Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o ažuriranom (2) Prijedlogu plana zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 LEA KULJIŠ Ažurirani (2) Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu Telemach Hrvatska d.o.o. Savjetovanje s javnošću o ažuriranom (2) Prijedlogu plana zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu Nastavno na objavljeno javno savjetovanje s javnošću o ažuriranom (2) Prijedlogu plana zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu kojim je najavljen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim komunikacijama (dalje: ZiD ZEK), Telemach Hrvatska d.o.o. (dalje: Telemach) očituje se kako slijedi. Telemach ističe da ostaje kod svih svojih komentare o prijedlogu izmjena ZID ZEK-a iznesenih u očitovanju na objavljeno Javno savjetovanje s javnošću o ažuriranom Obrascu zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu koje je održano od 3.12.2024. do 18.12.2024. S poštovanjem, Telemach Hrvatska d.o.o. Nije prihvaćen Iako je temeljni razlog zbog kojeg se pristupilo donošenju Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o elektroničkim komunikacijama (u daljnjem tekstu: ZiD ZEK) osiguravanje provedbe Uredbe (EU) 2024/1309 Europskog parlamenta i Vijeća od 29. travnja 2024. o mjerama za smanjenje troškova postavljanja gigabitnih elektroničkih komunikacijskih mreža, izmjeni Uredbe (EU) 2015/2120 i stavljanju izvan snage Direktive 2014/61/EU (tzv. Akt o gigabitnoj infrastrukturi), pogrešan je zaključak da je navedeno jedini i isključivi razlog. Naime, kao što je to čest slučaj kod stvaranja propisa, u njegovoj provedbi moguće su određene nejasnoće i nedostaci, stoga je otklanjanje istih, prije svega radi pravne sigurnosti, legitiman razlog za pristupanje izmjenama i dopunama propisa, a što je procjena stručnog nositelja propisa. Također, ističemo da će, u skladu s Zakonom o instrumentima politike boljih propisa te Poslovnikom Vlade Republike Hrvatske, Nacrt prijedloga ZiD ZEK-a biti upućen na mišljenja svim nadležnim tijelima te će se provesti javno savjetovanje na kojem su svi zainteresirani sudionici i javnost pozvani izraziti svoja stajališta u vezi s predmetnim Nacrtom prijedloga Zakona.
2 UDRUGA POMORSKIH AGENATA HRVATSKE Ažurirani (2) Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu, Obrazac zakonodavnih aktivnosti Udruga pomorskih agenata Hrvatske predlaže ažuriranje Pravilnika o uvjetima za obavljanje djelatnosti pomorskog agenta, te pravima i obavezama pomorskog agenta. Postojeći Pravilnik donesen je 2007. godine (NN br. 82/07 od 8. kolovoza 2007.). Globalno tržište, međunarodne IMO smjernice i uvjeti poslovanja pomorskih agenata u međuvremenu su se značajno izmijenili. Smatramo da je postojeći Pravilnik potrebno ažurirati i uskladiti s poslovanjem pomorskih agencija na međunarodnom pomorskom tržištu. Primljeno na znanje U Planu zakonodavnih aktivnosti za 2025. godinu, planiraju se samo novi zakoni te izmjene i dopune postojećih zakona, dok podzakonski akti kao Pravilnici ne čine predmet Plana. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u narednom razdoblju predvidjelo je donošenje većeg broja podzakonskih akata iz područja sigurnosti plovidbe. Vezano uz Pravilnik o uvjetima za obavljanje djelatnosti pomorskog agenta, te pravima i obavezama pomorskog agenta osnovati će se radna skupina koja će pripremiti prijedlog izmjena i dopuna predmetnog Pravilnika.
3 NIKŠA PASQUALICCHIO Ažurirani (2) Obrazac zakonodavnih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za 2025. godinu, Obrazac zakonodavnih aktivnosti Poštovani, molim Vas ubacite za 2025. i promijenu zakona o Vozačkim dozvolama i prilagoditr ga sa preporukom EU kako slijedi: Omogučite vlasnicima vozačke dozvole B-kategorije prošire prava i omogući upravljanje motociklima do 125 cc, snage motora do 11 kW i odnosnom snage i mase koji ne prelazi 0,1 kW/kg. Sukladno tome i električne skutere do 6000W. Kao što su to već i napravile sve Mediteranske EU članice: Grčka, Italija, Francuska, Španjolska, Portugal, i Slovenija. Oni su shvatili! Dakle sve EU države u kojima se i voze skuteri osim RH! Obrazloženje: Ovim bi se makli stari nesigurni dvotaktni 50cc zagađivaći sa ceste i znatno bi se povećala SIGURNOST prometa na cestama. Ljudi ne žele kupovat nove četverotaktne skutere od 50cc jer su neprikladni jednostavno ne idu i time su i nesigurni pa krpe stare dvotaktne krntije bez disk kočnica i slično. Poznato je da su četverotaktni skuteri od 125cc sporiji od starih dvotaktnih 50cc koji se voze bez blokade 90% njih. Ovime bi se rijesili mnogo starudije sa ceste i uvelike povečala sigurnost prometa na cestama, smanjila starost motocikla u RH i smanjila emisija CO2 i ko zna čega još što stari dvotaktni ispuštaju u atmosferu nadasve u GRADOVIMA gdje je največa koncetracija ljudi a ovi skuteri se jedino tamo i koriste! Nije prihvaćen Pitanje korištenja vozačkih dozvola uređuje se Zakonom o sigurnosti prometa na cestama, čija izrada nije u nadležnosti MMPI.