Izvješće o provedenom savjetovanju - UPUTE ZA PRIJAVITELJE: Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava Potpora MSP-ovima Istarske županije u zelenoj tranziciji putem proizvodnih inovacija
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava, 1.Opće informacije | Poštovani, molimo razmotriti izmjene i dopune nacrta Poziva ili ako to nije moguće molimo pojasniti na koji se teritorij odnosi ulaganje u Grad Pula (pretpostavlja se uključivo i pripadajuća naselja Štinjan, Veli Vrh itd), no skrećemo pozornost da se značajna gospodarska aktivnost vezana za Grad odvija na rubnim dijelovima Grada, u industrijskim zonama poput Poslovne i industrijske zone Galižana, koja administrativno pripada Gradu Vodnjanu. Dakle molimo razmotriti da se omogući sudjelovanje MSP-ova u okviru industrijskog prstena Grada Pula, ukoliko je moguće. | Nije prihvaćen | Ne prihvaća se. Sukladno odredbama ITP-a poziv je planiran u obuhvatu grada Pule i Labinštine. Eventualno odstupanje od toga u većoj ili manjoj mjeri bi se moglo smatrati diskriminacijskim (zašto samo ta dodatna područja). |
2 | ANA VEDE | Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava, 1.Opće informacije | Molimo razmotriti povećanje iznosa maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava po projektnom prijedlogu na minimalno 250.000 eur; vjerujemo da bi na taj način projekti imali značajniji učinak u digitalnoj/zelenoj tranziciji. Dodatno, molimo predvidjeti prihvatljivost troškova vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga budući da će trebati dodatno izrađivati financijsku analizu i procjenu otpornosti na klimatske promjene | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Sukladno točki 3. UzP, stavak e.) navedeno je kako je trošak Izrade projektno – tehničke dokumentacije potrebne za prijavu i provedbu projekta (povezuje se s odgovarajućom vrstom potpora kroz koju se planira korištenje dokumentacije) prihvatljiv. Troškovi izrade projektno – tehničke dokumentacije mogu iznosi do 3% ukupnih prihvatljivih troškova. |
3 | ANA VEDE | Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava, 1.Opće informacije | Pozdravljamo ciljani Poziv za istarske poduzetnike/ce i činjenicu da je prepoznato da, usprkos tome da posluju/emo u visokorazvijenoj regiji, postoje i specifični izazovi u poslovanju, te će im bespovratna sredstva zasigurno olakšati i ubrzati digitalnu i zelenu tranziciju. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
4 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava, 1.Opće informacije | S obzirom na značajan protek vremena od početka planiranja JTF-a u Hrvatskoj do objave UZP-a tj. Poziva (na jesen), molimo istražiti mogućnosti povećanja najvećeg iznosa darovnice na barem 200.000 eura. Navedena zamolba vrijedi i za povećanje alokacije za predmetni Poziv. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. |
5 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava, 1.Opće informacije | Poštovani, molimo razmisliti dopustivost lokacije ulaganja na razini Istarske županije (IŽ), a ne samo teritorija Grada Pule te Labinštine. Jedan od navedenih uvjeta prihvatljivosti jest registracija sjedišta i/ili podružnice na teritoriju Istarske županije, dok je drugi suženo geografsko područje prihvatljivo za ulaganje na prije navedene 2 geografske lokacije. Koliko se da iščitati iz strateških dokumenata, ideja Fonda za pravednu tranziciju jest ublažiti posljedice prelaska na klimatsku neutralnost povezano sa gašenjem elektrana na fosilna goriva u IŽ (primarno se odnosi na TE Plomin). Iako je alokacija poziva zaista skromna, utjecaj navedene tranzicije imat će posljedice na gospodarstvo čitave županije, koja je vrlo kompaktno povezana u gospodarskom smislu. Razumijemo da su napravljene pdređene ex-ante analize, no potencijalne prijavitelje zbunjuje činjenica da se dopušta prihvatljvost prijavitelja tj. registracija sjedišta i/ili podružnice na razini Županije, ali prihvatljivost ulaganja određuje se samo na odabrane 2 geo-lokacije. Ukoliko se navedenim odrednicama želi kanalizirati ulaganja na navedene 2 geo-lokacije molimo razmisliti o izmjeni uvjeta prihvatljivosti ili dopuni teksta UZP-a iz kojih bi bila razvidna logička podloga koja vodi poticanju gospodarskog razvoja odabranih JLS-ova, za razliku od podrške tranziciji na razini Županije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Sukladno odredbama ITP-a poziv je planiran u obuhvatu grada Pule i Labinštine, koje je definirano kao područje utjecaja u Teritorijalnom planu za pravednu tranziju. Za navedena područja očekuje se najveći negativni socio-ekonomski učinak zelene tranzcije. Dodatno, treba imati u vidu vrlo ograničenu alokaciju Poziva. |
