Izvješće o provedenom savjetovanju - PRIJEDLOG PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM | Gospodarenje otpadom jedno je od područja iz sustava zaštite okoliša u kojem pučka pravobraniteljica prati ostvarivanje ustavnog prava na zdrav život i zdrav okoliš i univerzalnog prava na čist, zdrav i održiv okoliš, a mišljenje koje dostavljamo temelji se na saznanjima koje crpimo iz dugogodišnjeg postupanja u ovim predmetima te iz kojih su razvidni različiti nedostatci u postojećem sustavu gospodarenju otpadom. U nastavku uvodno ukazujemo na neke od predmeta u kojima postupa pučka pravobraniteljica u području gospodarenja otpadom te su okolnosti utvrđene u ispitnim postupcima vođenim u tim predmetima, relevantne i u kontekstu Prijedloga Pravilnika te njegovih pojedinih odredbi čije uvođenje smatramo potrebnim i korisnim. U izvješću Hrvatskom saboru za 2023. godinu, pučka pravobraniteljica je ukazala na zabrinjavajuće slučajeve požara i odrona na lokacijama gospodarenja otpadom, te na opasnost koja od sličnih događaja prijeti na više lokacija, posebice onih gdje su nepropisno odložene velike količine otpada. Upozorila je da dodatni rizik za okoliš, prirodu i ljude na već onečišćenim lokacijama predstavljaju ekstremni događaji uzrokovani klimatskim promjenama poput slučaja izlijevanja rijeke Drave kod Botova u kolovozu 2023. godine, koje je zahvatilo i crnu točku „Lokacija praonice i dezinsekcijske stanice u Botovu“. Uslijed rastućeg broja pritužbi građana zbog neugodnih mirisa iz CGO-a Kaštijun, pučka pravobraniteljica je ukazala na potrebu provedbe biološkog monitoringa građana koji žive u blizini CGO-a Kaštijun radi pravovremene prevencije mogućih štetnih utjecaja na život i zdravlje ljudi te je ukazala na potrebu nastavka provedbe biološkog monitoringa građana u blizini CGO-a Marišćina, obzirom je Ekološka studija utjecaja CGO-a Marišćina na zdravlje mještana Marčelja i okolice potvrdila određene utjecaje iz okoliša na plućne funkcije mještana. Izvijestila je i o ispitnom postupku zbog požara u tvornici za preradu plastike Drava International u Osijeku gdje su u inspekcijskim nadzorima utvrđene povrede više zakona iz područja zaštite okoliša i područja rada. Slijedom iznesenoga, pučka pravobraniteljica je dala preporuku Gradu Osijeku i Nastavnom zavodu za javno zdravstvo Osječko-baranjske županije (dalje: NZJZ OBŽ), da dugoročno prate zdravstveno stanje građana i radnika koji su za vrijeme požara bili smješteni u krugu tvornice Drava International te je dala preporuku Državnom inspektoratu (dalje: DIRH), Gradu Osijeku i NZJZ OBŽ-u, da nastave uzorkovati tlo, hranu i vodu radi utvrđivanja posljedica požara u tvornici Drava International. U izvješću za 2023. godinu pučka pravobraniteljica je ukazala i na slučaj požara koji je izbio u društvu za gospodarenje otpadom EKO-FLOR PLUS d.o.o. u Oroslavju, za koje je inspekcija zaštite okoliša utvrdila da je radilo protivno dozvoli za gospodarenje otpadom, te na problem više tisuća tona otpada koji je prije više od tri godine uvezen iz Italije i koji je protuzakonito odložen u bivšoj tvornici Istraplastika u Pazinu, u prostoru bez uporabne dozvole za tu namjenu, u kojem se ne provode mjere zaštite od požara, te nije provedena revizija procjene ugroženosti i plana zaštite od požara, niti je uspostavljeno vatrogasno dežurstvo. Temeljem navedenih primjera istaknula je da ovakav problematičan poslovni model kojim se krši zakon i plaćaju kazne, jer je to financijski isplativije nego zakonito poslovati, direktno sprečava ostvarivanje ustavnog i univerzalnog prava na čist, zdrav i održiv okoliš. Podsjetila je na više onečišćenja okoliša u Vranjicu, na sporu sanaciju područja bivše tvornice ferolegura u Dugom Ratu, te je dala preporuku br. 114. (ponovljenu) Ministarstvu zdravstva, županijama i zavodima za javno zdravstvo, da na lokacijama CGO-a, crnih točaka, industrijskih postrojenja i drugih zahvata s emisijama onečišćujućih tvari u okoliš, izrade program zaštite zdravlja mještana i provode kontinuirani biološki monitoring lokalnog stanovništva. U 2024. godini izbili su novi požari, i to u tvornici za preradu plastike Drava International u Osijeku, u pogonu društva za gospodarenje otpadom EKO-FLOR PLUS d.o.o. u Zaprešiću te u bivšoj tvornici Istraplastika u Pazinu te povodom istih postupa pučka pravobraniteljica. Zaključno smatramo da Prijedlog pravilnika u cjelini odražava i velikim dijelom odgovara na probleme koje pučka pravobraniteljica uočava u ispitnim postupcima koje vodi po pritužbama građana, primjerice građana koji žive u blizini CGO-a Mariščina i Kaštijun, odlagališta Jakuševec Prudinec, kao i kod postupanja povodom odloženog otpada u bivšoj tvornici Istraplastike u Pazinu, otpada odloženog na području bivše tvornice Dioki na Žitnjaku, požara u tvornici za preradu plastike „Drava International“ u Osijeku ili požara u društvu EKO-FLOR PLUS d.o.o. te drugih sličnih slučajeva koji upućuju na štetne učinke na okoliš te na opasnost za zdravlje ljudi uslijed nastanka i načina gospodarenja otpadom. Nadamo se da će promjene koje Prijedlog Pravilnika donosi biti realizirane i pomno nadzirane kako bi se svrha ovih izmjena i dopuna zaista ostvarila. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
2 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM | Strukovna grupa za zaštitu okoliša u gospodarstvu HGK Županijske komore Osijek, uz predložene izmjene odredbi prijedloga Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o gospodarenju otpadom predlaže i dopunu u članku 21. važećeg Pravilnika o gospodarenju otpadom, u stavku 5. koji glasi: „(5) Oznaka s podacima o reciklažnom dvorištu iz stavka 3. točke 1. ovoga članka i o mobilnom reciklažnom dvorištu iz stavka 4. točke 1. ovoga članka sadrži sljedeće podatke: natpis »RECIKLAŽNO DVORIŠTE« odnosno »MOBILNO RECIKLAŽNO DVORIŠTE«, naziv pravne ili fizičke osobe – obrtnika koji upravlja reciklažnim dvorištem odnosno mobilnim reciklažnim dvorištem, oznaku reciklažnog dvorišta odnosno mobilnog reciklažnog dvorišta, radno vrijeme i natpis »ZAPRIMA SE SLJEDEĆI OTPAD:« iza kojega slijedi popis vrsta otpada iz Dodatka II. ovoga Pravilnika uključujući i neiscrpni popis tvari i predmeta koje se smatraju glomaznim otpadom“. Predlaže se dopuna tekstom koji glasi: „ i otpad (ključne brojeve otpada) koje osoba koja upravlja reciklažnim dvorištem dodatno i dobrovoljno preuzima na reciklažno dvorište – dodatni otpad koji nije u Dodatku II.“ Obrazloženje: Postoji veći broj otpada koji se uspješno može reciklirati jer za isto postoji tržište (neopasni otpad) a isti nije naveden u Dodatku II kao otpad koji se dužno preuzeti. Shodno navedenom, može se: - predložiti i izmjena u samom DODATKU II na način da se u naslovu ispred „POPIS“ doda riječ „MINIMALAN“, tako da bi naziv glasio: „MINIMALAN POPIS VRSTA OTPADA KOJI JE OSOBA KOJA UPRAVLJA RECIKLAŽNIM DVORIŠTEM DUŽNA ZAPRIMITI“. | Nije prihvaćen | Pravinlikom je propisan popis otpada čije preuzimanje u reciklažnom dvorištu je obvezno u okviru javne usluge, dok se ostale vrste otpada mogu preuzimati izvan okvira javne usluge temeljem npr. upisa sakupljača u Očevidnik sakupljača i oporabitelja ili temeljem dozvole za gospdoarenje otpadom |
3 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 1. | Vezano za čl.1. st. 1. i 2. Prijedloga Pravilnika kojim se u važeći Pravilnik u čl. 3. dodaju točke 4a. i 6a., kojima se uvode definicije za pojmove „mjesto ugradnje u materijale“ i „pošiljka otpada“, navedenu dopunu podržavamo. Naime, smatramo pozitivnom namjeru predlagatelja da se dodavanjem navedenih definicija konkretizira lokacija na kojoj se obavlja oporaba i ugradnja otpada u proizvod te sama pošiljka otpada, čime se doprinosi preciziranju postupka gospodarenja otpadom, odgovornosti osoba koje se bave djelatnošću oporabe ili zbrinjavanja otpada te nadzora nad istim. Tako se uvode definicije koje glase: „4a. mjesto ugradnje u materijale je lokacija na kojoj se obavlja oporaba ugradnjom obrađenog otpada u građevinu i lokacija na kojoj se obavlja ugradnja otpada u proizvod koji nastaje ukidanjem statusa otpada“ i „6a. pošiljka otpada je količina otpada koja se prenosi između dvije određene lokacije ili osobe u prometu otpadom i na teritoriju Republike Hrvatske određena je podacima pratećeg lista, osim za iznimke određene člankom 24. stavkom 2. Zakona, a u međunarodnom prometu otpadom određena je podacima dokumenta o prometu ili drugog odgovarajućeg propisanog dokumenta“. Podržavamo namjeru predlagatelja da se dodavanjem navedenih definicija konkretizira lokacija na kojoj se obavlja oporaba i ugradnja otpada u proizvod te sama pošiljka otpada čime se doprinosi preciziranju postupka gospodarenja otpadom, odgovornosti osoba koje se bave djelatnošću oporabe ili zbrinjavanja otpada te nadzora nad istim. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
4 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 1. | Strukovna grupa za zaštitu okoliša u gospodarstvu HGK Županijske komore Osijek, u stavku 1., podstavku 4.a, tekst „građevinu i lokacija“ predlaže zamijeniti tekstom „građevinu i/ili lokacija“. | Nije prihvaćen | Obije lokacije (ugradnja u građevinu i ugradnja u proizvod) su "mjesto ugradnje u materijale" stoga smo mišljenja da predloženo korištenje izraza "i/ili" ne bi ispunilo svrhu da se obuhvate obije lokacije. |
5 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 1. | članak 4 a mjesto ugradnje u materijale je nejasan. Mjesto ugradnje u materijale nije isto što i mjesto ugradnje u građevinu jer materijal i građevina nisu jedno te isto. Ugradnja otpada u proizvod koji nastaje ukidanjem statusa otpada je još konfuznije i značilo bi ugradnja otpada u nešto što je već nastalo obradom otpada. Ovakve nejasne konstrukcije stvaraju različita tumačenja i od strane inspekcije i od strane operatera. | Primljeno na znanje | Definicija određuje dvije različite vrste lokacija upravo jer jesu različite. |
6 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 2. | Vezano uz stavak 9. članka 2. Udruženje za sekundarne sirovine, sakupljanje i preradu iznosi sljedeće: ZGO čl.4. t.57. kaže da je ponovna uporaba svaki postupak kojim se omogućava ponovno korištenje proizvoda ili dijelova proizvoda, koji nije otpad, u istu svrhu u koju je izvorno načinjen. U Uputama za ispunjavanje Pratećeg lista stoji između ostalog da kod KONAČNOG OBRAĐIVAČA (G) pod POSTUPAK OBRADE – upisuje se slijedeća oznaka postupka kojim je obrađena pošiljka otpada: R1, R2, R3, R4, R5, R6, R7, R8, R9, R10, R11, PU, D1, D2, D3, D4, D5, D6, D7, D8, D9, D10 ili D12. Potrebno je mijenjati upute za ispunjavanje Pratećeg lista s obzirom na to da u Zakonu nije definiran postupak PU niti kao postupak oporabe niti kao postupak zbrinjavanja. | Prihvaćen | Primjedba se ne odnosi na odredbu članka, a upute za ispunjavanje pratećeg lista će biti usklađene s važećim propisom. |
7 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 2. | ZGO čl.4. t.57. kaže da je ponovna uporaba svaki postupak kojim se omogućava ponovno korištenje proizvoda ili dijelova proizvoda, koji nije otpad, u istu svrhu u koju je izvorno načinjen. U Uputama za ispunjavanje Pratećeg lista stoji između ostalog da kod KONAČNOG OBRAĐIVAČA (G) pod POSTUPAK OBRADE – upisuje se slijedeća oznaka postupka kojim je obrađena pošiljka otpada: R1, R2, R3, R4, R5, R6, R7, R8, R9, R10, R11, PU, D1, D2, D3, D4, D5, D6, D7, D8, D9, D10 ili D12. Potrebno mijenjati upute za ispunjavanje Pratećeg lista obzirom u Zakonu nije definiran postupak PU niti kao postupak oporabe niti kao postupak zbrinjavanja. | Prihvaćen | Primjedba se ne odnosi na odredbu članka, a upute za ispunjavanje pratećeg lista će biti usklađene s važećim propisom. |
8 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Vezano za čl. 3. st. 3. Prijedloga Pravilnika, mijenja se čl. 13. važećeg Pravilnika na način da se dodaju st. 7., 8., 9. i 10., kojima se uvodi obveza: - u st. 7. - uvođenja odgovarajućeg sustava upravljanja okolišem što uključuje ISO 14001, EMAS, uključujući EMAS „easy“ ili sustav koji je u skladu s točkom 1. Dodatka I Preporuka Vijeća o okolišno prihvatljivom gospodarenju otpadom (OECD/LEGAL/0329) kod osoba koje obavljaju djelatnost oporabe ili zbrinjavanja otpada, a nisu obvezne ishoditi okolišnu dozvolu; - u st. 8. - provedbe internog godišnjeg programa obuke i osposobljavanja, donošenja internog dokumenta kojim su određene odgovornosti, ovlasti i međusobni odnosi ključnih osoba koje obavljaju, upravljaju i nadziru svaki tehnološki proces gospodarenja otpadom, donošenja i redovitog ažuriranja odgovarajućeg plana za hitne akcije, imenovanja koordinatora za hitne akcije, donošenje programa praćenja, bilježenja i izvješćivanja; osiguranja zaštite na radu od izloženosti neprihvatljivim rizicima zbog svojstva i emisija materijala s kojima osobe rade te opreme koja se koristi, izloženosti vibracijama i buci te zaštite stanovništva koje živi ili radi u blizini lokacije gospodarenja otpadom da ono nije izloženo narušavanju okoliša, zdravlja ili nesreća zbog emisija i buke; - u st. 9. - tijelu nadležnom za nadzor da obavlja provjeru i preispitivanje plana za hitne akcije; - u st. 10. - osiguranje vjerodostojnih informacija o dopuštenim postupcima gospodarenja otpadom na određenoj lokaciji radi njihovog mogućeg učinka na okoliš ili zdravlje ljudi koji rade na toj lokaciji od strane MZOZT-a putem Registra djelatnosti gospodarenja otpadom, javnom objavom tijela nadležnog za rješavanje o zahtjevu za izdavanje dozvole za gospodarenje otpadom odnosno tijela nadležnog za upis u odgovarajuću evidenciju odnosno očevidnik. Smatramo korisnim navedene izmjene i dopune kojima se precizira i uređuje sustav gospodarenja otpadom uvođenjem internih obveza za osobe koje gospodare otpadom, u području zaštite na radu prema svojim zaposlenicima te zaštite stanovništva koje živi ili radi u blizini lokacije na kojoj se gospodari otpadom. Naime, građani koje žive u blizini lokacija na kojima se gospodari otpadom, u svojim pritužbama pučkoj pravobraniteljici učestalo ukazuju na ugrozu ili strah od ugoze zdravlja, navodeći i konkretne simptome poput mučnina, glavobolja, kašlja, krvarenja iz nosa i drugo. Stoga smo mišljenja da bi trebalo jasnije precizirati na koji način će se spriječiti narušavanje okoliša, zdravlja ili nesreća zbog emisija ili buke te na koji način će se pratiti zdravstveno stanje stanovništva koje živi u blizini postojećih lokacija na kojima se gospodari otpadom. | Primljeno na znanje | Pitanje je uređeno člankom 5. stavcima 1., 2., 3. i 4. Zakona. Praćenje zdravstvenog stanja stanovništva nije predmet ovog propisa. |
9 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Vezano za čl. 3. st. 2. Prijedloga Pravilnika, mijenja se čl. 13. st. 5. važećeg Pravilnika na način da glasi: „svaki postupak gospodarenja otpadom, koji se obavlja s vrstom otpada određenom uputom objavljenom na mrežnoj stranici Ministarstva i koji može uzrokovati neugodu zbog mirisa otpada izvan lokacije gospodarenja otpadom, mora se obavljati uz primjenu tehničkih mjera kojima se sprečava neugoda uzrokovana mirisom otpada“. Podržavamo ovakav prijedlog odredbe budući da bi se time trebalo doprinijeti sprečavanju širenja neugodnih mirisa s lokacija na kojima se gospodari otpadom, na što nam se građani učestalo pritužuju. Pritom je potrebno pratiti da li će na postojećim lokacijama na kojima se oporabljuje ili zbrinjava otpad, poput CGO-a, bioplinskih postrojenja, kompostana i drugih, takve tehničke mjere biti izvedive i učinkovite. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
10 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Vezano za čl. 3. st. 1. Prijedloga Pravilnika, u čl. 13., koji se odnosi na opće uvjete gospodarenja otpadom, u st. 1. točki 9. važećeg Pravilnika dodaje se točka 10. koja glasi: „da su mjere zaštite od požara provedene za sve postupke gospodarenja otpadom koje se dopušta obavljati, te za sve količine i vrste otpada koje se dopušta držati na lokaciji gospodarenja otpadom“. Prijedlog odredbe podržavano budući da se navedenom izmjenom i dopunom uvodi i precizira obveza provedbe mjera zaštite od požara za sve postupke, količine i vrste otpada koje je dopušteno držati na lokaciji, što smatramo značajnim unapređenjem za sustav gospodarenja otpadom zbog požara koji su zabilježeni na lokacijama gospodarenja otpadom te prevencije potencijalnih požara. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
11 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Strukovna grupa za zaštitu okoliša u gospodarstvu HGK Županijske komore Osijek predlaže brisati stavak 7. iz razloga što su ISO sustavi dobrovoljni, a mjere gospodarenja otpadom su već sadržane u elaboratu gospodarenja otpadom za tu djelatnost i za tu vrstu otpada. Navedeno je regulirano zakonskom regulativom o okolišu. Nadalje, stavak 8. točku 1. predlaže se dopuniti tekstom kojim bi se ponovno (vratilo) postavilo odgovornu osobu za gospodarenje otpadom kao što je bilo, ali je za tu izmjenu potrebno izmijeniti Zakon o gospodarenju otpadom. Način obavljanja djelatnosti i oprema kao i obuka, u nadležnosti je zaštite na radu, a provođenje tehnoloških procesa definirani su kroz opće i posebne uvjete u elaboratu sukladno Zakonu i Pravilniku. U odnosu na stavak 8. točku 2. također se predlaže vratiti odgovornu osobu. Nadalje, postavlja se pitanje mora li se za svaki tehnološki proces donijeti interni dokument kojim su određene odgovornosti ili samo za onaj proces koji bi mogao dovesti do onečišćenja. U potonjem slučaju, postavlja se pitanje tko će odrediti koji bi proces mogao dovesti do onečišćenja. U odnosu na točku 3. alineju 1., Strukovna grupa navodi kako način obavljanja postupka gospodarenja otpadom, uključujući tehničke i sve druge bitne uvjete za rad na lokaciji za svaki pojedini postupak, uključuje i sigurnosne i preventivne mjere te mjere nadzora i upravljanja. U odnosu na istu točku, alineju 2., predlaže se umjesto koordinatora vratiti odgovornu osobu. Naime, Zakonom nije predviđen koordinator, slijedom čega je isto u suprotnosti sa Zakonom. U odnosu na točku 4., alineju 1., Strukovna grupa smatra da bi trebalo biti predmet zakona kojim se uređuje zaštita na radu, a ne ovoga Prijedloga. U odnosu na točku 5. Strukovna grupa navodi kako su elaboratom predviđene sigurnosne i preventivne mjere.Stoga bi Pravilnikom bilo poželjno detaljnije odrediti koje su to mjere i na koji način se provode. U odnosu na točku 9. postavlja se pitanje koje je to tijelo nadležno za nadzor te se isto predlaže točno definirati. Nadalje, Strukova grupa smatra kako je cijela točka 10. nedovoljno jasna. Postavlja se pitanje što su vjerodostojne informacije i na što se odnose te tko će biti mjerodavan da ih utvrdi i na koji način. Nadalje, na čiji zahtjev se objavljuju te informacije. Zakonom su točno propisane nadležnosti tijela. Ovim stavkom se ulazi u nadležnost inspekcije te Strukovna grupa smatra kako je isto u suprotnosti sa Zakonom o gospodarenju otpadom. | Primljeno na znanje | 1. Brisanje stavka 7. se ne prihvaća, radi se o ispunjenju smjernice OECD-a 2. stavak 8. točka 1. i stavak 3. točka 3. (odgovorna osoba za gospdoarenje otpadom) - ne prihvaća se, međutim nema zapreke da tvrtka koja to smatra potrebnim imenuje takvu osobu. Dodatno, mišljenja smo kako propisana obveza imenovanja nije u suprotnosti sa Zakonom. 3. stavka 8. točka 2. - obveza se odnosi na svaki proces 4. stavak 8. točka 3. - primljeno na znanje 5. stavak 8. točka 4. - primljeno na znanje 6. stavak 8. točka 5. - pitanje će se dodatno doraditi uputama za izradu elaborata 7. stavak 9. - prihvaćeno - propisana je nadležnost inspektora zaštite od požara 8. stavak 10. - primljeno na znanje, radi se o ispunjenju obveze iz smjernice OECD-a o javnoj objavi informacija iz Registra dozvola za gospdoarenje otpadom |
