Izvješće o provedenom savjetovanju - Savjetovanje s javnošću o Pravilniku o dopuni pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u srednjoškolskoj ustanovi

Redni broj
Korisnik
Područje
Komentar
Status odgovora
Odgovor
1 ŠIME VALIDŽIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Zaštitari i zaključavanje škola su potpuno promašen pristup jer su to mjere koje samo zadržavaju postojeće stanje. I dalje će se događati da kad 'većina' (nasiljem ili prijetnjama, ruganjem, krađom stvari, ignoriranjem, isključenjem iz društva) zlostavlja osobu koja je po nečemu 'drugačija', tu 'većinu' nitko neće sankcionirati ali ako se zlostavljana osoba pobuni (odbijanjem ići u školu, uzvraćanjem prijetnji, lošem stavu prema školi ili društvu, držanjem sa strane, samoozljeđivanjem, spominjanjem samoubojstvu) onda će razne službene osobe tu osobu omalovažavati, okrivljavati, tražiti da promijeni školu, upućivati psihijatru, i slično. Škola priprema učenike za život kao odrasla osoba pa se te pojave ponavljaju na fakultetu, u vojsci, na poslu i u društvu općenito. U svakom razredu (od 20 do 30 učenika), 1 do 3 osobe su žrtve ovakvog zlostavljanja ili odbacivanja, a to znači od 3-14% učeničke populacije. Neprihvatljiva je pojava da osoba koja je trpjela zlostavljanje u jednoj školi opet počne doživljavati zlostavljanje i društveno odbacivanje u novoj školi ako se sazna da je bila žrtva u svojoj prethodnoj školi. Kao što postoji pomoć za učenike koje imaju poteškoće s matematikom, treba postojati pomoć za učenike koje imaju poteškoće u sportskim aktivnostima ili u stvaranju međuljudskih odnosa (i tu ne mislim na psihijatrijsku pomoć nego savjetovanje o tome kako stvoriti međuljudske odnose, i to u slobodnom vremenu izvan škole da učenik ne doživi stigmatizaciju). Osoba koja trpi zlostavljanje bi trebala imati pravo da odabere obrazovanje od kuće, a ako je ta osoba natprosječno inteligentna i radišna onda bi trebala imati pravo na ubrzano školovanje, tako da može postići više tijekom života. Ako je osoba samotnjak onda bi joj trebalo dati savjet koja su zanimanja (u sklopu svojih sklonosti) prikladna za takve osobe (kao što je programiranje računala), da se ne dogodi da osoba odabere zanimanje u kojemu je za uspjeh važno biti prihvaćen od strane 'većine' i da se toj osobi nude samo nepoželjna radna mjesta. Zaključavanjem učenika u školi samo povećava nasilje i ruganje jer se te pojave događaju više kad se žrtva i zlostavljači drže u zatvorenom prostoru. Zbog zaključavanje ulaznih vrata se samo događa da inače dobri učenici zbog nekoliko minuta kašnjenja dobivaju neopravdane sate, propuštaju školsko gradivo i da ih se svrstava u istu kategoriju u kojoj su loši učenici. Žrtva koja je trpjela dugotrajno zlostavljanje i koja to može dokazati bi trebala imati pravo na novčanu odštetu isto kao što političari i poduzetnici imaju pravo da tuže za 'duševnu bol'. Sve što sam ovdje napisao se ne odnosi samo na Hrvatsku jer sam od 1970. do 1992. živio u Australiji a tijekom desetljeća sam pogledao i brojne filmove i reportaže na vijestima na televiziji (uglavnom iz Sjedinjenih Američkih Država, ali i iz Kanade, Engleske, Škotske, Irske, Danske, Finske, Švedske, pa čak i Japana). Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
2 MARGARETA GUMILAR PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Podržavam prijedlog Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja: Podržavamo uvođenje novog radnog mjesta u srednjoškolskim ustanovama te predlažemo da se ne koristi termin “djelatnik” jer se za taj pojam u svim zakonskim propisima koristi termin “radnik”. Stoga predlažemo novi naziv “operativac/operativka za sigurnost i civilnu zaštitu” ili “operativni radnik za sigurnost i zaštitu”. Podržavamo predloženo da svaka ustanova ima jednog operativca za sigurnost i civilnu zaštitu ako radi u jednoj zgradi i jednoj smjeni, odnosno dva u punom radnom vremenu ako ustanova radi u dvije smjene, odnosno više osoba ako ustanova djeluje u više samostalnih zgrada. Skrećemo pozornost da u Pravilniku na postojećim tehničkim i pomoćnim poslovima nije za niti jedno radno mjesto predviđeno “obavljanje nadzora nad ulaskom i izlaskom u objekte” što je ključni posao u osiguravanju sigurnosti. Stoga je potrebno ili dodati navedene poslove novom radnom mjestu operativca za sigurnost i civilnu zaštitu za ili ukoliko se procjenjuje da na tom radnom mjestu se ne mogu obavljati navedeni poslovi onda se predlaže izmjena članka 9. na način da svaka srednjoškolska ustanova ima vratara u punom radnom vremenu ako radi u jednoj smjeni, odnosno dva vratara ukoliko ustanova radi u dvije smjene. Zbog specifičnosti rada učeničkih domova koji rade 24 sata veći dio godine predlažemo da se doda odredba da imaju pravo na tri vratara. Zbog poteškoća u dosadašnjim kriterijima za rad administrativno-tehničkog osoblja predlažemo da se promijene kriteriji za rad domara navedeni u članku 8., odnosno da svaka srednjoškolska ustanova (neovisno o kvadraturi prostora) ima minimalno pravo na zapošljavanje domara u punom radnom vremenu, a prema postojećim kriterijima veznim uz kvadraturu i smjene da zapošljava više od jednog domara. U zadnjem dijelu prijedloga UHSR predlažem promjenu s 400 učenika na 150 učenika te zapošljavanje administrativnog radnika na puno radno vrijeme: Smatram nužnim da se zbog povećanja opsega administrativnih i računovodstvenih poslova treba omogućiti školskim ustanovama koje imaju više od 150 učenika zapošljavanje i administrativnog radnika na puno radno vrijeme (članak 5.). Djelomično prihvaćen Vaš prijedlog vezan uz izmjene naziva radnoga mjesta uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika. Prijedlog izmjene pravilnika u dijelu koji se odnosi na radna mjesta domara-kotlovničara, administrativnog radnika i vratar-telefonist-pazikuća koji je propisan za učenički dom nisu predmet izmjena ovoga pravilnika.
3 MAJA FEIL OSTOJIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Podržavamo uvođenje novog radnog mjesta u srednjoškolskim ustanovama te predlažemo da se ne koristi termin “djelatnik” jer se za taj pojam u svim zakonskim propisima koristi termin “radnik”. Stoga predlažemo novi naziv “operativac/operativka za sigrunost i civilnu zaštitu” ili “operativni radnik za sigurnost i zaštitu”. Podržavamo predloženo da svaka ustanova ima jednog operativca za sigurnost i civilnu zaštitu ako radi u jednoj zgradi i jednoj smjeni, odnosno dva u punom radnom vremenu ako ustanova radi u dvije smjene, odnosno više osoba ako ustanova djeluje u više samostalnih zgrada. Skrećemo pozornost da u Pravilniku na postojećim tehničkim i pomoćnim poslovima nije za niti jedno radno mjesto predviđeno “obavljanje nadzora nad ulaskom i izlaskom u objekte” što je ključni posao u osiguravanju sigurnosti. Stoga je potrebno ili dodati navedene poslove novom radnom mjestu operativca za sigurnost i civilnu zaštitu za ili ukoliko se procjenjuje da na tom radnom mjestu se ne mogu obavljati navedeni poslovi onda se predlaže izmjena članka 9. na način da svaka srednjoškolska ustanova ima vratara u punom radnom vremenu ako radi u jednoj smjeni, odnosno dva vratara ukoliko ustanova radi u dvije smjene. Zbog specifičnosti rada učeničkih domova koji rade 24 sata veći dio godine predlažemo da se doda odredba da imaju pravo na tri vratara. Osim toga je nužno omogućiti učeničkim domovima zapošljavanje dva noćna pazitelja i dva noćna odgajatelja što je već predviđeno i Državnim pedagoškim standardom, no nije bilo omogućeno dobivanje suglasnosti za radno mjesto noćnog odgajatelja. U učeničkim domovima koji imaju više zgrada treba omogućiti noćne pazitelje za svaku zgradu. Zbog poteškoća u dosadašnjim kriterijima za rad administrativno-tehničkog osoblja predlažemo da se promijene kriteriji za rad domara navedeni u članku 8., odnosno da svaka srednjoškolska ustanova (neovisno o kvadraturi prostora) ima minimalno pravo na zapošljavanje domara u punom radnom vremenu, a prema postojećim kriterijima veznim uz kvadraturu i smjene da zapošljava više od jednog domara. Važno je napraviti izmjenu i prepoznavati i broj smjena, a ne samo broj kvadrata u kojima radi škola kod odobravanja tehničkog osoblja. Važno je prepoznavati specifičnost rada u učeničkim domovima gdje se radi 24 sata/ 7 dana u tjednu te je zbog toga potrebno zaposliti više djelatnika (spremačica, kuharica, portira) jer se radi i vikendom i noću te nije moguće poštivati Zakon o radu i raspored radnog vremena s nedovoljnim brojem djelatnika. To vrijedi i za kuharice u učeničkim domovima za koje se ne može raditi usporedba s kuharima u osnovnim školama ili vrtićima gdje se obroci pripremaju do 16:00 sati. Kuhari u učeničkom domu moraju i vikendom napraviti obrok za djecu bez obzira što je manji broj djece ostao preko vikenda u domu. Kriterij za zapošljavanje kuharice u domu ne smije biti isključivo broj obroka. Također smatramo nužnim da se zbog povećanja opsega administrativnih i računovodstvenih poslova treba omogućiti školskim ustanovama koje imaju više od 400 učenika zapošljavanje i računovodstvenog radnika na puno radno vrijeme (članak 4.) i administrativnog radnika na puno radno vrijeme (članak 5.) na puno radno vrijeme. Isto vrijedi i za srednje škole koje u svojem sastavu imaju i učenički dom, a koje prema pravilniku nemaju pravo na ekonoma niti se omogućavalo zapošljavanje administrativnih i/ili računovodstvenih referenata. Osim toga najvažnije je zaposliti dovoljan broj stručnih suradnika (pedagoga, psihologa, socijalnih pedagoga, edukacijskih rehabilitatora) kako bi se s djecom radilo na mentalnom zdravlju, prevenciji, usvajanju socijalnih vještina, podizanju otpornosti i svladavanju teškoća u učenju te im se pružila potrebna podrška. Maja Feil Ostojić, prof. , ravnateljica Škola za primalje s učeničkim domom Djelomično prihvaćen Vaš prijedlog vezan uz izmjene naziva radnoga mjesta i dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika. Prijedlog izmjene pravilnika u dijelu koji se odnosi na radna mjesta domara-kotlovničara, administrativnog radnika i računovodstvenog radnika u srednjoj školi te vratara-telefonista-pazikuće, spremačica i u učeničkom domu nisu predmet izmjena ovoga pravilnika.
