Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Obrascu zakonodavnih aktivnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih za 2025. godinu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 NEZAVISNI SINDIKAT ZNANOSTI I VISOKOG OBRAZOVANJA OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI, 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA Poštovani, Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja ovim putem se očituje kako smatra da je u Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih za 2025. godinu potrebno uvrstiti i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (NN 119/2022). Naime, tijekom prve dvije godine primjene spomenutog Zakona uočen je niz nedostataka pojedinih odredbi i problema u njihovoj primjeni koje je moguće riješiti jedino izmjenom zakonskih odredbi. Slijedom navedenog, Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja smatra kako je potrebno što prije pristupiti izmjenama i dopunama predmetnog Zakona, a najkasnije u drugom kvartalu 2025. godine. Nije prihvaćen Zahvaljujemo na komentaru. Izmjene i dopune Zakona o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (NN 119/2022) razmotrit će se prilikom planiranja zakonodavnih aktivnosti za 2026. godinu.
2 HRVATSKI SAVEZ GLUHIH I NAGLUHIH 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.1.Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu Poštovani, molimo vas da u Radnu skupinu za izradu Nacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu uvrstite i predstavnika Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, kao krovne organizacije koja okuplja 22 temeljne udruge članice s preko 5000 članova, gluhih i nagluhih osoba. U svakodnevnom radu susrećemo se s izazovima u obrazovanju s kojima se suoćavaju gluha i nagluha djeca i mladi, a od koji su neki izazvani nepristupačnim i njima neprilagođenim udžbenicima i ostalim obrazovnim materijalima. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje.
3 HRVATSKI SAVEZ GLUHIH I NAGLUHIH 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.2. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju Poštovani, molimo vas da u Radnu skupinu uvrstite i predstavnika Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, kao krovne organizacije koja okuplja 22 temeljne udruge članice s preko 5000 članova, gluhih i nagluhih osoba. U svakodnevnom radu susrećemo se s izazovima s kojima se suoćavaju gluha i nagluha djeca koja se nalaze u sustavu predškolskog odgoja i obrazovanja, ali i s poteškoćama s kojima se susreću kako bi ušli u sustav. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje.
4 HRVATSKI SAVEZ GLUHIH I NAGLUHIH 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.4.Zakon o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju Poštovani, molimo vas da u Radnu skupinu za izradu Nacrta zakona o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju uvrstite i predstavnika Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, kao krovne organizacije koja okuplja 22 temeljne udruge članice s preko 5000 članova, gluhih i nagluhih osoba. U svakodnevnom radu susrećemo se s izazovima u obrazovanju s kojima se suoćavaju gluha i nagluha djeca i mladi te njihove obitelji. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje.
5 HRVATSKI SAVEZ GLUHIH I NAGLUHIH 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.5.Zakon o srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Poštovani, molimo vas da u Radnu skupinu za izradu Nacrta zakona o srednjoškolskom odgoju i obrazovanju uvrstite i predstavnika Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, kao krovne organizacije koja okuplja 22 temeljne udruge članice s preko 5000 članova, gluhih i nagluhih osoba. U svakodnevnom radu susrećemo se s izazovima u obrazovanju s kojima se suoćavaju gluha i nagluha djeca i mladi te njihove obitelji. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje.
6 DARIA PILEPIĆ STRUJA 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.5.Zakon o srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Poštovani, za naglasiti je važnost diferencijacije umjetničkih i strukovnih škola u novom Zakonu. Naime, premda se i u trenutnom Zakonu navodi da se srednje škole dijele na one gimnazijskog, strukovnog i umjetničkog tipa, u praksi to često nije tako. Posebno to važi za umjetničke škole "likovnog" tipa. Srednje glazbene i plesne škole vrlo su različito tretirane u svakodnevnom funkcioniranju od škola za primijenjenu umjetnost zbog čega je presudno da u novom Zakonu ove škole dobiju status kao i plesne i glazbene škole. Posebno se to odnosi na njihovu autonomiju, način raspoređivanja sati i normi nastavnika, ali i pravilnike koje određuju obrazovanje potrebno za zapošljavanje kadra. Ti pravilnici su zastarjeli, ne obuhvaćaju zanimanja nastala nakon njihova pisanja te onemogućuju zapošljavanje kvalitetnog kadra. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje.