/općina Fužine naselje Lisičine HTRS96X 357496 HTRS96Y 5023366 polumjer 500 m grad/općina Fužine naselje Lisičine HTRS96X 336984 HTRS96Y 4935096 polumjer 500 m grad/općina Mali Lošinj naselje Čikat HT predlaže promjene predloženih EKZ kako slijedi: Zadarska županija EKZ-2383 (HTRS96X 387284 HTRS96Y 4907804 polumjer 500 m grad/općina Vir naselje Vir), promjena centra EKZ u HTRS96X 387108 HTRS96Y 4907923 Primorsko goranska županija EKZ-1430 (HTRS96X 336777 HTRS96Y 4937135) smanjiti radijus sa postojećih 2000 m na 1500 m Istarska županija EKZ-0526 (HTRS96X 273868 HTRS96Y 5013749) smanjiti radijus sa postojećih 500 m na 200 m Djelomično prihvaćen Prihvaćaju se sljedeći prijedlozi dodavanja novih elektroničkih komunikacijskih zona: 1. Splitsko-dalmatinska županija HTRS96X 529717 HTRS96Y 4795772 polumjer 1500 m grad/općina Selca naselje Sumartin 2. Šibensko-kninska županija HTRS96X 429640 HTRS96Y 4852762 polumjer 750 m grad/općina Tisno naselje Tisno 3. Zagrebačka županija HTRSX 445615 HTRS 5071958 polumjer 750m grad/općina Sveta Nedelja naselje Brezje 4. Bjelovarsko-bilogorska županija HTRS96X 518052 HTRS96Y 5080416 polumjer 1500 m grad/općina Bjelovar naselje Gudovac 5. Primorsko-goranska županija HTRS96X 357892 HTRS96Y 5024202 polumjer 500 m grad/općina Fužine naselje Lisičine 6. Primorsko-goranska županija HTRS96X 357496 HTRS96Y 5023366 polumjer 500 m grad/općina Fužine naselje Lisičine 7. Primorsko-goranska županija HTRS96X 336984 HTRS96Y 4935096 polumjer 500 m grad/općina Mali Lošinj naselje Čikat. Prihvaćaju se sljedeći prijedlozi izmjena postojećih elektroničkih komunikacijskih zona: 1. Zadarska županija EKZ-2383 (HTRS96X 387284 HTRS96Y 4907804 polumjer 500 m grad/općina Vir naselje Vir), promjena središta EKZ u HTRS96X 387108 HTRS96Y 4907923 2. Primorsko-goranska županija EKZ-1430 (HTRS96X 336777 HTRS96Y 4937135) smanjiti polumjer s postojećih 2000 m na 1500 m. Ne prihvaća se sljedeći prijedlog izmjene postojeće elektroničke komunikacijske zone: 1. Istarska županija EKZ-0526 (HTRS96X 273868 HTRS96Y 5013749) smanjiti polumjer s postojećih 500 m na 200 m.
35 A1 Hrvatska d.o.o. UREDBA O MJERILIMA RAZVOJA ELEKTRONIČKE KOMUNIKACIJSKE INFRASTRUKTURE I DRUGE POVEZANE OPREME, DODATAK 2. A1 Hrvatska predlaže dodavanje novih lokacija kako slijedi: Istarska županija HTRS96X 295538 HTRS96Y 4969167 polumjer 1000 m, grad/općina Medulin  naselje Pomer HTRS96X 278085 HTRS96Y 5012333 polumjer 1000 m, grad/općina Poreč  naselje Buići 2. Ličko senjska županija HTRS96X 426212 HTRS96Y 4965045 polumjer 1500 m , grad/općina Plitvička Jezera  naselje Končarev kraj 3. Krapinsko - zagorska županija HTRS96X 457414 HTRS96Y 5110855 polumjer 2000 m,  grad/općina Mihovljan, naselje Kraljevac Šemnički 4. Primorsko goranska županija HTRS96X 5470881 HTRS96Y 5014424 polumjer 750 m grad/općina Bakar  naselje Hreljin HTRS96X 5486906 HTRS96Y 5028291 polumjer 1000 m grad/općina Delnice naselje Dedin HTRS96X 5495841 HTRS96Y 5033895 polumjer 1000 m grad/općina Skrad  naselje Žrnovac 5. Grad Zagreb HTRS96X 461337 HTRS96Y 5076452 polumjer 200 m grad/općina Zagreb naselje Jordanovac 6. Zagrebačka županija HTRS96X 478893 HTRS96Y 5080209 polumjer 1500m grad/općina Sv. Ivan Zelina naselje Laktec HTRS96X 483190 HTRS96Y 5077284 polumjer 1000m grad/općina Dugo Selo naselje Brckovljani zapad HTRS96X 483190 HTRS96Y 5101820 polumjer 2000m grad/općina Bedenica naselje Turkovčina HTRS96X 494485 HTRS96Y 5068132 polumjer 2000m grad/općina Kloštar Ivanić  naselje Predavec Dodatno, A1 Hrvatska d.o.o. predlaže A) za EKZ_0675 