6 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava, 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja | Molimo jasnu naznaku prihvatljivosti troškova pripreme projektnog prijedloga. S obzirom na opseg dokumentacije koji se traži u sklopu prijave projektnog prijedloga, a u odnosu na maksimalni iznos darovnice od 150.000 eura, ljubazno molimo razmisliti ili o sufinanciranju troškova pripreme projektnog prijedloga ili o smanjenju opsega tražene dokumentacije. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Sukladno točki 3. UzP, stavak e.) navedeno je kako je trošak Izrade projektno – tehničke dokumentacije potrebne za prijavu i provedbu projekta (povezuje se s odgovarajućom vrstom potpora kroz koju se planira korištenje dokumentacije) prihvatljiv. Troškovi izrade projektno – tehničke dokumentacije mogu iznosi do 3% ukupnih prihvatljivih troškova. |
7 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava, 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja | Poštovani, u Kriterijima za ocjenjivanje kvalitete navedeno je sljedeće: "7.2. (eventualna) Suradnja MSP-a sa znanstveno – istraživačkim institucijama http://mzos.hr/dbApp/pregled.aspx?appName=ustanove_Z ZII nisu partner na projektu i ne ostvaruju pravo na financiranje projektnih aktivnost. ". Molimo doradu UZP - usklađenje s navedenim (dopustivost partnerstva sa ZII ili izmjena Kriterija za ocjenu kvalitete, što je primjenjivo). | Nije prihvaćen | Nije prihvaćen. Sukladno točki 2. Uputa za Prijavitelje, Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi. Prijavitelj je odgovoran za provedbu projekta. Suradnja se ostvaruje, ali bez financiranja troškova suradničke organizacije. |
8 | NEVENKA ROCE | 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.2. Prihvatljivost projekta | Vezano uz: "Projekt se provodi na prihvatljivom zemljopisnom području - Projekt se provodi (tj. lokacija ulaganja je) na području grada Pule i Labinštine (grad Labin, općine Raša, Pićan, Kršan, Sveta Nedelja) u Republici Hrvatskoj. " -Molim da se navede na koja konkretna područja grada Pule se odnosi projekt isto kao što se napisalo za područje Labinštine. Također, predlažemo da se u područje Grada Pule uključe i općine/gradovi aglomeracije Pula. | Nije prihvaćen | Nije prihvaćen. “Područje Labinštine” je opći geografski pojam koji obuhvaća više jedinica lokalne sampouprave i zbog toga je bilo nužno definirati te jedinice. Grad Pula je samostalna jedinica lokalne samouprave i ima definiran opseg koji ne treba dodatno pojašnjavati. |
9 | ANA VEDE | 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.2. Prihvatljivost projekta | Vezano uz kriterij prihvatljivosti projekta: "Projekt predstavlja najbolji odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva - Projektni prijedlog sadržava opis opravdanosti financijskog doprinosa programa u odnosu na opseg aktivnosti koje su predmet financiranja te planiranih rezultata/ostvarenja. Konkretno, prijavitelji su dužni u projektnom prijedlogu opisati način na koji je ocijenjeno da su troškovi projekta opravdani a taj se opis može temeljiti na obrazloženju jediničnih troškova ključnih aktivnosti projekta (u odnosu na trenutne tržišne cijene), na usporedbi s troškovima sličnih projekata ili neki drugi način kojim pokazuje odnos između planiranih troškova i planiranih aktivnosti i ciljeva. Ispunjenost kriterija provjerava se uvidom u prijavni obrazac (rubrika Troškovi izgradnje i /ili opreme), Troškovnik i po potrebi dodatne dokaze (npr. podaci o analiziranim drugim/usporedivim nabavama, projektima, …) " Molimo precizirati koji točno dokazi/podaci/način ocjene će se smatrati dostatnim za ispunjenje kriterija najboljeg odnosa, da ne bude prepušteno slobodnoj procjeni konzultanata/evaluatora. | Nije prihvaćen | Nije prihvaćen. U obrazloženju kriterija navedeno je na koji način (putem koje dokumentacije i podataka) prijavitelj treba opisati tj. opravdati (iznos) troškova. Ocjena „kvalitete“ tj. ispunjenosti ovog kriterija (kao i svakog) ovisi o ocjeni osobe/tijela koji provodi evaluaciju (to je zadaća evalutaora). |
