Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću vezano za Pravilnik o veterinarskim posjetima i svjedodžbi o zdravstvenom stanju
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | IVA BADOVINAC | Vrste i provedba veterinarskih posjeta, (5)Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | Onemogućavajući vlasnicima životinja izbor veterinara s kojim će raditi, koji će mu dolaziti na gospodarstvo i u kojeg će imati povjerenja, smatram početkom pada kvalitete pružanja veterinarskih usluga i nastavak uništavanja hrvatskog stočarstva. Svaki vlasnik je odabrao veterinara na osnovu kvalitete i stručnosti, procjenjujući kompletan odnos prema njegovim životinjama, procjenjujući njegovo znanje i vještine kroz konačne rezultate, brzu i dostupnu uslugu, savjete i informacije koje dobije na vrijeme i vrlo važno, smanjene troškove, jer jednim dolaskom na gospodarstvo odrađuje se više stvari. Taj veterinar ima nedvojbeno veći uvid u zdravstveno stanje stada, poznaje statuse pojedinih životinja, njihove prijašnje bolest, ima uvid i u ostale komponente biosigurnosti a prepoznaje i rizike na tom gospodarstvu bolje nego veterinar koji će doći odraditi mjeru i otići. Veterinar kojemu je vlasnik ukazao povjerenje trudit će se uvijek održati kvalitetu, ulagati će u svoje znanje, na takvim gospodarstvima započeti će novi i poboljšani pristupi, nove prakse, uvoditi će se nove spoznaje, taj vlasnik će prihvatiti i savjete o poboljšanju dobrobiti životinja, dobru praksu iz AMR itd i takva štala će rasti. Taj veterinar zaslužuje i naređene mjere i svjedodžbe na gospodarstvu iako nije mjesno nadležan. Podržavam odabir veterinara od strane vlasnika putem izjave ali isto tako podržavam i transparentan postupak i javno dostupne izjave, kontrole provedenih mjera od strane države i stroge sankcije onima koji neće poštovati propise. Na ovaj način može se održati i sustav koncesije jer će se i sam koncesionar truditi da bude što bolji na svom području. Državi mora biti jedini interes da se poslovi odrade kako je propisala i po pravilima struke. | Nije prihvaćen | Člankom 109. stavkom 3. važećeg Zakona o veterinarstvu („Narodne novine", br. 82/13, 148/13, 115/18, 52/21, 83/22, 152/22 i 18/23) propisano je da poslove iz stavka 1. točaka 1., 7., 9., 11 i 13. navedenoga članka može obavljati samo veterinarska ambulanta, odnosno veterinarska stanica koju na vrijeme od sedam godina ovlasti Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane ovoga Ministarstva, kao delegirano tijelo kojem su povjereni poslovi službenih aktivnosti pod uvjetima propisanim člankom 31. stavkom 1. Uredbe (EU) 2017/625. Stavkom 7. navedenoga članka propisano je da na području Grada Zagreba i jedinica područnih samouprava na kojima su ovlaštene dvije ili više veterinarskih organizacija, posjednik životinja ima pravo jednom godišnje izabrati organizaciju za obavljanje pojedinih poslova iz stavka 3. navedenoga članka, u opsegu i pod uvjetima koje pravilnikom propisuje ministar. Podzakonski propis na temelju navedene odredbe nije donesen. Pravilnikom o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju („Narodne novine“, br. 181/03 i 145/08) određuju se uvjeti pod kojima posjednik životinje ima pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju za obavljanje poslova iz članka 85. stavka 3. Zakona o veterinarstvu. Navedeni Pravilnik donesen je na temelju članka 85. stavak 4. tada važećeg Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), a njime propisano pravo odabira odnosilo se na sve životinje unutar jednoga gospodarskog dvorišta ili farme. U skladu s člankom 1. stavkom 2. navedenoga Pravilnika, pravo odabira ne odnosi se na veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u objektima za klanje životinja, veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole pošiljaka životinja i proizvoda životinjskog podrijetla u prometu, te na provedbu karantenskih mjera kod uvezenih životinja. Navedene poslove obavljaju organizacije ovlaštene od nadležnog tijela, u skladu sa sklopljenim ugovorom o povjeravanju poslova javnih ovlasti na epizootiološkoj jedinici unutar epizootiološkog područja. Stupanjem na snagu predloženog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o visini naknada za veterinarske preglede živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 104/08 i 80/12) i Pravilnik o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 87/08). U skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravilnika o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje, veterinarske preglede na gospodarstvima provode isključivo mjesno nadležne ovlaštene veterinarske organizacije, u skladu s dodijeljenim javnim ovlastima, a ne po odabiru posjednika. Navedena odredba Pravilnika predložena je u svrhu osiguranja učinkovitog i transparentnog sustava propisanih veterinarskih mjera koje naređuje država, od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku i jamče održivost sustava na jedinicama lokalne samouprave u svrhu prevencije, kontrole i suzbijanja zaraznih bolesti. Predlaže se osobito u odnosu na veliku opasnost od izrazito ozbiljnih zaraznih bolesti koje mogu pogoditi stočarsku proizvodnju u Republici Hrvatskoj i značajno oštetiti gospodarstvo. Pojava afričke svinjske kuge pokazala je poteškoće u sustavu provedbe propisanih