Izvješće o provedenom savjetovanju - Ključni elementi Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava „Unaprjeđenje infrastrukture za pružanje socijalnih usluga u zajednici za djecu, mlade i obitelji u riziku od siromaštva i socijalne isključenosti kao podrška procesu deinstitucionalizacije“
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | LIDIJA JURINEC | 1.Opće informacije, 1.1. Strateški i zakonodavni okvir | Na popisu dodatnih propisa koji se primjenjuju na ovaj Poziv nalazi se stari propis koji se odnosi na Odluku o razvrstavanju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (NN 132/17); trenutno važeći propis je NN 3/2024. | Prihvaćen | Navedeno će biti izmijenjeno u konačnoj verziji Uputa za prijavitelje |
2 | LIDIJA JURINEC | 1.Opće informacije, 1.4. Vrsta i modalitet Poziva | Sukladno UzP str. 50 postupak dodjele za pojedini projektni prijedlog traje 120 kalendarskih dana, računajući od dana početka postupka dodjele, s time da rok počinje teći/započinje danom zaprimanja projektnog prijedloga. Pošto se postupak dodjele za pojedini projektni prijedlog provodi u skladu s datumom i vremenom podnošenja svakog pojedinog projektnog prijedloga neovisno o drugom projektnom prijedlogu znači da će, ako je za prijavu na poziv zainteresiran velik broj prijavitelja, biti presudan trenutak u kojem je projektni prijedlog prijavljen. Molim proučiti spomenuti uvjet jer velik broj podnesenih prijava odmah po otvaranju mogućnosti njihova podnošenja rezultira iskorištenjem ukupne alokacije poziva unutar prvih nekoliko sekundi. S obzirom na to da se istovremeno boduje i kvaliteta projektnog prijedloga velika je mogućnost da kvalitetnije pripremljeni projektni prijedlozi zbog nemogućnosti brze prijave ostaju zakinuti. Stoga bi bilo poželjno s obzirom na stratešku važnost operacije osmisliti način kako pomiriti ocjenu kvalitete i nužnost da se projekt što prije prijavi kako bi bio ušao u postupak dodjele. | Nije prihvaćen | Priprema cjelokupne dokumentacije Poziva kao i određivanje rokova u skladu su s Pravilima za program iz područja konkurentnosti i kohezije za financijsko razdoblje 2021.-2027. (Pravila 2021. - 2027. mv.1.1 od 15. srpnja 2024.). U točki 8.1. Opće informacije definirano je trajanje postupka dodjele za pojedini projektni prijedlog. |
3 | HANA RIŽOVSKI DELOGU | 1.Opće informacije, 1.5. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva | Kao korisnici izvaninstitucijskih usluga i službi podrške u zajednici u ovom pozivu navode se djeca i mladi bez odgovarajuće roditeljske skrbi, djeca i mladi s problemima u ponašanju, djeca bez pratnje, trudnice i roditelji s djecom do godine dana starosti te članove njihovih obitelji/udomiteljskih obitelji. Da li to znači da se na navedeni poziv ne mogu prijavljivati aktivnosti razvoja infrastrukture za uslugu rane razvojne podrške koja je potpuno nedostupna na nekim područjima i njezin je razvoj predviđen u nacionalnim strateškim dokumentima i općim aktima pojedinih ustanova koje su prihvatljivi prijavitelji? | Nije prihvaćen | U točki 1.5. Predmet, svrha i pokazatelji Poziva definiran je predmet Poziva kao "Gradnja i/ili uređenje i/ili rekonstrukcija i/ili opremanje socijalne infrastrukture u svrhu osiguravanja socijalne uključenosti i života u zajednici za djecu i mlade bez odgovarajuće roditeljske skrbi, djecu i mlade s problemima u ponašanju, djecu bez pratnje, trudnice i roditelji s djecom do godine dana starosti te članove njihovih obitelji/udomiteljskih obitelji." U točki 2.1. Prihvatljivost prijavitelja definirano je da su prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva ustanove kojima je osnivač RH koje pružaju socijalne usluge za djecu, mlade i obitelji u riziku od siromaštva i socijalne isključenosti sukladno Operativnom