12 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | U odnosu na stavak 1. kojim se dodaje točka 10. Udruženje za sekundarne sirovine, sakupljanje i preradu izražava potrebu za dodatnim pojašnjenjem u vezi s mjerama zaštite od požara. Konkretno, postavlja se pitanje gdje su u propisima ili pratećim dokumentima opisane opasnosti od nastanka požara koje bi omogućile da se jasno odrede odgovarajuće mjere zaštite. U odnosu na stavak 3. kojim se dodaje stavak 7. Udruženje traži pojašnjenje u vezi s primjenom obveze posjedovanja odgovarajućeg sustava upravljanja okolišem (ISO 14001, EMAS ili sličan sustav) na reciklažna dvorišta (RD) kojima pravna osoba samo upravlja, ali koja nemaju dozvole za gospodarenje otpadom. Konkretno, postavlja se pitanje odnosi li se ova obveza i na takva reciklažna dvorišta, s obzirom na to da nisu obveznici ishođenja dozvole za gospodarenje otpadom. Nadalje, vezano uz stavak 8. članka 3. (točka 1.) Udruženje je iznijelo sljedeći komentar: Svaki poslodavac je, sukladno odredbama Zakona o radu, obvezan izraditi Procjenu rizika koja služi poslodavcima kako bi se identificirali rizici na radnim mjestima. Članak 18. Zakona o zaštiti na radu propisuje da poslodavci moraju procjenjivati rizike za život i zdravlje radnika i osoba na radu, osobito u odnosu na sredstva rada, radni okoliš, tehnologiju, fizikalne štetnosti, kemikalije, odnosno biološke agense koje koriste, uređenje mjesta rada, organizaciju procesa rada, jednoličnost rada, statodinamičke i psihofiziološke napore itd., radi sprječavanja ili smanjenja rizika. Navedeni rizici definiraju se analizom radnih mjesta, opreme, radnih prostora i drugih sredstava rada gdje se identificiraju potencijalne opasne situacije koje se mogu dogoditi i procjenjuje se vjerojatnost njihovog nastanka. Sve navedeno u ovoj odredbi uređeno je propisima koji uređuju zaštitu na radu te je isto nepotrebno propisivati ovim posebnim propisom. Nadalje, vezano uz stavak 8. članka 3. (točka 2.) Udruženje je iznijelo sljedeći komentar: Imenovanje odgovorne osobe za gospodarenje otpadom propisano je jedino odredbama Pravilnika o odlagalištima otpada te je jedino odredbama istog utvrđeno koje su točno obveze odgovorne osobe. Nije jasno u koju svrhu bi služio interni dokument poslodavca o međusobnom odnosu osoba koje obavljaju i nadziru tehnološki proces kada njihove obveze i odgovornosti nisu propisane nikakvim posebnim aktom. Nadalje, vezano uz stavak 8. članka 3. (točka 3.) Udruženje je iznijelo sljedeće komentare: - u odnosu na podtočku 1., nije jasno na koji način se ocjenjuje je li plan odgovarajući, - u odnosu na podtočku 2. nije jasno donosi li se Plan za hitne situacije samo za objekte koji gospodare opasnim otpadom, -u odnosu na podtočku 3., svi posebni propisi uređuju način i rokove obavljanja ispitivanja te rokove dostave posebnih izvješća (npr. vodopravna dozvola uređuje rokove ispitivanja otpadnih voda, okolišna dozvola rokove ispitivanja i praćenja zraka, buke itd., kao i rokove dostave izvješća o ispitivanjima). Pitanje je što bi bile 'pojedinosti o obvezi vođenja e-ONTO-a' kada je isto uređeno posebnim propisom s jasno definiranim obvezama i rokovima. Također, nije jasno što u ovom slučaju predstavljaju 'glavni procesni parametri tehnoloških procesa'. Članice Udruženja smatraju da su odredbe ovog stavka nejasne i nepotrebne, jer uvode nove pojmove koji nisu definirani ni jednim posebnim propisom koji uređuje gospodarenje otpadom. Nadalje, vezano uz stavak 8. točku 4. isti propisuje obveze koje su već propisane odredbama koje uređuju Zaštitu na radu. U odnosu na stavak 9. članka 3., ukoliko nema propisanih uputa za izradu plana, ocjena ovisi o osobi koja provodi nadzor. | Primljeno na znanje | 1. pitanja zaštite od požara su uređena Zakonom o zaštiti od požara i podzakonskim aktima toga zakona 2. stavak 3. točka 7. - obveza se odnosi na postupak oporabe i postupak zbrinjavanja neovisno o drugim okolnostima 3. stavak 8. točka 1. - primljeno na zananje - dodana je odredba da se obveza iz stavka 8. točke 1. ispunjava se u sklopu provedbe mjera koje uređuju zaštitu na radu 4. stavak 8. točka 2. - pitanje se uređuje internim aktom društva 5. stavak 8. točka 3. - obveza se odnosi na svaku lokaciju gospdoarenja otpadom, a ne samo za lokaciju na kojoj se gospdoari opasnim otpadom. Dodatno, potrebno je odrediti nadležnosti i odgovornosti u svezi unošenja podataka u eONTO sustav (propisima je određena obveza društva, a internim dokumentom je potrebno urediti tko i kad to obavlja). 6. stavak 8. točka 4. - primljeno na zanje 7. stavak 9. - dodana je odredba da provjeru i preispitivanje plana iz stavka 8. točke 3. ovoga članka obavlja inspektor zaštite od požara |
13 | METIS DIONIČKO DRUŠTVO ZA SAKUPLJANJE, RECIKLAŽU I TRGOVINU OSTATAKA I OTPADAKA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Članak 3. stavak 8. točka 4. Navedene obveze propisane su Zakonom o zaštiti na radu i definirane Procjenom rizika. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
14 | METIS DIONIČKO DRUŠTVO ZA SAKUPLJANJE, RECIKLAŽU I TRGOVINU OSTATAKA I OTPADAKA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Članak 3. stavak 8. točka 3. Koordinator za hitne situacije imenuje se samo za postupanje s opasnim otpadom? Odredbe ove točke u cijelosti nisu jasne, nepotrebne su i uvode nove pojmove koji nisu definirani niti jednim posebnim propisom koji ureduje gospodarenje otpadom. | Primljeno na znanje | Obveza imenovanja koordinatora za hitne situacije je propisana samo za opasni otpad, međutim nema zapreke da se imenuje odgovarajući koordinator i za neopasni otpad iako to nije propisana obveza |
15 | METIS DIONIČKO DRUŠTVO ZA SAKUPLJANJE, RECIKLAŽU I TRGOVINU OSTATAKA I OTPADAKA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Članak 3. Stavak 8. točka 2. Ako posebnim aktom nisu propisane odgovornosti i obveze odgovornih osoba, temeljem čega i za koju svrhu bi služio interni dokument kojim bi se odredile odgovornosti, ovlasti i međusobni odnosi ključnih osoba za svaki tehnološki proces gospodarenja otpadom? | Primljeno na znanje | Pitanje obveza i odgovornosti unutar pravne osobe potrebno je urediti internima aktom te pravne osobe. |
16 | METIS DIONIČKO DRUŠTVO ZA SAKUPLJANJE, RECIKLAŽU I TRGOVINU OSTATAKA I OTPADAKA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Članak 3. stavak 8. točka 1. Sukladno odredbama Članka 18. Zakona o zaštiti na radu propisano da poslodavci moraju procjenjivati rizike za život i zdravlje radnika i osoba na radu, osobito u odnosu na sredstva rada, radni okoliš, tehnologiju, fizikalne štetnosti, kemikalije, odnosno biološke agense koje koristi, uređenje mjesta rada, organizaciju procesa rada, jednoličnost rada, statodinamičke i psihofiziološke napore, rad s nametnutim ritmom, rad po učinku u određenom vremenu (normirani rad), noćni rad, psihičko radno opterećenje i druge rizike koji su prisutni, radi sprječavanja ili smanjenja rizika te stavkom 2. je svaki poslodavac obvezan imati procjenu rizika temeljem koje primjenjuje pravila zaštite na radu, preventivne mjere, organizira i provoditi radne i proizvodne postupke, odnosno metode te poduzima druge aktivnosti za sprječavanje i smanjenje izloženosti radnika utvrđenim rizicima, a sve kako bi otklonio ili sveo na najmanju moguću mjeru vjerojatnost nastanka ozljede na radu, oboljenja od profesionalne bolesti ili bolesti u vezi s radom te kako bi na svim stupnjevima organizacije rada i upravljanja osigurao bolju razinu zaštite na radu. Sve navedeno u ovoj odredbi je uređeno propisima koji ureduju zaštitu na radu i smatramo da je isto nepotrebno propisivati ovim posebnim propisom. | Primljeno na znanje | Dodani stavak kojim se navodi kako se ta obveza ispunjava u sklopu provedbe mjera koje uređuju zaštite na radu. |
17 | METIS DIONIČKO DRUŠTVO ZA SAKUPLJANJE, RECIKLAŽU I TRGOVINU OSTATAKA I OTPADAKA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Nastavno na Točku 10., gdje su opisane opasnosti od nastanka požara kojim bi se mogle odrediti mjere? | Primljeno na znanje | Zaštita od požara je uređena Zakonom o zaštiti od požara i podzakonskim aktima toga Zakona. |
18 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Točka 10. Gdje su opisane opasnosti od nastanka požara kako bi se mogle odrediti mjere." | Primljeno na znanje | Zaštita od požara je uređena Zakonom o zaštiti od požara i podzakonskim aktima toga Zakona. |
19 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Stavak 7. Što sa RD kojima pravna osoba samo upravlja i koje lokacije ne posjeduju dozvole za gospodarenje otpadom, da li se i na njih odnosi obaveza ISO/EMAS sustava? Stavak 8. točka 1. Svaki poslodavac je sukladno odredbama Zakona o zaštiti na radu obvezan izraditi Procjena rizika, a koja služi poslodavcima kako bi se identificirali rizici na radnim mjestima. Članak 18. Zakona o Zaštiti na radu propisuje da poslodavci moraju procjenjivati rizike za život i zdravlje radnika i osoba na radu, osobito u odnosu na sredstva rada, radni okoliš, tehnologiju, fizikalne štetnosti, kemikalije, odnosno biološke agense koje koristi, uređenje mjesta rada, organizaciju procesa rada, jednoličnost rada, statodinamičke i psihofiziološke napore itd. radi sprječavanja ili smanjenja rizika. Navedeni rizici definiraju se analizom radnih mjesta, opreme, radnih prostora i drugih sredstava rada gdje se identificiraju potencijalne opasne situacije koje se mogu dogoditi i procjenjuje se vjerojatnost njihovog nastanka. Sve navedeno u ovoj odredbi je uređeno propisima koji ureduju zaštitu na radu te je isto nepotrebno propisivati ovim posebnim propisom Stavak 8. točka 2. Imenovanje odgovorne osobe za gospodarenje otpadom propisano je jedino odredbama Pravilnika o odlagalištima otpada te je jedino odredbama istog utvrđeno i koje su točno obveze odgovorne osobe. U koju svrhu bi služio interni dokument poslodavca o međusobnom odnosu osoba koje obavljaju i nadziru tehnološki proces Kada njihove obveze i odgovornosti nisu propisne nikakvim posebnim aktom Stavak 8. točka 3. Na koji način se ocjenjuje da li je plan odgovarajući? Donosi li se Plan za hitne situacije samo za objekte koji gospodare opasnim otpadom? Svi posebni propisi ureduju način i rokove obavljanja ispitivanja te rokove dostave posebnih izvješća (npr. vodopravna dozvola rokove ispitivanja otpadnih voda, okolišna dozvola rokove ispitivanja i praćenja zraka, buke….itd, rokove dostave izvješća o ispitivanjima itd). Što bi bile „Pojedinosti o obvezi vođenja e-ONTO-a kada je isto uređeno posebnim propisom sa jasnim obvezama i rokovima Što u ovom slučaju predstavljaju 'glavne procesne parametre tehnoloških procesa“? Odredbe ovog stavka su nejasne i nepotrebne te uvode nove pojmove koji nisu definirani niti jednim posebnim propisom koji ureduje gospodarenje otpadom. Stavak 8. točka 4. Ovaj stavak propisuje obveze koje su već propisane odredbama koje ureduju Zaštitu na radu. Nepotrebna odredba. Stavak 9. Ukoliko nema propisanih uputa za izradu plana, ocjena ovisi o osobi koja provodi nadzor. | Primljeno na znanje | 1. Obveza se odnosi na lokaciju na kojoj se obavlja postupak oporabe ili zbrinjavanja, ako se na reciklažnom dvorištu obavlja ne obavlja postupa kporabe ili postupak zbrinajvanja na tu lokaciju se ne primjenjuje obvez uvođenja sustava upravljanja okolišem. 2. stavak 8. točka 1. dodana da se navedeno ispunjava u sklopu provedbe mjera koje uređuju zaštitu na radu 3. stavak 8. točka 2. radi se o provedbi zahtjeva OECD-a 4. stavak 8. točka 3. potrebno je odrediti pojedinosti u svezi unosa podataka u eONTO 5. stavak 8. točka 4. Primljeno na zanje, radi se o usklađenu sa zahtjevima smjernie OECD-a stoga je i dodana odredba a se navedeno ispunjava u sklopu provedbe mjera koje uređuju zaštitu na radu 6. stavak 9. Da |
