Izvješće o provedenom savjetovanju - Javno savjetovanje vezano za Upute za prijavitelje Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava „Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju“
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | DYVOLVE D.O.O. ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Za štandove kvadrature od 60-70 kvadrata koji su locirani na dobrim i frekventnim lokacijama te ukoliko se želi imati vizualno primamljiv štand na nekim sajmovima je potrebno izdvojiti 70.000,00 - 80.000,00. Stoga molimo da se poveća maksimalni iznos potpore na barem 120.000,00 EUR kako bi se omogućilo da se na 2 sajma Prijavitelji koji imaju potrebe za većim kvadraturama mogu kvalitetno predstaviti. | Primljeno na znanje | "Prilikom izrada podloga za pripremu ovog Poziva Ministarstvo gospodarstva provelo je detaljnu analizu projekata iz prethodnih poziva te je ustanovljen maksimalni trošak nastupa po sajmu koji je dodatno uvećan kako bi u obzir uzela i inflaciju. Ministarstvo je svjesno da predmetni maksimalni iznos potpore kako je predviđen po ovom UzP-u za pojedine vrste sajmova/prijavitelja predstavlja samo udio u ukupnom trošku nastupa. Tameljem odrađenih analiza utvrđeno je da je predloženi maksimalni iznos potpore adekvatan za 95% projekata/sajmova koji će se prijaviti za sufinanciranje. Također, napominjemo kako svrha Poziva nije da se svim prijaviteljima pokrije 100% troškova izlaska na sajam." |
2 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Predlažemo da minimalni iznos potpore po pojedinom projektnom prijedlogu bude 4.000 eura. Naime, kod obrtnika kojima ne treba velik izložbeni prostor kao velikim tvrtkama, primjerice na 10-12 m2 tipizirano uređenog izložbenog prostora sa svim prijavnim pristojbama, upisom u katalog sajma, priključcima električne energije i vode, ukupni iznos troška na sajmovima poput onih u Grazu, Beogradu, Celju i sličnim, ne bi dosegao niti 6.000 eura. Stoga predlažemo snižavanje minimalnog iznosa kako bi se i obrtnicima s takvim potrebama omogućila prijava na ovaj poziv, kako bi svi poslovni subjekti iz kategorije MSP bili ravnopravno uključeni. | Primljeno na znanje | Razmotriti će se. |
3 | 4 CONSULTING D.O.O. ZA USLUGE | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Maksimalni iznos potpore 130.000 EUR-a | Primljeno na znanje | "Prilikom izrada podloga za pripremu ovog Poziva Ministarstvo gospodarstva provelo je detaljnu analizu projekata iz prethodnih poziva te je ustanovljen maksimalni trošak nastupa po sajmu koji je dodatno uvećan kako bi u obzir uzela i inflaciju. Ministarstvo je svjesno da predmetni maksimalni iznos potpore kako je predviđen po ovom UzP-u za pojedine vrste sajmova/prijavitelja predstavlja samo udio u ukupnom trošku nastupa. Tameljem odrađenih analiza utvrđeno je da je predloženi maksimalni iznos potpore za adekvatan za 95% projekata/sajmova koji će se prijaviti za sufinanciranje. Također, napominjemo kako svrha Poziva nije da se svim prijaviteljima pokrije 100% troškova izlaska na sajam. U Pozivu Internacionalizacija poslovanja MSP-ova – Faza 2 maksimalni prihvatljivi iznos bespovratnih sredstava bio je 130.000 eura, ali nije određen maksimalni broj sajmova na kojima je prijavitelj mogao nastupati. " |
4 | 4 CONSULTING D.O.O. ZA USLUGE | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Maksimalni iznos potpore od 60.000 EUR-a nije dovoljan da bi se ispunili ciljevi iz Predmeta i Svrhe poziva natjecaja: 1) na proslom natjecaju u 2018 maksimalan iznos bespovratnih sredstava je iznosio 130.000 EUR-a, prema sadasnjem pozivu iznosi 60.000 EUR-a Da li je osoba/osobe koje su radile na navedenom natjecaju upoznati sa inflacijom za navedeno razdoblje? 2) iskorak odnosno "sudjelovanje na globalnim tržištima i poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju" potrebno je povećati iznos navedenih sredstava a ne smanjivati. Na navedenim tržištima naše gospodarstvo ima globalnu konkurenciju, što mislite da li oni povećavaju iznos ulaganja ili smanjuju? 