Izvješće o provedenom savjetovanju - Prijedlog pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi intervencija za potporu ulaganjima u primarnu poljoprivrednu proizvodnju i preradu poljoprivrednih proizvoda iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027.

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 IVANA PARADŽIKOVIĆ PRAVILNIK Predlažem da se definira pojam mali poljoprivrednik za intervenciju 73.11. ulaganja- potpora za ulaganja u preradu poljoprivrednih proizvoda: “Poljoprivredna gospodarstva sa ekonomskom veličinom od 0,00 EUR do 15 000 EUR”. Prijedlogom trenutačnog pravilnika sva gospodarstva sa ekonomskom veličinom do 3000 EUR su u nepravednom položaju u odnosu na one od 3000-15 000EUR po pitanju stope sufinanciranja. Mala gospodarstva naime, s malim površinama, odnosno malom količinom proizvoda koja zato nemaju ekonomsku veličinu od 3000 EUR predloženo je da imaju stopu sufinanciranja 50%, a ne kao veća gospodarstva 85% što nije pravedno i malim je gospodarstvenicima neprihvatljivo. Nije prihvaćen Nije moguća promjena pojma mali poljoprivrednik jer je ista nastala na osnovu analize stanja i potreba, kao temelja za određivanje prihvatljivosti korisnika i intenziteta potpore po pojedinim intervencijama propisanih u Strateškom planu Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. Poljoprivredno gospodarstvo čija je ekonomska veličina (EVPG) manja ili jednaka od 3.000 EUR-a je samoopskrbno poljoprivredno gospodarstvo (SOPG), kako je određeno Zakonom o poljoprivredi („Narodne novine“, broj 118/18, 42/20, 127/20 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21 i 152/22), odnosno to je fizička osoba poljoprivrednik koja se za osobne potrebe bavi poljoprivredom u okviru korištenja prirodnih bogatstava zemlje i prodajom odnosno zamjenom od tih djelatnosti dobivenih proizvoda u neprerađenom stanju i kojoj obavljanje gospodarske djelatnosti poljoprivrede nije glavna djelatnost, odnosno zanimanje poljoprivrednik nije glavno ili jedino zanimanje, a temelji se na korištenju vlastitih i/ili unajmljenih proizvodnih resursa te na radu, znanju i vještinama članova kućanstva.
2 UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ PRAVILNIK Komentari na Pravilnik o provedbi intervencija za potporu ulaganjima u primarnu poljoprivrednu proizvodnju i preradu poljoprivrednih proizvoda iz Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023. - 2027. Članak 15. Opći troškovi (poslovni plan i troškovi pripreme dokumentacije i/ili provedbe projekta) 3% ili da se isti troškovi uvrste u 10% vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta te se stavke a) i b) izbace Članak 17. c) izgradnja/rekonstrukcija i/ili opremanje (uključujući vanjsku i unutarnju infrastrukturu u sklopu poljoprivrednog gospodarstva) objekata za skladištenje, hlađenje, čišćenje, sušenje, zamrzavanje, klasiranje i pakiranje proizvoda iz vlastite primarne poljoprivredne proizvodnje - dodati ljuštenje, rezanje i obrezivanje Članak 24. b) u sklopu intervencije 73.10 od 15.000 EUR do 1.000.000 EUR Članak 25. Intenzitet potpore po projektu u sklopu intervencije 73.10 i 73.11. - 50%, a dodatno nagraditi bodovanjem ulaganja koja provode mladi poljoprivrednici i mala poljoprivredna gospodarstva Nije prihvaćen Prijedlog u vezi promjene odredbi o prihvatljivosti općih troškova se ne prihvaća. Naime, u slučaju da su troškovi pripreme poslovnog plana i/ili troškovi pripreme dokumentacije i/ili provedbe projekta, uključujući i provedbu postupaka nabave veći od onih iznosa koji su prihvatljivi za sufinanciranje, korisnik može donijeti vlastitu poslovnu odluku vrijedi li isto ili ne financirati vlastitim sredstva. Prijedlog u vezi izmjene u članku 17. odnosi se na intervenciju 73.10. koja nije predmet ovih izmjena Pravilnika. Prijedlog u vezi smanjenja najvišeg iznosa potpore u intervenciji 73.10. uzet će se u razmatranje tijekom pripreme izmjena Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike RH 2023.-2027. Prijedlog u vezi smanjenja intenziteta potpore u intervenciji 73.10. i 73.11. uzet će se u razmatranje tijekom pripreme izmjena Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike RH 2023.-2027.