4 MIRJANA TOMIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, podržavam uvođenje novog radnog mjesta: djelatnika za sigurnost. Smatram da treba donijeti novi Pravilnik jer se od donošenja postojećeg Pravilnika puno toga promijenilo. Opseg poslova i ovlaštenja se povećao, potreba zapošljavanja dodatnih radnika je uvijek prisutna i prijeko potrebna. Predlažem da se dopuni predloženi članak 8. a na način: "(d) Operativni djelatnik/djelatnica za sigurnost i civilnu zaštitu obavlja sljedeće poslove: - Surađuje s osobom koju je poslodavac u skladu s čl.20 Zakona o zaštiti na radu (»Narodne novine«, broj 71/14, 118/14, 94/18 i 96/18) , i Pravilnikom o obavljanju poslova zaštite na radu (»Narodne novine«, broj 126/19. i 154/22), odredio za obavljanje poslova zaštite na radu u ustanovi (stručnjak zaštite na radu, ovlaštenik odnosno poslodavac), - Radi usklađivanja aktivnosti sudjeluje na sjednicama savjetodavnog tijela poslodavca kao i na Odboru za zaštitu na radu." Primljeno na znanje Vaš prijedlog vezan uz dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika.
5 SNJEŽANA VUK PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, Predlažem da se članku 8a, alineja d) Zaštita od požara i eksplozivnih sredstava doda : "Zadužen je za kontrolu provedbe zakona o zabrani pušenja maloljetnicima, posebno zabranu pušenja u odgojno obrazovnim objektima, te je dužan redovno obavljati kontrolu provedbe unutar i u okolini odgojno obrazovne ustanove kao i osigurati provedbu istog".... Nerijetko djeca u školski objekt unose upaljače, a moguće je bez ikakve kontrole donijeti i zapaljiva sredstva. Osim sigurnosnih razloga, opravdanost ovog dodatka vidim i u zdravstvenim razlozima te zakonskoj regulativi. Primljeno na znanje Vaš prijedlog vezan uz dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika.
6 ZLATKO STIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Zagrebački ogranak Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja Poštovani , ovim putem predlazemo da se u članak 8a dopuni zapošljavanje u učeničkim domovima kao sastavnim dijelom srednjoškolskog obrazovanja i to kako slijedi: -dva vratara-pazikuća-telefonista što im pripada po važećem DPS-u -dodatno zapošljavanje 2 osobe za sigurnost po učeničkom domu(za organizaciju rada tijekom dana od 6 do 22 sata) -za noćni rad i vikend treba zaposliti po dva noćna pazitelja i 2 noćna odgajatelja(DPS prepoznaje navedene zahtjeve) Primljeno na znanje Prijedlog koji se odnosi na zapošljavanje vratara i noćnih pazitelja u učeničkim domovima nije predmet dopune Pravilnika.
7 ZLATKO STIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Zagrebački ogranak Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja Poštovani, zbog slozenosti poslova oko kontrole ulaza u školu i kontrole sigurnosti predlazemo da se članak 8a dopuni:1)u školama zaposliti portira -1 ili 2 ovisno o broju smjena s opisom poslova na ulazu u skolu 2)svaka škola jednog operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu Operativni djelatnik za sigurnost i civilnu zaštitu obavlja sljedeće poslove: - zaštite osoba i imovine od protupravnog ponašanja (otključavanje i zaključavanje škole, obilazak svih prostorija, pregled ispravnosti videonadzora, sustava i uređaja, rasvjete, provjera identiteta osoba i dr.) - zaštite od požara i eksplozija (provjera prohodnosti vatrogasnih pristupa) - civilne zaštite i upravljanja krizama (provjera prohodnosti evakuacijskih putova i izlaza te evakuacija i spašavanje) - zaštite podataka i informacija (nakon pronalaska osobnih dokumenata izvještava nadležne, brine se o zaštiti osobnih podataka učenika i radnika škole u komunikaciji i davanju informacija osobama koje dolaze u školu) - komunicira na temeljima uljuđenosti i poštovanja, upozorava na neprihvatljivo ponašanje, sprječava sukobe među učenicima, daje informacije osobama koje ulaze u ustanovu - obavlja i ostale poslove sigurnosti i civilne zaštite koji proizlaze iz godišnjeg plana i programa rada škole i drugih propisa.“ Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Zapošljavanje vratara u srednjim školama nije predmet dopune Pravilnika.
8 FILIP ŠALAMON PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, podržavam uvođenje novog radnog mjesta operativnog djelatnika/ce za sigurnost i civilnu zaštitu u školama. Osim uvođenja novog radnog mjesta predlažem da se uvede sustav elektroničkih kartica koje bi unaprijedile sigurnost i olakšale ulazak i izlazak iz školskih ustanova. Ujedno predlažem organizaciju prehrane u srednjim školama kako učenici ne bi trebali imati potrebu napuštati školsko okruženje. S poštovanjem Filip Šalamon Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Prijedlog uvođenja elektroničkog sustava ulaza/izlaza je u nadležnosti osnivača.
9 DAVOR POSILOVIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Mišljenja sam da predloženi naziv radnog mjesta "operativni djelatnik" nije odgovarajući. Naziv "operativni djelatnik" očito implicira na osobu čiji bi djelokrug rada bio sličan policijskom ili u širem smislu neke od sigurnosnih službi što imajući u vidu ustanove za koje će se ustrojavati, nije primjereno. Naziv "operativni djelatnik" karakterističan je za resor zaštite, spašavanja i unutarnjih poslova u najširem smislu. Uz pretpostavku da će kao uvjet radnog mjesta bit propisan stupanj obrazovanja razine 4.1 ili 4.2 HKO-a, predlažem naziv "tehničar za sigurnost i zaštitu" Djelomično prihvaćen Vaš prijedlog vezan uz izmjene naziva radnoga mjesta uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika.
10 DALIBOR PAZAVER PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, podržavam uvođenje novog radnog mjesta operativnog djelatnika/ce za sigurnost i civilnu zaštitu u školama. Moj je prvi prijedlog potpunije definirati naziv radnog mjesta koji bi glasio: djelatnik/ca za nadzor ulaska te sigurnost i zaštitu. Smatram kako je takvo radno mjesto nužno uvesti u cjelokupnoj odgojno-obrazovnoj vertikali: od predškolskih ustanova, preko škola do visokoškolskih ustanova i institucija. Također, smatram kako se Pravilnik treba obvezno primjenjivati i u odgojno-obrazovnim ustanovama koje su u privatnom vlasništvu pojedinaca, vjerskih zajednica i dr. . Za novo radno mjesto treba definirati specifični pripadajući koeficijent složenosti poslova. Moj zadnji prijedlog je da novozaposlena osoba ima potrebne ovlasti provjere i pregleda osoba koje ulaze u ustanovu. Moj je osobni stav da djelatnik/ca na novom radnom mjestu ne bi trebala raspolagati osobnim naoružanjem. Lijep pozdrav, Dalibor Pazaver Primljeno na znanje Vaš prijedlog vezan uz dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika. Koeficijent za obračun plaće u javnim službama određuje se Uredbom o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u javnim službama (Narodne novine, broj 22/24), a člankom 12. propisana su posebna i ostala radna mjesta u sustavu obrazovanja, klasifikacija istih u pripadajući platni razred i pripadajući koeficijenti za obračun plaće.
11 ZRINKA RISTIĆ DEDIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu podržava mogućnost uvođenja radnog mjesta operativnog djelatnika/djelatnice za sigurnost i civilnu zaštitu u škole. Smatramo da djelatnik na ovom radnom mjestu, osim bavljenja pitanjima sigurnosti i civilne zaštite, značajno može doprinijeti poboljšanju dobrobiti učenika, djelatnika škole i roditelja. Slijedom toga, predlažemo da se članak 8a. u dijelu (d) nadopuni sa sljedećim poslovima: - Prati ponašanje svih osoba u unutarnjim i vanjskim školskim prostorima te nadležnim osobama prijavljuje situacije i ponašanja koja predstavljaju ugrozu sigurnosti i dobrobiti učenika, odgojno-obrazovnih radnika i posjetitelja. - Surađuje sa stručnim suradnicima, nastavnicima i ravnateljem u osiguravanju podrške dobrobiti učenika. Zahvaljujemo, Zrinka Ristić Dedić u ime Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Primljeno na znanje Vaš prijedlog vezan uz dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika.
