Izvješće o provedenom savjetovanju - Nacrt ključnih elemenata Poziva „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj"
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | Nacrt ključnih elemenata Javnog poziva na dostavu projektnih prijedloga na program civilno društvo drugog Švicarskog doprinosa za „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj“ | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Smatramo kako bi naziv komponente trebao biti „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva odgoju i obrazovanju za održivi razvoj“. Naime, odgoj se odnosi na proces oblikovanja osobnosti, vrijednosti, stavova, ponašanja i socijalnih vještina pojedinca koji su iznimno bitni u postizanju ciljeva održivog razvoja. Fokusira se na razvijanje moralnih i etičkih principa, odgovornosti, samodiscipline, empatije i socijalnih odnosa. Razvijanje svijesti o međusobnoj povezanosti svih živih bića te važnosti očuvanja Zemlje ključni su da bi obrazovanje za održivi razvoj imalo efekta. Obrazovanje se odnosi na intelektualni razvoj, međutim za postizanje održivog razvoja nužno je utjecati na emocionalni, socijalni i moralni razvoj. Stoga predlažemo dopunu naziva komponente 1. | Prihvaćen | Dodatak riječi odgoj u nazivu Poziva na dostavu projektnih prijedloga upotpunjava njegovo značenje “Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva odgoju i obrazovanju za održivi razvoj” te stavlja naglasak na sve razine oblikovanja osobnosti pojedinca bitnih u postizanju ciljeva održivog razvoja. |
2 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | Nacrt ključnih elemenata Javnog poziva na dostavu projektnih prijedloga na program civilno društvo drugog Švicarskog doprinosa za „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj“ | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Smatramo kako je ključni element javnog poziva i sadržaj prijave kao i Kriteriji i mjerila za ocjenjivanje projekata i određivanja prednosti pri dodjeli sredstava donacije. Naime, i ovi elementi javnog poziva trebali biti dostupni na javnom savjetovanju jer uvelike utječu na uvjete poziva. S obzirom da se radi o pozivu koji je usmjeren na obrazovanje, smatramo kako bi prednost na natječaju trebale imati organizacije civilnoga društva koje posjeduju neku od oznaka kvalitete edukacijskih programa ili imaju višegodišnje iskustvo u provedbi odgoja i obrazovanja te suradnju s odgojno-obrazovnim institucijama. | Prihvaćen | Kriterije odabira i pitanja za kvalitativnu procjenu ćemo uključiti u nacrt ključnih elemenata našeg sljedećeg Poziva u sklopu drugog Švicarskog doprinosa za eSavjetovanje. Također, prihvaćamo da organizacije civilnoga društvo s višegodišnjim iskustvom u provedbi odgoja i obrazovanja te suradnjom s odgojno-obrazovnim institucijama imaju prednost na natječaju. |
3 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | Nacrt ključnih elemenata Javnog poziva na dostavu projektnih prijedloga na program civilno društvo drugog Švicarskog doprinosa za „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj“ | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Opći komentar. Iskoristili bi priliku da komentiramo i naziv 4. komponente Švicarskog doprinosa u članku na Ured za udruge - Švicarsko-hrvatski program suradnje . Naime, u članku na ističe se kako je naziv ove komponente Programi za učenje usluga. Naime, istaknuli bi kako su se za prijevod termina service-learning u Hrvatskoj koristili termini društveno-korisno učenje te učenje zalaganjem u zajednici . ( Vidljivo u radovima: Ćulum, B., Jelenc, L. (2015). Učenje zalaganjem u zajednici – Prikaz modela, iskustava i smjernica za primjenu. Rijeka: Filozofski fakultet u Rijeci.; Brozmanova Gregorova, A., Matulayova, T., Tkadlčikova, L., Vodsedalek, V., Rusu, A. S., Costea – Barlutiu, C., Pausits, A., Reisky, F., Ćulum Ilić, B., Jelenc, L., Sporer, T., Husterer, I., Murray