mjera u situaciji kada na istoj jedinici lokalne samouprave propisane poslove obavljaju mjesno nadležne ovlaštene organizacije i veterinarske organizacije po odabiru vlasnika. Stoga smatramo da jedino ovlaštene veterinarske organizacije kojima su na temelju javnih natječaja dodijeljeni pojedini poslovi javnih ovlasti na određenoj jedinici lokalne samouprave mogu na istom području obavljati veterinarske posjete i izdavati svjedodžbe. Navedeno je u skladu s odnosnim odredbama Zakona o veterinarstvu i važećih podzakonskih propisa. Napominjemo da druge mjere koje se financiraju iz državnoga proračuna (cijepljenje, TBC testiranje i dr.) i dalje mogu provoditi ovlaštene veterinarske organizacije odabrane od posjednika životinja po izjavi u skladu s odredbama Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju, a liječenje životinja koje posjednici sami plaćaju je tržišna kategorija i može je obavljati bilo koja odobrena veterinarska organizacija i praksa u RH po izboru samih posjednika. |
2 | TOMISLAV LATIN | Vrste i provedba veterinarskih posjeta, (5)Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari nadležnih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova i na objektima (gospodarstvima) na kojima imaju javne ovlasti u skladu s propisima kojima se uređuje veterinarska djelatnost. Iz prijedloga treba izbaciti riječ "MJESNO", pridržavati se članka 109. Zakona o veterinarstvu i Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju. Posjednici životinja moraju imati pravo izbora ovlaštene veterinarske organizacije. Ovlašteni veterinari su svakodnevno prisutni na tim gospodarstvima i ne vidim nikakav opravdani razlog zašto ne bi mogli obavljati i poslove koji proizlaze iz ovog pravilnika. | Nije prihvaćen | Člankom 109. stavkom 3. važećeg Zakona o veterinarstvu („Narodne novine", br. 82/13, 148/13, 115/18, 52/21, 83/22, 152/22 i 18/23) propisano je da poslove iz stavka 1. točaka 1., 7., 9., 11 i 13. navedenoga članka može obavljati samo veterinarska ambulanta, odnosno veterinarska stanica koju na vrijeme od sedam godina ovlasti Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane ovoga Ministarstva, kao delegirano tijelo kojem su povjereni poslovi službenih aktivnosti pod uvjetima propisanim člankom 31. stavkom 1. Uredbe (EU) 2017/625. Stavkom 7. navedenoga članka propisano je da na području Grada Zagreba i jedinica područnih samouprava na kojima su ovlaštene dvije ili više veterinarskih organizacija, posjednik životinja ima pravo jednom godišnje izabrati organizaciju za obavljanje pojedinih poslova iz stavka 3. navedenoga članka, u opsegu i pod uvjetima koje pravilnikom propisuje ministar. Podzakonski propis na temelju navedene odredbe nije donesen. Pravilnikom o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju („Narodne novine“, br. 181/03 i 145/08) određuju se uvjeti pod kojima posjednik životinje ima pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju za obavljanje poslova iz članka 85. stavka 3. Zakona o veterinarstvu. Navedeni Pravilnik donesen je na temelju članka 85. stavak 4. tada važećeg Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), a njime propisano pravo odabira odnosilo se na sve životinje unutar jednoga gospodarskog dvorišta ili farme. U skladu s člankom 1. stavkom 2. navedenoga Pravilnika, pravo odabira ne odnosi se na veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u objektima za klanje životinja, veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole pošiljaka životinja i proizvoda životinjskog podrijetla u prometu, te na provedbu karantenskih mjera kod uvezenih životinja. Navedene poslove obavljaju organizacije ovlaštene od nadležnog tijela, u skladu sa sklopljenim ugovorom o povjeravanju poslova javnih ovlasti na epizootiološkoj jedinici unutar epizootiološkog područja. Stupanjem na snagu predloženog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o visini naknada za veterinarske preglede živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 104/08 i 80/12) i Pravilnik o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 87/08). U skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravilnika o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje, veterinarske preglede na gospodarstvima provode isključivo mjesno nadležne ovlaštene veterinarske organizacije, u skladu s dodijeljenim javnim ovlastima, a ne po odabiru posjednika. Navedena odredba Pravilnika predložena je u svrhu osiguranja učinkovitog i transparentnog sustava propisanih veterinarskih mjera koje naređuje država, od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku i jamče održivost sustava na jedinicama lokalne samouprave u svrhu prevencije, kontrole i suzbijanja zaraznih bolesti. Predlaže se osobito u odnosu na veliku opasnost od izrazito ozbiljnih zaraznih bolesti koje mogu pogoditi stočarsku proizvodnju u Republici Hrvatskoj i značajno oštetiti gospodarstvo. Pojava afričke svinjske kuge pokazala je poteškoće u sustavu provedbe propisanih mjera u situaciji kada na istoj jedinici lokalne samouprave propisane poslove obavljaju mjesno nadležne ovlaštene organizacije i veterinarske organizacije po odabiru vlasnika. Stoga smatramo da jedino ovlaštene veterinarske organizacije kojima su na temelju javnih natječaja dodijeljeni pojedini poslovi javnih ovlasti na određenoj jedinici lokalne samouprave mogu na istom području obavljati veterinarske posjete i izdavati svjedodžbe. Navedeno je u skladu s odnosnim odredbama Zakona o veterinarstvu i važećih podzakonskih propisa. Napominjemo da druge mjere koje se financiraju iz državnoga proračuna (cijepljenje, TBC testiranje i dr.) i dalje mogu provoditi ovlaštene veterinarske organizacije odabrane od posjednika životinja po izjavi u skladu s odredbama Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju, a liječenje životinja koje posjednici sami plaćaju je tržišna kategorija i može je obavljati bilo koja odobrena veterinarska organizacija i praksa u RH po izboru samih posjednika. |