12 PRAVOBRANITELJ ZA DJECU PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Sukladno Zakonu o pravobranitelju za djecu („Narodne novine“, broj 73/17) u postupku javne rasprave putem e-savjetovanja dostavljamo primjedbe i prijedloge za poboljšanje Nacrta prijedloga Pravilnika o dopuni Pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u srednjoškolskoj ustanovi (dalje u tekstu: Nacrt prijedloga Pravilnika). Pravobraniteljica za djecu podržava donošenje Pravilnika o dopuni Pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u srednjoškolskoj ustanovi s ciljem osiguravanja veće sigurnosti i zaštite učenika i svih radnika u osnovnoškolskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika. Koristimo ovu priliku izraziti zadovoljstvo što je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih dana 2. siječnja 2025. donijelo Odluku o donošenju Protokola o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama (Klasa: 602-01/24-01/00527, Urbroj: 533-05-25-0003), s ciljem osiguravanja veće sigurnosti u školskim ustanovama, odnosno osnovnim školama, srednjim školama i učeničkim domovima, zaštite učenika i svih radnika u školskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika. Ipak, mišljenja smo da je izuzetno važno i nužno donijeti i poseban Protokol za predškolske ustanove, imajući u vidu istovrsne sigurnosne elemente koji se odnose na ove ustanove, kao i posebnu ranjivost dobne skupine djece koja ih pohađaju. Također, u odnosu na novo radno mjesto operativnog djelatnika/ce za sigurnost i civilnu zaštitu smatramo nužnim da se u edukaciju ovih budućih djelatnika, s obzirom na njihov djelokrug rada („komunicira na temeljima uljuđenosti i poštovanja, upozorava na neprihvatljivo ponašanje, sprječava sukobe među učenicima, daje informacije osobama koje ulaze u ustanovu“) uvrste i područja koja se odnose na prava djece, komunikacijske vještine i vještine upravljanja konfliktima i krizama te informacije o medijaciji kao načinu rješavanja sukoba. U obrazloženju uz Nacrt prijedloga Pravilnika navedeno je da se ustrojavanje radnog mjesta operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu u srednjim školama uvodi zbog osiguravanja veće sigurnosti u školskim ustanovama, zaštite učenika i svih radnika u školskim ustanovama te prevencije mogućih situacija povećanog rizika. Kako bi navedena mjera povećanja sigurnosti u školama imala stvarni učinak, potrebno je voditi računa da ustrojavanje radnog mjesta operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu prati i zapošljavanje djelatnika na navedenom radnom mjestu. Zbog toga apeliramo na Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih da školama koje podnesu zahtjev za suglasnost za zapošljavanje djelatnika na novoustrojenom radnom mjestu operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu, izdaju suglasnost za zapošljavanje. Ne smijemo se dovesti u situaciju u kojoj će škole tražiti od Ministarstva suglasnost za zapošljavanje operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu, a Ministarstvo uskraćivati suglasnost pozivajući se na Odluku o zabrani novog zapošljavanja službenika i namještenika u javnim službama (NN, 35/22). Načelne primjedbe i prijedlozi na Nacrt prijedloga Pravilnika S obzirom na propisivanje novog radnog mjesta, kao i njegovu važnost i prirodu koja nije strogo administrativno-tehničke i pomoćne naravi, mišljenja smo da je naziv osnovnog propisa potrebno odgovarajuće dopuniti. Stoga, sukladno Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima za izradu akata koje donosi Hrvatski sabor („Narodne novine“, broj 74/15; dalje u tekstu: Jedinstvena metodološko-nomotehnička pravila), konkretno odredbi članka 51. stavka 2., predlažemo da se u novom članku 1. Nacrta prijedloga Pravilnika propiše izmjena naziva osnovnog propisa, na način da izmijenjeni naziv osnovnog propisa glasi: „Pravilnik o djelokrugu rada tajnika, administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima te poslovima sigurnosti i civilne zaštite koji se obavljaju u srednjoškolskoj ustanovi“. Dosadašnji članci 1. i 2. Nacrta prijedloga Pravilnika postaju članci 2. i 3. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
13 PETAR CRNOGORAC PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, pozdravljam mjere koje doprinose povećanju sigurnosti učenika. Naveo bih i izazove s kojima će se susresti učenički domovi koji su neprestano otvoreni, i zato iziskuju veći kadar. S obzirom na različite financijske mogućnosti osnivača, predlažem da se novo radno mjesto financira iz državnog proračuna. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
14 MIHAELA PAVLOVIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani , pozdravljam donošenje dopuna ovog Pravilnika. Operativni djelatnik je stručno kvalificirana osoba te će sigurnost učenika i djelatnika škole biti na najvišem mogućem nivou. U kontekstu navedenog pozdravljam ovo novo radno mjesto. Predlažem i da SVE škole imaju stručnu službu, što sada nije slučaj. U izazovnima novog vremena a posebito u kriznim situacijama nužnost stručne službe je neupitna. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Prijedlog o zapošljavanju stručnih suradnika nije predmet dopune Pravilnika.
15 ANTUN KOVAČIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, pozdravljam donošenje dopuna Pravilnika. Operativni djelatnik će svakako pomoći osiguranju sigurnosti. Često su nam te poslove obavljali domari ili spremačice koje su uz ovo imali i redovne poslove. Važno je da ta osoba bude djelatnik škole koji će svakodnevnim susretom poznavati učenike, upoznavati roditelje, djelatnike i biti upoznati sa životom škole. Važno je da nakon donošenja dopuna Pravilnika uistinu bude omogućeno i zapošljavanje navedenih osoba. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
16 VINKA RADIĆ TUŠKAN PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI U svim školama je zaposleno premalo administrativno-tehničkog osoblja. Cjelokupni Pravilnik je potrebno revidirati prema stvarnim potrebama i otvoriti još radnih mjesta, posebno uzimajući u obzir broj zaposlenika i broj učenika koji je u sadašnjem Pravilniku nerealno postavljen. Djelokrug poslova se udvostručio, čak i utrostručio, a količina posla se nije tehnološkim napretkom smanjila već se povećala. I do sada su se u Pravilniku navodile mogućnosti, a kada je zatraženo zapošljavanje isto nije odobravano jer ne udovoljavamo kriterijima, ili Ministarstvo financija nije dalo svoju suglasnost jer je još uvijek na snazi Odluka o zabrani zapošljavanja (obzirom na broj zaposlenih u državnoj i pojedinim javnim službama, zabrana se očito odnosi samo na škole). Nadam se da će izmjena Pravilnika u stvarnosti dati rezultat. Djelokrug rada i odgovornosti operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu bi trebalo proširiti tako da može nešto i odraditi osim što će hodati po školi, identificirati osobe i otvarati vrata (položiti ispit iz zaštite na radu, organizirati zaštitu na radu unutar školske ustanove, provoditi periodične vježbe evakuacije, biti kontakt osoba za edukaciju djelatnika za rad na siguran način, protupožarnu zaštitu itd.) Pitanje se nameće hoće li ta osoba biti u stvarnosti portir ili će biti zaista operativni djelatnik za sigurnost i civilnu zaštitu. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
17 ANITA ČELIG PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, Slažem se s Pravilnikom o dopuni pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u srednjoškolskoj ustanovi, s kojim se namjerava osigurati veća sigurnost u srednjoškolskim ustanovama, zaštita učenika i svih radnika te prevencije mogućih situacija povećanog rizika. Lijep pozdrav, Anita Čelig Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
18 VITOMIR BEGOVIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Neposredno vezano uz aspekt sigurnosti u obrazovnim ustanovama je i briga o očuvanju metalnog zdravlja. Zašto je važno mentalno zdravlje na radu ? Ono znači stanje blagostanja u kojem pojedinac može iskoristiti svoje sposobnosti,u kojem se može nositi s uobičajenim životnim stresom, raditi produktivno i uspješno te doprinositi svojoj zajednici,što je posebno značajno u posručju obrazovanja. Vlada Republike Hrvatske je na svojoj 169. sjednici održanoj 24. studenoga 2022. godine donijela „Strateški okvir razvoja mentalnog zdravlja do 2030.“ , u okviru kojeg dokumenata su i posebna područja ; „Očuvanje i unaprjeđenje mentalnog zdravlja na radu“ ( 16 konkretnih mjera) i „Očuvanje i unaprjeđenje mentalnog zdravlja u predškolskim, školskim ustanovama i akademskoj zajednici“ (12 konkretnih mjera). Nedostaju pokazatelji da li je i koliko učinjeno u protekle 2 godine na provedbi ovog dokumenta i pojedinih mjera. Da bi se polučili odgovarajući rezultati potrebne su operativne aktivnosti na razini sektora i na razini pojedinih ustanova uz sudjelovanje stručnjaka iz područja zdravstva, s ciljem implementacije mjera iz „Strateškog okvira razvoja mentalnog zdravlja do 2030.“ Slijedom toga, potrebno je ostvariti tijekom ove godine neposrednu suradnju resora zdravstva i odgoja i obrazovanja. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Prijedlog niije predmet dopune Pravilnika.