planu deinstitucionalizacije, prevencije institucionalizacije i transformacije pružatelja socijalnih usluga u RH od 2022. do 2027. Skrećemo pažnju da je 25.11.2024. objavljen poziv Unapređivanje infrastrukture za pružanje socijalnih usluga u zajednici osobama s invaliditetom kao podrška procesu deinstitucionalizacije čija svrha je unaprjeđenje socijalne infrastrukture kao podrška procesu deinstitucionalizacije/transformacije/prevencije institucionalizacije te razvoj mreže izvaninstitucijskih usluga i službi podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom te članove njihovih obitelji/udomiteljskih obitelji. |
4 | LIDIJA JURINEC | 1.Opće informacije, 1.6. Pokazatelji operacije/projekta | RCO113 (Pokazatelj ostvarenja) Stanovništvo obuhvaćeno projektima u okviru integriranih djelovanja za socioekonomsku uključenost marginaliziranih zajednica, kućanstava s niskim dohotkom i skupina u nepovoljnom položaju. Ciljana vrijednost koja se odnosi na ukupni broj korisnika (kapacitet) za ovaj Poziv iznosi 500. Komentar : Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom. S obzirom da ciljana vrijednost za ovaj Poziv iznosi 500 i odnosi se na ukupan broj korisnika (kapacitet) socijalnih usluga nije jasno da li se kod Pokazatelja ostvarenja na razini projektnog prijedloga pod jedinicu mjere (osobe) navodi konkretna vrijednost koliko djece i mladih korisnika socijalnih usluga kroz svoj projektni prijedlog prijavitelj planira zbrinuti npr. 40 korisnika. Odnosno nije jasno da li prijavitelj na razini svojeg projektnog prijedloga mora postići ciljanu vrijednost od 500 korisnika koja se odnosi za ovaj Poziv te se ta vrijednost navodi kao pokazatelj. Ukoliko ciljna vrijednost pokazatelja na razini 1 projektnog prijedloga zaista iznosi 500 molim Vas uzmite u obzir da se radi o prekomjernom iznosu za navedeni pokazatelj. Opis i izvor provjere: Početna vrijednost pokazatelja izražava se nulom (0) . Ciljana vrijednost je ukupni broj djece i mladih korisnika socijalnih usluga koji potencijalno koriste socijalne usluge korisnika projekta. Komentar: Ako se promatra pružatelj socijalnih usluga, a tako je navedeno u rečenici koja prethodi, tad taj pružatelj već ima korisnike i vrijednost nije 0. Ako se pokazatelj odnosi isključivo na zgradu/ulaganje u projektu, a što tek treba biti stavljeno u funkciju socijalne usluge, tada je potrebno to jasno i naznačiti kod elaboracije pokazatelja. Opis i izvor provjere: Trenutak postignuća pokazatelja je kada odgovarajuće službe socijalne skrbi novog ili moderniziranog objekta koje primaju potporu postanu operativne odnosno nakon završetka izgradnje/rekonstrukcije/opremanja, po izdavanju licencije i upisa u službenu evidenciju ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi. Rok za ostvarenje pokazatelja je 1 godina nakon završetka provedbe projekta. Komentar: Pošto je rok za ostvarenje pokazatelja 1 godina nakon završetka provedbe projekta nije dovoljno jasno da li to znači da je u fazi provedbe projekta dovoljno da objekt bude izgrađen/rekonstruiran/opremljen i time je provedba projekta završena ? Odnosno nije dovoljno jasno da li tek nakon provedbe projekta slijedi faza u kojoj se treba osigurati da objekt bude operativan, odnosno da ima izdanu licencu i bude upisan u službenu evidenciju ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi što ulazi u rok za ostvarenje pokazatelja 1 godinu nakon završetka provedbe plus osiguranje ostvarenja navedene ciljane vrijednost pokazatelja. RSR4.3.1 (Pokazatelj rezultata) Godišnji broj korisnika socijalnih usluga Komentar: Za potrebe praćenja postignuća, prijavitelj je obvezan na razini projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom. S obzirom da ciljana vrijednost za ovaj Poziv iznosi 500 i odnosi na ukupan broj