3 UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ PRAVILNIK U Prilogu 5. Pravila za provođenje postupka nabave putem EONA-e za korisnici koji nisu obveznici javne nabave i u članku 36. Pravilnika o provedbi intervencija za potporu ulaganjima u primarnu poljoprivrednu proizvodnju i preradu poljoprivrednih proizvoda iz Strateškog plana ZPP RH 2023-2027 potrebno je omogućiti ponavljanje Postupka nabave putem EONA-e za korisnike koji nisu obveznici javne nabave u slučaju kada djelatnik/ca Agencije za plaćanje u administrativnoj kontroli zahtjeva za potporu utvrdi da će zbog svog subjektivnog mišljenja da je tehnička specifikacija "diskriminirajuća i/ili ograničavajuća" primjeniti financijsku korekciju sukladno Prilogu 6. Pravila o financijskim korekcijama. OBRAZLOŽENJE: U svim prijašnjim natječajima u Programu ruralnog razvoja 2014-2020 nije bilo ovog ograničenja (da se može ponoviti Poziv na dostavu ponuda) i to se pokazalo izuzetno dobro i za Agenciju za plaćanje i za korisnika/konzultanta jer smo kroz proces ponovljenog Poziva na dostavu ponuda posložili projektnu dokumentaciju na najbolji način kako bi projekt bio kvalitetan i kako bi se olakšala provedba. Nije prihvaćen Obveze korisnika pri provođenju postupaka jasno su definirane člankom 19. stavak (11) Pravilnika u kojem je propisano da se postupci nabave za sve prihvatljive materijalne troškove provode prije podnošenja zahtjeva za potporu i to sukladno svim primjenjivim pravilima navedenim u Prilogu 5 Pravilnika. Također, člankom 36., stavak (1) Pravilnika propisano je da Agencija za plaćanja provodi administrativnu kontrolu zahtjeva za potporu i dokumentacije učitane u zahtjev za potporu. Slijedom navedenog, Korisnik može ponavljati postupke prikupljanja ponuda u skladu s Prilogom 5 Pravilnika, ali isključivo prije podnošenja zahtjeva za potporu. Kada je zahtjev za potporu podnesen te kada je temeljem provedenog postupka nabave određeni trošak prijavljen za sufinanciranje, tijekom provođenja administrativne kontrole postupka nabave postoji mogućnost slanja Zahtjeva za obrazloženje u slučajevima dostavljanja informacija, pojašnjenja određenih nejasnoća ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima te ispravaka neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna (što u skladu s Pravilnikom Agencija za plaćanja korisniku i omogućuje), ali ne postoji mogućnost ponavljanja postupka nabave za prijavljeni trošak jer bi se navedenim postupanjem omogućile izmjene na podnesenom zahtjevu za potporu. 1. U slučajevima kada Agencija za plaćanja temeljem administrativne kontrole i provjere javno dostupnih izvora utvrdi da tehničke karakteristike nedvojbeno upućuju (direktno navođenje proizvoda određene marke/proizvođača) na određenu marku/proizvođača primjenjuje se financijska korekcija sukladno prilogu 6 Pravilnika, a koja proizlazi iz priloga Odluke komisije od 15.05.2019. o utvrđivanju smjernica za određivanje financijskih ispravaka koje u slučaju nepoštovanja primjenjivih pravila o javnoj nabavi Komisija primjenjuje na rashode koje financira Unija, a kojom su, kako je i navedeno, obuhvaćeni korisnici koji nisu javni naručitelji kada u okviru programa slijede određeni pojednostavljeni postupak nabave pri sklapanju ugovora s dobavljačima. 2. U slučajevima kada Agencija za plaćanja temeljem administrativne kontrole i provjere javno dostupnih izvora utvrdi da definirane tehničke karakteristike, iako ne spominju direktno određenu marku/proizvođača, svojim tehničkim obilježjima upućuju na određenu marku/proizvođača, Agencija za plaćanja prije primjene financijske korekcije upućuje korisniku zahtjev za obrazloženje da dostavi dokaz da na tržištu postoji još proizvođača koji mogu zadovoljiti sve tražene tehničke karakteristike budući da je sukladno prilogu 5 Pravilnika (poglavlje 3.2., stavak 2) obveza korisnika da prije provođenja postupka nabave istraži tržište kako bi korisnik za predmet nabave/trošak mogao definirati obavezne uvjete tehničke specifikacije, troškovnike planiranih radova te ostalu dokumentaciju potrebnu za dobivanje ponuda, dok su poglavljem 3.2.1 propisana sva pravila koja se odnose na definiranje uvjeta tehničke specifikacije kojih su se Korisnici dužni pridržavati. Upravo na taj način Agencija za plaćanja daje mogućnost korisniku da kroz obrazloženje vlastitog postupanja otkloni sumnje vezane uz kršenje propisa koji se tiču izrade tehničkih specifikacija.