19 TINA PARAĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Poštovani, slažem se s Pravilnikom o dopunama pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u srednjoj školi. Srdačan pozdrav, Tina Parać Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
20 IVICA ČEPIN PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Jedno pitanje se često ponavlja među djelatnicima, roditeljima, pa i samim učenicima Na koji će način osoba zadužena za sigurnost identificirati učenike koji ulaze u objekat, kad ih ne poznaje kao nekad dežurni učenici i dežurni nastavnik. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
21 KRISTINA JURIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI Radim u specifičnoj ustanovi koja se razlikuje od srednje škole. Učenici imaju svoje slobodno vrijeme i ostale aktivnosti koje su regulirane Kućnim redom doma tako da će biti teško realizirati ono što Pravilnik o dopuni Pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaj u u srednjoškolskoj ustanovi iako je već odavno potrebna osoba obučena za takvu vrstu posla. U načelu sam ZA, ali to ne smije biti konačno rješenje. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
22 FRANKO GERGORIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Podržavam uvođenje novog radnog mjesta u srednjoškolskim ustanovama te predlažem da se ne koristi termin “djelatnik” jer se za taj pojam u svim zakonskim propisima koristi termin “radnik”. Stoga predlažem novi naziv “operativac/operativka za sigurnost i civilnu zaštitu” ili “operativni radnik za sigurnost i zaštitu”. Podržavam predloženo da svaka ustanova ima jednog operativca za sigurnost i civilnu zaštitu ako radi u jednoj zgradi i jednoj smjeni, odnosno dva u punom radnom vremenu ako ustanova radi u dvije smjene, odnosno više osoba ako ustanova djeluje u više samostalnih zgrada. Skrećem pozornost kako u Pravilniku na postojećim tehničkim i pomoćnim poslovima nije za niti jedno radno mjesto predviđeno “obavljanje nadzora nad ulaskom i izlaskom u objekte” što je ključni posao u osiguravanju sigurnosti. Stoga je potrebno ili dodati navedene poslove novom radnom mjestu operativca za sigurnost i civilnu zaštitu za ili ukoliko se procjenjuje da na tom radnom mjestu se ne mogu obavljati navedeni poslovi onda se predlaže izmjena članka 9. na način da svaka srednjoškolska ustanova ima vratara u punom radnom vremenu ako radi u jednoj smjeni, odnosno dva vratara ukoliko ustanova radi u dvije smjene. Zbog specifičnosti rada učeničkih domova koji rade 24 sata veći dio godine predlažem da se doda odredba da imaju pravo na tri vratara. Zbog poteškoća u dosadašnjim kriterijima za rad administrativno-tehničkog osoblja predlažem da se promijene kriteriji za rad domara navedeni u članku 8., odnosno da svaka srednjoškolska ustanova (neovisno o kvadraturi prostora) ima minimalno pravo na zapošljavanje domara u punom radnom vremenu, a prema postojećim kriterijima veznim uz kvadraturu i smjene da zapošljava više od jednog domara. Također smatram nužnim da se zbog povećanja opsega administrativnih i računovodstvenih poslova treba omogućiti školskim ustanovama koje imaju više od 400 učenika zapošljavanje i računovodstvenog radnika na puno radno vrijeme (članak 4.) i administrativnog radnika na puno radno vrijeme (članak 5.). Djelomično prihvaćen Vaš prijedlog vezan uz izmjenu naziva radnoga mjesta i dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika. Prijedlog izmjene pravilnika u dijelu koji se odnosi na radna mjesta domara-kotlovničara, administrativnog radnika i računovodstvenog radnika u srednjoj školi te vratara-telefonista-pazikuće, spremačica i u učeničkom domu nisu predmet izmjena ovoga pravilnika.
23 SUZANA JAMBREŠIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Zagrebački ogranak Udruge učeničkih domova Republike Hrvatske /Središnja Hrvatska/ Podržavamo uvođenje novog radnog mjesta "operativni djelatnik za sigurnost i civilnu zaštitu" u srednjoškolskim ustanovama. Ovaj djelatnik je nužno potreban u učeničkim domovima diljem Hrvatske. U trenutnoj situaciji kada nemamo dovoljan broj vratara, psihologa, noćnih pazitelja, a naročito noćnih odgajatelja, sigurnost djece u učeničkim domovima bila bi znatno veća s ovim dodatnim osobljem. Najveći problemi u radu učeničkih domova su nedovoljan broj tehničkog osoblja, neodobravanje postojećih radnih mjesta zbog odlaska u mirovinu ili na druga radna mjesta, što dovodi do beskonačnog čekanja i nemogućnosti pronalaska zamjena. Uz to, cijena koštanja doma nije se mijenjala već 24 godine, unatoč svim poskupljenjima proteklih godina. Stoga su standard, sigurnost i kadrovska zastupljenost učeničkih domova vrlo upitni. Zato podržavamo uvođenje novog radnog mjesta i molimo da se poštuje DPS kojeg je donio MZOM, kako bi naš život, rad i sigurnost djece u domovima bili na višoj razini. Podržavamo prijedlog: 1. Za rad od ponedjeljka do petka od 6:00 do 22:00 dva vratara-pazikuće-telefonisti i dva operativna djelatnika. 2. Za rad noću i vikendom dva noćna pazitelja uz dva noćna odgajatelja, kako je navedeno u DPS-u. Primljeno na znanje Prijedlog o zapošljavanju vratara i noćnih pazitelja u učeničkim domovima nije predmet dopune Pravilnika. Ekonomska cijena usluge učeničkog doma nije predmet dopune Pravilnika.
24 UDRUGA HRVATSKIH SREDNJOŠKOLSKIH RAVNATELJA PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Podržavamo uvođenje novog radnog mjesta u srednjoškolskim ustanovama te predlažemo da se ne koristi termin “djelatnik” jer se za taj pojam u svim zakonskim propisima koristi termin “radnik”. Stoga predlažemo novi naziv “operativac/operativka za sigrunost i civilnu zaštitu” ili “operativni radnik za sigurnost i zaštitu”. Podržavamo predloženo da svaka ustanova ima jednog operativca za sigurnost i civilnu zaštitu ako radi u jednoj zgradi i jednoj smjeni, odnosno dva u punom radnom vremenu ako ustanova radi u dvije smjene, odnosno više osoba ako ustanova djeluje u više samostalnih zgrada. Skrećemo pozornost da u Pravilniku na postojećim tehničkim i pomoćnim poslovima nije za niti jedno radno mjesto predviđeno “obavljanje nadzora nad ulaskom i izlaskom u objekte” što je ključni posao u osiguravanju sigurnosti. Stoga je potrebno ili dodati navedene poslove novom radnom mjestu operativca za sigurnost i civilnu zaštitu za ili ukoliko se procjenjuje da na tom radnom mjestu se ne mogu obavljati navedeni poslovi onda se predlaže izmjena članka 9. na način da svaka srednjoškolska ustanova ima vratara u punom radnom vremenu ako radi u jednoj smjeni, odnosno dva vratara ukoliko ustanova radi u dvije smjene. Zbog specifičnosti rada učeničkih domova koji rade 24 sata veći dio godine predlažemo da se doda odredba da imaju pravo na tri vratara. Zbog poteškoća u dosadašnjim kriterijima za rad administrativno-tehničkog osoblja predlažemo da se promijene kriteriji za rad domara navedeni u članku 8., odnosno da svaka srednjoškolska ustanova (neovisno o kvadraturi prostora) ima minimalno pravo na zapošljavanje domara u punom radnom vremenu, a prema postojećim kriterijima veznim uz kvadraturu i smjene da zapošljava više od jednog domara. Također smatramo nužnim da se zbog povećanja opsega administrativnih i računovodstvenih poslova treba omogućiti školskim ustanovama koje imaju više od 400 učenika zapošljavanje i računovodstvenog radnika na puno radno vrijeme (članak 4.) i administrativnog radnika na puno radno vrijeme (članak 5.) na puno radno vrijeme. Djelomično prihvaćen Vaš prijedlog vezan uz izmjenu naziva radnoga mjesta i dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika. Prijedlog izmjene pravilnika u dijelu koji se odnosi na radna mjesta domara-kotlovničara, administrativnog radnika i računovodstvenog radnika u srednjoj školi te vratara-telefonista-pazikuće, spremačica i u učeničkom domu nisu predmet izmjena ovoga pravilnika.
25 UDRUGA HRVATSKIH SREDNJOŠKOLSKIH RAVNATELJA PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Podržavamo uvođenje novog radnog mjesta u srednjoškolskim ustanovama te predlažemo da se ne koristi termin “djelatnik” jer se za taj pojam u svim zakonskim propisima koristi termin “radnik”. Stoga predlažemo novi naziv “operativac/operativka za sigurnost i civilnu zaštitu” ili “operativni radnik za sigurnost i zaštitu”. Podržavamo predloženo da svaka ustanova ima jednog operativca za sigurnost i civilnu zaštitu ako radi u jednoj zgradi i jednoj smjeni, odnosno dva u punom radnom vremenu ako ustanova radi u dvije smjene, odnosno više osoba ako ustanova djeluje u više samostalnih zgrada. Skrećemo pozornost da u Pravilniku na postojećim tehničkim i pomoćnim poslovima nije za niti jedno radno mjesto predviđeno “obavljanje nadzora nad ulaskom i izlaskom u objekte” što je ključni posao u osiguravanju sigurnosti. Stoga je potrebno ili dodati navedene poslove novom radnom mjestu operativca za sigurnost i civilnu zaštitu za ili ukoliko se procjenjuje da na tom radnom mjestu se ne mogu obavljati navedeni poslovi onda se predlaže izmjena članka 9. na način da svaka srednjoškolska ustanova ima vratara u punom radnom vremenu ako radi u jednoj smjeni, odnosno dva vratara ukoliko ustanova radi u dvije smjene. Zbog specifičnosti rada učeničkih domova koji rade 24 sata veći dio godine predlažemo da se doda odredba da imaju pravo na tri vratara. Zbog poteškoća u dosadašnjim kriterijima za rad administrativno-tehničkog osoblja predlažemo da se promijene kriteriji za rad domara navedeni u članku 8., odnosno da svaka srednjoškolska ustanova (neovisno o kvadraturi prostora) ima minimalno pravo na zapošljavanje domara u punom radnom vremenu, a prema postojećim kriterijima veznim uz kvadraturu i smjene da zapošljava više od jednog domara. Također smatramo nužnim da se zbog povećanja opsega administrativnih i računovodstvenih poslova treba omogućiti školskim ustanovama koje imaju više od 400 učenika zapošljavanje i računovodstvenog radnika na puno radno vrijeme (članak 4.) i administrativnog radnika na puno radno vrijeme (članak 5.) na puno radno vrijeme. Djelomično prihvaćen Vaš prijedlog vezan uz izmjenu naziva radnoga mjesta i dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika. Prijedlog izmjene pravilnika u dijelu koji se odnosi na radna mjesta domara-kotlovničara, administrativnog radnika i računovodstvenog radnika u srednjoj školi te vratara-telefonista-pazikuće, spremačica i u učeničkom domu nisu predmet izmjena ovoga pravilnika.
26 ŽELJKA NOVAČIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Kao djelatnica učeničkog doma podržavam mogućnost uvođenja radnog mjesta operativnog djelatnika/djelatnice za sigurnost i civilnu zaštitu u srednjoškolske ustanove. Smatram da djelatnik na ovom radnom mjestu, osim obavljanja poslova po pitanju sigurnosti i civilne zaštite, trebao bi imati i dobru suradnju sa stručnim suradnicima, odgajateljima te ravnateljem/ravnateljicom ustanove. Obzirom da su učenički domovi odgojno-obrazovne ustanove koje rade 24 sata, smatram da bi djelatnik za sigurnost bio nepohodan u noćnom radu uz noćnog pazitelja. Isto tako mišljenja sam da problemi kod djece koji se događaju i dovode do problematičnog ponašanja moraju biti spriječeni prije eskalacije i tragedije. Stručnim vođenjem, pedagoškim radionicama, redovitim razgovorima s djecom sigurna sam da bi mentalno zdravlje bilo na višoj razini. Stoga je neophodno omogućiti i odobriti veći broj radna mjesta stručnih suradnika - psihologa u osnovnoškolskim i srednjoškolskim ustanovama. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Prijedlog o zapošljavanju stručnih suradnika u učeničkim domovima nije predmet dopune Pravilnika.
27 IVA LOJBER PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Operativni djelatnik za sigurnost i civilnu zaštitu je neophodan s obzirom na tragični događaj. Smatram da je bio neophodan i prije kao i stručni suradnici-psiholozi. Stanje je alarmantno, ključ problema leži u početku odgoja i prepoznavanja problematičnih ponašanja kod učenika na vrijeme, te usmjeravanju djece u odgovarajuće ustanove. Mišljenja sam da bi trebalo omogućiti obrazovanje i osposobljavanje puno većeg broja psihologa. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Prijedlog o zapošljavanju stručnih suradnika u učeničkim domovima nije predmet dopune Pravilnika
28 NATALIJA ŠALAMON PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Podržavam zapošljavanje operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu. Smatram da je potrebno detaljno razraditi način identifikacije učenika i djelatnika škole, možda putem elektroničke identifikacijske kartice koja bi automatski otključavala školski ulaz. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
29 PETRA BOROVČAK PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Predmet: - zahtjevi za reguliranje zaštite i sigurnosti u odgojno obrazovnim ustanovama Republike Hrvatske ( LUCIJA BUDINSKI) Poštovani, obraćam Vam se najprije kao majka četvero maloljetne djece, ali i kao organizatorica prosvjeda održanog 5. siječnja 2025. god., koji je održan nakon tragičnog događaja u Osnovnoj školi Prečko, a sve u svrhu ostvarivanja zaštite i sigurnosti odgojno-obrazovnih dječjih ustanova u Republici Hrvatskoj (dalje: ustanove). Kao što je svima jasno, o pitanju zaštite i sigurnosti u odgojno-obrazovnim ustanovama se do sada nije vodilo računa, što je rezultiralo strašnim posljedicama. Iako se pozdravljaju sada poduzete mjere, smatram da se radi o gašenju požara, što nije dovoljno. U komunikaciji sa svojim stručnim timom, sastavljenim od pravnika i osoba koje se bave zaštitom osoba i objekata, kao i kroz razgovore sa brojnim roditeljima, sastavljena je lista zahtjeva čije bi ispunjenje dovelo do adekvatne zaštite onog što je najvažnije, naše DJECE. Ono što je važno, sve te zahtjeve (kao i sada poduzete mjere) potrebno je izdignuti na razinu zakona, sa obvezujućim normama, odgovornostima i sankcijama, a ne ostavljati na izbor pojedincima. Osnovni zahtjevi bi bili slijedeći: VANJSKA ZAŠTITA: 1. ZATVORENA DVORIŠTA USTANOVA, OPREMLJENA PORTAFONOM I ZVONOM, KAKO BI SE KONTROLIRAO ULAZAK I OSIGURALA DODATNA SIGURNOST ZA DJECU I DJELATNIKE 2. NOVE VIDEOANALITIČKE KAMERE NA SVIM ULAZIMA U DVORIŠTA USTANOVA, NA KLJUČNIM POLOŽAJIMA U DVORIŠTU KAO I NA ULAZIMA U USTANOVE I UNUTARNJIM HODNICIMA POVEZANE SA ODGOVORNOM OSOBOM ZA SIGURNOST OSOBA I OBJEKTA. 3. REDOVITE OPHODNJE POLICIJE U BLIZINI ODGOJNO-OBRAZOVNIH USTANOVA TE POVEĆANA AKTIVNOST KONTAKT POLICAJACA U SVAKOM KVARTU UNUTARNJA ZAŠTITA: 1. UVOĐENJE ODGOVORNE OSOBE ZA SIGURNOST U SVE ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE U REPUBLICI HRVATSKOJ UZ JASNO PRECIZIRANU TEHNIČKU I MEHANIČKU ZAŠTITU TE SUSTAVE JEDNAKE ZA SVE USTANOVE 2. POSTAVLJANJE VIDEONADZORA NA SVIM KLJUČNIM TOČKAMA UNUTAR USTANOVE UZ JASNO ODREĐENU KVALITETU SUSTAVA TE OBVEZU REDOVNOG ODRŽAVANJA ISTOGA 3. SIGURNOSNA VRATA NA ULAZIMA U USTANOVE RADI MOGUĆNOSTI KONTROLE ULASKA 4. PANIK TIPKE ZA SVE OSOBE ZAPOSLENE U USTANOVAMA 5. IZRADA PROCJENE UGROŽENOSTI ZA SVE USTANOVE 6. UVOĐENJE OBVEZNIH SIGURNOSSNIH VJEŽBI ZA UČENIKE I DJELATNIKE 7. ZAKONOM REGULIRATI STATUS ŠKOLSKIH USTANOVA KAO INSTITUCIJA OD KRITIČKE VAŽNOSTI 8. OSIGURATI DOSTUPNOST PSIHOLAGA, PEDAGOGA I SOCIJALNOG PEDAGOGA U SVIM USTANOVAMA MINIMALNI UVJETI SIGURNOSNIH SUSTAVA: 1. PANIK TIPKE, OSIM OSOBE ODGOVORNE ZA SIGURNOSTI, ISTE TREBAJU BITI DOSTUPNE I DJELATNICIMA, A SVE POVEZANO IZRAVNO SA POLICIJOM 2. SIGURNOSNE SOBE NA SVAKOJ ETAŽI POJEDINE USTANOVE, OPREMELJENA KOMUNIKACIJSKOM OPREMOM, KAO UTOČIŠTE U SLUČAJU UGROZE 3. REDOVITE VJEŽBE, EDUKACIJE I PROVJERE STRUČNIH TIMOVA ZA SIGURNOST KAKO BI SE PONAVLJALE PROCEDURE, UOČILE I OTKLONILE POTENCIJALNE GREŠKE TE SPRIJEČIO NASATNAK PROBLEMA 4. ANGAŽIRANJE OSOBE ZADUŽENE ZA SIGURNOST USTANOVE KOJA ĆE PRATITI I KOORDINIRATI SVE AKTIVNOSTI VEZANE ZA ZAŠTITU I SIGURNOST Sve navedeno je potrebno regulirati zakonom uz jasno navedene sankcije i obveze svih sudionika te uvođenje obveznih sigurnosnih mjera, potrebe edukacija i suradnje nadležnih institucija, a sve u svrhu prevencije nastanka ugroze bilo koje vrste. Osim navedenog, a obzirom na položaj djelatnika ustanova u današnjem društvu te sve veću ugrozu kojoj su izloženi predlažu se i izmjene postojećeg zakonodavstva i to na način da se svim djelatnicima ustanova omogući status službenih osoba. Ono što je sigurno, dok ne bude osigurana sigurnost djece, NE ODUSTAJEMO!!! S poštovanjem Petra Borovčak Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Prijedlog o zapošljavanju stručnih suradnika nije predmet dopune Pravilnika. Ugradnja videonadzora, portafona i panik tipki u nadležnosti je osnivača.