20 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Moraju li i operateri mobilnih uređaja raditi planove za hitne situacije ? | Primljeno na znanje | Da |
21 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Mjere zaštite na radu - da li to znači da prije predaje novog zahtjeva za dozvolu operater već mora provesti mjere zaštite na radu ili to može učiniti docnije nakon što počne s radom. | Primljeno na znanje | Mjere je potrebno provesti prije ishođenja dozvole |
22 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | Vezano za interni godišnji program obuke, interne dokumente o odgovornosti, plan za hitne situacije i program praćenja - važi li to i za operatere koji imaju važeću dozvolu ili samo za nove postupke. | Primljeno na znanje | Dozvola za gospodarenje otpadom ima rok trajanja, a za navedene zahtjeve pravilnikom se ne predviđa usklađenje postojećih dozvola, navedeno treba ispuniti prije ishođenj nove dozvole. |
23 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 3. | 10. da su mjere zaštite od požara provedene za sve postupke gospodarenja otpadom koje se dopušta obavljati, te za sve količine i vrste otpada koje se dopušta držati na lokaciji gospodarenja otpadom.“. Predlažemo da se za nove dozvole i upise ne traži da se mjere zaštite od požara provode prije samog ishođenja dozvole odnosno u fazi pisanja elaborata, već nakon 6 mjeseci do godinu dana od dobivanja dozvole. U trenutku pisanja elaborata, na lokaciji se u pravilu ne bi trebao niti nalaziti otpad, već samo oprema. Elaborat sadrži popis vrsta i količina otpada koje operater planira prikupljati u budućnosti što ne znači da će na tržištu stvarno biti dostupne te količine i vrste materijala. Prema ovakvom prijedlogu mjere od požara bi se radile za sve planirane vrste i količine otpada, a u praksi bi možda operater stvarno skladištio samo jednu ili dvije vrste otpada, te procjena unaprijed za neke imaginarne vrste otpada ne bi imala smisla. Procjena se treba raditi za stvarnu situaciju na skladištu. | Nije prihvaćen | Radi se uvjetima koje je potrebno ispuniti prije zaprimanja otpada kako bi mjere zaštite od požara ispunile svoju svrhu. |
24 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 4. | Vezano za čl. 4. st. 1. Prijedloga Pravilnika, mijenja se čl. 14. st. 1. važećeg Pravilnika kojim se dodaje posebni uvjet za djelatnost oporabe i zbrinjavanja otpada koji glasi: „da se postupak ne obavlja na poljoprivrednom zemljištu kako se ne bi, sukladno posebnom propisu koji uređuje poljoprivredno zemljište, uzrokovalo onečišćenje tog zemljišta“, koju dopunu pozdravljamo u cilju zaštite poljoprivrednih usjeva i zdravlja građana. Vezano za čl. 4. st. 2. Prijedloga Pravilnika, mijenja se čl. 14. važećeg Pravilnika na način da se dodaje st. 6a koji glasi: „Posebni uvjet za obradu otpada postupkom R10 u svrhu poljoprivrednog ili ekološkog poboljšanja su da je određen odgovarajući specifični parametar ili parametri i način određivanja tih parametara kojima se utvrđuje poboljšanje i da je određeno početno i završno stanje parametra poboljšanja tla“. Navedenu dopunu podržavamo obzirom da smo u ispitnim postupcima uočili da se za zahvate koji imaju utjecaj na okoliš, mjere zaštite tla ne određuju niti provode, te da se u nadzorima rijetko naređuju i/ili vrše uzorkovanja tla u slučajevima kada postoji sumnja na onečišćenje više sastavnica okoliša, među kojima je tlo. Stoga obje dopune koje se odnose na zaštitu poljoprivrednog zemljišta, odnosno tla, smatramo nužnima te je provedbu istih potrebno pomno nadzirati. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
25 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 4. | Strukovna grupa za zaštitu okoliša u gospodarstvu HGK Županijske komore Osijek, u odnosu na stavak 6a predlaže točno specificirati parametar, uz navođenje napomene da je navedeno propisano drugim zakonskim propisima. | Nije prihvaćen | S obzirom da parametar ovisi o prirodi otpada taksativno navođenje mogućih parametara pravilnikom nije primjereno. Točna specifikacija parametra se obavlja elaboratom. |
26 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 4. | U odnosu na stavak 1. podstavak 1. točku 2. Udruženje za sekundarne sirovine, sakupljanje i preradu predlaže ispred riječi " skladištem" dodati riječ "odgovarajućim". | Prihvaćen | Prihvaćeno |
27 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 4. | Promijeniti da glasi „odgovarajućim skladištem“? | Prihvaćen | Prihvaćeno |
28 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 4. | Je li korištenje otpadnog mulja u poljoprivredi oporaba otpada? Ako jeste onda alineja da se postupak ne obavlja na poljoprivrednom zemljištu ..nema smisla. | Primljeno na znanje | Pitanje je uređeno Zakonom o poljoprivrednom zemljištu. |
29 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 4. | Raspolaganje skladištem otpada, za što? Za otpad koji se zaprima ili proizvodni otpad odnosno otpad koji nastaje postupkom obrade otpada? Zašto bi npr. bioplinsko postrojenje imalo skladište otpada koji se zaprima ako preuzima samo otpad koji se direktno iz cisterne upumpava u mješaću jamu i ne skladišti se prethodno?? | Prihvaćen | Skladište je potrebno i za "ulazni" i za "izlazni" otpad, međutim nije propisan najmanji prihvatljivi kapacitet, a preuzimanje i otprema otpada ne moraju uvijek i nužno biti usklađene s dinamikom rada postrojenja i stoga je propisan zahtjev za skladištem. |
30 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 5. | Strukovna grupa za zaštitu okoliša u gospodarstvu HGK Županijske komore Osijek predlaže iza stavka 6. dodati novi stavak 7. koji glasi: "Pojasniti vrste sljedećim Dodatkom“, (uz izmjene stavaka pod: 7.,8.,9. i 10., u: 8.,9., 10. i 11.). " | Nije prihvaćen | Dodatkom se propisuju precizno vrste otpada. |
31 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 5. | Ako se cijeli stavak 6. mijenja onda nema smisla : 1) U članku 17. stavku 6. nakon riječi „stavka 5.“ dodaju se riječi „točke 2. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
32 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 6. | Vezano za čl. 6. Prijedloga Pravilnika, dopunjuje se čl. 24. važećeg Pravilnika na način da se iza st. 4. dodaje st. 4a. koji glasi: „rok za provedbu mjera nakon zatvaranja, odnosno prestanka obavljanja postupka gospodarenja otpadom, koje su određene elaboratom za koji se izdaje dozvola, mora biti do 6 mjeseci od dana prestanka obavljanja djelatnosti, osim za odlagalište otpada za što su rokovi određeni posebnim propisom koji uređuje odlagališta otpada“. Navedenu dopunu smatramo korisnom obzirom da smo u ispitnim postupcima uočili da nije jasan rok u kojem je potrebno provesti mjere nakon zatvaranja ili prestanka obavljanja postupka gospodarenja otpadom i/ili da rok nije određen te da se ponekad navedene mjere ne provode. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
33 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 7. | Vezano za čl. 7. Prijedloga Pravilnika, mijenja se čl. 25. važećeg Pravilnika koji se odnosi na Elaborat gospodarenja otpadom na način da se mijenja st. 3. te se dodaju st. 4a., 4b., 4c. i 4d. te st. 10. i 11., na način da se: - u st. 3. – uvodi plan za hitne situacije, elaborat zaštite od požara, odobrenje elaborata zaštite od požara i potvrda da su mjere zaštite od požara provedene; - u st. 4a. – uvodi plan za hitne situacije koji sadrži procjenu postojećih i mogućih rizika; - u st. 4b. – uvodi Elaborat zaštite od požara kojeg izrađuje i ovjerava osoba ovlaštena od ministarstva nadležnog za unutarnje poslove za izradu elaborata zaštite od požara; - u st. 4c. – uvodi obveza da inspekcijska služba zaštite od požara ministarstva nadležnog za unutarnje poslove izdaje odobrenje kad utvrdi da su mjere zaštite od požara utvrđene skladu s propisima koji uređuju zaštitu od požara te potvrdu kad zapisnikom o provedenom neposrednom nadzoru utvrdi da su provedene mjere zaštite od požara iz elaborata zaštite od požara; - u st. 4d. – uvodi uvjet da ako su sve vrste i količine otpada i svi postupci gospodarenja otpadom koji se namjeravaju obavljati u građevini, predviđeni namjenom građevine određenom aktom o građenju, umjesto elaborata zaštite od požara, odobrenja mjera zaštite od požara i potvrde da su mjere zaštite od požara provedene, da se prilaže izjava i dokaz o navedenom; - u st. 10. – uvodi obveza da se Elaborat mora izraditi u skladu s Uputom za izradu elaborata gospodarenja otpadom objavljenom na mrežnoj stranici MZOZT-a; - u st. 11. – pojašnjava da MZOZT temeljem vlastite stručne procjene i na prijedlog nadležnog tijela županije na svojim mrežnim stranicama objavljuje popis činjenica koje se u postupku rješavanja o zahtjevu za ishođenje dozvole za gospodarenje otpadom, zahtjevu za upis u Očevidnik nusproizvoda, Očevidnik sakupljača i oporabitelja i Očevidnik ukidanja statusa otpada mogu smatrati općepoznatim te ih sukladno propisu koji uređuje opći upravni postupak, nije potrebno dokazivati. Navedene izmjene i dopune smatramo potrebnim budući se istima precizira sadržaj i svrha Elaborata gospodarenja otpadom te se precizira provedba mjera zaštite od požara, što smatramo značajnim unapređenjem za sustav gospodarenja otpadom zbog požara koji su zabilježeni na lokacijama gospodarenja otpadom te prevencije potencijalnih požara. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
34 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 7. | Strukovna grupa za zaštitu okoliša u gospodarstvu HGK Županijske komore Osijek, u odnosu na točku 9. predlaže brisati tekst koji glasi: „ koji uključuju suglasnost iz članka 32. stavka 7. Zakona“ s obzirom da ista ne može biti sastavni dio elaborata gospodarenja otpadom. U istom članku, stavak 11. Strukovna grupa smatra nejasnim. Potrebno je pojasniti koje se činjenice smiju objavljivati u upravnom postupku, pojašnjenje pojma „vlastite stručne procjene“, odnosno koji su uvjeti potrebni za vlastitu stručnu procjenu. Naime, stručna procjena je formulirana je na ovaj način (kao vlastita), a potrebna je objektivna stručna procjena. Prijedlog ovog Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o gospodarenju otpadom dotiče područja i zakonodavstvo zaštite na radu i zaštite od požara pa bi ga trebalo uskladiti s tim zakonskim odredbama da ne bi bio u koliziji. Predlaže se pozvati na postojeće zakonske odredbe i postupati sukladno tim zakonskim odredbama. | Nije prihvaćen | 1. Mišljanja smo da nema zapreke da je suglasnost prilog elaboratu 2. stavak 11. - radi se o odredbi koja će olakšati primjenu članka 58. stavku 2. Zakona o općem upravnom postupku |
35 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 7. | Udruženje za sekundarne sirovine, sakupljanje i preradu vezano uz dio stavka 1. članka 7. ("...elaborat zaštite od požara, odobrenje elaborata zaštite od požara i potvrda da su mjere zaštite od požara provedene ..."), ističe kako je propisima iz područja zaštite od požara jasno propisano u koju svrhu se izrađuje Elaborat zaštite od požara i kada se izrađuje. Elaborat zaštite od požara temeljni je dokument pri projektiranju mjera zaštite od požara kod zahtjevnijih građevina odnosno građevina razvrstanih u građevne skupine 2 sukladno Pravilniku o razvrstavanju građevina u skupine po zahtjevanosti mjera zaštite od požara. Zakon o zaštiti od požara tako definira da se (Članak 28., stavak 1) „Podaci za projektiranje mjera zaštite od požara u glavnom projektu, koji je sastavni dio potvrde glavnog projekta, građevinske dozvole, odnosno rješenja za građenje prema propisima kojima se uređuje područje građenja, dobivaju iz elaborata zaštite od požara koji je poslužio kao podloga za njegovu izradu.“ Kako je razvidno iz navedenog Elaborat zaštite od požara služi isključivo u svrhu izrade glavnog projekta ili drugih akata iz područja gradnje sukladno posebnom propisu koji ureduje isto. Odredbe ovog članka 7. su protivne propisima iz područja zaštite od požara i gradnje. Nije jasno radi li se ovdje o nekom novom Elaboratu te koji je njegov propisani sadržaj. U odnosu na stavak 2., podstavak 4d, Udruženje postavlja pitanje podrazumijeva li ova odredba da se djelatnost gospodarenja otpadom sada može obavljati i u građevinama druge namjene? | Primljeno na znanje | Zaštita od požara uređena je Zakonom o zaštiti od požara i podzakonskim aktima toga Zakona. Pravilnik ne uređuje pitanje namjene građevine. |
36 | METIS DIONIČKO DRUŠTVO ZA SAKUPLJANJE, RECIKLAŽU I TRGOVINU OSTATAKA I OTPADAKA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 7. | Članak 7. stavak 1. točka 9. Temeljem kojeg sadržaja i mjera je definiran elaborat zaštite od požara ukoliko se navedeno ne odnosi na prikaz svih primjenjivih mjera zaštite od požara temeljem članka 70. Zakona o gradnji? | Primljeno na znanje | Zaštita od požara je uređena Zakonom o zaštiti od požara i podzakonskim aktima toga Zakona |
37 | HRVATSKA VATROGASNA ZAJEDNICA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 7. | U članku 7. stavak 2. predlaže se slijedeća nadopuna: (4b) Elaborat zaštite od požara iz stavka 3. točke 9. ovoga članka izrađuje i nakon pribavljanja pozitivnog mišljenja nadležne vatrogasne zajednice županije/Grada Zagreba na primjenu dodatnih mjera zaštite od požara o mogućnosti izvršenja učinkovitog gašenja i evakuacije raspoloživom tehnikom, ovjerava osoba ovlaštena od ministarstva nadležnog za unutarnje poslove za izradu elaborata zaštite od požara. Obrazloženje: Ovime se smatra da bi vatrogasci imali uvida i u sadržaj Elaborata te utjecati na eventualno potrebne izmjene i dopune kroz davanje pozitivnog mišljenja nadležne vatrogasne zajednice županije/Grada Zagreba. U članku 7. stavak 2. predlaže se slijedeća nadopuna: Nakon stavka 4. dodaju se stavci 4a., 4b., 4c., 4d. 4e. i 4f. koji glase: (4e) U Elaboratu zaštite od požara iz stavka 3. točke 9. ovoga članka obvezno je navesti primjenu mjera zaštite od požara sukladno Smjernicama za skladištenje otpada CFPA Guideline NO 32 2023 F koje se odnose na preventivnu protupožarnu zaštitu koja se sastoji od strukturnih, tehničkih i organizacijskih mjera za sprečavanje požara i sprječavanje širenja požara i dima (protupožarne odjeljke (sektore), površinu, širinu i visinu hrpe, širinu prolaza, osiguranje vode i drugih sredstava za gašenje i dr.) te dodatnih mjera, uključujući gašenje požara i sprječavanje opasnosti po život i imovinu. Obrazloženje: Ovime se smatra da bi sadržaj Elaborata trebao biti ujednačen upućivanjem na dijelove Smjernice koje se već i koriste prilikom nadzora i propisivanja potrebnih mjera. U članku 7. stavak 2. vezano uz članak 25. predlaže se slijedeća nadopuna: (4.f) Nadležna vatrogasna zajednica županije/Grada Zagreba izdaje vatrogasnu potvrdu: - vatrogasnu potvrdu iz stavka 3. točke 9. ovoga članka kad zapisnikom o provedenom neposrednom nadzoru utvrdi da su provedene dodatne mjere zaštite od požara o mogućnosti izvršenja učinkovitog gašenja i evakuacije raspoloživom tehnikom iz Elaborata zaštite od požara. Obrazloženje: Po uzoru na izdavanje potvrde od strane nadležne inspekcijska služba zaštite od požara ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, smatra se potrebnim navesti kako bi vatrogasci imali uvida i u stvarno provođenje dodatnih mjera zaštite od požara neposrednim nadzorom (po mogućnosti zajedno s nadležnim inspektorom Ministarstva unutarnjih poslova). | Djelomično prihvaćen | 1. Elaborati gospodarenja otpadom su javno dostupni putem Registra djelatnosti gospodarenja otpadom 2. ovim pravilnikom se ne uređuje sadržaj elaborata zaštite od požara, međutim navedeno će se dodati u upute za izradu elaborata gospdoarenja otpadom |
38 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 7. | Propisima iz područja zaštite od požara jasno je propisano u koju svrhu se izrađuje Elaborat zaštite od požara i kada se izrađuje. Elaborat zaštite od požara temeljni je dokument pri projektiranju mjera zaštite od požara kod zahtjevnijih građevina odnosno građevina razvrstanih u građevne skupine 2. sukladno Pravilniku o razvrstavanju građevina u skupine po zahtjevanosti mjera zaštite od požara. Zakon o zaštiti od požara tako definira da se (Članak 28., stavak 1) „Podaci za projektiranje mjera zaštite od požara u glavnom projektu, koji je sastavni dio potvrde glavnog projekta, građevinske dozvole, odnosno rješenja za građenje prema propisima kojima se uređuje područje građenja, dobivaju iz elaborata zaštite od požara koji je poslužio kao podloga za njegovu izradu.“ Kako je razvidno iz navedenog Elaborat zaštite od požara služi isključivo u svrhu izrade glavnog projekta ili drugih akata iz područja građenja sukladno posebnom propisu koji ureduje isto. Odredbe ovog članka 7. su protivne propisima iz područja zaštite od požara i gradnje. Radi li se ovdje o nekom novom Elaboratu te koji je njegov propisani sadržaj? (4. d) Podrazumijeva li ova odredba da se djelatnost gospodarenja otpadom sada može obavljati i u građevinama druge namjene? | Primljeno na znanje | 1. Zaštita od požara je propisana Zakonom o zaštiti od požara i podzakonskim aktima toga Zakona 2. Ovim Pravilnikom se ne uređuje namjena građevine |
39 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 7. | " (4d) Ako su sve vrste i količine otpada i svi postupci gospodarenja otpadom koji se namjeravaju obavljati u građevini predviđeni namjenom građevine određenom aktom o građenju..."Ovo nije provedivo. U aktima o građenju ne navode se vrste i količine otpada kako ih definiraju propisi o otpadu, npr ključni brojevi i sl. već se navode opći izrazi kao gospdoarenje neopasnim otpadom, ili otpadnom plastikom ili otpadnim metalom. | Primljeno na znanje | Primljeno na zanje, radi se o iznimci |
40 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 9. | Vezano za čl. 9. Prijedloga Pravilnika, dopunjava se čl. 30. važećeg Pravilnika na način da se dodaje st. 3. koji glasi: „ Tijelo iz stavka 1. ovoga članka vodi evidenciju zaprimljenih financijskih jamstva kako bi pazilo na rok važenja financijskog jamstva i rok za dostavu financijskog jamstva kad je jamstvo izdano za period koji je kraći od vremena u kojem pravna ili fizička osoba – obrtnik obavlja djelatnost sakupljanja otpada, djelatnost oporabe otpada ili djelatnost zbrinjavanja otpada“ te st. 4. koji glasi: „Ako pravna ili fizička osoba – obrtnik, ne dostavi tijelu iz stavka 1. ovoga članka, novo financijsko jamstvo, prije isteka 425 dana do roka kad prestaje važiti već dostavljeno financijsko jamstvo, smatra se da 365 dana prije dana na koji prestaje važiti dostavljeno financijsko jamstvo ta pravna ili fizička osoba – obrtnik ne ispunjava obvezu raspolaganja financijskim jamstvom iz članka 36. Zakona, odnosno smatra se da ta pravna ili fizička osobu – obrtnik prestaje obavljati djelatnost 365 dana prije dana na koji prestaje važiti dostavljeno financijsko jamstvo“. Navedenu dopunu podržavamo budući da će vođenje evidencije zaprimljenih financijskih jamstava i rokova važenja istih, a koju obvezu dobiva tijelo ovlašteno za podnošenje poziva za plaćanjem financijskog jamstva, odnosno tijelo koje je izdalo dozvolu za gospodarenje otpadom, odnosno tijelo koje je obavilo upis u Očevidnik sakupljača i oporabitelja, pridonijeti stabilnosti sustava gospodarenja otpadom, a time i sustava zaštite okoliša. Konkretnije, smatramo da bi ove dopune mogle prevenirati moguće ne dovršavanje postupaka sanacije na lokacijama na kojima se obavlja gospodarenje otpadom i koje trenutno predstavljaju velik problem, kao primjerice u slučaju bivše tvornice Istraplastika u Pazinu i sl. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