4 UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ PRAVILNIK U članku 37. Pravilnika o provedbi intervencija za potporu ulaganjima u primarnu poljoprivrednu proizvodnju i preradu poljoprivrednih proizvoda iz Strateškog plana ZPP RH 2023-2027 briše se stavak 2. (koji je glasio "Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu"). OBRAZLOŽENJE: U svim prijašnjim natječajima u Programu ruralnog razvoja 2014-2020 nije bilo ovog ograničenja i to se pokazalo izuzetno dobro i za Agenciju za plaćanje i za korisnika/konzultanta jer smo kroz proces dopuna i obrazloženja posložili projektnu dokumentaciju na najbolji način kako bi projekt bio kvalitetan i kako bi se olakšala provedba. Nije prihvaćen Prema čl. 3. (Pojmovi) Pravilnika jasno je definirana razlika između dopune i obrazloženja. Točka 42.: dopuna znači naknadno dostavljanje dokumentacije ili dijela dokumentacije na zahtjev Agencije za plaćanja Točka 43.: obrazloženje znači naknadno dostavljanje informacija, pojašnjenje određene nejasnoće ili neusklađenosti u navodima/dokumentima/izračunima te ispravak neusklađenih navoda i/ili neispravnih izračuna na zahtjev Agencije za plaćanja Iz navedenog proizlazi da Agencija korisniku može poslati samo jedan zahtjev za dopunu (za dokumentaciju koju korisnik nije učitao u sklopu zahtjev za potporu i koju je sukladno natječaju moguće dopuniti) dok broj zahtjeva za obrazloženje nije ograničen. Dopuna dokumentacije je moguća samo jednom iz razloga rangiranja zahtjeva za potporu, propisano u čl. 35., gdje piše da je jedan od kriterija prioritetnosti vrijeme podnošenja zahtjeva za potporu odnosno odgovora na zahtjev za dopunu pri čemu prednost imaju zahtjevi za potporu korisnika koji su u kraćem roku postupili po zahtjevu za dopunu. Navod da u prijašnjim natječajima Programa ruralnog razvoja 2014-2020 nije bilo ovog ograničenja nije točan, jer navedeno nije bilo propisano važećim Pravilnikom, ali je bilo propisano svakim Natječajem: 1.8. Dopuna/obrazloženje (2) Korisniku se može poslati samo jedan zahtjev za dopunu. Navedeno je propisano i Zakonom o poljoprivredi, članak 8a, stavak 9. da Agencija može korisniku poslati samo jedan zahtjev za dopunu. Tako da je postupanje Agencije tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu potpuno jednako postupanju u prethodnom programskom razdoblju. Proces dopuna nije proces slaganja projektne dokumentacije.
