Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje sa zainteresiranom javnošću za Pravilnik o izmjenama i dopuni Pravilnika o provedbi Općeg poreznog zakona

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNIPRAVILNIKA O PROVEDBI OPĆEG POREZNOG ZAKONA, Članak 2. Uz članak 2. Podržavamo izmjenu kojom se omogućava i opunomoćeniku poreznog obveznika daje ovlast za podnošenje zahtjeva za izdavanje obvezujućeg mišljenja. Primljeno na znanje Primljeno na znanje.
2 HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNIPRAVILNIKA O PROVEDBI OPĆEG POREZNOG ZAKONA, Članak 3. Uz članak 3. Predlažemo da u članku 8. stavak 1. točka 4. izmijenjeno glasi: „4. konkretna pitanja i eventualna pozivanja na relevantne zakonske odredbe“ a točku 7. predlažemo brisati u cijelosti. Naime, porezno tijelo ovlašteno je na pisani zahtjev poreznog obveznika donijeti obvezujuće mišljenje. Kako je donošenje obvezujućeg mišljenja u domeni poreznog tijela, smatramo da porezni obveznik može u svom zahtjevu postaviti pitanje i eventualno ukazati na određene relevantne zakonske odredbe (najčešće možda i neke koje su kontradiktorne), ali ne i dostavljati prijedloge odgovora. Isto tako, smatramo nepotrebnim stavljati na teret poreznog obveznika obvezu dostave poreznom tijelu obvezujućih mišljenja nadležnih poreznih tijela drugih država po istom pitanju, odnosno informaciju je li po istom pitanju postavljen zahtjev za izdavanjem obvezujućeg mišljenja pred poreznim tijelima druge države u odnosu na povezane osobe. Posebno ukazujemo i na teret za poreznog obveznika da točka 4. i točka 7. uvjetuju daljnja postupanja porezne uprave (isto je propisano u novo predloženoj odredbi čl. 9. st. 4. Pravilnika). Nije prihvaćen Kroz praksu je utvrđeno da je za osiguranje učinkovitosti samog postupka izdavanja obvezujućeg mišljenja nužno da zahtjev za izdavanje obvezujućeg mišljenja sadrži i konkretna pitanja postavljena od strane poreznog obveznika odnosno opunomoćenika. Prijedlog odgovora uz pozivanje na relevantne zakonske odredbe bio je obvezni sadržaj zahtjeva za izdavanje obvezujućeg mišljenja reguliran Pravilnikom o provedbi Općeg poreznog zakona i prije predložene izmjene Pravilnika. Prijedlog za brisanje točke 7. stavka 1. članka 8. Pravilnika se ne može usvojiti zbog toga što je dostava obvezujućih mišljenja izdanih od strane nadležnih poreznih tijela drugih država po istom pitanju, odnosno informacija da li je po istom pitanju postavljen zahtjev za izdavanjem obvezujućeg mišljenja pred poreznim tijelima druge države u odnosu na povezane osobe potrebna radi utvrđivanja svih relevantnih činjenica važnih za donošenje obvezujućeg mišljenja.
3 HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNIPRAVILNIKA O PROVEDBI OPĆEG POREZNOG ZAKONA, Članak 4. Uz članak 4. Predlažemo da izmijenjeni stavak 2. u članku 9. glasi: „Zahtjev može sadržavati više konkretnih pitanja i eventualna pozivanja na relevantne zakonske odredbe.“ Porezno tijelo ovlašteno je na pisani zahtjev poreznog obveznika donijeti obvezujuće mišljenje – budući da je donošenje obvezujućeg mišljenja u domeni poreznog tijela, smatramo da porezni obveznik može u svom zahtjevu postaviti pitanje i eventualno ukazati na određene relevantne zakonske odredbe (najčešće možda i neke koje su kontradiktorne), ali ne i dostavljati prijedloge odgovora. Ukoliko se ne uvaži prijedlog uz članak 3. a vezano uz izmjenu članka 9. stavak 2. novi prijedlog stavka 4. smatramo izuzetno opterećujućim za poreznog obveznika u djelu prava na obvezujuće mišljenje koje je u domeni poreznog tijela. Nije prihvaćen Kroz praksu je utvrđeno da za osiguranje učinkovitosti samog postupka izdavanja obvezujućeg mišljenja nužno da zahtjev za izdavanje obvezujućeg mišljenja sadrži i konkretna pitanja postavljena od strane poreznog obveznika odnosno opunomoćenika. Prijedlog odgovora uz pozivanje na relevantne zakonske odredbe bio je obvezni sadržaj zahtjeva za izdavanje obvezujućeg mišljenja reguliran Pravilnikom o provedbi Općeg poreznog zakona i prije predložene izmjene Pravilnika. Eventualnom greškom neispravno navođenje relevantnih zakonskih odredbi nije od utjecaja na izdavanje obvezujućeg mišljenja.
4 HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNIPRAVILNIKA O PROVEDBI OPĆEG POREZNOG ZAKONA, Članak 7. Uz članak 7. Smatramo kako bi izdavanje obvezujućeg mišljenja za porezne obveznike trebalo biti bez naknade, predlažemo da sukladno pravilima iz Zakon o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj, sve iznose naknada zaokružite na manju deseticu (1.660,00 eura za podnositelje zahtjeva (…) prihod do 400.000,00 eura itd., kako bi se išlo u korist poreznih obveznika. Djelomično prihvaćen Ne može se uvažiti prijedlog da se ne nadoknađuju troškovi izdavanja obvezujućeg mišljenja s obzirom na utrošeno vrijeme i troškove poreznog tijela nužne za njegovu izradu. Uvažava se primjedba u dijelu koji se odnosi na zaokruživanje iznosa naknada za podnositelje na niži iznos.
5 HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNIPRAVILNIKA O PROVEDBI OPĆEG POREZNOG ZAKONA, Članak 10. Uz članak 10. Molimo razmotrite potrebu dopune predložene izmjene stavka 4. u članku 63. na način da se i u ovoj odredbi navedu porezni obveznici koji su „domaćini“ sukladno novim odredbama Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti. Uz članak 11. Vezano za predloženu izmjenu načina podnošenja ispravka porezne prijave, ističemo kako se pojedini ispravci, iako su u zakonskom roku, još uvijek ne mogu unositi u sustav e-Porezna. Npr. nije moguće unijeti ispravak PO SD obrasca za prošlu godinu (ili godinu prije), te molimo da se isto omogući kako bi i smisao ove odredbe u praksi funkcionirao. Nije prihvaćen Nije potrebno usklađivanje dodavanjem u predloženu izmjenu riječi “domaćini”, budući da je isti pojam obveznika obuhvaćen terminom “obveznici poreza na dohodak od iznajmljivanja kuća, stanova, soba i postelja te objekata za robinzonski smještaj putnicima i turistima i organiziranja kampova”.
6 HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA PRAVILNIK O IZMJENAMA I DOPUNIPRAVILNIKA O PROVEDBI OPĆEG POREZNOG ZAKONA, Članak 11. Uz članak 11. Vezano za predloženu izmjenu načina podnošenja ispravka porezne prijave, ističemo kako se pojedini ispravci, iako su u zakonskom roku, još uvijek ne mogu unositi u sustav e-Porezna. Npr. nije moguće unijeti ispravak PO SD obrasca za prošlu godinu (ili godinu prije), te molimo da se isto omogući kako bi i smisao ove odredbe u praksi funkcionirao. Nije prihvaćen Navedena predložena izmjena nije normativno pitanje, već provedbeno.