Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopuni Pravilnika o izdavanju i oduzimanju ovlaštenja

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 PUČKI PRAVOBRANITELJ HRVATSKA PSIHOLOŠKA KOMORA U preambuli je potrebno pozvati se na točnu pravnu osnovu za donošenje Prijedloga Pravilnika. Stoga, uz članak 27. Zakona o psihološkoj djelatnosti (NN 98/19 i 18/22), potrebno je pozvati se na članak 12. stavak 4. podstavak 9. Statuta Hrvatske psihološke komore (NN 21/21 i 109/22). Iako članak 8. stavak 1. Pravilnika o izdavanju i oduzimanju ovlaštenja za obavljanje psihološke djelatnosti, od 26. listopada 2023. godine, (u daljnjem tekstu: Pravilnika) nije predmet ovih izmjena i dopuna, predlažemo, radi veće jasnoće, da se u njemu odredi značenje pojma „čelnik tijela“, kad ga se koristi u ovom pravilniku. Slijedom toga, članak 8. stavak 1. glasio bi: (1) Ako podnositelj zahtjeva nije dostavio svu potrebnu dokumentaciju iz članka 7. stavka 5. ili istu nije dostavio u obliku iz članka 7. stavka 6. ovog Pravilnika, predsjednik Komore (u daljnjem tekstu: čelnik tijela) će pozvati zaključkom podnositelja zahtjeva da u primjerenom roku dopuni zahtjev. Nadalje, uzimajući u obzir da to nije regulirano Zakonom o psihološkoj djelatnosti te općim aktima Komore, predlažemo da se u članku 13. iza stavka 7. Pravilnika doda novi stavak, koji bi glasio: (8) Za vrijeme prestanka prava na obavljanje psihološke djelatnosti iz stavka 1. ovoga članka, osim u slučaju iz podstavka 1. i 2., miruju obveze prema Komori. Djelomično prihvaćen Prihvaća se primjedba vezano za navođenje pravne osnove u preambuli Prijedloga Pravilnika o izmjenama i dopuni Pravilnika o izdavanju i oduzimanju ovlaštenja za obavljanje psihološke djelatnosti (dalje u tekstu: Prijedlog Pravilnika). Mišljenja i prijedlozi vezani za članak 8. Pravilnika o izdavanju i oduzimanju ovlaštenja za obavljanje psihološke djelatnosti (dalje u tekstu: Pravilnik) djelomično se prihvaćaju na način da se pojmovi „čelnik tijela“ i „službena osoba“ definiraju u članku 3. stavku 1. Pravilnika, vodeći na taj način računa o dosljednoj primjeni nomotehničkih standarda. Suglasni smo da predložena intervencija doprinosi većoj jasnoći općeg akta iako smatramo kako, uzimajući u obzir odredbe članka 21. Statuta Hrvatske psihološke komore (»Narodne novine«, broj 21/21, 109/22, dalje u tekstu: Statut), položaj predsjednika Komore kao čelnika tijela nije dvojben. Predloženo dodavanje stavka 8. u članku 13. Pravilnika odbija se. Skrećemo pažnju na članak 6. Statuta kojim su utvrđena prava i obveze članova Komore, dakle ovlaštenih psihologa, psihologa vježbenika kao i svih ostalih članova koji nemaju priznato pravo na obavljanje psihološke djelatnosti, uključujući i članove kojima je to pravo prestalo ispunjenjem neke od zakonom utvrđenih pretpostavki. Dakle, osim što bi bilo u suprotnosti s drugim općim aktima i neprihvatljivo po pitanju obveza (ali i prava) članova, a moguće i suprotno njihovoj volji, ovakvo nejasno i neodređeno „mirovanje obveza“ bilo bi u izravnoj opreci s ciljem i svrhom pojedinih osnova prestanka prava utvrđenih ostalim podstavcima stavka 1. članka 13. Pravilnika te bi dovelo u pitanje ispunjenje obveza koje predstavljaju pretpostavku ponovnog priznavanja prava na obavljanje psihološke djelatnosti u odgovarajućim slučajevima.
2 PUČKI PRAVOBRANITELJ HRVATSKA PSIHOLOŠKA KOMORA, Članak 4. Razdoblje provjere stručnosti je vremensko razdoblje od šest godina za koje je ovlašteni psiholog dužan dokazati ispunjenje obveze stručnog usavršavanja. Predložena odredba skraćuje razdoblje provjere stručnosti za šest mjeseci, što je neprihvatljivo. Stoga se predlaže izmjena u smislu da osoba koja ne ispunjava obvezu stručnog usavršavanja „može pristupiti polaganju psihološkog stručnog ispita – ispita provjere stručnosti najranije šest mjeseci prije isteka razdoblja provjere stručnosti“. Nije prihvaćen Vezano za članak 4. stavak 3. Prijedloga Pravilnika ističemo kako je tijek razdoblja provjere stručnosti uređen odrednom članka 17. stavka 1. Pravilnika o stručnom usavršavanju ovlaštenih psihologa KLASA: 011-02/20-01/01, URBROJ: 251-375/01-01-24-23 kojim je utvrđeno da razdoblje provjere stručnosti teče od dana priznavanja prava na obavljanje psihološke djelatnosti ovlaštenom psihologu ili od prvog sljedećeg dana nakon dana isteka prethodnog razdoblja provjere stručnosti za koje je ovlašteni psiholog dokazao ispunjenje obveze stručnog usavršavanja. Prema članku 85. istog općeg akta, ovlašteni psiholog ispunio je obvezu stručnog usavršavanja ako u razdoblju provjere stručnosti stekne najmanje 120 bodova kategorizacijom i bodovanjem prijavljenih oblika stručnog usavršavanja ili ako u razdoblju od šest mjeseci prije isteka razdoblja provjere stručnosti položi psihološki stručni ispit - ispit provjere stručnosti. Dakle, ovlašteni psiholog koji u trenutku izdavanja obavijesti o ispunjenju obveze stručnog usavršavanja ili u bilo kojem trenutku do isteka razdoblja provjere stručnosti ne ispunjava obvezu stručnog usavršavanja slobodan je odabrati način ispunjenja obveze stručnog usavršavanja te zaključno do isteka tog razdoblja dostaviti dokaze o stručnom usavršavanju (najmanje 120 bodova) ili položiti psihološki stručni ispit – ispit provjere stručnosti unutar razdoblja od šest mjeseci prije isteka razdoblja provjere stručnosti. Pritom se razdoblje provjere stručnosti ni na koji način ne skraćuje, a novo razdoblje provjere stručnosti ovlaštenom psihologu koji je ispunio obvezu stručnog usavršavanja teče od prvog sljedećeg dana nakon dana isteka prethodnog razdoblja provjere stručnosti za koje je dokazao ispunjenje obveze stručnog usavršavanja.