10 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.2. Prihvatljivost projekta | "7.1 predstavlja li inovacija (inovacija organizacije poslovanja i/ili inovacija procesa i/ili proizvodna inovacija) koja će biti uvedena projektom novost ili značajno poboljšanje u odnosu na tržište, odnosno, dodatno se boduje ako inovacija prelazi razinu samog prijavitelja i predstavlja inovaciju i na tržištu. EU i globalno tržište podrazumijeva doseg inovacije unutar i izvan zemalja europskog zemljopisnog prostora; Nacionalno tržište podrazumijeva doseg inovacije unutar Republike Hrvatske; Lokalno tržište podrazumijeva doseg inovacije unutar Istarske županije; Razina Prijavitelja podrazumijeva doseg inovacije unutar poslovanja Prijavitelja. - Inovacija predstavlja inovaciju za tržište EU-a ili globalno tržište - 20 bodova - Inovacija predstavlja inovaciju na nacionalnom tržištu (Republika Hrvatska) - 15 bodova - Inovacija predstavlja inovaciju na lokalnom tržištu (Istarska županija) - 10 bodova - Inovacija predstavlja inovaciju samo na razini Prijavitelja - 5 bodova " Kriterij ocjene kvalitete Inovativnosti - ljubazno molimo razmotriti redistribuciju težinskog čimbenika (pondera) ili neku drugu izmjenu ovog Kriterija ocjene kvalitete s obzirom na činjenicu da je puno izglednije da inovaciju na razini EU-a ili globalno može postići proizvodna inovacija u odnosu na inovaciju procesa ili inovaciju organizacije poslovanja. | Nije prihvaćen | Nije prihvaćen. Pozivom se definiraju vrste inovacija koje su predmet financiranja te ne vidimo razlog za međusobno diferenciranje. Dakle, Pozivom se ne potiče/ne preferira nijedan od prihvatljivih tipova inovacija. |
11 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.2. Prihvatljivost projekta | U Kriterijima za ocjenu kvalitete navodi se: "4.1. udio proizvodnih procesa koji su predmet inovacija u ukupnim proizvodim procesima Kriterijem se utvrđuje vrijednosti jednog ili više proizvodnog procesa prijavitelja, a koji su predmet inovacija (projekta) i ukupne vrijednosti proizvodnje prijavitelja čiji je dio (proizvodni proces/i) predmet projekta. Proizvodnim procesom se smatra sustav koji inpute pretvara u proizvode u što ulaze robe (dobra) i usluge. Inputi sustava su: energija, materijali, rad, kapital i informacije. Prijavitelje je dužan navesti i opisati trenutnu vrijednost proizvodnog procesa koji je predmet inovacije koje se provodi putem projekta u ukupnoj vrijednosti svih proizvodnih procesa unutar poduzeća. Kriterij se provjerava u postotnom smislu (udio). - Sva vrijednost proizvodnje prijavitelja tj. svi proizvodni procesi predmet su inovacija kroz projekt (100%) – 10 bodova - Jednako ili više od 50% vrijednosti proizvodnje prijavitelja tj. proizvodnih procesa predmet su inovacija kroz projekt – 6 bodova - Manje od 50% vrijednosti proizvodnje prijavitelja tj. proizvodnih procesa predmet su inovacija kroz projekt – 3 boda " Ljubazno molimo navesti popis procesa koji će evaluatori uzimati u obzir kako bi se omogućila veća transparentnost prilikom ocjene navedenog kriterija. Ovako naveden kriterij podložan je subjektivnoj ocjeni prijavitelja, a kasnije i evaluatora (nepotrebna "siva zona" mogućeg prijepora kod ocjene). | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Popis procesa koji će se uzimati u obzir je onaj koji Prijavitelj prezentira u svojoj projektnoj prijavi, a sukladno pojašnjenju iz opisa kriterija. Ovakve kriterije nije moguće definirati na nižoj razini s obzirom na obuhvat različitih prijavitelja i sektora. Ne slažemo se da se radi o „sivoj zoni“, već upravo o nečemu što je smisao i zadatak evaluatora. |
12 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.2. Prihvatljivost projekta | Molimo primite na znanje informaciju vezano za tržište rada u odnosu na pokazatelj vezan za zapošljavanje te s tim povezane težinske čimbenike u Kriterijima za ocjenu kvalitete. U trenutnim uvjetima manjka radne snage, pritom uzevši u obzir pokazatelj inovacije proizvoda, procesa ili metode rada, navedena 2 kriterija gotovo su u koliziji. Ukoliko je namjera donositelja politika da se prijavitelje stimulira da kroz ovaj Poziv zaposle eventualne viškove radne snage koji se mogu pojaviti uslijed aktivnosti prelaska na klimatski neutralno gospodarstvo u IŽ, razumljiv je zadani pokazatelj, no statistika pokazuje kako se na razini Županije "uvozi" radna snaga, dakle čak nedostaje radnika, što će zasigurno imati utjecaja na interes prijavitelja, a kasnije u provedbi i na uspjeh korisnika. S druge strane, ukoliko zbog strateških dokumenata navedeni pokazatelj mora ostati, molimo razmisliti o ublažavanju težinskih faktora (bodova) u Kriterijima za ocjenu kvalitete (smanjenje značaja tog pondera). | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje. Razmotrit će se ublažavanje težinskih faktora u granicama koje dopušta sustav bodovanja unutar kriterija za odabir operacija odobrenih od strane Odbora za praćenje. |