41 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 9. | Udruženje osiguravatelja HGK smatra kako će odredba predloženog stavka 4., formulirana na predloženi način, biti izuzetno teško - ako i uopće - provediva u praksi, s time da se istom odredbom ne ostvaruje nikakva dodatna sigurnost sudionika cijelog postupka. Naime, osiguratelj u tom roku ne raspolaže svim bitnim elementima temeljem kojih donosi odluku o prihvatu rizika u osiguranje niti može predvidjeti eventualnu promjenu okolnosti koje utječu na rizik, a koje se mogu dogoditi unutar tog razdoblja (od izdavanja police do početka važenja iste). Smatramo da je potrebno uvođenje realnijih rokova za dostavu novog financijskog jamstva, npr. 30 dana do roka kad prestaje važiti već dostavljeno financijsko jamstvo. | Djelomično prihvaćen | Odredba izmijenjana i usklađena s člankom 36. stavkom 1. Zakona. |
42 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 9. | Vezano uz stavak 4. članka 9. Udruženje za sekundarne sirovine, sakupljanje i preradu iznosi sljedeći komentar: financijsko jamstvo temeljem Zakona o gospodarenju otpadom izdaju kreditne institucije ili društvo za osiguranje. Također u Zakonu je izričito navedeno da pravna ili fizička osoba-obrtnik mora raspolagati financijskim jamstvom za sve vrijeme trajanja dozvole i da je obavezna dostavljati produženje financijskog jamstva ili novo financijsko jamstvo prije isteka postojećeg, u slučajevima kada je rok financijskog jamstva kraći od roka na koji je izdana dozvola. Dostava novog financijskog jamstva u roku od 425 dana prije isteka postojećeg jamstva je neprovediva, a takođerUdruženje ne vidi opravdanost opravdanost za ovakav pretjerano dugačak rok. Ako imatelj dozvole nije ispunio obavezu dostave novog ili produženog jamstva dozvola mu je van snage jer više ne ispunjava uvjete temeljem kojih je ishodio dozvolu. Udruženje je mišljenja kako uvođenje ovoga dugoga roka neće s aspekta poštivanja, a i provođenja Zakona , imati bitnoga utjecaja. Doprinos poštivanju i provođenju ovog dijela Zakona je samo ažurno kontroliranje rokova jamstava i dozvola. a)Kreditne institucije izdaju financijska jamstva klijentima koji su bonitetno sposobni, a po njihovoj internoj godišnjoj procjeni rizika. Provjera boniteta i procjena rizika se provodi prije izdavanja jamstava te se utvrđuje rizik za period od godinu dana. Prije isteka jamstva odnosno perioda od godinu dana provodi se ponovna procjena rizika te se po potrebi izdaje novo jamstvo ili prolongira staro. Postavljanje ovih rokova značilo bi da bi kreditne institucije trebale izdavati jamstva 425 dana unaprijed. Kreditne institucije izdaju samo carinske garancije 6 mjeseci unaprijed. S aspekta nositelja dozvole značilo bi da on kontinuirano ima dvostruki trošak jamstva s obzirom da je praksa da se jamstva izdaju na rok kraći od roka na koji je izdana dozvola te bi samim time cijelo vrijeme imao aktivirano postojeće i prolongirano jamstvo. Također bi kreditna izloženost prema kreditnoj instituciji cijelo vrijeme bila dvostruka od stvarno potrebne. Upitno je i samo izdavanje jamstva jer bi se moglo protumačiti kao izdavanje istoga jamstva za isti pravni posao što je zabranjeno. b) Društva za osiguranje imaju strogo definirana pravila izdavanja jamstava te se postojeće jamstvo može obnoviti 30 dana prije isteka postojećeg jamstva uz prethodnu provjeru svih parametara Ugovaratelja – nositelja dozvole. Ugovaratelj mora zadovoljiti uvjete za izdavanje jamstva, a to je nemoguće provjeriti i odrediti 425 dana prije. Zbog mogućih promjena uvjeta izdavanje jamstva je na jednu godinu uz obnavljanje istoga na godišnjoj razini. | Djelomično prihvaćen | Odredba izmijenjana i usklađena s člankom 36. stavkom 1. Zakona. |
43 | METIS DIONIČKO DRUŠTVO ZA SAKUPLJANJE, RECIKLAŽU I TRGOVINU OSTATAKA I OTPADAKA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 9. | Članak 9. stavak 4. Dostava novog financijskog jamstva prije isteka 464 dana do roka kad prestaje važiti već dostavljeno financijsko jamstvo nije provedivo. Financijsko jamstvo temeljem Zakona o gospodarenju otpadom izdaju kreditne institucije ili društvo za osiguranje. Također u Zakonu je izričito navedeno da pravna ili fizička osoba-obrtnik mora raspolagati financijskim jamstvom za sve vrijeme trajanja dozvole i da je obavezna dostavljati produženje financijskog jamstva ili novo financijsko jamstvo prije isteka postojećeg, u slučajevima kada je rok financijskog jamstva kraći od roka na koji je izdana dozvola. Dostava novog financijskog jamstva u roku od 425 dana prije isteka postojećeg jamstva je neprovediva, a također ne vidimo opravdanost za ovakav pretjerano dugački rok. Ako imatelj dozvole nije ispunio obavezu dostave novog ili produženog jamstva dozvola mu je van snage jer više ne ispunjava uvjete temeljem kojih je ishodio dozvolu. Kreditne institucije u svojoj poslovnoj praksi ne prate rokove trajanja dozvola za gospodarenje otpadom već iste izdaju sukladno svojim internim propisima i aktima bankarstva, a sve u cilju minimiziranja rizika poslovanja, zbog potencijalnih dugoročnih izdavanja bankarskih garancija propisanih aktima gospodarenja otpadom. Navedeno podrazumijeva godišnju procjenu boniteta poslovnih subjekata za izdavanje navedenih garancija. | Djelomično prihvaćen | Odredba izmijenjana i usklađena s člankom 36. stavkom 1. Zakona. |
44 | CE-ZA-R CENTAR ZA RECIKLAŽU D.O.O. | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 9. | Financijsko jamstvo temeljem Zakona o gospodarenju otpadom izdaju kreditne institucije ili društva za osiguranje. Također u Zakonu je izričito navedeno da pravna ili fizička osoba-obrtnik mora raspolagati financijskim jamstvom za sve vrijeme trajanja dozvole i da je obavezna dostavljati produženje financijskog jamstva ili novo financijsko jamstvo prije isteka postojećeg, u slučajevima kada je rok financijskog jamstva kraći od roka na koji je izdana dozvola. Dostava novog financijskog jamstva u roku od 425 dana prije isteka postojećeg jamstva je neprovediva, a također ne vidimo opravdanost za ovakav pretjerano dugački rok. Ako imatelj dozvole nije ispunio obavezu dostave novog ili produženog jamstva dozvola mu je van snage jer više ne ispunjava uvjete temeljem kojih je ishodio dozvolu. Uvođenje ovoga dugačkog roka neće s aspekta poštivanja, a i provođenja Zakona, ništa promijeniti niti mu doprinijeti. Doprinos poštivanju i provođenju ovog dijela Zakona je samo ažurno kontroliranje rokova jamstava i dozvola. a) Kreditne institucije izdaju financijska jamstva klijentima koji su bonitetno sposobni, a po njihovoj internoj godišnjoj procjeni rizika. Provjera boniteta i procjena rizika se provodi prije izdavanja jamstava te se utvrđuje rizik za period od godinu dana. Prije isteka jamstva odnosno perioda od godinu dana provodi se ponovna procjena rizika te se po potrebi izdaje novo jamstvo ili prolongira staro. Postavljanje ovih rokova značilo bi da bi kreditne institucije trebale izdavati jamstva 425 dana unaprijed. - kreditne institucije izdaju samo carinske garancije 6 mjeseci unaprijed. S aspekta nositelja dozvole značilo bi da on kontinuirano ima dvostruki trošak jamstva s obzirom da je praksa da se jamstva izdaju na rok kraći od roka na koji je izdana dozvola te bi samim time cijelo vrijeme imao aktivirano postojeće i prolongirano jamstvo. Također bi kreditna izloženost prema kreditnoj instituciji cijelo vrijeme bila dvostruka od stvarno potrebne. Upitno je i samo izdavanje jamstava jer bi se ono moglo protumačiti kao izdavanje istoga (ponovljenog) jamstva za isti pravni posao što je zabranjeno. b) Društva za osiguranje imaju strogo definirana pravila izdavanja jamstava te se postojeće jamstvo može obnoviti najranije 30 dana prije isteka postojećeg jamstva uz prethodnu provjeru svih parametara Ugovaratelja – nositelja dozvole. Ugovaratelj mora zadovoljiti uvjete za izdavanje jamstva, a to je nemoguće provjeriti i odrediti 425 dana prije. Zbog mogućih promjena uvjeta izdavanje jamstva je na jednu godinu uz obnavljanje istoga na godišnjoj razini. | Djelomično prihvaćen | Odredba izmijenjana i usklađena s člankom 36. stavkom 1. Zakona. |
45 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 10. | Vezano uz stavak 9. članka 10. Udruženje za sekundarne sirovine, sakupljanje i preradu iznosi sljedeći komentar: Primjena ovog stavka Izmjena i dopuna Pravilnika o gospodarenju otpadom nije primjenjiva iz više razloga: 1. Pojedine vrste otpada koje nastaju obradom drugih otpada nemaju ključni broj u grupi 19 Primjeri: - 16 01 07* - filtri za ulje - 16 01 13* - tekućine za kočnice - 16 02 15* - opasne komponente izvađene iz odbačene opreme - 16 06 01* - olovne baterije - 16 06 02* - nikal-kadmij baterije - 16 08 01 - istrošeni katalizatori - 17 04 11* - kabelski vodići - 17 06 04 – izolacijski materijali - 20 01 21* - fluorescentne cijevi i ostali otpad koji sadrži živu 2. Obrada velikog broja vrsta otpada nastalih od kompleksnih proizvoda se sastoji od više materijala ( vrsta) čija se obrada obavlja u više postupaka. Tvrtke koje obrađuju takav otpad sukladno svojim dozvolama i u skladu sa Zakonom o gospodarenju otpadom imaju pravo obavljati samo prvi postupak obrade otpada koji može biti sortiranje, razdvajanje, separiranje ili neki drugi postupak. Otpad koji je prošao takav postupak obrade ne može se deklarirati otpadom iz grupe 19 jer je potrebno provesti dodatnu završnu obradu prije moguće upotrebe za recikliranje ili konačno zbrinjavanje. Primjeri kompleksnih proizvoda ( otpada ): a) Otpadna vozila svih kategorija se obrađuju u više postupaka koji se ne moraju odvijati na istoj lokaciji. Prvi postupak obrade je odvajanje opasnih i neopasnih komponenti. Većina otpada koja se odvaja ovim postupkom ima svoje ključne brojeve iz grupe 13, grupe 14, grupe 16, a velik broj ovih vrsta otpada niti nema pridružen broj iz grupe 19.Iz otpadnih vozila se izdvajaju : - grupa 13 - otpadna ulja i goriva - grupa 14 - plinovi - grupa 16 - filtri za ulje, katalizatori, tekućine za kočnice, gume od kotača, plastični dijelovi, stakla… Po izvršenom sortiranju proizvedene vrste otpada se upućuju na drugi postupak na istoj ili drugoj lokaciji te tada poslije drugog ( ili u nekim slučajevima i trećeg ) postupka obrade nastaju