Svidronova, M., Kubealakova, M., Bariakova, Z., Šolcova, J., Nemcova, L., Heinzova, Z., Rovnanova, L. (2020). Učenje zalaganjem u zajednici za profesore u visokoškolskim ustanovama; . Mikelić Preradović, N. (2009). Učenjem do društva znanja: teorija i praksa društveno korisnog učenja. Zagreb: Zavod za informacijske studije ). Smatramo kako bi se prilikom definiranja komponente kao i jezika koji će se koristiti trebao koristiti jedan od uvriježenih naziva u Hrvatskoj. Također, termin društveno-korisno učenje koristio je se i prilikom prethodnog natječaja na ovu temu: PODRŠKA RAZVOJU PARTNERSTAVA ORGANIZACIJA CIVILNOG DRUŠTVA I VISOKOOBRAZOVNIH USTANOVA ZA PROVEDBU PROGRAMA DRUŠTVENO KORISNOG UČENJA Operativni program „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014. – 2020. Europski socijalni fond | Prihvaćen | U međuvremenu smo ispravili naziv na mrežnim stranicama Ureda za udruge za 4. Komponentu drugog Švicarskog doprinosa u“ Programi društveno-korisnog učenja”. |
4 | UDRUGA "TATAVAKA" | Nacrt ključnih elemenata Javnog poziva na dostavu projektnih prijedloga na program civilno društvo drugog Švicarskog doprinosa za „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj“, 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE | Predlažemo provjeru navedenih cifri jer se iste, kada se zbroje, ne poklapaju s navedenom ukupnom vrijednosti drugog Švicarskog doprinosa. Tekst na koji se odnosi komentar: Time su ostvareni preduvjeti za korištenje 45.700.000,00 CHF drugog Švicarskoga doprinosa, kojima se financiraju četiri programa: Istraživački program s dvije programske komponente: Multilateralni zajednički istraživački projekti (MZP) i EUROSTARS vrijedan 8.000.000,00 CHF, Vodoopskrba i odvodnja na području Gorskoga kotara (23.000.000,00 CHF), Program palijativne skrbi (5.500.000,00 CHF), te Civilno društvo ukupne vrijednosti 7.600.000,00 CHF. | Nije prihvaćen | Razlika između ukupnog iznosa drugog Švicarskog doprinosa 45,7 milijuna švicarskih franaka i zbroja navedenih vrijednosti četiri programa 44,1 milijun švicarskih franaka se odnosi na iznos tehničke pomoći (fond za tehničku pomoć i fond za pripremu mjera potpore) sukladno Zakonu o potvrđivanju okvirnog sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Švicarskog saveznog vijeća o provedbi drugog Švicarskog doprinosa odabranim državama članicama Europske unije za smanjenje ekonomskih i socijalnih nejednakosti unutar Europske unije (NN 6/2023.). |
5 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | Nacrt ključnih elemenata Javnog poziva na dostavu projektnih prijedloga na program civilno društvo drugog Švicarskog doprinosa za „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj“, 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Akcijski plan za obrazovanje za održivi razvoj je dokument iz 2015. godine, pa je potrebno navesti u zagradi i godinu. Istaknuli kako nemamo saznanja je li provedena evaluacija provedbe Akcijskog plana kao i izrada novog od strane nadležnih ministarstava, a s obzirom na protok vremena. Ukoliko je evaluacija provedena smatramo kako bi se njeni nalazi trebali koristiti u kreiranju specifičnosti ovog poziva. | Prihvaćen | Navesti ćemo u zagradi kod navođenja Akcijskog plana za obrazovanje za održivi razvoj i godinu donošenja točnije 2015. godinu. Istodobno, nemamo podataka o evaluaciji istoga. |