3 | MARIJAN FILA | Vrste i provedba veterinarskih posjeta, (5)Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | Poštovani, obraćam vam se sa stajališta subjekata, korisnika naših veterinarskih usluga, koji nakon što iskoriste pravo odabira veterinarske organizacije, žele da im sve usluge obavljaju odabrani veterinari, a ne veterinari mjesno nadležne veterinarske organizacije. Također, nama veterinarima bilo bi lakše raditi iz razloga što u poslu dolazi do sukoba, nezadovoljstva subjekata obavljenim poslom, gdje subjekti koriste pravo sukladno važećem Pravilniku i izabiru veterinarsku organizaciju. Na taj način spriječili bi sukobe, a uvjetovanjem organizacije koja izdaje svjedodžbu, sukobi i nezadovoljstvo se samo produbljuju i otežavaju rad i veterinarima i subjektima. Unaprijed zahvaljujemo na razumijevanju. Lijepi pozdrav. | Nije prihvaćen | Člankom 109. stavkom 3. važećeg Zakona o veterinarstvu („Narodne novine", br. 82/13, 148/13, 115/18, 52/21, 83/22, 152/22 i 18/23) propisano je da poslove iz stavka 1. točaka 1., 7., 9., 11 i 13. navedenoga članka može obavljati samo veterinarska ambulanta, odnosno veterinarska stanica koju na vrijeme od sedam godina ovlasti Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane ovoga Ministarstva, kao delegirano tijelo kojem su povjereni poslovi službenih aktivnosti pod uvjetima propisanim člankom 31. stavkom 1. Uredbe (EU) 2017/625. Stavkom 7. navedenoga članka propisano je da na području Grada Zagreba i jedinica područnih samouprava na kojima su ovlaštene dvije ili više veterinarskih organizacija, posjednik životinja ima pravo jednom godišnje izabrati organizaciju za obavljanje pojedinih poslova iz stavka 3. navedenoga članka, u opsegu i pod uvjetima koje pravilnikom propisuje ministar. Podzakonski propis na temelju navedene odredbe nije donesen. Pravilnikom o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju („Narodne novine“, br. 181/03 i 145/08) određuju se uvjeti pod kojima posjednik životinje ima pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju za obavljanje poslova iz članka 85. stavka 3. Zakona o veterinarstvu. Navedeni Pravilnik donesen je na temelju članka 85. stavak 4. tada važećeg Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), a njime propisano pravo odabira odnosilo se na sve životinje unutar jednoga gospodarskog dvorišta ili farme. U skladu s člankom 1. stavkom 2. navedenoga Pravilnika, pravo odabira ne odnosi se na veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u objektima za klanje životinja, veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole pošiljaka životinja i proizvoda životinjskog podrijetla u prometu, te na provedbu karantenskih mjera kod uvezenih životinja. Navedene poslove obavljaju organizacije ovlaštene od nadležnog tijela, u skladu sa sklopljenim ugovorom o povjeravanju poslova javnih ovlasti na epizootiološkoj jedinici unutar epizootiološkog područja. Stupanjem na snagu predloženog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o visini naknada za veterinarske preglede živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 104/08 i 80/12) i Pravilnik o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 87/08). U skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravilnika o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje, veterinarske preglede na gospodarstvima provode isključivo mjesno nadležne ovlaštene veterinarske organizacije, u skladu s dodijeljenim javnim ovlastima, a ne po odabiru posjednika. Navedena odredba Pravilnika predložena je u svrhu osiguranja učinkovitog i transparentnog sustava propisanih veterinarskih mjera koje naređuje država, od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku i jamče održivost sustava na jedinicama lokalne samouprave u svrhu prevencije, kontrole i suzbijanja zaraznih bolesti. Predlaže se osobito u odnosu na veliku opasnost od izrazito ozbiljnih zaraznih bolesti koje mogu pogoditi stočarsku proizvodnju u Republici Hrvatskoj i značajno oštetiti gospodarstvo. Pojava afričke svinjske kuge pokazala je poteškoće u sustavu provedbe propisanih mjera u situaciji kada na istoj jedinici lokalne samouprave propisane poslove obavljaju mjesno nadležne ovlaštene organizacije i veterinarske organizacije po odabiru vlasnika. Stoga smatramo da jedino ovlaštene veterinarske organizacije kojima su na temelju javnih natječaja dodijeljeni pojedini poslovi javnih ovlasti na određenoj jedinici lokalne samouprave mogu na istom području obavljati veterinarske posjete i izdavati svjedodžbe. Navedeno je u skladu s odnosnim odredbama Zakona o veterinarstvu i važećih podzakonskih propisa. Napominjemo da druge mjere koje se financiraju iz državnoga proračuna (cijepljenje, TBC testiranje i dr.) i dalje mogu provoditi ovlaštene veterinarske organizacije odabrane od posjednika životinja po izjavi u skladu s odredbama Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju, a liječenje životinja koje posjednici sami plaćaju je tržišna kategorija i može je obavljati bilo koja odobrena veterinarska organizacija i praksa u RH po izboru samih posjednika. |