korisnika (kapacitet) socijalnih usluga nije jasno da li se kod Pokazatelja rezultata na razini projektnog prijedloga pod jedinicu mjere (korisnici/godina) navodi konkretna vrijednost koliko korisnika socijalnih usluga godišnje kroz svoj projektni prijedlog prijavitelj planira zbrinuti npr. 40 korisnika. Odnosno nije jasno da li prijavitelj na razini svojeg projektnog prijedloga mora postići ciljanu vrijednost od 500 korisnika koja se odnosi za ovaj Poziv te se ta vrijednost navodi kao pokazatelj. Ukoliko ciljna vrijednost pokazatelja na razini 1 projektnog prijedloga zaista iznosi 500 molim Vas uzmite u obzir da se radi o prekomjernom iznosu za navedeni pokazatelj. | Primljeno na znanje | U točki 1.6. Pokazatelji operacije/projekta naveden je Pokazatelj ostvarenja RCO113 i Pokazatelj rezultata RSR4.3.1 sa opisom i izvorom provjere za pojedini pokazatelj. Vezano za Pokazatelj ostvarenja RCO113 ciljana vrijednost za Poziv iznosi 500, a prijavitelj je obvezan na razini svog projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom i doprinijeti ciljanoj vrijednosti pokazatelja (500) za Poziv. Rok za ostvarenje pokazatelja je 1 godina nakon završetka provedbe projekta. Početna vrijednost pokazatelja izražava se nulom (0) budući da se odnosi na broj djece i mladih korisnika socijalnih usluga koji će koristiti socijalne usluge u okviru nove infrastrukture financirane sredstvima predmetnog poziva. Vezano za trenutak postignuća pokazatelja isti se veže za izdavanje licencije i upis u službenu evidenciju ministarstva nadležnog za poslove socijalne skrbi, a rok u kojem je navedeno potrebno ostvariti je 1 godina nakon završetka provedbe projekta. Razdoblje provedbe projekta obuhvaća razdoblje koje započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti, a ujedno je riječ o razdoblju u kojem trošak mora nastati da bi bio prihvatljiv za financiranje sukladno Ugovoru. Vezano za pokazatelj rezultata RSR4.3. ciljana vrijednost za Poziv iznosi 500, a prijavitelj je obvezan na razini svog projektnog prijedloga navesti konkretne vrijednosti pokazatelja koje će ostvariti svojim projektom i doprinijeti ciljanoj vrijednosti pokazatelja (500) za Poziv. Rok za ostvarenje pokazatelja je 1 godina nakon završetka provedbe projekta. |
5 | JOSIP DRUŽIJANIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja (i ako je primjenjivo partnera) i kriteriji isključenja, 2.2. Partneri i prihvatljivost partnera | Udruge i vjerske zajednice: djeluju najmanje 3 godine od datuma upisa u Registar udruga Republike Hrvatske i Evidenciju vjerskih zajednica u Republici Hrvatskoj Dodati: i Evidenciju pravnih osoba Katoličke Crkve u Republici Hrvatskoj Pojašnjenje zahtjeva: Na temelju članka 2. Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o pravnim pitanjima (»Narodne novine« – Međunarodni ugovori broj 3/97) Vlada Republike Hrvatske i Hrvatska biskupska konferencija sklopili su Protokol o načinu upisa pravnih osoba Katoličke Crkve. Tim Protokolom pri ministarstvu nadležnom za poslove opće uprave se ustrojila Evidencija pravnih osoba Katoličke Crkve u Republici Hrvatskoj. Stoga ih je potrebno dodati u poziv kao moguće potencijalne partnere. | Prihvaćen | Navedeno će biti izmijenjeno u konačnoj verziji Uputa za prijavitelje |