30 PETRA BOROVČAK PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Predmet: - zahtjevi za reguliranje zaštite i sigurnosti u odgojno obrazovnim ustanovama Republike Hrvatske ( LUCIJA BUDINSKI) Poštovani, obraćam Vam se najprije kao majka četvero maloljetne djece, ali i kao organizatorica prosvjeda održanog 5. siječnja 2025. god., koji je održan nakon tragičnog događaja u Osnovnoj školi Prečko, a sve u svrhu ostvarivanja zaštite i sigurnosti odgojno-obrazovnih dječjih ustanova u Republici Hrvatskoj (dalje: ustanove). Kao što je svima jasno, o pitanju zaštite i sigurnosti u odgojno-obrazovnim ustanovama se do sada nije vodilo računa, što je rezultiralo strašnim posljedicama. Iako se pozdravljaju sada poduzete mjere, smatram da se radi o gašenju požara, što nije dovoljno. U komunikaciji sa svojim stručnim timom, sastavljenim od pravnika i osoba koje se bave zaštitom osoba i objekata, kao i kroz razgovore sa brojnim roditeljima, sastavljena je lista zahtjeva čije bi ispunjenje dovelo do adekvatne zaštite onog što je najvažnije, naše DJECE. Ono što je važno, sve te zahtjeve (kao i sada poduzete mjere) potrebno je izdignuti na razinu zakona, sa obvezujućim normama, odgovornostima i sankcijama, a ne ostavljati na izbor pojedincima. Osnovni zahtjevi bi bili slijedeći: VANJSKA ZAŠTITA: 1. ZATVORENA DVORIŠTA USTANOVA, OPREMLJENA PORTAFONOM I ZVONOM, KAKO BI SE KONTROLIRAO ULAZAK I OSIGURALA DODATNA SIGURNOST ZA DJECU I DJELATNIKE 2. NOVE VIDEOANALITIČKE KAMERE NA SVIM ULAZIMA U DVORIŠTA USTANOVA, NA KLJUČNIM POLOŽAJIMA U DVORIŠTU KAO I NA ULAZIMA U USTANOVE I UNUTARNJIM HODNICIMA POVEZANE SA ODGOVORNOM OSOBOM ZA SIGURNOST OSOBA I OBJEKTA. 3. REDOVITE OPHODNJE POLICIJE U BLIZINI ODGOJNO-OBRAZOVNIH USTANOVA TE POVEĆANA AKTIVNOST KONTAKT POLICAJACA U SVAKOM KVARTU UNUTARNJA ZAŠTITA: 1. UVOĐENJE ODGOVORNE OSOBE ZA SIGURNOST U SVE ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE U REPUBLICI HRVATSKOJ UZ JASNO PRECIZIRANU TEHNIČKU I MEHANIČKU ZAŠTITU TE SUSTAVE JEDNAKE ZA SVE USTANOVE 2. POSTAVLJANJE VIDEONADZORA NA SVIM KLJUČNIM TOČKAMA UNUTAR USTANOVE UZ JASNO ODREĐENU KVALITETU SUSTAVA TE OBVEZU REDOVNOG ODRŽAVANJA ISTOGA 3. SIGURNOSNA VRATA NA ULAZIMA U USTANOVE RADI MOGUĆNOSTI KONTROLE ULASKA 4. PANIK TIPKE ZA SVE OSOBE ZAPOSLENE U USTANOVAMA 5. IZRADA PROCJENE UGROŽENOSTI ZA SVE USTANOVE 6. UVOĐENJE OBVEZNIH SIGURNOSSNIH VJEŽBI ZA UČENIKE I DJELATNIKE 7. ZAKONOM REGULIRATI STATUS ŠKOLSKIH USTANOVA KAO INSTITUCIJA OD KRITIČKE VAŽNOSTI 8. OSIGURATI DOSTUPNOST PSIHOLAGA, PEDAGOGA I SOCIJALNOG PEDAGOGA U SVIM USTANOVAMA MINIMALNI UVJETI SIGURNOSNIH SUSTAVA: 1. PANIK TIPKE, OSIM OSOBE ODGOVORNE ZA SIGURNOSTI, ISTE TREBAJU BITI DOSTUPNE I DJELATNICIMA, A SVE POVEZANO IZRAVNO SA POLICIJOM 2. SIGURNOSNE SOBE NA SVAKOJ ETAŽI POJEDINE USTANOVE, OPREMELJENA KOMUNIKACIJSKOM OPREMOM, KAO UTOČIŠTE U SLUČAJU UGROZE 3. REDOVITE VJEŽBE, EDUKACIJE I PROVJERE STRUČNIH TIMOVA ZA SIGURNOST KAKO BI SE PONAVLJALE PROCEDURE, UOČILE I OTKLONILE POTENCIJALNE GREŠKE TE SPRIJEČIO NASATNAK PROBLEMA 4. ANGAŽIRANJE OSOBE ZADUŽENE ZA SIGURNOST USTANOVE KOJA ĆE PRATITI I KOORDINIRATI SVE AKTIVNOSTI VEZANE ZA ZAŠTITU I SIGURNOST Sve navedeno je potrebno regulirati zakonom uz jasno navedene sankcije i obveze svih sudionika te uvođenje obveznih sigurnosnih mjera, potrebe edukacija i suradnje nadležnih institucija, a sve u svrhu prevencije nastanka ugroze bilo koje vrste. Osim navedenog, a obzirom na položaj djelatnika ustanova u današnjem društvu te sve veću ugrozu kojoj su izloženi predlažu se i izmjene postojećeg zakonodavstva i to na način da se svim djelatnicima ustanova omogući status službenih osoba. Ono što je sigurno, dok ne bude osigurana sigurnost djece, NE ODUSTAJEMO!!! S poštovanjem Petra Borovčak Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Zapošljavanje stručnih suradnika nije predmet dopune Pravilnika. Ugradnja videonadzora, portafona i panik tipki u nadležnosti je osnivača.
31 ŽELJKO MATIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Zbog jednog incidenta koji nema izvor niti razvoj u školi ide se u ubrzane, nepromišljene i nerazrađene promjene. Ako je događaj neupitno povezan sa sustavom zdravstva zašto nema ni jednog slova promjene zakona vezanih za zdravstvo? Ako nam je stalo do djece, zašto škole ne mogu dobiti psihologa? Logopeda? Neke škole od osnutka traže psihologa ine mogu ga dobiti unatoč potpuno opravdanom i argumentiranom zahtjevu? Opis poslova novog radnika je također površan i preklapa se s ostalim zaposlenicima, čak ulazi i u ovlasti nadređenih osoba, pa je pitanje tko će kome biti "šef" u školi. Posao "zaštite podataka i informacija" objašnjavati da se radi o vraćanju izgubljenih stvari je potpuna degradacija poslova zaštite podataka i informacija. Novi radnik "operativni djelatnik za sigurnost i civilnu zaštitu" sigurno neće biti sposoban kroz neki kratki tečaja baviti se zaštitom podataka i informacija. Je li to znači da će on nadgledati eDnevnik, eMaticu, registre zaposlenika , COP, LANA,... jer sve su to baze podataka i informacija. Objašnjenje više odgovara poslu "čuvanje i vraćanje izgubljenih stvari" a to je funkcioniralo i funkcionirat će i bez tog specijalnog zaposlenika. "Obilazak svih prostorija" - u svaku prostoru tijekom dana uđe barem 10 djelatnika, a sad treba i jedanaesti? "provjera rasvjete" - to svaki dan provjeravaju spremačice i domari "pregled ispravnosti videonadzora" - dobro napravljen videonadzor radi godinama bez potrebe za bilo kakvim intervencija (tek zamijeniti čvrsti disk svakih nekoliko godina). Zaposliti osobu koja će utvrditi da ne radi neka kamera što se ionako odmah primijeti? A ta osoba sigurno neće biti stručna za intervencije, popravak i podešavanje videonadzora. "provjera prohodnosti vatrogasnih pristupa" - većina škola ima jedan do dva pristupa koji su većinom na javnoj površini i nisu pod ingerencijom škola. "zaštite osoba i imovine od protupravnog ponašanja" - sve navedeno u zagradama ne predstavlja protupravno ponašanje od kojeg bi taj zaposlenik trebao štititi. Zaposlite u školama psihologe, logopede, ono što zbilja treba djeci za njihov zdrav i uspješan razvoj. Škole trebaju biti zaključane, nadzor nad posjetiteljima, ..., video nadzor,... napraviti sigurno okružje škola (bez kladionica, kafića, kioska,...) Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Zapošljavanje stručnih suradnika nije predmet dopune Pravilnika.
32 ZRINKA RISTIĆ DEDIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Poštovani, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu podržava mogućnost uvođenja radnog mjesta operativnog djelatnika/djelatnice za sigurnost i civilnu zaštitu u škole. Smatramo da djelatnik na ovom radnom mjestu, osim bavljenja pitanjima sigurnosti i civilne zaštite, značajno može doprinijeti poboljšanju dobrobiti učenika, djelatnika škole i roditelja. Slijedom toga, predlažemo da se članak 8a. u dijelu (d) nadopuni sa sljedećim poslovima: - Prati ponašanje svih osoba u unutarnjim i vanjskim školskim prostorima te nadležnim osobama prijavljuje situacije i ponašanja koja predstavljaju ugrozu sigurnosti i dobrobiti učenika, odgojno-obrazovnih radnika i posjetitelja. - Surađuje sa stručnim suradnicima, nastavnicima i ravnateljem u osiguravanju podrške dobrobiti učenika. Zahvaljujemo, Zrinka Ristić Dedić u ime Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Primljeno na znanje Vaš prijedlog vezan uz dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika.
33 PRAVOBRANITELJ ZA DJECU PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Uz članak 8.a. točka a) Predmetni članak propisuje da škola zapošljava operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu u punome radnome vremenu. Prema općim odredbama Zakona o radu, puno radno vrijeme radnika ne može iznositi više od 40 sati tjedno. S obzirom na ranija pojašnjenja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih da dnevni boravak djece u školi mora biti pokriven sa radnim vremenom operativnog djelatnika, predlažemo precizirati odredbu u dijelu navođenja radnog vremena operativnog djelatnika, na način da je istom jasno i nedvosmisleno propisano da škola zapošljava operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu u vremenu koje odgovara dnevnom boravku djece u školi, odnosno u trajanju cjelodnevnog odgojno-obrazovnog rada u ustanovi. Također, sukladno Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima, točku a) citirane odredbe potrebno je numerirati brojem (1). Uz članak 8.a. točka d) alineja 1. Predlaže se razmotriti formulaciju „zaštita osoba i imovine od protupravnog ponašanja“. Naime, kaznenopravna materija poznaje pojam protupravne radnje, koji je definiran odredbama Kaznenog zakona („Narodne novine“, broj 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19, 84/21, 114/22, 114/23, 36/24) kao radnja kojom su ispunjena obilježja kaznenog djela, a ne postoji razlog isključenja protupravnosti. Stoga je potrebno voditi računa da svaka radnja nema obilježje protupravnosti (u smislu da će biti podložna prekršajnoj i kaznenoj odgovornosti), slijedom čega ista može biti i blažeg karaktera. Slijedom navedenog, predlaže se precizirati odredbu na način da ista glasi „zaštita osoba i imovine radi sprečavanja i otkrivanja štetnih i ugrožavajućih pojava i protupravnih radnji“. Također, sukladno Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima, točku d) potrebno je numerirati brojem (4). Uz članak 8.a. točka d) alineja 4. Predlaže se precizirati odredbu u dijelu navođenja formulacije „zaštite podataka i informacija“. Nadalje, nejasna je formulacija „nakon pronalaska osobnih dokumenata izvještava nadležne“, stoga je i navedeno potrebno precizirati. Također, sukladno Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima, točku d) potrebno je numerirati brojem (4). Uz članak 8.a. točka d) alineja 5. Predlaže se formulaciju „sprječava sukobe među učenicima“ dopuniti na način da ista glasi „sprječava sukobe i neprihvatljiva/ugrožavajuća ponašanja među učenicima i odraslih nad učenicima te sukobe među odraslim osobama“. Također, sukladno Jedinstvenim metodološko-nomotehničkim pravilima, točku d) potrebno je numerirati brojem (4). Primljeno na znanje Vaš prijedlog vezan uz dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika. Pravilnikom o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u srednjoškolskoj ustanovi kao i ostalim propisima kojima se uređuje srednjoškolsko obrazvoanje nije propisan dnevni boravak učenika.