3) Konkurencija povećava ulaganja mi ih smanjujemo što dovodi do zaključka da smo u relativnom omjeru u "višestruko otežanom" položaju na tržištu zbog navedenih manjkavosti raspisanog natjecaja. Slijedom prethodono navedenog molim Vas da se nas komentar za povećanjem maksimalnog iznosa bespovratnih sredstava poveća minimalno na 130.000 EUR-a (poželjan je i veći iznos). | Primljeno na znanje | "Prilikom izrada podloga za pripremu ovog Poziva Ministarstvo gospodarstva provelo je detaljnu analizu projekata iz prethodnih poziva te je ustanovljen maksimalni trošak nastupa po sajmu koji je dodatno uvećan kako bi u obzir uzela i inflaciju. Ministarstvo je svjesno da predmetni maksimalni iznos potpore kako je predviđen po ovom UzP-u za pojedine vrste sajmova/prijavitelja predstavlja samo udio u ukupnom trošku nastupa. Tameljem odrađenih analiza utvrđeno je da je predloženi maksimalni iznos potpore za adekvatan za 95% projekata/sajmova koji će se prijaviti za sufinanciranje. Također, napominjemo kako svrha Poziva nije da se svim prijaviteljima pokrije 100% troškova izlaska na sajam. U Pozivu Internacionalizacija poslovanja MSP-ova – Faza 2 maksimalni prihvatljivi iznos bespovratnih sredstava bio je 130.000 eura, ali nije određen maksimalni broj sajmova na kojima je prijavitelj mogao nastupati. " |
5 | 4 CONSULTING D.O.O. ZA USLUGE | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Nastavno na razgovor sa velikim brojem klijenata iz IT-a, turizma i proizvodne djelatnosti dosli smo do slijedecih inputa/zakljucaka: 1) s obzirom na Predmet (Jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova ) i Svrhu poziva ( Povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga ) logika nalaze da je pozeljno ici na vise sajmova odnosno pokriti "više tržišta". U praksi je ogranicavanje broja sajmova dovelo do upitnosti isplativosti prijave na natjecaj zbog slijedecih razloga: a) nemogućnošću povlačenje znacajnih sredstava ( vrijednost troskova po sajmu bi trebala iznosi imedju 45.000-50.000 EUR-a) b) dovodjenje u NEPRAVEDAN POLOŽAJ određenih industrija koje imaju "jeftinije" sajmove naspram industrija koje imaju "skuplje" c) konstantnost odlazaka na predvidjena trzista, u praksi je bolje biti konstantan odnosno vise godina otici na isti sajam da bi se uspostavljeni kontakti održavali i monetizirali Slijedom prethodono navedenog molim Vas da se nas komentar za ukidanjem ograničenja broja sajmova ukine. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
6 | 4 CONSULTING D.O.O. ZA USLUGE | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Umjesto "Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na 2 međunarodna sajma." staviti "Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na međunarodnim sajmovima koji završavaju do 31.12.2026." | Nije prihvaćen | Broj sajmova u određenom vremenu će biti ograničen |
7 | TOPENA D.O.O. ZA POSLOVNE USLUGE I DJELATNOST TURISTIČKE AGENCIJE | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Poštovani, kao i ostali molim razmotriti povećanje broja sajmova na kojima se može sudjelovati. Prosječni ukupni troškovi sajmova su između 6.000 i 15.000 Eura, dok su za B2B susrete još i manji, te se alocirani/mogući iznos može samo u manjoj mjeri iskoristiti za internacionalizaciju poslovanja. Ukoliko se ipak mora iz nekog razloga ograničiti broj sajmova/B2B susreta predlažem da to ne bude manje od 4 -5 sajmova godišnje, jer bi se na taj način mogli kvalitativno kombinirati sajmovi i (povoljniji) B2B susreti, i samim time povećati mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
8 | IVAN PONGRAČIĆ | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Poštovani, Dva sajma je definitivno premalo. Smatramo da bi svaki prijavitelj na natječaj sam trebao odlučiti na koliko sajmova bi htio izlagati, a onda je na njemu da ostane u proračunu i zacrtanim ciljevima projekta. Na primjer, ako je u stanju za 30k EUR (pola od maksimalnog iznosa potpore) troškovno pokriti izlaganje na 6 sajmova, onda je ta odgovornost samo i jedino na njemu, a na Vama je da su ciljevi projekta (izlaganje na 6 sajmova) ostvareni i to unutar proračuna kojeg si je sam prijavitelj odredio. (npr. 30k EUR). | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
9 | ADAM BABIĆ | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Poštovani, molimo da omogućite sudjelovanje na većem broju sajmova. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
10 | LITAS, OBRT ZA PROJEKTNO SAVJETOVANJE, VL. TEO VUKSAN, RIJEKA, FRANCA PREŠERNA 46 | 1. Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Poštovana/i, Molimo Vas da omogućite sudjelovanje na ukupno 4 međunarodna sajma. Naime, ograničenje na samo 2 međunarodna sajma iznimno je ograničavajuće za MSP-ove koji planiraju izlazak na nova tržišta. Sudjelovanje na 4 sajma omogućilo bi veći kontinuitet i priliku za kvalitetnije uspostavljanje poslovnih veza. Primjerice, sudjelovanje na 2 sajma u dvije uzastopne godine (što bi činilo ukupno predložena 4 sajma) pružilo bi MSP-ovima priliku za kontinuiranu prisutnost i postupno pozicioniranje na ciljanom tržištu, što je ključni preduvjet za ostvarivanje uspjeha u međunarodnom poslovanju. Unaprijed zahvaljujemo na razumijevanju i razmatranju ovog prijedloga. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
11 | 4 CONSULTING D.O.O. ZA USLUGE | 2. Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja , 2.3.Kriteriji za isključenje prijavitelja | Omogućiti prijaviteljima da biraju baznu (n-1) godinu prema GFI-u: da li ce biti 2023 da li ce biti 2024 U slučaju izbora 2024 g. uvjet je da je GFI za 2024 službeno predan i zapirmljen na FINU sa pripadajućom dokumentacijom. | Nije prihvaćen | Bazna godina će biti prema godišnjem financijskom izvješću za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga, tj. Godišnji financijski izvještaj (GFI–POD) za obveznike poreza na dobit za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga. |
12 | IVA ŽULIĆ | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3. Prihvatljivost projekta | U ovom poglavlju koje je vezano uz prihvatljivost projekta, pod točkom 21. navedeno je: "PROJEKTNE AKTIVNOSTI se ne odvijaju u neprihvatljivim sektorima". U istom poglavlju postoji jedan dio teksta koji se referira na prihvatljivost PRIJAVITELJA, a ne na projektne aktivnosti, što zbunjuje. "Kada je poduzetnik aktivan u jednom ili više sektora ili djelatnosti od kojih su neke neprihvatljive za financiranje po ovom Pozivu, te ima i druge djelatnosti koje su obuhvaćene područjem primjene Programa, može ostvariti pravo na potporu dodijeljenu u odnosu na potonje sektore ili djelatnosti, uz uvjet da sektori ili aktivnosti isključeni iz djelokruga Programa ne ostvaruju korist od potpore dodijeljene u okviru Programa. U tom pogledu korisnik je dužan osigurati navedeno razdvajanje bilo razdvajanjem djelatnosti bilo razdvajanjem poslovnih računa." Ako je intencija bila ne samo da su projektne aktivnosti u prihvatljivim djelatnostima, već i prijavitelj, predlažemo da se ovaj uvjet vezan uz prijavitelja navede u sklopu poglavlja Prihvatljivost prijavitelja, gdje nisu navedena ograničenja djelatnosti za koje prijavitelj treba biti registriran. Dodatno, vezano uz uvjet: "U tom pogledu korisnik je dužan osigurati navedeno razdvajanje bilo razdvajanjem djelatnosti bilo razdvajanjem poslovnih računa." Predlažemo da se način razdvajanja dodatno pojasni u tekstu poziva, odnosno navedu koraci što razdvajanje točno obuhvaća. Je li dovoljno izdvojiti troškove vezane uz odlazak na sajmove? | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
13 | IVA ŽULIĆ | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3. Prihvatljivost projekta | Poštovani, možete li u tekstu Poziva dodatno pojasniti sljedeći kriterij: Područje primjene rezultata projekta je u okviru najmanje jednog tematskog prioritetnog područja definiranog u S3, te je povezano s realizacijom najmanje jednog cilja najmanje jednog tematskog prioritetnog područja. Znači li to da prijavitelj koji proizvodi dječju odjeću i planira odlazak na sajam koji se nalazi u Auma bazi, a vezan je uz izlaganje dječje odjeće nije prihvatljiv za prijavu jer konkretni sajam nije vezan niti s jednim Tematskim prioritetnim područjem definiranim u Strategiji pametne specijalizacije? | Primljeno na znanje | "Proizvod mora biti u skladu sa S3, tj. sukladno navedenom u Uputama za prijavitelje područje primjene rezultata projekta je u okviru najmanje jednog tematskog prioritetnog područja definiranog u S3, te je povezano s realizacijom najmanje jednog cilja najmanje jednog tematskog prioritetnog područja. U okviru Programa konkurentnost i kohezija 2021-2027. Strategija pametne specijalizacije 2029. (S3) je uvjet koji omogućuje povlačenja sredstava za istraživanje, razvoj i inovacije iz fondova EU, sukladno Cilju politike 1 „Konkurentnija i pametnija Europa promicanjem inovativne i pametne gospodarske preobrazbe"". PKK 2021.-2027. provest će se u okviru Kohezijske politike (KP) Europske unije (EU) kroz cilj ulaganja u radna mjesta i rast, te će pridonijeti ispunjenju ciljeva politike 1 do 4 definiranih u članku 5. Uredbe (EU) 2021/1060 Europskog parlamenta i Vijeća." |
14 | ANĐELKA HAJDEK | 4.Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | Poštovani, S obzirom na sljedeći dio teksta: “NASTUP NA SAJMU - Nastup na sajmu na kojem prijavitelj sudjeluje kao izlagač, a koji je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP) koji je upisan u baze www.auma.de.” predlažemo proširenje popisa baza sajmova, budući da je baza www.auma.de restriktivna te ne obuhvaća brojne sajmove relevantne za prihvatljive djelatnosti u okviru poziva. Smatramo da bi u popis trebalo uključiti i franšizne sajmove dostupne na mrežnim stranicama Europske franšizne federacije (https://eff-franchise.com/our-events/). Sudjelovanje na takvim sajmovima ključno je za jačanje konkurentnosti, zapošljavanja i inovacija u Hrvatskoj, osobito s obzirom na rast sektora domaćih franšiza od preko 20% godišnje. Franšizni sajmovi pružaju jedinstvene prilike za internacionalizaciju domaćih poduzetnika, širenje poslovanja i prilagodbu globalnim trendovima. Njihovo uvrštavanje u popis prihvatljivih sajmova može značajno doprinijeti razvoju gospodarstva, stabilnosti tržišta rada i poticanju inovacija, što bi osnažilo domaće poduzetnike u suočavanju s međunarodnim izazovima. | Prihvaćen | Popis baza prihvatljivih sajmova bit će proširen. |
15 | DYVOLVE D.O.O. ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE | 4.Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | Napominjemo da je korištenje baze www.auma.de vrlo restriktivno jer ne uključuje sve sajmove/b2b događaje koji su u današnje vrijeme potreba visoko tehnoloških sektora navedenih u Strategiji pametne specijalizacije poput, a primarno tu govorimo o S3 tematskom području sigurnosti i dvojne namjene (npr. KIELCE FIRE Expo, MSPO 2025 i mnogi drugi nisu uključeni u bazu). Isto tako je i kod drugih visoko tehnoloških sektora poput S3 tematsko područje pametne i čiste energije i područje digitalnih proizvoda i platformi. Posebno se to odnosi na sajmove i B2B događaje na područja izvan EU. Stoga predlažemo da se primjeni ili stara metodologija prema kojoj se tražila potvrdu od organizatora sajma da ima najmanje 10% stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju izlagača/sudionika i/ili 5% inozemnih poslovnih posjetitelja ili da se traži odobrenje za sajmove od HGK ili da se proširi mogućnost korištenja i na neke druge baze sajmova (npr. www.ukimediaevents.com, https://inter-fair.com/, https://www.eventseye.com/)....., a ne samo na auma.de. | Djelomično prihvaćen | Popis baza prihvatljivih sajmova bit će proširen. |
16 | NEP-054, OBRT ZA USLUGE SAVJETOVANJA, VL. LUKA MATIĆ, OSIJEK, GORNJODRAVSKA OBALA 93 | 4.Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | Molim da se ukloni kriterij indeksiranosti u auma.de jer je nejasno zašto bi katalog jednog njemačkog udruženja bio relevantan za ovaj poziv. Neki od sajmova na koje moji klijenti, primjerice iz gaming industrije, idu uopće nisu navedeni u ovom katalogu. Isto kao ni veći broj nišnih međunarodnih konferencija i sajmova na kojima hrvatski MSP-i iz ICT-ja sudjeluju. | Prihvaćen | Popis baza prihvatljivih sajmova bit će proširen. |
17 | IVA ŽULIĆ | 4.Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | Poštovani, Uvjet da sajam mora biti vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP) izrazito je diskriminatoran i isključuje velik broj proizvodnih poduzeća. Budući da je svrha Poziva povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju, vrlo je neočekivano isključiti jedan cijeli segment proizvođača iz prijave koji generiraju izrazitu dodanu vrjijednost za cijelo gospodarstvo. Predlažemo da se promijeni tekst Poziva da se zadovolji doprinos posebnim ciljevima S3, odnosno kao što je navedeno u tekstu Poziva, Posebnom pod-cilju 3.4: Povećanje tržišnog dosega inovativnih proizvoda, koji su u okviru Posebnog cilja 3: Povećanje inovacijske učinkovitosti, bez dodatnih zahtjeva da je sajam vezan uz Tematsko prioritetno područje. | Nije prihvaćen | U okviru Programa konkurentnost i kohezija 2021-2027. Strategija pametne specijalizacije 2029. (S3) je uvjet koji omogućuje povlačenja sredstava za istraživanje, razvoj i inovacije iz fondova EU, sukladno Cilju politike 1 „Konkurentnija i pametnija Europa promicanjem inovativne i pametne gospodarske preobrazbe". PKK 2021.-2027. provest će se u okviru Kohezijske politike (KP) Europske unije (EU) kroz cilj ulaganja u radna mjesta i rast, te će pridonijeti ispunjenju ciljeva politike 1 do 4 definiranih u članku 5. Uredbe (EU) 2021/1060 Europskog parlamenta i Vijeća. |
18 | HRVATSKA GOSPODARSKA KOMORA | 4.Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | Članice iz Sektora za industriju i održivi razvoj pri HGK u odnosu na dio teksta koji glasi: "Nastup na sajmu na kojem prijavitelj sudjeluje kao izlagač, a koji je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP) koji je upisan u baze www.auma.de" iznose sljedeće mišljenje S obzirom da postoje specifične industrije kao što je npr. obrambena industrija/dual use. postoji čitav niz sajmova koji su tvrtkama zanimljivii za otvaranje novih tržišta, a koji nisu na popisu www.auma.de Postoje i sajmovi/konferencije/B2B koji se po prvi puta organiziraju u nekim zemljama, a zanimljivi su tvrtkama te prema sadašnjem kriteriju oni neće biti prihvatljivi. Predlaže se da se tvrtkama ne ograničava mogućnost prijave sajma koji nije naveden na stranici te da se iznađe mogućnost dokazivanja sajma, npr. web stranica sajma s opisom, konzultacije stranica Hrvatske gospodarske komore sa popisima sajmova za pojedine industrije. | Prihvaćen | Popis baza prihvatljivih sajmova bit će proširen. |
19 | 4 CONSULTING D.O.O. ZA USLUGE | 4.Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | Ukoliko navedeni sajam/BTB susret nije u bazama potrebno je dostaviti: Potvrdu od ogranizatora sajma da ima najmanje 10% stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju izlagača/sudionika i/ili 5% inozemnih poslovnih posjetitelja. U praksi veliki broj BTB susreta se ne nalazi u bazama i nema smisla da zbog navedenog budu diskriminirani buduci da su prihvatljiv trosak. | Prihvaćen | Popis baza prihvatljivih sajmova bit će proširen. |
20 | LITAS, OBRT ZA PROJEKTNO SAVJETOVANJE, VL. TEO VUKSAN, RIJEKA, FRANCA PREŠERNA 46 | 4.Prihvatljivost aktivnosti , 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | Poštovana/i, Molimo Vas da razmotrite mogućnost prihvaćanja sajma koji nije upisan u bazu auma.de, uz dostavu potvrde organizatora sajma, kako je to bilo omogućeno u prethodnom natječaju. Naime, baza auma.de je jako ograničavajuća te zapravo ne uključuje velik broj međunarodno poznatih i priznatih sajmova. Ovo ograničenje onemogućava MSP-ovima sudjelovanje na važnim sajmovima koja su ključna za ulazak na nova tržišta i promociju na globalnoj razini. Smatramo da bi zadržavanje fleksibilnosti u izboru sajmova, uz odgovarajuću potvrdu organizatora, značajno pridonijelo uspješnosti i relevantnosti projekata MSP-ova. Unaprijed zahvaljujemo na razumijevanju i razmatranju prijedloga. | Prihvaćen | Popis baza prihvatljivih sajmova bit će proširen. |
21 | STEVO ŽUFIĆ | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta | Poštovani, neizravni troškovi u visini od 7% od izravnih troškova predlažemo da budu 20% jer su u stvarnosti takvi. Mi smatramo da su svi troškovi koje ste naveli kao neizravne troškove u stvari izravni troškovi osim promidžbe i vidljivosti i prestavljaju veliki dio troškova nastupa na sajmovima i to 20% i više. neizravni troškovi bi mogli biti npr. troškove koje nije moguće mjeriti i dokazivati ili su ti troškovi premali pa je to neracionalno kao npr. telefonski troškovi, troškovi goriva za vlastiti prijevoz, troškovi vlastitog materijala i robe koji se troše na sajmu, poštanski troškovi, knjigoveodstveni troškovi, troškovi platnoga prometa i sl. i kada bi to bili neizravni troškovi 7% bi bilo dovoljno. No ako se u neizravne troškove od 7% uvrste ovi troškovi: • putne troškove - prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka; • dnevnice zaposlenika - po odobrenom danu sudjelovanja na sajmu, najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 dnevnica po zap. Mi smatramo da su svei troškovi osim osleniku/ po sajmu) • smještaj - najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 noćenja po zaposleniku/po sajmu) u objektu do uključivo 4 zvjezdice Onda