Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt prijedloga zakona o izmjenama i dopuni Zakona o računovodstvu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 ČEDOMIR TATALOVIĆ NACRT PRIJEDLOGA ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O RAČUNOVODSTVU, S NACRTOM KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA Postoji problem transparentnosti kod financijskog izvještavanja o stanju pojedinih poduzeća. O nekim tvrtkama se malo zna, jedva o prihodu i dobiti, sve na jednoj stranici, dok druge izvještavaju opširno, a sve učestvuju npr. na javnim natječajima. Kako bi mogli kvalitetno odlučiti, tj, upoznati tvrtku s kojom surađujemo ili odlučujemo o ponudi, valja biti vidljiva bilanca sa svim podacima, aktive i pasive, popisa imovine, obavezama, dugovima, potraživanjima, zaposlenima i njihovoj stručnoj spremi, davanjima za zaposlene, stanju u blagajni, banci, prihodima i rashodima, kretanju novčanih tokova, planiranju poslova. Takav prikaz bilance valja učiniti obaveznim i dopuniti ovim izmjenama. Primljeno na znanje Poštovani, zahvaljujemo na komentaru. U predstojećem razdoblju razmotrit će se daljnje osiguranje transparentnosti kod financijskog izvještavanja o stanju pojedinih poduzeća.
2 KARLO BANOVIĆ PRIJELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA, Članak 6. Retroaktivna primjena (članak 6.) Primjena odredbe iz članka 2. na poslovnu godinu koja počinje 1. siječnja 2024. ili kasnije mogla bi predstavljati izazov za neke poduzetnike koji su već započeli primjenu drugačijih standarda. Preporuka: Razmotriti mogućnost prijelaznog razdoblja ili dodatnih smjernica za poduzetnike koji bi mogli biti pogođeni ovom retroaktivnom primjenom. Nije prihvaćen Poštovani, zahvaljujemo na komentaru. Odredbe članka 2. Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o računovodstvu, kojima se određuje primjena pravila za slučaj promjene pokazatelja za razvrstavanje poduzetnika, primjenjuju se na poslovnu godinu koja nije završila do stupanja na snagu Zakona o računovodstvu („Narodne novine“, br. 85/24.) i na sve poslovne godine nakon stupanja na snagu Zakona o računovodstvu („Narodne novine“, br. 85/24.). Naime, kako se ne bi prekidao proces vođenja poslovnih knjiga koje su ujedno i podloga za sastavljanje godišnjih financijskih izvještaja, poduzetnici i grupe poduzetnika kojima je poslovna godina započela prije stupanja na snagu Zakona o računovodstvu („Narodne novine“, br. 85/24.), a završava nakon njegovog stupanja na snagu, za tu su poslovnu godinu razvrstani na mikro, male, srednje i velike poduzetnike prema pokazateljima iz Zakona o računovodstvu (»Narodne novine«, br. 78/15., 134/15., 120/16., 116/18., 42/20., 47/20., 114/22. i 82/23.) e sukladno tome razvrstavanju primjenjuju standarde financijskog izvještavanja i sastavljaju i prezentiraju godišnje financijske izvještaje za tu poslovnu godinu. Nastavno na navedeno, svi poduzetnici koji su se razvrstali prema kriterijima propisanim zakonom koji je bio na snazi na zadnji dan poslovne godine koja prethodi poslovnoj godini za koju se sastavljaju godišnji konsolidirani financijski izvještaji primjenjuju standarde financijskog izvještavanja i sastavljaju i prezentiraju godišnje financijske izvještaje za tu poslovnu godinu u skladu s navedenim kriterijima. Sukladno tome upućujemo vas na uputu Ministarstva financija od 21. kolovoza 2024., dostupna na linku u nastavku: https://mfin.gov.hr/istaknute-teme/bankarstvo-racunovodstvo-i-revizija-111/racunovodstvo-3580/3580