Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću za Obrazac zakonodavnih aktivnosti - Zakon o provedbi uredbe (EU) 2024/1689 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. o utvrđivanju usklađenih pravila o umjetnoj inteligenciji (Akt o umjetnoj inteligenciji)
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | SONJA JURIČIĆ CVITAN | OBRAZAC ZAKONODAVNIH AKTIVNOSTI | Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije dostavilo je Europskoj komisiji popis nadležnih tijela sukladno Uredbi (EU) 2024/1689 Europskog parlamenta i Vijeća od 13. lipnja 2024. (Akt o umjetnoj inteligenciji): Agenciju za zaštitu osobnih podataka, Pučku pravobraniteljicu, Pravobraniteljicu za djecu, Pravobraniteljicu za ravnopravnost spolova, Pravobraniteljicu za osobe s invaliditetom (iako imamo Pravobranitelja), Državno izborno povjerenstvo i Agenciju za elektroničke medije. Svaka država članica do 2. studenoga 2024. određuje tijela javne vlasti ili javna tijela iz stavka 1. i objavljuje popis tih tijela. Države članice taj popis dostavljaju Komisiji i drugim državama članicama te ga ažuriraju. Ukoliko će se ovim zakonom detaljnije razrađivati ovlasti predlažem voditi brigu da ovlasti pravobranitelja budu isključivo nadzorne u skladu s člankom 93. Ustava Republike Hrvatske. Pravobranitelj je opunomoćenik Hrvatskoga sabora za promicanje i zaštitu ljudskih prava i sloboda utvrđenih Ustavom, zakonima i međunarodnim pravnim aktima o ljudskim pravima i slobodama koje je prihvatila Republika Hrvatska. Pravobranitelju se može podnijeti pritužbu ako smatra da su, uslijed nezakonitog ili nepravilnog rada državnih tijela, tijela lokalne i područne (regionalne) samouprave i tijela s javnim ovlastima, ugrožena ili povrijeđena njegova ustavna ili zakonska prava. S obzirom na to da je pravobranitelj opunomoćenik Hrvatskog sabora, a ne Vlade Republike Hrvatske, ne bi trebao niti obavljati upravne poslove kao što to čini ministarstva i druga tijela uprave, putem kojih izvršna vlast provodi svoju vlast. Stoga pravobranitelji ne bi trebali izvršavati obveze u vezi s primjenom ovog akta, već eventualno nadzirati izvršavanje tih obveza od strane drugih nadležnih tijela u skladu s ustavnim ovlastima odnosno rješavati pritužbe. S obzirom na implikacije umjetne inteligencije na zaštitu autorskih prava odnosno intelektualnog vlasništva, postavlja se pitanje koje tijelo će izvršavati obveze u vezi s ovim segmentom (s obzirom na to da nije određen Državni zavod za intelektualno vlasništvo). | Primljeno na znanje | Komentar primljen na znanje |