6 | LIDIJA JURINEC | 3.Prihvatljivost operacije/projekta, 3.1. Kriteriji prihvatljivosti operacije/projekta | U nastavku komentari vezani uz poglavlje 3., potpoglavlje 3.1. Kriteriji prihvatljivosti operacije/projekta str. 27 i 28 UzP: d) Projektne aktivnosti usklađene su sa sljedećim dokumentima: • Nacionalni plan razvoja socijalnih usluga za razdoblje od 2021. do 2027. godine; • Nacionalni akcijski plan za provedbu preporuke Vijeća Europske unije o uspostavi europskog jamstva za djecu • Operativni plan deinstitucionalizacije, prevencije institucionalizacije i transformacije pružatelja socijalnih usluga u Republici Hrvatskoj od 2022. do 2027. godine; • Zakon o socijalnoj skrbi (NN 18/22, 46/22, 119/22, 71/23, 156/23); • Zakon o udomiteljstvu (NN 115/18, 18/22); • Obiteljski zakon (NN 103/15, 98/19, 47/20, 49/23, 156/23); • Konvencija o pravima djeteta; • Povelja Europske unije o temeljnim pravima (SL C 202, 7.6.2016.); • Europski stup socijalnih prava; • Strategija za prava djeteta 2022. - 2027. • Direktiva (EU) 2019/882 Europskog parlamenta i Vijeća od 17. travnja 2019. o zahtjevima za pristupačnost proizvoda i usluga. Ispunjenost kriterija provjerava se uvidom u Prijavni obrazac. Komentar: Molim proučiti spomenuti kriterij s obzirom na ograničenja broja znakova koja su zadana unutar Prijavnog obrasca sustava eKohezija. Ukoliko je zamišljeno da se strateška usklađenost opisuje u projektnoj prijavi na način da se obrazloži usklađenost projekta sa svakim dokumentom pojedinačno koji se navodi u točki d) potrebno bude sistemski osigurati dovoljan broj znakova ili bude zbog ograničenja broja znakova dovoljno samo se referirati na spomenute dokumente bez detaljnije raščlambe ? • Operacija (projekt) koja je obuhvaćena područjem primjene uvjeta koji omogućuje provedbu sukladna je odgovarajućim strategijama i dokumentima u okviru planiranja uspostavljenima radi ispunjenja tog uvjeta koji omogućuje provedbu Kriterij se odnosi na ispunjenje uvjeta koji omogućuju provedbu, odnosno projekt je usklađen s nacionalnim strateškim okvirom politike za djecu i mlade: Zakonom o socijalnoj skrbi, Nacionalnim planom borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti za razdoblje od 2021. do 2027. godine i pripadajućim Akcijskim planom, Nacionalnim planom razvoja socijalnih usluga za razdoblje od 2021. do 2027. godine i pripadajućim Akcijskim planom, Nacionalnim akcijskim planom za provedbu preporuke Vijeća Europske unije o uspostavi europskog jamstva za djecu i Operativnim planom deinstitucionalizacije, prevencije institucionalizacije i transformacije pružatelja socijalnih usluga u Republici Hrvatskoj od 2022. do 2027. godine, Ispunjenost kriterija provjerava se uvidom u Prijavni obrazac. Komentar: Molim proučiti spomenuti kriterij s obzirom na ograničenja broja znakova koja su zadana unutar Prijavnog obrasca sustava eKohezija. Ukoliko je zamišljeno da se u projektnoj prijavi strateška usklađenost s odgovarajućim strategijama i dokumentima opisuje na način da se obrazloži usklađenost projekta pojedinačno sa svakim gore spomenutim dokumentom potrebno bude sistemski osigurati dovoljan broj znakova ili bude zbog ograničenja broja znakova dovoljno samo se referirati na spomenute dokumente bez detaljnije raščlambe ? | Primljeno na znanje | Prijavitelj je odgovoran za podnošenje projektnog prijedloga sukladno propisanom u dokumentaciji Poziva. U slučaju potrebe za većim brojem znakova moguće je uz projektnu prijavu dostaviti zasebni dokument u kojem se detaljno pojašnjava određeni dio projektne prijave. |
7 | REGIONALNA RAZVOJNA AGENCIJA DUBROVAČKO-NERETVANSKE ŽUPANIJE - DUNEA | 3.Prihvatljivost operacije/projekta, 3.1. Kriteriji prihvatljivosti operacije/projekta | Poštovani, Nastavno na točku ''Operacija (projekt) ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom'', molimo da u slučaju adaptacije prostora bez izmjene građevinske dozvole, bude omogućeno ulaganje u objekt bez upisivanja prava građenja u zemljišne knjige. Odnosno, da je dovoljan ugovor između vlasnika nekretnine i korisnika kojim se daje nekretnina na upotrebu i dozvoljava adaptacija. Također, nastavno na kriterij: ''Prijavitelj će osigurati uklanjanje arhitektonskih barijera odnosno osigurati pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13) odnosno Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023)'' smatramo