kb iz grupe 19. b) EE otpad svih kategorija se obrađuje u više postupaka koji se ne moraju odvijati na istoj lokaciji. Prvi postupak obrade je odvajanje opasnih i neopasnih komponenti. Većina otpada koja se odvaja ovim postupkom ima svoje ključne brojeve iz grupe 13, grupe 14, grupe 16, a velik broj ovih vrsta otpada niti nema pridružen broj iz grupe 19. Iz EE otpada se izdvajaju : - grupa 13 - otpadna ulja - grupa 14 - plinovi - grupa 16 – komponente EE opreme Po izvršenom sortiranju proizvedene vrste otpada se upućuju na drugi postupak na istoj ili drugoj lokaciji te tada poslije drugog ( ili nekim slučajevima i trećeg ) postupka obrade nastaju kb iz grupe 19. c) rušenjem objekata nastaje miješani građevinski otpad koji se sortira na svoje sastavnice koje imaju svoje ključne brojeve; beton, cigla, metali, izolacijski materijali… Te vrste otpada imaju svoje ključne brojeve iz grupe 17, a nemaju pripadajuće kb iz grupe 19. Poslije sortiranja proizvedeni kb se upućuju na drugi postupak obrade iz kojeg tada nastaju kb iz grupe 19. d) glomazni otpad sukladno Dodatku II Pravilnika o gospodarenju otpadom se sastoji od velikog broja proizvoda izrađenih od još većeg broja materijala. Sortiranjem glomaznog otpada kao prvog postupka obrade nastaju razne vrste otpada sa svojim pripadajućim kb. Po provođenju drugog postupka obrade na istoj ili drugoj lokaciji nastaju kb iz grupe 19. Ovdje su navedeni samo neki od primjera kada se otpadi po obradi ne mogu niti smiju deklarirati kao kb iz grupe 19. Većina otpada koji ne nastaje direktno kao proizvodni otpad iz industrije zahtjeva više stupnjeva obrade i korištenje kb iz drugih grupa, a tek po završnom stupnju obrade nastaju otpadi iz grupe 19. 3. Određene vrste otpada se sakupljaju zajedno kao miješani otpadi. Takve vrste otpada po sortiranju zadržavaju ključni broj iz skupine sve dok se ne provede završna obrada otpada. a) miješana ambalaža je mješavina više vrsta ambalaža iz kojih sortiranjem nastaju pojedinačne vrste ambalaža sa svojim pripadajućim kb iz grupe 15. Posebne kategorije otpada radi neodgovornog postupanja proizvođača otpada završavaju u raznim drugim vrstama otpada. Da bi se mogle pratiti količine PKO i postizati propisani ciljevi sukladno Zakonu i pripadajućim pravilnicima sve PKO je potrebno izdvojiti iz drugih vrsta otpada i predati ovlaštenim sakupljačima i obrađivačima PKO. Da bi se to postiglo izdvojene PKO je potrebno deklarirati njihovim pripadajućim kb, a ne kb iz grupe 19. Vezano uz isti stavak 9. članka 10. druga članica Udruženja je iznijela sljedeći komentar: "potrebno je isto propisati isključivo za obradu otpada postupcima R1 do R11 te D1 do D13. Na primjer, postupkom pakiranja otpada otpad ne mijenja ključni broj, kao niti sortiranjem, baliranjem…itd. KB otpada koji se mogu obraditi/zbrinuti te koji KB otpada mogu nastati određeno je elaboratom gospodarenja otpadom koji je sastavni dio dozvole za gospodarenje otpadom. Smatramo kako dodatna ograničenja nisu potrebna." | Prihvaćen | Odredba izmijenjena i o navedenom će se objaviti uputa na mrežnoj stranici. |
46 | METIS DIONIČKO DRUŠTVO ZA SAKUPLJANJE, RECIKLAŽU I TRGOVINU OSTATAKA I OTPADAKA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 10. | Članak 10. stavak 9. Elaboratom gospodarenja otpadom koji je sastavni dio dozvole za gospodarenje otpadom definirani su ključni brojevi otpada koji nastaju prema procesima odnosno koji se mogu obraditi ili zbrinjavati. Smatramo kako dodatna ograničenja nisu potrebna te primjena ovog stavka Izmjena i dopuna Pravilnika o gospodarenju otpadom nije primjenjiva iz više razloga: 1. Pojedine vrste otpada koje nastaju obradom drugih otpada nemaju ključni broj u grupi 19 - Obrada velikog broja vrsta otpada nastalih od kompleksnih proizvoda se sastoji od više materijala ( vrsta) čija se obrada obavlja u više postupaka. Tvrtke koje obrađuju takav otpad sukladno svojim dozvolama i u skladu sa Zakonom o gospodarenju otpadom imaju pravo obavljati samo prvi postupak obrade otpada koji može biti sortiranje, razdvajanje, separiranje ili neki drugi postupak. Otpad koji je prošao takav postupak obrade ne može se deklarirati otpadom iz grupe 19 jer je potrebno provesti dodatnu završnu obradu prije moguće upotrebe za recikliranje ili konačno zbrinjavanje. Po izvršenom sortiranju proizvedene vrste otpada se upućuju na drugi postupak na istoj ili drugoj lokaciji te tada poslije drugog ( ili nekim slučajevima i trećeg ) postupka obrade nastaju kb iz grupe 19. - rušenjem objekata nastaje miješani građevinski otpad koji se sortira na svoje sastavnice koje imaju svoje ključne brojeve; beton, cigla, metali, izolacijski materijali… Te vrste otpada imaju svoje ključne brojeve iz grupe 17, a nemaju pripadajuće kb iz grupe 19. Poslije sortiranja proizvedeni kb se upućuju na drugi postupak obrade iz kojeg tada nastaju kb iz grupe 19. - glomazni otpad sukladno Dodatku II Pravilnika o gospodarenju otpadom se sastoji od velikog broja proizvoda izrađenih od još većeg broja materijala. Sortiranjem glomaznog otpada kao prvog postupka obrade nastaju razne vrste otpada sa svojim pripadajućim kb. Po provođenju drugog postupka obrade na istoj ili drugoj lokaciji nastaju kb iz grupe 19. Ovdje su navedeni samo neki od primjera kada se otpadi po obradi ne mogu niti smiju deklarirati kao kb iz grupe 19. Većina otpada koji ne nastaje direktno kao proizvodni otpad iz industrije zahtjeva više stupnjeva obrade i korištenje kb iz drugih grupa, a tek po završnom stupnju obrade nastaju otpadi iz grupe 19. 2. Određene vrste otpada se sakupljaju zajedno kao miješani otpadi. Takve vrste otpada po sortiranju zadržavaju ključni broj iz skupine sve dok se ne provede završna obrada otpada. a) miješana ambalaža je mješavina više vrsta ambalaža iz kojih sortiranjem nastaju pojedinačne vrste ambalaža sa svojim pripadajućim kb iz grupe 15. b) Posebne kategorije otpada radi neodgovornog postupanja proizvođača otpada završavaju u raznim drugim vrstama otpada. Da bi se mogle pratiti količine PKO i postizati propisani ciljevi sukladno Zakonu i pripadajućim pravilnicima sve PKO je potrebno izdvojiti iz drugih vrsta otpada i predati ovlaštenim sakupljačima i obrađivačima PKO. Da bi se to postiglo izdvojene PKO je potrebno deklarirati njihovim pripadajućim kb, a ne kb iz grupe 19. | Prihvaćen | Odredba izmijenjena i o navedenom će se objaviti uputa na mrežnoj stranici. |
47 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 10. | KB otpada koji se mogu obraditi/zbrinuti te koji KB otpada mogu nastati određeno je elaboratom gospodarenja otpadom koji je sastavni dio dozvole za gospodarenje otpadom. Smatramo kako dodatna ograničenja nisu potrebna | Prihvaćen | Odredba izmijenjena i o navedenom će se objaviti uputa na mrežnoj stranici. |
48 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 10. | Nije prihvatljivo da nakon postupka R12 (Razmjena otpada radi primjene bilo kojeg od postupaka oporabe navedenim pod R1-R11 (ako nijedna druga oznaka R nije odgovarajuća, ova može obuhvatiti prethodne postupke prije oporabe, uključujući prethodnu preradu kao što su rasklapanje, sortiranje, drobljenje, sabijanje, peletiranje, sušenje, usitnjavanje, ponovno pakiranje...prije podvrgavanja bilo kojem od postupaka navedenim pod R1 - R11) obzirom da nakon npr. sortiranja otpada KB 15 01 06 - miješana ambalaža iz procesa može izaći isti KB otpada, te otpad iz grupe 15 01 | Prihvaćen | Odredba izmijenjena i o navedenom će se objaviti uputa na mrežnoj stranici. |
49 | CE-ZA-R CENTAR ZA RECIKLAŽU D.O.O. | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 10. | Primjena ovog stavka Izmjena i dopuna Pravilnika o gospodarenju otpadom nije primjenjiva iz više razloga: 1. Pojedine vrste otpada koje nastaju obradom drugih otpada nemaju ključni broj u grupi 19 Primjeri: - 16 01 07* - filtri za ulje - 16 01 13* - tekućine za kočnice - 16 02 15* - opasne komponente izvađene iz odbačene opreme - 16 06 01* - olovne baterije - 16 06 02* - nikal-kadmij baterije - 16 08 01 - istrošeni katalizatori - 17 04 11* - kabelski vodiči - 17 06 04 – izolacijski materijali - 20 01 21* - fluorescentne cijevi i ostali otpad koji sadrži živu 2. Obrada velikog broja vrsta otpada nastalih od kompleksnih proizvoda se sastoji od više materijala (vrsta) čija se obrada obavlja u više postupaka. Tvrtke koje obrađuju takav otpad sukladno svojim dozvolama i u skladu sa Zakonom o gospodarenju otpadom imaju pravo obavljati samo prvi postupak obrade otpada koji može biti sortiranje, razdvajanje, separiranje ili neki drugi postupak. Otpad koji je prošao takav postupak obrade ne može se deklarirati otpadom iz grupe 19 jer je potrebno provesti dodatnu završnu obradu prije moguće upotrebe za recikliranje ili konačno zbrinjavanje. Primjeri kompleksnih proizvoda ( otpada ): a) Otpadna vozila svih kategorija se obrađuju u više postupaka koji se ne moraju odvijati na istoj lokaciji. Prvi postupak obrade je odvajanje opasnih i neopasnih komponenti. Većina otpada koja se odvaja ovim postupkom ima svoje ključne brojeve iz grupe 13, grupe 14, grupe 16, a velik broj ovih vrsta otpada niti nema pridružen broj iz grupe 19.Iz otpadnih vozila se izdvajaju : - grupa 13 - otpadna ulja i goriva - grupa 14 - plinovi - grupa 16 - filtri za ulje, katalizatori, tekućine za kočnice, gume od kotača, plastični dijelovi, stakla… Po izvršenom sortiranju proizvedene vrste otpada se upućuju na drugi postupak na istoj ili drugoj lokaciji te tada poslije drugog (ili u nekim slučajevima i trećeg) postupka obrade nastaju kb iz grupe 19. b) EE otpad svih kategorija se obrađuje u više postupaka koji se ne moraju odvijati na istoj lokaciji. Prvi postupak obrade je odvajanje opasnih i neopasnih komponenti. Većina otpada koja se odvaja ovim postupkom ima svoje ključne brojeve iz grupe 13, grupe 14, grupe 16, a velik broj ovih vrsta otpada niti nema pridružen broj iz grupe 19. Iz EE otpada se izdvajaju : - grupa 13 - otpadna ulja - grupa 14 - plinovi - grupa 16 – komponente EE opreme Po izvršenom sortiranju proizvedene vrste otpada se upućuju na drugi postupak na istoj ili drugoj lokaciji te tada poslije drugog ( ili nekim slučajevima i trećeg ) postupka obrade nastaju kb iz grupe 19. c) rušenjem objekata nastaje miješani građevinski otpad koji se sortira na svoje sastavnice koje imaju svoje ključne brojeve; beton, cigla, metali, izolacijski materijali… Te vrste otpada imaju svoje ključne brojeve iz grupe 17, a nemaju pripadajuće kb iz grupe 19. Poslije sortiranja proizvedeni kb se upućuju na drugi postupak obrade iz kojeg tada nastaju kb iz grupe 19. d) glomazni otpad sukladno Dodatku II Pravilnika o gospodarenju otpadom se sastoji od velikog broja proizvoda izrađenih od još većeg broja materijala. Sortiranjem glomaznog otpada kao prvog postupka obrade nastaju razne vrste otpada sa svojim pripadajućim kb. Po provođenju drugog postupka obrade na istoj ili drugoj lokaciji nastaju kb iz grupe 19. Ovdje su navedeni samo neki od primjera kada se otpadi po obradi ne mogu niti smiju deklarirati kao kb iz grupe 19. Većina otpada koji ne nastaje direktno kao proizvodni otpad iz industrije zahtjeva više stupnjeva obrade i korištenje kb iz drugih grupa, a tek po završnom stupnju obrade nastaju otpadi iz grupe 19. 