6 | UDRUGA RURALNOG TURIZMA HRVATSKE | Nacrt ključnih elemenata Javnog poziva na dostavu projektnih prijedloga na program civilno društvo drugog Švicarskog doprinosa za „Osnaživanje doprinosa organizacija civilnoga društva obrazovanju za održivi razvoj“, 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE | Poštovani/a, ukoliko će iz kruga prijavitelja biti isključene udruge kojima je dio osnivača iz privatnog sektora, kao primjerice u natječajima za institucionalne potpore, predlažemo da isto navedete u ključnim elementima. Napominjemo kako isto smatramo izrazito diskriminirajućim i u suprotnosti s Uredbom jer bi se doprinos udruga trebao promatrati kroz strateške dokumente, ciljeve, aktivnosti, rezultate i sl., a ne kroz prizmu osnivača. U nadi kako ćete ovu sugestiju razmotriti, srdačno Vas pozdravljam. Aleksandra Kuratko Pani, voditeljica udruge | Djelomično prihvaćen | Mi ne propisujemo osnivače organizacija civilnoga društvo koje će se javiti na ovaj Poziv. Propisujemo prihvatljive Prijavitelje koji su organizacije civilnoga društva: udruge i zaklade. |
7 | UDRUGA "TATAVAKA" | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 1.2. SVRHA POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA | S obzirom na problem izostanka sustavnog financiranja prepoznat u sklopu internog savjetovanja s korisnicima prvog Švicarskog doprinosa u jesen 2024. molimo Vas da u kriterijima dodjele bespovratnih sredstava jasno navedete je li ovaj poziv namijenjen ravnopravno i organizacijama koje nisu bile korisnici prvog Švicarskog doprinosa, ili će na određeni način u procesu procjene prednost biti dana prethodnim korisnicima. Tekst na koji se odnosi komentar: “Temeljem rezultata upitnika , provedenog u okviru internog savjetovanja s korisnicima prvog Švicarskog- doprinosa od 9. do 15. listopada 2024. godine čak 65 % korisnika prvog Švicarskog- doprinosa kao glavni problem organizacija civilnoga društva, koji provode programe obrazovanja o održivom razvoju u lokalnim zajednicama, istaknut je izostanak kontinuiranog i sustavnog financiranja organizacija civilnoga društva za provođenje programa obrazovanja za održivi razvoj.” | Nije prihvaćen | Ovaj Poziv ni po jednoj osnovi ne radi razliku među Prijaviteljima niti Partnerima bili oni Korisnici prvog Švicarskog doprinosa ili ne. Svi kriteriji odabira i pitanja za kvalitativnu procjenu dodjele sredstava su transparentni i biti će navedeni u poglavlju 6.3. Ocjenjivanje projektnih prijedloga cjelovitih Uputa za prijavitelje i jednako će se primjenjivati na sve Prijavitelje, odnosno zaprimljene projektne prijedloge. |
8 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 1.2. SVRHA POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Kroz provođenje edukacijskih projekata identificirana je jedna od ključnih prepreka postizanju zaštite okoliša i održivog razvoja. To je primjena stečenih znanja. Naime, čest je slučaj da učenici znaju i prepoznaju štetne navike, međutim ne postoji dovoljno volje i kroz edukaciju nisu dovoljno motivirani za promjenu ponašanja. Stoga smatramo kako bi naglasak poziva trebao biti i na utjecaju na promjene u ponašanju. Nadalje, kako je istaknuto u Agendi 21 iz Ria, obrazovanje i sudjelovanje javnosti preduvjeti su za ostvarenje ciljeva održivog razvoja. Aktivna kultura sudjelovanja i odgovorno djelovanje mladih mogu se razvijati samo ako mladi ljudi steknu nužna znanja i sposobnosti te ako im se osigura okvir slobodnog odlučivanja kako bi svoja gledišta mogli unositi u realne situacije i odnose. U tom smislu predlažemo dopunu rečenice: ...potrebni dodatni napori i doprinos organizacija civilnoga društva u osiguravanju praktičnog aspekta učenja, primjene participativnih metoda u učenju kao i poticanja primjene stečenih znanja. | Prihvaćen | Dopuna rečenice je smislena i odgovara sadržaju, te ćemo je unijeti u rečenicu poglavlja 1.2. Svrha Poziva na dostavu projektnih prijedloga. |
9 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 1.2. SVRHA POZIVA NA DOSTAVU PROJEKTNIH PRIJEDLOGA | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Sukladno komentaru i obrazloženju za uvođenje termina odgoj, smatramo kako rečenicu treba dopuniti i izmijeniti: Odgoj i obrazovanje su primarni čimbenici... | Prihvaćen | Nadopuniti ćemo rečenicu prema prijedlogu. |