da je potrebno napraviti izuzeće za objekte koji se adaptiraju za izvaninstitucionalnu skrb a nalaze se u objektima koji su zaštićeno kulturno dobro te time nije moguće ispuniti sve uvjete iz navedenog Pravilnika. Također, izuzeće treba postaviti i za centre za pružanje usluga u zajednici koji nisu specijalizirani za pružanje usluga djeci s invaliditetom (kao npr. Centar za pružanje usluga u zajednici Maslina). | Djelomično prihvaćen | U dijelu komentara Operacija (projekt) ima potrebnu razinu spremnosti za provedbu definiranu predmetnom dodjelom, prihvaća se i navedeno će biti izmijenjeno u konačnoj verziji Uputa za prijavitelje. Dodatno, prihvaća se u dijelu komentara vezano za objekte koji su zaštićeno kulturno dobro, a koji se odnosi na izuzeće sukladno Pravilniku o pristupačnosti čl. 52 koji definira Iznimno odstupanje od propisanih elemenata pristupačnosti. |
8 | LIDIJA JURINEC | 5.Prihvatljivost troškova operacije/projekta, 5.1. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova operacije/projekta | U nastavku komentari vezani uz poglavlje 5. Prihvatljivost troškova operacije/projekta str. 37 UzP: Da bi bili prihvatljivi troškovi moraju nastati u svrhu provedbe operacije/projekta i biti plaćeni u provedbi operacije/projekta, moraju nastati kod korisnika/partnera i plaća ih korisnik. Trošak mora nastati u razdoblju provedbe i biti plaćen u razdoblju prihvatljivosti troškova/izdataka da bi bio prihvatljiv za financiranje. Trošak mora nastati u razdoblju provedbe projekta, koje započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta, najranije 1. siječnja 2021. godine te ističe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti. Inicijalno procijenjeno trajanje provedbe projekta je najkasnije do 31. prosinca 2027. Komentar: U gore spomenutom odlomku dvije su konstatacije: 1. Da bi bili prihvatljivi troškovi moraju nastati u svrhu provedbe operacije/projekta i biti plaćeni u provedbi operacije/projekta, moraju nastati kod korisnika/partnera i plaća ih korisnik. 2. Trošak mora nastati u razdoblju provedbe i biti plaćen u razdoblju prihvatljivosti troškova/izdataka da bi bio prihvatljiv za financiranje. Nije jasno kada trošak mora biti plaćen u razdoblju provedbe projekta ili u razdoblju prihvatljivosti troškova/izdataka ? | Primljeno na znanje | Sukladno Općim uvjetima koji se primjenjuju na projekte financirane iz programa „KONKURENTNOST I KOHEZIJA“ u financijskm razdoblju 2021.-2027., razdoblje prihvatljivosti troškova je razdoblje unutar kojeg trošak mora nastati i biti plaćen da bi bio prihvatljiv za financiranje, dok je razdoblje provedbe projekta razdoblje koje započinje početkom obavljanja aktivnosti projekta te istječe završetkom obavljanja predmetnih aktivnosti, ujedno je riječ o razdoblju u kojem trošak mora nastati, da bi bio prihvatljiv za financiranje sukladno Ugovoru. |
9 | HANA RIŽOVSKI DELOGU | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 6.Horizontalna načela | Iz navedenih Horizontalnih načela stječe se dojam da je natječaj namijenjen osiguravanju infrastrukture za pružanje izvaninstitucionalnih usluga za djecu s teškoćama i odrasle osobe s invaliditetom. Moraju li organizirana stanovanja za djecu bez adekvatne roditeljske skrbi i djecu i mlade s problemima u ponašanju zadovoljavati sva ova načela? | Primljeno na znanje | Bez obzira na svrhu i cilj poziva, u okviru kriterija prijhvatljivosti nužno je osigurati da je projekt u skladu sa zakonodavnim zahtjevima u pogledu osiguravanja pristupačnosti osobama s invaliditetom, osiguravanja rodne ravnopravnosti i uzimanja u obzir Povelje Europske unije o temeljnim pravima. Aktivnosti koje su opisane u poglavlju Horizontalnih načela predstavljaju prijedloge / ideje koje prijavitelj treba razmotriti i uklopiti u projektni prijedlog ovisno o tipu aktivnosti i korisnicima usluga svog projekt. Popis aktivnosti iz Uputa za prijavitelje na koje se referirate nije iscrpan, te prijavitelji mogu samostalno osmisliti najprikladnije aktivnosti. |
10 | LIDIJA JURINEC | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 6.Horizontalna načela | U nastavku komentari vezani uz poglavlje 6., Horizonalna načela str. 41,42,43,44,45,46 i 47 UzP: Prijavitelji su obavezni pridržavati se zakonskih odredbi koje predstavljaju minimalne zahtjeve pri provedbi horizontalnih politika. Poštujući zakonske odredbe projekt je neutralan u pogledu horizontalnih politika, a pripadajući izdaci i aktivnosti neće se smatrati doprinosom horizontalnim politikama već ispunjenjem zakonske obaveze. Ukoliko projekt sadrži dodatne aktivnosti uz propisani minimum poštivanja zakonskih odredbi, tada projekt promiče horizontalne politike EU-a. Usklađenost projekta s horizontalnim politikama opisuje se u Prijavnom obrascu. Komentar: Bilo bi korisno da se jasnije definiraju kriteriji prihvatljivosti te prihvatljive aktivnosti kojima se osigurava minimalna usklađenost sa zakonodavnim propisima (neutralan utjecaj) kao preduvjet za prijavu projekta ali i dodatni uvjeti (iznad nužnog zakonodavnog minimuma) odnosno da se jasnije naznači gdje je dovoljno ostvariti samo neutralan utjecaj, a gdje moramo ostvariti dodatan doprinos (pozitivan utjecaj) horizontalnim politikama ? Uvjeti iz članka 73. stavka 1 i 2 te čl. 9. Uredbe 1606/2021 osigurani su primarno putem primjene kriterija prihvatljivosti kojima se osigurava minimalna usklađenost sa zakonodavnim propisima (neutralan utjecaj) kao preduvjet za prijavu projekta ali i dodatni uvjeti (iznad nužnog zakonodavnog minimuma) koji također predstavljaju preduvjet za prijavu i to: • izjave o usklađenosti s Poveljom EU-a o temeljnim pravima i Konvencijom UN-a o pravima osoba s invaliditetom te nacionalnim zakonodavnim okvirom za nediskriminaciju, rodnu ravnopravnost i integraciju osoba s invaliditetom. • izjave o osiguranju uklanjanja arhitektonskih barijera odnosno osiguranje pristupačnost građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti u skladu s Pravilnikom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 78/13) odnosno Tehničkim propisom o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (NN 12/2023); uključuje obavezno elemente pristupačnosti za svladavanje visinskih razlika te obavezne i dodatno primjenjive elemente pristupačnosti neovisnog življenja; • u slučaju nabave opreme, izjave o osiguranju prilagođenosti opreme i pristupačnosti infrastrukture u kojoj je oprema smještena i za koju se oprema nabavlja potrebama osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju; • izjave o usklađenosti s načelima digitalne pristupačnosti i Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora (NN 17/2019) kojim se utvrđuju mjere za osiguranje pristupačnost mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora korisnicima, osobito osobama s invaliditetom; Napomena: Potrebno je navesti popis konkretnih primijenjenih mjera u Prijavnom obrascu. Komentar: Na str. 42 UzP spominju se razne Izjave te se iste kao takve ne nalaze na popisu obvezne dokumentacije za prijavu u sklopu poglavlja 7., potpoglavlja 7.1. Izgled, sadržaj i podnošenje projektnog prijedloga str. 47,48 i 49 UzP . Nije jasno da li su iste već uključene u neke od obveznih Obrazaca koji su sastavni dio Poziva ili ih je potrebno dodatno prikupiti. Ukoliko ih je potrebno dodatno prikupiti bilo bi poželjno da se predvidi neki predložak takvih Izjava na razini Poziva s unificiranom formom. | Primljeno na znanje | Nužno je osigurati zakonski minimum za aktivnosti vezane uz promicanje