4 | SAŠA ANDROCI | Vrste i provedba veterinarskih posjeta, (5)Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | "Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na objektima (gospodarstvima) na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova u skaldu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost." Naime predlagatelj riječju MJESNO ukida ovlasti STVARNO nadležnih ovlaštenih veterinara, a što nije u suglasju sa člankom 109. stavka 7. Zakona o veterinarstvu i članka 1., 2., 3., i 4. Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju." Slažem se da treba izmijeniti predloženi tekst i izostaviti riječ "MJESNO" Smatram da bi od posjednika životinja odabrana ovlaštena veterinarska organizacija trebala obavljati sve poslove vezane uz kontrolu držanja i prometa životinja,kad već sudjeluje u svim segmentima proizvodnje i hranidbe životinja na tim gospodarstvima.Ne vidim nikakav opravdani razlog zašto bi neka druga veterinarska organizacija trebala obavljati posao naređenih mjera,ako je posjednik izjavom odabrao ovlaštenu veterinarsku organizaciju za taj posao.Izjavom o odabiru ovl.vet.organizacije od strane posjednika,ovlašteni veterinar preuzima odgovornost za pravilno primjenjivanje zakona,pravilnika .Izjavama je samo omogućeno posjednicima da jednostavnije,bolje i sigurno jeftinije izvršavaju obveze koje moraju biti izvršene u uzgoju i prometu životinja.Posjednika koji su iskoristili mogućnost izbora ovlaštene vet.organizacije nije malo.Kod nas ih ima nekoliko stotina.Prihodi od poslova na tim gospodarstvima važan su dio rezultata poslovanja mnogih veterinarskih organizacija i oduzimanje istih sigurno bi otežalo poslovanje.Ako netko stvarno misli da bi ukidanje prava izbora posjednika životinja o ovl.vet.organizaciji poboljšalo kontrolu zdravlja i prometa životinja onda nek to javno objasni i posjednicima životinja. | Nije prihvaćen | Člankom 109. stavkom 3. važećeg Zakona o veterinarstvu („Narodne novine", br. 82/13, 148/13, 115/18, 52/21, 83/22, 152/22 i 18/23) propisano je da poslove iz stavka 1. točaka 1., 7., 9., 11 i 13. navedenoga članka može obavljati samo veterinarska ambulanta, odnosno veterinarska stanica koju na vrijeme od sedam godina ovlasti Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane ovoga Ministarstva, kao delegirano tijelo kojem su povjereni poslovi službenih aktivnosti pod uvjetima propisanim člankom 31. stavkom 1. Uredbe (EU) 2017/625. Stavkom 7. navedenoga članka propisano je da na području Grada Zagreba i jedinica područnih samouprava na kojima su ovlaštene dvije ili više veterinarskih organizacija, posjednik životinja ima pravo jednom godišnje izabrati organizaciju za obavljanje pojedinih poslova iz stavka 3. navedenoga članka, u opsegu i pod uvjetima koje pravilnikom propisuje ministar. Podzakonski propis na temelju navedene odredbe nije donesen. Pravilnikom o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju („Narodne novine“, br. 181/03 i 145/08) određuju se uvjeti pod kojima posjednik životinje ima pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju za obavljanje poslova iz članka 85. stavka 3. Zakona o veterinarstvu. Navedeni Pravilnik donesen je na temelju članka 85. stavak 4. tada važećeg Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), a njime propisano pravo odabira odnosilo se na sve životinje unutar jednoga gospodarskog dvorišta ili farme. U skladu s člankom 1. stavkom 2. navedenoga Pravilnika, pravo odabira ne odnosi se na veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u objektima za klanje životinja, veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole pošiljaka životinja i proizvoda životinjskog podrijetla u prometu, te na provedbu karantenskih mjera kod uvezenih životinja. Navedene poslove obavljaju organizacije ovlaštene od nadležnog tijela, u skladu sa sklopljenim ugovorom o povjeravanju poslova javnih ovlasti na epizootiološkoj jedinici unutar epizootiološkog područja. Stupanjem na snagu predloženog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o visini naknada za veterinarske preglede živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 104/08 i 80/12) i Pravilnik o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 87/08). U skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravilnika o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje, veterinarske preglede na gospodarstvima provode isključivo mjesno nadležne ovlaštene veterinarske organizacije, u skladu s dodijeljenim javnim ovlastima, a ne po odabiru posjednika. Navedena odredba Pravilnika predložena je u svrhu osiguranja učinkovitog i transparentnog sustava propisanih veterinarskih mjera koje naređuje država, od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku i jamče održivost sustava na jedinicama lokalne samouprave u svrhu prevencije, kontrole i suzbijanja zaraznih bolesti. Predlaže se