5 UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ PRAVILNIK Komentari na kriterije odabira za intervenciju 73.11. Potpora za ulaganja u preradu poljoprivrednih proizvoda i prijedlog bodovanja istih: 1. Veličina poduzeća/broj članova zadruge ili proizvođačke organizacije 1.1 malo poduzeće/zadruga ili proizvođačka organizacija sa više od 30 članova 20 1.2 srednje poduzeće/zadruga ili proizvođačka organizacija sa 16 - 30 članova 17 1.3 mikro poduzeće/zadruga ili proizvođačka organizacija sa 7 - 15 članova 14 1.4 veliko poduzeće* 11 *Predloženi kriterij bodovanja pod točkom 1 prerađivače koji su velika poduzeća stavlja u iznimno nepovoljan položaj te zadovoljavaju jedva minimalan broj bodova koji je propisan kao prag prolaznosti obzirom na veliku razliku u bodovima u kriteriju pod točkom 1. Predlažemo da se razdvoji natječaj za MMS, velika poduzeća i ekološke prerađivače kao što je bilo u trenutno važećem Pravilniku (NN 132/23 i sve njegove izmjene) jer jedino na taj način velika poduzeća imaju mogućnost sufinanciranja razvojnih projekata iz SP ZPP RH 2023-2027. 2. Postojeća proizvodnja korisnika 2.1 korisnik se bavi primarnom poljoprivrednom proizvodnjom koja je predmet ulaganja 15 2.2 korisnik je registriran za preradu koja je predmet ulaganja 10 4. Sustavi kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda 4.1 proizvođač ili subjekt u lancu proizvodnje proizvoda s oznakom ZOI/ZOZP ili s oznakom „Dokazana kvaliteta“ 2 5. Područja s ograničenjima 5.1 objekt/i za preradu koji je/su predmet ulaganja je/su na otocima 3 5.2 Ulaganje na području JLS-a koje pripada I.-IV. skupini 1 6. Utjecaj ulaganja na okoliš 6.1 korisnik je ekološki proizvođač/prerađivač * *molimo pojašnjenje za kriteriji 6.1. tj. što su ekološki prerađivači 7. Korisnik potpore za ulaganja u preradu poljoprivrednih proizvoda 7.1 korisniku nije dodijeljena potpora u sklopu Podmjere 4.2. iz PRR-a i/ili iz ove intervencije *PRIJEDLOG: Iz navedenog se izuzimaju prijavitelji iz zadnjeg natječaja u operaciji 4.2.1. PRR RH 2014.-2020. Razlog: obrada koja je iznimno dugo trajala. Nije prihvaćen Citirano bodovanje za kriterij odabira broj 1 „Veličina poduzeća/broj članova zadruge ili proizvođačke organizacije“ ne odnosi se na ono objavljeno na e-savjetovanju. Za ostale prijedloge promjene broja bodova nije dano obrazloženje i nije jasan cilj prijedloga. Intencija Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva je pojednostavljenje i ubrzanje procesa obrade zahtjeva za potporu te objava sektorskih natječaja. Definicija ekološkog prerađivača navedena je u Pravilniku u članku 3. stavku 1 točka 45.:ekološki prerađivač je subjekt koji je u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu upisan u Upisnik ekoloških subjekata te u certifikatu iz članka 35. Uredbe (EU) 2018/848 ima navedenu aktivnost priprema, a u popisu proizvoda iz dijela II. točke 1. certifikata su navedeni prerađeni proizvodi kako su definirani u članku 2. stavku 1. točki (o) Uredbe (EZ) br. 852/2004. Iako je obrada 6. natječaja za provedbu tipa operacije 4.2.1 dugo trajala, to nije razlog da se korisnici ne boduju po kriteriju odabira br. 7.