proširiti radijus sa postojećih 1500 m na 2000 m B) za EKZ-2772 proširiti radijus sa postojećih 500 m na 750 m C) za EKZ-2548 proširiti radijus sa postojećih 1500 m na 2000m Djelomično prihvaćen Prihvaćaju se sljedeći prijedlozi dodavanja novih elektroničkih komunikacijskih zona: 1. Istarska županija HTRS96X 295538 HTRS96Y 4969167 polumjer 1000 m grad/općina Medulin naselje Pomer 2. Ličko-senjska županija HTRS96X 426212 HTRS96Y 4965045 polumjer 1500 m grad/općina Plitvička Jezera naselje Končarev kraj 3. Krapinsko-zagorska županija HTRS96X 457414 HTRS96Y 5110855 polumjer 2000 m grad/općina Mihovljan naselje Kraljevac Šemnički 4. Grad Zagreb HTRS96X 461337 HTRS96Y 5076452 polumjer 500 m grad/općina Zagreb naselje Jordanovac 5. Zagrebačka županija HTRS96X 478893 HTRS96Y 5080209 polumjer 1500 m grad/općina Sv. Ivan Zelina naselje Laktec 6. Zagrebačka županija HTRS96X 483190 HTRS96Y 5077284 polumjer 1000 m grad/općina Dugo Selo naselje Brckovljani zapad 7. Zagrebačka županija HTRS96X 494485 HTRS96Y 5068132 polumjer 2000 m grad/općina Kloštar Ivanić naselje Predavec. Ne prihvaćaju se sljedeći prijedlozi dodavanja novih elektroničkih komunikacijskih zona: 1. Istarska županija HTRS96X 278085 HTRS96Y 5012333 polumjer 1000 m grad/općina Poreč naselje Buići 2. Primorsko-goranska županija HTRS96X 5470881 HTRS96Y 5014424 polumjer 750 m grad/općina Bakar naselje Hreljin 3. Primorsko-goranska županija HTRS96X 5486906 HTRS96Y 5028291 polumjer 1000 m grad/općina Delnice naselje Dedin 4. Primorsko-goranska županija HTRS96X 5495841 HTRS96Y 5033895 polumjer 1000 m grad/općina Skrad naselje Žrnovac. Prihvaćaju se sljedeći prijedlozi izmjena postojećih elektroničkih komunikacijskih zona: 1. za EKZ-0675 proširiti polumjer s postojećih 1500 m na 2000 m 2. za EKZ-2772 proširiti polumjer s postojećih 500 m na 750 m 3. za EKZ-2548 proširiti polumjer s postojećih 1500 m na 2000 m.
36 Odašiljači i veze d.o.o. UREDBA O MJERILIMA RAZVOJA ELEKTRONIČKE KOMUNIKACIJSKE INFRASTRUKTURE I DRUGE POVEZANE OPREME, DODATAK 2. Prijedlog 1. Predlaže se u tablicu 3.2. Zemljopisne odrednice središta planiranih elektroničkih komunikacijskih zona i pripadajući polumjer elektroničkih komunikacijskih zona, za svaku županiju i Grad Zagreb, dodavanje nove EKI zone (EKZ – xxxx) sa sljedećim odrednicama: Koordinate: HTRS X: 553238,33 Y: 5074688,229 Radijus: 2000m Županija: Virovitičko-podravska Obrazloženje: Analizom Studije izvedivosti s analizom troškova i koristi za razvoj i implementaciju pasivne elektroničke komunikacijske infrastrukture odrađene su pripremne aktivnosti prikupljanja potrebnih tehničkih podataka za fazu izrade natječajne dokumentacije kako bi se proveo proces ugovaranja Projektiranja i izvođenja radova. Prema analizi utvrđeno je da antenski stup pod rednim brojem 6, naziv EKZ-2242 nema predviđenu EKI zonu. EKI zona 2242 postoji u uredbi kao postojeća, ali se nalazi cca 13km JI od odabrane pozicije stupa EKZ-2242. Stup EKZ 2242 jedan je od 14 stupova u sklopu realizacije potkomponente C2.3. Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), u okviru koje se planira osigurati dostupnost gigabitnih mreža u ruralnim i slabo naseljenim područjima bez komercijalnog interesa za gradnju 5G mreža za najmanje 80% stanovništva na spomenutim područjima, a za što je već sklopljen Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za provedbu navedenog projekta, kojim su u najvećoj mogućoj mjeri uzete u obzir potrebe Ministarstva unutarnjih poslova za pokrivanjem pograničnih područja Republike Hrvatske. Prijedlog 2. Predlaže se u tablicu 3.2. Zemljopisne odrednice središta planiranih elektroničkih komunikacijskih zona i pripadajući polumjer elektroničkih komunikacijskih zona, za svaku županiju i Grad Zagreb, povećanje radijusa zone EKZ – 1050 (koordinate: HTRS X: 379448 Y: 4965023, radijus: 1500 m, Županija: Virovotičko-podravska) na 3000 metara. Obrazloženje: Analizom Studije izvedivosti s analizom troškova i koristi za razvoj i implementaciju pasivne elektroničke komunikacijske infrastrukture odrađene su pripremne aktivnosti prikupljanja potrebnih tehničkih podataka za fazu izrade natječajne dokumentacije kako bi se proveo proces ugovaranja Projektiranja i izvođenja radova. Prema analizi utvrđeno je da antenski stup pod rednim brojem 1, naziv EKZ-1050 ima jako malu površinu preklapanja unutar koje je moguće postaviti stup kako bi se osiguralo pokrivanje promatranog područja te se nalazi u području depresije duboke 30m. Sukladno navedenom predlažemo zonu EKZ-1050 povećati na radijus od 3000m. Stup EKZ 1050 jedan je od 14 stupova u sklopu realizacije potkomponente C2.3. Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), u okviru koje se planira osigurati dostupnost gigabitnih mreža u ruralnim i slabo naseljenim područjima bez komercijalnog interesa za gradnju 5G mreža za najmanje 80% stanovništva na spomenutim područjima, a za što je već sklopljen Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za provedbu navedenog projekta, kojim su u najvećoj mogućoj mjeri uzete u obzir potrebe Ministarstva unutarnjih poslova za pokrivanjem pograničnih područja Republike Hrvatske. Prijedlog 3. Predlaže se u tablicu 1.2. Zemljopisne odrednice lokacija planiranih samostojećih antenskih stupova, za svaku županiju i Grad Zagreb, dodavanje nove planske lokacije samostojećeg antenskog stupa sa sljedećim odrednicama: Naziv lokacije: Čazma Koordinate: HTRS X: 511974,01 Y: 5066372,56 Radijus: 1500 m Županija: Bjelovarsko-bilogorska Obrazloženje: Radi se o potencijalnoj 5G lokaciji, te se zbog toga predlaže njeno uvrštavanje u tablicu 1.2. Zemljopisne odrednice lokacija planiranih samostojećih antenskih stupova, za svaku županiju i Grad Zagreb. Djelomično prihvaćen Prihvaća se sljedeći prijedlog dodavanja nove elektroničke komunikacijske zone u tablicu 3.2.: Predlaže se u tablici 3.2. Zemljopisne odrednice središta planiranih elektroničkih komunikacijskih zona i pripadajući polumjer elektroničkih komunikacijskih zona, za svaku županiju i Grad Zagreb, dodavanje nove zone (EKZ – xxxx) sa sljedećim odrednicama: koordinate: HTRS X: 553238,33 Y: 5074688,229, polumjer: 2000 m, županija: Virovitičko-podravska. Djelomično se prihvaća sljedeći prijedlog izmjene postojeće elektroničke komunikacijske zone (moguće proširiti zonu na 2500 m): Predlaže se u tablici 3.2. Zemljopisne odrednice središta planiranih elektroničkih komunikacijskih zona i pripadajući polumjer elektroničkih komunikacijskih zona, za svaku županiju i Grad Zagreb, povećanje polumjera zone EKZ – 1050 m (koordinate: HTRS X: 379448 Y: 4965023, polumjer: 1500 m, županija: Virovotičko-podravska) na 3000 m. Prihvaća se sljedeći prijedlog dodavanja planiranog samostojećeg antenskog stupa u tablici 1.2.: Predlaže se u tablici 1.2. Zemljopisne odrednice lokacija planiranih samostojećih antenskih stupova, za svaku županiju i Grad Zagreb, dodavanje nove planske lokacije samostojećeg antenskog stupa sa sljedećim odrednicama: naziv lokacije: Čazma, koordinate: HTRS X: 511974,01 Y: 5066372,56, polumjer: 1500 m, županija: Bjelovarsko-bilogorska.