3. Određene vrste otpada se sakupljaju zajedno kao miješani otpadi. Takve vrste otpada po sortiranju zadržavaju ključni broj iz skupine sve dok se ne provede završna obrada otpada. a) miješana ambalaža je mješavina više vrsta ambalaža iz kojih sortiranjem nastaju pojedinačne vrste ambalaža sa svojim pripadajućim kb iz grupe 15. b) Posebne kategorije otpada radi neodgovornog postupanja proizvođača otpada završavaju u raznim drugim vrstama otpada. Da bi se mogle pratiti količine PKO i postizati propisani ciljevi sukladno Zakonu i pripadajućim pravilnicima sve PKO je potrebno izdvojiti iz drugih vrsta otpada i predati ovlaštenim sakupljačima i obrađivačima PKO. Da bi se to postiglo izdvojene PKO je potrebno deklarirati njihovim pripadajućim kb, a ne kb iz grupe 19. | Prihvaćen | Odredba izmijenjena i o navedenom će se objaviti uputa na mrežnoj stranici. |
50 | VESNA PETROVIĆ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 10. | Treba imati u vidu i slučajeve kada npr. tvrtka A zaprima otpad ključnog broja 20 01 40 metali, sortira ga na 19 12 02 i 19 12 03 i potom ga preda na daljnju obradu tvrtki B. Tvrtka B će 19 12 02 otpadno željezo izrezati na manje komade te će opet dobiti 19 12 02. Potom će tvrtka B predati 19 12 02 tvrtki C koja će taj otpad samo izbalirati te mu opet dodijeliti 19 12 02. U elaboratu će iz 19 12 02 nastajati 19 12 02. Da ne bi onda netko od inspekcija i iz Ministarstva i županija radio problem zbog toga. | Prihvaćen | Odredba izmijenjena i o navedenom će se objaviti uputa na mrežnoj stranici. |
51 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 12. | Vezano za čl. 12. Prijedloga Pravilnika, dopunjuje se čl. 37. važećeg Pravilnika na način da se dodaje čl. 37a. koji glasi: „(1) Koordinirani inspekciji nadzor lokacije gospodarenja otpadom na kojoj se skladišti otpad određen dozvolom za gospodarenje otpadom, upisom u Očevidnik sakupljača i oporabitelja i Evidencijom reciklažnih dvorišta obavljaju inspektori zaštite okoliša Državnog inspektorata zajedno s inspektorima zaštite od požara, eksploziva i oružja. (2) Objedinjeno pisano izvješće o provedenim nadzorima iz stavka 1. ovoga članka, radi ocjene učinkovitosti provedbe propisanih mjera, dostavlja Državni inspektorat ministarstvu nadležnom za zaštitu okoliša i ministarstvu nadležnom za unutarnje poslove. Navedenu dopunu smatramo korisnom budući se istom uvodi koordinirani inspekcijski nadzor inspektora zaštite okoliša Državnog inspektorata i inspektora zaštite od požara, eksploziva i oružja te uvođenjem obveze dostave objedinjenog pisanog izvješća o provedenim nadzorima MZOZT-u i Ministarstvu unutarnjih poslova (dalje: MUP), trebala bi se unaprijediti zaštita od požara u sustavu gospodarenja otpadom te prevenirati potencijalni požari na lokacijama gospodarenja otpadom u budućnosti. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
52 | HRVATSKA VATROGASNA ZAJEDNICA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 12. | U članku 12. vezano uz članak 37a. stavak 1. predlaže se slijedeća nadopuna: Iza teksta „zajedno s inspektorima zaštite od požara, eksploziva i oružja“ navesti i tekst „ i ovlaštenim osobama vatrogasne zajednice županije/grada Zagreba za obavljanje poslova kontrole.“ Obrazloženje: Ovime se smatra da bi i nadležne vatrogasne zajednice županije/grada Zagreba kroz zajednički nadzor s ostalim inspekcijama imale uvid i mogle utjecati na unapređivanje dodatnih mjere zaštite od požara i mogućnosti izvršenja učinkovitog gašenja i evakuacije raspoloživom tehnikom i sredstvima. U članku 12. vezano uz članak 37a. stavak 2. predlaže se slijedeća nadopuna: Iza teksta „…i ministarstvu nadležnom za unutarnje poslove“ navesti i tekst „… i nadležnoj vatrogasnoj zajednici županije/grada Zagreba i Hrvatskoj vatrogasnoj zajednici.“ Obrazloženje: Ovime se također smatra da bi i nadležne vatrogasne zajednice županije/grada Zagreba i Hrvatska vatrogasna zajednica kroz uvid u objedinjeno izvješće imale, radi ocjene učinkovitosti provedbe propisanih mjera, kvalitetan uvid u provođenje dodatnih mjere zaštite od požara i mogućnosti izvršenja učinkovitog gašenja i evakuacije raspoloživom tehnikom. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
53 | PUČKI PRAVOBRANITELJ | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 13. | Vezano za čl. 13. Prijedloga Pravilnika, podržavamo dopune navedene u čl. 38a. i 38b. u važeći Pravilnik budući da se istima evidentno namjerava uvesti red u sustav gospodarenja otpadom te se osigurava izvršenje novih obveza kroz potporu FZOEU-a. Istima bi se moglo riješiti i pitanje nadležnosti između DIRH-a i MZOZT-a koji je vidljiv u slučaju Istraplastika Pazin, te se mogu unaprijediti postupci otklanjanja prijeteće i/ili nastale štete u okolišu iz Zakona o zaštiti okoliša. | Primljeno na znanje | Primljeno na znanje |
54 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 13. | Vezano uz dodani članak 38a., stavak 3. Udruženje za sekundarne sirovine, sakupljanje i preradu mišljenja je kako je Pravilnik propisao rokove koji obvezuju pravne osobe, a koji će dovesti do značajnih troškova za iste s obzirom na to da nisu propisani rokovi u kojima će se osigurati financijske potpore poduzetnicima i u kojem iznosu. Vezano uz dodani članak 38b., stavak 4., a nastavno na prethodni komentar, druga članica Udruženja postavlja isto pitanje hoće li se potpora odnositi i na pravne osobe u privatnom vlasništvu? Pravilnik je propisao rokove koji obvezuju pravne osobe, a koji će dovesti do značajnih troškova za iste s obzirom na to da nisu propisani rokovi u kojima će se osigurati financijske potpore poduzetnicima i u kojem iznosu. | Prihvaćen | U svezi zaštite od požara pravilnikom se ne propisuju dodatni zahtjevi već se traži usklađenost s važećim propisanim zahtjevima koji su određeni propisima koji uređuju zaštitu od požara te smo mišljenja kako nije potrebno osiguravati potporu za poštivanje važećih propisa. U svezi obveze uvođenja sustava upravljanja okolišem period za potporu je predložen i mišljenja smo da vlasništvo ne bi trebao biti kriterij za dodjelu ovih potpora. |
55 | HRVATSKA VATROGASNA ZAJEDNICA | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 13. | U članku 13. vezao uz Članak 38a. stavak 1. smatra se da je navedeni rok dostave elaborata zaštite od požara na odobrenje mjera zaštite od požara i potvrdu da su te mjere zaštite od požara provedene „do 31. prosinca 2027. godine“ predug te se predlaže barem rok „do 31. prosinca 2026. | Prihvaćen | Prihvaćeno |
56 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 13. | a li će se potpora odnositi i na pravne osobe u privatnom vlasništvu? Pravilnik je propisao rokove koji obvezuju pravne osobe a koji će dovesti do značajnih troškova za iste a nisu propisani rokovi u kojima će se osigurati financijske potpore poduzetnicima , na koji način i u kojem iznosu. | Primljeno na znanje | Potpora se određuje odgovarajućim programom odnosno pozivom, dok je odredba pravilnika dodatni temelj za provedbu navedenih poziva tj. natječaja. |
57 | EKO-FLOR PLUS D.O.O. ZA KOMUNALNE USLUGE I TRGOVINU | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 13. | Pravilnik je propisao rokove koji obvezuju pravne osobe a koji će dovesti do značajnih troškova za iste a nisu propisani rokovi u kojima će se osigurati financijske potpore poduzetnicima i u kojem iznosu. | Primljeno na znanje | Potpora (iznos) se određuje odgovarajućim programom odnosno pozivom, dok je odredba pravilnika dodatni temelj za provedbu navedenih poziva tj. natječaja. Rokovi za dodjelu potpora za uvođenje sustava upravljanja okolišem su određni prijedlogom, dok u svezi zaštite od požara pravilnikom se ne propisuju dodatni zahtjevi već se traži usklađenost s važećim propisanim zahtjevima koji su određeni propisima koji uređuju zaštitu od požara te smo mišljenja kako nije potrebno osiguravati potporu za poštivanje važećih propisa |
58 | TONI GROSSI | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 14. | U Hrvatskoj su maksimalno dopuštene koncentracije (MDK) teških metala u poljoprivrednim tlima definirane Pravilnikom o zaštiti poljoprivrednog zemljišta od onečišćenja štetnim tvarima (NN 71/19). Prema ovim propisima, koncentracije teških metala ovise o pH vrijednosti tla. Neki od ključnih teških metala i njihove dopuštene razine su: Kadmij (Cd): do 1 mg/kg (pH < 5), 1.5 mg/kg (pH 5-6), 2 mg/kg (pH > 6) Bakar (Cu): do 60 mg/kg (pH < 5), 90 mg/kg (pH 5-6), 120 mg/kg (pH > 6) Olovo (Pb): do 50 mg/kg (pH < 5), 100 mg/kg (pH 5-6), 150 mg/kg (pH > 6) Cink (Zn): do 200 mg/kg (pH < 5), 300 mg/kg (pH 5-6), 450 mg/kg (pH > 6) . Ukoliko je zemljište poljoprivredne namjene onda je glupo da se odlaže otpad koji može zagaditi zemljište. Predlažem da se zabrani na poljoprivrednim zemljištima skladištenje otpada. | Djelomično prihvaćen | Pitanje je uređeno u članku 4. prijedlog pravilnika |
59 | TONI GROSSI | PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O GOSPODARENJU OTPADOM, Članak 15. | Predlažem da podaci o gustoći materijala za procjenu masu otpada temeljem zapremine otpada budu dio pravilnika. | Nije prihvaćen | Smatramo kako će se podaci s vremenom nadopunjavati te smtramo da je prihvatljivije navedeno objaviti na mrežnoj stranici. |