6 MIRJANA ČERNI PRAVILNIK Predloženi kriteriji bodovanja pod točkama 1, 2, 5 i 6 prerađivače koji su velika poduzeća stavljaju u iznimno nepovoljan položaj te zadovoljavaju jedva minimalan broj bodova koji je propisan kao prag prolaznosti. Duži period pripremamo investiciju koja je neophodna za modernizaciju naše tvrtke te smo planirali ulaganja u opremu za preradu mlijeka i proizvodnju sira, rekonstrukciju uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, rekonstrukciju pomoćnih prostorija, nabavku gospodarskih vozila. Prema predloženim kriterijima bodovanja to ništa neće biti stimulirano te sa svojim ulaganjem možemo prikupiti minimalan broj bodova koji zasigurno neće biti dovoljan za prolazak na natječaju i sufinanciranje investicije. Ovakvim kriterijima bodovanja se velika prednost daje malim tvrtkama koje se bave primarnom proizvodnjom i žele investirati u preradu, bez poticanja zaštite okoliša. Shodno navedenome predlažemo da se razdvoji natječaj za MMS, velika poduzeća i ekološke prerađivače kao što je bilo u trenutno važećem Pravilniku (NN 132/23 i sve njegove izmjene) jer jedino na taj način velika poduzeća imaju mogućnost sufinanciranja razvojnih projekata iz SP ZPP RH 2023-2027 Primljeno na znanje Predloženi kriteriji bodovanja daju prednost većem broju obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i malih tvrtki da učine primarnu proizvodnju održivom kroz dodanu vrijednost putem prerade te da nastave sa životom i radom u ruralnim područjima. Zaštita okoliša je i bez poticanja obveza, u skladu sa nacionalnim propisima za pojedino područje. Za predstojeći natječaj za preradu predviđeno je razdvajanje alokacije na sektore, a ne prema veličini korisnika.
7 VEDRAN LEDERER PRAVILNIK Poštovani, Predlažemo izmjenu u članku 17. stavak 4. : "(4) Projekt nije prihvatljiv ako nakon administrativne kontrole zahtjeva za potporu/zahtjeva za promjenu/zahtjeva za isplatu iznos prihvatljivih troškova iz točaka b), f), h), i), m), n), o), p), r) i s) stavka 2. ovoga članka iznosi više od 50 % ukupnog iznosa prihvatljivih troškova (bez općih troškova)." Obrazloženje: S obzirom na ukupna smanjena sredstva u intervencijama ruralnog razvoja u odnosu na prethodno programsko razdoblje, predlažemo da se kroz mjeru 73.10 dozvoli nabava poljoprivredne mehanizacije i stroja samo uz uvjet podizanja trajnih nasada ili izgradnje. Također, predlažemo da se nabava isključivo poljoprivredne mehanizacije omogući svim korisnicima isključivo kroz intervenciju 73.10. FI, odnosno kroz financijske instrumente. Lp, Vedran Lederer Primljeno na znanje Prijedlog u vezi izmjene u članku 17. odnosi se na intervenciju 73.10. koja nije predmet ovih izmjena Pravilnika. Prijedlog koji se odnosi na financijske instrumente zahtjeva prethodnu izmjenu Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike RH 2023.-2027. Vaš prijedlog će se uzeti u razmatranje tijekom pripreme izmjena Strateškog plana.
8 NIKOLA ZAHER PRAVILNIK Ja sam NIKOLA ZAHER nositelj SOPG ekonomske velicine ispod 3000 eura i meni bi puno pomoglo kada bi mi odobrili sufenciranje od 85% umjesto od 50% jer sam mlad i zeljan razvoja u poljeprivredi gdje bi doprinosio sa svojim radom i ustrojnocu sebi i kopletnoj hrvatskoj zajednici i razvoju poljeprivrede. Vjerujem da je nama potebniji vjetar u leda na pocetku i razvoju nego ovima koji su dugo u sustavu poticaja gdje nas male uguse i izgubimo volju za poljeprivredu i razvoj Hrvatskog sela a gdje stalno spominjete kako je potreban razvoj sela. Kako kaze stara narodna poslovica na mladima svjet ostaje. Primljeno na znanje Strateškim planom Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027., između ostalog, propisani su prihvatljivi korisnici intervencija te intenzitet potpore. Poljoprivredno gospodarstvo čija je ekonomska veličina (EVPG) manja ili jednaka od 3.000 EUR-a je samoopskrbno poljoprivredno gospodarstvo (SOPG), kako je određeno Zakonom o poljoprivredi („Narodne novine“, broj 118/18, 42/20, 127/20 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21 i 152/22), odnosno to je fizička osoba poljoprivrednik koja se za osobne potrebe bavi poljoprivredom u okviru korištenja prirodnih bogatstava zemlje i prodajom odnosno zamjenom od tih djelatnosti dobivenih proizvoda u neprerađenom stanju i kojoj obavljanje gospodarske djelatnosti poljoprivrede nije glavna djelatnost, odnosno zanimanje poljoprivrednik nije glavno ili jedino zanimanje, a temelji se na korištenju vlastitih i/ili unajmljenih proizvodnih resursa te na radu, znanju i vještinama članova kućanstva. Mladi poljoprivrednici od posebnog su značaja za Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva. Potpora za mlade poljoprivrednike u ZPP Strateškom planu za razdoblje 2023.-2027. osigurana je iz oba stupa poljoprivredne politike, u okviru izravnih plaćanja kao dodatna potpora dohotku po poljoprivrednoj površini te u okviru ruralnih intervencija.
9 CENTAR ZA EU FONDOVE I EDUKACIJE RASTOKE, OBRT ZA RAČUNOVODSTVENE USLUGE I PRIPREMU POSLOVNIH PLANOVA, VL. IVANA PAVIĆ, SLUNJ, TRG ZRINSKIH I FRANKOPANA 23 PRAVILNIK Prijedlog za definiciju pojma mali poljoprivrednik za intervenciju 73.11. Ulaganja – Potpora za ulaganja u preradu poljoprivrednih proizvoda: „Poljoprivredna gospodarstva sa ekonomskom veličinom od 0,00 EUR do 15.000 EUR SO“ Opravdanost ovakve izmjene je u tome što navedene intervencija nije ograničena sa minimalnom ekonomskom veličinom pa su sa trenutnim pravilnikom sva gospodarstva sa ekonomskom do 3.000,00 EUR u nepravednom položaju u odnosu na one sa ekonomskom veličinom od 3.000,00 EUR do 15.000,00 EUR i to po pitanju stope sufinanciranja. Sva gospodarstva koja imaju manju ekonomsku od 3.000,00 EUR imati će stopu sufinanciranju od 50%, a što je tako malim gospodarstvima neprihvatljiva stopa sufinanciranja. Ovakva intervencija je neupitno jako zanimljiva i onim malim malim obzirom da na maloj površini se može uzgajati ozbiljna količina primjerice povrća i voća, a koje mali poljoprivrednici prerađuju, a samim time što se radi o jako malim površinama nemaju ekonomsku veličinu iznad 3.000,00 EUR i prema trenutnom propisu imati će stopu sufinanciranja od samo 50 %. Prihvaćanje ovakvog prijedloga neće biti od velikog utjecaja na raspored omotnice jer će se raditi i o projektima manje vrijednosti, a koje tako mala gospodarstva mogu iznijeti. Nije prihvaćen Nije moguća promjena pojma mali poljoprivrednik jer je ista nastala na osnovu analize stanja i potreba, kao temelja za određivanje prihvatljivosti korisnika i intenziteta potpore po pojedinim intervencijama propisanih u Strateškom planu Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske 2023.-2027. Poljoprivredno gospodarstvo čija je ekonomska veličina (EVPG) manja ili jednaka od 3.000 EUR-a je samoopskrbno poljoprivredno gospodarstvo (SOPG), kako je određeno Zakonom o poljoprivredi („Narodne novine“, broj 118/18, 42/20, 127/20 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske, 52/21 i 152/22), odnosno to je fizička osoba poljoprivrednik koja se za osobne potrebe bavi poljoprivredom u okviru korištenja prirodnih bogatstava zemlje i prodajom odnosno zamjenom od tih djelatnosti dobivenih proizvoda u neprerađenom stanju i kojoj obavljanje gospodarske djelatnosti poljoprivrede nije glavna djelatnost, odnosno zanimanje poljoprivrednik nije glavno ili jedino zanimanje, a temelji se na korištenju vlastitih i/ili unajmljenih proizvodnih resursa te na radu, znanju i vještinama članova kućanstva.
10 UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ PRAVILNIK, Članak 9. Prijedlog novog teksta: „c) u sklopu intervencije 73.11. od 15.000 EUR-a do 1.000.000 EUR-a Primljeno na znanje Prijedlog u vezi smanjenja najvišeg iznosa potpore u intervenciji 73.11. uzet će se u razmatranje tijekom pripreme izmjena Strateškog plana Zajedničke poljoprivredne politike RH 2023.-2027.
11 UDRUGA KONZULTANATA ZA RURALNI RAZVOJ PRAVILNIK, Članak 9. 1. U članku 9. Pravilnika o izmjenama i dopunama (u izvornom Pravilniku to je članak 22.) u kojem se definira iznos potpore potrebno je navesti sljedeće: "Kada je zbroj vrijednosti tri najveća godišnja prometa u razdoblju od pet godina koje prethode godini u kojoj je pondesen zahtjev za potporu MANJI od traženog iznosa potpore, a korisnik nije priložio obvezujuće pismo banke - korisniku će biti odobren zbroj vrijednosti tri najveća godišnja prometa u razdoblju od pet godina koje prethode godini u kojoj je pondesen zahtjev za potporu". OBRAZLOŽENJE: Prema sadašnoj verziji pravilnika projekt se odbija kada je zbroj vrijednosti tri godišnja prometa manji od traženog iznosa potpore, a korisnik nije u mogućnosti ishoditi obvezujuće pismo banke. U svim prijašnjim natječajima u Programu ruralnog razvoja 2014-2020 u takvim slučajevima odobravala se potpora u iznosu zbroja vrijednosti tri godišnja prometa, a u ovom natječaju se takvi projekti odbacuju. Nije prihvaćen Navod: „U svim prijašnjim natječajima u Programu ruralnog razvoja 2014-2020 u takvim slučajevima odobravala se potpora u iznosu zbroja vrijednosti tri godišnja prometa, a u ovom natječaju se takvi projekti odbacuju.“ nije točan jer je Prilogom 1 Natječaja kao posljedica neispunjavanja propisanog uvjeta/kriterija bilo propisano: Ako korisnik ne dostavi obvezujuće pismo namjere banke kao obveznu dokumentaciju za utvrđivanje visine potpore/dostavi obvezujuće pismo namjere banke koje se ne odnosi na vrijednost projekta u cijelosti, zahtjev za potporu će biti odbijen. Stoga je postupanje Agencije tijekom administrativne kontrole zahtjeva za potporu potpuno jednako postupanju u prethodnom programskom razdoblju. Korisnik je u obvezi dokazati ekonomsku i financijsku sposobnost realizacije projekta. Ako korisnik nije u mogućnosti ishoditi obvezujuće pismo namjere banke, a niti svojim poslovanjem ne pokazuje financijsku i ekonomsku sposobnost, takav projekt nije moguće odobriti jer je njegova realizacija upitna te takvo postupanje ne bi bilo u skladu sa dobrim financijskim upravljanjem javnim sredstvima.
12 KRSTO IVOŠ PRAVILNIK, Članak 10. Poštovani, predlažem da se uz mikro poduzeća još dodatno uključe i mala poduzeća. Hvala. Nije prihvaćen U male poljoprivrednike nije moguće uključivanje i malih poduzeća uz mikro poduzeća, jer njihova obilježja i kapaciteti uvelike nadmašuju pokazatelje veličine poljoprivrednog gospodarstva od 3.000 do 15.000 EUR-a SO-a.
13 VEDRAN LEDERER PRAVILNIK, Članak 22. Prijedlog novog teksta odnosi se na dodatna pojašnjenja kriterija odabira u Prilogu 3: "Neovisno o tome ostvaruje li korisnik bodove po kriteriju 2.1 ili 2.2, dozvoljeno mu je ulaganje u izgradnju novog (sa ili bez opremanja)/rekonstrukciju postojećeg (sa ili bez opremanja)/opremanje postojećeg objekta prerade. Izgradnjom (i opremanjem) novog objekta prerade smatra se i postojeći objekt koji nije bio u funkciji prerade, a koji se ulaganjem prenamjenjuje u objekt za preradu (uključujući opremanje). Ako se ulaganje odnosi na kombinaciju ulaganja navedenih u podtočkama 3.1 i 3.2 ovoga kriterija odabira, korisnik ostvaruje bodove za ulaganje s manjim brojem bodova. Ako se ulaganje odnosi samo na ugradnju opreme za koju je potreban Glavni projekt, korisnik ostvaruje bodove za podtočku 3.2. ovoga kriterija odabira neovisno o tome predstavlja li navedeno ulaganje ugradnju opreme, odnosno rekonstrukciju u smislu Zakona o gradnji." Nije prihvaćen Ostvarivanje bodova po kriteriju odabira broj 3 nije uvjetovano dobivanjem bodova po kriteriju broj 2.
14 VEDRAN LEDERER PRAVILNIK, Članak 22. Prijedlog novog teksta odnosi se na dodatna pojašnjenja kriterija odabira u Prilogu 3: "Da bi ostvario bodove za podtočku 2.1 ovoga kriterija odabira korisnik mora u trenutku podnošenja zahtjeva za potporu imati Potvrdu o ekonomskoj veličini poljoprivrednog gospodarstva u kojoj je razvidno da se korisnik bavi primarnom proizvodnjom u sektoru mesa i/ili mlijeka i/ili voća (uključujući masline) i/ili povrća i/ili proizvodnjom iz ostalih sektora, a koja se odnosi na predmet ulaganja. Ako je korisnik zadruga ili proizvođačka organizacija, korisnik ostvaruje bodove za podtočku 2.1 ovoga kriterija odabira ako najmanje 50% članova zadruge ili proizvođačke organizacije ima Potvrdu o ekonomskoj veličini poljoprivrednog gospodarstva u kojoj je razvidno da se bave primarnom proizvodnjom u sektoru mesa i/ili mlijeka i/ili voća (uključujući masline) i/ili povrća i/ili proizvodnjom iz ostalih sektora, a koja se odnosi na predmet ulaganja." Nije prihvaćen Cilj ovog kriterija odabira je povezivanje primarne proizvodnje koja prevladava na poljoprivrednom gospodarstvu sa preradom iste u cilju dodavanja vrijednosti te posljedično tome i povećanja dohotka gospodarstva.
15 VEDRAN LEDERER PRAVILNIK, Članak 22. Poštovani, Smatramo da se kod kriterija odabira 2.1 „korisnik se bavi primarnom poljoprivrednom proizvodnjom koja je predmet ulaganja“ bodove ne treba ostvarivati na temelju tipova poljoprivrednog gospodarstva (TPG58) pobrojanih u tablici u dodatnim pojašnjenjima kriterija odabira. Naime, korisnici koji se bave s više grana/sektora poljoprivrede će možda biti zakinuti za ove bodove jer ih EVPG kalkulator neće automatskim izračunom svrstati u predložene TPG58. Drugim riječima, moguća je situacija u kojoj se korisnik npr. istovremeno bavi biljnom proizvodnjom, stočarstvom i voćarstvom (proizvodnjom orašastog voća), od kojih dominantno biljnom proizvodnjom te će ga EVPG kalkulator automatski svrstati u TPG58 166. Razni oranični usjevi – kombinirano, a korisnik se zaista bavi i proizvodnjom orašastog voća (u koju bi htio ulagati), ali ne u dovoljnoj mjeri da bi ga EVPG kalkulator svrstao u kategoriju 363. Proizvodnja orašastog voća. Umjesto bodovanja prema navedenim TPG58 predlažemo da bodove po ovom kriteriju ostvaruju svi oni proizvođači iz čijih je Potvrda o ekonomskoj veličini poljoprivrednog gospodarstva razvidno da se bave primarnom proizvodnjom u sektoru mesa i/ili mlijeka i/ili voća (uključujući masline) i/ili povrća i/ili proizvodnjom ostalih sektora, a koja je ujedno i predmet ulaganja. Na taj će se način omogućiti stvaranje dodane vrijednosti primarnim poljoprivrednim proizvodima, kako za primarne poljoprivredne proizvođače, tako i za one kojima je prerada isključiva djelatnost. Lp, Vedran Lederer Nije prihvaćen Cilj ovog kriterija odabira je povezivanje primarne proizvodnje koja prevladava na poljoprivrednom gospodarstvu sa preradom iste u cilju dodavanja vrijednosti te posljedično tome i povećanja dohotka gospodarstva. Korisnici koji se bave s više grana/sektora poljoprivrede će možda biti zakinuti za ove bodove jer ih EVPG kalkulator neće automatskim izračunom svrstati u TPG58 za preradu proizvoda koji je predmet ulaganja.