osobito u odnosu na veliku opasnost od izrazito ozbiljnih zaraznih bolesti koje mogu pogoditi stočarsku proizvodnju u Republici Hrvatskoj i značajno oštetiti gospodarstvo. Pojava afričke svinjske kuge pokazala je poteškoće u sustavu provedbe propisanih mjera u situaciji kada na istoj jedinici lokalne samouprave propisane poslove obavljaju mjesno nadležne ovlaštene organizacije i veterinarske organizacije po odabiru vlasnika. Stoga smatramo da jedino ovlaštene veterinarske organizacije kojima su na temelju javnih natječaja dodijeljeni pojedini poslovi javnih ovlasti na određenoj jedinici lokalne samouprave mogu na istom području obavljati veterinarske posjete i izdavati svjedodžbe. Navedeno je u skladu s odnosnim odredbama Zakona o veterinarstvu i važećih podzakonskih propisa. Napominjemo da druge mjere koje se financiraju iz državnoga proračuna (cijepljenje, TBC testiranje i dr.) i dalje mogu provoditi ovlaštene veterinarske organizacije odabrane od posjednika životinja po izjavi u skladu s odredbama Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju, a liječenje životinja koje posjednici sami plaćaju je tržišna kategorija i može je obavljati bilo koja odobrena veterinarska organizacija i praksa u RH po izboru samih posjednika. |
5 | DRAŽEN ZUKOVIĆ | Vrste i provedba veterinarskih posjeta, (5)Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | "Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost". (Članak 4. točka 5.) Stoga sve poslove opisane u čl. 109., točka 1.,7.,9.,11. i 13., te članka 17. Zakona o veterinarstvu , a naročito u točki 9. i točki 11., držim da definiranu od strane predlagatelja mjesnu nadležnost NA PODRUČJU JLS-a NA KOJIMA SU IM DODIJELJENE JAVNE OVLASTI, ČINI OPRAVDANOM TE JEDINO ISPRAVNOM kako je navedeno u eSavjetovanju s javnošću vezano uz Pravilnik o veterinarskim posjetima i svjedodžbi o zdravstvenom stanju, a što doprinosi cjelovitom pristupu mjera za otkrivanje, suzbijanje, sprječavanje pojave i širenje i iskorjenjivanje zaraznih i nametničkih bolesti i zoonoza . | Nije prihvaćen | Člankom 109. stavkom 3. važećeg Zakona o veterinarstvu („Narodne novine", br. 82/13, 148/13, 115/18, 52/21, 83/22, 152/22 i 18/23) propisano je da poslove iz stavka 1. točaka 1., 7., 9., 11 i 13. navedenoga članka može obavljati samo veterinarska ambulanta, odnosno veterinarska stanica koju na vrijeme od sedam godina ovlasti Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane ovoga Ministarstva, kao delegirano tijelo kojem su povjereni poslovi službenih aktivnosti pod uvjetima propisanim člankom 31. stavkom 1. Uredbe (EU) 2017/625. Stavkom 7. navedenoga članka propisano je da na području Grada Zagreba i jedinica područnih samouprava na kojima su ovlaštene dvije ili više veterinarskih organizacija, posjednik životinja ima pravo jednom godišnje izabrati organizaciju za obavljanje pojedinih poslova iz stavka 3. navedenoga članka, u opsegu i pod uvjetima koje pravilnikom propisuje ministar. Podzakonski propis na temelju navedene odredbe nije donesen. Pravilnikom o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju („Narodne novine“, br. 181/03 i 145/08) određuju se uvjeti pod kojima posjednik životinje ima pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju za obavljanje poslova iz članka 85. stavka 3. Zakona o veterinarstvu. Navedeni Pravilnik donesen je na temelju članka 85. stavak 4. tada važećeg Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), a njime propisano pravo odabira odnosilo se na sve životinje unutar jednoga gospodarskog dvorišta ili farme. U skladu s člankom 1. stavkom 2. navedenoga Pravilnika, pravo odabira ne odnosi se na veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u objektima za klanje životinja, veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole pošiljaka životinja i proizvoda životinjskog podrijetla u prometu, te na provedbu karantenskih mjera kod uvezenih životinja. Navedene poslove obavljaju organizacije ovlaštene od nadležnog tijela, u skladu sa sklopljenim ugovorom o povjeravanju poslova javnih ovlasti na epizootiološkoj jedinici unutar epizootiološkog područja. Stupanjem na snagu predloženog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o visini naknada za veterinarske preglede živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 104/08 i 80/12) i Pravilnik o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 87/08). U skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravilnika o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje, veterinarske preglede na gospodarstvima provode isključivo mjesno nadležne ovlaštene veterinarske organizacije, u skladu s dodijeljenim javnim ovlastima, a ne po odabiru posjednika. Navedena odredba Pravilnika predložena je u svrhu osiguranja učinkovitog i transparentnog sustava propisanih veterinarskih mjera koje naređuje država, od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku i jamče održivost sustava na jedinicama lokalne samouprave u svrhu prevencije, kontrole i suzbijanja zaraznih bolesti. Predlaže se osobito u odnosu na veliku opasnost od izrazito ozbiljnih zaraznih bolesti koje mogu pogoditi stočarsku proizvodnju u Republici Hrvatskoj i značajno oštetiti gospodarstvo. Pojava afričke svinjske kuge pokazala je poteškoće u sustavu provedbe propisanih mjera u situaciji kada na istoj jedinici lokalne samouprave propisane poslove obavljaju mjesno nadležne ovlaštene organizacije i veterinarske organizacije po odabiru vlasnika. Stoga smatramo da jedino ovlaštene veterinarske organizacije kojima su na temelju javnih natječaja dodijeljeni pojedini poslovi javnih ovlasti na određenoj jedinici lokalne samouprave mogu na istom području obavljati veterinarske posjete i izdavati svjedodžbe. Navedeno je u skladu s odnosnim odredbama Zakona o veterinarstvu i važećih podzakonskih propisa. Napominjemo da druge mjere koje se financiraju iz državnoga proračuna (cijepljenje, TBC testiranje i dr.) i dalje mogu provoditi ovlaštene veterinarske organizacije odabrane od posjednika životinja po izjavi u skladu s odredbama Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju, a liječenje životinja koje posjednici sami plaćaju je tržišna kategorija i može je obavljati bilo koja odobrena veterinarska organizacija i praksa u RH po izboru samih posjednika. |
6 | VELIMIR BERTA | Vrste i provedba veterinarskih posjeta, (5)Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | "Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na objektima (gospodarstvima) na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova u skaldu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost." Naime predlagatelj riječju MJESNO ukida ovlasti STVARNO nadležnih ovlaštenih veterinara, a što nije u suglasju sa člankom 109. stavka 7. Zakona o veterinarstvu i članka 1., 2., 3., i 4. Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju. | Nije prihvaćen | Člankom 109. stavkom 3. važećeg Zakona o veterinarstvu („Narodne novine", br. 82/13, 148/13, 115/18, 52/21, 83/22, 152/22 i 18/23) propisano je da poslove iz stavka 1. točaka 1., 7., 9., 11 i 13. navedenoga članka može obavljati samo veterinarska ambulanta, odnosno veterinarska stanica koju na vrijeme od sedam godina ovlasti Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane ovoga Ministarstva, kao delegirano tijelo kojem su povjereni poslovi službenih aktivnosti pod uvjetima propisanim člankom 31. stavkom 1. Uredbe (EU) 2017/625. Stavkom 7. navedenoga članka propisano je da na području Grada Zagreba i jedinica područnih samouprava na kojima su ovlaštene dvije ili više veterinarskih organizacija, posjednik životinja ima pravo jednom godišnje izabrati organizaciju za obavljanje pojedinih poslova iz stavka 3. navedenoga članka, u opsegu i pod uvjetima koje pravilnikom propisuje ministar. Podzakonski propis na temelju navedene odredbe nije donesen. Pravilnikom o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju („Narodne novine“, br. 181/03 i 145/08) određuju se uvjeti pod kojima posjednik životinje ima pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju za obavljanje poslova iz članka 85. stavka 3. Zakona o veterinarstvu. Navedeni Pravilnik donesen je na temelju članka 85. stavak 4. tada važećeg Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), a njime propisano pravo odabira odnosilo se na sve životinje unutar jednoga gospodarskog dvorišta ili farme. U skladu s člankom 1. stavkom 2. navedenoga Pravilnika, pravo odabira ne odnosi se na veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u objektima za klanje životinja, veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole pošiljaka životinja i proizvoda životinjskog podrijetla u prometu, te na provedbu karantenskih mjera kod uvezenih životinja. Navedene poslove obavljaju organizacije ovlaštene od nadležnog tijela, u skladu sa sklopljenim ugovorom o povjeravanju poslova javnih ovlasti na epizootiološkoj jedinici unutar epizootiološkog područja. Stupanjem na snagu predloženog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o visini naknada za veterinarske preglede živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 104/08 i 80/12) i Pravilnik o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 87/08). U skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravilnika o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje, veterinarske preglede na gospodarstvima provode isključivo mjesno nadležne ovlaštene veterinarske organizacije, u skladu s dodijeljenim javnim ovlastima, a ne po odabiru posjednika. Navedena odredba Pravilnika predložena je u svrhu osiguranja učinkovitog i transparentnog sustava propisanih veterinarskih mjera koje naređuje država, od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku i jamče održivost sustava na jedinicama lokalne samouprave u svrhu prevencije, kontrole i suzbijanja zaraznih bolesti. Predlaže se osobito u odnosu na veliku opasnost od izrazito ozbiljnih zaraznih bolesti koje mogu pogoditi stočarsku proizvodnju u Republici Hrvatskoj i značajno oštetiti gospodarstvo. Pojava afričke svinjske kuge pokazala je poteškoće u sustavu provedbe propisanih mjera u situaciji kada na istoj jedinici lokalne samouprave propisane poslove obavljaju mjesno nadležne ovlaštene organizacije i veterinarske organizacije po odabiru vlasnika. Stoga smatramo da jedino ovlaštene veterinarske organizacije kojima su na temelju javnih natječaja dodijeljeni pojedini poslovi javnih ovlasti na određenoj jedinici lokalne samouprave mogu na istom području obavljati veterinarske posjete i izdavati svjedodžbe. Navedeno je u skladu s odnosnim odredbama Zakona o veterinarstvu i važećih podzakonskih propisa. Napominjemo da druge mjere koje se financiraju iz državnoga proračuna (cijepljenje, TBC testiranje i dr.) i dalje mogu provoditi ovlaštene veterinarske organizacije odabrane od posjednika životinja po izjavi u skladu s odredbama Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju, a liječenje životinja koje posjednici sami plaćaju je tržišna kategorija i može je obavljati bilo koja odobrena veterinarska organizacija i praksa u RH po izboru samih posjednika. |