to nije realno. Molim povećajte neizravne troškove na 20% ili prebcite gore navedene troškove u izravne troškove jer su dokazivi računima isto kako je to dokazivo za npr. štand na sajmu ili sl. Stevo Žufić _ Cen Tours d.o.o. ADRIA BONUS CONSULTING | Nije prihvaćen | "Člankom 53. stavak 2 Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) propisano je da ukoliko ukupni trošak operacije ne premašuje 200 000 EUR, doprinos koji korisniku pružaju fondovi EFRR, ESF+, FPT, FAMI, FUS i BMVI ima oblik jediničnih troškova, jednokratnih iznosa ili paušalnih stopa. Sukladno tome, u okviru ovog poziva primjenjuje se financiranje uz primjenu paušalne stope za neizravne troškove. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta. Stopa je definirana čankom 54. stavak 2. (a) Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) i kao takva nije promjenjiva." |
22 | DYVOLVE D.O.O. ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE I USLUGE | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Ukoliko se traži dobra lokacija na sajmu koja će omogućiti veliku vidljivost i najbolji povrat na uložena sredstva potrebno je rezervirati štand, potpisati ugovor i platiti kotizaciju 8-9 mjeseci ranije. Kako bi se omogućilo što više kvalitetnije izlaganje na sajmovima u 2025 godini molimo vas da prihvatljivost troškova za plaćanje kotizacije bude ranije npr. od 01.10.2024., a ne od 05.12.2024. | Nije prihvaćen | Datum početka prihvatljivosti troškova određen je kao datum objave Uputa za prijavitelje na portalu javnog savjetovanja čime se omogućuje transparentno i jednako postupanje prema svim potencijalnim prijaviteljima. |
23 | IVA ŽULIĆ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Predlažemo povećanje postotka za izračun iznosa prihvatljivih neizravnih troškova projekta. Na temelju primjera mikro poduzetnika, ovakvom raspodjelom izravnih i neizravnih troškova i zbog malog postotka za izračun neizravnih troškova, konačni intenzitet sufinanciranja za mikro poduzetnika pada na 30%, daleko ispod očekivanih 75%. | Nije prihvaćen | "Člankom 53 stavak 2 Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) propisano je da ukoliko ukupni trošak operacije ne premašuje 200 000 EUR, doprinos koji korisniku pružaju fondovi EFRR, ESF+, FPT, FAMI, FUS i BMVI ima oblik jediničnih troškova, jednokratnih iznosa ili paušalnih stopa. Sukladno tome, u okviru ovog poziva primjenjuje se financiranje uz primjenu paušalne stope za neizravne troškove. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta. Stopa je definirana čankom 54. stavak 2. (a) Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) i kao takva nije promjenjiva." |
24 | IVA ŽULIĆ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Navedeno je da su troškovi kotizacije za nastup na sajmu prihvatljivi od 05. prosinca 2024. Budući da neki sajmovi nemaju kotizaciju, nego je prvi trošak dio naknade za najam izložbenog prostora ili postavljanje i uređenje izložbenog prostora, predlažemo da se i ti troškovi smatraju prihvatljivima od 5. prosinca 2024. Uplata za dio ovih troškova ujedno predstavlja rezervaciju mjesta na sajmu i mora biti izvršena puno prije održavanja samog sajma (npr. 1 godinu unaprijed). | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
25 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Ponovo sugeriramo da troškove poput putnih troškova, dnevnica i troškova smještaja osoblja koje sudjeluje u pripremi i dežurstvima na štandu za vrijeme pripreme i trajanja nastupa, treba uključiti pod izravne troškove projekta. Trenutno su ovi troškovi predviđeni kao dio neizravnih troškova projekta, čiji je iznos prenizak u odnosu na stvarne troškove. Uzme li se u obzir da organizacija nastupa na sajmu uključuje putovanje, prosječno najmanje 5 noćenja za dvije osobe iz obrta, uz prateće takse i dnevnice zaposlenika, ukupni troškovi u hotelima s 3 zvjezdice redovito premašuju iznos od 2.000 eura. Kod najpoznatijih i najvećih sajmova u Europi, ovaj iznos može doseći i više od 3.000 eura. | Nije prihvaćen | "Člankom 53 stavak 2 Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) propisano je da ukoliko ukupni trošak operacije ne premašuje 200 000 EUR, doprinos koji korisniku pružaju fondovi EFRR, ESF+, FPT, FAMI, FUS i BMVI ima oblik jediničnih troškova, jednokratnih iznosa ili paušalnih stopa. Sukladno tome, u okviru ovog poziva primjenjuje se financiranje uz primjenu paušalne stope za neizravne troškove. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta. Stopa je definirana čankom 54. stavak 2. (a) Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) i kao takva nije promjenjiva." |
26 | 4 CONSULTING D.O.O. ZA USLUGE | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Nastavno na prethodne komentare kolega: 1) da prihvatljivi troškovi pokrivaju tek desetinu stvarnog troška ( na kalkulaciju od dva zaposlenika a za pojedine industrije to može biti veći broj). Nastavno na inflaciju za period od prethodnih 5 godina ne vidimo logiku smanjenja navedenih troskova. Predlazem da se napravi usporedba troskova aviona i hotela za 2020 i 2024 g. a relativan udio priznavanja navedenih troskova se smanjio. Prihvatljvost navedenih troškova višestruko treba povećati minimalno na 20 % ukupnih prihvatljivih troškova. | Nije prihvaćen | "Člankom 53 stavak 2 Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) propisano je da ukoliko ukupni trošak operacije ne premašuje 200 000 EUR, doprinos koji korisniku pružaju fondovi EFRR, ESF+, FPT, FAMI, FUS i BMVI ima oblik jediničnih troškova, jednokratnih iznosa ili paušalnih stopa. Sukladno tome, u okviru ovog poziva primjenjuje se financiranje uz primjenu paušalne stope za neizravne troškove. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta. Stopa je definirana čankom 54. stavak 2. (a) Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) i kao takva nije promjenjiva." |
27 | IVAN PONGRAČIĆ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Poštovani, Nastali neizravni troškovi, a koij se izračunavaju po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta je definitivno premalo. Naime, cijene hotelskog smještaja i troškova prijevoza kao neizravni troškovi su daleko više skočile nego cijene najma izložbenog prostora na sajmovima, tako da je visina neizravnih troškova do samo 7% od ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova premala. | Nije prihvaćen | "Člankom 53 stavak 2 Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) propisano je da ukoliko ukupni trošak operacije ne premašuje 200 000 EUR, doprinos koji korisniku pružaju fondovi EFRR, ESF+, FPT, FAMI, FUS i BMVI ima oblik jediničnih troškova, jednokratnih iznosa ili paušalnih stopa. Sukladno tome, u okviru ovog poziva primjenjuje se financiranje uz primjenu paušalne stope za neizravne troškove. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta. Stopa je definirana čankom 54. stavak 2. (a) Uredbe 2021/1060 i kao takva nije promjenjiva." |
28 | GORDANA VIDOVIĆ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Poštovani, molimo da se razmotri mogućnost drugačije definicije izravnih i neizravnih troškova ili promjenu fiksne stope za izračun neizravnih troškova. Naime, fiksna stopa za izračun neizravnih troškova od 7% nije realna obzirom da ista ne pokriva stvarnu potrebu za istima. Npr. u posljednjem natječaju imamo primjere uspješne provedbe Internacionalizacije gdje bi po ovom prijedlogu UzP-a neizravni troškovi iznosili 59% izravnih troškova, a u drugom primjeru bi neizravni troškovi iznosili i preko 100% izravnih troškova, dakle niti jedan od tih projekata ne bi bio kao takav prihvatljiv, čime se dovodi u pitanje i sama isplativost provedbe. | Nije prihvaćen | "Člankom 53 stavak 2 Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) propisano je da ukoliko ukupni trošak operacije ne premašuje 200 000 EUR, doprinos koji korisniku pružaju fondovi EFRR, ESF+, FPT, FAMI, FUS i BMVI ima oblik jediničnih troškova, jednokratnih iznosa ili paušalnih stopa. Sukladno tome, u okviru ovog poziva primjenjuje se financiranje uz primjenu paušalne stope za neizravne troškove. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta. Stopa je definirana čankom 54. stavak 2. (a) Uredbe 2021/1060 i kao takva nije promjenjiva." |
29 | IVANA ŠALKOVIĆ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Potrebno je sve kategorije iz neizravnih troškova prebaciti u izravne troškove jer dozvoljeni postotak neizravnih troškova ne pokriva ni približno nužne troškove, a na nekim sajmovima su u većem dijelu nužni oni troškovi koji su prema ovom nacrtu poziva svrstani u neizravne troškovi (primjerice, kada je predmet poslovanja intelektualna djelatnost koja ne zahtijeva prijevoz i montažu opreme i sl.). | Nije prihvaćen | "Člankom 53 stavak 2 Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) propisano je da ukoliko ukupni trošak operacije ne premašuje 200 000 EUR, doprinos koji korisniku pružaju fondovi EFRR, ESF+, FPT, FAMI, FUS i BMVI ima oblik jediničnih troškova, jednokratnih iznosa ili paušalnih stopa. Sukladno tome, u okviru ovog poziva primjenjuje se financiranje uz primjenu paušalne stope za neizravne troškove. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta. Stopa je definirana čankom 54. stavak 2. (a) Uredbe 2021/1060 i kao takva nije promjenjiva." |
30 | KATARINA VOJNOVIĆ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Poštovani, molim da se dodatno naglasi koji su od gore navedenih troškova prihvatljivi samo ukoliko ih pruža organizator sajma. | Primljeno na znanje | Pitanje nije dovoljno jasno da se putem instrumenta Javnog savjetovanja da adekvatan odgovor. Molimo zainteresiranog/potencijalnog prijavitelja da pitanje ponovi uz dodatno pojašnjenje putem Q&A-a na mail adresu poziva internacionalizacija@mingo.hr. |
31 | LITAS, OBRT ZA PROJEKTNO SAVJETOVANJE, VL. TEO VUKSAN, RIJEKA, FRANCA PREŠERNA 46 | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1. Prihvatljive kategorije troškova | Poštovana/i, Molimo Vas da razmotrite mogućnost promjene fiksne stope za izračun neizravnih troškova ili samog načina prihvatljivosti. Naime, trenutna stopa od 7% ne pokriva niti manji dio stvarno potrebnih neizravnih troškova. Kao primjer, navodimo sudjelovanje na sajmu u SAD-u (New York), koji traje četiri dana. Izravni troškovi sudjelovanja na sajmu iznose 6.875 EUR, a prema trenutnoj stopi od 7%, prihvatljivi neizravni troškovi iznose samo 481,25 EUR. Planirano je sudjelovanje dva djelatnika, a stvarni neizravni troškovi daleko premašuju taj prihvatljivi iznos neizravnih troškova: • Putni trošak: 2.500 EUR (trošak službenog auta od sjedišta do Zagreba i natrag, let ekonomskom klasom Zagreb–New York- Zagreb te trošak prijevoza u New Yorku); • Dnevnice: 1.140 EUR (ukupno 6 dana po djelatniku, odnosno ukupno 12 dnevnica); • Smještaj: 1.500 EUR (kategorija 3 zvjezdice). Ukupni stvarni neizravni troškovi čine 5.140 EUR, što je praktički deset puta veće od trenutno prihvatljivog iznosa neizravnih troškova. Izračun je napravljan temeljem stvarnog sajma i projekta koji zadovoljava sve uvjete prijave. Stoga smatramo da bi prilagodba stope bila nužna kako bi se omogućilo MSP-ovima kvalitetno i realno sudjelovanje na međunarodnim događajima. Unaprijed zahvaljujemo na razumijevanju i razmatranju prijedloga. | Nije prihvaćen | "Člankom 53 stavak 2 Uredbe o utvrđivanju zajedničkih odredaba (Uredbi 2021/1060) propisano je da ukoliko ukupni trošak operacije ne premašuje 200 000 EUR, doprinos koji korisniku pružaju fondovi EFRR, ESF+, FPT, FAMI, FUS i BMVI ima oblik jediničnih troškova, jednokratnih iznosa ili paušalnih stopa. Sukladno tome, u okviru ovog poziva primjenjuje se financiranje uz primjenu paušalne stope za neizravne troškove. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta. Stopa je definirana čankom 54. stavak 2. (a) Uredbe 2021/1060 i kao takva nije promjenjiva." |
32 | IVA ŽULIĆ | 5. Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.2.Neprihvatljivi troškovi | U sklopu neprihvatljivih troškova navedeno je sljedeće: troškovi marketinga i oglašavanja prijavitelja. Molimo dodatno pojašnjenje u tekstu Poziva na koje konkretno troškove marketinga se misli. Za mnoge sajmove trošak marketinga je uključen u neki od troškova poput kotizacije ili najma izložbenog prostora. | Primljeno na znanje | Trošak kotizacije ili najma izložbenog prostora ne smatra se marketinškim troškom u smislu ovog Poziva. |
33 | IVAN PONGRAČIĆ | 7. Podnošenje projektnog prijedloga, 7.2.Broj projektnih prijedloga | Poštovani, Smatramo da ograničavanje izlaganja na najviše 2 međunarodna sajma definitivno treba mijenjati. Stavite barem 4 do 6 sajmova, ili neka broj sajmova na kojem će izlagati odredi sam prijavitelj, koji onda za cilj ima ispuniti ugovorene ciljeve projekta (npr izlaganje na 7 sajmova) u dogovorenom proračunu (npr. za 7 sajmova mu je dovoljno 30k EUR). | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |