Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije ADMINISTRATOR/ADMINISTRATORICA u sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | MARTINA JERKOVIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije ADMINISTRATOR/ADMINISTRATORICAu sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI | Uvođenje strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije "Administrator/Administratorica" odgovor je na potrebe tržišta rada za kvalificiranim kadrom u sektoru prava, politologije, sociologije, državne uprave i javnih poslova. Cilj uvođenja ovog kurikuluma je osigurati učenicima stjecanje praktičnih i teorijskih znanja i vještina potrebnih za obavljanje administrativnih poslova u pravnim, političkim, sociološkim, državnim i javnim institucijama. Kurikulum se sastoji od općeg i stručnog dijela, uključujući teorijsku nastavu, praktične vježbe i stručnu praksu te zadovoljava potrebe suvremenog administrativnog djelatnika. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Hvala Vam na sudjelovanju u e-savjetovanju i podršci modernizacije sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja. |
2 | SAŠA PERIČAK | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije ADMINISTRATOR/ADMINISTRATORICAu sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI | Poštovani, Prvo moram napomenuti kako je odnedavno promijenjeno sučelje e-savjetovanja čime je znatno otežano snalaženje i komentiranje. Isprobao sam sučelje na 4 različita računala i na svakome na različitim preglednicima (Mozilla Firefox, Chrome, Edge) i svugdje sam se susreo s problemima u vidu nečitljivosti dijela teksta ili problema s otvaranjem dijela dokumenta. Nadam se da mi zbog toga nisu promakli dijelovi dokumenta - u slučaju da jesu i da se to reflektira na poslane komentare, unaprijed se ispričavam. Smatram da je kurikulum u ovakvoj formi neprihvatljiv i ne slažem se s prijedlogom njegovog uvođenja. Razumijem potrebu za osuvremenjivanjem kurikuluma i uvođenje „reforme“, ali ovakav pristup vodi ka stvaranju ljudi bez opće kulture i znanja i vještina potrebnih za život u suvremenom društvu. Kao biolog, osvrćem se nepostojanje predmeta biologije (ili nečeg sličnog poput predmeta Čovjek i zdravlje ili čovjek, zdravlje i okoliš koji su do sad postojali u srodnim zanimanjima i u velikoj većini četverogodišnjih zanimanja). U svijetu u kojem živimo sve je više bolesti kardiovaskularnog sustava i dijabetesa uzrokovanih nepravilnom prehranom i nezdravim životnim stilovima; sve je više ovisnosti o različitim opijatima, ali i o kockanju (u pozadini koje su također promjene u radu živčanog sustava - što je biološka tema); sve manje ljudi shvaća važnost cijepljenja kao prevencije epidemija i pandemija, a epidemije i pandemije nam sve više prijete; sve više nam prijeti i zagađenje i onečišćenje okoliša iz raznih ljudskih aktivnosti; natalitet nam se smanjuje, a spolno prenosive bolesti i maloljetničke trudnoće i dalje su prisutne ... kako bi se građanin 21. stoljeća mogao nositi sa svim tim, a i mnogim drugim izazovima koji izlaze izvan okvira ovog komentara, nužna je kvalitetna edukacija u čijoj je srži biologija. Nažalost, svjedok sam kako učenici srednjih škola o tim temama iz generacije u generaciju znaju sve manje. Pojava raka je sve češća, a sve veći broj srednjoškolaca uopće ne zna što je rak (!!), a kamoli kako smanjiti vjerojatnost njegove pojave. Osnovnoškolsko obrazovanje nije dovoljno - potrebno je navedene teme (a uz to svakako i sadržaje o zdravlju spolnog sustava, o trudnoći i kontracepciji) produbljivati i proširivati (a i ponavljati). Tu je ključna i dob učenika - ne može se očekivati da se sva potrebna znanja i vještine usvoje u osnovnoj školi niti se može očekivati da će se navedeni sadržaji (kvalitetno) odraditi kao međupredmetne teme. U kurikulumu nema ključnih sadržaja/ishoda učenja koji su do sad u srodnim zanimanjima obuhvaćeni predmetom Biologija ili Čovjek i zdravlje ili Čovjek, zdravlje i okoliš: kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje i imunosni sustav, kronične nezarazne bolesti, druge učestale bolesti organskih sustava, zaštita prirode i okoliša i održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša, ovisnosti... U kurikulum je stoga nužno uvesti predmet Biologija odnosno Čovjek, zdravlje i okoliš od 2 sata tjedno barem jednu godinu. Korjenite promjene poput ovih potrebno je puno ozbiljnije promisliti i uvesti postupno/eksperimentalno te nakon cijelog provedenog ciklusa analizirati uspješnost kako se ne bi ponovila „Škola za život“ koja je unatoč dobrim željama unazadila osnovnoškolsko i gimnazijsko obrazovanje. Promjene koje slijede mi se čine kao još puno manje promišljene i lošije osmišljene, unatoč tome što zahvaćaju puno veći broj zanimanja i što je realni opseg posla da se to kvalitetno odradi puno veći. U svakom slučaju, i kao roditelj i kao učitelj i nastavnik s višegodišnjim iskustvom, smatram kako je predloženi kurikulum štetan za razvoj mladih ljudi u odgovorne i obrazovane ljude 21. stoljeća, spremne uhvatiti se u koštac sa svim izazovima ispred njih - umjesto toga ih pokušava pretvoriti u „fah idiote“ bez temeljnih znanja i vještina potrebnih za kvalitetan život. Predloženi kurikulum je jedan u nizu slično strukturiranih strukovnih kurikuluma koji će, umjesto da unaprijede sustav strukovnog obrazovanja, dovesti do njegovog dodatnog nazadovanja pa predlažem da se cijela reforma revidira i ponovno promisli te da se biologija uključi kao obavezni predmet odnosno da se barem ranije navedeni biološki sadržaji uključe kao obavezni moduli. Srdačan pozdrav | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Kurikulumom međupredmetne teme Zdravlje za osnovne i srednje škole i Kurikulumom međupredmetne teme Održivi razvoj za osnovne i srednje škole obuhvaćeni su sadržaji koji se tiču zdravlja, prirode i okoliša, uključujući teme kao što su kontracepcija, trudnoća, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti, zarazne bolesti, cijepljenje, kronične nezarazne bolesti, zaštita prirode i okoliša, održivi razvoj, onečišćenje i zagađenje okoliša te ovisnosti. Ove međupredmetne teme omogućuju učenicima kontinuirano usvajanje znanja i vještina vezanih uz zdravlje, zdrav život, zaštitu okoliša i održivi razvoj kroz integrirane sadržaje u različitim modulima. Uz to, škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava ostvarenje ishoda učenja na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |
3 | KRISTINA JERČIĆ | ODLUKU o uvođenju strukovnog kurikula za stjecanje kvalifikacije ADMINISTRATOR/ADMINISTRATORICAu sektoru PRAVO, POLITOLOGIJA, SOCIOLOGIJA, DRŽAVNA UPRAVA I JAVNI POSLOVI | Poštovani! Kvalifikacija administrator/ica u sektoru pravo, politologija, sociologija, državna uprava i javni poslovni bi trebao imati minimalno dvije godine nastave povijesti koja treba obuhvaćati cjelokupnu hrvatsku povijest u europskom i svjetskom kontekstu kao obavezan predmet unutar općeobrazovnog dijela. Iako se u popisu izbornih modula unutar ove kvalifikacije nalaze izborni moduli koji obuhvaćaju razvoj hrvatskih državnih institucija i hrvatsku povijest učenici trebaju imati u općeobrazovnom dijelu cjeloviti prikaz povijesti ljudske civilizacije. Ovaj smjer bi zapravo trebao imati nastavu povijesti prema gimnazijskom programu jer su to učenici koji će u RH obnašati vrlo važne poslove unutar državnih institucija i javne uprave pa trebaju imati širok spektar znanja, vještina, ali i vrlo razvijenu identitetsku komponentu, empatičnost, osjećaj solidarnosti, odgovornost i brigu prema duhovnoj i kulturnoj baštini RH i interesima svih njenih građana. Smatram da je nastava povijesti u tom smislu nezamjenjiva i da mora biti minimalno dvije školske godine kao obavezan predmet. Učenici ovog smjera sada imaju i Kulturnu baštinu kao obavezan dio nastave unutar nastave Povijesti. Smatram da to tako treba i ostati. Prijedlog da se u trećem razredu obrađuje hrvatska povijest od 18. do kraja 20. st. nije dobar, isključuje se velik dio hrvatske povijesti i europski i svjetski kontekst. Radim u ovim smjerovima i bila sam učenik ovog smjera i prijedlog općeobrazovnog dijela kurikuluma vidim kao veliki korak unatrag za ovo zanimanje. Predlaže se da nastava matematike bude 4 sata tjedno u sve četiri godine školovanja što je za ovaj smjer nepotrebno. Istovremeno se marginalizira ono što je najvažnije za ovo zanimanje, a to je uz pravni dio, humanistički aspekt obrazovanja, povijest, filozofija i logika. Učenici ovih smjerova najčešće rade u državnim i javnim službama ili upisuju pravni fakultet za koji im opet trebaju sve ove komponente koje su navedene. Ja sam završila ovaj smjer i upisala filozofski fakultet, neki novi učenik koji će pohađati ovaj program to nikako neće moći učiniti. Predlažem da nastava povijesti ostane obavezan predmet tri školske godine i obuhvaća cjelokupnu hrvatsku povijest u europskom i svjetskom kontekstu i hrvatsku povijesnu i kulturnu baštinu. To se može učiniti tako da se planirano povećanje satnice matematike ostavi kao izborno za učenike, jer i sada imaju tu mogućnost kako bi se pripremali za državnu maturu, a povijest bude obavezan predmet. Učenici ovih smjerova ionako polažu državnu maturu iz svih obveznih predmeta u postotku od 80% i 90% pa ne vidim logiku u povećanju satnice matematike na štetu nastave povijesti. Nikada nitko iz ovog smjera nije upisao studij matematike, elektrotehnike ili strojarstva, ova djeca imaju izraženu društveno-humanističku komponentu. Srdačan pozdrav! | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Položaj i sadržaj općeobrazovnog nastavnog predmeta Povijesti nije predmet savjetovanja. U svim sektorima pa tako i u navedenom škole imaju autonomiju kurikulom škole prilagoditi i proširiti različite sadržaje kako bi dodatno obuhvatile i produbile ove važne teme prema specifičnim potrebama i interesima učenika. To omogućava fleksibilnost u pristupu i osigurava da se ostvarenje ishoda učenja ostvaruje na način koji je prilagođen učenicima za svakodnevni život, ali i relevantan za njihovu struku. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću. |