7 | ZORAN STUDAK | Vrste i provedba veterinarskih posjeta, (5)Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | Iz Vašeg prijedloga potrebno je brisati riječ " MJESNO " tako da članak glasi " Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija itd....." Također napominjem u koliko bi ostala riječ " MJESNO NADLEŽNIH " to se protivi Zakonu o veterinarstvu čl. 109. | Nije prihvaćen | Člankom 109. stavkom 3. važećeg Zakona o veterinarstvu („Narodne novine", br. 82/13, 148/13, 115/18, 52/21, 83/22, 152/22 i 18/23) propisano je da poslove iz stavka 1. točaka 1., 7., 9., 11 i 13. navedenoga članka može obavljati samo veterinarska ambulanta, odnosno veterinarska stanica koju na vrijeme od sedam godina ovlasti Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane ovoga Ministarstva, kao delegirano tijelo kojem su povjereni poslovi službenih aktivnosti pod uvjetima propisanim člankom 31. stavkom 1. Uredbe (EU) 2017/625. Stavkom 7. navedenoga članka propisano je da na području Grada Zagreba i jedinica područnih samouprava na kojima su ovlaštene dvije ili više veterinarskih organizacija, posjednik životinja ima pravo jednom godišnje izabrati organizaciju za obavljanje pojedinih poslova iz stavka 3. navedenoga članka, u opsegu i pod uvjetima koje pravilnikom propisuje ministar. Podzakonski propis na temelju navedene odredbe nije donesen. Pravilnikom o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju („Narodne novine“, br. 181/03 i 145/08) određuju se uvjeti pod kojima posjednik životinje ima pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju za obavljanje poslova iz članka 85. stavka 3. Zakona o veterinarstvu. Navedeni Pravilnik donesen je na temelju članka 85. stavak 4. tada važećeg Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), a njime propisano pravo odabira odnosilo se na sve životinje unutar jednoga gospodarskog dvorišta ili farme. U skladu s člankom 1. stavkom 2. navedenoga Pravilnika, pravo odabira ne odnosi se na veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u objektima za klanje životinja, veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole pošiljaka životinja i proizvoda životinjskog podrijetla u prometu, te na provedbu karantenskih mjera kod uvezenih životinja. Navedene poslove obavljaju organizacije ovlaštene od nadležnog tijela, u skladu sa sklopljenim ugovorom o povjeravanju poslova javnih ovlasti na epizootiološkoj jedinici unutar epizootiološkog područja. Stupanjem na snagu predloženog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o visini naknada za veterinarske preglede živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 104/08 i 80/12) i Pravilnik o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 87/08). U skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravilnika o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje, veterinarske preglede na gospodarstvima provode isključivo mjesno nadležne ovlaštene veterinarske organizacije, u skladu s dodijeljenim javnim ovlastima, a ne po odabiru posjednika. Navedena odredba Pravilnika predložena je u svrhu osiguranja učinkovitog i transparentnog sustava propisanih veterinarskih mjera koje naređuje država, od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku i jamče održivost sustava na jedinicama lokalne samouprave u svrhu prevencije, kontrole i suzbijanja zaraznih bolesti. Predlaže se osobito u odnosu na veliku opasnost od izrazito ozbiljnih zaraznih bolesti koje mogu pogoditi stočarsku proizvodnju u Republici Hrvatskoj i značajno oštetiti gospodarstvo. Pojava afričke svinjske kuge pokazala je poteškoće u sustavu provedbe propisanih mjera u situaciji kada na istoj jedinici lokalne samouprave propisane poslove obavljaju mjesno nadležne ovlaštene organizacije i veterinarske organizacije po odabiru vlasnika. Stoga smatramo da jedino ovlaštene veterinarske organizacije kojima su na temelju javnih natječaja dodijeljeni pojedini poslovi javnih ovlasti na određenoj jedinici lokalne samouprave mogu na istom području obavljati veterinarske posjete i izdavati svjedodžbe. Navedeno je u skladu s odnosnim odredbama Zakona o veterinarstvu i važećih podzakonskih propisa. Napominjemo da druge mjere koje se financiraju iz državnoga proračuna (cijepljenje, TBC testiranje i dr.) i dalje mogu provoditi ovlaštene veterinarske organizacije odabrane od posjednika životinja po izjavi u skladu s odredbama Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju, a liječenje životinja koje posjednici sami plaćaju je tržišna kategorija i može je obavljati bilo koja odobrena veterinarska organizacija i praksa u RH po izboru samih posjednika. |
8 | JOSIP DAUD | Vrste i provedba veterinarskih posjeta, (5)Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari mjesno nadležnih ovlaštenih veterinarskih organizacija, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | Veterinarske posjete provode ovlašteni veterinari odabrani od posjednika prema pravilniku O UVJETIMA POD KOJIMA POSJEDNICI ŽIVOTINJA IMAJU PRAVO ODABRATI OVLAŠTENU VETERINARSKU ORGANIZACIJU, a u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost. | Nije prihvaćen | Člankom 109. stavkom 3. važećeg Zakona o veterinarstvu („Narodne novine", br. 82/13, 148/13, 115/18, 52/21, 83/22, 152/22 i 18/23) propisano je da poslove iz stavka 1. točaka 1., 7., 9., 11 i 13. navedenoga članka može obavljati samo veterinarska ambulanta, odnosno veterinarska stanica koju na vrijeme od sedam godina ovlasti Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane ovoga Ministarstva, kao delegirano tijelo kojem su povjereni poslovi službenih aktivnosti pod uvjetima propisanim člankom 31. stavkom 1. Uredbe (EU) 2017/625. Stavkom 7. navedenoga članka propisano je da na području Grada Zagreba i jedinica područnih samouprava na kojima su ovlaštene dvije ili više veterinarskih organizacija, posjednik životinja ima pravo jednom godišnje izabrati organizaciju za obavljanje pojedinih poslova iz stavka 3. navedenoga članka, u opsegu i pod uvjetima koje pravilnikom propisuje ministar. Podzakonski propis na temelju navedene odredbe nije donesen. Pravilnikom o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju („Narodne novine“, br. 181/03 i 145/08) određuju se uvjeti pod kojima posjednik životinje ima pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju za obavljanje poslova iz članka 85. stavka 3. Zakona o veterinarstvu. Navedeni Pravilnik donesen je na temelju članka 85. stavak 4. tada važećeg Zakona o veterinarstvu (»Narodne novine«, broj 70/97, 105/01 i 172/03), a njime propisano pravo odabira odnosilo se na sve životinje unutar jednoga gospodarskog dvorišta ili farme. U skladu s člankom 1. stavkom 2. navedenoga Pravilnika, pravo odabira ne odnosi se na veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole u objektima za klanje životinja, veterinarsko-zdravstvene preglede i kontrole pošiljaka životinja i proizvoda životinjskog podrijetla u prometu, te na provedbu karantenskih mjera kod uvezenih životinja. Navedene poslove obavljaju organizacije ovlaštene od nadležnog tijela, u skladu sa sklopljenim ugovorom o povjeravanju poslova javnih ovlasti na epizootiološkoj jedinici unutar epizootiološkog područja. Stupanjem na snagu predloženog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o visini naknada za veterinarske preglede živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 104/08 i 80/12) i Pravilnik o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje („Narodne novine“, br. 87/08). U skladu s člankom 3. stavkom 3. Pravilnika o veterinarskim pregledima živih životinja u unutarnjem prometu i svjedodžbi o zdravstvenom stanju i mjestu podrijetla životinje, veterinarske preglede na gospodarstvima provode isključivo mjesno nadležne ovlaštene veterinarske organizacije, u skladu s dodijeljenim javnim ovlastima, a ne po odabiru posjednika. Navedena odredba Pravilnika predložena je u svrhu osiguranja učinkovitog i transparentnog sustava propisanih veterinarskih mjera koje naređuje država, od posebnog su interesa za Republiku Hrvatsku i jamče održivost sustava na jedinicama lokalne samouprave u svrhu prevencije, kontrole i suzbijanja zaraznih bolesti. Predlaže se osobito u odnosu na veliku opasnost od izrazito ozbiljnih zaraznih bolesti koje mogu pogoditi stočarsku proizvodnju u Republici Hrvatskoj i značajno oštetiti gospodarstvo. Pojava afričke svinjske kuge pokazala je poteškoće u sustavu provedbe propisanih mjera u situaciji kada na istoj jedinici lokalne samouprave propisane poslove obavljaju mjesno nadležne ovlaštene organizacije i veterinarske organizacije po odabiru vlasnika. Stoga smatramo da jedino ovlaštene veterinarske organizacije kojima su na temelju javnih natječaja dodijeljeni pojedini poslovi javnih ovlasti na određenoj jedinici lokalne samouprave mogu na istom području obavljati veterinarske posjete i izdavati svjedodžbe. Navedeno je u skladu s odnosnim odredbama Zakona o veterinarstvu i važećih podzakonskih propisa. Napominjemo da druge mjere koje se financiraju iz državnoga proračuna (cijepljenje, TBC testiranje i dr.) i dalje mogu provoditi ovlaštene veterinarske organizacije odabrane od posjednika životinja po izjavi u skladu s odredbama Pravilnika o uvjetima pod kojima posjednici životinja imaju pravo odabrati ovlaštenu veterinarsku organizaciju, a liječenje životinja koje posjednici sami plaćaju je tržišna kategorija i može je obavljati bilo koja odobrena veterinarska organizacija i praksa u RH po izboru samih posjednika. |
9 | DRAŽEN ZUKOVIĆ | Svjedodžba o zdravstvenom stanju, (9)Svjedodžbu izdaje i potvrđuje ovlašteni veterinar mjesno nadležne veterinarske organizacije, na zahtjev subjekta. | Svjedodžbu izdaje i potvrđuje ovlašteni veterinar mjesno nadležne veterinarske organizacije, na području jedinica lokalne samouprave na kojima su im dodijeljene javne ovlasti za obavljanje poslova, u skladu s propisom kojim se uređuje veterinarska djelatnost na zahtjev subjekta. | Primljeno na znanje | Komentar je primljen na znanje |
10 | IVA BADOVINAC | PRILOG I., M.P.Mjesto izdavanja veterinar______________(potpis i faksimil) | Ovlašteni veterinar | Prihvaćen | Nadopuna teksta prihvaćena |