horizontalnih načela. Dodatne aktivnosti vrednuju se u ocjenjivanju kvalitete projektnog prijedloga i okvirne aktivnosti navedene su u Uputama za prijavitelje koje svaki prijavitelj može prilagoditi prema svojim potrebama i dodati nove koje nisu u okviru ovih primjera prijedloga. Ocjenjivanje kvalitete provodi se temeljem kriterija odabira na temelju metodologije odabira primjenjujući Obrazac za ocjenjivanje kvalitete (Prilog 7.). Ocjenjivat će se na temelju broja i opisa identificiranih aktivnosti (mjera) koje promiču jednake mogućnosti i socijalnu uključenost. U dokumentu Obrazac 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele prijavitelj potvrđuje da će osigurati poštivanje različitih elemenata koja čine horizontalna načela te ih nije potrebno dodatno prikupljati ili izrađivati. |
11 | LIDIJA JURINEC | 7.Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1. Izgled, sadržaj i podnošenje projektnog prijedloga | U nastavku komentari vezani uz poglavlje 7., potpoglavlje 7.1. Izgled, sadržaj i podnošenje projektnog prijedloga str. 47,48 i 49 UzP te poglavlje 2., potpoglavlje 2.1. Prihvatljivost partnera str. 20 i 21 UzP: Komentar: Sukladno UzP projektni prijedlog u trenutku prijave (ako je primjenjivo) mora sadržavati potpisan Sporazum o partnerstvu. (7.1) Sklopljeni sporazum o partnerstvu sastavni je dio projektnog prijedloga. Prijavitelj mora predati vjerodostojnu presliku sporazuma o partnerstvu u okviru obavezne dokumentacije. Sastavni dio Sporazuma o partnerstvu je i Izjava partnera Korisnika (Obrazac 3. Izjava partnera korisnika) te je stoga istu potrebno uključiti u Sporazum. Izjavu partnera Korisnika nužno je potpisati najkasnije do trenutka eventualnog sklapanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Nedostavljanje Sporazuma o partnerstvu u skladu s uvjetima Poziva razlog je za isključenje projektnog prijedloga iz postupka dodjele. (2.1) Nije jasno zašto je ostavljena mogućnost da se Izjava partnera Korisnika koja je sastavni dio Sporazuma o partnerstvu potpisuje najkasnije do trenutka eventualnog sklapanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, a ne odmah prilikom potpisivanja Sporazuma o partnerstvu. | Primljeno na znanje | Sukladno točki 2.2. Partneri i prihvatljivost partnera Uputa za prijavitelje definiran je proces sklapanja partnerstva i obavezne dokumentacije kao sastavnog dijela projektnog prijedloga. Izjavu partnera Korisnika (Obrazac 3. Izjava partnera korisnika) potrebno je uključiti u Sporazum. Izjava partnera Korisnika može se potpisati i priložiti prilikom predaje projektnog prijedloga dok je kranji rok za potpisivanja Izjave najkasnije do trenutka eventualnog sklapanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. |
12 | REGIONALNA RAZVOJNA AGENCIJA DUBROVAČKO-NERETVANSKE ŽUPANIJE - DUNEA | 7.Podnošenje projektnog prijedloga, 7.1. Izgled, sadržaj i podnošenje projektnog prijedloga | Poštovani, Nastavno na točke: k. procjena učinka na načelo nediskriminacije, ako je primjenjivo l. procjena učinka na ravnopravnost spolova , ako je primjenjivo predlažemo specificirati u kojim slučajevima je traženo primjenjivo jer nije jasno navedno u tekstu Poziva. | Nije prihvaćen | Procjena učinka na načelo nediskriminacije i procjena učinka na ravnopravnost spolova pripremljene u skladu s obrascem za procjenu utjecaja na načelo nediskriminacije i obrascem za procjenu učinka na ravnopravnost spolova predstavljaju jedan od primjera za promicanje nediskriminacije i ravnopravnosti spolova temeljem kojih se može osigurati dodatni doprinos (pozitivan utjecaj) horizontalnim politikama kako je pojašnjeno u poglavlju 6. Horizontalna načela. Navedene procjene se prilažu ukoliko je prijavitelj odlučio koristiti ih kao jednu od mjera za ostvarivanje pozitivnog utjecaja. |