10 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.3. CILJEVI POZIVA I CILJANE SKUPINE, Specifičniciljevisu: | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): S obzirom na obvezni pokazatelj koji je vezan uz Broj zaposlenika odgojno/obrazovnih ustanova koji su završili izobrazbu o održivom razvoju smatramo kako je među ciljeve potrebno integrirati i cilj vezan uz Izrada i provedbu programa za odgojno-obrazovne djelatnike/edukatore drugih organizacija/institucija/roditelje. Naime, organizacije civilnoga društva nemaju dovoljno kapaciteta koji bi omogućili edukaciju djece i mladih u brojnim predškolskim ustanovama i školama u Hrvatskoj. Veća učinkovitost postigla bi se sa edukacijom trenera koji nakon provedene edukacije mogu provoditi programe s djecom i mladima bilo kroz formalne bilo kroz neformalne odgojno-obrazovne procesa. Naša iskustva također govore o potrebi nastavnika za sadržajima iz održivog razvoja. Kako bi se postigao veći učinak programa stoga je jedan cilj potrebno usmjeriti na ostale sudionike u odgojno-obrazovnom procesu (nastavnike, edukatore raznih organizacija/institucija, roditelje). | Djelomično prihvaćen | Svjesni smo potrebe za većom učinkovitošću prijenosa znanja o održivom razvoju djeci i mladima, ali novi cilj Izrada i provedba programa za odgojno-obrazovne djelatnike/edukatore drugih organizacija/institucija/roditelje s ciljem educiranja trenera koji bi prenosili znanje nije uvršten u ovaj Poziv. Aktivnosti usmjerene na ostale sudionike u odgojno-obrazovnom procesu smo preraspodjelili na izobrazbe za organizacije civilnoga društva i na izobrazbe za zaposlenike odgojno-obrazovnih institucija. Ipak, odlučili smo pokazatelj vezan uz izobrazbu Broj zaposlenika odgojno-obrazovnih ustanova koji su završili izobrazbu o održivom razvoju proširiti s dodatkom edukatora institucija. Uz napomenu da bismo roditelje unutar obveznog pokazatelja isključili, jer imamo predviđenu mogućnost u poglavlju 3.5.Prihvatljivih aktivnosti (Aktivnosti jačanja svijesti lokalnih zajednica i svih relevantnih dionika o obrazovanju za održivi razvoj) njihovog pohađanja radionica o održivom razvoju. Značenje pojma institucija u Vašem prijedlogu nije dovoljno precizirano isključivo prema drugim sličnim komentarima zaključujemo da je riječ o javnim ustanovama, te ćemo riječ institucije zamijeniti ustanovama. |
11 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.3. CILJEVI POZIVA I CILJANE SKUPINE, Specifičniciljevisu: | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Sukladno prethodnim komentarima o potrebi aktivnog angažmana i participacije djece i mladih predlažemo dopunu 2. cilja na sljedeći način: Izrada i provedba programa o održivom razvoju među djecom i mladima kojima se potiče njihovo aktivno sudjelovanje u održivom razvoju. | Prihvaćen | Nadopuna drugog specifičnog cilja se prihvaća, jer na odgovarajući način pojašnjava njegovu svrhu. |
12 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.3. CILJEVI POZIVA I CILJANE SKUPINE, Specifičniciljevisu: | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Prvi cilj nije jasno postavljen. Na koji način će djeca i mladi doprinositi obrazovanju za održivi razvoj? Potrebno je promijeniti u: osnažiti organizacije civilnoga društva za provedbu aktivnosti u kojima će razvijati kompetencije djece i mladih za njihovo aktivno sudjelovanje i doprinos održivom razvoju. | Prihvaćen | Nadopuna prvog specifičnog cilja se prihvaća, jer provedba aktivnosti obrazovanja za održivi razvoj treba doprinijeti razvoju kompetencija djece mladih za aktivno sudjelovanje i doprinos održivom razvoju. |
13 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 1.4. POKAZATELJI | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Vršnjačka edukacija (peer to peer) najčešće se odnosi na edukaciju u kojoj učenici ili mladi ljudi međusobno podučavaju i pomažu jedni drugima u učenju. Ovaj oblik edukacije temelji se na ideji da učenici, koji su u istoj ili sličnoj razvojnoj fazi, mogu dijeliti znanje, vještine i iskustva na način koji je obostrano koristan i motivirajući Vršnjačka edukacija može se provoditi na različite načine, uključujući: 1. Mentorstvo među vršnjacima: Stariji ili iskusniji učenici pomažu mlađima ili manje iskusnima u učenju određenih predmeta ili vještina. 2. Grupno učenje: Učenici se udružuju u male grupe kako bi zajedno učili i rješavali zadatke, dijeleći ideje i rješenja. 3. Edukacija kroz igre i aktivnosti: Učenici mogu sudjelovati u različitim interaktivnim aktivnostima koje omogućuju učenje kroz igru ili zajedničke projekte. Termin peer se koristi i edukaciji za mentalno zdravlje i odnosi se na poučavanje ili dijeljenje informacija o zdravlju, vrijednostima i ponašanju u obrazovanju drugih koji mogu dijeliti slično društveno podrijetlo ili životno iskustvo. Dakle, vršnjačka edukacija kao termin NE MOŽE se koristiti za naziv platforme Ureda za udruge za razmjenu iskustava! Stoga predlažemo izmjenu naziva pokazatelja: Broj objava na platformi Ureda za udruge za razmjenu iskustava korisnika i partnera na projektima. Sukladno tome treba modificirati i opis pokazatelja: Odnosi se na sve Korisnike/Partnere koji će objavljivati svoje sadržaje prijenosa znanja, primjere dobre prakse i razmjene iskustava koji doprinose građanskom uključivanju u području održivog razvoja na platformi za razmjenu iskustava Ureda za udruge tijekom provedbe projektnih aktivnosti. | Prihvaćen | Peer to peer kao pojam je korišten zbog izravnog prijenosa terminologije iz engleskog jezika, a koji smo zamijenili hrvatskim nazivom-mrežna platforma za razmjenu znanja i iskustava među Korisnicima. |
14 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 1.4. POKAZATELJI | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija: Prema uputama, potrebno je predvidjeti broj objava na platformi o kojoj u trenutku kreiranja projektnog prijedloga prijavitelji/partneri nemaju nikakva saznanja. Nejasno je radi li se o Facebook stranici koju vodi UZUVRH ili nekoj drugoj platformi. Bilo bi dobro navesti osnovne informacije o platformi, makar u zagradi kao pojašnjenje. Npr. „Na web platformi koju uređuje UZUVRH OCD-i će moći samostalno objavljivati svoje sadržaje te mogu planirati do 10 objava godišnje”; ili npr. „OCD-i će svoje sadržaje za objavu na platformi dostavljati UZUVRH-u. Broj objava nije ograničen.) | Primljeno na znanje | Uz mrežnu platformu UZUVRH-a za razmjenu znanja i iskustava među Korisnicima će biti u Uputama za prijavitelje navedeno i pojašnjenje načina korištenja i obveze objavljivanja. Također, o tome će biti riječi i na informativnim radionicama Poziva. |
15 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 1.4. POKAZATELJI | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Sukladno komentaru o uključivanju ostalih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (nastavnici, roditelji, edukatori drugih institucija) potrebno je kao obvezni pokazatelj uvrstiti: Broj osmišljenih i provedenih programa izobrazbe za održivi razvoj namijenjen ostalim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa (nastavnici, roditelji, edukatori drugih institucija) | Djelomično prihvaćen | Svjesni smo potrebe osnaživanja ostalih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (nastavnici, roditelji, edukatori drugih institucija) stoga smo pokazatelj o pohađanju izobrazbi za zaposlenike odgojno-obrazovnih ustanova (bez dodavanja novog pokazatelja), proširili prema Vašem prijedlogu i na edukatore drugih institucija, uz ogradu u tumačenju pojma institucija za koje pretpostavljamo sukladno sljedećem komentaru broj 16. da podrazumijevate javne ustanove za zaštićena područja. U poglavlju 3.5. Prihvatljive aktivnosti planiramo aktivnosti jačanja svijesti lokalnih zajednica i svih relevantnih dionika o obrazovanju za održivi razvoj gdje će prihvatljive aktivnosti biti među ostalim organizacija radionica o održivom razvoju za roditelje i tome slično. |