34 SANDA DAUS VUKOVIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Podržavam zapošljavanje operativnog djelatnika/djelatnice za sigurnost i civilnu zaštitu u srednjim (i osnovnim) školama. Takva osoba je nužna i to u cjelokupnom vremenu rada određene ustanove. Mnoge škole u popodnevnim satima služe kao područne glazbene škole, kao ustanove za obrazovanje odraslih i kao prostor za rad udrugama i sportskim društvima. Također, zbog vidno lošijeg mentalnog zdravlja učenika, krajnje je vrijeme da se poveća norma stručnoj službi u školama (konkretno psiholozima, pedagozima i socijalnim pedagozima). Preveliki je broj slučajeva kojima se stručna služba treba baviti, ne stiže se. Uz svaki novi slučaj raste administrativni posao koji ga prati i koji je jako opsežan. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju. Zapošljavanje stručnih suradnika nije predmet dopune Pravilnika.
35 TATJANA VUKADINOVIĆ KALAC PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Poštovani, članak 8.a predviđa jednog djelatnika po lokaciji i smjeni u srednješkolskoj ustanovi. Pravilnik ne propisuje/predlaže broj operativnih djelatnika za sigurnost u većim školskim centrima gdje postoji veliki broj učenika i više ulaza u školu ili drugim specifičnim okolnostima (praktikumi, dislocirane sportske dvorane, učenički domovi i slično). Također se ne predviđa tko će obavljati navedene poslove u slučaju izostanka djelatnika. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
36 NIKOLA VUJAČIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Poštovani, obraćam se s molbom za razmatranje izmjene općeg akta o djelokrugu rada tajnika i administrativno-tehničkog osoblja, kojom bi se školama omogućilo sklapanje Ugovora o djelu s ovlaštenom zaštitarskom tvrtkom u situacijama kada nije moguće pronaći odgovarajuću osobu za osiguranje na ulazu u školu. Predlažemo da troškove u takvim slučajevima snosi MZOM, na način da se tvrtki isplati naknada prema unaprijed određenom koeficijentu, čime bi se osigurala transparentnost i pravednost u troškovima. Sigurnost učenika i osoblja mora biti prioritet, a fleksibilnost u rješavanju ovakvih situacija bila bi ključna za osiguranje odgovarajuće zaštite u svim okolnostima. Predložene izmjene omogućile bi školama brže i učinkovitije rješavanje problema nedostatka kadra, istovremeno osiguravajući standarde sigurnosti. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
37 VITOMIR BEGOVIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Poduzimanje mjera i aktivnosti na jačanju sigurnosti kroz edukaciju mora biti kontinuirani proces,i ta obveza se podrazumijeva ,čak i da nije propisana. Na osnovu Zakona o zaštiti na radu određeni zaposlenici imaju pravo i obvezu stručnog usavršavanja/osposobljavanja, iz zaštite na radu , temeljem čega proizlazi i dužnost poslodavaca da im to i omogući,u radno vrijeme i uz podmirivanje troškova. Navedeno se odnosi na poslodavce, njihove ovlaštenike za zaštitu na radu , stručnjake za zaštitu na radu i povjerenike radnika za zaštitu na radu,koji kroz stalno stručno usavršavanje i pohađanje programa imaju obvezu kontinuirano obnavljati i usvajati nova znanja,kako bi učinkovito organizirali i provodili propisane mjere zaštite na radu, te poduzimali odgovarajuće sigurnosne preventivne mjere. Pozitivan primjer je angažiranje obrazovnih sindikata udruženih u središnjicu Maticu hrvatskih sindikata,kada je u sklopu projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda provedena prije šest godina, provedena temeljita edukacija na području svih dijelova Hrvatske povjerenika za zaštitu na radu iz osnovnih i srednjih škola, te fakulteta i veleučilišta s ciljem poboljšanja i unapređenja djelovanja predstavnika radnika u jačanju mjera sigurnosti u radnom okruženju. U praksi tijekom godine nedostatno je po broju sudionika sudjelovanje u takvim programima predstavnika obrazovnih ustanova.Zato je potrebno u okviru ukupnog plana djelovanja na području jačanja sigurnosti omogućiti prethodno navedenim osobama u čijem je djelokrugu sigurnost na radu redovito godišnje sudjelovanje u programima edukacije,navedeno planirati u svakoj ustanovi i za to osigurati potrebna sredstva. Sigurno radno okruženje temeljno je radno i ljudsko pravo. Cjeloživotno učenje predstavlja osnovu osobnog razvoja i neprestane prilagodbe pojedinca promjenjivim okolnostima u osobnom životu, na radnom mjestu i u društvenoj zajednici. Posebnu važnost ima promicanje, stjecanje znanja i vještina u području sigurnosti na radu. Pored toga postoje posebni programi i radionice namijenjene učenicima, kojima je cilj pomoći nastavnicima u osvještavanju učenika o važnosti sigurnosti ,na način da im se predloži novi metodološki pristup,koji se može uklopiti u uobičajeni 45-minutni informativni nastavni sat ili u fleksibilni sat čime se pojačava i podupire poučavanje.Navedenu aktivnost u dijelu škola uz potporu Ministarstva znanosti,obrazovanja i mladih prije 8 godina realizirala je u različitim područjima zemlje tadašnja nacionalna javna ustanova;Zavod za unapređivanje zaštite na radu.U predškolskom odgoju također su organizirane radionice za taj uzrast, jer je poznato da ako djeca počnu učiti o sigurnosti dok uče čitati i pisati, to postaje prirodan dio načina na koji rade, igraju se i žive. Razvijaju dobar stav prema sigurnosti koji će ih pratiti tijekom cijelog života.Učenje temeljeno na aktivnostima i primjeri iz stvarnog života pomaže djeci i mladima prenijeti poruku. Ključne poruke mogu se ponavljati na različite načine za različite dobne skupine, bilo u osnovnim ,srednjim školama ili na fakultetima i veleučilištima.I zato na tome treba nastaviti uporno raditi. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
38 DANA SVAGUŠA PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Operativni djelatnik za sigurnost i civilnu zaštitu, kako je navedeno u dopuni Pravilnika o djelokrugu rada tajnika....je neophodan u obrazovnim ustanovama i mora ispunjavati uvjete koje usuglase stručne osobe iz područja sigurnosti. Ukoliko, trenutno, takvih osoba nema na tržištu rada, potrebno je prijelazni period premostiti s osobama najbližih stručnih kompetencija operativnom djelatniku ili zaštitarima. Niti nastavno niti administrativno-tehničko pomoćno osoblje u školama ima takve kompetencije i ne može obavljati tu vrstu posla, a upravo se s tim suočavamo. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
39 VITOMIR BEGOVIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Važno je ukazati i na ključna pitanja koja utječu na sigurnost ali i ugrozu psihofizičkog i mentalnog zdravlja, kao i mjere prevencije i zaštite. U skladu s čl. 51. Zakona o zaštiti na radu poslodavac je obvezan provoditi prevenciju stresa na radu ili u vezi s radom, te posebnu pozornost usmjeriti između ostalog na radne uvjete i radnu okolinu , uključivo i izloženost radnika i poslodavca nasilnom ponašanju. Pitanje sigurnosti u obrazovnim ustanovama ujedno je i pitanje organizacije i provedbe mjera zaštite na radu (sigurnosti na radu u najširem smislu ), tj.provedbe odredbi Zakona o zaštiti na radu i podzakonskih propisa,što uključuje i obvezu procjene rizika u svakoj pojedinoj ustanovi,na svakom mjestu rada, i temeljem toga utvrđivanje odgovarajućih mjera prevencije i zaštite. Mnogo je stresora povezanih s mjestom rada u obrazovnim ustanovama , a među najčešće pripadaju nedostatna društvena potpora na radnom mjestu , i antisocijalna ponašanja na radnom mjestu (uznemiravanje, agresija, zlostavljanje i dr., uključivo i trećih osoba). U dijelu izrade procjene rizika poslodavac mora za svako mjesto rada prema prilogu III.Pravilnika o izradi procjene rizika (NN 112/14,129/19.), posebno procjeniti psihofiziološke napore,uključivo komunikaciju s drugim osobama,možebitnu izloženost maltretiranju (mobbing,bulling,burnout) te ostale psihofiziološke napore. Drugi podzakonski akt koji se odnosi na obvezu procjene psihosocijalnih rizika je Pravilnik o zaštiti na radu radnika izloženih statodinamičkim, psihofiziološkim i drugim naporima na radu (NN 73/21), u kojem se navodi obveza procjene između ostalog i slijedećih psihosocijalnih rizika na mjestu rada : sadržaj rada (radna uloga i odgovornosti);socijalna okolina i međuljudski odnosi;kvaliteta komunikacije (s nadređenima, kolegama, vanjskim službama, izolirani rad i sl.);interakcija sa strankama;uznemiravanje na radnom mjestu (mobbing, bulling) ;netolerancija (rasna, spolna i sl.); te izloženost nasilju na radnom mjestu. Procjena rizika temelj je pristupa za sigurnost u radnom okružju a time i javnim ustanovama.Ako se postupak procjene rizika, kao početni pristup upravljanju sigurnošću i zdravljem, ne provodi pravilno ili se uopće ne provodi, malo je vjerojatno da će se utvrditi ili uvesti odgovarajuće preventivne mjere. Više o ovoj problematici dostupno je u časopisu „Radno pravo“ br.4/2024. „Zaštita radnika od nasilja - pravo rada na siguran način“. Dakle,problematiku sigurnosti u školama potrebno je razmatrati i poduzimati konkretne mjere polazeći od navedenog propisanog stručnog i cjelovitog pristupa. Nužno je analizirati da li obrazovne ustanove ispunjavaju propisane uvjete u području organizacije i provedbe mjera zaštite na radu, kako bi se isto uskladilo s propisima i konkretnim uvjetima.Na osnovu uočenih problema u vezi istog u lipnju 2018.godine na inicijativu tadašnje nacionalne javne ustanove;Zavoda za unapređivanje zaštite na radu,Ministarstvo znanosti ,obrazovanja i mladih izdalo je svim obrazovnim ustanovama Upute o načinu organizacije i obavljanja poslova zaštite na radu,kako bi se otklonile nesukladnosti. Postavlja se i pitanje koliko su pitanja tehničke sigurnosti prisutna prilikom projektiranja ,izgradnje, dogradnje ili obnove obrazovnih ustanova,što bi trebao biti redovni, neizostavni i ključni dio planiranja i primjene preventivnih mjera i zaštite. Važna je i opća klima činjenja napora za ostvarivanje prava svakog radnika na radno okruženje bez nasilja i uznemiravanja, i za „nultu toleranciju na nasilje i uznemiravanje“. Potreba je podsjetiti da su Vlade i nacionalni parlamenti pozvani da ratificiraju Konvenciju Međunarorne organizacije rada br. 190,te da usvoje potrebne zakone i političke mjere za spriječavanje i riješavanje nasilja i uznemiravanja u svijetu rada. Ratifikacija je formalni postupak kojim država prihvaća Konvenciju kao pravno obvezujući instrument. Ratificiranje međunarodne konvencije kao što je Konvencija br. 190 šalje važan signal pojedincima i međunarodnoj zajednici o predanosti države da poduzme sve potrebne mjere za sprječavanje i rješavanje nasilja i uznemiravanja u svijetu rada.Slijedom toga, Hrvatska Vlada treba žurno uputi taj dokument u Hrvatski sabor, tim prije što su takav zahjev prije više od dvije godine iskazale sindikalne središnjice, HUP, Pučka pravobraniteljica i pojedinci., a u ožujku 2024. godine je i Europsko vijeće na temelju prethodne suglasnosti EU parlamenta donijelo odluku kojom se države članice EU pozivaju da ratificiraju navedenu Konvenciju. U ovom slučaju Ministarstvo znanosti,obrazovanja i mladih treba incirati ratifikaciju. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
40 VITOMIR BEGOVIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Na području sigurnosti važno je osigurati sinergijsko i usklađeno djelovanje, svih čimbenika kako unutar svake ustanove, tako i šire. Predlaže se dopuniti u (d) Operativni djelatnik/djelatnica za sigurnost i civilnu zaštitu obavlja sljedeće poslove: - Surađuje s osobom koju je poslodavac u skladu s čl.20 Zakona o zaštiti na radu (»Narodne novine«, broj 71/14, 118/14, 94/18 i 96/18) , i Pravilnikom o obavljanju poslova zaštite na radu (»Narodne novine«, broj 126/19. i 154/22), odredio za obavljanje poslova zaštite na radu u ustanovi (stručnjak zaštite na radu, ovlaštenik odnosno poslodavac), - Radi usklađivanja aktivnosti sudjeluje na sjednicama savjetodavnog tijela poslodavca ; Odbora za zaštitu na radu. Primljeno na znanje Vaš prijedlog vezan uz dopunu opisa poslova uzet ćemo u razmatranje prilikom izrade konačnog prijedloga Pravilnika.
