Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Obrascu zakonodavnih aktivnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih za 2025. godinu
|
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | NEZAVISNI SINDIKAT ZNANOSTI I VISOKOG OBRAZOVANJA | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI, 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA | Poštovani, Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja ovim putem se očituje kako smatra da je u Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih za 2025. godinu potrebno uvrstiti i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (NN 119/2022). Naime, tijekom prve dvije godine primjene spomenutog Zakona uočen je niz nedostataka pojedinih odredbi i problema u njihovoj primjeni koje je moguće riješiti jedino izmjenom zakonskih odredbi. Slijedom navedenog, Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja smatra kako je potrebno što prije pristupiti izmjenama i dopunama predmetnog Zakona, a najkasnije u drugom kvartalu 2025. godine. | Nije prihvaćen | Zahvaljujemo na komentaru. Izmjene i dopune Zakona o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (NN 119/2022) razmotrit će se prilikom planiranja zakonodavnih aktivnosti za 2026. godinu. |
| 2 | HRVATSKI SAVEZ GLUHIH I NAGLUHIH | 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.1.Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu | Poštovani, molimo vas da u Radnu skupinu za izradu Nacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima za osnovnu i srednju školu uvrstite i predstavnika Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, kao krovne organizacije koja okuplja 22 temeljne udruge članice s preko 5000 članova, gluhih i nagluhih osoba. U svakodnevnom radu susrećemo se s izazovima u obrazovanju s kojima se suoćavaju gluha i nagluha djeca i mladi, a od koji su neki izazvani nepristupačnim i njima neprilagođenim udžbenicima i ostalim obrazovnim materijalima. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje. |
| 3 | HRVATSKI SAVEZ GLUHIH I NAGLUHIH | 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.2. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju | Poštovani, molimo vas da u Radnu skupinu uvrstite i predstavnika Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, kao krovne organizacije koja okuplja 22 temeljne udruge članice s preko 5000 članova, gluhih i nagluhih osoba. U svakodnevnom radu susrećemo se s izazovima s kojima se suoćavaju gluha i nagluha djeca koja se nalaze u sustavu predškolskog odgoja i obrazovanja, ali i s poteškoćama s kojima se susreću kako bi ušli u sustav. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje. |
| 4 | HRVATSKI SAVEZ GLUHIH I NAGLUHIH | 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.4.Zakon o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju | Poštovani, molimo vas da u Radnu skupinu za izradu Nacrta zakona o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju uvrstite i predstavnika Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, kao krovne organizacije koja okuplja 22 temeljne udruge članice s preko 5000 članova, gluhih i nagluhih osoba. U svakodnevnom radu susrećemo se s izazovima u obrazovanju s kojima se suoćavaju gluha i nagluha djeca i mladi te njihove obitelji. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje. |
| 5 | HRVATSKI SAVEZ GLUHIH I NAGLUHIH | 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.5.Zakon o srednjoškolskom odgoju i obrazovanju | Poštovani, molimo vas da u Radnu skupinu za izradu Nacrta zakona o srednjoškolskom odgoju i obrazovanju uvrstite i predstavnika Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih, kao krovne organizacije koja okuplja 22 temeljne udruge članice s preko 5000 članova, gluhih i nagluhih osoba. U svakodnevnom radu susrećemo se s izazovima u obrazovanju s kojima se suoćavaju gluha i nagluha djeca i mladi te njihove obitelji. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje. |
| 6 | DARIA PILEPIĆ STRUJA | 2.POSTUPAK PROCJENE UČINAKA PROPISA, 2.5.Zakon o srednjoškolskom odgoju i obrazovanju | Poštovani, za naglasiti je važnost diferencijacije umjetničkih i strukovnih škola u novom Zakonu. Naime, premda se i u trenutnom Zakonu navodi da se srednje škole dijele na one gimnazijskog, strukovnog i umjetničkog tipa, u praksi to često nije tako. Posebno to važi za umjetničke škole "likovnog" tipa. Srednje glazbene i plesne škole vrlo su različito tretirane u svakodnevnom funkcioniranju od škola za primijenjenu umjetnost zbog čega je presudno da u novom Zakonu ove škole dobiju status kao i plesne i glazbene škole. Posebno se to odnosi na njihovu autonomiju, način raspoređivanja sati i normi nastavnika, ali i pravilnike koje određuju obrazovanje potrebno za zapošljavanje kadra. Ti pravilnici su zastarjeli, ne obuhvaćaju zanimanja nastala nakon njihova pisanja te onemogućuju zapošljavanje kvalitetnog kadra. | Primljeno na znanje | Zahvaljujemo na komentaru. Prijedlog je primljen na znanje te će biti uzet u razmatranje. |