16 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 1.4. POKAZATELJI | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Smatramo kako su važni akteri u edukaciji za održivi razvoj i edukatori brojnih organizacija civilnoga društva, institucija koje nisu isključivo škole, primjerice edukatori javnih ustanova za zaštićena područja) te u konačnici roditelji. Oni mogu značajno pridonijeti odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Sukladno tome pokazatelj Broj zaposlenika odgojno/obrazovnih ustanova koji su završili izobrazbu o održivom razvoju bi izmijenili: Broj zaposlenika odgojno/obrazovnih ustanova/ edukatora u drugim ustanovama/roditelja koji su završili izobrazbu o održivom razvoju | Djelomično prihvaćen | Prijedlog novog pokazatelja točnije proširenje postojećeg je opravdano te će pokazatelj glasiti: Broj zaposlenika odgojno/obrazovnih ustanova/ edukatora drugih ustanova koji su završili izobrazbu o održivom razvoju, ali ne planiramo uključiti i roditelje, jer oni mogu pohađati radionice koje će Korisnici sredstava organizirati izborom aktivnosti unutar poglavlja 3.5. Prihvatljive aktivnosti bez obveznog doprinosa pokazatelju. |
17 | UDRUGA "TATAVAKA" | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 2.1.1. PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI | Predlažemo brisanje uvjeta da prihvatljivi prijavitelj mora u Statutu imati navedene djelatnosti iz područja održivog razvoja. Ovo nije bio uvjet u tekstu poziva kada su otvorene prijave za prvi Švicarski doprinos, a iz Kompendija koji je napravljen po provedbi projekata vidljivo je da su kroz provedbu projekata ostvareni obrazovni programi izrazito visoke kvalitete. Uvrštavanjem ovog uvjeta u tekst natječaja bit će pokrenut niz doregistracija područja djelovanja koji nije utemeljen na stvarnoj promjeni područja djelovanja već primarno motiviran prilikom za prijavu na ovaj poziv. Uostalom, održivi razvoj podrazumijeva bavljenje i njegovom socijalnom i ekonomskom komponentom, a ne samo okolišnom. Stoga smatramo da bi natječaj trebao biti ravnopravno otvoren i udrugama koje se primarno ne bave održivim razvojem u smislu zaštite okoliša već održivim razvojem u njegovom širem i integralnom smislu. Ako to rade onda su područja djelovanja vezana uz socijalna i ekonomska pitanja već ionako navedena u njihovim Statutima. Tekst na koji se odnosi komentar: „- udruga - osnovana, registrirana i djeluje sukladno Zakonu o udrugama , na dan objave poziva registrirana najmanje godinu dana, a u svojem Statutu ima navedene djelatnosti iz područja djelovanja održivoga razvoja“ | Prihvaćen | Udruga ne mora biti registrirana za djelovanje u području održivog razvoja. S obzirom na širinu tog područja i 17 ciljeva održivog razvoja, smatramo dostatnim da udruga dostavi dokaze da je registrirana i djeluje u jednom od područja koji su obuhvaćeni ciljevima održivog razvoja. |
18 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 2.1.1. PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Predlažemo da se ovi uvjeti odnose na OCD-e koji čine konzorcij, a ne samo na prijavitelja. Također, predlažemo dodati uvjete: - Transparentnost upravljačkih struktura i izabranog predsjednika/odbor te odgovornost prema članovima i donatorima; - Neovisnost su od lokalne, regionalne ili nacionalne vlasti i drugih javnih tijela; - Neovisnost su od političkih stranaka i trgovačkih organizacija. Ovaj prijedlog proizlazi iz Uputa za prijavitelje za srednje projekte Fonda za aktivno građanstvo. | Nije prihvaćen | Konzorciji OCD-a nisu predviđeni kao prihvatljivi Prijavitelji. Smatramo dostatnim naše uvjete prihvatljivosti Prijavitelja/Partnera. |
