Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Odluci o uvođenju strukovnog kurikuluma za stjecanje kvalifikacije TEHNIČAR ZA BRODOSTROJARSTVO / TEHNIČARKA ZA BRODOSTROJARSTVO u sektoru STROJARSTVO, BRODOGRADNJA I METALURGIJA

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 ALDINA BURIĆ 3. RAZRADA MODULA, 4. RAZRED Nakon rada u povjerenstvu za izradu kurikuluma za stjecanje kvalifikacije POMORSKI NAUTIČAR/POMORSKA NAUTIČARKA i na kraju školske godine u kojoj smo svi imali poteškoća s obavljanjem prakse učenika završnih razreda, budući da školski brod "Kraljica mora" nije bio na raspolaganju, a izgledno je da neće biti na raspolaganju do daljnjeg, mislim da bi svakako u svim poglavljima kurikuluma gdje je predviđena praksa valjalo upisati brod/školski brod. Kako sam primijetila, ovakva formulacija je već upisana na više mjesta te predlažem da se provjeri još jednom i po potrebi nadopuni ili upiše gdjegod je još potrebno. Na taj način će se spriječiti eventualne administrativne poteškoće i različita tumačenja sve dok se ne riješi problem školskog broda. Nadalje, potrebno je razmišljati da mnoga druga zanimanja imaju predviđeno obavljanje određenog broja sati stručne prakse kroz razdoblje praznika i mislim da bi takva solucija bila vrlo dobra i za pomorska zanimanja. Predlažem stoga da se razmotri mogućnost uvođenja stručne prakse, barem nakon 2. i 3. razreda i to u obliku plovidbe ili rada u nekom poduzeću/ustanovi koji su povezani s pomorstvom (npr. brodogradilišta, marine, lokalni turistički brodari i sl.). Treći problem koji se pojavljuje se odnosi na kadrove koje je danas sve teže naći u svim područjima pa tako i u školi. Predlažem da se omogući da se barem kod strukovnih modula /SIU-a kod kojih je predviđeno više praktičnih sadržaja smiju zapošljavati i bivši pomorci koji su stekli najviša zvanja u pomorstvu unatoč tome što nemaju akademsko zvanje, ali im je to omogućeno polaganjem posebnog programa u trajanju od 6 mjeseci. Kao preduvjet za zapošljavanje bi se za takve djelatnike mogao predložiti duži period plovidbe u svojstvu prvog časnika palube ili zapovjednika (upravljačka razina prema STCW konvenciji). Vjerujem da bi se na taj način uspjelo u školama zaposliti kvalitetne djelatnike. Također mislim da je problem što praktički sve strukovne predmete brodostrojarstva sviju predavati osobe koje nisu nikada plovile. Brodski pogon i brodska strojarnica imaju mnogo zajedničkih i dodirnih točaka s "kopnenim" strojarnicama i pogonima, ali su uvjeti rada i mogućnosti sasvim drugačiji i vjerujem da je iskustvo osobe koja je boravila na brodu nezamjenjivo. Djelomično prihvaćen Djelomično se prihvaća. Navedeni stručni komentar oko formulacije "brod/školski brod" će biti obuhvaćen doradom navedenog strukovnog kurikula. Komentar vezan uz kadrove: Uz svaki strukovni kurikul bit će dostupna javna baza podataka (registar) koja će povezivati module / skupove ishode učenja i pripadajuće kvalifikacije nastavnika. Hvala Vam na doprinosu u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću.