Izvješće o provedenom savjetovanju - Upute za prijavitelje Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija“
Redni broj
|
Komentar | Odgovor | |||
---|---|---|---|---|---|
1 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.3.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva, Tablica 1. Pokazatelji Poziva | Poštovani, molimo razmotriti mogućnost uvođenja pokazatelja te odgovarajuće prilagodbe tablice vrednovanja i za kriterij "zadržavanje radnih mjesta". Naime, proces optimizacije poslovnih procesa najčešće uključuje i redukciju nekih radnih mjesta, barem je tako pokazala praksa u realnim uvjetima poslovanja i digitalne transformacije. Stoga se predlaže uvesti i pokazatelj zadržavanja te ocjena zadržavanja radnih mjesta, a ne samo porast broja novih radnih mjesta (koji je ionako već izazovan s obzirom na uvjete na tržištu rada te uvoz radne snage). | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
2 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Poštovani, molimo da primite na znanje s terena kako je prag od minimalno 30.000 eura darovnice previsok za većinu mikro i malih poduzeća, a pogotovo start-upova stoga molimo smanjenje praga na 10-15 tisuća eura kako bi se uistinu potaknula digitalna transformacija sektora malog poduzetništva van Grada Zagreba. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
3 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Predlažemo smanjenje najnižeg iznosa bespovratnih sredstava s 30.000 EUR na 10.000 EUR, kako bi se bolje prilagodili stvarnim potrebama obrtnika. Većina obrtnika ne ulaže 30.000 EUR godišnje u digitalizaciju, što obuhvaća troškove softvera, CRM sustava, hardvera i edukacija. Visoki prag ulaganja od 30.000 EUR predstavlja znatnu prepreku za najveći broj obrta u Hrvatskoj koji su kategorizirani kao mikro poduzeća, a čiji godišnji prihodi i potrebe za digitalnim resursima ne opravdavaju tako visoka ulaganja. Snižavanje praga na 10.000 EUR omogućilo bi obrtnicima veću dostupnost potpora, što bi učinkovito potaknulo njihovu digitalnu transformaciju i jačanje konkurentnosti na tržištu. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
4 | ABBALUX DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ZA ENERGETSKU UČINKOVITOST | 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Predlažem da se; za mikro poduzeća (novoosnovana poduzeća) spusti najniži iznos bespovratnih sredstava na 1.000 EUR Koje mikro poduzeće tj. novoosnovano mikro poduzeće troši 30.000 EUR na poslovanje u oblaku ili na licence? Koliko je takvih trenutno u Hrvatskoj? Ovdje ispada da su mikro poduzeća u ovoj cijeloj priči navedena čisto da uljepšaju ovaj Poziv, služe u marketinške svrhe, a stvarni cilj je netko drugi. Ili, ako se već stvarno htjelo ići s većim iznosima bespovratnih sredstava, zašto se nije proširio popis prihvatljivih troškova? Ovdje se autor ovog poziva potrudio oko liste neprihvatljivih troškova, a kod prihvatljivih troškova je izgleda ponestalo ideja... To onda pokazuje i način koncipiranja ovoga Poziva, koji je negativističkog predznaka što nema veze s poduzetništvom. Dalje u pozivu je navedeno kako će se održavati informativne radionice. Prijedlog je da te informativne radionice održavate prije ovakvih Poziva kako bi se poslušala ciljana skupina poduzetnika, vidjelo gdje imaju probleme i potrebe te na osnovu toga kreiralo ovakav Poziv kako bi se ostvario stvarni cilj. Ako je cilj podrška mikro poduzetnicima... Evo, trenutno imam sličnu situaciju u obitelji, jednog mikro člana - dijete od 4 mjeseca. Ja kao otac organiziram dodjelu bespovratnih sredstava Podrške tom svom mikro članu - prihvatljivi trošak je velika lijepa školska torba, komplet knjiga s omotima, pernica s tri kata sa bojicama, flomasterima, tu je još i geometrijski pribor. Kako bi ga još malo bolje pogurao, za sve to izdvojit ću bar 2000 EUR. Ipak, kako ne biti široke ruke prema svom malom ljubljenom mikro članu. Podrška je podrška. Eh, jedini je problem što taj mikro član trenutno treba samo dječju hranu i pelene... | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
5 | ALEN RENDULIĆ | 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Predlažem da se: za mikro poduzeća spusti najniži iznos bespovratnih sredstava na 10.000 EUR, a za mala na 15.000 EUR., a predviđeno trajanje provedbe projekta nije duže od 24 mjeseci od dana početka provedbe projekta ; dokazuje se: Prijavnim obrascem (Obrazac 01.), Izjavom prijavitelja (Obrazac 02.)" Mikro tvrtka ne troši 30.000 € godišnje na softver, licence, hardver, računalne oblake, digitalne strategije, edukaciju ni konzalting! 30.000 € se može biti u projekt koji će trajati minimalno 24 mjeseci! Kao što je definirano u točci "1.3. Svrha i pokazatelji Poziva", svrha Poziva bi trebalo biti ulaganje u razvoj, povečenje radnih mjesta, rast i razvoj u BUDUČNOSTI poslovanja "novoosnovanog" i/ili do 36 mjeseci starog poslovnog subjekta. Ovako zadanim uvjetima se ograničavaju mikro poduzeća koja su novoosnovana, a npr. imaju i vlastiih sredstava koja bi željeli uložiti; a uz ovaj Poziva bi trebali osigurati si rast i razvoj vlastite poduzetničke ideje, ali i samog poslovnog subjekta u godinama NAKON provedba prijavnog projektnog projekta (maksimalno trajanje provedbe projekta 24 mjeseci, a ne 12 mjeseci, kako je sada traženo). | Primljeno na znanje | Razmotrit će se u dijelu koji se odnosi na smanjenje praga najniže potpore. Trajanje provedbe projekta definirano je u skladu sa predmetom operacija, aktivnosti i troškova, planiranih za financiranje u okviru ovog Poziva. Poziv nije namijenjen isključivo novoosnovanim poduzećima, već isti mogu ostvariti veći intenzitet potpore, ukoliko zadovoljavaju uvjete iz definicije novoosnovanog poduzeća. |
6 | NEP-054, OBRT ZA USLUGE SAVJETOVANJA, VL. LUKA MATIĆ, OSIJEK, GORNJODRAVSKA OBALA 93 | 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Predlažem da se za mikro poduzeća spusti najniži iznos bespovratnih sredstava na 10.000 EUR, a za mala na 15.000 EUR. Visokim cijenama softverskih projekata pogoduje se inflaciji i podupire nepotreban razvoj proprietary softvera od nule kada se jednaki, ako ne i bolji, a svakako održiviji poslovni efekti mogu postići implementacijom rješenja otvorenog koda. Međutim, budući da rješenja otvorenog koda ne zahtijevaju ni približno sati razvoja niti plaćanje skupih licenci, takvi projekti bit će nedovoljno skupi da bi bili sufinancirani, a nedovoljno jeftini da bi se mikro poduzetnici u njih upustili u investiciju bez sufinanciranja. Stoga bi snižavanje praga minimalne vrijednosti projekta bitno doprinijelo ostvarenju svrhe javnog poziva. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
7 | LOGIT INTERNET USLUGE D.O.O. ZA RAČUNALNE DJELATNOSTI I USLUGE | 1.Opće informacije, 1.4.Financijska alokacija Poziva, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava | Predlažem smanjenje najnižeg iznosa bespovratnih sredstava s 30.000 EUR na 10.000 EUR zbog toga što sa iznosom od 30.000 efektivno iz ovog natječaja isključujete ogroman broj mikro tvrtki. Prosječna mikro tvrtka ne troši 30.000 godišnje na softver, licence, hardver, računalne oblake, digitalne strategije, edukaciju ni konzalting... i ostalo navedeno u točci 4. ovog poziva (Prihvatljivost aktivnosti). Obrazloženje: - prema podacima DZS-a iz ožujka 2024. https://podaci.dzs.hr/2024/hr/77009 od ukupno 180.000 pravnih osoba u Hrvatskoj, njih 161.000+ ili više od 89% spada u mikro tvrtke, koje najviše i trebaju ovakve natječaje da bi ostale konkurentne. - prema podacima FINA-e iz 2023. https://www.fina.hr/novosti/rezultati-poslovanja-poduzetnika-u-2023.-godini-razvrstani-po-velicini imamo podataka da u Hrvatskoj posluje 137.000 mikro tvrtki, njihov prosječan godišnji prihod iznosi oko 135.000 EUR - to znači da ovaj natječaj podrazumijeva da prosječna mikro tvrtka troši oko 22%+ svog godišnjeg prihoda na digitalizaciju (što ni približno nije realno). Nameće se zaključak da ako se ovim pozivom želi pomoći mikro tvrtkama, da je minimalni prag od 30.000 EUR u potpunosti isključujuć i to baš za mikro tvrtke kojima treba najviše pomoći pri financiranju digitalizacije. Na svjetskom tržištu već danas postoji iznimno vrijedan i koristan softver za poslovanje (AI, CRM-ovi, produkcijski alati...) koji bi mikro tvrtke rado nabavile uz sufinanciranje, međutim najčešće ne mogu ni približno dostići prag od 30.000 EUR potrošnje. Ovo je problem i za mikro tvrtke koje nabavljaju i kupuju digitalna rješenja, kao i za domaće pružatelje koji prodaju digitalna rješenja. Smanjivanjem praga na 10.000 EUR ovaj bi poziv stimulirao potrošnju na digitalna rješenja: veći broj mikro tvrtki sigurno bi gledao da ta rješenja nabave prvenstveno od domaćih pružatelja. Na kraju, ali ne manje važno: ovim se pozivom dodatno stimuliraju investicije novoosnovanih poduzeća. Ne vidim prevladavajuć scenarij u kojem novoosnovano mikro poduzeće može zadovoljiti uvjet investicije od barem 30.000 EUR u digitalna rješenja, u situaciji gdje novoosnovano poduzeće ima fokus na to da preživi svoje prve tri godine na tržištu. Fokus novoosnovanih poduzeća uvijek je na isplati plaća, a plaće u mikro i malim tvrtkama čine većinu troškovne mase. Molimo razmotrite ovaj komentar, ostavljen od strane mikro tvrtke. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
8 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 1.Opće informacije, 1.5.Obveze koje se odnose na potpore male vrijednosti | Molimo Vas da jasnije propišete koji će se vremenski rok od 3 godine uzimati za izračun de minimisa s obzirom na to kako trenutno tijela koja raspisuju pozive imaju različito navedene preduvjete koji uključuju navode o 3 kalendarske godine zatim od datuma do datuma (dakle neovisno o kalendarskoj godini) i slično. Pritom, s obzirom da nije poznat datum dodjele potpore, posebno da li se navod odnosi na dodjelu OVE potpore, potrebno je predmetno jasnije definirati. Pohvalno je da prijelaz praga de minimisa više nije razlog za isključenje prijavitelja te svakako pozdravljamo tu izmjenu i na njoj se u ime prijavitelja s terena zahvaljujemo! | Prihvaćen | Bit će pojašnjeno. Potpora u okviru ovog Poziva smatra se dodijeljenom sklapanjem ugovora, neovisno o datumu isplate potpore. |
9 | MARINELA TOMIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | Vezano uz navod „Prijavitelj djeluje u okviru najmanje jednog područja S3“, molimo definirati na koji način Prijavitelj dokazuje obvezno „djelovanje“. Napominjemo da navedeno predstavlja ograničavajući uvjet za značajan opseg potencijalnih prijavitelja s obzirom da indikativne prihvatljive djelatnosti izlaze iz okvira „djelovanja unutar S3“. Predlažemo da se djelovanje u okviru S3 isključi iz uvjeta prihvatljivosti i uvrsti u kriterije bodovanja na način da se za djelovanje, uz jasan navod kako se djelovanje dokazuje, dodjeli određen broj bodova. | Primljeno na znanje | Pojasnit će se. |
10 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | Poštovani, s obzirom na to da aktualna strategija S3 ne obuhvaća čitav niz djelatnosti koje su temelj hrvatske industrije i usluga te imaju visoki udjel u BDP-u, molimo Vas da kriterij djelovanja u S3 bude prisutan u vrednovanju sa više bodova, a ne da predstavlja preduvjet prihvatljivosti. Naime, ITP odlikuje djelovanje unutar RLV-ova te određenje kako prijavitelji moju djelovati i unutar S3 područja (i RLV-ova) snažno sužava krug mogućih prijavitelja kojima je prijeko potrebna digitalna tranformacija. Uvođenjem ovog kriterija u bodovanje će se poticati ulaganja u S3, a opet će se dozvoliti natjecanje za sredstva širem krugu potencijalnih prijavitelja. Također, trenutno predviđeni popis prihvatljivih djelatnosti indicira kako bi potencijalni bazen prijavitelja mogao biti i van područja S3 stoga molimo uvažiti informaciju s terena kako se predlaže S3 dodatno bodovati, a ne staviti kao preduvjet prihvatljivosti za poziv kao što je digitalizacija. | Nije prihvaćen | Usklađenost projekta sa Strategijom pametne specijalizacije obvezni je kriterij prihvatljivosti u skladu s Kriterijima za odabir operacija i pripadajućom metodologijom u okviru Integriranog teritorijalnog programa 2021. – 2027., Prioriteta 1. - Industrijska tranzicija hrvatskih regija. Također, RLV-ovi i prioritetne niše potpadaju pod tematska prioritetna područja S3 strategije. |
11 | MARINELA TOMIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | Nastavno na navod da "novoosnovana poduzeća su poduzeća osnovana najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga", molimo razmotriti izmjenu na 60 mjeseci, čime bi se predmetni kriterij uskladio s kriterijem novoosnovanog poduzetnika prema Ministarstva gospodarstva koje iznosi 60 mjeseci, a uzimajući u obzir da je trenutno otvoren natječaj za financiranje upravo novoosnovanih poduzeća „Inovacije novoosnovanih MSP-ova“ | Nije prihvaćen | Prihvatljiv prijavitelji po ovom Pozivu su mikro, mala i srednja poduzeća koja zadovoljavaju Pozivom propisanu definiciju novoosnovanih poduzeća. |
12 | ALEN RENDULIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | "Prijavitelj mora djelovati u okviru barem jednog tematskog područja u okviru S3." Ljubazno molim da se pobliže definira riječ "djelovati". Djelovanje, odnosno poslovanje poslovnog subjekta veže uz gospodarske i ostale djelatnosti, a što je definirano NKD (NKD 2025), pa sukladno tome potrebno je i u samom Pozivu definirati koje su gospodarske i ostale djelatnosti sukladno NKD 2025 prihvatljive, a koje nisu. | Primljeno na znanje | Bit će pojašnjeno. |
13 | AD HOC-CENTAR ZA PODUKE I PREVODITELJSTVO D.O.O. | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | Poštovani, pitanje je vezano uz prihvatljive prijavitelje. Naša tvrtka, Ad Hoc-Centar d.o.o., osnovana je 2002. godine sa sjedištem u Osijeku. Prije 12 godina otvorili smo ured u Zagrebu i premjestili sjedište tvrtke u Zagreb, a ured u Osijeku od tada se vodi kao poslovnica. Nismo imali potrebu registrirati podružnicu niti istu upisivati u sudski registar. U Zagrebu od početka imamo manji ured, s jednim do dva zaposlena administrativna djelatnika, dok su svih ostalih cca 10 – 12 djelatnika zaposleni kroz sve ove godine u poslovnici u Osijeku. Poslovnica u Osijeku donosi puno veći dio prihoda nego sjedište. Svi ključni zaposlenici (prevoditelji, profesori i ostalo osoblje) rade u poslovnici u Osijeku, u kojoj su obavljaju obje ključne djelatnosti Ad Hoc-Centra (prevođenje i tečajevi stranih jezika). Prije 8 godina prijavili smo se i prošli na projektu Informatizacija Centra za poduke i prevoditeljstvo u Osijeku u okviru poziva Poboljšanje konkurentnosti i učinkovitosti MSP u područjima s razvojnim posebnostima kroz informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT). Projekt je bio prijavljen i proveden za poslovnicu Osijek – u tom je natječaju Zagreb također bio isključen. U vašem novom Pozivu stoji da prihvatljiv prijavitelj na dan objave Poziva mora imati registrirano sjedište ili podružnicu u Panonskoj, Jadranskoj ili Sjevernoj Hrvatskoj. Mi nemamo podružnicu, ali imamo poslovnicu i smatramo da između njih nema apsolutno nikakve razlike osim što se podružnica upisuje u sudski registar, a poslovnica posluje odlukom društva – kao što je slučaj kod nas. Stoga, predlažemo da se u definiciju prihvatljivog prijavitelja doda da isti u spomenutim regijama mogu imati i poslovnicu, na način da predmetna definicija glasi: „Prihvatljiv prijavitelj mora biti pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća, uključujući novoosnovana poduzeća, koji na dan objave Poziva ima registrirano sjedište, podružnicu ili poslovnicu u Panonskoj, Jadranskoj ili Sjevernoj Hrvatskoj.“ Ako navedeno nije prihvatljivo, odnosno ako neće biti moguće prijaviti se s poslovnicom, mi bismo svakako registrirali podružnicu. Hoćemo li, u slučaju registriranja podružnice u veljači, biti prihvatljiv prijavitelj? | Nije prihvaćen | Projektni prijedlog mora zadovoljiti propisane uvjete prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti i troškova. Svrha javnog savjetovanja nije odgovaranje na pojedinačne upite o prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti ili troškova. |
14 | PRUDENCIA KONZALTING, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE, VL. LIDIJA VESENJAK, VARAŽDIN, PAVLINSKA 5 | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.1.Prihvatljivost prijavitelja | Da li su kao prijavitelji prihvatljivi Uredi ovlaštenih arhitekata i Odvjetnicki uredi? Ako nisu, da li u tom smislu možete dodati u fusnoti objašnjene zašto nisu? | Nije prihvaćen | Projektni prijedlog mora zadovoljiti propisane uvjete prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti i troškova. Svrha javnog savjetovanja nije pojašnjavanje pojedinačnih upita o prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti ili troškova |
15 | MARINELA TOMIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Vezano uz točku 8, napominjemo da navedeno predstavlja ograničavajući uvjet za značajan opseg potencijalnih prijavitelja s obzirom da indikativne prihvatljive djelatnosti izlaze iz okvira „djelovanja unutar S3“. Predlažemo da se djelovanje u okviru S3 isključi iz uvjeta prihvatljivosti i uvrsti u kriterije bodovanja na način da se za djelovanje, uz jasan navod kako se djelovanje dokazuje, dodjeli određen broj bodova. | Primljeno na znanje | Pojasnit će se. |
16 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Poštovani, nastavno na prethodni komentar dvojbenosti primjene S3 u digitalizaciji, molimo da primite na znanje poteškoće koje se mogu pojaviti i u pripremi i u provedbi vezano za poduzeća koja imaju djelatnosti u S3 te djelatnosti koja nisu u S3. Ukoliko se uvodi primjerice ERP, nije moguće odijeliti predmetno. S druge strane, dvojbeno je tumačenje "djelovanja u S3". Prilično je teško objasniti računovodstvenom servisu u Đakovu koje žudi za digitalizacijom da nije prihvatljivo jer "ne djeluje u S3" ako su mu većina klijenata primjerice iz drvne industrije. Komentar je malo iskarikiran, ali želimo da primite na znanje kako naziv poziva "podrška digitalizaciji" ciljanoj skupini potencijalnih korisnika predstavlja alat za transformaciju poslovanja, pritom, ne povezuju navedeno sa strategijom S3 u kontekstu potrebe za poticanjem inovacijskog sustava u RH. Većina poziva koja u sebi sadrži elemente poticanja ostvarenja S3, ima ovakav navod "Poziv je u skladu sa Strategijom pametne specijalizacije do 2029. (dalje u tekstu: S3), kojom se definira sedam tematskih prioritetnih područja u kojima će Republika Hrvatska javnim sredstvima poticati ulaganja u istraživanje, razvoj i inovacije.". Dakle, S3 vezuje se u javnosti na aktivnosti IRI, a ne na aktivnosti koje će dovesti do povećanja konkurentnosti poduzeća putem digitalne transformacije. Hvala na razumijevanju. | Primljeno na znanje | Pojasnit će se. Djelatnosti koje su Pozivom definirane kao neprihvatljive ne mogu imati koristi od dodijeljene potpore. |
17 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Pohvalno je da je po javnom pozivu dozvoljena prijava i novoosnovanih poduzeća, međutim, skrećemo pozornost da vrlo malo startupa može zadovoljiti kriterije navedene pod 15, 16, 17. Pritom, kamo pripadaju poduzeća osnovana od 1.1.2025. naovamo? Molimo razmotriti ublažavanje navedenih kriterija 15-17 ukoliko uistinu želite podržati novoosnovana poduzeća u digitalnoj transformaciji. | Nije prihvaćen | Prihvatljiv prijavitelji po ovom Pozivu su mikro, mala i srednja poduzeća. Novoosnovana poduzeća mogu ostvariti veći intenzitet potpore, ukoliko zadovoljavaju uvjete iz Pozivom propisane definicije novoosnovanog poduzeća. |
18 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Molimo da se sljedeći navod izostavi u cijelosti ili da se eventualno supstituira sa navodom djelovanja u okviru RLV-a kako je i koncipitaran ITP "8. ako prijavitelj ne djeluje u barem jednom tematskom području u okviru S3; dokazuje se: Prijavnim obrascem (Obrazac 01.), Izjavom prijavitelja (Obrazac 02.), ostalim dostupnim izvorima". Navedena odrednica grubo ograničava bazen potencijalnih prijavitelja s obzirom na to da sama strategija S3 izostavlja tradicionalne domaće industrije i usluge koje su veleprisutne van Grada Zagreba te koja se naslanja na Tematska Inovacijska Vijeća po kojima su i izrađeni glavni "stupovi" strategije + IKT (digitalni proizvodi i platforme). Ukoliko se inzistira na S3 onda je nužno u Prihvatljivim prijaviteljima jasno navesti koji su to prihvatljivi sektori kako prijavitelji ne bi bili dovedeni u zabludu. Kao i ranije, predlažemo da se S3 stavi u kategoriju vrednovanja kao dodatni bodovi, a da uvjet prihvatljivosti bude uključenost u RLV! | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
19 | HRVATSKA OBRTNIČKA KOMORA | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Kriterij isključenja: 15. ako prijavitelj nema minimalno dva (2) zaposlena na puno radno vrijeme (na temelju sati rada) prema GFI-POD, odnosno poslovnim knjigama za obveznike poreza na dohodak za posljednju godinu za koju postoje dostupni službeni podatci; dokazuje se: Izjavom prijavitelja (Obrazac 02.), GFI-POD, odnosno poslovne knjige za obveznike poreza na dohodak za posljednju godinu za koju postoje dostupni službeni podatci, ostalim dostupnim izvorima Navedeni 15. kriterij isključenja eliminira velik broj obrta te želimo ukazati na potrebu prilagodbe kriterija stvarnosti poslovanja mikro poduzetnika i obrtnika. Smatramo da kriterij treba biti minimalno 1 zaposlena osoba. Trenutna regulativa ne prepoznaje doprinos vlasnika obrta koji često obavljaju više ključnih uloga unutar svojeg poslovanja, uključujući upravljanje, rad na terenu i administrativne poslove. Predlažemo reviziju kriterija kako bi se omogućilo vlasnicima obrta da budu priznati kao zaposlenici svojih obrta u kontekstu ispunjavanja uvjeta prihvatljivosti. Konkretno, predlažemo izmjenu tekstualnog dijela Poziva tako da se uključi odredba koja će kao prihvatljive prijavitelje priznavati obrte koji imaju najmanje jednog (1) zaposlenog, uključujući vlasnika/cu obrta, ukoliko isti ne zasniva radni odnos kod druge pravne ili fizičke osobe. Dokaz ostvarenja bio bi izvadak iz e-radne knjižice HZMO-a. Ova promjena bi osigurala da vlasnici obrta, koji su aktivno uključeni u svakodnevne operacije i rukovođenje svojim obrtom, budu priznati kao zaposlenici, pridonoseći time jasnijoj slici o zaposlenosti i operativnoj snazi obrta. | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
20 | EDUCO, OBRT ZA POSLOVNE USLUGE, VL. ANDREA NOVAKOVIĆ, ZAGREB, ZMAJANSKA ULICA 36 | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Prijedlog modifikacije točke pod rb. 15. - umjesto minimalno dvije zaposlene osobe navesti minimalno jednu zaposlenu osobu kao što je bio slučaj u prethodnim pozivima, posebno za poduzetnike početnike. Koja je osnova za uvođenje uvjeta od dvije zaposlene osobe? | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
21 | PRUDENCIA KONZALTING, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE, VL. LIDIJA VESENJAK, VARAŽDIN, PAVLINSKA 5 | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Veterinarske bolnice pripadaju području koje se odnosi na zdravlje i biotehnologiju. One se bave zdravljem životinja, veterinarskom medicinom, biotehnološkim istraživanjima, kao i razvojem naprednih tehnika i tehnologija za poboljšanje veterinarskih usluga. Da li će i ti subjekti biti prihvatljivi odnosno da li ih se može svrstati pod S3 briga o zdravlju? | Nije prihvaćen | Svrha javnog savjetovanja nije odgovaranje na pojedinačne upite o prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti ili troškova. Kriteriji prihvatljivosti prijavitelja te kriteriji isključenja prijavitelja definirani su u poglavlju 2. Uputa za prijavitelje. |
22 | ALEN RENDULIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | "15. ako prijavitelj nema minimalno dva (2) zaposlena na puno radno vrijeme (na temelju sati rada) prema GFI-POD, odnosno poslovnim knjigama za obveznike poreza na dohodak za posljednju godinu za koju postoje dostupni službeni podatci; dokazuje se: Izjavom prijavitelja (Obrazac 02.), GFI-POD, odnosno poslovne knjige za obveznike poreza na dohodak za posljednju godinu za koju postoje dostupni službeni podatci, ostalim dostupnim izvorima" Ovim kriterijem se eleminiraju svi MIKRO poduzetnici i novoosnova poduzeća. Citat: "Svrha Poziva: Ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova, a posebno poduzetnika početnika, s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga." U samoj svrhi Poziva je navedeno da je svrha ulaganja s posebnim naglaskom na "poduzetnike početnike", ali isti moraju već imati minimalno dva (2) zaposlena., onda to i nije poduzetnik početik, već poslovni subjekt koji je već izrastao na tržištu! Umjesto da se traži da "NAKON provedbe Prijevnog projekta", a u maximalno narednih tri (3) godine nakon završetka prijevog projekta, da poduzeće (poduztnik početnik) mora imati minimalno 2 (dvoje) zaposlenih. Ovo bi bio pokazatelj razvoja i rasta nekog poduzeća, a i sama svrha ovog poziva. (Tablica 1. Pokazatelji Poziva_Porast broja zaposlenih) | Primljeno na znanje | Razmotrit će se. |
23 | ALEN RENDULIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | "14. ako se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvoznu; dokazuje se: Prijavnim obrascem (Obrazac 01.), Izjavom prijavitelja (Obrazac 02.), ostali dostupni izvori" Potrebno je defiirati pojam: "domaća roba"; pod domaćom robom se smatra da je ista proizvedeno u Hrvatskoj ili? Potrebno je defiirati pojam: "uvozna roba"; pod uvoznom robom se smatra da je ista proizvedeno u EU ili izvan EU (treće zemlje)? | Prihvaćen | Bit će pojašnjeno. |
24 | HELENA VELIJEVIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Točka 7. dijela "Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele" navodi da se isključuju iz postupka dodjele prijavitelji koji djeluje u sektoru J 58.2 Izdavanje softvera i K Telekomunikacije, računalno programiranje, savjetovanje, računalna infrastruktura i ostale informacijske uslužne djelatnosti Odluke o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025. – NKD 2025. ; dok u poglavlju "Prihvatljivost prijavitelja" se navodi da Prijavitelj mora djelovati u okviru barem jednog tematskog područja u okviru S3. Molimo da se u finalnim uputama za prijavitelje ovaj dio dodatno pojasni/izmjeni ili pojedinačno navedu prihvatljiva S3 područja, jer u dijelu K djelatnosti djeluju poduzeća na području S3 Kibernetičke sigurnosti i Novog S3 TPP-a Digitalni proizvodi i platforme. | Nije prihvaćen | Nije moguće Pozivom predvidjeti sve moguće situacije niti u potpunosti isključiti jedno tematsko prioritetno područje, Strategije pametne specijalizacije. |
25 | MONIKA EŽBEGOVIĆ | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Vezano za isključenje čitavog područja K Telekomunikacije, računalno programiranje, savjetovanje, računalna infrastruktura i ostale informacijske uslužne djelatnosti Odluke o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2025. – NKD 2025. isključujete brojne potencijalne korisnike koji se u potpunosti u organizaciji poslovanja oslanjaju na korištenje digitalnih alata, djeluju najčešće u tematskom području S3, mogu se baviti djelatnostima internetskih portala i ostalim informacijskim uslužnim djelatnostima koje su zapravo u segmentu informiranja, a ne računalnog programiranja pa molimo da razmotrite uključivanje ovog područja djelatnosti. | Nije prihvaćen | Ovim se Pozivom potpora usmjerava na jačanje digitalne komponente poduzeća, pri čemu su poduzeća koja posluju u navedenim NKD sektorima pružatelji usluga. |
26 | PRUDENCIA KONZALTING, OBRT ZA POSLOVNO SAVJETOVANJE, VL. LIDIJA VESENJAK, VARAŽDIN, PAVLINSKA 5 | 2.Prihvatljivost prijavitelja i kriteriji isključenja, 2.3.Isključenje prijavitelja iz postupka dodjele | Vezano uz isključenje prijavutelja: po javnom pozivu dozvoljena je prijava i novoosnovanih poduzeća do 36 mjeseci starosti. Hipotetski, poduzeće znaci može biti osnovano i u siječnju 2025 g.. Kako da takva poduzeća zadovolje kriterij pod točkama 15, 16, 17? | Nije prihvaćen | Navedeni minimalni uvjeti propisani su kako bi se osiguralo da svi prijavitelj imaju cilj je osigurati adekvatne financijske kapacitete za provedbu projekta. Poziv nije namijenjen isključivo novoosnovanim poduzećima, već isti mogu ostvariti veći intenzitet potpore, ukoliko zadovoljavaju uvjete iz definicije novoosnovanog poduzeća. |
27 | TAJANA BARANČIĆ | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3.Prihvatljivost projekta | Poštovani, predlažem pojasniti prihvatljivost projekta u situacijama kada projekt doprinosi najmanje jednom tematskom području i ciljevima RLV, ali pritom se odnosi i na djelatnosti koje nisu direktni doprinos navedenom, ali nisu navedene niti kao neprihvatljive u poglavlju 2.3. Npr. prijavitelj se bavi proizvodnjom obnovljene električne mašinerije, ali također i veleprodajom poljoprivredne mehanizacije kao i servisiranjem iste. Uvođenje IKT sustava u pravilu je logično da obuhvati kompletno poslovanje. Dakle, pojasniti da li sve djelatnsoti prijavitelja na koje se projekt odnosi moraju biti u direktnoj vezi s TPP i RLV ili je dovoljno da se najmanje jedna djelatnost daje direktni doprinos navedenom, a ostale mogu biti obuhvaćene projektom i digitalizacijom procesa, ukoliko nisu izričito navedene kao neprihvatljive djelatnosti. | Primljeno na znanje | Pojasnit će se. Djelatnosti koje su Pozivom definirane kao neprihvatljive ne mogu imati koristi od dodijeljene potpore. |
28 | ALEN RENDULIĆ | UPUTE ZA PRIJAVITELJE, 3.Prihvatljivost projekta | "14. Predviđeno trajanje provedbe projekta nije duže od 24 mjeseci od dana početka provedbe projekta ; dokazuje se: Prijavnim obrascem (Obrazac 01.), Izjavom prijavitelja (Obrazac 02.)" | Nije prihvaćen | Trajanje provedbe projekta definirano je u skladu sa predmetom operacija, aktivnosti i troškova, planiranih za financiranje u okviru ovog Poziva. |
29 | DANIJEL BUREŠ | 4.Prihvatljivost aktivnosti, 4.1.Prihvatljive aktivnosti projekta | Predlažem da se pod prihvatljive aktivnosti projekta i uvede nabava digitalno tehnoloških strojeva proizvodne tehnologije. Obrazloženje: ulaganje u digitalna tehnološka rješenja, opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća, se odnosi na već postojeća pogonska postrojenje strojeva u poduzećima. Isključuju se novoosnovana poduzeća i mikro poduzeća, koja su u fazi opreme postrojenja. Nemaju na čemu uvesti digitalno tehnološko rješenje. Nameće se zaključak da ako se ovim pozivom želi pomoći mikro i novonastalim poduzećima, direktno ih se isključuje. Svi strojevi na koje se mogu implementirati digitalno tehnološko rješenje, već sami proizvođači strojeva imaju razrađene software-ske programe koji su idealni za poslovanje u njihovoj branši i sadrže sve komunikacije čovjek-stroj, stroj-stroj i digitalne tehnologije (tj. internet stvari (IoT), MES softver itd.) Prijedlog: U proizvodnim poduzećima, posebice novonastalim i mikro poduzetnicima, omogućiti i nabavu digitalno tehnoloških strojeva koji su temelj digitalnoj transformaciji i u cijelosti bi doprinijelo pozivu za digitalnu transformaciju poslovanja. Nažalost mikro poduzetnike i novonastala poduzeća se već duže isključuje iz svih natječaja, tipa: 1. "Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2022 godinu" 2. "Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo 2" za 2023 godinu" 3. "Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2024 godinu" Samim time, imamo slab razvoj, jer teško možemo sa finalnim proizvodom konkurirati poduzećima koja imaju mogućnost prijava potpora ulaganja, razvoja i modernizacije poslovanja. | Nije prihvaćen | Pozivom se potpora usmjerava na ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu (računalnu) i sustave MSP-ova te jačanje odgovarajućih vještina njihovih zaposlenika. |
30 | ANDREJA KOREN | 5.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1.Prihvatljive kategorije troškova | Molimo vas informaciju da li će sljedeće kategorije rješenja spadati u prihvatljive troškove budući da se također odnose na unapređenje poslovnih procesa poduzeća: 1. Security , (EDR/NDR/XDR) – usluga nadzora, detektiranja i reakcije na kibernetičke prijetnje. Usluga se primjenjuje na korisnikove krajnje točke kao što su fizička prijenosna i desktop računala, fizički poslužitelji, virtualni poslužitelji, aktivna mrežna oprema u korisnikovoj lokalnoj mreži (LAN). Ovom uslugom korisnik značajno podiže razinu informatičke sigurnosti i otpornosti na kibernetičke prijetnje te štiti svoje poslovanje i imovinu kao i ostale sudionike u lancu opskrbe. Ova usluga se prema korisniku obavlja iz udaljenog podatkovnog centra, odnosno korisnik koristi uslugu iz oblaka. Korisnik na ovaj način kroz mjesečni najam usluge unapređuje sve poslovne procese vezane uz kibernetičku sigurnost. Pitanje 1: da li je gore opisana usluga prihvatljivi trošak za kategoriju – Troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku 2. Analiza usklade s NIS2 – usluga detaljne analize i plana s predloženim preporukama za unaprjeđenje informacijske i kibernetičke sigurnosti korisnika (GAP analiza). Usluga izrade analize i plana se radi prema zahtjevima Direktive Europske unije o mjerama za visoku zajedničku razinu kibernetičke sigurnosti i ublažavanje kibernetičkih prijetnji u mrežnim i informacijskim sustavima (NIS2). Pitanje 2: da li je opisana usluga pod točkom 2. prihvatljiv trošak za kategoriju – Usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa organizacije i poslovanja. 3. Usluga korištenja ICT platforme (Infrastructure as a Service) – usluga korisniku omogućuje korištenje prilagođenih računalnih resursa koji se nalaze u oblaku. Korisnik ovom uslugom ne kupuje HW opremu za svoje potrebe nego potrebne resurse zakupljuje od davatelja usluge te ju koristi kao podršku u digitalizaciji poslovanja. Korisnik uslugu plaća kroz mjesečni najam usluge. Pitanje: da li je opisana usluga pod točkom 3. prihvatljiv trošak za kategoriju - Troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku. | Nije prihvaćen | Svrha javnog savjetovanja nije pojašnjavanje pojedinačnih upita o prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti ili troškova. Projektne aktivnosti i vezani troškovi kojima se ne doprinosi svrsi Poziva, odnosno rezultat kojih neće biti modernizacija proizvodnih procesa, značajno unapređenje modela poslovanja ili razvoj usluga nisu prihvatljivi. |
31 | MARINELA TOMIĆ | 5.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1.Prihvatljive kategorije troškova | Molimo razmotriti dodavanje troška savjetničkih usluga za pripremu i provedbu projekta među stvarne prihvatljive troškove. Ovakvi troškovi predstavljaju prijaviteljima realan trošak, tako da kada isti nisu na popisu prihvatljivih troškova znači da je efektivna stopa sufinanciranja manja od one predviđene pozivom. Navedenim bi se napravila usklada s objavljenim pozivom na dodjelu bespovratnih sredstava „Inovacije novoosnovanih MSP-ova“ Ministarstva gospodarstva koji predmetni trošak ima na popisu prihvatljivih troškova. | Nije prihvaćen | Definirani troškovi u skladu su sa svrhom Pozivom te sa ciljem usmjeravanja sredstava kako bi se postigao maksimalni željeni učinak na regionalna gospodstava. Postupak pripreme projektnog prijedloga i dokumentacija koju će biti potrebno dostaviti u okviru prijave bit će jednostavni i primjereni de minimis natječaju. |
32 | DANIJEL BUREŠ | 5.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1.Prihvatljive kategorije troškova | Predlažem da se pod prihvatljive aktivnosti projekta i uvede nabava digitalno tehnoloških strojeva proizvodne tehnologije. Obrazloženje: ulaganje u digitalna tehnološka rješenja, opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća, se odnosi na već postojeća pogonska postrojenje strojeva u poduzećima. Isključuju se novoosnovana poduzeća i mikro poduzeća, koja su u fazi opreme postrojenja. Nemaju na čemu uvesti digitalno tehnološko rješenje. Nameće se zaključak da ako se ovim pozivom želi pomoći mikro i novonastalim poduzećima, direktno ih se isključuje. Svi strojevi na koje se mogu implementirati digitalno tehnološko rješenje, već sami proizvođači strojeva imaju razrađene software-ske programe koji su idealni za poslovanje u njihovoj branši i sadrže sve komunikacije čovjek-stroj, stroj-stroj i digitalne tehnologije (tj. internet stvari (IoT), MES softver itd.) Prijedlog: U proizvodnim poduzećima, posebice novonastalim i mikro poduzetnicima, omogućiti i nabavu digitalno tehnoloških strojeva koji su temelj digitalnoj transformaciji i u cijelosti bi doprinijelo pozivu za digitalnu transformaciju poslovanja. Nažalost mikro poduzetnike i novonastala poduzeća se već duže isključuje iz svih natječaja, tipa: 1. "Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2022 godinu" 2. "Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo 2" za 2023 godinu" 3. "Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2024 godinu" Samim time, imamo slab razvoj, jer teško možemo sa finalnim proizvodom konkurirati poduzećima koja imaju mogućnost prijava potpora ulaganja, razvoja i modernizacije poslovanja. | Nije prihvaćen | Pozivom se potpora usmjerava na ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu (računalnu) i sustave MSP-ova te jačanje odgovarajućih vještina njihovih zaposlenika. |
33 | HELENA VELIJEVIĆ | 5.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1.Prihvatljive kategorije troškova | Iz Uputa za prijavitelje i dijela prihvatljivosti troškova nije jasno pojašnjeno može li potencijalni prijavitelj koji se bavi proizvodnom djelatnošću po pozivu kao prihvatljiv trošak potraživati opremu (stroj) za proizvodnju u koju je integriran specifičan softver za automatizaciju i digitalizaciju proizvodnih procesa. (Prioritetna Niša- Drvni interijeri i proizvodnja namještaja po mjeri; S3 TPP Prilagođeni i inovativni drveni proizvodi i S3 Digitalni proizvodi i platforme) Planirano ulaganje bi u cijelosti doprinijelo ostvarenju svrhe poziva (Ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova, s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga) Molimo da se u finalnoj verziji uputa za prijavitelje jasnije pojasni prihvatljivost troškova i što može biti prihvatljiv trošak u dijelu modernizacije proizvodnih procesa (najveći dio specifičnih softvera za proizvodne djelatnosti je integriran u strojeve i opremu za proizvodnju) | Nije prihvaćen | Pozivom se potpora usmjerava na ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu (računalnu) i sustave MSP-ova te jačanje odgovarajućih vještina njihovih zaposlenika. |
34 | NEP-054, OBRT ZA USLUGE SAVJETOVANJA, VL. LUKA MATIĆ, OSIJEK, GORNJODRAVSKA OBALA 93 | 5.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.1.Prihvatljive kategorije troškova | brisati: (prihvatljivo do najvišeg iznosa troška od 2.000 eura) dodati: (prihvatljivo do 3% vrijednosti projekta) Obrazloženje: Budući da je digitalna transformacija postupak koji se primarno odnosi na poboljšanje učinkovitosti poslovnih procesa, podcjenjivanje savjetodavnih usluga moglo bi dovesti do neučinkovitog trošenja sredstava na softver i hardver u slučajevima kada pružatelji usluga iz aktivnosti 1. neće moći savjetodavne usluge uključiti u svoju isporuku. | Nije prihvaćen | Ograničenja definirana u Pozivu definirana su sa ciljem usmjeravanja sredstava kako bi se postigao maksimalni željeni učinak na regionalna gospodstava. |
35 | ANDREJA KOREN | 5.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.2.Neprihvatljivi troškovi | Poštovani, ljubazno molimo za pojašnjenje neprihvatljivog troška „IT, komunikacijska i ostala oprema te programska rješenja za redovito poslovanje“. Naime, u svrha Poziva je navedeno da će ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave biti napravljena s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unaprjeđenja modela poslovanja ili razvoja usluga, što je u konfliktu s neprihvatljivim troškovima na način na koji su trenutno definirani. Primjerice, određena tvrtka može nabaviti ERP ili CRM softver, koji će značajno unaprijediti poslovanje i pomoći pri razvoju novih usluga, ukoliko ga do sada nisu imali – no, oba predmetna softvera predstavljaju okosnice „redovitog poslovanja“ za tvrtke koje ih već imaju. Ljubazno molimo da se, u svrhu ispravnog tumačenja uvjeta Poziva, u okviru neprihvatljivih troškova precizno definira kako će Prijavitelji dokazivati status redovnog poslovanja u odnosu na unaprjeđenje predviđeno investicijom u okviru projekta, odnosno, koji točno elementi „redovnog poslovanja“ neće biti smatrani prihvatljivima. | Nije prihvaćen | Svrha javnog savjetovanja nije pojašnjavanje pojedinačnih upita o prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti ili troškova. Predmet i svrha Poziva su pružiti podršku MSP-ovima u procesu njihove digitalne tranzicije kroz ulaganja u njihova digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine, s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga. Trošak održavanja softvera koji se već koristi u redovnom poslovanju nije prihvatljiv trošak po ovom Pozivu. Na prijavitelju je da u okviru projektnog prijedloga obrazloži koja je dodana vrijednosti koja se postiže provođenjem projektnih aktivnosti u odnosu na njegovo redovno poslovanje. |
36 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 5.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.2.Neprihvatljivi troškovi | Molimo pojasniti koji je to sektor isključen "ulaganje u stambeni sektor"? Isključuje li to agencije za posredovanje nekretninama? Radi li se o poslovima ulaganja u razvoj nekretninskih projekata ili nešto treće? Nastavno na komentare oko S3 područja, na ovom primjeru se vidi da bi navedeno bila zbunjujuća informacija za većinu potencijalnih prijavitelja. Pitanje se nastavlja i sa prihvatljivošću ulaganja u sektoru trgovine, sektoru proizvodnje proizvoda od plastike, sektoru proizvodnje rasvjete i slično, jer svi oni NISU dio S3 strategije ALI se nalaze u RLV-ovima. | Primljeno na znanje | Bit će pojašnjeno. |
37 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 5.Opći zahtjevi koji se odnose na prihvatljivost troškova projekta, 5.2.Neprihvatljivi troškovi | Poštovani, molimo jasno naznačiti kako je prihvatljiv trošak korisničkih sučelja koje mogu biti dostupne vanjskim korisnicima (tipa extranet) jer bez toga kod nekih projekata nema završetka optimizacije procesa. Na primjer, neki softveri omogućavaju dobavljačima i kupcima uvid u stanje skladišta, proces proizvodnje (gdje se nalazi u procesu proizvodnje njihova narudžba ili komponenta) i slično, a za navedeno je potrebno imati i web dostupno sučelje (ili aplikaciju no to je zastarjeli način komunikacije - više se radi on line i u cloudu stoga ovaj komentar). Kako ne bi bilo zabune da se radi o web stranici, web shopu ili landing pageu tj trošku izrade odredišnih stranica, molimo da se pojasni koji su to točno neprihvatljivi troškovi u opisanom slučaju. | Nije prihvaćen | Svrha javnog savjetovanja nije pojašnjavanje pojedinačnih upita o prihvatljivosti prijavitelja, projekta, aktivnosti ili troškova. Načelno trošak korisničkih sučelja na webu povezanih sa specifičnim softwerima koje koriste dobavljači ili kupci mogu biti prihvatljivi ukoliko isti doprinose predmetu i svrsi Poziva. Na prijavitelju je da u okviru projektnog prijedloga obrazloži koja je dodana vrijednosti koja se postiže provođenjem projektnih aktivnosti u odnosu na njegovo redovno poslovanje. |
38 | HRVOJKA SKOKOVIĆ HARAŠIĆ | 10.Postupak odabira projekata, 10.1.Faze postupka odabira | Poštovani, nejasan je kriterij odabira 7. Inovativnost. On nosi 10 bodova, ali nejasno je u kojem kontekstu će se gledati inovativnost? Je li to ako u proces implementacije ERP-a primjerice bude implementiran ERP sa AI ili blockchainom ili nešto treće? Nije naodmet u obzir uzeti i protekle javne pozive za digitalizaciju te njihove načine vrednovanja projekata jer unositi inovativnost u digitalizaciju je pomalo zbunjujuće (je li to poziv za digitalizaciju ili za inovacije?). Također je potrebno pojasniti kriterij 8. Naime u pozivu SPIN u quadruple helix bila je uključena i lokalna zajednica te su se izazovi lokalne zajednice identificirali kroz njihove strateške dokumente, uz to su se ishodila i pisma namjere zajednice da "taj i taj projekt doprinosi rješavanju izazova lokalne zajednice". Ukoliko je to ideja i ovdje, molimo da primite na znanje da se onda gubi jasnoća Svrhe poziva i samog naziva "Podrška digitalizaciji..." te je primjerenije makro problematiku regija rješavati u pozivima u kojima postoji triple ili quadruple helix - drugim riječima nezahvalno je očekivati da jedan startup ili mikro poduzeće može svojom digitalizacijom izravno doprinijeti rješavanju ključnih izazova zajednice u kojoj djeluje stoga molimo ili pojasniti kako će se navedeno ocjenjivati ili izmijeniti navedeni kriterij na način da će isti biti dostižan ciljanoj skupini prijavitelja. | Primljeno na znanje | Metodologija ocjenjivanja kvalitete i raspodjela težinskih faktora pojedinih kriterija mora biti u skladu s Kriterijima za odabir operacija i pripadajućom metodologijom u okviru Integriranog teritorijalnog programa 2021. – 2027., Prioriteta 1. - Industrijska tranzicija hrvatskih regija, te će Prilog 3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava činiti sastavni dio javno objavljene dokumentacije Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava. |
39 | NEP-054, OBRT ZA USLUGE SAVJETOVANJA, VL. LUKA MATIĆ, OSIJEK, GORNJODRAVSKA OBALA 93 | 10.Postupak odabira projekata, 10.1.Faze postupka odabira | Kriteriji ocjenjivanja moraju biti pobliže definirani da bi se izbjegla neujednačenost u ocjenjivanju te da bi se osigurali kvalitetniji projektni prijedlozi. Pogotovo zato što se uspješnost po pojedinim kriterijima koristi kao kriterij rangiranja ukoliko više projekata ima jednak broj bodova. Posebno su podrobnija objašnjenja potrebna za kriterije 5. i 6. Također, kriterije 5. i 6. trebalo bi preimenovati iz »promicanje« u, primjerice, »doprinos«. Promicanje podrazumijeva neki vid promidžbe, iako se zapravo traži usklađenost s nekim društvenim ciljevima, strategijama i/ili dobrim praksama, a ne javno promicanje istih. | Primljeno na znanje | Metodologija ocjenjivanja kvalitete i raspodjela težinskih faktora pojedinih kriterija mora biti u skladu s Kriterijima za odabir operacija i pripadajućom metodologijom u okviru Integriranog teritorijalnog programa 2021. – 2027., Prioriteta 1. - Industrijska tranzicija hrvatskih regija, te će Prilog 3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava činiti sastavni dio javno objavljene dokumentacije Poziva na dodjelu bespovratnih sredstava. |