19 | "GONG" | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 2.1.1. PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI | Poštovani_e, nije sasvim jasno mora li se pojam održivog razvoja izričito spominjati u statutu udruge ili je dovoljno da je navedeno barem jedno od područja održivog razvoja, kako su definirana u Akcijskom planu za obrazovanje za održivi razvitak (zaštita okoliša i prirodnih dobara, održiva proizvodnja i potrošnja, ljudska prava i demokratsko građanstvo, poticanje i planiranje održivog razvoja, socijalna kohezija, zdravlje te kulturna i tradicijska baština). Isključivanje potencijalnih prijavitelja na temelju izostanka pojma održivog razvoja iz njihovih statuta moglo bi značajno umanjiti raznolikost prijavitelja, a samim time i broj kvalitetnih projektnih prijedloga. | Prihvaćen | Udruga ne mora biti registrirana za djelovanje u području održivog razvoja. S obzirom na širinu tog područja i 17 ciljeva održivog razvoja, smatramo dostatnim da udruga dostavi dokaze da je registrirana i djeluje u jednom od područja koji su obuhvaćeni ciljevima održivog razvoja. |
20 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 2.2. PRIHVATLJIVI PARTNERI, Prijavitelj mora djelovati u partnerstvu s najmanje jednom odgojno-obrazovnom ustanovom koja djeluje u području predškolskoga i/ili osnovnoškolskoga i/ili srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja. | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Predlažemo proširivanje mogućnosti za obvezno partnerstvo, a sukladno komentarima o važnosti edukacije i drugih aktera i sudionika u odgojno-obrazovnom procesu (edukatora različitih organizacija/institucija, roditelja). Ovo će omogućiti pronalazak partnera i organizacijama iz manjih sredina koje već provode partnerske projekte na slične teme te je zbog angažmana odgojno-obrazovnih ustanova, moguće da ne prihvaćaju partnerstva na novim natječajima zbog prevelikog obima posla. Nadalje, važnu ulogu u edukaciji o održivom razvoju imaju i javne ustanove za zaštićena područja. Osim toga iznimno je važno doprijeti i do roditelja. Zbog svega navedenog prijedlog dopune pokazatelja je: Prijavitelj mora djelovati u partnerstvu s najmanje jednom odgojno-obrazovnom ustanovom koja djeluje u području predškolskoga i/ili osnovnoškolskoga i/ili srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja, ili javnom ustanovom za zaštićena područja ili organizacijom civilnoga društva. | Nije prihvaćen | Javne ustanove i udruge ne isključujemo iz mogućih partnerstava, ali smatramo dostatnim da su mogući Partneri, ali ne i obvezni partneri na ovom Pozivu. |
21 | UČILIŠTE AMBITIO USTANOVA ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH | 2.2. PRIHVATLJIVI PARTNERI, Prijavitelj mora djelovati u partnerstvu s najmanje jednom odgojno-obrazovnom ustanovom koja djeluje u području predškolskoga i/ili osnovnoškolskoga i/ili srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja. | S obzirom na to da se u nabrajanju navode specifične vrste ustanova smatramo da je uz pučka otvorena učilišta potrebno navesti i ustanove za obrazovanje odraslih jer i ustanove za obrazovanje odraslih provode srednjoškolsko obrazovanje. | Prihvaćen | Ustanove za obrazovanje odraslih ćemo uvrstiti među prihvatljive Partnere, razlog više je činjenica da mladi od 15 godina starosti ulaze u sustav obrazovanja odraslih, a ciljna su skupina Poziva, tad su navedene ustanove za obrazovanje odraslih uz pučka otvorena učilišta prihvatljivi Partneri. |
22 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 3.5. PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI, Prihvatljiveprojektneaktivnostisu: | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): 5. Aktivnost vršnjačke razmjene iskustava na platformi Ureda za udruge i primjera dobre prakse Termin vršnjačke najčešće se koristi za djecu i mlade, a ne za razmjenu iskustva i znanja OCD-a i odgojno-obrazovnih institucija putem platforme. S obzirom na prethodno objašnjenje molimo izmjenu opisa aktivnosti na sljedeći način, odnosno izbacivanje termina vršnjačke : Aktivnost razmjene iskustava na platformi Ureda za udruge i primjera dobre prakse | Primljeno na znanje | Aktivnost je preimenovana u Aktivnost razmjene znanja i iskustava Korisnika na mrežnoj Platformi Ureda za udruge. |
23 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 3.5. PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI, Prihvatljiveprojektneaktivnostisu: | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Predlažemo i da se pod prihvatljive aktivnosti pod stavkama gdje se u natječaju nabrajaju predložene aktivnosti doda i „Slične aktivnosti“ prilagođene javnom pozivu kako bi imali mogućnosti dodati i neke inovativne aktivnosti. | Prihvaćen | U poglavlju 3.5.Prihvatljive aktivnosti Uputa za prijavitelje naznačeno je da popis projektnih aktivnosti nije konačan, već samo ilustrativan. |
24 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 3.5. PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI, 1. Provedba programa izobrazbe za održivi razvoj namijenjenih djeci u sustavu predškolskog odgoja i obrazovanja, učenicima osnovnih i srednjih škola koje mogu uključivati među ostalim i suradničke i interaktivne metode kao što su: | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Aktivnost 6. Promidžba i vidljivost, navod: ...sukladno poglavlju 3.7. Informiranje i vidljivost. Nastojali smo pronaći poglavlje 3.7. Informiranje i vidljivost. na poveznici na kojoj se nalaze dokumenti vezano za drugi švicarsko-hrvatski doprinos, međutim bez uspjeha. Radi li se o poglavlju Uputa za prijavitelje koje će biti dio cjelovitih uputa? | Primljeno na znanje | Poglavlje 3.7. Informiranje i vidljivost je dio cjelovitih Uputa za prijavitelje. |
25 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 3.5. PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI, 1. Provedba programa izobrazbe za održivi razvoj namijenjenih djeci u sustavu predškolskog odgoja i obrazovanja, učenicima osnovnih i srednjih škola koje mogu uključivati među ostalim i suradničke i interaktivne metode kao što su: | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): Vezano uz aktivnost 5. Aktivnost vršnjačke razmjene iskustava na platformi Ureda za udruge i primjera dobre prakse: S obzirom da je teško planirati obveznu aktivnost bez potpunog razumijevanja, molimo da se pojasni bi li ova aktivnost trebala podrazumijevati ishode koji prevazilaze objavljivanje na platformi UZUVRH-a, odnosno što se očekuje od prijavitelja/partnera. | Prihvaćen | Aktivnost 5. je preimenovana u Aktivnost razmjene znanja i iskustava Korisnika na mrežnoj Platformi Ureda za udruge, te će biti detaljno pojašnjeno u Uputama za prijavitelje, što ona podrazumijeva, dokazi postignuća i minimalni iznos/broj pokazatelja. |
26 | UDRUGA ZA PRIRODU, OKOLIŠ I ODRŽIVI RAZVOJ SUNCE | 1.TEMELJNE I OPĆE ODREDBE, 4.1.1.Prihvatljivi izravni troškovi | Uime Zelenog foruma (mreže 30 nevladinih okolišnih organizacija): S obzirom da će odobreni projekti zahtijevati sufinanciranje, molimo da su obrazloženje za troškove volontera u fusnoti proširi i navede koja je vrijednost volonterskog sata kako bi bilo jasno hoće li biti moguće kroz volonterske sate osigurati sufinanciranje projekta. Napominjemo kako brojni natječaji (primjerice EU LIFE program, natječaji Fonda za aktivno građanstvo) omogućuju sufinanciranje projekta putem volontiranja. Na ovaj način potiče se daljnji razvoj volontiranja te uvažava doprinos volonterskog rada i građanskog angažmana. | Primljeno na znanje | Zasad nije moguće sufinanciranje obveznih 10% ukupnih prihvatljivih troškova projekta putem volonterskih sati. Očekuje se da će Ured za udruge putem Javnih poziva za podnošenje prijava za sufinanciranje projekata organizacija civilnoga društva ugovorenih u okviru programa Europske unije i inozemnih fondova sufinancirati projekte iz ovog Poziva sukladno Pravilima koja će biti na snazi u godini u kojoj se bude tražilo/odobrilo sufinanciranje. |