41 DARIA PILEPIĆ STRUJA PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Poštovani, naravno da je pitanje sigurnosti izuzetno važno, međutim, kao što se sada hitno, bez ikakvih propitivanja, nalazi novac za zapošljavanje novih osoba, upitnog obrazovanja, u sve škole, na isti način treba se pristupiti zapošljavanju stručnih suradnika u škole. Nije potrebno mnogo truda da se pronađe informacije o rapidnom rastu broja učenika s različitim vrstama teškoća, posebno onih s psihičkim teškoćama, kojima je nužan psiholog. Ovakvo stanje među učenicima iziskuje i dodatan rad pedagoga kao stručnjaka za nastavni proces koji bi trebali biti potpora nastavnicima. Njima izvođenje nastavnog procesa uz sve veći broj prilagođenih i individualiziranih programa postaje gotovo nemoguće. Zapošljavanjem većeg broja stručnog kadra, učenici će se u školama osjećati sigurnije, dobiti kvalitetniju potporu, razvijati manje psihičkih smetnji, pa će i onih koji uzrokuju osjećaj straha biti manje. U svakom slučaju treba kvalitetno postaviti uvjete za zapošljavanje osoba na novo radno mjesto. Kako stupanj i vrstu obrazovanja, tako i pedagoške kompetencije (ipak trebaju komunicirati i s učenicima, s naglaskom na spriječavanje sukoba i negativno ocijenjenih ponašanja) ali i psihološku procjenu Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
42 DAVOR KRZNARIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Dakle, opet se ide na zapošljavanje u sustav školstva i to u djelatnost koja nema nikakvu direktnu povezanost sa samim obrazovanjem. Smatram da je to nepotrebno jer je veliki dio problema u jednom drugom sustavu, to je sustav zdravstva. Tragični događaj koji se dogodio u Prečkom se vjerovatno ne bi dogodio da je počinitelj bio adekvatno prihvaćen na psihijatrijsku skrb u nekoj od ustanova. Smatram da je rješavanje takvih problema upravo na sustavu zdravstva. Osim toga potrebno je izvršiti ponajprije reformu pravosuđa i to u smjeru da se počinitelji svih vrsta prekršaja i zločina sankcioniraju brzo i pravedno. Kad se sve to riješi onda se može pristupiti, ako bude potrebno, sustavu zaštite sa operativnim djelatnikom. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
43 IGOR BARLEK PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 1. Svaka škola je prema članku 37. GDPR-a imenovati službenika za zaštitu podataka, koji mora ispunjavati kriterije stručnosti, osobito stručnog znanja o pravu i praksama u području zaštite osobnih podataka i sposobnosti izvršavanja takvih zadaća, a koje su opisane u članku 39. GDPR-a. U kakvoj je korelaciji i odnosu novi operativni djelatnik/djelatnica za sigurnost i civilnu zaštitu u području zaštite osobnih podataka, s obzirom da se ovim prijedlogom dopuna pravilnika utvrđuje i područje njegovih poslova u području zaštite podataka i informacija? Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
44 JOSIPA GARILOVIĆ PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 2. Iznosim neka od pitanja s kojima ćemo se ( u tajništvu i računovodstvu) susretati u slučaju zapošljavanja operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu su : 1. Koju stručnu spremu navesti u natječaju, OŠ , SSS, VŠS 2. Koju završenu školu , edukaciju ili tečaj kojim se dokazuje sposobnost i vještina pružanja usluge civilne zaštite navesti u natječaju, jer su to obično osobe koje imaju pravo na držanje i rukovanje oružjem ? Hoće li takvi djelatnici u školama morati nositi oružje ili ne? 3. Budući da pravilnik o zapošljavanju u školskim ustanovama zahtjeva da u komisiji/povjerenstvu koje provodi natječaj jedan član komisije mora biti iz reda stručnjaka koji se i zapošljava, morali bi kao člana dovesti neku vanjsku osobu - stručnjaka (tko je to, neki član zaštitarske tvrtke ?) koji će procijeniti je li kandidat iz natječajnog postupka stručan i kvalitetan te platiti za sudjelovanje u provođenu natječaja što opet povlači dodatne troškove i gomilanje administracije. 4. Po kojem koeficijentu obračunavati plaću 5. Zaštitarske tvrtke na žalost u praksi koja nam je svima vidljiva imaju kao zaštitare ljude koji su starije životne dobi ili nemaju potrebnu fizičku spremu što dovodi upitnost njihovih refleksa i sposobnosti djelovanja te smatram da uzimanje zaštitarskih tvrtki bi bilo samo ispunjavanje forme, a u stvarnosti nisu garancija zaštite. Činjenica je da u trenutnim okolnostima ništa ne može jamčiti zaštitu i da bi rješenja trebalo tražiti prvenstveno uvođenjem određenih izmjena u zdravstvu kao i MUPU u vidu nadzora pojedinih ''puštenih psihijatrijskih slučajeva'' ili u ''MUP-u evidentiranih slučajeva prijetnji i nasilja'' . Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.
45 UGOSTITELJSKA ŠKOLA OPATIJA PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 2. Slažem se sa pravilnikom osim što u njemu nije navedeno koliko osoba bi trebalo biti zaposleno ako škola radi u dvije zgrade na dvije lokacije u jutarnjoj i poslijepodnevnoj smjeni tijekom istog radnog dana. Nije prihvaćen Nacrtom pravilnika o dopuni pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji se obavljaju u srednjoškolskoj ustanovi novim člankom 8.a predloženo je da pod b) srednjoškolska ustanova koja obavlja djelatnost na više lokacija zapošljava operativnog djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu za svaku lokaciju s odgovarajućom količinom radnog vremena, ovisno o trajanju odgojno-obrazovnog rada na pojedinoj lokaciji te pod c da srednjoškolska ustanova koja radi u dvije ili tri smjene zapošljava dva operativna djelatnika za sigurnost i civilnu zaštitu koji obavljaju poslove u punome radnom vremenu.
46 IVAN IŠASEGI PRAVILNIK O DOPUNI PRAVILNIKA O DJELOKRUGU RADA TAJNIKA TE ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKIM I POMOĆNIM POSLOVIMA KOJI SE OBAVLJAJU U SREDNJOŠKOLSKOJ USTANOVI, Članak 2. Slažem se s Pravilnikom o dopuni pravilnika o djelokrugu rada tajnika te administrativno-tehničkim i pomoćnim poslovima koji je objavljen ,i mislim da će to doprinijeti sigurnosti škola. Mislim da pravilnik treba nadopuniti s točnim odredbama tko će određivati i odabirati novozaposlene "kompetentne osobe". Postoji mogućnost da u sustav obrazovanja uključimo osobe koje nisu funkcionalno kompetentne za obavljanje te djelatnosti. Znamo da ako netko dobije zaposlenje na neodređeno da ga je teško isključiti iz sustava. Moj prijedlog je da prilikom zapošljavanja kandidati moraju donijeti liječničko uvjerenje koje bi uključilo i nalaz psihologa ( tj povijest bolesti) , također u komisiju za odabir kandidata obavezno uključiti psihologa/ pedagoga te predstavnika sindikata. Također novozaposlena osoba mora biti na probnom radu , te imati mentora koji će za to biti dodatno honoriran. Primljeno na znanje Zahvaljujemo na sudjelovanju.